چگونه پاستا را خوشمزه تر از ایتالیایی ها بپزیم

پاستا

 

پاستا یک غذای کلاسیک ایتالیایی است که محبوبیت آن بسیار فراتر از شبه جزیره ایتالیا است. این شهرت به دلیل تطبیق پذیری ، تغذیه ، طعم نفیس و دستور العمل ساده به شهرت جهانی رسیده است. اما ، علیرغم سادگی ظاهری ، اشتباهات در تهیه ماکارونی اغلب اتفاق می افتد. بیش از حد پخته یا نیمه پخته ، ترکیبی ناموفق از انواع سس و ماکارونی بیشترین مشکلاتی است که زنان خانه دار با آن روبرو هستند. ما به شما خواهیم گفت که چگونه پاستا را به درستی بپزید تا غذا خوشمزه و تا حد امکان اصیل باشد.


1. سس ماکارونی را بخریم یا بپزیم؟

سس

سس  یک ماده اساسی برای یک ماکارونی کامل است.  / عکس


امروزه فروشگاه ها انواع مختلفی از سس ها ، از جمله سس بشامل مورد استفاده در لازانیا و پاستاهای دیگر را به فروش می رساند. این کار سریع و ساده است ، اما طعم و مزه چنین ظرفی به طور قابل توجهی پایین تر از غذایی است که با گوشت تازه تهیه شده باشد . بر این اساس ، هیچ چیز "ایتالیایی" در چنین سسی وجود نخواهد داشت. ساکنان ایتالیا اغلب ماکارونی نمی خرند ، بلکه خودشان آن را درست می کنند: خمیر را ورز داده ، به صورت نواری درآورده و بلافاصله آن را می جوشانند یا خشک می کنند. رعایت این همه احتیاط کاملاً غیرضروری است ، اما سس ها باید تهیه شوند نه اینکه خریداری شوند. علاوه بر این ، هیچ مشکلی در این وجود ندارد. برای همان سس بشامل ، متداول ترین محصولات استفاده می شود: کره ، آرد ، شیر و کمی نمک. پخت و پز زمان کمی طول خواهد کشید ، اما ماکارونی به طرز غیرمعمولی خوشمزه تر و تا حد امکان اصیل و معتبر به نظر می رسد.

 

پاستا

سس به تغییر طعم ماکارونی کمک می کند.  / عکس


در مورد انواع سس ها ، امروزه ، در عصر اینترنت ، یافتن هیچ دستور العمل و امتحان پنیر ، گوشت ، گوجه فرنگی و بسیاری از گزینه های دیگر کار دشواری نیست. سرآشپزهای ایتالیایی معمولاً رازهای تهیه ماکارونی را در وبلاگ ها و فیلم های خود با نکات و راهنمایی های مفصلی در میان می گذارند.

 

2. آیا سس با شکل ماکارونی ارتباط  دارد؟

پاستا
فر های فوزیلی در جذب و نگهداری سس غلیظ بسیار عالی هستند.  / عکس


انواع مختلفی از ماکارونی وجود دارد و هر کدام شکل اصلی خود را دارند. گزینه های پیچ خورده فر دار به ویژه زیبا به نظر می رسند. اما فرم تنها نقش زیبایی شناختی ندارد. ایتالیایی ها هنگام انتخاب سس برای یک غذا همیشه ظاهر ماکارونی را در نظر می گیرند. به عنوان مثال ، ما سس بولونزی را کلاسیک و مناسب برای هر نوع پاستا می دانیم. با این حال ، سرآشپزهای ایتالیایی آن را با رشته های نازک کاپلینی یا روبان های باریک فتوچینی استفاده نمی کنند. در عوض ، آنها آن را با تاگلیاتل ، پاپاردل و سایر انواع مشابه - متراکم تر و گسترده تر ، که در برابر پس زمینه سس گوشت آبدار گم نمی شوند ، سرو می کنند.

 

پاستا

سس خامه ای به خوبی با راه راه های فتوچینی مطابقت دارد.  / عکس


در مورد اینکه کدام نوع ماکارونی را با کدام سس ترکیب کنید هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد ، اما چندین اصل اساسی در انتخاب وجود دارد. (۱۵ ایده برای طرز تهیه ۱۵ مدل ماکارونی) معیار اصلی این است که تمرکز ظرف چه چیزی باشد. اگر طعم ماکارونی است ، انواع نازک و صاف انتخاب می شوند و با سس های سبک و خامه ای ترکیب می شوند. اگر سس برجسته ترین نکته است ، پس از یک ماکارونی فرفری یا موج دار استفاده کنید ، که شکاف های آن پر از سس می شود. به عنوان مثال ، پنه با سس های غلیظ ، غنی ، بوکاتینی با یک سس گوجه فرنگی غنی از کره ، و پاستاهای مانند راویولی و تورتلینی ایده آل هستند و معمولاً به یک سس ساده احتیاج دارند که به طعم  غذا غالب نشود.

 

3. ترفندهایی برای تهیه ماکارونی بسیار خوشمزه

پاستا
تهیه ماکارونی مارک معتبر به همان اندازه که به نظر می رسد کار سختی نیست.  / عکس


ماکارونی یک غذای ساده است ، اما با چند نکته آشپزی می توان آن را خوشمزه تر کرد. بنابراین ، آشپزهای حرفه ای توصیه می کنند:
• هنگام تهیه سس ، کمی از آبی که ماکارونی در آن پخته شده اضافه کنید. نشاسته موجود در مایع سس را غلیظ کرده و چسبیدن به ماکارونی را آسان می کند.

• از بهترین مواد استفاده کنید و در استفاده از سبزیجات زیاده روی نکنید. مطمئناً دستورالعمل هایی برای سس های گیاهی ایتالیایی وجود دارد ، اما در هر ماکارونی یک دسته پونه کوهی و ریحان نریزید.

• هنگام تهیه سس گوجه ، یک قاشق چای خوری شکر به سس اضافه کنید. طعم غذا را غنی تر می کند.

• پاستا و سس را به طور متناوب مخلوط کنید: کمی از گوشت بریزید ، سپس یک لایه ماکارونی ، سپس یک قاشق از آب گوشت و غیره بریزید.
• از آزمایش نترسید! بعد از تسلط بر دستور العمل ، سعی کنید آن را متنوع کنید. به عنوان مثال، می توان یک سس قرمز را با کمی پرک چیلی ادویه ای کرد.


سس

افزودن شکر باعث افزایش طعم سس گوجه فرنگی می شود.  / عکس


4. پاستا را به درستی بپزید

پاستا
شما همچنین باید بدانید که چگونه ماکارونی را درست بپزید.  / عکس


یک سس خوشمزه تنها نیمی از آشپزی است ، پخت ماکارونی به درستی مهم است. ماکارونی واقعی بدان معناست که ماکارونی دیگر خام نباشد ، اما هنوز بیش از حد هم پخته نشده باشد و برای جویدن کمی تلاش لازم است. اما چگونه می توان این لحظه آمادگی را بدست آورد؟ ساده ترین و مطمئن ترین راه این است که به زمان پخت مشخص شده توسط سازنده روی بسته نگاهی بیندازیم و دو دقیقه  از زمان را کم کنیم.

 

پاستا

یک خط سفید در مرکز نشان می دهد که ماکارونی هنوز آماده نیست.  / عکس

 

با این حال ، اتفاق می افتد که یک محدوده مشخص شده است ، به عنوان مثال 10-12 دقیقه. در این حالت ، دو دقیقه از کم می شود: ماکارونی به مدت 8 دقیقه جوشانده و سپس آماده می شود. یک تکه ماکارونی بردارید و به برش نگاه کنید. اگر یک نقطه یا خط سفید در مرکز آن وجود دارد ، بیشتر بجوشانید ، اگر رنگ آن یکنواخت باشد ، خمیر آماده است و از آب خارج می شود.

اشتباهات معمول هنگام پخت ماکارونی که مانع رسیدن شما به کمال کامل می شوند:

• قابلمه کوچک. ماکارونی فضا را دوست دارد و وقتی در مقدار کمی آب جوشانده شود ، می تواند به هم بچسبد.

• نمک کافی نیست. ممکن است به نظر برسد که یک قاشق چای خوری نمک در هر 100 گرم ماکارونی زیاد است ، اما این نسبت مناسب برای یک ماکارونی خوشمزه است.

• عدم جوشاندن آب. برای اینکه پاستا به طور یکنواخت بپزد ، آن را در آب جوش بجوشانید.

• افزودن روغن. این غیر ضروری است - در یک قابلمه بزرگ ماکارونی بهم نمی چسبد ، اما در آب با روغن جوشانده سس را بدتر جذب می کند.
• شستن ماکارونی بعد از پخت با آب سرد. با این کار لایه نشاسته ای که برای چسبیدن سس به ماکارونی کمک می کند شسته می شود.

همانطور که می بینید ، توصیه ها در عمل ساده و آسان است. ماکارونی کاملاً در آب جوشانده شده و یک سس خانگی ، ماکارونی های معمولی را به یک شاهکار آشپزی با طعم ایتالیایی تبدیل می کند.

 

پاستا

افزودن روغن به آب اشتباه رایجی هنگام تهیه ماکارونی است.  / عکس

 

واقعیت به اندازه کافی عجیب و غریب : پیشگامان تولید ماکارونی ، که این غذا را به شهرت جهانی رسانده اند ، ایتالیایی نبودند! چینی ها فکر کردند که خمیر را به صورت نوارهای نازک برش داده و سپس بجوشانند. اما ایتالیایی ها ماکارونی را بخشی از فرهنگ خود کردند و دستورالعمل ها را بهبود بخشیدند و  طرز تهیه و دستورالعمل های جدیدی وارد این غذا کردند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید