طرز تهیه سیب زمینی پیازی غذای فوری

پیاز و سیب زمینی

 

غذای این پست سیب زمینی پیازی است که این اسم رو خودم برای این غذا گذاشتم.غذای  سیب زمینی پیاز  بسیار ساده، غذای مجردی و  غذای دانشجویی با سیب زمینی  که خیلی راحت آماده می شود با حداقل مواد لازم،   سیب زمینی با پیاز   و کمی روغن که در  طرز تهیه سیب زمینی پیاز   لازم است و تقریبا در هر آشپزخانه ای پیدا می شود. 

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی پیازی

غذا با سیب زمینی و پیاز

 سیب زمینی متوسط 3 عدد
پیاز درشت 1 عدد
زردچوبه و فلفل سیاه به میزان کافی
نمک به میزان کافی
روغن 3 قاشق غذا خوری
 

طرز تهیه سیب زمینی پیازی

پیاز سیب زمینی

در  طرز تهیه سیب زمینی و پیاز  ، سیب زمینی ها را کاملا شسته و در قابلمه با کمی آب ، می گذاریم آب پز شود.بعد از نرم شدن پوست می کنیم و کنار می گذاریم.  
یک عدد تابه متوسط را روی شعله گاز قرار می دهیم.
2 قاشق روغن را داخل تابه می ریزیم.
پیازها را خرد کرده داخل روغن تفت می دهیم زردچوبه زیاد می زنیم دستتان نلرزد اقلا 2 قاشق چایخوری زردچوبه بریزید هم رنگ به سیب زمینی ها می دهد و هم طعم دلپذیر و فلفل سیاه را اضافه می کنیم.
بعد از تفت دادن پیازها سیب زمینی ها را داخل پیازها قرار می دهیم و کمی با پیازها تفت می دهیم .
در این مرحله سیب زمینی ها را با گوشت کوب یا با ته لیوان می کوبیم تا له شوند. و داخل پیاز ها کمی تفت می دهیم. نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم.
غذا آماده است و در ظرف مناسب سرو می کنیم. و با نان میل بفرمایید.  غذای  سیب زمینی و پیاز  خیلی سریع آماده می شود
طرز تهیه سیب پیاز   ساده و  فوق العاده خوشمزه است مخصوصا در صورتی که با این سیب زمینی پیازی پیاز خام مصرف کنید . 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Billymer 175 :

    نسخه آمریکایی سالاد سیب زمینی ..... با سیب زمینی پیاز ........ شما نیاز دارید : 1.5 کیلوگرم سیب زمینی، 2 ساقه کرفس، نصف پیاز قرمز، 2 قاشق چایخوری. جعفری، 1 قاشق چایخوری شوید، 120 میلی لیتر سس مایونز، 2 قاشق چایخوری. سرکه ، 1 قاشق چایخوری خردل، 0.5 قاشق چایخوری فلفل، کمی پاپریکا. آشپزی . سیب زمینی را بجوشانید تا پخته شود، خنک شود و به مکعب برش دهید. به طور جداگانه سس مایونز، سرکه، خردل، فلفل و پاپریکا را مخلوط کرده و مخلوط را روی سیب زمینی ها بریزید. پیاز خرد شده، سبزی را اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و قبل از سرو سرد کنید.

    1401/11/17 20:34
  • Billymer 175 :

    پای سیب زمینی .......غذا با پیاز و سیب زمینی ......... اگر خمیر مایه آماده در دسترس باشد، تهیه چنین پایی آسان تر خواهد بود. شما نیاز دارید : 0.5 کیلوگرم خمیر مخمر، 700 گرم سیب زمینی آب پز، 1 پیاز، 3.5 قاشق غذاخوری. کره، 100 میلی لیتر شیر، روغن نباتی، نمک و فلفل به میزان دلخواه. آشپزی . پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید تا طلایی شود. سیب زمینی ها را له کنید، کره و شیر، نمک و فلفل را اضافه کنید. پیاز را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. خمیر را پهن کنید، با لیوان برش دهید، داخل هر کدام را کمی پر کنید و پای ها را درست کنید. آنها را روی یک ورقه پخت پوشانده شده با کاغذ روغنی قرار دهید، بگذارید کمی ور بیایند، در صورت تمایل با برس تخم مرغ زده شده بمالید و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15-20 دقیقه بپزید.

    1401/11/17 20:37
  • Billymer 175 :

    در طرز تهیه سیب زمینی و پیاز هر چه مقدار فلقل سیاه رو زیادتر کنیم هم خوشمزه تر میشه البته اگه تندی دوست دارید ومیزان پیاز و سیب زمینی هم سلیقه ای است

    1401/11/17 20:50
  • sylvieEvary 193 :

    غذا با سیب زمینی : سیب زمینی آیداهو یکی از رایج ترین مخلفات سیب زمینی در جهان است. با وجود منشاء آمریکایی و نام اصلی آن (سیب زمینی فقط محصول اصلی آیداهو است)،اغلب با گوشت سرخ شده سرو می شود. گوشت می تواند به هر شکلی باشد: استیک، برگر و ..... با این حال، "آیداهو" بدون مواد پروتئینی کاملاً سیر کننده است. 1 سیب زمینی ها را خوب بشویید (نیازی به پوست کندن نیست)، از طول به هشت قاچ برش دهید، در قابلمه ای با آب نمک سرد بریزید....... 2 به جوش بیاورید و 2 تا 3 دقیقه بپزید. آب آن را خالی کنید و سیب زمینی ها را خنک کنید......... 3 روغن زیتون را با جعفری وشوید ریز خرد شده، سس و سیر که از طریق پرس سیر فشرده شده مخلوط کنید. سیب زمینی ها را بعد از آغشته کردن برش ها به مخلوط به دست آمده روی یک ورقه پخت در یک لایه قرار دهید.در فر به مدت 15-20 دقیقه با دمای 200 درجه بپزی

    1401/11/19 11:47
    • sylvieEvary 193 :

      توصیه می کنم از یک ورقه پخت نچسب استفاده کنید یا اگر از ورقه پخت معمولی استفاده می کنید، زیر سیب زمینی ها کاغذ روغنی قرار دهید.

      1401/11/19 11:48
  • سمانه :

    با سیب زمینی پیاز سوپ فرانسوی ویشی سواز درست کنیم......... مواد لازم : تره فرنگی.......... سیب زمینی...... پیاز....... پیازچه....... آب مرغ........... 1 لیتر........... کره........... فلفل سیاه زمینی و نمک برای طعم و مزه........... دستورالعمل آشپزی.......... 1 کره را در یک قابلمه گود آب کنید، پیاز ریز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود............ 2 تره فرنگی ریز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا تره نرم شود. سپس سیب زمینی ها را پوست گرفته، به مکعب های کوچک برش دهید و آب گوشت را اضافه کنید. بگذارید بجوشد با نمک، فلفل و نیم ساعت بجوشد..... 3 سوپ آماده شده را در مخلوط کن با خامه سرد بزنید تا پوره نرم درسا شود. برای لطافت بیشتر، می توانید سوپ را از طریق یک الک خوب مالش دهید. خنک سرو کنید و با پیازچه ریز خرد شده تزیین کنید. در سنت فرانسوی، Vichyssoise اغلب با سالاد میگو که کمی سرخ شده با سیر و رازیانه ریز خرد شده مخلوط با آب لیمو و روغن زیتون سرو می شود............ نکته دستور پخت Vichyssoise یک سوپ سنتی پاریسی از تره فرنگی، سیب زمینی و خامه است که له شده و سرد سرو می شود، با پیاز چه خرد شده و هر چیز دیگری که در خانه موجود است تزئین می شود. Vichyssoise اصلا در شهر ویشی فرانسه اختراع نشد، بلکه در نیویورک توسط سرآشپز ریتز کارلتون در آغاز قرن گذشته اختراع شد. سرآشپز سوپ کلاسیک تره فرنگی پاریسی را که داغ خورده می شود، گرفت، آن را له کرد و به صورت سرد سرو کرد و به آن نام معروف ویشی سواز فرانسوی را داد.

    1401/11/19 12:48
    • سمانه :

      ساده ترین غذای فوری ایتالیایی، سیب زمینی پخته شده در روغن زیتون، با سیر، سبزی ریحان و گوجه فرنگی است. اگر مقدار را زیاد کنید، به عنوان غذای اصلی ناهار سرو می شود. می توانید به جای ریحان از پونه کوهی استفاده کنید.

      1401/11/19 12:59

بیشتر بخوانید