طرز تهیه پوره سیب زمینی خوشمزه

پوره سیب زمینی
هر زن خانه داری اسرار خود را در طرز تهیه پوره سیب زمینی دارد. کسی آن را با خامه درست می کند ، یکی تخم مرغ یا پنیر اضافه می کند - گزینه های زیادی وجود دارد. و ما در مورد روش کلاسیک صحبت خواهیم کرد.
 

اسرارتهیه پوره سیب زمینی به روش کلاسیک

پوره سیب زمینی شده برای بسیاری از افراد یک غذای جانبی ایده آل است. خوشمزه ، زیبا ، سالم و مغذی است. در نگاه اول ، به عنوان یک غذا در آشپزی، این یک غذای ساده است ، اما همه آشپزها نمی دانند چگونه آن را واقعا خوشمزه درست کنند.
 
واقعیت این است که در تهیه پوره سیب زمینی نکات ظریف و ترفندهایی وجود دارد. اول از همه ، انتخاب نوع سیب زمینی مهم است - آنها در بافت ، محتوای نشاسته و پارامترهای دیگر متفاوت هستند. در صورت خرید سیب زمینی ، می توانید از فروشنده بخواهید که کدام یک از انواع موجود برای پوره سیب زمینی بهترین است.معمولا سیب زمینی های زرد با پوست صاف و یکدست مناسب پوره سیب زمینی است.
 
بسیاری از مردم فکر می کنند که پخت و پز 10 تا 20 دقیقه اضافی حتی مفید است ، زیرا خرد کردن آن آسان تر است. اما راز این است که در طول پخت و پز طولانی مدت ، سیب زمینی ها شروع به جذب آب بیشتری می کنند ، و این برای پوره سیب زمینی مناسب و قابل قبول نیست - چسبناک و آبکی خواهد شد. بنابراین ، ریختن آب و کمی خشک کردن آن بسیار مهم است ، بگذارید آب بخار شود.
 
سیب زمینی نباید خنک شود. شیر برای اضافه کردن به پوره سیب زمینی باید کمی گرم شود ، 45-50 درجه کافی خواهد بود. شما باید آن را در قسمت های کوچک به همراه کره خرد شده به قطعات سیب زمینی اضافه کنید. کره زیادی اضافه نکنید ، 20 تا 30 گرم به ازای هر کیلوگرم سیب زمینی کافی است. در زمان سرو می توانید کمی کره روی پوره بگذارید.
 
یک نکته دیگر - از میکسر استفاده نکنید ، درست است که له کردن با میکسر بسیار آسان است، اما چیزی شبیه به خمیر دریافت می کنید. و فراموش نکنید که پوره سیب زمینی های پوره نباید خیلی رقیق باشند.
 
با این مواد آزمایش کنید - می توانید به معنای واقعی کلمه هر چیزی را به سیب زمینی های پوره اضافه کنید: ادویه جات ، گیاهان ، خامه ترش ، ماست ، روغنهای گیاهی ، آجیل خرد شده ، پوره از سایر سبزیجات ، آب گوشت ، پنیر ، پیاز ، سیر. هر گزینه ویژگی های خاص خود را دارد و شما دستور العمل عالی خود را خواهید یافت.
اگر گزینه جالبی در طرز تهیه پوره سیب زمینی می دانید ، در نظرات به اشتراک بگذارید. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید