چگونه انبه و سایر میوه ها را همانند یک آشپز حرفه ای پوست کنیم و برش بزنیم؟

انبه برش خورده

راهی که در این مقاله برای  برش انبه  به شما معرفی می شود راهی امن و ساده است که برای پوست کندن و برش زدن سایر میوه ها نیز کاربرد دارد.

انبه میوه ای بسیار خوشمزه است، اما پوست کلفت آن و هسته ی بزرگش، برش زدن آن را سخت می کند.

انبه ها خاصیت های فراوانی دارند و در مناطق گرم سیری در همه ی موارد از آب میوه گرفته تا سالاد و ... فایده های خود را نشان می دهند. اما مابین این پوست ضخیم و هسته ی بزرگ، بیرون کشیدن گوشت شیرین می تواند دردسری چسبنده و شیرین باشد. در این جا نحوه ی برش زدن و پوست کندن انبه توضیح داده شده است. پس شما می توانید بیشتر میوه ها را با این روش پوست بکنید و برش بزنید بدون اینکه کمترین زحمت و آسیبی برای شما داشته باشد.

برای اولین بار که این کار را انجام می دهید با یک انبه رسیده شروع کنید. به جای دقت کردن به رنگ میوه آن را لمس کنید. انبه ی رسیده باید کمی نرم باشد، اما نباید خیلی نرم یا دارای حالتی خمیری و به اصطلاح خیلی رسیده باشد.

طرز پوست کندن انبه   ، برش زدن امن وساده ی انبه و  برش انبه هسته دار  دنبال کنید.

 

پوست کندن انبه به روش ساده

پوست کندن انبه

با استفاده از پوست کن وای شکل یک انبه را از بالا به پایین، پوست کنید.

هر چند که لازم نیست حتما پوست انبه را جدا کنید، اما اگر شما میوه بدون پوست را ترجیح می دهید مراحل زیر را دنبال کنید.

- با استفاده از یک پوست کن وای شکل یا پوست کن های معمولی، پوست انبه را از بالا به پایین جدا کنید تا قسمت زیرین زرد رنگ انبه ظاهر شود.پوست کندن انبه با چاقو  زیاد راحت نیست  ،  هنگامی که بخشی از پوست را برداشتید از دستمال کاغذی استفاده کنید تا قسمت پوست کنده شده را با آن نگه دارید تا از دست شما لیز نخورد و خارج نشود.

 

- قسمت انتهایی انبه را در دست بگیرید. دانه ی درون انبه دراز، مسطح و بیضی شکل درست شبیه به خود انبه است. با یک دستمال کاغذی آن را محکم نگه دارید، از یک چاقوی تیز برای برش زدن قسمت های مسطح انبه استفاده کنید و از بالا به پایین انبه را برش بزنید. برش ها باید یک چهارم اینچ (شش میلی متر) در طول دانه باشد اما نباید چاقو دانه را لمس کند. اگر چاقو هسته را لمس کرد سعی کنید فاصله ی آن را تنظیم کنید. در سمت دیگر میوه نیز این کار را تکرار کنید. در نهایت شما دو قسمت از میوه را خواهید داشت که هر کدام نصف میوه است و قمست مرکزی آن باقی می ماند که شامل هسته می شود.

- آن دو قسمت میوه ای را که قبلا برش زدید به قطعه های مربع شکل برش بزنید، یا تکه تکه کنید.

- در مورد قسمت مرکزی هم، میوه ی باقی مانده ی اطراف هسته را برش بزنید و آن ها را نیز تکه تکه کنید یا به شکل مربع برش بزنید.

- تکه های انبه را به دستور پخت مورد علاقه ی خود اضافه کنید یا آن ها را میل نمایید.

 

انبه برش خورده

انبه برش خورده

گوشت میوه را به صورت افقی و عمودی همراه با پوست برش بزنید تا تکه های مربع شکل را در آن ها ایجاد کنیم.

  1.  
  2. همان طور که در روش بالا هم توضیح داده شد انبه را در دست بگیرید تا از دو طرف همراه با پوستش برش زده شود. بعد از برش دو طرف انبه، همانند روش بالا دو تکه خواهید داشت که هر کدام نصف گوشت انبه هستند.
  3. هر دو قسمت گوشت انبه را بر روی تخته برش قرار دهید به صورتی که پوست انبه بر روی تخته قرار گرفته باشد و میوه را به چندین قسمت تقسیم کنید، بدون اینکه پوست آن بریده شود. همچنین می توانید آن را به صورت شبکه ای برش بزنید تا تکه های مربع شکل در میوه ایجاد شود.
  4. می توانید با یک چاقوی تیز یا قاشق برش ها را از پوست جدا کنید. روش جایگزین و مناسب این است که از پشت پوست میوه را فشار دهید تا تکه های میوه از هم باز شوند و در دسترس قرار گیرند، در نهایت با چاقو آن ها را برش بزنید.
  5. باقی مانده ی میوه ی روی هسته را نیز تمیز کنید. پوست آن را پاک کنید و به تکه های کوچک تر یا تکه های مربع شکل برش بزنید.
  6.  
  7. برش انبه با عکس 

  8.  

    انبه

  9. انبه را باید بتواند نه تنها زیبا ، بلکه به طور صحیح برش دهید تا میوه آب خود را از دست ندهد.
  10.  
  11. انبه
  12.  چگونه انبه را برش بده 
  13.  

درخت انبه

انبه


درخت انبه همیشه سبز دارای ارتفاع 10 - 45 متر است ، تاج درخت به شعاع 10 متر می رسد. برگهای جدید به رنگ زرد مایل به صورتی رشد می کنند ، اما به سرعت سبز تیره می شوند. رنگ گلها سفید تا صورتی است ، پس از باز شدن ، بویی شبیه به زنبق دارند. میوه های رسیده روی ساقه های بلند آویزان شده و وزن آنها تا 2 کیلوگرم می رسد. پوست انبه بسته به میزان رسیدن ، نازک ، صاف ، سبز ، زرد یا قرمز است (ترکیبی از هر سه رنگ اغلب یافت می شود).

 

گوشت انبه می تواند نرم یا فیبری باشد و بسته به رسیدن میوه ، یک هسته بزرگ و سخت و صاف را احاطه کرده است. در ابتدا ، این گیاه در منطقه بین ایالت آسام هند و ایالت میانمار در جنگل های بارانی گرمسیری رشد کرد ، اما اکنون در بسیاری از کشورها رشد می کند: در ایالات متحده ، مکزیک ، چین ، در آمریکای جنوبی و مرکزی ، در کارائیب ، در منطقه گرمسیری آفریقا (به عنوان مثال ، در کنیا و در ساحل عاج) ، در بسیاری از کشورهای آسیایی (تایلند ، فیلیپین) ، و همچنین در استرالیا.

 

اول از همه ، شما باید میوه هایی را انتخاب کنید که دارای پوست سالم و براق هستند. به نظر می رسد که میوه انبه رسیده و تازه ، وقتی لمس شود ،  نباید زیر انگشتان خیلی شل باشد. انبه با کیفیت خوب نه خیلی سخت است و نه نرم. بهتر است میوه های خیلی رسیده نخرید. 

 

 تفاله یک انبه رسیده تقریباً 15 درصد قند ، تا 1 درصد پروتئین دارد. تفاله انبه شامل آب است ، حاوی پروتئین ، کربوهیدرات و فیبر است ، سرشار از ویتامین های حیاتی D ، C ، A ، B ، کلسیم ، فسفر ، آهن است . حاوی روی ، منیزیم ، پتاسیم ، پکتین ، بتاکاروتن ، اسیدهای آلی ، ساکارز است. طعم انبه شبیه مخلوطی از هلو و آناناس است که فقط دو برابر شیرین است. تفاله انبه حاوی 12 آمینو اسید است که همه اسیدهای ضروری را شامل می شود.

 

انبه

 

میوه های انبه سرشار از کاروتنوئیدها هستند که باعث رنگ زرد یا نارنجی-زرد پالپ می شوند (کاروتن موجود در انبه تقریباً 5 برابر نارنگی است ). ویتامین های C و E موجود در میوه های انبه در ترکیب با کاروتن و فیبر از سرطان (کولون و راست روده ، پانکراس و غدد پروستات ، سینه ، دهانه رحم ، معده و سایر اندام ها) جلوگیری می کند

 

ویتامین های گروه B ، ویتامین C و کاروتن سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان آنتی اکسیدان از سلول های سالم در برابر اکسیداسیون محافظت می کند. انبه تنش های عصبی را از بین می برد ، خلق و خو را بهبود می بخشد ، به غلبه بر استرس کمک می کند ، فعالیت جنسی را افزایش می دهد.

انبه دارای اثر ضد تب است ، باعث افزایش تن و بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی می شود. توصیه می شود از انبه برای التهاب لثه و حفره دهان و همچنین دردهای معده و سرماخوردگی استفاده کنید.

 

در طب سنتی هند ، میوه های انبه به این دلیل معروف هستند که بسیاری از بیماری ها (حتی از وبا و طاعون) را درمان می کنند. میوه های رسیده به عنوان مدر و ملین برای خونریزی داخلی تجویز می شوند. آب انبه برای درمان درماتیت حاد استفاده می شود. از دانه ها برای آسم استفاده می شود. تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که عصاره انبه توانایی شگفت انگیزی در کاهش وزن و تنظیم کلسترول "بد" دارد.

 

انبه

 

متخصصان عصاره دانه های این گیاه را آزمایش کرده و دریافتند که اجزای طبیعی آن قادر به تنظیم فرایندهای متابولیک در بدن هستند. در کمال تعجب ، در کشورهایی که این میوه به طور گسترده کشت می شود ، و حتی بیشتر در هند ، تقریباً در تمام مراحل رشد مصرف می شود. به عنوان مثال ، در هند ، یک غذای بسیار محبوب ، تکه های انبه نارس است که در روغن ، نمک و ادویه جات ترشی خورده اند. درست است ، مفید بودن این لذت آشپزی مشکوک است ، خیلی چرب ، ترش و تند است.

 

و بنابراین ، در هیچ موردی نباید توسط افرادی که از آرتریت ، روماتیسم ، سینوزیت و گاستریت با اسیدیته بالا رنج می برند ، آزمایش شود. دانه های انبه روغن غنی از اسیدهای چرب ارزشمند تولید می کنند. از خمیر انبه می توان برای تهیه ماسک پانزده دقیقه ای برای انتهای مو استفاده کرد.

 

فواید انبه به مدت طولانی شناخته شده است و در بسیاری از کشورها در طب عامیانه مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، ترکیب انبه نارس ، عسل و نمک می تواند سوء هاضمه ، اسهال خونی ، یبوست و بواسیر را تسکین دهد. بسیاری از درمانگران سنتی ادعا می کنند که اگر روزانه مقدار کمی میوه بجوید ، می توانید عضله قلب را به میزان قابل توجهی تقویت کنید.

خواص برگ انبه

برگ انبه سفید کننده عالی دندان است. گیاه شناسان اروپایی جوشانده برگ انبه را برای درمان دیابت و آسیب شبکیه در بیماران دیابتی تجویز می کنند. همچنین وضعیت عروق و پانکراس بهبود یافته است. جوشانده برگهای نیمه خشک انبه به فشار خون بالا ، در درمان خونریزی های متعدد روی پوست ، واریس و غیره کمک می کند.

 از جوشانده ای که از برگ های این گیاه تهیه می شود برای درمان برخی بیماری ها استفاده می شود. درمان بیماری های چشمی و دیابت نیز شامل استفاده از ای جوشانده است. همچنین به بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی و لوزالمعده کمک می کند. در طب عامیانه ، استفاده از جوشانده برگ انبه برای واریس و خونریزی های متعدد روی پوست توصیه می شود. برای درماتیت حاد می توانید از آب میوه استفاده کنید و دانه های آن برای آسم مفید خواهد بود.

انبه در آشپزی

انبه در بسیاری از غذاهای جهان ، به ویژه در غذاهای کشور هایی که انبه در آن کاشته می شود ، بسیار محبوب است. این میوه اغلب به صورت تازه مصرف می شود ، اما علاوه بر آن ، پخته و کنسرو می شود. انواع نوشیدنی ها از میوه های آبدار تهیه می شوند ، به عنوان مثال ، آب میوه ، شهد ، کمپوت ، کوکتل ، لیکور و غیره. علاوه بر این ، از میوه ها به عنوان غذای جانبی استفاده می شود و در سالاد قرار می گیرد ، که یک افزودنی عالی برای گوشت و ماهی است.

 

انبه

 

مضرات انبه

به یاد داشته باشید که بعد از خوردن انبه ، نوشیدن مشروبات الکلی به مدت دو ساعت توصیه نمی شود. همچنین ، انبه نباید برای افراد مبتلا به عدم تحمل فردی و حساسیت باشد. و اگر فردی غشای مخاطی حساسی دارد ، این میوه نیز نامطلوب است. پوست انبه همچنین می تواند برای برخی از افراد حساسیت زا باشد ، پوست انبه می تواند لب های متورم و بثورات پوستی داشته باشند. اما خود میوه را می توان خورد. و ارزش پوست کندن انبه با دستکش را دارد. میوه های نارس انبه در صورت پرخوری می تواند باعث قولنج ، سوزش غشای مخاطی معده و دستگاه تنفسی شود. مصرف میوه های رسیده به مقدار زیاد می تواند باعث یبوست ، تب ، انسداد معده و کهیر شود. 

 

هسته انبه: مزایا و مضرات ، کاربرد

انبه

 


بسیاری از دوستداران میوه های عجیب و غریب نه تنها به نحوه سرو و برش مناسب آنها علاقه دارند ، بلکه حتی اگر دانه های آنها ارزش امتحان کردن را داشته باشند آن را امتحان می کنند. میوه آبدار درخت انبه دارای هسته سفتی است که اغلب فقط در سطل زباله انداخته می شود ، اما آیا فایده ای در مغز انبه وجود دارد؟

بیایید دریابیم که به طور کلی با چنین محصولی چه می توان کرد ، آیا استفاده از آن در غذا خطرناک است و بذر میوه چه اسرار را در زیر پوسته متراکم خود نگه می دارد.

آیا  هسته انبه خورده می شود

اکثر مردم به خوبی می دانند که اکثر دانه های میوه ها حاوی موادی هستند که برای بدن انسان سمی هستند. بنابراین ، اساساً ما در مورد سیانید صحبت می کنیم ، که به ویژه در ترکیب بادام تلخ فراوان است. با این حال ، urushiol ، یک ماده سمی دیگر ، نیز در دانه های میوه یافت می شود.

به عبارت دیگر ، بسیاری از مغزهای میوه برای سلامتی بسیار خطرناک هستند و بنابر این قابل خوردن نیستند. اما آیا این قانون در مورد هسته انبه نیز صدق می کند؟

 

بسیاری از کارشناسان معتقدند که مواد مضر زیادی در مغز هسته درخت انبه وجود ندارد که بتواند سلامت را تضعیف کند. بنابراین ، گاهی اوقات و با میل شدید ، می توانید این محصول را بخورید. با این حال ، درک این نکته ضروری است که هسته انبه نسبتاً بی مزه و حتی ملایم است ، بنابراین خوردن آن معمولاً مورد پسند واقع نمی شود.

 

برای رسیدن به هسته ، ابتدا باید پوسته سخت هسته را جدا کرده و سپس قسمت داخلی آن را از پوسته و لایه سطحی تمیز کنید. به طور طبیعی ، توصیه نمی شود که هسته های انبه را با دندان های خود گاز بگیرید - آنها بسیار سخت هستند و خطر آسیب به غشاهای مخاطی دهان و لب ها بسیار زیاد است.

متخصصان تغذیه به افراد  توصیه می کنند در مورد غذاهایی که می خورند بیشتر دقت کنند. بنابراین ، طبق قوانین ، میوه انبه قبل از شروع به چشیدن طعم آن نیاز به تمیز کردن اولیه دارد.

 
ابتدا میوه را زیر آب جاری می شویند ، سپس آن را به دو قسمت تقسیم کرده و هسته را بیرون می آورند و آن را برمی دارند.
پس از آن ، میوه به برش تقسیم می شود و پوست فوقانی از پالپ برداشته می شود.
 این قسمت داخلی و آبدار هدیه عجیب و غریب درخت است که خورده می شود و هم هسته و هم پوست انبه را دور می اندازد.

 

نحوه استفاده از هسته انبه

انبه

 اگر انبه به اندازه کافی بخورید ، مطمئناً بعد از خوردن مقدار قابل توجهی هسته انبه  خواهید داشت. اما با آن چه باید کرد؟ از این گذشته ، تمایل به صرفه جویی در پول و تمایل به حداکثر استفاده از هدایای مفید طبیعت به بسیاری از افراد اجازه نمی دهد هسته انبه  را دور بیندازند.

هسته انبه را بکارید

ساده ترین راه برای استفاده از هسته انبه کاشتن آن در گلدان است. در آخر مقاله نحوه کاشتن هسته انبه کامل توضیح داده شده است.

با هسته انبه اسکراب بدن خانگی درست کنید

همچنین ، دانه های میوه اغلب به مواد اولیه برای تهیه لوازم آرایشی خانگی ، اسکراب و ماسک تبدیل می شوند. اگر قبلاً مقدار قابل توجهی مغز انبه در خانه جمع آوری کرده اید ، می توانید با دستان خود یک اسکراب بدن عالی از آنها تهیه کنید.

برای انجام این کار ، ابتدا باید هسته ها را کاملاً شستشو داده و سپس خشک کرد تا ذرات پالپ روی پوسته باقی نماند.
سپس دانه های خشک شده را با استفاده از دستگاه غذاساز ، چرخ گوشت مناسب یا آسیاب قهوه مثل آرد ریز خرد می کنند (اما توجه داشته باشید که مغزها می توانند به دستگاه شما آسیب برسانند).
وقتی دانه های انبه با پوست سفت آسیاب شود و قوام خوبی داشته باشد ، عسل  و چند قطره اسانس پرتقال و دارچین به آنها اضافه می شود.
شما باید یک غلاف نسبتاً ضخیم داشته باشید. این یک اسکراب خانگی عالی و موثر برای رفع سلولیت و علائم کشش است. دانه های انبه سرشار از روغن های طبیعی است که سطح پوست را تقویت کرده و آن را محکم و صاف می کند. بنابراین ، چنین ابزاری به ویژه توسط زنانی که از ظاهر خود مراقبت می کنند قدردانی می شود.

 

انبه

با هسته انبه ماسک های مغذی خانگی بسازید

علاوه بر این ، از مغز انبه پوست کنده می توان برای تهیه ماسک های خانگی تغذیه کننده استفاده کرد که باعث بهبود رنگ و حفظ رنگ پوست می شود.

برای انجام این کار ، هسته ها جدا شده و مغز آنها خارج می شود.
پوسته ها دور انداخته می شوند
سپس کمی روغن زیتون به آن اضافه می شود ، اجزای آن مخلوط شده و یک ماسک سفت کننده روی پوست تمیز و خشک صورت و گردن اعمال می شود.برای دستیابی به یک اثر قابل توجه ، توصیه می شود این روش را دو بار در هفته انجام دهید.

تونیک خشک کننده هسته انبه 

از تفاله هسته های میوه ، می توان یک تونیک خشک کننده را تهیه کرد که برای مراقبت از پوست مشکل ساز عالی است.

برای انجام این کار ، هسته انبه  را بیرون می آورند ، پوسته و فیلم را برمی دارند و سپس به مدت 50-70 دقیقه در فر خشک می کنند.
پس از آن ، تفاله خنک شده و به پودر تبدیل می شود.
سپس در الکل طبی ریخته می شود تا قوام آن کاملاً مایع شود.
تونیک را به مدت 5 روز در یخچال نگه دارید و مایع را به طور مرتب هم بزنید.
پس از آن ، باید فیلتر شود و سپس محتویات ظرف باید با آب آشامیدنی تمیز به نسبت 1: 1 رقیق شود.
از تونیک به صورت نقطه ای در مناطق مشکل دار پوست استفاده کنید یا ناحیه T صورت (تیغه بینی از نوک تا ابروها کمی به سمت راست و کمی به سمت چپ) را با آن بمالید تا درخشندگی چربی را کاهش داده و آزاد شدن پوست از منافذ را کاهش دهید.

 روغن هسته انبه

روغن انبه

ساده ترین راه برای استفاده بیشتر از مغز این است که از آنها روغن هسته انبه  تهیه کنید. از یک محصول مشابه می توانید برای مراقبت از ظاهر خود استفاده کنید ، زیرا لکه های خشک و خشن را روی پوست بدن و صورت کاملاً مرطوب و تغذیه می کند. روغن هسته انبه انبه خانگی همچنین می تواند برای مراقبت از ناخن های پا و ناخن ها و تغذیه پاهای خشک و ترک خورده استفاده شود.

روغن هسته انبه در خانه

با حرارت دادن هسته انبه و تزریق بیشتر آنها در روغن پایه به دست می آید. برای انجام این کار ، باید مواد اولیه با کیفیت بالا ، از همه مهمتر - روغن زیتون یا هلو را انتخاب کنید. در عین حال ، گزینه دوم برای مراقبت از پوست در فصل تابستان مناسب است ، زیرا پوست آفتاب سوخته را کاملاً تغذیه می کند و زیبایی و شدت برنزه شدن شما را حفظ می کند.

 

طرز تهیه روغن هسته انبه

دانه های میوه عجیب و غریب را در آب گرم و صابون بشویید ، سپس خشک کنید. برای بازکردن هسته از چکش استفاده کنید.
پوسته سخت را دور بیندازید ، همین کار را با پوسته خارجی دانه انجام دهید. هسته های پوست کنده را روی یک ورقه پوست قرار دهید و آنها را به یک ورقه پخت در فر بفرستید. قبل از دستکاری های بیشتر ، دانه های انبه باید کاملاً خشک شوند.
درجه حرارت را روی 180 درجه تنظیم کنید و حدود 1.5-2 ساعت صبر کنید تا هسته ها به اندازه کافی خشک شوند. پس از آن ، آنها را از فر خارج کرده و بگذارید مواد اولیه در دمای اتاق کاملاً خنک شوند.
حالا دانه را باید تا حد امکان پودر کرد. هرچه آرد نرم تر باشد ، روغن هسته انبه خانگی شما سالم تر خواهد بود. بنابراین ، بهتر است چندین بار مغز ها را از خردکن عبور دهید.
مرحله بعدی این است که قسمت خشک مواد اولیه را با روغن پایه رقیق کنید. ما از آن به میزان یک فنجان پودر انبه آسیاب شده برای دو فنجان روغن پایه استفاده می کنیم. بنابراین ، اگر حدود 150 گرم آرد خوب دریافت کنید ، باید دو برابر روغن - 300 گرم - مصرف کنید. به هر حال ، اگر بعد از آسیاب کردن مغزها مرطوب به نظر برسند ، بهتر است آنها را کمی بیشتر خشک کنید.
دانه های انبه مخلوط شده با پایه روغن را در حمام آب روی حرارت ملایم قرار دهید و شروع به تهیه روغن خانگی سالم کنید. برای انجام این کار ، مواد اولیه را به مدت یک ساعت گرم می کنیم ، هر از گاهی آن را هم می زنیم ، اما اجازه نمی دهیم بجوشد. به هیچ وجه نباید روغن را بجوشانید - این کار بیشتر مواد مغذی موجود در دانه های انبه را از بین می برد.
روغن گرم را در یک ظرف شیشه ای مناسب ، ترجیحاً تیره و به اندازه کافی ضخیم بریزید. سپس  در محل تاریک با دمای اتاق  قرار می دهیم. مهم است که اشعه خورشید روی بطری نیفتد و تا آنجا که ممکن است نور کمی در اطراف وجود داشته باشد.
ما حدود دو ماه منتظر می مانیم ، هر از گاهی بطری را بیرون می آوریم و خوب تکان می دهیم. پس از پایان مهلت ، محتویات ظرف را فیلتر می کنیم و روغن تمیز را در ظرف جدیدی می ریزیم. روغن دانه انبه را در یخچال نگهداری کنید.روغن آماده شده در خانه بر روی هسته انبه نباید به صورت داخلی مصرف شود ، زیرا این محصول کاملاً برای استفاده خارجی است.

 

هسته انبه

مضرات هسته انبه

مانند هر محصول دیگری ، هسته میوه انبه تعدادی موارد منع مصرف دارد. اولا ، خوردن هسته برای کسانی که اغلب مشکلات گوارشی یا گرفتگی معده دارند ، ارزش ندارد.

هضم تفاله دانه های انبه برای معده دشوار است ، زیرا حاوی الیاف گیاهی متراکم است. به همین دلیل ، اشتیاق بیش از حد به مغزهای میوه می تواند باعث شل شدن مدفوع و حتی سوء هاضمه واقعی شود.

عقیده ای وجود دارد که انبه و پاپایا میوه های عجیب و غریبی هستند که استفاده از آنها برای مادران باردار و شیرده نامطلوب است. در مورد اول ، کارشناسان استدلال می کنند که برخی از مواد شیمیایی تشکیل دهنده تفاله و دانه های میوه ها می توانند باعث تحریک  رحم در مادران باردار شوند و حتی منجر به سقط خود به خودی شوند. در مرحله دوم ، خطر واکنش آلرژیک شدید در نوزاد بسیار زیاد است.

به همین دلیل ، درمان بیماری های اندام با آنها نیز نامطلوب است. هسته انبه فوق العاده برای پوست ، مو و ناخن مفید است ، اما در صورت مصرف داخلی می تواند تعدادی از عوارض جانبی را ایجاد کند.

از نظر فواید ، در صورت عدم استفاده از داروهای خاص ، گاهی اوقات می توان هسته انبه را برای رفع یبوست جوید. با این حال ، یک مشت کوچک دانه انبه برای رسیدن به نتیجه دلخواه کافی خواهد بود. در غیر این صورت ، خطر درد  در روده ها و همچنین افزایش تشکیل گاز وجود دارد.

کاشتن هسته انبه

کاشتن هسته انبه

ساده ترین راه برای استفاده از دانه انبه کاشتن آن در گلدان است. واقعیت این است که چنین مواد کاشت معمولاً در خانه بسیار خوب رشد می کند و به مراقبت زیادی احتیاج ندارد. بنابراین ، شما به راحتی می توانید درخت انبه را در آستانه پنجره خود از هسته میوه ای که از دسر باقی مانده است پرورش دهید.

میوه رسیده را پوست بگیرید و تفاله را جدا کنید. استخوان را زیر آب جاری بشویید و بررسی کنید. اگر پوسته قبلاً شکسته است ، آن را تا انتها باز کنید. اگر نه ، چیز مهمی نیست. فقط کافی است آن را با چاقوی آشپزخانه برش دهید.

 هسته انبه را بردارید ، مراقب باشید به آن آسیب نرسانید

قبل از کاشت ، بذر را در محلول صورتی اشباع پرمنگنات پتاسیم به مدت 10 دقیقه خیس کنید ، و سپس با آب بشویید. این درمان در برابر عفونت های قارچی محافظت می کند. به جای پرمنگنات پتاسیم ، می توانید از قارچ کش ها استفاده کنید که در فروشگاه هایی با گیاهان داخلی فروخته می شوند .

 

اگر بذر در حال حاضر شروع به رشد در داخل پوسته کرده است ، نیازی به جوانه زنی اضافی آن ندارید.

دانه را با گاز ، یک حوله کوچک یا پارچه نرم ، خوب آغشته به آب و سپس در یک کیسه بپیچید. در یک ظرف پلاستیکی با درب قرار دهید و در یک مکان گرم و تاریک ذخیره کنید. به عنوان مثال ، زیر رادیاتور اگر آن را در فصل سرما بکارید.

کیسه را روزانه مرطوب کنید تا رطوبت ثابت باشد و دانه خشک نشود.

هنگامی که بذر شروع به جوانه زدن می کند (معمولاً طی 5-14 روز) ، آن را در خاک بکارید.

 

کاشتن هسته انبه


گلدانی به قطر 8-10 سانتی متر ، ترجیحاً بلند بردارید تا ریشه ها جا برای رشد داشته باشند. لزوماً با سوراخ های زهکشی در پایین. برای سال اول کافی خواهد بود.

در یک گلدان خیلی بزرگ بطور همزمان کاشت نکنید. خاک موجود در آن برای مدت طولانی خشک  می شود ، به طوری که ریشه ها دسترسی هوا را از دست داده و شروع به پوسیدگی می کنند.

 

خاک مناسب انتخاب کنید

برای کاشت بذر و رشد یک گیاه بالغ ، مخلوطی از خاک خنثی جهانی (pH = 7) یا ذغال سنگ نارس با ماسه درشت به نسبت 2: 1 مناسب است.

یک لایه زهکشی را در انتهای گلدان قرار دهید تا حدود یک چهارم فضا را اشغال کند. علاوه بر گل رس منبسط شده ، که در فروشگاه ها فروخته می شود ، می توانید از سنگ خرد شده ، شن ، آجر شکسته و حتی فوم ، خرد شده به قطعات 4-5 سانتی متر استفاده کنید.

 

کاشتن هسته انبه

هسته انبه جوانه زده را بکارید

یک سوراخ در وسط خاک ایجاد کنید و هسته انبه جوانه زده را در آنجا قرار دهید ، سمت ریشه به سمت پایین. نباید بیش از ¾ دفن شود.

 آب دهید و رطوبت را تأمین کنید

خاک را آبیاری کنید تا مرطوب باشد. آب اضافی برای نهال هیچ فایده ای نخواهد داشت ، بلکه نهال پوسیده می شود.

برای آبیاری بذرها و سپس گیاهان ، فقط از آب تصفیه شده یا ته نشین شده در دمای اتاق استفاده کنید.

روی گلدان را با یک کیسه یا فیلم چسبناک بپوشانید. به جای فیلم ، یک بطری پلاستیکی با ته برش ، همیشه شفاف ، نیز مناسب است . قطر آن باید کمی کمتر از قطر گلدان باشد تا بتوان آن را به راحتی وارد کرد. بنابراین رطوبت داخلی در داخل وجود خواهد داشت.

گلدان را در مکانی روشن و گرم قرار دهید 

به عنوان مثال ، روی طاقچه یا قفسه ای نزدیک پنجره. اگر این امکان پذیر نیست ، از نور اضافی برای گیاهان داخل ساختمان استفاده کنید.

در فصل گرم ، گلدان را به بالکن ببرید ، اما از آن در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کنید.

مراقبت مناسب از نهال انبه

هر 2-3 روز یکبار متوسط ​​آب دهید تا خاک غرقاب نشود ، اما وقت لازم برای خشک شدن کامل را نداشته باشد.

هر دو روز فیلم را بلند کنید ، آب دهید و گلدان را به مدت 10-15 دقیقه هوا دهید تا از پوسیدگی جلوگیری شود. با گنبد بطری ، حتی راحت تر است: برای گرفتن هوا ، درپوش را به طور همزمان باز کنید.

پس از 10-15 روز ، و احتمالاً حتی زودتر ، جوانه ای ظاهر می شود. می تواند چندین  جوانه از یک هسته انبه وجود داشته باشد.

وقتی انبه جوانه می زند ، برای برداشتن گلخانه محافظ عجله نکنید. تغییر شدید رطوبت می تواند برای گیاهی که هنوز بالغ نشده است مضر باشد.

اگر گلدان با کیسه یا پلاستیک پوشانده شده بود ، چند سوراخ کوچک برای تهویه ایجاد کنید. اندازه آنها را روزانه افزایش دهید و بعد از چند روز ، در نهایت گنبد محافظ را بردارید.

اگر نهال ها با بطری بریده شده پوشانده شده است ، روزانه آن را به مدت 40-50 دقیقه باز کنید و بعد از چند روز ساختار را کاملاً بردارید.

شرایط مناسب برای رشد انبه ایجاد کنید

به طور منظم ، حداقل هر 3 روز یکبار ، گیاه را آبیاری کنید. اگر در تابستان خاک سریعتر خشک شد ، فاصله آبیاری را کوتاه کنید.

هر 2-3 روز یک انبه را با یک بطری اسپری اسپری کنید ، یا هر هفته برگها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

در تابستان ، گیاه را به بالکن یا خارج از خانه ببرید.

وقتی انبه یک ساله شد ، هر ماه 2-3 بار در بهار و تابستان به آن کود بدهید. از کود معمولی گیاهان آپارتمانی به نسبت توصیه شده استفاده کنید.

 انبه را جابجا کرده و تاج آن را شکل دهید

انبه را بعد از حدود شش ماه ، زمانی که از قبل به اندازه کافی قوی است ، جابجا کنید. یک گلدان با قطر چند سانتی متر بزرگتر ، همیشه بلند و دارای سوراخ های زهکشی بردارید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به سیستم ریشه ، انبه را همراه با توپ خاکی حرکت دهید و مقدار مناسب خاک را در اطراف اضافه کنید.

گیاه را دفعه بعد که در ظرف قبلی تنگ شد ، جایگزین کنید. زمان آن فرا رسیده است - اگر ریشه ها کاملاً با یک توپ خاکی در هم تنیده شده باشند ، تقریباً تمام فضای داخلی را پر کرده و از طریق سوراخ های زهکشی قابل مشاهده هستند. نشانه دیگر کاهش سرعت رشد حتی با کوددهی منظم است.

اگر انبه خیلی بلند است ، بالای انبه را هرس کنید تا از قد رشد نکرده و رشد شاخه های جانبی رشد کنند. وقتی درخت بیش از یک متر ارتفاع دارد ، آن را مرتباً هرس کنید تا شکل تاج حفظ شود.انبه بعد از 10-6 سال شکوفا می شود. درست است ، برداشت خیلی زمانبر است.

 

آرد انبه چیست

آرد انبه

آرد انبه یک جایگزین آرد گندم بدون گلوتن است که از هسته های خشک شده ، آسیاب شده و دانه انبه تولید می شود. این را با آمچور (amchoor) که پودر انبه است (به عنوان ادویه استفاده می شود) ، که از میوه انبه سبز تهیه شده است اشتباه نگیرید  .
استفاده برای آرد انبه آسیاب شده
آرد انبه فاقد گلوتن است و ممکن است برای جایگزینی 10 تا 50 درصد آرد گندم در دستور غذا استفاده شود. با برخی آزمایشات می توان آن را با سایر آردهای بدون گلوتن در دستور غذا ترکیب کرد. به دلیل وجود پلی فنول ها (آنتی اکسیدان ها) در آرد ، ممکن است طعم تلخی در محصول نهایی ایجاد کند. ممکن است بخواهید طعم دهنده های دیگری به آن اضافه کنید تا تلخی ناخواسته متعادل شود. از آرد انبه می توان برای موارد زیر استفاده کرد:
پخت عمومی
نان
رشته فرنگی (مانند کانتون پنسیت )
 

فواید آرد انبه

به گفته Evelyn Taboada COO Green Enviro (کارخانه تبدیل ضایعات انبه به محصولات با ارزش) ، آرد انبه به طور طبیعی سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر غذایی و آنزیم های گوارشی است. البته یکی دیگر از مزایای کلیدی این است که محصولی که در غیر این صورت به هدر می رود می تواند برای تولید غذا استفاده شود. 

 

کاربر گرامی اگر بدنبال موضوع خاصی هستید و دوست دارید آن را در سایت سیارک مطالعه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از ابزار سرچ 🔍 موجود در منوی بالای سایت سمت چپ استفاده کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • طاهره مصطفوی :

    انشاله در پست های آینده میوه های دیگر توضیح داده می شود.

    1397/7/9 21:54
  • ویدا ویدا :

    فقط انبه رو توضیح دادین !

    1397/7/9 21:42
  • سمیرا 212 :

    روغن انبه یک مرطوب کننده طبیعی قوی، دارای خواص بازسازی کننده، جوان کننده، ضد آفتاب است، به طور فعال در لوازم آرایشی برای هر نوع پوست، به ویژه پوست های خشک و پیر و همچنین برای مراقبت از مو استفاده می شود. روغن انبه روغنی است که از گوشت میوه انبه به دست می آید.

    1400/10/3 20:20
  • سمیرا 212 :

    انبه، انبه هندی، mangifera هندی، mangifera indica (لاتین)، انبه معمولی (انگلیسی) - یکی از گونه های سرده انبه، خانواده Anacardia (سماق). میهن - هند، منطقه ایالت آسام. این یکی از نمادهای ملی هند و پاکستان است. این گیاه در تمام کشورهای گرمسیری به ویژه در مناطق گرمسیری آسیا از هند تا مجمع الجزایر مالایی رشد می کند و کشت می شود. بیش از 27 نوع انبه و بیش از 300 نوع انبه هندی وجود دارد. بیشترین تعداد گونه ها در غرب مالزی یافت می شود. هند با برداشت 13.5 تن میوه در سال، تولید کننده اصلی انبه است.

    1400/10/3 20:21
  • سمیرا 212 :

    درخت انبه درختی است همیشه سبز با ارتفاع 10 تا 45 متر، تاج آن به شعاع 10 متر می رسد، برگ های آن پهن، سبز تیره، برگ های جوان به رنگ صورتی مایل به زرد است. گلها سفید یا صورتی هستند، کوچک، بوی آن شبیه زنبق است. در خوشه های بلند جمع آوری می شود که می تواند از چند صد تا چند هزار گل داشته باشد.

    1400/10/3 20:22
  • سمیرا 212 :

    درختان انبه عمر طولانی دارند و 250 تا 300 سال رشد می کنند و از سن 10 سالگی شروع به میوه دادن می کنند. میوه ها مایل به زرد با ساختار فیبری و پوست صاف و مومی شکل از رنگ های قرمز، سبز یا زرد هستند. طعم میوه - از شیرین تا ترش، رنگ گوشت زرد یا نارنجی است. وزن میوه ها از 100 گرم تا 1 کیلوگرم است. میانگین وزن یک انبه 200-400 گرم است. در داخل میوه هسته بزرگی وجود دارد که شکلی صاف و سطحی کرک دار دارد. روغن انبه از این دانه به دست می آید.

    1400/10/3 20:24
  • سمیرا 212 :

    انبه بیش از 2.5 هزار سال است که برای بشر شناخته شده است. حتی در زمان های قدیم، مردم متوجه بودند که استفاده از میوه درخت انبه باعث افزایش طول عمر و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها می شود. در هند، انبه یک درخت مقدس و الهی در نظر گرفته می شود. میوه های شیرین آن نمادی از باروری، شکوفایی، عشق است، به عنوان هدیه به خدایان و همچنین به عروس و داماد در هنگام عروسی تقدیم می شود. انبه یکی از میوه های مورد علاقه خدای گانشا است.

    1400/10/3 20:25
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    روغن انبه سفید با رنگ زرد روشن یا بژ است. بوی روغن انبه لطیف است، به اندازه بوی میوه مشخص نیست، طعم آن خنثی است. روغن انبه از دانه های میوه با پرس سرد یا استخراج به دست می آید و در نتیجه مواد مغذی زیادی حفظ می شود. قوام نیمه جامد دارد و در دمای 40 درجه شروع به ذوب شدن می کند، در دمای 28 درجه مانند کره نرم می شود.

    1400/10/3 22:07
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    روغن انبه بیش از 40 درصد از اسیدهای اولئیک و استئاریک تشکیل شده است، همچنین حاوی اسیدهای لینولئیک و لینولنیک، پالمیتیک، بادام زمینی، ویتامین‌های A، C، E، D، کاروتنوئیدها، استرول‌ها، توکوفرول‌ها و مواد معدنی است.

    1400/10/3 22:08
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    روغن انبه دارای خواص مرطوب کننده، مغذی، نرم کننده، التیام بخش، ضد التهابی است.

    1400/10/3 22:09
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    از خواص درمانی روغن انبه برای درمان بیماری های پوستی - اگزما، پسوریازیس، درماتیت، برای از بین بردن جای زخم، سوختگی، بریدگی، ترک استفاده می شود.

    1400/10/3 22:09
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    از خواص درمانی روغن انبه برای درمان بیماری های پوستی - اگزما، پسوریازیس، درماتیت، برای از بین بردن جای زخم، سوختگی، بریدگی، ترک استفاده می شود.

    1400/10/3 22:10
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    روغن انبه به طور گسترده ای در زیبایی برای مراقبت از پوست صورت و بدن، ناخن ها و مو استفاده می شود. این به طور مستقل و به عنوان یک جزء مهم از بسیاری از لوازم آرایشی استفاده می شود. در شامپوها، ماسک‌های مو، نرم‌کننده‌ها، روغن‌های بدن، لوسیون‌ها، کرم‌های موبر، کرم‌های انواع پوست مخصوصاً برای پوست‌های مسن و خشک استفاده می‌شود.

    1400/10/3 22:10
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    روغن انبه یک مرطوب کننده عالی است. پوست را عمیقا مرطوب می کند، پوست را از پوسته پوسته شدن تسکین می دهد. با افزایش سن، سد چربی پوست مختل می شود و روغن انبه آن را ترمیم می کند. ترکیبات فعال روغن توانایی پوست را برای حفظ رطوبت باز می گرداند و پوست را با آبرسانی شدید در طول روز تامین می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. روغن انبه به عنوان یک جزء مرطوب کننده در فرمول های آرایشی، شیر بدن و صابون گنجانده شده است تا اثر خشک کنندگی آن بر روی پوست خنثی شود.

    1400/10/3 22:11
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    روغن انبه ایده آل برای مراقبت از پوست خشک تا خیلی خشک. - خاصیت ضد پیری روغن انبه. روغن انبه در سریعترین زمان بازسازی سلولی را ترویج می کند. دارای خواص بازسازی کننده برجسته است. استحکام و خاصیت ارتجاعی را به پوست باز می گرداند. برای جلوگیری از تغییرات مرتبط با افزایش سن در درم نشان داده شده است. به از بین بردن تظاهرات مربوط به سن پوست - چین و چروک، لکه های پیری، کدر شدن چهره کمک می کند. این نه تنها چین و چروک های ریز میمیک، بلکه چروک های عمیق مرتبط با افزایش سن را نیز صاف می کند.

    1400/10/3 22:13
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    خاصیت مغذی و نرم کنندگی روغن انبه پوست خشن را نرم می کند و آن را صاف و لطیف می کند. روغن انبه از ایجاد ترک‌های پوستی، اسکارهای کوچک، لکه‌های مختلف پوستی جلوگیری می‌کند.

    1400/10/3 22:14
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    خواص ضد التهابی و التیام بخش روغن انبه پوست را تسکین می دهد، خارش و سوزش را برطرف می کند. درماتیت، اگزما، پسوریازیس، بثورات پوستی را درمان می کند. باعث بهبود زودهنگام بریدگی ها و ترک ها می شود. برای سوختگی، سرمازدگی، پوست ترک خورده موثر است. به نیش حشرات کمک می کند.

    1400/10/3 22:15
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    روغن انبه به خلاص شدن از شر لکه های پیری کمک می کند.

    1400/10/3 22:15
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    روغن انبه اثر کرم های ضد آفتاب را دارد، برای مراقبت از پوست بعد از آفتاب سوختگی و ترمیم آن بعد از کرم آفتاب استفاده می شود، در کرم های تابستان و براق کننده لب استفاده می شود.

    1400/10/3 22:16
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    روغن انبه یک روغن کاملاً ایمن است که می توان از آن به شکل خالص استفاده کرد. مناسب برای مراقبت از پوست کودک. برای ماساژ استفاده می شود . به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد باعث آرامش، تسکین درد عضلات و مفاصل می شود. به پوست نرمی و خاصیت ارتجاعی می بخشد. از ایجاد ترک های پوستی در دوران بارداری جلوگیری می کند.

    1400/10/3 22:17
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    روغن هسته انبه در محصولات مو استفاده می شود . ساقه مو را تغذیه می کند و یکپارچگی لایه هیدرولیپیدی را بازیابی می کند، پوسته های کوتیکول را صاف می کند. موها را برای پوشش شانه شده می پوشاند. شکنندگی موها را از بین می برد، آنها را نرم، قابل کنترل و درخشندگی زیبا می کند. آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در روغن انبه باعث رشد مو می شوند. به رفع مشکل موهای خشک و ضعیف کمک می کند.

    1400/10/3 22:17

بیشتر بخوانید