طرز تهیه میرزا قاسمی

طرز تهیه میرزا قاسمی معروف ترین غذای محلی استانگیلان در این پست آورده شده اگر گیلانی های عزیز در طرز تهیه این غذای خوشمزه ایرادی دیدند در قسمت نظرات به اشتراک بگذارند تا اصلاح شود.میرزا قاسمی را می توانید در وعده ناهار ، میان وعده ، شام و پیش غذا میل بفرمایید .

مواد لازم برای 4 نفر

- بادمجان / 5 عدد متوسط
- گوجه فرنگی تازه / 2 عدد
- سیر / یک بوته
- تخم مرغ / 3 عدد
- روغن و فلفل و نمک / به مقدار لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی

- اول بادمجان ها را کباب کرده (  بادمجان ها را داخل فر و یا روی آتش کباب نمایید ) بعد از سرد شدن  پوست آنها را جدانمایید

- سرهای بادمجان ها را  به خاطر سفت بودن جدا نمایید(در این غذا استفاده نکنید) 

 -  بادمجان ها را ساطوری کنید یا کاملا بکوبید تا له شوند.
-گوجه فرنگی ها را در آب جوش بریزید و  بلافاصله در آبکش ریخته در آب سرد قرار دهید تا پوستش راحت جدا شود. سپس گوجه فرنگی ها را خرد کنید .معمولا خودم رنده می کنیم.

- بادمجان ها را در روغن داغ که از قبل درتابه و روی اجاق آماده کرده اید بریزید و سرخ کنید .

- سیرکوبیده و گوجه های آماده شده را به همان تابه اضافه و سرخ کنید ؛ این کار را تا زمانی که آب آنها کشیده شودو به روغن بیفتد ادامه دهید. (در بعضی از دستور پخت ها سیر را اول در روغن داغ می ریزند و بعد از سرخ شدن سیرها بادمجان و گوجه را اضافه می کنند. اما اضافه کردن سیر بصورت خام عطر بیشتری به میرزا قاسنی می دهد.) 
- کمی نمک و فلفل وزردجوبه به مواد داخل تابه اضافه کنید تمام مواد را در یک طرف تابه جمع نمایید و در طرف دیگر خالی تابه تخم مرغ ها را بشکنید و داخل روغن ریخته وهم بزنید تا زمانی که تخم مرغ ها ببندد و بصورت گلوله گلوله کوچک در آید.
- حال بادمجان ها و تخم مرغ ها  را با هم مخلوط کنید و بگذارید کمی بهم مزه بدهند.(در بعضی مواقع میرزا قاسمی را بدون تخم مرغ درست می کنم که باز هم خوشمزه می شود.)
- میرزا قاسمی آماده است  آنرا در دیس بکشید .

- نوش جان

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ آیا شما آشپزی می کنید؟در صورتی که غذایی را بصورت خاص تهیه می کنید طرز تهیه آن را در قسمت نظر ها بگذارید تا بنام شما در پست جدید گذاشته شود.لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • نیوشا :

    عاشقشم...مرسی از شما و سایت عالی تون

    1395/10/29 12:15
  • hadi 522 :

    کیه که میرزا قاسمی دوست نداشته باشه؟!!

    1395/10/28 15:25

بیشتر بخوانید