طرز تهیه سوسیس خانگی در منزل

سوجوک

کمتر کسی پیدا میشه  که سوسیس و کالباس رو دوست نداشته باشه اما با هشدارهایی که نسبت به سوسیس های کارخونه ای می شنویم چه از نطر کیفیت گوشت و موادی که باهاش قاطی میشه و چه از نطر مواد نگه دارنده که برای سلامتی خیلی مضره از هر سمت و سو که نگاه کنیم می بینیم سلامتی برامون مهم تره پس سعی می کنیم مصرف نکنیم ولی خب چکار کنیم که دلمون می خواد ساندویچ سوسیس که داخل روغن جلز و ولز می کنه رو درست کنیم و بخوریم. فکر کردم که میشه خودمون تو خونه بصورت خانگی سوسیس رو درست کنیم که هم از کیفیت گوشتش اطمینان داشته باشیم و هم در مصرف ادویه و نمک رعایت سلامتی رو بکنیم.سوسیس خانگی خیلی خوشمزه است، و آماده کردن آن  راحت است.همه چیزهایی که در طرز تهیه سوسیس خانگی بسیار خوشمزه در پوشش طبیعی یا پوشش مصنوعی لازم دارید،گوشت، نمک، فلفل و سیر است.

 

مواد لازم برای تهیه سوسیس خانگی

- گوشت : یک کیلو و 800 گرم
- چربی : 300 گرم
- سیر :20 گرم
- نمک : 35 گرم
- فلفل سیاه تازه:  بنا به دائقه
- پوشش سوسیس : 3 متر
در کشور های دیگر مشکلی در پیدا کردن یک پوشش طبیعی(روده گوسفند) برای درست کردن سوسیس خانگی وجود ندارد، آن را در سوپرمارکت های بزرگ در بخش های گوشت به نام روده بره طبیعی می فروشند.(سوجوک که نوعی سوسیس خشک است پوشش طبیعی دارد) اما در ایران شخصا خودم ندیده ام اما پوشش های نایلونی در شیرینی فروشی ها برای تولید سوسیس خانگی موجود است.روده های های تمیز شده در مقدار زیادی نمک ذخیره می شوند. قبل از شروع آماده سازی سوسیس خانگی، توصیه می کنم در صورت استفاده از روده طبیعی چک کنید که کاملا تمیز باشد.

 

طرز تهیه سوسیس خانگی

طرز تهیه سوسیس خانگی

گوشت گوساله را به قطعات کوچک ریز کنید. اگر گوشت چرب است، چربی اضافه نکنید، اگر گوشت کم چرب است، بهتر است چربی را اضافه کنید. بهترین راه برای آماده کردن گوشت برای سوسیس خانگی این است که آن را در یک چرخ گوشت با یک شبکه 4 سوراخ (در عکس) چرخ کنید. اگر چنین شبکه ای ندارید چرخ گوشت معمولی هم مناسب است.
به گوشت و چربی چرخ شده، فلفل سیاه، سیر و نمک را اضافه کنید. نازل و پوشش سوسیس را به چرخ گوشت وصل کنید.
گوشت چرخ شده را مطابق تصویر از چرخ گوشت رد کنید. تیغ چرخ گوشت را بیرون بیاورید،  نازل را با کمی روغن چرب کنید (نازل شبیه یک عدد قیف است که در بعضی چرخ گوشت ها در قطعات یدکی موجود است) و پوشش سوسیس را مثل یک جوراب روی نازل چرخ گوشت قرار دهید و محکم کنید.
هنگامی که تمام پوشش سوسیس پر از گوشت شد، به انتهای آن یک گره بزنید. اگر حلقه سوسیس بزرگ است، بهتر است که آن را در چندین محل با یک نخ گره بزنید.سوسیس های اماده را می توانید اول بخار پز کنید و بعد از سرد شدن در غذاهای مختلف با در آوردن از پوشش نایلونی استفاده کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید