طرز تهیه سرکه سیب تخمیری در خانه

سرکه سیب

 

دستور العمل ساده برای سرکه سیب در خانه برای هر کسی که برای یک رژیم غذایی سالم و یک سبک زندگی سازگار با محیط زیست تلاش می کند مفید است. ما غذاهای مختلفی درست می کنیم، اما به نظر من سرکه سیب یکی از لذت بخش ترین مواد در هنگام چیدن سیب است. چون ما تقریبا هر روز از سرکه سیب استفاده می کنیم!
سرکه سیب، سس سالاد مورد علاقه من با کمی روغن زیتون یا آب لیمو است. در تابستان، من انواع نوشیدنی های گوارا را بر اساس سرکه سیب درست می کنم. در نهایت، ما یک درخت سیب داریم که بیشتر از آن چیزی که می توانیم تازه بخوریم، سیب به ما می دهد. من سیب های خشک، پای سیب، مارمالاد سیب یا شیرینی های سیب درست می کنم و هر بار هسته و پوست وجود دارد که ماده اولیه برای تهیه محصول ارزشمندی مانند سرکه سیب است.

سرکه سیب

حتی اگر به کمپوست کردن غذای اضافی به جای زباله عادت دارید، چرا در عوض آن را به سرکه سیب تبدیل نکنید؟


وقتی از سیب چیزی می‌پزم، ضایعات سیب را دور نمی‌ریزم، بلکه آن را در فریزر قرار می‌دهم. وقتی مقدار کافی از آنها جمع شد، از آنها برای سرکه سیب همراه با انواع سیب های بی کیفیت استفاده می کنم.
ساختن سرکه سیب کاملاً آسان است تا محصولی بی کیفیت و مشکوک از فروشگاه خریداری نکنید. بیایید به روند تبدیل سیب یا ضایعات سیب به سرکه سیب خانگی تخمیری، غنی از پروبیوتیک و طعم‌دار نگاهی بیندازیم.
چرا سرکه سیب درست کنیم؟
اول، مقرون به صرفه است وقتی سرکه سیب می‌خریم، یا محصولی با کیفیت بالا انتخاب می‌کنیم - ارگانیک، بدون فیلتر، اما گران‌قیمت. یا سرکه می خریم که به سختی از سیب درست می شود.
تهیه سرکه سیب در خانه باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه می شود، به خصوص اگر از ضایعات سیب، سیب های خانگی یا سیب های ارزان قیمت خریداری شده در فروشگاه استفاده می کنید. در عین حال، از چندین سیب می توانید مقدار زیادی سرکه دریافت کنید!
ضایعات را کاهش می دهد.

 

سرکه سیب

سرکه سیب عالی و همه کاره است

به طور خلاصه، یکی از مواد فعال کلیدی در سرکه سیب، اسید استیک است. به طور کامل تخلیه معده را کاهش می دهد، اشتها را کاهش می دهد، افزایش قند خون را کاهش می دهد، در نتیجه سطح گلوکز را تثبیت می کند، که برای بیماران دیابتی بسیار مهم است.
همچنین، سرکه سیب قابل تخمیر است! 
می دانید غذاهای تخمیر شده چقدر برای سلامتی ما مفید هستند، درست است؟ غذاهای تخمیر شده نه تنها تند و خوش طعم هستند، بلکه سرشار از پروبیوتیک هستند. این بدان معنی است که آنها به هضم کمک می کنند و سلامت روده را بهبود می بخشند. آیا می دانستید که ارتباط مستقیمی بین سلامت روده بزرگ و سلامت عمومی ذهن و بدن وجود دارد؟
در نهایت، سرکه سیب را می توان برای چیزهای بیشتر از غذا استفاده کرد! می توان آن را رقیق کرد و به عنوان آبکش کننده مو استفاده کرد که مواد معدنی و سایر موادی که برای ما مفید نیستند (مثلاً از اتمسفر یا آب سخت) جمع شده توسط موها را حذف می کند و همچنین PH را متعادل می کند و قسمت بیرونی مو را التیام می بخشد. 
بسیاری از گیاه شناسان و طبیعت شناسان از سرکه سیب رقیق شده در آب به عنوان یک تونیک طبیعی صورت یا به عنوان یک ماده استفاده می کنند.

طرز تهیه سرکه سیب تخمیری در خانه 

طرز تهیه سرکه سیب تخمیری

طرز تهیه سرکه سیب  خانه دشوار نیست، اما زمان زیادی می برد - تقریباً 2 ماه. اما نگران نباشید، تقریباً کل فرآیند به طور مستقل و بدون مشارکت مداوم شما پیش می رود.
این دستور العمل که توسط پزشک متخصص طبیعی D.S. Jarvis ابداع شد، هنوز هم یکی از ساده ترین و محبوب ترین روش ها برای تهیه سرکه سیب خانگی و 100% طبیعی محسوب می شود. این فناوری در کتاب جارویس، عسل و سایر محصولات طبیعی (1985) توضیح داده شده است. دستور العمل من - با شرح دقیق تمام مراحل آماده سازی و عکس های گام به گام، که برای کمک به کسانی طراحی شده است که برای اولین بار تصمیم به تهیه سرکه سیب در خانه دارند.

طرز تهیه سرکه سیب با نان  و مخمر سرکه چیست
سرکه سیب با فرآیند تخمیر طبیعی تهیه می شود. علاوه بر سیب، از نان / مخمر و همچنین آب، عسل یا شکر استفاده می شود. به لطف مواد اولیه طبیعی، سرکه خواص مفید بی نظیری به دست می آورد، بسیاری از ویتامین ها و عناصر کمیاب را حفظ می کند و به دلیل افزودن عسل، به عنوان منبع غنی پتاسیم عمل می کند.

 

homemade-apple-cider-vinegar-feature.jpeg

تخمیر چگونه انجام می شود؟

فرآیند تهیه سرکه سیب را می توان در دو جمله توضیح داد. سیب  که با شکر یا عسل شیرین شده است به دلیل کار باکتری های استیک برای مدت طولانی تخمیر می شود. نان و مخمر فرآیند تخمیر را تسریع می کنند و عسل کمبود پتاسیم را جبران می کند.
کل فرآیند را می توان به طور مشروط به 5 مرحله تقسیم کرد:

آماده سازی سیب ها. سیب تازه، آب و عسل (شکر) را تهیه کنید و مخلوط را گرم نگهدارید تا تخمیر شروع شود.
تخمیر فعال - 10-14 روز طول می کشد. درمخلوط سیب شیرین، فرآیند تخمیر شروع می شود. باکتری ها به طور فعال تکثیر می شوند که قند را به دو ماده تبدیل می کنند: دی اکسید کربن و الکل.
استخراج و حذف پالپ. مخلوط حاوی الکل حاصل باید از خمیر خارج شود و بلافاصله شیرین کننده دیگری اضافه شود.
تخمیر بی صدا - 40-60 روز طول می کشد.  باکتری های استیک فعال می شوند که الکل حاصل را تخمیر کرده و می خورند و آن را به اسید تبدیل می کنند. در اینجا مشارکت شما الزامی نیست، فقط باید از دسترسی بدون مانع اکسیژن به مخمر اطمینان حاصل کنید.
سرریز. پس از اینکه باکتری های اسید استیک کار خود را انجام دادند و تخمیر به پایان رسید، محصول نهایی را در بطری ها بریزید.

انتخاب مواد غذایی برای سرکه سیب

سرکه سیب


برای سرکه سیب به سیب های کامل نیاز دارید که تا حد امکان ریز شوند. ظاهر  سیب مهم نیست. نکته اصلی این است که سیب های رسیده و شیرین را انتخاب کنید، سپس سرکه از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. میوه های سبز و ترش مناسب نیستند. برعکس، آنها باید تا حد امکان رسیده، حتی بیش از حد رسیده باشند، سپس تخمیر آسان تر می شود. در انواع شیرین قند طبیعی بیشتر است، به این معنی که درصد الکل موجود در مراحل اولیه افزایش می یابد و سرکه سریعتر تشکیل می شود.

عسل یا شکر را در طرز تهیه سرکه سیب در خانه اضافه کنیم؟

البته عسل بسیار سالم تر از شکر است، علاوه بر این، سرکه را با پتاسیم از دست رفته غنی می کند. می توانید فقط با شکر سرکه سیب را درست کنید ، اما من همچنان توصیه می کنم حداقل در مرحله دوم، عسل، البته مقدار کمی از عسل در دسترس شما، اضافه کنید. شما می توانید تا حدی از هر دو محصول به هر نسبت استفاده کنید، با رعایت هنجار: هر 100 گرم در هر 1 لیتر آب در ابتدای آماده سازی، به علاوه 50-100 گرم در هر لیتر آب در مرحله دوم (برای تخمیر فعال). اگر سیب ها ترش هستند، می توان مقدار شیرین کننده را کمی افزایش داد.
خمیرمایه 
برای فعال کردن فرآیند تخمیر، نان چاودار را به مخلوط اضافه می کنند. به جای آن می توانید از مخمر خشک به مقدار 10 گرم به ازای هر 1 لیتر مایع استفاده کنید. اما می توانید بدون مخمر انجام دهید، فقط از پوسته نان برای خمیر ترش استفاده کنید، همه چیز به طرز شگفت انگیزی تخمیر می شود. در صورت تمایل می توانید یک مشت کشمش اضافه کنید.

 

833310f6b110c55241c724.jpg

طرز تهیه سرکه سیب خانگی بدون شکر

چه ظروفی برای تهیه سرکه سیب در خانه مورد نیاز خواهد بود؟

طرز تهیه سرکه سیب خالص

ظروف لعابی یا شیشه ای برای تهیه سرکه در خانه بهترین هستند. در مرحله اول تخمیر، ارزش آن را دارد که یک ظرف یا سطل بزرگ با پوشش لعابی برای محافظت از مخمر در برابر نور مستقیم خورشید و دسترسی به هوا استفاده کنید. و در مرحله دوم، زمانی که تخمیر آرام وجود دارد، استفاده از شیشه راحت تر است. ظرف باید جادار و دارای یک  فضای خالی برای بالا آمدن کف مخلوط و ورود اکسیژن وجود داشته باشد. همچنین به یک قاشق چوبی با دسته بلند (برای هم زدن مخمر) و یک تکه پارچه تمیز نیاز دارید.

زمان کل آماده سازی: 2 ماه
زمان آماده سازی: 10 دقیقه
بازده: 1 لیتر
سیب رسیده - 800 گرم
آب - 1 لیتر
نان چاودار خشک - 40 گرم (یا مخمر نان - 10 گرم)
عسل یا شکر - 100 گرم برای مرحله اول و 100-150 گرم برای مرحله دوم.

 

سرکه سیب

طرز تهیه سرکه سیب بدون افزودنی

سیب ها را شستم، گوشت کرم خورده و گندیده و دم را جدا کردم. نیازی به کندن پوست  نیست، به سراغ درست کردن مخمر هم می روند.

سپس سیب ها را به همراه پوست و دانه ها روی رنده درشت له کردم. اگر حجم زیادی را تهیه می کنید، می توانید با استفاده از چرخ گوشت، مخلوط کن یا غذاساز این کار را تسهیل کنید.

من بلافاصله تفاله سیب حاصل را در یک قابلمه قرار می دهم - حجم آن حداقل 3 لیتر است (تفاله سیب در طی تخمیر و حباب زدن افزایش می یابد ، بنابراین باید حداقل 10 سانتی متر بالای قابلمه خالی باشد). در این مرحله از شیشه استفاده نکنید! اولاً دیوارها اجازه عبور نور را می دهند و ثانیاً مخمر به دلیل تماس اندک با اکسیژن، در مدت بیشتری در شیشه تخمیر می شوند.

 

سرکه سیب

تهیه سرکه سیب

من 1 لیتر آب را اندازه گرفتم - گرم، اما نه خیلی داغ، از قبل جوشیده شده. 100 گرم عسل (یا شکر) در آن حل کردم. و محتویات تابه را با آب شیرین پر کنید. با قاشق چوبی خوب مخلوط کنید. و نان چاودار را روی آن قرار دادم (البته بهتر است خانگی باشد، اگرچه از فروشگاه خریداری شده خوب است). در صورت تمایل، در این مرحله، می توانید 10 گرم مخمر خشک اضافه کنید، اما من آنها را اضافه نکردم و تخمیر بدون آنها خوب پیش می رود.

سپس به آرامی با قاشق مخلوط کرد و روی ظرف را با پارچه که در 4 لایه تا شده بود بپوشانید. حتما محکم ببندید. مایع حاصل را به مدت 10 روز در جای تاریک و گرم قرار دادم. دمای مطلوب 25-30 درجه بدون نور مستقیم است.

در طی این 10 روز، توده سیب تخمیر می شود و کف می کند (کف اول جایی در روز دوم یا سوم به سطح می آید). هر روز باید با قاشق چوبی هم بزنید - من صبح و عصر هم زدم.

 

سرکه سیب

 

پس از ده روز، زمان برداشتن پالپ (فشرده کردن) است. شما به یک الک، گاز و یک شیشه 1 لیتری نیاز دارید. ابتدا مخلوط سیب را دوباره روی الک قرار دادم و سپس مایع را از طریق پارچه در شیشه ای که در چند لایه تا شده بود صاف کردم. بنابراین برداشتن پالپ بسیار ساده تر است. حتی سعی نکنید بلافاصله آن را از طریق گاز فشار دهید، کار نخواهد کرد، به سرعت آن را گل آلود می کند.

من عمدا آب میوه را در یک ظرف لیتری ریختم تا حجم آن مشخص شود. بر اساس هر 1 لیتر مایع، 100 گرم عسل (یا شکر) اضافه کنید، به شدت هم بزنید.

 

سرکه سیب

لایه ژله ای روی سرکه سیب    عکس بچه سرکه

سپس مایع قندی را در یک شیشه تمیز بزرگتر (2 لیتر) ریختم. اکنون مرحله تخمیر آرام آغاز می شود. شیشه را محکم با گاز بستم و در جای تاریک و حالا خنک به مدت 40-60 روز گذاشتم تا تخمیر شود. می توانید آن را در جایی در کابینت آشپزخانه قرار دهید، نکته اصلی این است که در تمام این مدت مواد خام باید بی سر و صدا ثابت باشند و "نفس بکشند"، تمام فرآیندها کاملاً بدون مشارکت شما انجام می شود. در این مدت کف ابتدا به سطح می آید، سپس ته نشین می شود و مایع به تدریج سبک می شود.

میزان آمادگی سرکه با شفافیت آن مشخص می شود. البته کاملاً تمیز نخواهد بود، اما به طور محسوسی سبک تر می شود، همه در پایین شیشه ته نشین می شوند.

ممکن است یک لایه ضخیم مایل به سفید در بالا تشکیل شود - رحم سرکه یا مادر سرکه  علامت رسیدن سرکه و خوبی آن است که میتوان سرکه را داخل بطری ریخته و مصرف نمود و چنانچه کپک خاکستری رنگ باشد باید آن کپک خاکستری از ظرف خارج و دور ریخته شود تا باعث گندیدن سرکه نشود.. باید با دقت برداشته شود.

 

سرکه سیب

لایه سفید رنگ روی سرکه سیب

سرکه تمام شده را داخل بطری های تمیز ریختم. ظرف رو بستم و فرستادم یخچال. با گذشت زمان، یک رسوب کوچک ممکن است در پایین شیشه جمع شود، که یک هنجار در نظر گرفته می شود. قدرت سرکه خانگی 4-6 درصد است. سرکه سیب کاملاً آماده را می توان در داخل خانه در دمای خنک مانند انبار نگهداری کرد. هم برای مصارف غذایی و هم برای مصارف آرایشی قابل استفاده است. سلامت باشید!

 

مادر سرکه

رحم سرکه یا مادر سرکه 

رحم سرکه یا مادر سرکه چیست

طرز تهیه سرکه سیب مادر

رحم سرکه  Mycoderma aceti ، یک ماده لزج تشکیل شده از سلولز و باکتری اسید استیک است که در طی تخمیر مایعات الکلی ایجاد می شود و الکل را با کمک اکسیژن هوا به استیک تبدیل می کند.

در تولید سنتی، سرکه "مادر سرکه" بوده و هست و برای "پیوند" مخلوط الکلی برای تسریع تخمیر سرکه استفاده می شود.

اگرچه رحم سرکه، ملکه سرکه ، مادر سرکه یا بچه سرکه ظاهری غیر اشتها آور دارد، اما کاملاً بی ضرر است.
مادر سرکه  
پس از 10 روز تخمیر، اضافه کردن شکر ، مایع حاوی الکل را از طریق گاز در یک ظرف شیشه ای صاف کنید - ظرف 40-60 روز نباید از جایی به مکان دیگر منتقل شود، حرکت داده شود یا تکان داده شود. در طول این زمان خواب، رحم استیک ممکن است (اما نه همیشه) تشکیل شود. گاهی اوقات ملکه های سرکه تنها به این دلیل می میرند که ظرف حاوی آب سیب تخمیر شده به مکان دیگری منتقل می شود.

 

مادر سرکه

مادر سرکه سیب     عکس مادر سرکه

با ظاهری کمی کدر، محتویات ظرف چیزی نیست جز سرکه سیب ارگانیک واقعی ، که برای نگهداری و استفاده در بطری، چوب پنبه‌بندی شده است. رحم سیب در مقدار کمی سرکه سیب باقی می‌ماند، زیرا قبلاً رسوبات آن را فیلتر کرده بود. ملکه سرکه را می توان برداشت و در تهیه سرکه سیب آینده در مخلوط آماده شده قرار داد. رحم سرکه فرآیند تخمیر را تسریع می کند، به محصول کیفیت دارویی بیشتری می بخشد و عطر و طعم سرکه سیب را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

لایه سفید روی سرکه سیب چیست   و  بچه سرکه چیست  

رحم سرکه  یا مادر سرکه شبیه قارچ شفاف است و روی سطح مایع قرار دارد. لایه سفید روی سرکه  یا رحم سرکه ای پس از مرگ به ته ظرف فرو می رود و بی مصرف می شود و به همین دلیل دور ریخته می شود. سرکه سیب با مرگ مادر سرکه خاصیت درمانی خود را از دست نمی دهد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • سعید :

    - سرکه سیب می تواند به کسانی که از دیابت رنج می برند کمک کند. اعتقاد بر این است که اسید استیک موجود در مایع به جلوگیری از جذب کربوهیدرات های پیچیده کمک می کند و در نتیجه به کنترل سطح قند خون کمک می کند. علاوه بر این، نوشیدن سرکه سیب می تواند حساسیت بافت ها به انسولین را افزایش دهد.

    1401/2/2 22:05
  • سعید :

    - سرکه سیب همچنین می تواند جایگزین نوشیدنی های انرژی زا (که قطعاً ناسالم هستند) شود، زیرا این مایع سرشار از پتاسیم و آنزیم هایی است که با خستگی مزمن مبارزه می کنند.

    1401/2/2 22:05
  • سعید :

    - وقتی معده اسید کافی تولید نمی کند، جذب مواد مغذی مانند ویتامین B6، فولات، کلسیم و آهن کند می شود. در همین حال، سرکه سیب می تواند به بازگرداندن تعادل اسید کمک کند و در نتیجه ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را به بدن برساند.

    1401/2/2 22:08
  • سعید :

    - سرکه سیب به کشتن باکتری ها و همراه با آنها - میکروارگانیسم هایی که باعث بوی بد دهان می شوند کمک می کند.

    1401/2/2 22:08
  • سعید :

    - اگرچه دانشمندان هنوز علت دقیق آن را کشف نکرده اند، اما دیده شده است که سرکه سیب به کاهش فشار خون کمک می کند.

    1401/2/2 22:09
  • سعید :

    و اکنون من دو دستور العمل ساده را ارائه خواهم داد که به شما کمک می کند سرکه سیب را در خانه بدون تلاش زیاد درست کنید.

    1401/2/2 22:09
  • سعید :

    سیب: 500 گرم آب: 500 میلی لیتر شکر: 50 گرم مخمر: 10 گرم پودر سوخاری (نان سیاه) 1. گزینه 1: سیب ها را رنده کنید....... 2. در یک ظرف شیشه ای بریزید، آب گرم جوشیده را بریزید، شکر، مخمر و کروتون های نان سیاه را اضافه کنید....... 3. ظرف دربسته را در جای تاریک با دمای 20-30+ درجه به مدت 2 هفته نگه دارید، مواد داخل شیشه را 2-3 بار در روز با قاشق چوبی مخلوط کنید........ 4. سپس توده سیب را با یک الک ریز صاف کنید و فشار دهید...... 5. دوباره مایع را صاف کنید، آن را به یک ظرف با دهانه پهن منتقل کنید .50 گرم شکر را به یک لیتر مایع اضافه کنید، مخلوط کنید تا حل شود.......... 6. روی ظروف را با گاز بپوشانید و بپیچید. برای ادامه فرآیند تخمیر در جای گرم نگهداری کنید...... 7. بعد از 1.5-2 ماه، سرکه سیب را با شلنگ در بطری ها بریزید و با پارچه فیلتر کنید......... 8. بطری ها را محکم ببندید و در جای خنک نگهداری کنید.....

    1401/2/2 22:16
  • سعید :

    طرز تهیه سرکه سیب تخمیری در خانه..... سیب: 800 گرم....... آب: 1 لیتر........... عسل: 150-200 گرم (یا شکر)......... مخمر: 10 گرم (یا 20 گرم خرده نان قهوه ای)....... سیب ها را خوب بشویید...... 1. اکنون دو گزینه وجود دارد. یا سیب ها را به همراه هسته روی یک رنده درشت رنده کنید یا به مکعب های کوچک برش دهید. من دومی را انتخاب کردم 2. در شیشه یا ظرف سفالی بریزید، آب جوش بریزید، عسل یا شکر، مایه خمیر و نان سیاه کروتون را اضافه کنید. 3. مواد نباید بیش از دو سوم ظرف را پر کند تا در هنگام اسیدی شدن به بیرون نریزد. هرچه گردن شیشه پهن تر باشد، فرآیند تخمیر سریعتر است. 4. ظرف بدون درپوش را به مدت 10 روز در جای تاریک نگه می داریم و روزی 2 تا 3 بار با قاشق چوبی هم می زنیم. 5. پس از 10 روز، مایع را از توده سیب از طریق گاز چند بار صاف کنید. 6. به ازای هر لیتر مایع 50-100 گرم شکر یا عسل اضافه کنید. ظروف را با گاز بپوشانید، بانداژ کنید و به مدت 40 تا 60 روز دیگر در یک مکان تاریک و گرم نگه دارید. 7. هنگامی که مایع از حالت کدر خارج می شود، شفاف تر می شود، دیگر حباب نمی دهد، به این معنی که فرآیند تخمیر به پایان رسیده است. 8. سرکه آماده فیلتر، بطری و بسته می شود. 9. در دمای 6-8 + درجه سانتیگراد نگهداری شود. پس از مدتی ممکن است یک رسوب قهوه ای ظاهر شود، این کاملا طبیعی است.

    1401/2/2 22:22
  • سعید :

    سرکه سیب بسیاری از بیماری ها (فشار خون، درد مفاصل، واریس، بیماری های قارچی، چاقی، استوماتیت، ورم لوزه ها و ...) را درمان می کند. مثلا برای رفع خستگی و راحت شدن کار قلب 1 لیوان آب جوشیده کمی گرم مینوشم و 1 قاشق غذاخوری اضافه می کنم. یک قاشق غذاخوری سرکه و 1 قاشق چایخوری عسل. من 1-2 بار در روز قبل یا بعد از غذا مصرف می کنم. دوره 10-15 روز است. سپس 3-5 روز استراحت می کنم، سپس دوره را تکرار می کنم.

    1401/2/2 22:27
  • بهنام :

    هر گونه سیب از انواع شیرین برای تهیه سرکه سیب در خانه مناسب است. میوه ها را خوب بشویید و قسمت های آسیب دیده را بردارید و همراه با هسته آن را روی رنده درشت رنده کنید. دوغاب به دست آمده را در یک ظرف شیشه ای قرار دهید. کمی آب جوشیده گرم را به میزان 1 لیتر آب - 1 کیلوگرم سیب بریزید. در هر لیتر 100 گرم شکر (یا عسل) و 10 گرم مخمر نان اضافه کنید. ظرف را با گاز بپوشانید و در مکانی تاریک با دمای 20-25 درجه سانتیگراد قرار دهید، اما نه در آفتاب. ظرف 10-11 روز، توده باید تخمیر شود، آن را 2-3 بار در روز با یک قاشق چوبی هم بزنید. در روز 11-12، توده را به یک کیسه منتقل کنید و آن را در یک ظرف شیشه ای دیگر فشار دهید، با گاز بپوشانید و برای تخمیر بیشتر بگذارید. در این مرحله به ازای هر 1 لیتر مایع 50-70 گرم شکر اضافه می کنم. شیشه را بدون هم زدن با گاز می بندم و در جای گرم (20-19 درجه سانتی گراد) قرار می دهم تا تخمیر ادامه یابد. آب حاصل را به مدت 40 تا 45 روز تکان ندهید یا هم نزنید. در این مدت تخمیر متوقف می شود ، مایع روشن می شود و طعم ترش دلپذیری به دست می آورد. مایع شفاف را از طریق یک شلنگ تخلیه کنید یا از طریق یک لایه گاز صاف کنید. این سرکه سیب دارویی واقعی است. رسوب را دور بریزید و سرکه را در بطری های تیره بریزید و محکم با چوب پنبه ببندید. بهتر است سرکه را در یخچال نگهداری کنید (می توانید آن را در کابینت هم استفاده کنید). هر چه بیشتر بماند مفیدتر می شود. در حین تهیه سرکه، مگس های میوه ممکن است در اطراف یا حتی در آن ظاهر شوند. این طبیعی است، پس از بطری شدن سرکه، آنها ناپدید می شوند. در فرآیند تولید سرکه، ممکن است یک لایه به شکل یک چتر دریایی کوچک در بالای مایع ظاهر شود که می توان آن را برداشته و در تولید سرکه جدید بکار برد. مادر سرکه یا رحم سرکه مانند سرکه برای اهداف دارویی استفاده می شود.

    1401/2/2 22:34
  • Billymer 175 :

    سرکه سیب برای پوست با استفاده عاقلانه همه چیز را درمان می کند پاکسازی و جوانسازی پوست، از بین بردن لکه های پیری و اگزما - سرکه سیب قادر به انجام تمام موارد فوق است.

    1402/5/15 11:54
  • Billymer 175 :

    سرکه سیب در مراقبت از پوست استفاده می شود و در درمان اگزما موثر است زیرا حاوی: بتاکاروتن، که از نوسازی سلولی پشتیبانی می کند، پتاسیم که pH پوست را تنظیم می کند و واکنش های آلرژیک را از بین می برد. ویتامین ها و عناصر حیاتی که باعث افزایش ایمنی می شوند: آهن، منیزیم، سدیم، گوگرد، کلسیم، فسفر و پکتین، اسیدهای لاکتیک، استیک و مالیک که دارای اثر ضد التهابی هستند، قارچ ها را ضد عفونی و حتی از بین می برند. بنابراین، سرکه به خوبی تحریک و خارش پوست خشک همراه با اگزما را برطرف می کند. از جمله موارد دیگر، سرکه باعث کاهش بیماری درماتیت عصبی، پسوریازیس و حتی کرم حلقوی می شود.

    1402/5/15 11:55
  • Billymer 175 :

    نحوه استفاده از سرکه سیب برای صورت هشدار مهم : هرگز از سرکه سیب رقیق نشده روی صورت، دست ها یا پاهای خود استفاده نکنید. همیشه آن را با آب 1:1 رقیق کنید. دومین هشدار مهم: برای بهره مندی از فواید پوستی سرکه سیب، از سرکه طبیعی تخمیر شده طبیعی که دارای 4 تا 5 درصد ABV است، استفاده کنید. سرکه سنتز شده دارای قدرت 7-10٪ است و فقط یک اسانس سرکه رقیق شده با طعم سیب است. نشانه دیگری که با آن می توانید سرکه طبیعی را برای پوست انتخاب کنید: بطری های حاوی آن تقریباً همیشه کمی رسوب در پایین دارند. این طبیعی و حتی خوب است.

    1402/5/15 11:56
  • Billymer 175 :

    تست آلرژی: قبل از استفاده از سرکه برای اولین بار، سرکه سیب رقیق شده را روی ناحیه کوچکی از بازوی خود بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. فقط پس از آن، می توانید از سرکه سیب در مراقبت از پوست استفاده کنید، به عنوان مثال، به عنوان بخشی از ماسک های صورت.

    1402/5/15 11:58
  • Billymer 175 :

    سرکه سیب به خوبی لکه های کوچک پیری را تغییر رنگ می دهد و همچنین غدد چربی ملتهب را ضد عفونی می کند و با آکنه هایی که قبلاً ظاهر شده مبارزه می کند و از ظاهر آنها جلوگیری می کند. سرکه سیب پوست را سفید می کند و اگر روزانه همراه با شستشوی صورت از آن استفاده کنید، به مرور زمان متوجه خواهید شد که لکه های پیری کاهش یافته و روشن تر می شوند. برای تقویت اثر، یک پد پنبه ای را با محلول آبی سرکه سیب مرطوب کنید، پوست را با آن پاک کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه روی لکه ها قرار دهید. سپس با آب تمیز بشویید. اگر این روش را دو بار در روز تکرار کنید، پس از یک ماه و نیم متوجه خواهید شد که سرکه سیب چقدر روی پوست شما تأثیر می گذارد.

