اشتباه اساسی که در آشپزخانه انجام می دهیم 8 مورد

آشپزی

 هر خانه دار در حالی که در آشپزخانه مشغول آماده کردن مراحل اولیه آشپزی است ،  مرتبا کارهای روتینی را انجام می دهد. عادت به انجام یک سری کار های تکراری می تواند منجر به تکرار اشتباهی شود که فرد همیشه انجام می دهد.در این بررسی 8 اشتباه را که همه ما مرتباً در آشپزخانه مرتکب می شویم جمع آوری کرده ایم ، برای سلامت خود و خانواده به این نکات آشپزی دقت کنید.

 

1. با دستهای کثیف آشپزی می کنید

شستن دست
قبل از پختن دست ها را بشویید

یکی از مزایای این بیماری همه گیر این است که مردم توجه بیشتری به مسائل بهداشتی کرده اند. با این حال ، قبل از شیوع ویروس ، هر یک از ما هر از گاهی فراموش می کردیم که باید دست های خود را قبل از شروع آماده سازی غذا بشوییم. هنگام کار با محصولات ، باید هر چه سریعتر دست های خود را بشویید تا میکروب ها از سطوح مختلف به مواد غذایی منتقل نشوند.


2. غذای مشکوک را امتحان می کنید

آشپزی
غذای فاسد را امتحان می کنید

عادت به امتجان غذای فاسد شده از یخچال معمولاً برای خانم ها معمول است. آقایان جسور تر هستند و احتمالاً محصول مشکوک را امتحان نمی کنند. واقعیت این است که باکتری های مضر در محصولات  ظاهر می شوند ، که در ابتداسالم بودند و می توانند آسیب جدی به سلامتی وارد کنند. بنابراین ، شیر ، خامه ترش و سایر محصولات لبنی با ماندگاری بیش از حد نباید خورده شوند. در مورد ظروف آماده که مدت طولانی در یخچال هستند نیز همین اتفاق می افتد.


3. گوشت را در دمای اتاق ذوب می کنید

هک زندگی
گوشت را برای مدت طولانی در دمای اتاق ذوب می کنید

 

اگر عادت دارید گوشت را برای یخ زدایی شببیرون بگذارید تا در دمای اتاق ذوب شود ، آماده باشید که بالاخره یک روز مسموم شوید یا معده تان ناراحت شود. مسئله این است که محصولاتی مانند گوشت و ماهی را نمی توان برای مدت طولانی در دمای بالاتر از پنج درجه نگه داشت. در چنین شرایطی باکتری ها و میکروارگانیسم ها به سرعت تکثیر می شوند. بنابراین ، اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید ، گوشت را از فریزر به یخچال منتقل کنید یا به سرعت در مایکروویو یخ زدایی کنید.


4- خمیر خام را امتحان می کنید

هک زندگی
تخم مرغ و خمیر  خام را امتحان می کنید.

 

در هیچ شرایطی نباید تخم مرغ خام بخورید ، زیرا آنها می توانند منبع سالمونلوز باشند. همانطور که می دانید این بیماری به نوعی می تواند برای انسان بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل ، خمیر خام را امتحان نکنید. و این فقط تخم مرغ ها نیستند که در بسیاری از دستور العمل های پخت موجود هستند ، بلکه خود آرد هم هست. در این محصول ضروری برای پخت ، اشریشیا کولای ، Escherichia coli  یا همان باکتری ای کولای یافت شده است.


5- گوشت و ماهی را برای مزه دار کردن در دمای اتاق نگهداری می کنید

هک زندگی
در خارج از یخچال و فریزر مرغ، گوشت و ماهی مزه دار شده را نگهداری می کنید.

در صورت استفاده از ماریناد برای مزه دار کردن گوشت، مرغ و ماهی ، باکتری ها حتی سریعتر تکثیر می شوند ، به این معنی که احتمال ایجاد مسمومیت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. برای جلوگیری از مشکل کافیست گوشت، مرغ و ماهی مزه دار شده را در یخچال قرار دهید.

 

6. تخم مرغ های کثیف را در یخچال ذخیره می کنید

هک زندگی
تخم مرغ های کثیف را ذخیره و استفاده می کنید.

همانطور که می دانید تخم مرغ خام می تواند منبع عفونت سالمونلا باشد. به طور دقیق تر ، نه خود تخم ها بلکه فرورفتگی روی پوسته تخم مرغ . به همین دلیل تخم ها باید جدا از سایر محصولات ذخیره شوند. قبل از خرید ، حتما سینی را باز کرده و محتویات آن را با دقت بررسی کنید. بسته هایی را که نمونه های ترک خورده وجود دارد ، استفاده نکنید ، زیرا باکتری ها از طریق ترک وارد تخم مرغ می شوند.

 

7. از یک تخته برش استفاده می کنید

هک زندگی
در آشپزخانه فقط یک تخته برش دارید.

البته خرد کردن همه محصولات روی یک تخته مناسب و کاربردی است. با این حال ، این اشتباه است ، و در برخی موارد حتی خطرناک است. مطابق آخرین نیازهای بهداشتی و اپیدمیولوژیک ، آشپزخانه های کافه ها و رستوران ها باید حداقل 12 تخته برش داشته باشند. در خانه می توانید با تعداد کمتر کنار بیایید. برای اهداف بهداشتی ، ما داشتن 3 تخته برش را توصیه می کنیم. یکی برای گوشت، مرغ  و ماهی ، دیگری برای سبزیجات و میوه و دیگری برای نان.


8- صبر می کنید تا غذا کاملاً خنک شود

آشپزی
صبر می کنید تا ظرف تازه پخته شده کاملا خنک شود.

برای قرار دادن مواد غذایی تازه تهیه شده در یخچال ، نیازی نیست که صبر کنید تا کاملاً خنک شود. به هر حال ، در صورت نزدیک شدن به روزهای گرم یا اگر تابه در نزدیکی اجاق گاز باشد ، نمی توان منتظر ماند. غذای تازه ممکن است خراب شود. اما ، حتی اگر علائم قابل توجهی از فساد مواد غذایی وجود نداشته باشد ، پس از 2-3 ساعت در یک ظرف گرم ، باکتری ها در دمای اتاق ظاهر می شوند. در یک کلام ، حداکثر دو ساعت بعد از پایان پخت و پز ، ظرف را باید در یخچال قرار دهید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید