طرز تهیه نرگسی اسفناج

در

(سیارک) : نرگسی اسفناج یکی از غذاهای محلی مازندران است.
نرگسی اسفناج را می توانید در وعده ناهار ، میان وعده ، شام و پیش غذا میل بفرمایید .

مواد لازم برای تهیه نرگسی اسفناج

اسفناج تازه/ 500 گرم
پیاز /2 عدد
تخم مرغ /4 عدد
سیر /4 حبه

طرز تهیه نرگسی اسفناج

اسفناج ها را تمیز کرده ،شسته و  سپس داخل قابلمه ای بریزید ،  15 دقیقه با حرارت ملایم اسفناج ها را بدون آب بپزید. اگر قبل از ریختن در قابلمه ، اسفناج ها را کمی با چاقو ریز کنید در زمان پخت هم مقداری آب می اندازد و هم رنگش سبز تر می شود.
-  پیاز را خلالی ریز کرده و در روغن تفت داده تا نرم و سبک شوند، سیرهای رنده شده را با پیازها تفت دهید.
-  اسفناج  های پخته را  به تابه پیاز و سیر اضافه کرده  و چند دقیقه باهم تفت دهید.
-  نمک و فلفل را اضافه کنید و درآخر نیز تخم مرغ ها را روی اسفناج ها بشکنید و با حرارت کم اجازه دهید تخم مرغ ها بسته شوند سپس نرگسی را در ظرف بکشید و سرو کنید .(می توانید تخم مرغ را با اسفناج بهم بزنید ویا بصورت کامل روی اسفناج ها بشکنید و بگذارید تا زرده تخم مرغ عسلی شود.)

- نرگسی اسفناج آماده است نوش جان.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ آیا شما آشپزی می کنید؟در صورتی که غذایی را بصورت خاص تهیه می کنید طرز تهیه آن را در قسمت نظر ها بگذارید تا بنام شما در پست جدید گذاشته شود.لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین خوراکی برای رشد عضله 23 مورد

در

تخم مرغ


بیشتر مواد مغذی موجود در تخم مرغ در زرده آن قرار دارند: تقریبا نیمی از میزان کل پروتئین موجود در تخم مرغ، به همراه ویتامین های آ، دی و ای، در زرده تخم مرغ قرار دارند. علاوه بر این، تخم مرغ حاوی مقادیری کلسترول نیز هست که به طور کاملا طبیعی سبب افزایش تستوسترون موجود در بدن شده که در نهایت منجر به افزایش نیروی بدن و رشد عضله ها می شود.

بیشتر بدانیم: خواص تخم مرغ یازده مورد

روغن ماهی

روغن ماهی سبب کاهش التهاب شده و نیز به چربی سوزی و افزایش میزان تستوسترون موجود در بدن نیز کمک می کند. به همین خاطر است که پیش از رفتن به باشگاه و انجام فعالیت های ورزشی می تواند گزینه ایده آلی برای افزایش رشد عضله ها باشد.

سالمون

ماهی سالمون یکی از بهترین و غنی ترین منابع امگا سه است و علاوه بر آن، در هر صد گرم ماهی سالمون، چیزی حدود بیست گرم پروتئین وجود دارد. ماهی سالمون، برای کسانی که توانایی مصرف آن در رژیم غذایی خود را داشته باشند و به ورزش کردن علاقه دارند، یکی از محبوب ترین خوراکی ها است و به طور گسترده ای به رشد عضله ها کمک می کند.

بهترین مواد غذایی عضله ساز

پروتئین خوراکی از هر منبعی به سلامت عضله کمک می کند 

میوه های قرمز رنگ

میوه های قرمز رنگ (توت فرنگی، آلبالو، تمشک و ...) به عنوان یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان ها به شمار می روند و برای پیش گیری از بروز بیماری ها و اختلالات احتمالی در بدن، گزینه ایده آلی به شمار می روند. می توان از این گونه میوه ها پس از ورزش کردن برای بازیابی انرژی بهره گرفت.

ماست

ماست حاوی نوعی باکتری به خصوص است که سبب بهبود کارکرد دستگاه گوارشی بدن می شود. کسانی که قصد دارند بدن شان روی فرم باشد و اضافه وزن پیدا نکنند، می توانند طی روندی منظم از ماست در رژیم غذایی خود بهره بگیرند.

تخم کتان

تخم کتان به عنوان یکی از منابع غنی فیبر، پروتئین و نیز امگا سه به شمار می رود. تمامی این ترکیبات، سبب رشد عضله ها خواهند شد.

بیشتر بدانیم: خواص تخم کتان 

روغن زیتون

تقریبا چیزی حدود هفتاد درصد روغن زیتونی که کاملا طبیعی بوده و برای تهیه آن از هیچ گونه افزودنی مضری استفاده نشده باشد، متشکل از چربی اشباع نشده است که علاوه بر جلوگیری از بروز اختلالات و ناراحتی های قلبی، به بدن در حین ورزش کردن نیز کمک رسان خواهد بود.

بیشتر بدانیم: خواص روغن زیتون 

آجیل های مختلف

انواع آجیل ها و خشکبار حاوی مقادیر بسیار زیادی کالری هستند و آن دسته از افرادی که از لاغری مفرط رنج می برند، با استفاده روزانه از آجیل ها می توانند در کمترین زمان شاهد اضافه وزن خود باشند.

گوشت قرمز

گوشت قرمز از جلمه منابع بسیار غنی پروتئین به شمار می رود و علاوه بر آن حاوی ویتامین ب 12، آهن، زینک و کراتین نیز می باشد. گوشت قرمز به عنوان یکی از بهترین گزینه هایی به شمار می رود که با استفاده از آن می توان به رشد عضله ها کمک کرد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی مقادیر زیادی فیبر قابل حل شدن است و علاوه بر آن، میزان کالری موجود در آن بسیار اندک است، به همین خاطر می توان به هنگام ورزش کردن برای سوزاندن چربی و رشد عضله ها از آن بهره گرفت.

اسفناج

اسفناج یکی از مفید ترین سبزیجات است. علاوه بر پیش گیری از از بین رفتن عضله ها و استخوان های بدن، از بیماری ها و اختلالات قلبی و نیز سرطان پیشگیری می کند. سایر مواد مغذی موجود در آن نیز، اسفناج را در کنار گوشت قرمز، بدل به یکی از بهترین خوراکی هایی می کند که برای رشد عضله ها از آن می توان بهره گرفت.

بوقلمون

اگر از آن دسته افرادی هستید که مخالف جذب چربی های اشباع شده توسط بدن تان می باشید و آن را مضر می دانید، بهتر است جایی در رژیم غذایی خود برای بوقلمون کنار بگذارید. بیشتر انواع گوشت های مصرف شده توسط انسان، تقریبا در هر صد گرم شان حاوی چهار و نیم گرم چربی اشباع شده هستند، حال ان که این میزان در سینه بوقلمون به صفر گرم می رسد.

کینوا

کینوا در مقایسه با برنج و یا جو، حاوی مقادیر پروتئین و فیبر بیشتری است و به همین خاطر آن دسته از افرادی که به دنبال رشد عضله ها شان هستند، حتما باید جایی برای آن در رژیم غذایی خود داشته باشند.

بیشتربدانیم: عضلانی کردن بدن با دانه کینوا Quinoa 

جو

مصرف جو سبب می شود کلسترول موجود در بدن به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد و علاوه بر آن حاوی کربوهیدرات نیز هست و شاخص گلوکز آن کم است. به همین خاطر به هنگام ورزش کردن می تواند کمک شایانی به شکل گیری و رشد عضله ها کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپین است که از بروز سرطان پیش گیری می کند و خواص ضد سرطانی دارد. پس از انجام فعالیت های ورزشی، می توان از آن برای بازیابی انرژی بهره گرفت.

پرتقال

پرتقال از غنی ترین منابع حاوی ویتامین سی به شمار می رود که برای مبارزه با بیماری های گوناگون بسیار مفید است. علاوه بر این حاوی مقداری منیزیم نیز هست که فشار خون را در مواقع لزوم کاهش می دهد و نیز مقادیری آنتی اکسیدان. در کنار ثمراتی که پرتقال برای تأمین کردن آب مورد نیاز بدن دارد، کسانی که مرتب ورزش می کنند، می توانند از آن برای داشتن بدنی سالم و رشد عضله ها شان بهره بگیرند.

سیب

سیب حاوی ماده ای است به نام پکتین که سبب کاهش وزن شده و علاوه بر آن فرد را برای مدتی نسبتا طولانی سیر نگه می دارد. سیب نیز از جمله میوه جاتی است که تأثیراتی بر رشد عضله ها خواهد گذاشت.

هویج

هویج از غنی ترین منابع حاوی فیبر به شمار می رود و میزان کالری موجود در آن بسیار ناچیز است. هویج خاصیت چربی سوزی نیز دارد و از انرژی حاصل از این فرایند می توان برای ورزش کردن و رشد عضله ها استفاده کرد.

آب

آب از محبوس شدن مایعات در بدن جلوگیری کرده و سبب دفع سموم و مواد مضر از بدن می شود. علاوه بر آن بافت های از بین رفته عضله ها را بازیابی می کند و به هنگام ورزش کردن، به وسیله نوشیدن آب می توان از کمبود مایعات بدن و خطرات احتمالی آن پیش گیری کرد.

چای سبز

چای سبز یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و خاصیت دیورتیک دارد (دیورتیک یا ادرار زا: دارو یا آنچه حجم ادرار را افزایش دهد). با استفاده از چای سبز می توان اقدام به سوزاندن چربی های اضافی بدن کرد و از بروز بیماری هایی چون سرطان پیشگیری کرد. چای سبز میزان قند موجود در جریان خون را نیز تنظیم می کند.

توفو

همانند هر خوراکی دیگری که از لوبیا درست شده باشد، توفو نیز به عنوان یکی از منابع بسیار غنی پروتئین و کلسیم به شمار می رود که علاوه بر افزایش رشد عضله ها، سبب استحکام و سلامت عضله ها و استخوان ها نیز می شود.

موز

پیش از آن که شروع به انجام تمرین های ورزشی کنید، به خوراکی یا غذایی احتیاج خواهید داشت که شامل مقادیر زیادی کربوهیدرات بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن مقداری انرژی برای شما فراهم کند. موز از این لحاظ به عنوان یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود، چرا که علاوه بر خاصیت ذکر شده، حاوی مقادیری پتاسیم نیز می باشد که سبب حفظ و نگه داشته شدن انرژی در عضله ها می شود.

غلات کامل

خوردن آن دسته از مواد غذایی و خوراکی ای که حاوی کربوهیدرات بوده و در عین حال شاخص گلوکز شان کم تا متوسط باشد، بسیار خوب است. از جمله خوراکی هایی که این خصوصیات را داشته باشدمی توان به نان و ماکارونی تهیه شده از غلات کامل اشاره کرد. این گونه خوراکی ها حاوی مقادیر زیادی فیبر بوده و برای مدتی طولانی تر فرد را سیر نگه می دارند و به مرور زمان انرژی در اختیار فرد می گذارند. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذایی که نباید دوباره گرم شود 4 غذا

در

غذا

 بعضی از غذا ها باید بلافاصله خورده شوند و آن چه باقی مانده دور ریخته شود ، زیرا وقتی غذا دوباره گرم شود ، مواد سمی تشکیل می دهند که می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند.


همانطور که پزشکان توجه دارند ، اول از همه ، این توصیه در مورد غذای بسیار پرطرفدار در سراسر جهان اعمال می شود:

املت

املت. با عملیات حرارتی مکرر ، سموم و مواد سرطان زا در آن شکل می گیرد که می تواند منجر به توسعه آنکولوژی شود. 

این در مورد هر ظرف غذای تخم مرغ دار صدق می کند: بعضی اوقات آنها به عنوان پر کردن ساندویچ ها اضافه می شوند ، مخلوط کردن آن ، به عنوان مثال ، با پنیر و گرم کردن آن، کارشناسان هشدار دادند که تخم مرغ هایی که برای بار دوم گرم می شوند، مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد می کنند.

اسفناج و کرفس

اسفناج که در تغذیه خوب بسیار مفید و قابل تقدیر است ، در صورت گرم کردن تمام خاص خود را از دست می دهد. اما در اینجا یک فرایند دیگر وجود دارد - نیترات موجود در آن ، هنگام گرم شدن مجدد ، به نیتریت ها و نیتروسامین ها تبدیل می شود که می تواند برای سلامتی بسیار خطرناک باشد. در مورد کرفس هم همینطور است.

قارچ

حالا در مورد قارچ. با وجود محتوای بالای پروتئین و اسیدهای آمینه ، آنها اغلب ضعیف جذب می شوند. و اگر ریزوتوی دیروز را گرم کنید ، پروتئین موجود در قارچ ساختار آن را تغییر می دهد ، که می تواند منجر به درد در معده و نفخ شود.

 

کارشناسان می گویند بهتر است هر بار غذای تازه تهیه کنید. در میان چیزهای دیگر ، خطر ناشی از هر نوع غذای گرم شامل تولید مثل فعال باکتری ها است که فقط در دماهای بالا می میرند ، اما ما به عنوان یک قاعده ، خودمان را درگیر گرم کردن می کنیم. نتیجه آن ظهور بیماری های دستگاه گوارش یا مسمومیت است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟

در

تخم مرغ خطری برای سلامتی نیست. در حقیقت، برای شما خوب هستند. پس چه تعداد بخوریم؟

منبع کلسترول - تعجب کردید، همان تخم مرغ بدنام! روزهای موثر بودن تخم مرغ نیز بازخواهد گشت. فروش تخم مرغ در انگلستان در سال 2014 تا 2.4 درصد افزایش یافت.

در سال 2007 توصیه بنیاد قلب انگلستان حداکثر 3 تخم مرغ در هفته بود ولی حالا دستور پخت انواع تخم مرغ را در وب سایت قرار داده.

 

تخم مرغ از خطر سلامتی تبرئه می شود- تازه ترین یافته های کمیته اصول رژیم در آمریکا بیان می دارد که خوردن تخم مرغ دارای کلسترول بالا تاثیری بر سطح کلسترول خون ندارد. بنابراین محدودیت تخم مرغ از نظر کلسترول رژیمی را حذف کرده است. زرده بزرگ حاوی 210میلی گرم کلسترول است و محدودیت کلسترول قبلی 300 میلی گرم در روز بود. تازه ترین گزارش پیش نویس کمیته بیان می دارد که خوردن چربی اشباع شده در برخی محصولات گوشتی و رژیمی می تواند عامل موثری در توقف ارتروز و بیماریهای قبلی باشد.

اژانس استاندارد غذایی (FSA) تخم مرغ را به عنوان منبع غنی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا لیست می کند که به تبیین شهرت آنها در رژیم های با پروتئین بالا می پردازد. تخم مرغ در رژیم های قدیمی بعنوان غذای مغذی شناخته می شد. امروزه استفاده از این رژیم غذایی، و پختن تخم مرغ خوب می باشد (اما نباید در روغن زیاد باشد).(سیارک)

متقاعد شدید؟ حتی توصیه های مربوط به خوردن تخم مرغ قبل از اینکه تاریخ آنها بگذرد، یعنی براساس گفته FSA تا دو روز سالم می باشند، وجود دارد و البته تا زمانیکه سفیده و زرده آنها خوب بپزد.

حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟

شخصا، از تخم مرغ متنفرم مگر در کیک و مایونز، اما نه تنها تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین می باشد بلکه میزان چربی آنها غیراشباع است (طبق گفته اژانس استاندارد غذایی 44درصد چربی اشباع نشده دارد). یک تخم مرغ متوسط دارای 80 کالری می باشد، نسبتا ارزان است، پخت آن آسان می باشد و زرده تخم مرغ حاوص مواد مغذی و مفیدی همچون ویتامین ب 12، ریبوفلاوین و ویتامین د می باشد.(سیارک)

هیچ دلیل خوبی برای تعداد مصرفی تخم مرغ وجود ندارد اما تحقیقات نشان می دهند که یک تخم مرغ در روز خوب می باشد- اگرچه می تواند خطر بیماری قلبی را در افراد مبتلا به دیابت افزایش دهد. شواهد زیادی از خوردن سه یا چند تخم مرغ در روز و عدم ضرر تخم مرغ نیز گزارش شده است. تخم مرغ نسبت به غلات شکردار،‌ صبحانه سالم تری می باشد البته در صورتیکه با محصولات کم چربی استفاده شوند. یعنی با سس و گوشت سرخ شده و با تست کره دار و پر از نمک میل نشود.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان های موثر خانگی برای هپاتیت C

در

آیا از هپاتیت C رنج می برید؟ آیا وضعیت کبد شما با گذر زمان وخیم شده است؟ هپاتیت C یک بیماری جدی است و اگر نادیده گرفته شود، می‌تواند به نوبه‌ی خود کشنده باشد.
بدون شک گزینه‌های درمانی پزشکی در دسترس، برای درمان این بیماری وجود دارند. اما برخی درمان‌های خانگی شگفت‌انگیزی نیز وجود دارند که می‌توانند روند درمان را تسریع نمایند. در این پست، قصد بحث درباره‌ی علائم و علل هپاتیت C را داریم و همراه با آن درباره درمان‌های خانگی خاصی که برای درمان بیماری موثر هستند، حرف خواهیم زد. دوست دارید بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب را بخوانید.
هپاتیت C چیست؟


هپاتیت C یک بیماری کبدی است که توسط ویروس هپاتیت C ایجاد می‌شود. این بیماری با یک تب خفیف شروع و با گذشت زمان شدت می‌یابد. این بیماری کشنده است و فورا جهت پیشگیری از مرگ باید درمان گردد. اغلب هپاتیت C یک بیماری طولانی مدت است و از اینرو به هنگام شروع علائم، مشورت با پزشک خانواده مهم می‌باشد.(سیارک)


علائم:
علائم هپاتیت C شامل درد مفاصل، درد عضلات، خارش دائمی در همه‌ جای پوست، درد شکم، و خستگی می‌باشد. ادرار تیره و احساس سستی کلی نیز اغلب دیده می‌شود. اگر عفونت‌هایی از این گونه، شدت یابند، می‌توانند بعدا منجر به سرطان کبد شده و کل سیستم را از بین ببرند. زخم دائمی کبد نیز می‌تواند منجر به مرگ گردد. گاهی اوقات نیز کبد، پیوند زده می‌شود.


علل:
هپاتیت C می‌تواند به دلایل مختلف صورت گیرد. برخی از این دلایل در زیر بطور مختصر آورده می‌شود:
• تماس جنسی با فردی که به این بیماری آلوده است.
• کودکان از مادران آلوده، مبتلا می‌شوند.
• خون فرد آلوده می‌تواند به فرد دیگری که مبتلا نیست، برسد. این نیز منجر به هپاتیت C می‌شود.
در اینجا برخی از بهترین راه‌حلهایی را که شما می‌توانید در خانه برای درمان هپاتیت C انجام دهید را می‌آوریم.


1. سیر:
بهترین راه‌حل شناخته شده برای زدودن سموم از بدن شناخته شده است. سیر با موفقیت تمامی رادیکال‌های آزاد را زدوده و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی نیز عمل می‌کند. سیر بهمراه چند ضد ویروس، آنتی بیوتیک و ضد قارچ خصوصیاتی دارد که فعالیت ویروس در داخل کبد را متوقف و شما را کمتر در معرض بیماری‌های تهدید‌کننده حیات، از جمله هپاتیت C می‌کند.
چگونه سیر را مصرف کنیم: دو حبه کوچک از سیر خرد شده را در اول صبح با یک لیوان آب گرم بخورید.


2. زردچوبه:
زردچوبه به روش‌های مختلف به التیام بدنتان کمک می‌کند. زردچوبه شامل خواص ضدالتهابی است که با بیماری‌های تهدیدکننده حیات مبارزه می‌کند. علاوه بر این، عملکرد سیستم ایمنی بدنتان را بهبود بخشیده و تولید صفرا را در سیستم بدنتان بالا می‌برد. همچنین زردچوبه بعنوان کاهش دهنده کلسترول بالا، شناخته شده است. (سیارک)
زردچوبه را چگونه مصرف کنیم: یک قاشق زردچوبه را در یک لیوان شیر مخلوط کرده و آن را دو بار در روز مصرف نمائید.


3. شیرین بیان:
شیرین بیان شامل چندین خاصیت دارویی است. این ماده دارویی بارها، جهت درمان چند بیماری و ناخوشی دیگر نیز استفاده گردیده است. این ریشه چندین خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارد. همچنین با خواص آنتی اکسیدانی خود، سموم را از بدن شما دفع کرده و به رادیکال آزاد نیز آسیب می‌رساند.
شیرین بیان را چگونه مصرف کنیم: چای شیرین بیان را بنوشید. آب گرم، یک کیسه چای، کمی شیرین بیان و مقداری عسل استفاده کنید.


4. روغن کرچک:
روغن کرچک به حفظ مایعات کمک کرده و از جمع شدن آن در داخل کبد جلوگیری می‌کند. همچنین رشد ویروس را متوقف می‌سازد.
نحوه استفاده از روغن کرچک: مقداری روغن کرچک را گرم کرده و پارچه تمیزی را داخل آن فرو برید. می‌توانید پارچه را روی شکم خود (در ناحیه بالای کبد) قرار داده و روی آن پارچه پشمی پهن کنید. کار دیگری که شما می‌توانید انجام دهید جهت پیش‌گیری از هر نوع تورم، قراردادن بطری آب گرم روی آن است.


5. خارشیر:
خار شیر نیز کبد را در برابر آسیب بیشتر محافظت کرده و به خوبی سموم را از سیستم بدنتان خارج می‌کند.
از خار شیر چگونه استفاده کنیم: می‌توانید حدود 250 گرم از خار شیر را به طور منظم مصرف کنید.
نکات دیگر:


1. در صورت امکان سرعت خود را کاهش دهید:
در حال حاضر این ممکن است تا اندازه‌ای عجیب و غریب بنظرتان برسد؛ اما اگر واقعا می‌خواهید درمانتان سرعت یابد، بایستی سرعت خود را کم کنید. استراحت برای تمامی بیماران و حتی شما، بسیار مهم می‌باشد. هر از گاهی کارهایتان را کنار گذاشته و فعالیتی انجام ندهید. بیش از حد کار انجام ندهید. اگر امکان‌پذیر است، از دیگران بخواهید تا در برخی از کارها کمکتان کنند. سعی کنید تا یک برنامه کاری به اندازه کافی انعطاف‌پذیر و مناسب داشته باشید.
2. ورزش:
ورزش‌کردن برای تمامی بیماران مهم می‌باشد. در صورت امکان بایستی هم ورزش‌های قلبی و هم ورزش‌های هوازی انجام دهید. برای مبارزه با افسردگی برای بدنتان نیز خوب می‌باشند.


3. غذاهای سالم و بی‌خطر بخورید:‌
باید در طول روز غذای کمی بخورید. برخی از افراد بعد از ظهرها حالت تهوع دارند. اگر شما هم اینچنین هستید، مطمئن باشید که صبحانه زیاد خورده‌اید. از غذاهای شور و یا غذاهای حاوی پروتئین دوری کنید. شما باید این موضوع را با دکترتان در میان بگذارید. درباره آنچه که در طول روز باید بخورید، دکترتان باید تصمیم‌گیری کند.


4. از مواد مخدر و الکل دوری کنید:‌
آخرین چیزی که باید انجام دهید دور کردن مشروبات الکلی، سیگار و مواد مخدر از خودتان است. مصرف چنین موادی برای کبد مضر می‌باشد. این مواد بدن شما را تحت فشار قرار داده و از بهبود کبدتان جلوگیری می‌کنند. در صورت داشتن اعتیاد این مورد را نیز با دکترتان مشورت نمائید. داروها و روش‌های درمانی برای این مورد در دسترس می‌باشند.
این پست را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا کسی را می‌شناسید که از هپاتیت C رنج ببرد؟ این پست را به وی توصیه کنید. همچنین در مورد اینکه این روش‌ها و ایده‌های طبیعی برای شما کارآمد بوده یا نه، ما را باخبر سازید! در کادر زیر نظر خود را وارد کنید.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸زردچوبه و سیر و ..... همه اینا خوبه اما در کنارش حتما حتما درمان دارویی موثرتره

در ادامه بخوانید...

به به تخم مرغ

در

تخم مرغ علاوه بر چربی (زرده) و پروتئین (سفیده) از مقادیر بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن تشکیل شده است که در زیر به آن اشاره شده است. میزان مجاز مصرف روزانه 2 عدد در روز و برای از بین بردن سالمونلا باید بصورت کاملا  پخته مصرف شود.(سیارک

خالص ترین نوع پروتئین

سفیده تخم مرغ  از خالص ترین نوع پروتیین ها می باشد .  پروتئین سفیده تخم مرغ به عنوان استاندارد در محاسبه پروتئین سایر غذاها استفاده می شود.

ویتامین ها

A: مناسب برای پوست و رشد (سیارک
D: با تولید کلسیم مقاومت استخوان ها را افزایش می دهد
E: از سلول ها در برابر فرایند اکسایش جلوگیری می کند
B1: باعث آزاد شدن انرژی موجود در کربوهیدرات ها می شود
B2: انرژی موجود در چربی ها و پروتئین ها را آزاد می کند
B6: سوخت و ساز پروتئین در بدن را بهبود می بخشد
B12: در ساختار بافت های عصبی و سلول های خونی نقش مهمی دارد

مواد معدنی

آهن: در ساخت گلبول های قرمز خون بسیار موثر است
روی: به تعادل آنزیم ها کمک کرده و فرایند بلوغ را تسریع می بخشد
کلسیم: مهمترین ماده معدنی در تقویت استخوان و دندان
ید: ترشح هورمون ها تیروئید را کنترل می کند
سلنیوم: مانند ویتامین E از سلول ها در برابر فرایند اکسایش محافظت می کند.   

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ممنون، کاش بیشتر غذاها مثل تخم مرغ راحت آماده میشد.

۱۳۹۵/۷/۵سلام مفید بود. خدا قوت

در ادامه بخوانید...

سیر در روغن

در

سیر  را پوست کرده در خرد کن بریزید تا  کاملا له شود ، پوره آماده شده  را در یک شیشه با دهانه گشاد بریزید و شیشه را با روغن مایع پر نمایید،بصورتی که روغن روی سطح سیر را پر کند ،می توانید از روغن زیتون هم استفاده نمایید،این ترکیب را  چندین ماه در یخچال نگه دارید و به مرور  از آن استفاده نمایید.(سیارک)

 

 کاربردهای مخلوط سیر و روغن :

-برای تهیه نان سیری  از آن استفاده نمایید.

- برای غذاهای گوشتی که در فر پخته میشود .

به انواع سسها (مایونز ،کچاپ ،سس سفید) اضافه نمایید.(سیارک)

- به ماست،برانی ،ته دیگ سبزی پلو،پاستاها ،کوکو ها ،کتلت ،دلمه ها،برای پخت مرغ و یا سرخ کردن ماهی اضافه کنید.

- کره  و مخلوط سیر را با کمی نمک روی نان بمالید ساندویچی مناسب برای عصرانه است.

- به انواع خمیر مثل خمیر پیتزا و پیراشکی اضافه کنید.

- برای درست کردن  سیر داغ از این مخلوط استفاده کنید.

مواد موجود در سیر:

آب،انرژی، موادنشاسته ای ،چربی ، کلسیم ،فسفر ، پتاسیم ، آهن ، سدیم ، ویتامین آ ، ویتامین ب ۱ و ویتامین ب ۲ 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

۱۴۰۰/۱۲/۱۱سیر با ترکیب و کیفیتی که دارد محصولی بی نظیر است. طبیعت این سبزی را با عناصر کمیاب و ویتامین های مفید فراوانی عطا کرده است. خواص ضد میکروبی آن به خوبی شناخته شده است و به طور فعال در تهیه ظروف و تنتورهای دارویی استفاده می شود. اما سیر با تمام ویژگی های مثبتش می تواند برای سلامتی و به خصوص سلامتی مردان مضر باشد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱سیر برای پیشگیری از عفونت جنسی این واقعیت که سیر می تواند از سلامت مردان حمایت کند مدت هاست شناخته شده است. این سبزی نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد، بلکه می تواند شروع پروستات را نیز متوقف کند. در هر صورت، دانشمندان دانشگاه کشاورزی سوئد، اوپسالا، چنین فکر می کنند. آنها به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم مقدار کمی سیر به مردان کمک می کند تا تقریباً با هر گونه عفونت دستگاه تناسلی در مرحله اولیه رشد آن مقابله کنند. بنابراین، در سوئد، به مردان توصیه می شود که از سیر به عنوان یک پیشگیری کننده استفاده کنند. علاوه بر این، اجزای سوزاننده آن قادر به افزایش جریان خون در ناحیه لگن هستند که بر عملکرد نعوظ بدن مرد نیز تأثیر مثبت دارد.همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف منظم سیر در بزرگسالان میانسال تمرکز و حافظه را بهبود می بخشد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱سیر به عنوان عامل اختلال نعوظ این توانایی این سبزی در رابطه با کار مغز بود که اول از همه به محققان موسسه ملی زیست شناسی بنیادی، اوکازاکی، ژاپن علاقه مند شد. آنها دریافتند که یون های سولفون-هیدروکسیل، که در سیر به وفور یافت می شود، در واقع به راحتی از سد مغزی عبور می کنند. اما روی ساختارهای مغز و سیستم عصبی مرکزی مانند یک سم آلکالوئید عمل می کنند. تأثیر آنها بسیار منفی است، آنها نه تنها واکنش به رویدادها را مهار می کنند، بلکه باعث بدتر شدن حافظه کوتاه مدت می شوند. این امر به ویژه هنگام رانندگی خطرناک است. اما برای اینکه فرد عواقب مشابهی داشته باشد، باید سیر را به مقدار حدود 100 گرم مصرف کند. با این حال، چنین حجمی از یک محصول سوزان قطعاً عواقب منفی برای دستگاه گوارش ایجاد می کند. به احتمال زیاد، درد ظاهر می شود و همه اینها حداقل منجر به ایجاد گاستریت حاد می شود. واکنش های آلرژیک روی پوست نیز ممکن است رخ دهد و حتی نارسایی کلیه یا کبد نیز ممکن است رخ دهد. در درازمدت، خوردن سیر زیاد تأثیر بدی بر عملکرد دستگاه تناسلی مردان خواهد داشت. کشت سیر می تواند خون را تا حد زیادی رقیق کند، در نتیجه پر شدن خون طبیعی آلت تناسلی دچار مشکل می شود. در این زمینه، بروز اختلال نعوظ غیر معمول نیست. به همین دلیل است که دانشمندان ژاپنی خوردن سیر را فقط در مقادیر کم و برای مدت بسیار کوتاه توصیه می کنند، زیرا سیر می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، به خصوص برای مردان مضر باشد.

در ادامه بخوانید...