    1402/5/15 11:58
  • Billymer 175 :

    سرکه سیب و چین و چروک همچنین می توانید از سرکه سیب برای سفت شدن پوست و خلاص شدن از شر خطوط ریز با شستن صورت خود با سرکه رقیق شده دو بار در روز استفاده کنید. پس از هر روشی، همیشه باید سرکه را از روی صورت خود با آب تمیز بشویید. سرکه سیب پوست چرب یا خشک با توجه به اینکه سرکه سیب PH پوست را عادی می کند، با شستشوی منظم می توانید هم از شر خشکی و هم چربی پوست صورت خود خلاص شوید. هشدار مهم: پس از استفاده از سرکه سیب طبیعی روی پوست خود، حتماً قبل از بیرون رفتن در مقابل آفتاب از آن با لباس و ضد آفتاب محافظت کنید. سوختگی های احتمالی فیتوشیمیایی

    1402/5/15 11:59
  • Billymer 175 :

    بهترین دستور العمل های سرکه سیب برای خارش اگزما و سایر بیماری های پوستی نسبت رقیق شدن سرکه سیب برای پوست مشکل: 2 قاشق چایخوری در هر لیوان آب. اگزما را با این محلول خیس کنید و بگذارید خیس بخورد. برای پوست های حساس از 1 قاشق چایخوری در هر فنجان استفاده کنید.

    1402/5/15 12:00
  • Billymer 175 :

    حمام با سرکه سیب نسبت رقیق شدن سرکه سیب برای پوست مشکل: 2 قاشق چایخوری در هر لیوان آب. اگزما را با این محلول خیس کنید و بگذارید خیس بخورد. برای پوست های حساس از 1 قاشق چایخوری در هر فنجان استفاده کنید. درمان پوست با سرکه سیب با این روش قابل انجام است. نسبت رقیق شدن: ½ فنجان سرکه در هر حجم حمام. آن را به مدت 15 دقیقه نگه دارید، سپس پوست خود را خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید. هر روز تکرار کنید تا اگزما از بین برود.

    1402/5/15 12:01
  • Billymer 175 :

    نوشیدنی با سرکه سیب استفاده از سرکه سیب رقیق شده در داخل پوست مشکل، بدن را تغذیه می کند، اما در اینجا مهم است که دوز را رعایت کنید و زیاده روی نکنید تا آسیبی به آن وارد نشود. حد مجاز روزانه 2-3 قاشق چایخوری سرکه رقیق شده است. چگونه نوشیدنی سرکه سیب درست کنیم؟ یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب رقیق کرده و بنوشید. می توانید یک قاشق چای خوری عسل برای نوشیدنی خوشمزه و سالم اضافه کنید. شما نمی توانید بیش از 2-3 لیوان در روز بنوشید، با توجه به احساس خود قضاوت کنید. این مخلوط را با معده خالی ننوشید!

    1402/5/15 12:03
  • Barbie 969 :

    سفید کردن پوست با سرکه سیب بسیاری از بررسی ها می گویند که می توان از سرکه سیب خالص برای سفید کردن لکه های پیری روی صورت استفاده کرد. محلول را باید چندین بار در روز با نواحی مشکل دار بزنید و بدون شستشو روی پوست بگذارید. پس از 3 روز استفاده، لکه باید روشن تر شود یا اندازه آن کاهش یابد (بسته به شدت). اما ابتدا یک منطقه کوچک را برای واکنش آلرژیک بررسی کنید. اگر پوست صورت حساس یا خشکی دارید، سرکه سیب باید با جوشانده بابونه یا شیر به نصف رقیق شود - این به کاهش اسیدیته کمک می کند. توصیه می شود پوست را با چنین تونیکی در شب پاک کنید، در این زمان خواص بازسازی اپیدرم بالاترین میزان است.

    1402/5/15 12:20

بیشتر بخوانید