طرز تهیه کیک لایه‌ای مغز لیمویی با خامه قنادی


کیک لایه‌ای مغز لیمویی یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌ ها و دسرهایی می باشد که می‌توانید در یک عصرانه با چای میل نمایید. زمان آماده سازی برای کیک لایه‌ای مغز لیمویی ۷۰ دقیقه  و زمان پخت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه می باشد.طرز تهیه این کیک در ادامه مطلب  برای 8 نفرآمده است:

مواد لازم برای تهیه کیک لایه‌ای مغز لیمویی

آرد ۱۱۰ گرم
نشاسته ذرت۴۰ گرم
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
تخم مرغ ۶ عدد
شکر ۱۵۰ گرم
وانیل یک‌هشتم قاشق چای خوری
شیر گرم ۶۵ گرم
روغن مایع ۱۰ مایع
برش های لیمو به مقدار لازم برای تزئین
خامه قنادی کاله فرم گرفته ۳۰۰ گرم
مواد کرم لیمو
نشاسته ذرت ۷۰ گرم
آب ۳۲۰ گرم
شکر ۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
آب لیمو ترش تازه ۶۰ گرم
کره ۳۰ گرم

مراحل آماده‌سازی

ابتدا کف سه قالب گرد ۱۷ سانتی‌متری را کاغذ روغنی انداخته و کنار بگذارید. آرد، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را الک نمایید ، زرده و سفیده‌های تخم‌مرغ را از هم جدا کرده و  زرده‌ها را همراه با شکر و وانیل کمی با همزن برقی مخلوط کنید، حال شیر گرم را اضافه نمایید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط زرده و شکر کاملا سفید و سبک شوند، روغن مایع را نیز اضافه کنید و هم بزنید. سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا کاملا" فرم بگیرد (بیش از اندازه نزنید زیرا سفیده کف می‌کند و بافت شیرینی را از بین می‌برد) سفیده‌های فرم گرفته را به مخلوط زرده و شکر اضافه کرده و نیمه مخلوط نمایید، سپس آرد، بیکینگ پودر ونشاسته را روی مواد، الک کرده و دورانی هم زده و مواد را به طور کامل با هم مخلوط نمایید.

طرز تهیه کیک لایه‌ای مغز لیمویی 

فر را رویدمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. مواد را داخل قالب‌ها به طور مساوی بریزید و  حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قرار در فر گرم شده بگذارید . حالا ۱۰۰ گرم از خامه ای که آماده کرده اسد  را با کرم مخلوط نمایید و روی لایه‌های کیک بمالید و بعد با مابقی خامه سطح و دیواره های کیک را به صورت نامنظم پوشش داده و با برش‌های لیمو تزئین نمایید.

طرز تهیه کرم لیمو

نشاسته ذرت، آب سرد، شکر و زرده تخم‌مرغ را با هم مخلوط کرده و روی شعله ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید تا شکر حل شود و بوی خامی نشاسته ذرت از بین برود و مواد غلیظ شوند. سپس آب لیموترش و کره را اضافه نموده و بگذارید تا مواد غلیظ‌ تر شو ند کرم رادر ظرف دیگری بریزید و روی ظرف را با نایلون بپوشانید تا همزمان خنک شود و رویه نبندد.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید