بفرمایید آبگوشت

بهترین گزینه برای گوشت مصرفی در تهیه آبگوشت سنتی ، گوشت گردن گوسفند می باشدکه علاوه بر لطیف و لذیذ بودن از مقدار مناسبی چربی برخوردار می باشد. همچنین در تهیه آبگوشت سنتی یا دیزی از گوشت با استخوان، گوشت قلم گوسفند و گوساله بسته به ذائقه خود می‌توانید استفاده کنید. استفاده از گوشت گوسفندی به همراه مقدار کمی دنبه و یا دنبالچه برای رسیدن به طعم و ظاهر مطلوب در این غذا توصیه می شود.اگر از دنبه در آبگوشت استفاده مي‌کنيد در پایان پخت آن را با نمک ، پیاز و فلفل سیاه کوبیده وکمی زردچوبه بکوبید و به آبگوشت اضافه نمایید.


بهترین ظرف برای پخت آبگوشت

بهترین ظرف برای پخت آبگوشت

بهترین ظرف برای پخت آبگوشت، دیگ سنگی است. ظروف سفالی، قابلمه چدنی و مسی  گزینه‌های مناسبی برای تهیه این خوراک هستند.
سيب‌زميني را با پوست به خوبی بشوییدو به آبگوشت اضافه نمایید. بهتر است از سیب‌زمینی‌های با سایز کوچک در پخت آبگوشت استفاده شود.
سبزی خوردن در کنار این غذا بهترین گزینه برای هضم راحت این خوراک می باشد به ویژه برگ‌های تازه ی نعنا .
آبگوشت را با حرارت ملایم و به مدت طولانی بپزید. 

طرز تهیه آبگوشت سنتی یا دیزی

مواد لازم جهت تهیه آبگوشت سنتی(دیزی)

گوشت گوسفندی با استخوان و چربی 250 گرم

لوبیا سفید 1/2 پیمانه

نخود 1/2پیمانه

پیاز 1 عدد بزرگ

گوجه‌فرنگی 2 عدد

ادویه‌جات  نمک، فلفل سیاه و زرد‌چوبه به میزان لازم

 کمی گرد لیمو‌عمانی و یا غوره برای طعم‌دار کردن بسته به ذائقه خود

سیب‌زمینی 4 عدد کوچک

رب گوجه‌فرنگی 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه آبگوشت سنتی(دیزی)

آبگوشت

گوشت، حبوبات خیس خورده، پیاز و گوجه که به صورت 4 قاچ برش زده‌اید را در ظرف مورد نظر بریزید و مقداری آب اضافه کنید در حدی که روی مواد را کاملا بگیرد. برای اینکه مزه‌ آبگوشت بهتر شود تمام آب را در اول پخت به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.(سیارک)
پس از به جوش‎ آمدن آب، کف حاصله از پخت گوشت را از روی مواد در حال جوش بگیرید . زردچوبه و فلفل را اضافه نمایید. زردچوبه  از ادویه‌های اصلی آبگوشت بحساب می آید. برای داشتن آبگوشت جاافتاده‌تر و خوشمزه‌ترجازه دهید با حرارت خیلی ملایم بپزد.
لیمو عمانی و یا گرد لیمو، نمک و سیب‌زمینی را پس از پخت کامل حبوبات و گوشت،  اضافه نمایید. لیمو عمانی‌ها را سوراخ نمایید و سیب‌زمینی‌ها را با پوستاستفاده کنید. نمک و لیمو عمانی نبایدقبل از پخت کامل گوشت به  آبگوشت اضافه شود، چرا که اضافه کردن نمک زودتر از موعد باعث تاخیر در روند پخت گوشت و حبوبات می شود.لیمو عمانی نیز علاوه بر طولانی کردن فرآیند پخت  ، باعث تلخ‎ شدن آبگوشت می شود.
در نهایت، رب گوجه فرنگی را به آبگوشت اضافه نمایید. همچنین دنبه، پیاز ، گوجه که پوستش را گرفته اید وفلفل سیاه را در ظرفی جداگانه به کمک گوشت‌کوب بکوبید و آبگوشت اضافه نمایید و بگذارید تا آبگوشت جا بیفتد. پس از پخت کامل آبگوشت، استخوان و آب گوشت را جدا نمایید و حبوبات را به کمک گوشت‌کوب له کنید.آبگوشت  و گوشت کوبیده را در کنار سبزی خوردن تازه، ترشی و پیاز خام سرو کنید.

چگونه نفخ حبوبات را بگیریم

چگونه نفخ حبوبات را بگیریم ؟

1- حبوبات را قبل از پخت خیس نمایید. به این ترتیب نفخ آن‌ها تا حدودی کم می شود. در صورتی که در طول خیساندن، پوست حبوبات از آن‌ها جدا روی آب شناور شوند حبوبات کهنه می باشند.
2- در صورتی که قبلا حبوبات را خیس نکرده اید آنها را جوشانده و آبکش نمایید سپس آن‌ها را به آبگوشت اضافه نمایید.
این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید