طرز تهیه قلیه میگو

(سیارک) :این خورشت خوشمزه ، از غذاهای جنوب ایران ، مخصوصا برای نواحی خوزستان می باشد . به علت دارا بودن سبزی و سیر، غذایی بسیار خوش طعم و خوش رنگ می باشد . ترشی این غذا تمرهندی است که می توان بجای آن از رب انار ترش استفاده کرد. طعم این خورشت معمولا ترش و تند است . جنوبی های عزیز اگر در طرز تهیه این غذای خوشمزه ایرادی دیدند در قسمت نظرات به اشتراک بگذارند تا اصلاح شود.

مواد لازم برای تهیه قلیه میگو :

میگو 600 گرم

گشنیز 250 گرم

شنبلیله 50 گرم

پیاز 2 عدد ، سیر 5 حبه

رب انار ترش 3 قاشق غذاخوری یا تمر هندی

زردچوبه و نمک و فلفل به مقدار لازم

آرد 2 قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه قلیه میگو :

(سیارک) : سبزی ها را تمیزکرده و می شوییم ، پس از اینکه آب سبزی ها کاملا گرفته شد ، داخل خرد کن ریخته یا با چاقو ساطوری می کنیم تا خوب خرد و ریز شوند ؛کمی نمک و فلفل روی میگو می زنیم و چند دقیقه کنار می گذاریم تامیگو ها طعم دار شوند. 
مقداری روغن داخل تابه ریخته ، پیاز را تفت می دهیم ، نمک و فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم و تا زمانی که پیازها نرم شوند تفت دادن را ادامه می دهیم. آرد را با پیازها کمی تفت می دهیم ،  سبزی ها و سیرهای رنده شده را به پیازها اضافه کرده و تفت می دهیم تا زمانی که رنگ سبزی تغییر کند. تفت دادن سبزی را تا زمانی که آب سبزی کاملا کشیده شود ادامه می دهیم سپس نصف لیوان آب اضافه کرده و با حرارت ملایم سبزی ها را می پزیم بعد از پخت سبزی رب انار با تمر هندی را اضافه می کنیم در صورتی که آب خورشتت کم بود آب اضافه می کنیم ، درب ظرف را نیمه باز گذاشته با حرارت ملایم اجازه می دهیم خورشت کاملا بجوشد و تغییر رنگ بدهد .سپس میگو (من معمولامیگو را کمی تفت می دهم ) را داخل خورشتت اضافه نمایید . 5 تا 8 دقیقه زمان لازم است تامیگو ها بپزند و خورشت جا بیفتد ؛ اگر میگو توی قلیه زیاد بجوشد سفت می شود. پس از پخت، قلیه میگو را در ظرف کشیده و همراه برنج سرو نمایید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ از غذا های محلی شهرتان با نوشتن کامنت در قسمت نظرات، ما  و بازدید گنندگان سایت را مطلع کنید. (سیارک)  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • سمیرا 212 :

    بوی میگو گرفته می شه؟

    1395/11/1 23:21

بیشتر بخوانید