خالکوبی معنی دار ایرانی

نمادهای قدیمی ایرانی همیشه عالی و مرموز بوده اند. این آرم ها نه تنها به طور غالب در کتاب مقدس ایرانیان باستان مشهور هستند بلکه در دوران معاصر نیز میراث خود را به دست آورده اند. این واقعیت که از معنی نمادهای تاتو در سراسر کشور در خالکوبی معنی دار ایرانی استفاده می شود ، نشان دهنده ارزش این موارد در طول زمان است.

 

نماد های ایرانی برای تاتو

ایده هایی برای طرح های خالکوبی معنی دار ایرانی و معنی تتو ها

ایرانیان باستان پیرو آیین زرتشت بودند . زمان زندگی زرتشت را حدود ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح می‌دانند. او بیش از آنکه بت های مختلف عبادت کند ، به عبادت خدای واحدی به نام اهورامزدا پرداخت. این دین نبرد بین خیر و شر و دستاورد اولی بر دوم را برجسته کرد. در دوره های پیشین بسیار معتبر ، اکنون فقط تعداد کمی از زرتشتیان وجود دارند.ایرانیان باستان تحت تأثیر موجودات افسانه ای قرار گرفتند و بیشترین اهمیت را به آنها می دهند که در زیر مشاهده می شود.

فره ور در خالکوبی معنی دار ایرانی

فره ور

 

معنی تاتو فره ور

فره ور یکی از مشهورترین آرم های  اوایل ایران (پارس) است . این بیانگر  آیین زرتشتی  و  ملی گرایی ایرانی است .Faravahar ، فارسی: فَرَوَهَر ، همچنین به فارسی فروهر معروف است: فُروهَر ، یا Farr Kiyâni (فّرِّ کیانی) ، یکی از شناخته شده ترین نمادهای ایران (فارس) است.

Faravahar یکی از محبوب ترین نمادهای ایران در خالکوبی معنی دار است

 

الهه آب ایرانی آناهیتا در خالکوبی معنی دار ایرانی

آناهیتا

تاتو ایران باستان

معنی تاتو آناهیتا در خالکوبی معنی دار

آناهیتا موزه ایرانی آب است. وی همچنین به عنوان الهه باروری و الهه رقص مقدس شناخته می شود. آناهیتا آب ها را کنترل می کرد و ستاره ها و سرنوشت را هدایت می کرد. او نماینده ایمان هنری زنان است. آناهیتا که با بال شناخته می شود و توسط شیرهای باشکوه توصیف می شود. آناهیتا همچنین حامی زنان و الهه جنگ است.


آناهیتا  را باکره ای نشان داده اند که عبای طلایی بر تن دارد و در یک تاج الماس تزئین شده است. حیوانات مقدس او کبوتر و طاووس هستند. در ایران باستان ، آناهیتا بسیار موفق بود و در میان ایزدبانوی بزرگ که در چندین دین شرقی ظاهر می شود ، شناخته می شود.

 

شیر و خورشید در خالکوبی معنی دار ایرانی

شیر و خورشید

خالکوبی های قدیمی ایرانی

 

معنی تاتو شیر و خورشید در خالکوبی معنی دار

این نماد باستانی از دو تصویر شیر و خورشید تشکیل شده است. شیر ، انرژی الهی ، سلطنتی و شجره نامه قدرتمند پادشاهان را نشان می دهد ، دقیقاً مانند برج نجومی اسد . خورشید ایزدی است که جهان را از آلودگی دور می‌دارد.خورشید شخصیتی بسیار شناخته شده است و از زمان قدیم در طول تاریخ به عنوان آرم استفاده می شده است.

 

پرنده بهشت: هما در خالکوبی معنی دار ایرانی

پرنده هما

طرح تاتو ایران باستان

 

معنی تاتو پرنده هما در خالکوبی معنی دار 

هما پرنده ای است که گفته می شود کل زندگی خود را  پرواز می کند. بسیار بالاتر از زمین و تشخیص آن از طریق چشم انسان ناممکن است. از این پرنده به عنوان پرنده اقبال نیز یاد می شود. طبق یک داستان ، هرگاه به پرنده هما یا سایه آن نگاه کنید ، خوشبختی برای همیشه به زندگی شما می آید.

 

"Huma" در زبان فارسی نماینده پرنده شگفت انگیز است. در زمان های قدیم در نظر گرفته می شد که اگر این موجود افسانه ای بر روی سر یک شخص بنشیند،  نشان دهنده پادشاه بودن آن فرد است.

 

در برخی از نسخه های به روز شده ، پرنده هما قابل مقایسه با ققنوس توصیف شده است. بعد از چند صد سال خودش را در آتش نابود می کند و از خاکستر خودش دوباره رشد می کند. از این پرنده به عنوان پرنده بهشت ​​نیز یاد شده است. طبق افسانه ها پرنده هما این شامل ویژگی های بدنی هر دو مرد و زن در یک بدن است. هر گونه از یک بال و یک پا تشکیل شده است. گرفتن یک پرنده هما غیرممکن است.  پرنده هما را نمی توان زنده کشف کرد و شخصی که آن را می کشد در مدت چهل روز می میرد.


گریفین های افسانه ای در خالکوبی معنی دار ایرانی

گریفین

خالکوبی قدیمی ایرانی . طرح تاتو ایران باستان

 

 معنی تتو معنی تاتو گریفین در خالکوبی معنی دار 

گریفین ها موجودات افسانه ای مشهوری هستند که در فیلم ها و رمان های داستانی به کار گرفته می شوند. شیردال یا گریفین (در پارسی میانه: بَشکوچ) موجودی افسانه‌ای با تن شیر و سر عقاب (دال) و گوش اسب است. گریفین یک کیمرا یا یک موجود ترکیبی است که بدن شیر و بال و سر عقاب دارد. این نشان دهنده نوع حیوانات و گونه های پرندگان است. همچنین ممکن است گوش های اسب داشته باشند. گریفین ها به طور سنتی به خاطر محافظت از گنجینه ها و مواد گرانبها شناخته می شوند. آنها محافظ از شر ، تهمت ، و جادوگری نیز هستند. ساختار آنها در برخی از کلیساها مجسمه سازی شده است زیرا یکی از نمادهای مسیحی است و قدرت انرژی های الهی و انسانی را به تصویر می کشد.

 

گریفین ها قدرتمند و باشکوه هستند و محافظ گنجینه ها و طلا هستند. در دوران قرون وسطی ، آنها به عنوان یکی از نمادهای تک همسری در یک رابطه شناخته می شدند. آنها از خیانت حمایت نمی کردند. معروف هستند که آنها در روابط خود وفادار هستند. اگر شریک یک گریفین بمیرد ، آنها دیگر هرگز جفت نمی شوند. 

 

گریفین ها نماد قدرت و خرد است و معمولاً نمادی است که برای جنگ ها استفاده می شود. آنها همچنین نشان دهنده قدرت هستند. جمهوری جنوا از نماد گریفین ها برای نشان دادن کشتی های دریانوردی در قرون وسطی استفاده می کرد.

 

کوه دماوند در خالکوبی معنی دار ایرانی

دماوند

 

معنی تاتو کوه دماوند در خالکوبی معنی دار

کوه دماوند بلندترین قله ایران و خاورمیانه است و بارها در اساطیر فارسی نشان داده شده است. کوه دماوند یک آتشفشان فعال است. نمادین بودن این آتشفشان بسیار مهم است زیرا نشان دهنده مقاومت پارسیان در برابر بیداد است. همچنین به دلیل وجود چشمه های آب گرم که باعث بهبود مشکلات پوستی و زخم ها می شوند ، قدرت جادویی را بهبود می بخشد . همچنین در پشت اسکناس ایران چاپ شده است و بنابراین می تواند به عنوان یک طرح خالکوبی معنی دار ایرانی  نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

سیمرغ در خالکوبی معنی دار ایرانی

سیمرغ

 

معنی تتو معنی تاتو سیمرغ در خالکوبی معنی دار  
سیمرغ یک پرنده خارق العاده ایرانی است. سیمرغ اسطوره‌ای کاملا ایرانی است و این موجود بالدار باشکوه ، مرغی افسانه‌ای با دُم طاووس، بدن عقاب و سر سگ و پنجه‌های شیر تعریف می شود. همچنین به ندرت با صورت انسان توصیف می شود.

معنی تاتو سیمرغ

سیمرغ نماد وحدت، عالم بالا، مرغ خدا و مظهر عالی‌ترین پرواز‌های روح و انسان کامل شناخته شده‌است . سیمرغ به عنوان یک سرپرست خیرخواه با قدرت شفابخشی و  محافظت شناخته می شد. همچنین اعتقاد بر این بود که زمین ، آب ، هوا را تصفیه می کند و باعث حاصلخیزی آن می شود. همچنین اتصال آسمان و زمین است و نماد اتحاد هر دو چیز است. ذکر سیمرغ اغلب در ادبیات کلاسیک و مدرن فارسی قابل ذکر است .

 

خالکوبی معنی دار ایرانی با خط زیبای فارسی 

طرح تاتو فارسی خط زیبایی دارد و حتی اگر روی هر قسمت از بدن خود یک طرح ساده تاتو ایرانی بسازید ، حتی شگفت انگیز به نظر می رسد. چنین نوعی از طرح خالکوبی ایرانی محبوب است زیرا خط فارسی واقعاً زیباست و برای زیباتر نشان دادن آن نیازی به عناصر اضافی نیست!

محل خالکوبی برای خانم ها

مچ پا
مچ دست
فضاهای انگشتی
دست ها
کتف
پشت گوش
محل خالکوبی برای مردان 

سینه
 عضله دوسر بازو 
پاها
گردن
پشت
دست ها

خالکوبی معنی دار ایرانی

خالکوبی معنی دار ایرانی طراحی  تاتو ایرانی در پشت خط واقعاً زیبای فارسی 
تاتو فارسی جذاب - تتو شعر فارسی

تاتو ایرانی

این طرح شگفت انگیز تاتو ایرانی با جوهر فوق العاده ای ساخته شده است که کل طراحی را بسیار شگفت انگیز می کند. این جلوه جوهر زیبا بسیار حیرت انگیز خواهد بود ، سبکی که در این خالکوبی معنی دار ایرانی استفاده شده است کاملاً  سبک خاص طراحی تاتو ایرانی است که کاملاً شگفت انگیز است. در کل یک طرح تاتو عالی است. چنین نوعی از طرح تاتو فارسی محبوب است زیرا خط فارسی واقعاً زیباست و برای زیباتر نشان دادن آن نیازی به عناصر اضافی نیست!

 

خالکوبی معنی دار ایرانی

خالکوبی معنی دار ایرانی طرح زیبای تاتو ایرانی روی پا

این خالکوبی معنی دار ایرانی به دلیل اندازه متوسط ​​، بهتر از روی بازو یا قسمت بالای بازو به نظر می رسد. این برای اهداف تزئینی عالی است.  رنگ ها را می توان به خالکوبی معنی دار ایرانی اضافه کرد اگر روی قسمت قابل مشاهده ای از بدن باشد. وقتی صحبت از طراحی های شیک می شود ، بازوها کاملاً قابل مشاهده هستند. بنابراین جوهر رنگارنگ نیز زیبا به نظر می رسد زیرا این طرح تاتو چیزی مربوط به خلاقیت را نشان می دهد. برای ترسیم خالکوبی معنی دار ایرانی می توانید از جوهر سیاه استفاده کنید. با این حال ، اگر می خواهید طراحی شما مرموز به نظر برسد ، جوهر سیاه نیز بسیار عالی است. این تاتو بهترین حالت زمانی است که روی بازو ، شانه ها ، قسمت فوقانی کمر یا بالای سینه قرار گیرد. این خالکوبی معنی دار ایرانی هنگامی که در ابعادی کوچک تا متوسط ​​جوهر زده شود ، شگفت انگیز به نظر می رسد. این تاتو در افرادی که رنگ پوست روشن یا گندمی دارند بسیار خوب به نظر می رسد.

 

خالکوبی معنی دار ایرانی

خالکوبی معنی دار ایرانی   طرح تتو معنی ‌دار و پر طرفدار در سال ۱۴۰۲

 

طرح های کوچک وقتی روی پوست ساخته می شوند بسیار شیک به نظر می رسند. این یک روش عالی برای ایجاد طراحی تاتو ایرانی بسیار زیبا و شایان ستایش است. شما می توانید چنین طرحی را روی پوست خود ایجاد کنید و برخی از رنگ ها را به آن اضافه کنید. برخی از طرح ها ممکن است شما را ملزم به داشتن رنگ کنند در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند. بنابراین مطمئن شوید که ترجیحات شما چیست. چنین نوعی از طرح تاتو فارسی محبوب است زیرا خط فارسی واقعاً زیباست و برای زیباتر نشان دادن آن نیازی به عناصر اضافی نیست!

 

خالکوبی معنی دار ایرانی

خالکوبی معنی دار ایرانی طراحی قوی تاتو ایرانی 

خفن ترین و پرطرفدارترین طرح (تتو) تاتو بدن

 

طراحی زیبای تاتو ایرانی بسیار رنگارنگ و الهام بخش است. شما قطعاً می توانید برخی از نمادهای مذهبی ، سنتی ، سیاسی ، آموزشی یا فرهنگی را اضافه کنید که نشان دهنده این واقعیت است که چرا شما یک خالکوبی معنی دار ایرانی را بر روی پوست خود اضافه می کنید. این نمادها همچنین معنی خاصی دارند که با پاهای بسیار جذاب مرتبط است.

 

خالکوبی معنی دار ایرانی

خالکوبی معنی دار ایرانی دوست داشتنی روی بازو  خالکوبی های ایرانی

بهترین طرح های تاتو مردانه + معنی نمادهای تاتو

برخی از انواع طرح های تاتو ایرانی در سرزمین مادری خود بسیار سنتی هستند. این یک طراحی عالی با بسیاری از عناصر سنتی است. بهترین قسمت در مورد گرفتن یک خالکوبی معنی دار ایرانی این است که شما همیشه می توانید نوعی از هنر را انتخاب کنید که معمولاً در این کشور انجام می شود ، مهم نیست که مدرن است یا نه ، و سپس همان برنامه ها را برای این خالکوبی معنی دار ایرانی اعمال کنید.

 

خالکوبی معنی دار ایرانی

طراحی خوب تاتو ایرانی در پشت
خالکوبی های ایرانی

شما می توانید خالکوبی معنی دار ایرانی خود را در انواع لحن خاص ایجاد کنید. می توانید جلوه ای کاملاً واقع گرایانه به آن بدهید که به نظر شگفت انگیز می رسد

خالکوبی معنی دار ایرانی

 

این الگوی فرش شگفت انگیز در دست استفاده کننده با جوهر سیاه ساخته شده است. اگر می خواهید کمی زنده تر شود می توانید چند رنگ زیبا به آن اضافه کنید.فرش ایرانی بسیار مشهور است و این طرح تاتو شگفت انگیز ایرانی بسیار زیباست و بسیار عالی به نظر می رسد. من این طرح تاتو شگفت انگیز ایرانی را که با جوهر سیاه انجام شده است دوست دارم اما در غیر این صورت به دلیل طراحی گلدار بسیار زیبا به نظر می رسد.

 

خالکوبی معنی دار ایرانی

طرح تاتو ناز ایرانی روی مچ دست

 

طرح های فرش در طراحی تاتو ایرانی بسیار محبوب است که کاملاً سلطنتی به نظر می رسد. این طرح شگفت انگیز تاتو ایرانی یک طرح زیبا با رنگ های عالی است.این طرح عالی و جذاب تاتو ایرانی به شکل مربع زیبا به نظر می رسد.

 

خالکوبی معنی دار ایرانی

 

این خالکوبی معنی دار ایرانی اگر طرحی را بخواهید که بین هر دو اندازه متوسط ​​تا بزرگ باشد ، بهترین حالت را روی شانه ها یا نزدیک استخوان یقه دارد.  رنگ ها را می توان به خالکوبی معنی دار ایرانی اضافه کرد اگر روی قسمت قابل مشاهده ای از بدن باشد. از آنجا که شانه ها قسمت قابل مشاهده را تشکیل می دهند ، در بسیاری از اوقات ، شما می توانید برخی از رنگ ها را به تاتو کاملا سیاه خود اضافه کنید یا می توانید آن را ساده و بدون رنگ انجام دهید. می توانید از جوهر سیاه برای طرح کلی طرح استفاده کنید و یا جلوه ای سایه دار به شما بدهید تا هنری تر به نظر برسد. این خالکوبی معنی دار ایرانی هنگامی که روی بازو ، شانه ها یا حتی پاها آغشته باشد ، بهترین است. این تاتو وقتی در اندازه متوسط ​​جوهر زده شود ، شگفت انگیز به نظر می رسد. این خالکوبی معنی دار ایرانی در افرادی که رنگ پوست روشن یا گندمی دارند بسیار خوب به نظر می رسد.

خالکوبی معنی دار ایرانی

خالکوبی معنی دار ایرانی روی دست

 

این خالکوبی معنی دار ایرانی بسیار منحصر به فرد سنتی و فرهنگ طراحی تاتو ایرانی است که بسیار زیبا است. دارای رنگ های پررنگ است اما می توانید از ساده ترین رنگ ها نیز استفاده کنید. برخی از طرح ها به اثر سایه زنی نیاز دارند در حالی که سایر طرح ها بسیار یکنواخت هستند. این خالکوبی معنی دار ایرانی را می توانید با استفاده از رنگ های متنوع نیز بسازید.

 

خالکوبی معنی دار ایرانی
طراحی تاتو شگفت انگیز ایرانی روی دست


خالکوبی معنی دار ایرانی

 

این خالکوبی معنی دار ایرانی در قسمت جلوی پا ، پهلو یا عضلات ساق پا به بهترین شکل دیده می شود. طراحی ساق پا در مقایسه با طرح های گسترده تر ، کمی طولانی تر است. رنگها را می توان به خالکوبی معنی دار ایرانی اضافه کرد اگر روی قسمت قابل مشاهده ای از بدن باشد. از آنجا که پاها کاملاً نمایان هستند ، می توانید برخی از رنگ ها را به طرح اضافه کنید. از طرف دیگر ، حتی می توانید از جوهر سیاه برای طرح کلی طرح استفاده کنید و یا جلوه ای سایه دار به دست آورید تا هنری تر به نظر برسد. این خالکوبی معنی دار ایرانی هنگامی که روی بازو ، شانه ها یا حتی پاها آغشته باشد ، بهترین است. این تاتو وقتی در اندازه متوسط ​​جوهر زده شود ، شگفت انگیز به نظر می رسد. این خالکوبی معنی دار ایرانی در افرادی که رنگ پوست روشن یا گندمی دارند بسیار خوب به نظر می رسد.

 

خالکوبی معنی دار ایرانی

 

این خالکوبی معنی دار ایرانی وقتی در فضاهای باز مانند پشت ساخته شود ، بهترین شکل را خواهد داشت. این فضای زیادی را ارائه می دهد و بهترین حالت این است که بخواهید به جای فقط خالکوبی معنی دار ایرانی یک صحنه کامل را به تصویر بکشید. می توانید هر گوشه پشت یا کل پشت را انتخاب کنید. رنگ ها قطعاً الگوها را افزایش می دهند ، به خصوص اگر چیزی خلاقانه مانند خالکوبی معنی دار ایرانی باشد اما شما همچنین می توانید به سراغ تاتوی جوهر سیاه با جلوه سایه یا طرح اصلی بروید. این تاتو بهتر است وقتی روی سینه ، پشت یا دنده ها آغشته شود. این خالکوبی معنی دار ایرانی اگر در اندازه های متوسط ​​تا بزرگ مرکب شود ، شگفت انگیز به نظر می رسد. این خالکوبی معنی دار ایرانی در افراد با هر رنگ پوست خوب به نظر می رسد زیرا اندازه آن بزرگ است.

 

خالکوبی معنی دار ایرانی

 

گزینه قرارگیری خالکوبی معنی دار ایرانی شما فقط به نوع و اندازه طرحی که انتخاب کرده اید بستگی دارد. اگر طرح شما طولانی است ، می توانید آن را روی بازو ، پاها ، ران ها و دنده ها بسازید. اگر تاتو شما بزرگ است ، می توانید آن را روی سینه ، شکم و حتی پشت خود بسازید. اگر طراحی شما بسیار کوچک است ، گوش ، گردن ، انگشت و مچ پا گزینه مناسبی برای قرارگیری است.

 

خالکوبی معنی دار ایرانی

طراحی تاتو ایرانی دوست داشتنی در بازو دست و پا 

 

اینکه شما بخواهید چه نوع موضوعی را از طریق طرح تاتو فارسی خود ارائه دهید ، به نوع عناصری که برای طراحی تاتو ایرانی خود می خواهید بستگی داشته باشد و به نظر خیره کننده باشد ، بستگی زیادی خواهد داشت. این یک طرح تاتو عالی ایرانی است که روی بازو ساخته می شود اما می تواند روی پاها و سینه ها نیز ساخته شود. شما همیشه مجبور خواهید بود که خالکوبی معنی دار ایرانی خود را بداهه و متناسب با مکانی که انتخاب می کنید ، بداهه نوازی کنید.

اگر به علت خالکوبی روی چهره دختران جوان در بعضی از کشور ها مثل هند و خالکوبی در زنان بادیه نشین علاقه دارید بخش نظرات را بخوانید.

خالکوبی

چهره دختران جوان خالکوبی شده است به طوری که ظاهری ناخوشایند دارند

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • سعید :

    هنر خال کوبی یک هنر باستانی است و به دوران قبل از اسلام باز می گردد. در منطقه ای که اکنون خالکوبی معنی دار تا حد زیادی تابو است ، بسیاری از مردم کنجکاو می شوند که چرا زنان بادیه نشین آنها را با چنان جسارت در سرتاسر صورت خود خالکوبی می کنند و آنچه را که واقعا نماد آن هستند ، می دانند.

    1400/4/26 14:51
  • سعید :

    هنر خالکوبی از دهه 1930 به بعد با زوال عظیمی روبرو شده است و امروزه به ندرت می توان چهره چشمگیر یک زن بادیه نشین خالکوبی را مشاهده کرد. با این حال ، جایی که فرهنگ قبیله ای همچنان پابرجاست ، و برخی از زنان مسن را پیدا خواهید کرد که هنوز هم از این نمادهای جذاب استفاده می کنند ، و با یک فرهنگ باستانی غنی و جذاب صحبت می کنند.

    1400/4/26 14:52
  • سعید :

    چرا صورت را خالکوبی می کردند؟ اگرچه زنان بادیه نشین در سراسر بدن خود - مچ ، مچ پا ، سینه ، ران - خال کوبی می کردند - اما خال کوبی صورت مهمترین و قابل توجه ترین بود زیرا در معرض دید عموم قرار گرفت. خالکوبی ها معمولاً روی چندین قسمت قابل توجه صورت قرار داشتند: نقاط یا نمادها در بالا یا بین ابروها ، نقاط روی بینی ، لکه های زیبایی روی گونه و خطوط و نمادهای زیر لب و چانه.

    1400/4/26 15:00
  • سعید :

    خالکوبی ها به طور سنتی نماد محافظت در جنگ ها و همچنین در برابر ارواح و چشم بد است. در بعضی مناطق ، از خالکوبی برای اهداف پزشکی نیز استفاده می شد. بسیاری معتقد بودند که ترکیبی از نقاط کنار سر یا بالای چشم باعث بهبودی درد ها و جلوگیری از بیماری می شود.

    1400/4/26 15:01
  • سعید :

    بسیاری از شاعران بزرگ و مورد احترام از دوران پیش از اسلام از تصاویر خالکوبی معنی دار در شعرهای خود به عنوان نمادی قوی برای زیبایی استفاده می کردند. معلقات ، مجموعه ای از هفت شعر بلند از جهان پیش از اسلام عرب، بارها و بارها خالکوبی مرجع و زنان خالکوبی در ارتباط با زیبایی است. در یک شعر ، زهیر بن ابی سلما ، شاعر ، سرزمین محبوب خود را با دستی مقایسه می کند که با تمام رنگ ها و منحنی ها خالکوبی شده بود. همچنین زنان با چهره های خالکوبی شده را به عنوان مظهر زیبایی با آهنگ های فولکلوریک جشن می گیرند.

    1400/4/26 15:04
  • سعید :

    از خالکوبی که اغلب به عنوان "جواهرات مردم فقیر" یاد می شود ، وسیله ای برای تزئین بدن و صورت استفاده می شد و به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه تر بجای طلا و نقره عمل می کرد. قرارگیری تاتو روی صورت ، نواحی صورت زن را که زیباترین آنها در نظر گرفته شده ، یعنی لب ها و چشم ها ، کامل می کند. تأثیر اسلام در هنر خالکوبی بسیار زیاد بود و زنان بادیه نشین مسلمان اغلب خود را با هلال و ستاره و سایر طرحهای هندسی برجسته در هنر اسلامی خالکوبی می کردند. به همین ترتیب ، بسیاری از زنان بادیه نشین مسیحی خود را به یاد مسیح با صلیب خالکوبی می کنند.

    1400/4/26 15:06
  • سعید :

    همچنین خال کوبی ها به عنوان نمادهای تعلق به یک قبیله خاص محبوب و قابل توجه بودند. خال کوبی در بسیاری از جوامع جایگاه قدرتمندی داشت که متأسفانه در شهرهای بزرگتر پراکنده شدند و آداب و رسوم محلی اهمیت کمتری پیدا کردند ، بنابراین هنر خال کوبی از دهه 30 رو به زوال رفت.

    1400/4/26 15:07
  • سعید :

    یکی از جالب ترین جنبه های خالکوبی در فرهنگ بادیه نشینی ، خود فرآیند آن است. استاد خالکوبی معمولاً یک عشایر یا کولی است که در ازای پول ، دانه غلات ، کره یا شیر برای زنان خالکوبی می کند. هنرمندان تاتو از تعداد عجیب سوزن و جوهر سیاه چینی یا بقایای دوده استفاده می کردند تا رنگی تیره و ماندگار به اثر ببخشند.

    1400/4/26 15:10
  • سعید :

    در حالی که برخی از مردم نظرات بسیار منفی در مورد خالکوبی دارند ، اما این هنر در همه کشورها و فرهنگ ها بسیار عادی شده است. اما آنچه اکنون بیانیه مد است ابتدا به عنوان وسیله ای برای نام تجاری مطرح شد . صدها سال ، سنت خالکوبی برای جدا کردن گروه ها در طول و عرض کشور معمول بود. حتی امروزه ، خالکوبی در بازوها در بسیاری از جوامع مختلف سنتی است (به ویژه در ماهاراشترا و گجرات ، جایی که به راحتی می توانید خال کوبی مخصوص جوهر سبز را پیدا کنید). به همان اندازه که فرهنگ ها در اینجا متنوع است ، آداب و رسوم و انواع خال کوبی هایی که هر جامعه یا قبیله ای برای نشان دادن خود استفاده می کند نیز متنوع است.

    1400/4/26 15:13
  • سعید :

    در قبایل خاصی از آرونوچال پرادش ، چهره دختران جوان خالکوبی شده است به طوری که ظاهری ناخوشایند دارند. اگر به روستاهای قبیله ای دره زیرو بروید ، باز هم ممکن است چند پیرزن از قبیله آپاتانی با صورت خال کوبی شده (هرچند که آپاتانی ها به دلیل بندهای بینی معروف ترند) ، یک روش بومی دیگر برای اطمینان از سرقت زنان توسط قبایل رقیب ) در حالی که دولت هند در دهه 1970 خالکوبی چهره دختران جوان را ممنوع كرده بود (این دلیل آن است كه زنان جوان با خالكوبی روی صورت خود دیگر در مناطق شهری دیده نمی شوند) ، این عمل در فضای داخلی و در قسمتهایی كه هنوز دست نخورده باقی مانده است ، ادامه دارد.( اطمینان حاصل شود که زنان خود را از مردان طبقه بالا و مردان قبایل دیگر در امان نگه دارند)

    1400/4/26 15:20
  • سعید :

    از همان ابتدا اعتقاد بر این است که خالکوبی ها فقط بریدگی های پوست بوده و ایده ایجاد درد جسمی بوده است. با تکامل ، ایده استفاده از گیاهانی ایجاد شد که باعث ظهور رنگ روی پوست می شوند. حدس زده می شود که ایده تحمیل درد به خود ، از اعتقادات مذهبی ناشی شده است. بعداً ، وسیله ای برای تمایز بین قبایل و اقوام شد.

    1400/4/26 15:22
  • سعید :

    قبیله سینگفو قبیله دیگری در شمال شرقی هند قوانین مشخصی برای مردان و زنان دارد. زنان مجرد مجاز به خالکوبی نیستند. این زن پس از ازدواج ، هر دو پای خود را از زانو تا مچ پا خالکوبی می کند و مردان نیز با دستان خود همین کار را می کنند. افراد قبیله سینگفو را می توان در آروناچال پرادش و آسام یافت.

    1400/4/26 15:31

بیشتر بخوانید