طرز تهیه ماکارونی - 10 ترفند ایتالیایی

ماکارونی
10 راز از ایتالیایی ها که به آنها کمک می کند ماکارونی عالی بپزند

 

در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که جوشاندن ماکارونی ساده ترین کاری است که می توان در هنگام پخت و پز انجام داد. با این حال، در واقع، اغلب زنان خانه دار یک فرنی چسبناک می گیرند، که به سختی می توان آن را یک غذای خوشمزه نامید. سرآشپزهای ایتالیایی دقیقاً راز پختن پاستا  خوشمزه را می دانند، بلکه آن را از نظر زیبایی نیز دلپذیر می کنند.


در طول پخت چه مقدار آب لازم است

ماکارونی

ایتالیایی ها چیزهای زیادی در مورد ماکارونی می دانند

 

اولین چیزی که قبل از جوشاندن ماکارونی باید بدانید این است که چقدر آب مصرف کنید. برای 100 گرم محصول، حداقل یک لیتر مایع مصرف می شود. از آنجایی که حدس زدن آن دشوار نیست، اگر نیاز به پخت کامل بسته دارید، به ترتیب به آب زیادی نیاز خواهید داشت. این بدان معنی است که مهم است که مطمئن شوید که قابلمه به اندازه کافی بزرگ است.

 

چه نوع آبی برای پخت و پز نیاز دارید

ماکارونی

آب برای ماکارونی اهمیت دارد

 

بسیاری از زنان خانه دار ماکارونی را در آب ساده می جوشانند. با این حال، این رویکرد صحیح نیست. قبل از تهیه یک وعده غذایی، مهم است که یک مایع فیلتر شده با کیفیت خریداری کنید. واقعیت این است که ماکارونی قادر به جذب طعم آب است. اگر محصولات بعد از پختن طعمی مانند آهن یا کلر داشته باشند، بعید است که کسی آن را دوست داشته باشد.

 

کدام نوع ماکارونی را  انتخاب کنید

ماکارونی

تنوع ماکارونی مهم است

 

تنوع انواع ماکارونی واقعا چشمگیر است. علاوه بر این، محصولات نه تنها در شکل آنها متفاوت است. اولین چیزی که قبل از خرید یک بسته ماکارونی باید به آن توجه کرد، نوع گندم است. اگر در مورد محصولات با کیفیت صحبت کنیم، آنها منحصراً از گونه های گندم دوروم ساخته می شوند. به عبارت دیگر، شما نباید ماکارونی معمولی بخرید. اگر می خواهید یک غذای خوشمزه بپزید، اولویت دادن به انواع گندم دوروم اهمیت دارد.

 

چه زمانی توصیه می شود ماکارونی را در آب بریزید

ماکارونی

ماکارونی فقط در آب جوش ریخته می شود.

 

سوال بعدی که بسیاری از خانم های خانه دار را نگران می کند این است که چه زمانی ماکارونی را در آب بریزند. برخی مرتکب اشتباه می شوند و به سادگی آب سرد را روی محصولات می ریزند و پس از آن تابه را روی آتش می گذارند و منتظر شروع جوش هستند. در واقع، کار درست این است که ماکارونی را در آب در حال جوش بریزید. مایع باید به معنای واقعی کلمه به طور فعال بجوشد و حداقل 20 ثانیه بجوشد. فقط در این صورت می توان ماکارونی را در قابلمه  ریخت.

 

اضافه کردن نمک به ظرف

ماکارونی

ابتدا نمک اضافه کنید

 

افزودن نمک نیز بخش مهمی در تهیه ماکارونی است. فقط وقتی آب جوش آمد و قبل ازریختن ماکارونی، آن را داخل آب بریزید. دانستن میزان نمک اضافه شده نیز مهم است. بنابراین در هر لیتر آب بیش از 10 گرم نمک لازم نیست. این حدود یک قاشق چای خوری گرد است.

 

سوال در مورد درب قابلمه

ماکارونی

ماکارونی زیر یک درب بسته پخته می شود

 

این سوال که آیا هنگام پخت ماکارونی درب آن را ببندید یا نه، بسیار رایج است. کار درست این است که ماکارونی  را داخل آب بریزید و سپس روی قابلمه را با درب بپوشانید. این لازم است تا آب دوباره شروع به جوشیدن فعال کند و در نتیجه ماکارونی را بپزد. هنگامی که مایع به جوش آمد، درب آن را می توان برداشت، پس از آن ضروری است که محصول را با یک قاشق یا یک کاردک سیلیکونی هم بزنید. سپس حرارت را متوسط ​​کرده و به پخت ادامه دهید.

 

نحوه درست مخلوط کردن محصول

ماکارونی

مهم است که ماکارونی را در حین پخت هم بزنید

 

نکته بعدی که هنگام پختن محصولات باید به آن توجه کرد این است که چقدر آنها را مخلوط کنیم. اغلب اوقات این رویکرد اشتباه است. علاوه بر این، شما باید برای کل فرآیند پخت و پز در نزدیکی اجاق بایستید، که خیلی راحت نیست. در کل در تمام مدت پخت ماکارونی کافی است سه بار آنها را هم بزنید. علاوه بر این، این یک اشتباه جدی است که به هیچ وجه با محصول تداخل نداشته باشید. واقعیت این است که ماکارونی یک محصول چسبناک و در عین حال نشاسته ای است. قبل از اینکه متوجه شوید، آنها به ته ظرف چسبیده اند. به عبارت دیگر، هیچ شکل زیبایی شناختی از ماکارونی وجود ندارد.

 

روغن، روغن و روغن بیشتر

ماکارونی

روغن ماکارونی را خراب نمی کند

شاید برای برخی از خانم های خانه دار عجیب به نظر برسد که هنگام پخت ماکارونی، روغن نباتی باید مستقیماً به آب اضافه شود. سرآشپزهای ایتالیایی برای مدت طولانی و با موفقیت از این راز استفاده کرده اند. به هر حال، کره از چسبیدن ماکارونی به هم جلوگیری می کند. این دلیل اصلی اضافه کردن آن به آب است. دو قاشق غذاخوری روغن برای یک قابلمه کافی است.

 

آل دنته

ماکارونی

بهتر است ماکارونی نیم پز شود

 

سرآشپزهای ایتالیایی ترجیح می دهند ماکارونی را کمی نیم پز بردارند. این مقداری از مزه غذاست. به محصولات نیم پز "آل دنته" می گویند. برای انجام همه چیز به درستی، مهم است که توصیه های سازنده را روی بسته بندی بخوانید و ظرف را به معنای واقعی کلمه 1-3 دقیقه کمتر بپزید. چنین لایف هک ساده ای باعث می شود که محصول در داخل تا حدودی سفت، اما در خارج کشسان باشد. سپس ماکارونی قطعا متلاشی نمی شود و به هم نمی چسبد.

 

مرحله پایانی تهیه ماکارونی خوشمزه

ماکارونی

بعد از پخت می توانید به ماکارونی سس اضافه کنید

 

پس از پختن محصولات، باید به سادگی آب داغ را با استفاده از آبکش تخلیه کنید. مثل بعضی از خانم های خانه دار نمی توان بحث آبکشی در آب سرد را مطرح کرد. پس از آبکش شدن ماکارونی، به سادگی آن را در قابلمه برگردانید و سپس کره یا سس مورد علاقه خود را بنا به ذائقه  اضافه کنید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید