معجون جادویی بنفش

به جادو اعتقاد دارید؟

بیشتر شعبده باز ها دوست دارند کار های خارق العاده انجام دهند. از به هیجان و به وجد آوردن مردم لذت می برند و نگاه های سرشار از تعجب و لذت آن ها را خواستار هستند. اما شما هم دوست دارید در خانه ی خود به آسانی جادو کنید؟ پیشنهاد من به شما معجون لیموناد جادویی است. لیموناد های زیبا و خوشرنگی که به شما قول می دهم هیچ کدام از رنگ های آن مصنوعی نیستند. علاوه بر این که خوشمزه هستند، نگاه های اطرافیان را به خودتان خیره می کنید. به این می گویند جادو به همین سادگی.

قسمت جادویی این دستور تهیه مربوط به گل های کوچکی است که در جنوبی ترین بخش آسیا رشد می کند که به نام گل نخود پروانه ای مشهور است، می باشد.

چای درست شده از این گل ها، رنگ آبی تیره ای دارد. به سختی می توان رنگ خوراکی آبی تهیه کرد. این چیزی است که رنگ آبی ایجاد می کند.

زمانی که پی هاش (PH) چای آبی تغییر می کند، که با آب لیمو ترش مخلوط شود، رنگ بنفش ارغوانی درست می کند.

برای درست کردن این لیموناد جادویی، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که مقداری از گل نخود پروانه ای خشک شده را درون آب داغ و شکر ریخته و بجوشانید تا یک چای پر رنگ داشته باشید. این چای قسمت پایینی نوشیدنی ما را درست می کند. نگران پررنگی چای خود نباشید زیرا همین که با اسید درون لیمو ترش واکنش نشان دهد اول به بنفش و سپس به ارغوانی و در آخر به صورتی تغییر شکل می دهد.

اما چطور این نوشیدنی جادویی درست می شود؟

گل های نخود پروانه ای زمانی که به چای تبدیل می شوند با اسیدیته ی محیط واکنش نشان می دهند. هر چه اسیدیته بیشتر باشد رنگ آن بیشتر عوض می شود حتی شاید به سمت زرد و یا سبز نیز برود ولی این نوشیدنی زیاد طعم خوبی نخواهد داشت.

اما تجربه نشان داده است که ترکیب این چای با اسید لیمو ترش طعم و رنگ خوبی ایجاد می کند.

ابتدا لیوان خود را از یخ های ریز پر کنید و چای نخود پروانه ای را در آن بریزید. سپس لیموناد خود را درست کنید. و آن را به یخ و چای اضافه کنید و آن را ساکن نگه دارید. خواهید دید که رنگ آن به ارغوانی و سپس صورتی تبدیل می شود. به این می گویند یک جادو ی درست و حسابی.

کمی صبر کنید جادو را خواهید دید.

 

 

مواد مورد نیاز:

5 فنجان آب تصفیه شده

1 فنجان شکر دانه ریز

نصف فنجان گل خشک شده ی نخود پروانه ای

1 فنجان آب لیموی تازه گرفته شده (8 الی 10 عدد لیمو برای این کار لازم است)

دستور تهیه لیموناد جادویی:

در یک ماهیتابه، 3 فنجان آب فیلتر شده را با شکر مخلوط کنید. گل های نخود پروانه ای خشک شده را به ترکیب آب و شکر اضافه کنید. شعله ی زیر ماهیتابه را روشن کنید تا بجوشد. با این کار عطر و عصاره ی گل های خشک شده ی نخود پروانه ای آزاد می شود و حسابی آب و شکر شما رنگ می گیرد. حرارت را تا زمانی که شکر خوب حل شود خاموش نکنید. بعد از این که محلول کمی غلیظ شد و رنگ بنفش پر رنگی پیدا کرد، زیر گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا کمی سرد شود سپس آن را از یک صافی رد کنید تا یک محلول لطیف و غلیظ داشته باشید. محلول به دست آمده را در گوشه ای قرار دهید تا خنک شود.

در ظرفی که می خواهید نوشیدنی در آن سرو شد پر از یخ کنید. آب لیمو را به همراه دو فنجان آب با یکدیگر مخلوط کنید.

محلول خنک شده  ی چای نخود پروانه ای را درون یخ بریزید، سپس آب لیمویی که با دو فنجان آب مخلوط کرده بودید را به یخ اضافه کنید.

اکنون جادو اتفاق می افتد. نگاه کنید اسید لیمو با چای واکنش نشان می دهد و کم کم رنگ آن عوض می شود و از آبی به بنفش و از بنفش به صورتی تغییر رنگ می دهد. از نوشیدنی خوشمزه و جادویی خود لذت ببرید. نوش جان

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ویدا ویدا :

    بنفش رنگ ساله لیمونادت هم ‌بنفش باشه دیگه کاملا ست میشه

    1397/7/9 21:48

بیشتر بخوانید