خواص حنا برای مو و طرز استفاده

حنا فقط یک پودر رنگ آمیزی برای دوستداران هر چیز طبیعی یا ادای احترام به مد نیست. حنا پیوندی طولانی با تاریخ بشریت دارد که با صدای طبل در مراسم تشریفات ، عروسی ها و جشنواره های مذهبی همراه می شود. چگونه حنا واقعی را انتخاب کنیم و زنان اغلب در هنگام رنگ با حنا چه اشتباهاتی می کنند؟ با دقت بخوانید - و در مورد همه چیز اطلاعات خواهید یافت.مزایا و معایب حنا برای مو و همچنین اشتباهاتی در استفاده که به راحتی می توانید از آنها جلوگیری کنید.

 

هنر مهندی mehendi
هنر مهندی یا mehendi

هنر استفاده از حنا بر روی بدن (که به هندی و اردو هنر مهندی یا mehendi نامیده می شود) بیش از پنج هزار سال پیش در پاکستان ، هند ، آفریقا و خاورمیانه انجام شده بود. و برخی از اسناد که حقایق رنگ آمیزی بدن یا رنگ آمیزی مو با حنا را ثبت می کند ، بیش از نه هزار سال قدمت دارند!

 

هیپی ها در اواسط قرن گذشته حنا را در دنیای قدیم و جدید کشف کردند. آنها همراه با فلسفه "عشق ورزیدن ، نه جنگ" ، ایده عشق را برای هر چیز طبیعی - لباسهای کتانی و جواهرات ساخته شده از استخوان ، چوب ، پنبه و غیره - تبلیغ کردند. البته ماندالای رنگ شده توسط حنا روی کف دست و مچ دستان نیز محبوبیت فوق العاده ای پیدا کرده است. سپس مد تغییر کرد و استفاده از پودر مایل به سبز توسط زنان در سراسر جهان ادامه یافت ، زیرا رنگهای شیمیایی با کیفیت بالا در آن زمان هنوز تولید انبوه نداشتند.

 

در دهه 1990 میلادی ، عشق به هنر مهندی یا mehendi  احیا شد: الگوهای بدن شروع به پوشیدن نه با لباس قومی ، بلکه با لباس هایی به سبک هیپ هاپ و گلم راک (انگلیسی: Glam rock‎)می کردند. سپس خالکوبی موقت حنا  به یک روند واقعی تبدیل شد ، که هنوز هم موقعیت خود را رها نمی کند. مدونا و گوئن استفانی ، لیو تایلر و شر با بدن های تاتو شده با حنا بیش از یک بار در صحنه و فرش قرمز ظاهر شده اند.

 

آیا می توانید با mehendi شنا کنید؟
برای  مراقبت از مهندی در سه روز اول فعالانه ورزش نکنید، زیرا تعریق زیاد عمر نقاشی را کاهش می دهد. اگر به استخر بروید یا در دریا شنا کنید، این الگو خیلی سریعتر از بین می رود.

 

هنر مهندی یا mehendi

تاتو موقت با حنا هنر مهندی یا mehendi  


حنا: مرجع بیولوژیکی
حنا (Lawsonia inermis) گیاهی گلدار با ارتفاع تا چهار متر است. در کشورهای گرم در تمام قاره ها رشد می کند.حنا حاوی رنگ نارنجی مایل به قرمز است که به کراتین (پروتئین) پوست یا موهای ما متصل می شود و با خیال راحت آن را رنگ می کند. این رنگ بسته به کیفیت حنا و زمان قرار گرفتن در معرض پوست یا مو می تواند از نارنجی کم رنگ تا مارون باشد. حنا تازه خوب ، تیره ترین ، روشن ترین و عمیق ترین سایه ها را ایجاد می کند.

 

خواص درمانی حنا

مدت هاست که ثابت شده حنا دارای خواص درمانی است. مهم است که به یاد داشته باشید که پودر فقط در خارج ازبدن استفاده می شود.در دوران باستان ، پودر و خمیر حنا را برای درمان سردرد ، دردهای شکمی ، سوختگی (از جمله آفتاب سوختگی) ، زخم های باز ، تب ، پای ورزشکار و سایر بیماری های قارچی و جلوگیری از ریزش مو به پوست می زدند.

 

و دلیل خوب: حنا به دلیل خاصیت قابض ، ضد باکتری و ضد قارچ مشهور است.حنا را روی بینی حیوانات می گذاشتند تا سطح حساس در آفتاب نسوزد (در بعضی از کشورها این کار هنوز هم انجام می شود). از پودر و جوشانده حنا به عنوان ماده دفع کننده استفاده می شود.

 

حنا


واقعیت جالب: از آنجا که حنا به عنوان یک برنزه کننده خود عمل می کند ، می توان از آن به طور مناسب استفاده کرد. قبل از استفاده از پودر ، باید پوست را به طور صحیح با اسکراب آماده کرده و آن را چربی دهید تا رنگ یکدستی پیدا کند.

ماندگاری حنا روی پوست چقدر است؟

به طور متوسط ​​1-2 هفته تضمین شده است. تا 4 هفته هم تضمین می دهند. با این حال، این یک حداکثر دست نیافتنی است ... معمولاً در یک ماه، تمام سلول های پوست در یک فرد کاملاً تجدید می شوند، بنابراین در 30 روز هیچ اثری از حنا وجود نخواهد داشت.

 

حنا برای مو

خواص حنا برای مو در طب سنتی

حنا یک رنگ طبیعی است که به دلیل رنگهای جالب و مزایای استثنایی آن در سراسر جهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از حنا هزاران سال توسط زنان و مردان برای رنگ آمیزی مو ، ریش ، سبیل و حتی خز حیوانات استفاده می شد. اکنون حنا دوباره در روند مد است - این یک گزینه عالی سازگار با محیط زیست برای رنگهای شیمیایی است که به نظر می رسد بسیاری از آنها سمی هستند. 

 

حنا باعث می شود که فرها محکم تر ، براق تر ، سالم تر شوند و باعث بهبود وضعیت موهای خشک ، مات و آسیب دیده شوند. برای کسانی که به رنگهای شیمیایی حساسیت دارند ، حنا تنها راه تغییر سایه به حالت شدیدتر است. 

چرا حنا برای مو مفید است

بیایید مزایای اصلی این رنگ گیاهی را ذکر کنیم:

رنگ مو را در سایه روشن - از نارنجی تا قرمز شرابی. حنا مخلوط با سایر رنگهای گیاهی یا گیاهان می تواند تنوع رنگی دیگری از قرمز روشن تا سیاه ایجاد کند.

فواید حنا برای موخوره

و درمان ریزش مو با حنا و بابونه

موها را تقویت می کند ، از شکستگی و دوشاخه شدن مو (موخوره) جلوگیری می کند.

به جلوگیری از ریزش و نازک شدن مو کمک می کند.

مو را براق می کند؛

فواید حنا برای پوست

به جلوگیری از بیماری های قارچی پوست سر کمک می کند.

 

حنا
مضرات حنا

مضرات حنا برای موی سر

حنا می تواند آلرژی زا باشد. قبل از استفاده ، با پزشک مشورت کنید یا آزمایش رشته و آزمایش واکنش پوستی را انجام دهید: این ترکیب در محل نامشخص و روی گردن پشت گوش یا به یک رشته از مو اعمال می شود و برای مدت زمان لازم نگهداری می شود. اگر رنگ حاصل را دوست دارید و هیچ گونه قرمزی یا بثورات روی پوست وجود ندارد ، می توان از محصول با خیال راحت استفاده کرد.

طرز استفاده از حنا برای مو

اگر ناگهان می خواستید به "سمت رنگ روشن" بروید و یک بور با سایه موی سرد بویژه بعد از چندین سال استفاده از حنا داشته باشید ، بهتر است به متخصصانی مراجعه کنید که می دانند چگونه رنگ قبلی را پاک کنند.در غیر این صورت ، خطر ابتلا به رشته هایی از سایه های  زمردی یا زرد روشن وجود دارد. بعید است که این مورد پسند کسی باشد. قبل از استفاده از هرگونه رنگ مصنوعی ، آماده رشد و کوتاه کردن موهای رنگ شده با حنا باشید.

 

اشتباهات اصلی هنگام انتخاب و استفاده از حنا

طرز استفاده حنا برای مو
باور غلط 1:

حنا به رنگ های قرمز ، بنفش ، سیاه و سفید است

در واقع ، تولید کنندگان مواد گیاهی دیگری را به این پودر اضافه می کنند تا مشخص نشود که  رنگ مایل به قرمز  آن متفاوت است. اما هر فرمولاسیون فقط تن به تن می دهد یا می تواند سایه مو را کمی تیره کند.

حنا بی رنگ برای مو

حنا نمی تواند موها را روشن کند: هیچ حنایی به رنگ سفید وجود ندارد. با این حال ، این بنا به دلایلی کاملاً یک پودر معمولی برای روشن شدن موها نامیده می شود (مانند "blondoran").

همچنین ترکیباتی بر پایه حنا با افزودن رزورسینول وجود دارد (که معمولاً در ترکیبات محصول نشان داده می شود). طبق دستورالعمل ، این مخلوط باید حدود نیم ساعت نگه داشته شود. رزورسینول در برخی از کشورهای اروپایی ممنوع است ، زیرا در مقادیر زیاد باعث اختلالات جدی در بدن می شود .


باور غلط 2:

استفاده از آب لیمو باعث روشن شدن رنگ می شود.

حنا را با چی مخلوط کنیم برای تقویت مو

آب لیمو از نظر ماهیت بسیار اسیدی است و این خاصیت چربی و رنگ طبیعی مو را از بین می برد. مصرف مکرر آب لیمو می تواند موهای شما را شکننده کند. حنا گیاهی است که باعث جوان سازی ، بهبود و تقویت فر می شود. اگر حنا با آب لیمو مخلوط شود ، خواص آن خنثی می شود.

چگونه این کار را درست انجام دهیم: با رقیق کردن حنا با آب تا 70 درجه سانتیگراد می توان رنگ روشن تری به دست آورد. گذاشتن حنا برای اکسید شدن در یک مکان گرم و در یک ظرف دربسته به مدت یک شب نیز سایه غنی تری به شما می دهد (در این حالت مدت زمان قرار گرفتن در معرض موهای شما 1-2 ساعت خواهد بود).

 

زن
باور غلط 3:

منجمد كردن حنا باعث ماندگاری بیشتر آن می شود.

شما می توانید مخلوطی برای استفاده از mehendi در فریزر قرار دهید ، سپس نقاشی واقعا روشن تر و اشباع تر خواهد شد. به یاد داشته باشید که پس از حذف ترکیب صبر کنید تا کاملا ذوب شود. در یک بسته باز نشده کارخانه ای ، پودر حنا را می توان برای چندین سال ذخیره کرد بدون اینکه کیفیت آن از بین برود. برای اینکار نیازی به فریزر ندارید.

 

باور غلط 4:

شما نمی توانید از ظروف فلزی برای مخلوط کردن ترکیب حنا استفاده کنید

این به استثنای ظروف آشپزخانه از جنس استنلس استیل ، درست است. خصوصیات رنگ به هیچ وجه تغییر نمی کند. بعد از آن شستن چنین ظرف هایی راحت تر است: هیچ نشانه و رگه ای روی آن وجود نخواهد داشت.

 

هنر مهندی یا mehendi

هنر مهندی یا mehendi


آیا سعی کرده اید موهای خود را رنگ کنید یا با حنا "تاتو" کنید؟

در روز اول پس از رنگ آمیزی ابرو با حنا  چه کارهایی نمی توان انجام داد

کارهایی که نباید بعد از رنگ آمیزی حنا انجام داد
در 24 ساعت اول ، ابروها را خیس نکنید - زیرا نتیجه باید ثابت شود.
از مواد شوینده تهاجمی استفاده نکنید.
از لایه بردار یا اسکراب استفاده نکنید.
از بخار پرهیز کنید.
هنگام شستشو، موها و پوست را به طور فعال مالش ندهید.

آیا می توانم بعد از رنگ کردن ابرو با حنا صورتم را بشورم

توصیه می شود تا 24 ساعت اول پس از عمل رنگرزی حنا ، ابروها را خیس نکنید ( بعد از رنگ آمیزی ابرو با رنگ، رعایت این شرط ضروری نیست)

چگونه حنا را روی ابرو روشن کنیم

در خانه، آب لیمو به از بین بردن حنا از ابرو کمک می کند. کمی تهاجمی تر از روغن عمل می کند، اما سریعتر نیز عمل می کند. فقط یک تکه پنبه را به آب لیمو آغشته کنید و آن را روی ابروهایتان بمالید . سپس همان تکه پنبه را به مدت 5 دقیقه روی ابروهای خود قرار دهید و کمپرس را شبیه سازی کنید.

چگونه به سرعت حنا را از ابرو پاک کنیم

به طور کلی، هر روغن گیاهی که در دست است. این روش برای از بین بردن رنگدانه از پوست و مو موثر است. روغن را باید بمالید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه بماند، سپس با یک پد پنبه ای مرطوب شده با آب بشویید. به این ترتیب در صورت لزوم می توانید کمی نتیجه را کم رنگ تر کنید.

چرا حنا برای ابرو مضر است

اگر حنا روی پوست تاثیر بگذارد ، باید محل لکه را لایه برداری و چربی زدایی کنید. اگر سلول‌های کراتینه شده و حتی کمی چربی روی پوست وجود داشته باشد، حنا می‌تواند لکه‌هایی ایجاد کند.

حنای ایرانی یک رنگ طبیعی است که استفاده از آن ریشه نسبتا عمیقی دارد. از زمان های قدیم برای ایجاد خالکوبی و طرح های منحصر به فرد روی ناخن ها استفاده می شده است. امروزه زنان در سرتاسر جهان با خوشحالی از حنا به عنوان رنگ و درمان رشته های ضعیف مو، آسیب دیده و بیش از حد چرب استفاده می کنند. بنابراین، چگونه موهای خود را با حنا رنگ کنید، و چه سایه هایی می توانید با این ابزار داشته باشید؟

طرز استفاده از حنا برای مو سفید

چگونه از حنای بی رنگ برای تقویت مو استفاده کنیم؟

رنگ کردن موهای خاکستری با حنا و بسما

روش رنگ کردن مو با حنای طبیعی کمی با استفاده از رنگ شیمیایی متفاوت است و چیزی شبیه به این است:

دستور العمل های رنگ آمیزی حنا
سر را با شامپو می شوییم و با حوله خشک می کنیم.
خط در امتداد رشد مو را با هر کرم چربی چرب کنید، که از پوست در برابر لکه های قرمز محافظت می کند.

طرز تهیه حنا برای مو

حنا را با آب خیلی داغ (ولی نه جوشیده )رقیق می کنیم. مخلوط باید شبیه خامه ترش غلیظ باشد. پودر حنا در بسته بندی های 25 گرمی به فروش می رسد. این  برای موهای با قد متوسط ​​و ضخیم کافی است.
ظرف را با مخلوط رنگ در یک قابلمه با آب داغ قرار می دهیم - 7-10 دقیقه کافی است.
موها را به عرض یک و نیم سانتی متر تقسیم می کنیم.
با استفاده از شانه و برس، حنا را به طور مساوی روی هر قسمت پخش کنید. همه چیز را خیلی سریع انجام دهید، در غیر این صورت رنگ سرد می شود و نتایج مورد انتظار را نمی دهد.
ابتدا سر را با یک فیلم یا کیسه می پیچیم و سپس آن را زیر یک حوله می کنیم. برای جلوگیری از نشت حنا، حوله یا دستمال کاغذی را در اطراف لبه ها قرار دهید.
زمان قرار گرفتن حنا روی موها به ضخامت و سایه اصلی رشته ها و همچنین به سایه ای که می خواهید دریافت کنید بستگی دارد. بنابراین، موهای تیره ممکن است حدود 2 ساعت طول بکشد، در حالی که موهای روشن 10-15 دقیقه طول می کشد. بنابراین روند را تحت کنترل خود نگه دارید، یا حتی بهتر است، یک آزمایش اولیه انجام دهید، که به لطف آن می توانید به طور دقیق نتیجه را پیدا کنید.
حنا را با آب جاری بدون شامپو می شوییم. در پایان رشته ها را با لوسیون اسیدی شده (آب + سرکه یا آب لیمو) بشویید.

 

حنا

چه کسانی مجاز به استفاده از حنا نیستند

رنگ آمیزی موی حنا چندین مورد منع مصرف دارد که باید آنها را نیز به خاطر بسپارید. این شامل:
رنگ آمیزی جزئی یا کامل با رنگ شیمیایی؛ حنا روی موهای رنگ شده منع مصرف دارد.
موی فر؛
وجود مقدار زیادی موی خاکستری (30-40٪)؛
ساختار مو آسیب دیده (انتهای تقسیم شده، تارهای سوخته)؛
اگر قصد قطع مصرف داروهای شیمیایی را ندارید، حنا نیز برای شما مناسب نیست.
و آخرین کلمه احتیاط برای موهای بلوند! حنا می تواند رنگ بسیار قوی به موهای شما بدهد، برای آن آماده باشید.

ظرافت های اصلی رنگ کردن مو با حنا

استفاده از حنا برای مو نیاز به مهارت در رعایت چند قانون ساده دارد:

حنا را با چی مخلوط کنیم برای تقویت مو
برای اینکه مخلوط را سریعتر و راحت تر روی موهای خود بمالید، زرده خام را به مخلوط اضافه کنید. علاوه بر این، به عنوان یک ماده غذایی اضافی عمل خواهد کرد. برای همین منظور می توانید از جوشانده های گیاهی، روغن های ضروری و آرایشی و همچنین کفیر استفاده کنید.
پس از استفاده از حنا، موهای خود را به مدت 2 تا 3 روز نشویید، زیرا روند رنگ کردن و تغییر سایه 48 ساعت دیگر طول می کشد - ما با آن تداخل نخواهیم کرد.
به علت عدم وجود اجزای شیمیایی، حنا کاملاً مقاوم است. به همین دلیل است که هنگام لمس ریشه های بیش از حد رشد کرده، مخلوط باید فقط روی آنها اعمال شود. در غیر این صورت رنگ شما تیره و تیره تر می شود.
حنای مرغوب وقتی با آب رقیق می شود، رنگ مایل به قرمزی پیدا می کند.
به صاحبان رشته های شکننده و بیش از حد خشک شده توصیه می شود حنا را با کفیر ترش (قاشق غذاخوری)، قهوه (قاشق چایخوری) یا روغن زیتون (قاشق غذاخوری) ترکیب کنند.
توصیه های مهم 
اگر می خواهید وضعیت موهای خود را بهبود بخشید، باید به شامپوها و ماسک مو هایی که استفاده می کنید توجه ویژه ای داشته باشید. رقمی ترسناک - 96٪ از مارک های معروف شامپو حاوی اجزایی هستند که بدن ما را مسموم می کنند. مواد اصلی که به دلیل تمام مشکلات روی برچسب ها نشان داده شده است به عنوان سدیم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات، سولفات کوکو، PEG.

 

 حنا

چگونه هنگام رنگ آمیزی با حنا به سایه های مختلف دست پیدا کنیم؟

سایه های موی حنا
به نظر می رسد که حنا می تواند تنها یک رنگ - قرمز را بدهد. در واقع رنگ موی حنا می تواند بسیار متفاوت باشد! با افزودن مواد مختلف به مخلوط، می توانید سایه نهایی مو را تحت تأثیر قرار دهید:

1. قرمز - شما می توانید آن را بدون هیچ گونه افزودنی دریافت کنید. اگر رشته ها به درخشندگی نیاز دارند، حنا را با آب لیمو (1 قاشق چایخوری) مخلوط کنید.

2. عسل طلایی - ایده آل برای موهای روشن :
جوشانده بابونه (200 میلی لیتر آب جوش 2 قاشق غذاخوری)،
زردچوبه،
قهوه ضعیف،
تنتور زعفران (برای 200 میلی لیتر آب جوش، 1 قاشق چایخوری سبزی)،
آب ریواس (خرد کنید و حدود 30 دقیقه بپزید).
3. شاه بلوط یا شکلات :
میخک زمین؛
بسما (1 قسمت بسما تا 3 قسمت حنا)
قهوه قوی،
خولان دریایی،
چای سیاه،
کاکائو
4. قرمز :
میخک،
هیبیسکوس،
شراب قرمز طبیعی،
آب ذغال اخته،
جوشانده پوست پیاز.
5. آبی-مشکی :
بسما - 2 قسمت تا 1 قسمت حنا؛
قهوه قوی

 حنا

هر چند وقت یکبار می توان از حنای بی رنگ برای مو استفاده کرد؟

دفعات استفاده به نوع مو نیز بستگی دارد: برای خشک - یک یا دو هفته یکبار، اگر موها چرب هستند - می توانید ماسک را هر پنج روز یک بار انجام دهید. اگر فقط می خواهید از حنای بی رنگ برای پیشگیری استفاده کنید، مانند براق کردن، پنج ماسک  هر پنج روز یک بار درست کنید و اجازه دهید موهایتان دو ماه استراحت کند.

حنا چه تاثیری روی موهای رنگ شده دارد؟

به دلیل دارا بودن اسید و تانن در حنا، موها را خشک می کند و با استفاده مکرر آن را کدر می کند. با استفاده مداوم، حنا لایه محافظ را می شکند، مو شکننده می شود و نه تنها در انتها، بلکه در کل طول نیز شروع به شکافتن می کند. ... حنای خانگی به تدریج و غیر قابل پیش بینی رنگ مو را تغییر می دهد.
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • JamesEluro 464 :

    حنا منبع رنگی به همین نام که رنگ مسی غنی می دهد، برای رنگ کردن مو و کشیدن روی بدن استفاده می شود، دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی و اثر درمانی است، موها را تقویت می کند، آنها را ضخیم تر و نرم تر می کند. شوره سر را از بین می برد، از ریزش مو جلوگیری می کند.

    1400/10/8 21:53
  • JamesEluro 464 :

    حنا یا لاوسونیای بدون خار، درختچه ای بلند گلدار یا درخت کوچک به ارتفاع 2.6 متر است که تنها گونه از جنس لاوسونیا از خانواده Derbennikovye است. از زمان های قدیم برای رنگ کردن پوست، مو، ناخن و همچنین پارچه های چرمی و پشمی استفاده می شده است. در آب و هوای گرم و خشک رشد می کند، شب ها بوی خاصی متصاعد می کند. ساقه گیاه آجدار، چهار وجهی، بسیار منشعب است. برگها سبز تیره، بیضوی، متراکم، به سمت انتها هستند. آنها روی ساقه رشد می کنند، در مقابل قرار می گیرند، رگبرگ ها در سطح بیرونی برگ قابل مشاهده است.

    1400/10/8 21:54
  • JamesEluro 464 :

    حنا با گل های سفید-صورتی به شدت معطر شکوفا می شود که در صورت های فلکی راسوموز متحد شده اند. بوی حنا در دوران گلدهی با رایحه گل رز همراه است.میوه حنا کپسول های کوچک قهوه ای رنگ به قطر تا 8 میلی متر است که در آن 49-32 دانه می رسد.

    1400/10/8 21:55
  • JamesEluro 464 :

    حنا به رنگ به دست آمده از این گیاه و خالکوبی موقت با این رنگ نیز گفته می شود.

    1400/10/8 21:55
  • JamesEluro 464 :

    علاوه بر این، کلمه حنا به طور غیر منطقی به رنگ های دیگری مانند حنای سیاه یا حنای خنثی ، رنگ هایی که از گیاهان دیگر به دست می آیند، اطلاق می شود.

    1400/10/8 21:57
  • JamesEluro 464 :

    خود کلمه حنا ریشه عربی دارد. نام علمی "لاوسونیا" به افتخار پزشک انگلیسی قرن هجدهم ایزاک لاوسون به این گیاه داده شد. لاوسونیا "بی خار" به این دلیل نامگذاری شده است که هیچ تیغ و خاری روی آن وجود ندارد.

    1400/10/8 21:58
  • JamesEluro 464 :

    زادگاه حنا مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آفریقا، جنوب آسیا و مناطق نیمه خشک در شمال استرالیا است. حنا بومی ساوانای گرمسیری و مناطق خشک استوایی است. بیشترین غلظت رنگ در گیاهان در مناطقی با دمای بین 35 تا 45 درجه سانتیگراد است. در ابتدا، حنا خیلی سریع رشد می کند و ریشه های جدیدی می گیرد. متعاقباً رشد آن کند می شود. برگ های حنا در طول دوره های طولانی مدت گرم یا سرد زرد می شوند و می ریزند. در دمای کمتر از 11 درجه سانتیگراد گل نمی دهد و در دمای کمتر از 5 درجه سانتیگراد حنا می میرد.

    1400/10/8 21:59
  • JamesEluro 464 :

    حنا به طور گسترده در بسیاری از کشورهای آسیا، شمال آفریقا، آمریکا، شبه جزیره عربستان و شمال استرالیا توزیع می شود. حنا از دیرباز به صورت تجاری در امارات متحده عربی، مراکش، یمن، تونس، لیبی، عربستان سعودی، مصر، غرب هند، ایران، پاکستان، بنگلادش، افغانستان، ترکیه، سوریه، سومالی، سودان، کنیا، سنگال کشت می‌شده است. کشت گیاهی صنعتی در ایران به طور گسترده توسعه یافته است، جایی که مزارع چند هزار هکتار را اشغال می کنند. در اواخر قرن بیستم در ایران تولید پودر حنا بیش از 2 هزار تن بود. منطقه پیشرو در جهان برای تولید حنا ایالت راجستان در هند است. صادرات حنا بخش مهمی از درآمد برخی از کشورهای آفریقایی و آسیایی را تشکیل می دهد.

    1400/10/8 22:00
  • JamesEluro 464 :

    حنا به طور گسترده برای اهداف دارویی، صنعتی و آرایشی استفاده می شود. از گلهای صورتی مایل به سفید حنا اسانسی به دست می آید که از آن برای تولید عطر استفاده می شود. حنا به دلیل خاصیت ضدقارچی در نگهداری چرم و مواد مورد استفاده قرار می گیرد. از تشکیل کپک و حشرات جلوگیری می کند.

    1400/10/8 22:00
  • JamesEluro 464 :

    از قسمت های مختلف گیاه حنا در طب رسمی، آیورودا و طب سنتی کشورهای عربی استفاده می شود. اولین ذکر مستند از حنا به عنوان یک عامل دارویی به قرن شانزدهم قبل از میلاد برمی گردد. و در پاپیروس مصری موجود است. حنا درمانی بیشتر در کشورهای عربی رایج بود. این عمدتا به صورت خارجی استفاده می شود. از جوشانده ها، لوسیون های ساقه و برگ حنا، برگ های خشک، پودر آنها، ریشه درختان استفاده می شود.

    1400/10/8 22:01
  • JamesEluro 464 :

    ترکیب شیمیایی حنا از نظر مواد فعال بیولوژیکی، ویتامین ها و ریز عناصر کاملاً غنی است. برگ های حنا حاوی اسیدهای هنوتانیک، گالیک و الاژیک، 2-هیدروکسی-1،4-نفتوکینون-لاوزون است که خواص رنگی برگ ها، مخاط، تری ترپنوئیدها، رزین ها، گلیکوزیدهای فنولیک، تانن ها، اسیدهای آلی، ویتامین های K و C را تعیین می کند. B ترکیب برگها حاوی مواد رنگی است: آلکان و لاوزون که رنگ زرد متمایل به قرمز می دهد. ریشه های درخت حنا همچنین حاوی مقدار کمی رنگ آلکان، مشتق نفتوکینون است. گل ها و دانه های حنا حدود 10 درصد اسانس، پروتئین و قند دارند.

    1400/10/8 22:01
  • JamesEluro 464 :

    حنا دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ، ضد التهاب، ضد درد، تب بر، خنک کننده، ضد آفتاب است.

    1400/10/8 22:02
  • JamesEluro 464 :

    از خواص درمانی حنا در موارد زیر استفاده می شود: - برای درمان بیماری های پوستی، اگزما - برای درمان زخم‌های چرکی و سخت التیام‌پذیر، بخیه‌ها، سوختگی‌ها - با دیاتز و اسکروفولا در کودکان - برای روماتیسم، آرتروز و سایر بیماری های مفاصل - برای کمردرد - با سردرد و فشار خون بالا - با استوماتیت، زخم های زبان، گونه ها و لب ها - با التهاب حاد و آبسه - با آبله و آبله مرغان - با یرقان - با اختلالات گوارشی - به عنوان یک داروی غرایز جنسی - برای تقویت ناخن و عفونت ناخن - با برخی تومورها و خونریزی

    1400/10/8 22:03
  • JamesEluro 464 :

    اول از همه، حنا به عنوان یک گیاه رنگزا در سراسر جهان مشهور است . تاریخچه رنگ آمیزی حنا به عصر برنز باز می گردد. در حفاری های باستان شناسی، بقایای حنا بر روی ناخن ها و موهای مومیایی های مصری یافت شد. در آرشیوهای باستانی کشورهای مختلف می توانید توضیحاتی در مورد استفاده از آن از جمله نقاشی روی بدن و همچنین استفاده در تعطیلات و مراسم رسمی پیدا کنید. حنا در هند باستان، مصر باستان، روم باستان و سایر تمدن های باستانی، در قرون وسطی در اروپا رایج بود. شواهدی وجود دارد که حضرت محمد از حنا استفاده می کرده است.

    1400/10/8 22:04
  • JamesEluro 464 :

    در حال حاضر، استفاده از حنا در هنر بدن و به عنوان رنگ مو در حال تجربه یک رنسانس است و از دیرباز در سراسر جهان گسترش یافته است و از مرزهای مناطقی که در آن رشد می کند و استفاده از آن سنتی است، عبور کرده است.

    1400/10/8 22:04
  • JamesEluro 464 :

    حنا خاصیت رنگی خود را مدیون ماده آلی نارنجی قرمز لاوسون است که در برگ های آن وجود دارد. لاوسون با پروتئین کراتین موجود در مو و پوست واکنش نشان می دهد تا رنگ دائمی باقی بماند. لاوسون در جذب پرتوهای فرابنفش بسیار عالی است و در نتیجه در انواع ضدآفتاب ها گنجانده شده است.

    1400/10/8 22:05
  • JamesEluro 464 :

    برگ های حنا کامل و له نشده رنگی به پوست نمی دهند. برای جداسازی مولکول های لاوسون از آنها، لازم است آنها را آسیاب کرده و در یک مایع اسیدی ضعیف قرار دهید. سپس لاوسون به تدریج از چنین خمیری به لایه های بالایی پوست یا مو می رود.

    1400/10/8 22:06
  • JamesEluro 464 :

    رنگ حنا معمولا یک پودر سبز مایل به خاکستری است که از برگ های له شده حنا تهیه می شود. برگها در هنگام گلدهی برداشت می شوند، در سایه خشک می شوند و به پودر تبدیل می شوند. ظرافت آسیاب 0.05-0.5 میلی متر. از این پودر برای رنگ کردن موها استفاده می شود و به آن رنگ مسی غنی ، نرمی، درخشندگی و ضخامت می بخشد و همچنین برای رنگ کردن پوست استفاده می شود. برگ‌هایی که روی شاخه‌های بلند رشد می‌کنند برای نقاشی روی چرم یا هنر مهندی روی بدن استفاده می‌شوند ، زیرا توانایی رنگ‌آمیزی قوی‌تری دارند.

    1400/10/8 22:08
  • JamesEluro 464 :

    از برگ های پایینی حنا برای رنگ کردن مو استفاده می شود ، آنها را درشت تر آسیاب می کنند. پودر حنا هنگام قرار گرفتن در معرض هوا به سرعت خراب می شود، بنابراین بلافاصله بسته بندی شده و در خلاء قرار می گیرد.

    1400/10/8 22:08
  • JamesEluro 464 :

    لاوسون موجود در برگ های حنا به خودی خود موها را فقط به رنگ قرمز-نارنجی یا قرمز رنگ می کند. اشباع رنگ حاصل به عوامل زیادی بستگی دارد: نوع مو و رنگ آنها، زمان ماندگاری رنگ روی مو، نوع حنا (حنای رشد شده در مناطق با دمای پایین تر حاوی لاوسون کمتری است. اگر از برگ های بالای گیاه استفاده کنید، معمولاً برای ایجاد مهندی، هنر بدن، رنگ تیره تر، اشباع تر و پایدارتر می شود، برای رنگ کردن مو معمولاً برگ های پایینی حنا را می گیرند.

    1400/10/8 22:09
  • JamesEluro 464 :

    برای به دست آوردن رنگهای دیگر، مواد دیگری را به حنا اضافه می کنند. آنها می توانند طبیعی یا شیمیایی باشند - نمک های فلزی (سرب، نیترات نقره، مس، نیکل، کبالت، آهن) و پارافنیل مین (PPD ماده بسیار مضری است که برای به دست آوردن رنگ سیاه به حنا اضافه می شود). فقط مواد طبیعی اضافه شده به حنا به مو و سلامتی آسیب نمی رساند. معمولاً اجزای زیر را به حنا اضافه می کنند تا سایه های رنگی متفاوتی داشته باشند.

    1400/10/8 22:11
  • JamesEluro 464 :

    نیلی یا بسما (بسته به نسبت حنا و نیلی سایه هایی از قهوه ای تا خاکستری سیاه می دهد)

    1400/10/8 22:14
  • JamesEluro 464 :

    گردو (برگ ها یا پوسته های سبز آجیل را با حنا مخلوط می کنند تا رنگ قهوه ای به دست آید)

    1400/10/8 22:14
  • JamesEluro 464 :

    اقاقیا (رنگ قهوه ای تیره می دهد، عصاره های تانن جدا شده از اقاقیا، اضافه شده به حنا، سایه های مختلفی می دهد - گزینه های بور، قهوه ای و قهوه ای تیره)

    1400/10/8 22:17
  • JamesEluro 464 :

    زعفران (برای ایجاد رنگ طلایی روشن، بلوند استفاده می شود)

    1400/10/8 22:17
  • JamesEluro 464 :

    بابونه (برای ایجاد بلوند استفاده می شود، اما رنگ آن خیلی موثر نیست و رنگ ناپایدار است)

    1400/10/8 22:18
  • JamesEluro 464 :

    قهوه عربیکا (برای ایجاد رنگ شاه بلوطی استفاده می شود)

    1400/10/8 22:18
  • JamesEluro 464 :

    چغندر (برای ایجاد رنگ مسی مایل به قرمز استفاده می شود)

    1400/10/8 22:18
  • JamesEluro 464 :

    به اصطلاح "حنای بی رنگ" معمولاً بر پایه کاسیا ( cassia obovata ) انجام می شود و رنگ طلایی روشنی به مو می دهد و موها را پرپشت تر می کند.

    1400/10/8 22:19
  • JamesEluro 464 :

    حنا علاوه بر رنگ آمیزی طبیعی مو ، اثر شفابخش و شفابخشی روی موها نیز دارد. حنا علاوه بر لاوسون حاوی مقدار زیادی مواد و ویتامین های مفید برای مو و پوست است. به شوره سر کمک می کند. فولیکول ها و ریشه های مو و همچنین ساختار مو را تغذیه و تقویت می کند و آن را "ضخیم تر" و قوی تر می کند. در نتیجه موها ضخیم تر و حجیم تر می شوند. از ریزش مو و سفیدی زودرس جلوگیری می کند. پوست سر را تمیز می کند، التهاب را برطرف می کند، شوره سر را از بین می برد. یک اثر خنک کننده ، آرامش بخش، تسکین تنش و سردرد را فراهم می کند . حنا همچنین به عنوان حالت دهنده مو عمل می کند، موها را نرم می کند و کنترل می کند و به راحتی شانه می شود.

    1400/10/8 22:20
  • JamesEluro 464 :

    ماسک‌های مخصوص مو یا بر پایه حنای خالص یا با افزودن گیاهان دیگری که تأثیر مفیدی بر روی مو دارند، وجود دارد که استفاده منظم از آن‌ها به طور قابل توجهی مو را بهبود می‌بخشد و آن را قوی، سالم و پرپشت می‌کند.

    1400/10/8 22:20
  • JamesEluro 464 :

    ترکیبی از حنا و شیکاکایا ، یک داروی طبیعی برای شستن و مراقبت از مو و پوست، اثر درمانی عالی برای موها ایجاد می کند . شیکاکای یک نرم کننده طبیعی برای مو است، به آن درخشندگی، نرمی، رشد و تراکم مو کمک می کند.

    1400/10/8 22:21
  • JamesEluro 464 :

    از زمان های قدیم، تاتو کاران با استفاده از حنا برای اهداف زیبایی شناختی و مذهبی، که به آن مهندی می گویند ، در کشورهای حناکاری - در هند، مصر، ایران، پاکستان، افغانستان، آسیای مرکزی بسیار رایج شده است .

    1400/10/8 22:22
  • JamesEluro 464 :

    مهندی حدود 5000 سال پیش ظاهر شد. مهندی توسط بانوان در کشورهای عربی و هند روی بدن و ناخن هایش نقاشی شده است. در هند، مهندی به طور سنتی توسط رقصندگان معبد اجرا می شد. از مهندی در مراسم و آیین های مختلف، اعیاد مذهبی استفاده می شود.

    1400/10/8 22:24
  • JamesEluro 464 :

    حنابندان یکی از ملزومات عروس در هنگام عروسی است. اعتقاد بر این است که مهندی شادی می آورد و از شکست محافظت می کند. در طول عروسی، یک نقش حنا نفیس برای عروس ساخته می شود و رنگ باقی مانده برای محافظت از ازدواج در زمین دفن می شود.

    1400/10/8 22:24
  • JamesEluro 464 :

    در برخی از مناطق هند، پاکستان، نپال، بنگلادش، سودان، الگوهای mehndi نیز برای داماد اعمال می شود. این عمل در ایالت راجستان هند رواج دارد. در شرق، شب قبل از عروسی، که در طی آن نقاشی اعمال می شود، "شب حنابندان " نامیده می شود.

    1400/10/8 22:24
  • JamesEluro 464 :

    در هند، مراسم مهندی یکی از مهم ترین آداب قبل از عروسی است. الگوهای اعمال شده بسیار پیچیده هستند، شبیه توری هستند، اغلب حروف اول یا نام داماد در الگو گنجانده شده است. از این گذشته، این آیین با رقص ها و آوازهای سنتی، لباس های زرد و قرمز به یک تعطیلات جالب تبدیل می شود.

    1400/10/8 22:25
  • JamesEluro 464 :

    در مناطقی که حنا به طور سنتی کاشته می شود، آنقدر در فرهنگ جا افتاده است که به بخشی جدایی ناپذیر از رسوم تبدیل شده است، زمانی که مردم نه تنها خود را با حنا تزئین می کنند، بلکه اسب ها و خرهای مورد علاقه خود را نیز تزئین می کنند . سم ، دم و پاهای حیوان را رنگ می کنند. . حنا در روزهای پیروزی، تولد، آغاز و غیره حضور دارد. آنجا که شادی باشد، حنا هست.

    1400/10/8 22:27
  • JamesEluro 464 :

    در هند یک طبقه کامل از نقاشان حنا وجود دارد - کاست نای، کاری که آرایشگران در کشورهای دیگر انجام می دهند. علاوه بر این، هم در هند و هم در کشورهای شرق مراکز ویژه ای وجود دارد که اغلب متعلق به زنان است و تمام شب برای نقاشی حرفه ای مهندی باز است.

    1400/10/8 22:28
  • JamesEluro 464 :

    وقتی بدن از کف دست تا ساعد و از پا تا زانو با مهندی پوشیده می‌شود، نقاشی‌های حنا ساده، روزمره و گاهی پیچیده هستند. از نقوش گیاهی، نشانه های باروری، نقوش هندسی، موضوعات مذهبی استفاده می شود.

    1400/10/8 22:28
  • JamesEluro 464 :

    مد برای mehndi در اواخر دهه 90 به اروپا آمد و محبوبیت زیادی به دست آورد، به خصوص پس از اینکه مدل ها و بازیگران مشهور شروع به پوشاندن خود با mehndi کردند. مهندی را خالکوبی حنا می نامند.

    1400/10/8 22:29
  • JamesEluro 464 :

    برای ایجاد مهندی، خمیری از حنا درست می‌شود که با آن یک طرح روی پوست اعمال می‌شود. برگ های تازه و کاملاً له شده حنا یا پودر خشک برگ های له شده را با آب لیمو، چای غلیظ یا سایر مایعات حاوی مقدار کمی اسید مخلوط می کنند. خمیر قبل از استفاده به مدت 6 تا 12 ساعت باقی می ماند تا مولکول های لاوسون آزاد شوند و وقتی روی پوست قرار می گیرند، از خمیر به لایه های بالایی پوست منتقل می شوند.

    1400/10/8 22:30
  • JamesEluro 464 :

    افزودن برخی از روغن ها مانند روغن درخت چای، اکالیپتوس، اسطوخودوس، خواص رنگ را بهبود می بخشد و آن را در برابر پوست مقاوم تر می کند.

    1400/10/8 22:30
  • JamesEluro 464 :

    پس از مالیدن خمیر روی پوست، چند ساعت یا یک شب روی آن باقی می‌ماند. بسته به کیفیت خمیر، نوع پوست و مدت زمان ماندگاری خمیر روی پوست، الگوی حاصل از چند روز تا یک ماه روی پوست باقی می‌ماند.

    1400/10/8 22:31
  • JamesEluro 464 :

    ابزارها و فناوری های سنتی و جدید زیادی برای استفاده از حنا روی پوست وجود دارد. رنگ آمیزی در عرض چند دقیقه اتفاق می افتد، اما برای اینکه رنگ برای مدت طولانی روی پوست بماند، چندین ساعت روی پوست باقی می ماند. برای جلوگیری از خشک شدن و ریزش رنگ از روی پوست، خمیر لیمو یا سره را روی آن بمالید یا شکر را به هر شکلی به خمیر حنای آنها اضافه کنید. بر رنگ نهایی و شدت آن نیز تاثیر می گذارد. در انتها، خمیر به سادگی از روی پوست پاک یا خراشیده می شود.

    1400/10/8 22:32
  • JamesEluro 464 :

    بلافاصله پس از اعمال، نقاشی دارای رنگ نارنجی است که طی سه روز آینده تیره می شود و رنگ قهوه ای مایل به قرمز به دست می آورد. الگوی کف پاها و کف دست ها تیره ترین، اشباع ترین است و برای طولانی ترین زمان ممکن روی پوست باقی می ماند، زیرا پوست روی آنها مقدار زیادی لاوسون را جذب می کند.

    1400/10/8 22:32
  • JamesEluro 464 :

    مهندی در پوست تیره، الگو تیره‌تر به نظر می‌رسد، در پوست روشن رنگ مایل به قرمز دارد.

    1400/10/8 22:33
  • JamesEluro 464 :

    اگر پوست طرح دار در حالی که خمیر حنا هنوز روی پوست است یا پس از برداشتن خمیر حرارت یا با بخار داده شود، در ابتدا تیره تر می شود.

    1400/10/8 22:34
  • JamesEluro 464 :

    آب کلر و صابون به طراحی آسیب می زند. قلیاهای موجود در آنها روند روشن شدن را تسریع می کنند و زمانی که الگو به روشن ترین سایه خود می رسد، شروع به محو شدن می کند، زیرا سلول های مرده پوست کنده شده و از پوست جدا می شوند.

    1400/10/8 22:36
  • JamesEluro 464 :

    حنای طبیعی معمولاً حساسیت ایجاد نمی کند. متأسفانه اخیراً تعدادی از مواد مصنوعی با حنای طبیعی برای رنگ آمیزی تیره تر مخلوط شده است که برای سلامتی بسیار مضر است و می تواند باعث ایجاد حساسیت و تحریک شدید پوست شود.

    1400/10/8 22:36
  • JamesEluro 464 :

    حنای طبیعی خالص فقط می تواند رنگ قهوه ای مایل به قرمز بدهد.

    1400/10/8 22:36

بیشتر بخوانید