بادمجان گودا یا بادمجان گودی

(سیارک): طرز تهیه بادمجان گودا یا بادمجان گودی یا همان بادمجان شکم‌پر گیلانی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمال ایران در این پست آورده شده اگر گیلانی های عزیز در طرز تهیه این غذای خوشمزه ایرادی دیدند در قسمت نظرات به اشتراک بگذارند تا اصلاح شود. 

به دلیل تفاوت گویش‌ها در شهرهای مختلف شمال ایران، به این غذا  ، بادمجان کباب؛ بادمجان گودا، تک دکونه، دل دکونه و یا بادمجان گودی نیز می گویند. به هر حال آنچه مهم می باشد، طعم بسیار لذیذ و خوشمزه این غذاست که آن را به یکی از پرطرفدارترین غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود، تبدیل کرده است و گزینه‌ای مناسب برای شام یا پیش غذا در مهمانی‌ها به شمار می‌رود.

مواد لازم برای تهیه بادمجان کباب، بادمجان گودا یا بادمجان گودی:

- بادمجان قلمی 5 عدد
- گوجه‌فرنگی 3 عدد
- پیاز 3 عدد
- گردو 200 گرم
- سیر 3 حبه
- سبزی ساطوری (چوچاق و اناریجه یا سبزی معطر) 1 پیمانه

  یا جعفری، گشنیز و نعناع و یا سبزیجات معطر
- رب انار 1/2 پیمانه
- روغن به میزان لازم
- نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه بادمجان کباب گیلانی، بادمجان گودا یا بادمجان گودی:

- برای تهیه بادمجان گودی لذیذ و خوشمزه، ابتدا بادمجان‌ها را پوست گرفته و داخل آب‌نمک قرار می دهیم تا تلخی آن‌ها گرفته شود.
- سپس بادمجان‌ها را شسته و خشک می کنیم.
- بادمجان‌ها را از وسط با چاقو چاک می دهیم، به‌ طوری‌ كه بتوانیم داخل آن‌ها را از مواد پر کنیم.
- بادمجان‌ها را در تابه با روغن سرخ می کنیم و كنار می گذاریم .
- داخل گوجه‌ها را نیز خالی كرده و آن‌ها را پوره کنید و پوره آن‌ها را كنار می گذاریم.
- گردو را آسیاب كرده، سیر و سبزی‌ها را خرد می کنیم.
- همه مواد را با هم مخلوط نموده و رب انار، زردچوبه، نمك و فلفل را به آن اضافه می کنیم.این مواد را كمی تفت داده تا آب آن خشک شود و كمی سرخ شود.

- مواد آماده‌شده را در شكم بادمجان سرخ‌شده ریخته، داخل گوجه‌فرنگی‌ها را نیز با مواد پر می کنیم.(می‌توانیم اول داخل بادمجان‌ها را با مواد تفت داده‌شده پر کنیم و بعد آن‌ها را در روغن سرخ کنیم به جای حرارت مستقیم هم می توانیم آن‌ها را درون فر بپزیم.)بادمجان‌ها و گوجه‌فرنگی‌های پرشده را داخل تابه‌ای می چینیم و پوره‌های گوجه‌فرنگی را دور بادمجان‌ و گوجه‌ها ریخته و نصف پیمانه آب اضافه می کنیم تا باحرارت ملایم بخارپز شوند. این غذا را با برنج هم می توانید سرو کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ از غذا های محلی شهرتان با نوشتن کامنت در قسمت نظرات، ما  و بازدید گنندگان سایت را مطلع کنید. (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • dorsa 87 :

    یه بار امتحان کتم باید خیلی خوشمزه باشه البته هر غذایی که با بادمجون درست میشه خوشمزه س

    1395/10/28 10:46