طرز تهیه پیتزای میگو و پستو

خمیر پیتزای سوپرمارکت یا عمده فروش محل یا رستوران های معروف پیتزا ، زمان آماده سازی را سریعتر می کند. میگو را با پیاز و فلفل قرمز برای تکمیل خوشمزگی پستو در روغن سرخ کنید. زمان مرغ را با جایگزین کردن پستوی آماده و میگوی پوست کنده ، کاهش دهید.

مواد لازم برای 6 نفر 

- اسپری آشپزی سبزیجات

- 450 گرم میگوی خام بزرگ پوست و کنده (30 عدد)

- 1 عدد پیاز  بزرگ خرد شده

- 1عدد فلفل قرمز خرد شده

- 1/4 ق چ نمک

- 1/4 ق چ فلفل

- 1 و 1/2 ق چ روغن زیتون

- 1 و 1/2 خمیز پیتزای مغازه

- آرد  ذرت زرد رنگ خالص

- 1/2 پیمانه  پستوی گاردن

-  3/4 پیمانه پنیر پارمیزان رنده شده ی تازه

طرز تهیه پیتزای میگو و پستو

  1. لایه ای از اسپری آشپزی را روی میله های سرد گریل پاشیده و گریل را در جای خود قرار دهید. گریل را از قبل تا دمای 160 درجه با حرارت (متوسط) گرم کنید.
  2. میگو را پوست کنده و از طول به دو نیم تقسیم کنید و در صورت تمایل آن را پاک کنید.
  3. پیاز را با فلفل ، نمک و فلفل در 1/2 ق چ روغن داغ در ماهیتابه ی بزرگ با حرارت متوسط به مدت 5 دقیقه یا تا زمان ترد شدن ، سرخ کنید. مخلوط پیاز را به ظرف بزرگی منتقل کرده و میگو را در 1 ق چ روغن داغ باقیمانده به مدت 3 دقیقه یا فقط تا زمانی که میگو صورتی شود ، سرخ کنید. میگور را به مخلوط پیاز اضافه کرده و در آن بغلتانید.
  4. خمیر را به 6 قسمت مساوی تقسیم کرده و آرد کمی را روی سطح بزرگی پاشیده و هر قسمت را در دایره ی 15 سانتی متری غلتانده و دایره های خمیر پیتزا را به دقت به تخته ی گوشت خردکنی یا قالب پخت منتقل کنید که از قبل ، آرد ذرت روی آن پاشیده شده است.
  5. دایره های خمیر پیتزا را روی توری گریل گذاشته و گاردن پستو را روی دایره ها بپاشید و روی آن را نیز مخلوط میگو قرار داده و روی همه 2 ق س پنیر پارمیزان بریزید.
  6. در گریل را بسته و مواد را به مدت 4 دقیقه ، کباب کنید. پیتزاها را 1/4 دور بچرخانید و در گریل را بسته و به مدت 5-6 دقیقه یا بیشتر یا تا زمانی که رویه های پای پخته شود، کباب کرده و فورا سرو کنید

تذکر : خمیرهای مدور و تکی پیتزا را می توان از قبل درست کرد و طبق دستور پیچاند و بین قطعه های کاغذ مویی قرار داده که از قبل کمی آرد و آرد ذرت روی آن پاشیده شده و آن را در پاکت زیپدار گالونی قرار داد. پاکت را بسته و به مدت 8 ساعت  گذاشت تا خنک شود.   (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید