طرز تهیه مربای آلبالو

طرز تهیه مربای آلبالو
میوه های تابستانی بسیار شگفت انگیز هستند ، چگونه می توانید این میوه های خوشمزه را برای ماه های سرد زمستان حفظ کنید؟
با دیدن این آلبالو های فوق العاده ترش در راه رسیدن به خانه به فکر درست کردن مربا ی آلبالو افتادم! دو ساعت بعد مربا ی آلبالوی وانیلی من درون شیشه های استریل شده پر شده و آماده ارسال به انبار بود.مربا ی مورد علاقه شما درسال 2020 تاکنون چه بوده است؟ 

 

مواد لازم برای تهیه مربای آلبالوی ترش وانیلی

مواد لازم برای 3شیشه کوچک مربای آلبالو

400 گرم آلبالو بدون هسته

1 غلاف وانیل

400 گرم شکر سفید

 

استریل کردن شیشه

استریل کردن شیشه ها: شیشه های تمیز و خالی را با درب های پیچ جداگانه به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب جوش قرار دهید. بعد آنها را با دقت خشک کنیذ (من از توری های سیمی استفاده می کنم) ، آنها را روی حوله های آشپزخانه تمیز قرار داده و بلافاصله آنها را با مربای گرم جوش پر کنید. علاوه بر این شما می توانید شیشه ها و درب های تمیز را در یک اجاق گرم با 110 درجه سانتیگراد (230 درجه فارنهایت) برای 5 تا 10 دقیقه قبل از پر کردن آنها با مربا استریل کنید.

 

طرز تهیه مربای آلبالوی ترش وانیلی

آلبالو ها را بشویید، هسته آلبالو ها را گرفته و درون یک قابلمه بزرگ بریزید. غلاف وانیل را از طول بکشید ، دانه ها را از آن جدا کنید و به قابلمه اضافه کنید ، و همچنین شکر را اضافه کنید. قابلمه را جوش بیاورید ، سپس به مدت 5 دقیقه بگذارید بجوشد و مرتباً هم بزنید تا مطمئن شوید که به کف قابلمه نچسبد و نسوزد. از آنجا که من مربای صاف و یکدست را ترجیح می دهم ، از مخلوط کن دستی برای رسیدن به یک قوام یکنواخت استفاده می کنم (اما مراقب باشید مربا داغ است!). مقداری مربا را روی یک بشقاب سرد بریزید باید ظرف چند ثانیه ببندد ، در غیر این صورت برای چند دقیقه دیگر بجوشانید.
 
شیشه های استریل شده را با مربای داغ در حال جوش پر کنید (در صورت داشتن شیشه های باریک از قیف استفاده کنید) ، در حدود یک سانتی متر فضای سر شیشه را خالی باقی بگذارید. سعی کنید هیچ مربایی روی لبه ها ریخته نشود ، زیرا کار بسیار تمیز و تمیز کاری تا حد ممکن بسیار مهم است! شیشه را با درب ببندید (از یک حوله برای محافظت از دستان خود کمک بگیرید) و بگذارید کاملاً خنک شود.شیشه هارا برچسب زده و در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید