بهترین روش برای برق انداختن گرانیت آشپزخانه تا مانند روز اول بدرخشد.

تمیز کردن منزل و مخصوصا آشپزخانه کاری بس دشوار است که اغلب خانم ها با آن سر کار دارند و همیشه به دنبال روش هایی هستند که سریع تر و بهتر این کار را انجام دهند. در میان تمیز کردن آشپزخانه نیز برق انداختن سنگ های گرانیت مهم است. زیرا جلا و صیقلی که این سنگ ها دارند نمایی دیگر به آشپزخانه ی شما می بخشند.

در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه سنگ های گرانیت را تمیز کنید تا مانند روز اول درخشش داشته باشند.

کشف یک روش برای تمیز کردن سنگ های گرانیتی آشپزخانه یکی از بزرگ ترین و عمده ترین چالش هایی است که صاحب خانه در بازسازی خانه و همچنین بیشتر خانم ها با آن سر و کار دارند. این سنگ ها با تمام زیبایی که دارند، در برابر خراشیده شدن، لکه ها و ترک خوردن بسیار حساس هستند و در برابر این موارد هیچ گونه محافظی ندارند. نگهداری های منظم در حال حاضر می تواند کمک شایانی به پایداری زیبایی و کارایی بلند مدت این سنگ ها در آشپزخانه ی شما کند.

تعجب می کنید اگر بدانید، چگونه باید گرانیت های آشپزخانه را در خانه ی خود بسیار عالی تمیز کنید؟ ما برای بهترین روش برای تمیز کردن گرانیت های کانتر آشپزخانه از بهترین متخصصان تمیز کردن مشاوره گرفتیم. قبل از این که همه چیز را زیر سینک بگذارید و شروع کنید به اسپری کردن و با دستمال تمیز کردن، بهتر است ببینید متخصصان و حرفه ای ها در مورد چگونگی تمیز کردن گرانیت های آشپزخانه چه می گویند و چگونه باید لکه ها را بدون خطر خراشیدگی و ترک خوردن سنگ ها پاک کرد.

 با داشتن برنامه های تمیز کاری مرتب و منظم و محصولات مناسب، سنگ های گرانیت آشپزخانه ی شما برای سال های آینده درخشان وسالم باقی خواهند ماند.

چگونه باید گرانیت آشپزخانه را تمیز کرد؟

وقتی که شما راه چگونگی تمیز کردن و درخشندگی سنگ ها گرانیتی آشپزخانه را پیدا می کنید، می دانید که مهم ترین چیزی که در این راه باید در نظر بگیرید، سیلانت ها هستند. آن ها از سنگ ها در برابر لکه و خراشیدگی محافظت می کنند، اما آن ها می توانند در اثر تمیز کردن نادرست از بین بروند و از سنگ های گرانیت آشپزخانه ی شما پاک شوند و همچنین آن ها را آسیب پذیر کنند.

چک کردن سیلانت ها می تواند اولین قدم در چگونگی پاک کردن گرانیت آشپزخانه باشد.

شما می دانید که گرانیت وقتی که بر سطح آن آب پاشیده شود به خوبی آب بندی می شود. به همین منظور هریت جونزسرپرست تمیزکاری و نگهداری شرکت تمیز کننده های لندن (Go Cleaners London) می گوید: آب بندی کردن سنگ های متخلخل یک بار در سال یا یک بار در هر دو سال راه خوبی برای حفظ رنگ و شکل آن است.

هنگامی که شما اطمینان پیدا کردید که گرانیت آب بندی شده است، لازم است محصولات پاک کننده ای را پیدا کنید تا آن ها را به خوبی درخشان کنند. یک جست و جوی آنلاین برای "چگونه گرانیت آشپزخانه را تمیز کنم؟" یا "چگونه گرانیت مشکی آشپزخانه را تمیز کنم؟" پر فروش ترین محصولات شیمیایی مخصوصی که برای تمیز کردن سنگ های مشخص طراحی شده اند را به شما نشان خواهد داد. با این وجود، ممکن است شما همیشه تمام چیز هایی را که لازم دارید در دسترس داشته باشید.

لیلی کامرون، یک متخصص تمیز کاری در خدمات شگفت انگیز (Fantastic Services) می گوید: مهم نیست که رنگ و موقعیت سنگ گرانیت شما چه چیزی باشد.

تمام چیزی که شما برای تمیز کردن گرانیت لازم دارید آب گرم، مایع ملایم پاک کننده ی ظروف، یک پارچه ی میکروفیبر تمیز و پارچه ی ظرف شویی است.

بسیاری از خوانندگان این موضوع، با شنیدن این سخنان امکان دارد تعجب کنند. مگر الکل برای پاک کردن گرانیت آشپزخانه خوب نیست؟ پس چرا نامی از آن برده نشده است؟ جواب شما بله است. حرف شما درست است! اما نکته این جا است که استفاده از آن برای پاک کردن سطوح گرانیتی آشپرخانه بسیار سخت است و کار با آن به نسبت سخت تر است.

لیلی کامرون، در این مورد نیز می گوید: یک بطری اسپری کننده که بخشی از آن با الکل ایزوپروپیل و بخش دیگر آن با آب پر شده است، یک ابزار امن برای پاک کردن آشپزخانه است.

این در صورتی است که شما نیاز داشته باشید تمام سنگ های گرانیتی آشپزخانه ی خود را ضد عفونی کرده اید.

مراحل تمیز کردن سنگ گرانیت آشپز خانه

اکنون که شما همه ی چیز هایی را که لازم دارید مهیا کرده اید، وقت کار فرا رسیده است. در این جا روش شش مرحله ای کامرون برای چگونگی تمیز کردن سنگ گرانیت کانتر آشپزخانه را مشاهده خواهید کرد:

  1. سینک یا سطلی را با آب گرم و مایع ظرف شویی ملایم پر کنید.
  2. پارچه ی ظرف شویی را در محلول فرو ببرید، سپس آن را بیرون بیاورید و بچلانید. پارچه باید مرطوب باشد اما نباید خیس باشد.
  3. با پارچه ی مرطوب همه ی تکه ها و خرده های غذا را از سطح سنگ آشپزخانه پاک کنید.
  4. محلول الکل را بر روی سطح سنگ گرانیت بپاشید و اگر می خواهید آن را ضد عفونی کند، بگذارید برای 3 تا 5 دقیقه بر روی آن بماند. این مرحله اختیاری است.
  5. سنگ گرانیت آشپزخانه را با پارچه ی ظرف شویی دارای مایع ظرف شویی پاک کنید.
  6. برای خشک کردن و برق انداختن سطح سنگ های گرانیتی از پارچه ی میکروفیبر استفاده نمایید.

 

این روشی بود که به وسیله ی آن می توانید سنگ گرانیت آشپزخانه را بدون خط و خش تمیز کنید.

این روش در مورد چگونگی تمیز کردن سنگ گرانیت آشپزخانه و نگهداری کردن از آن به طور کلی می تواند برای تر و تازه نگه داشتن آن ها کافی باشد. با این وجود، اگر هنوز متوجه لکه های سرسخت و لجوج می شوید که پاک نشده اند، برای پاک کردن آن ها لازم است اقدام های دیگری را انجام دهید. در ادامه با چگونگی پاک کردن لکه ها بر روی گرانیت آشپزخانه، مطابق با نظر مگ رابرت، رئیس شرکت تمیزکاری خانگی مالی مید، آشنا خواهید شد.

چگونه سنگ گرانیت آشپزخانه که با روغن چرب شده است را پاک کنم؟

  1. برای تهیه ی یک خمیر یا محلول سه قسمت جوش شیرین را با یک قسمت آب مخلوط کنید.
  2. آن را بر روی کانتر بزنید.
  3. کانتر را با یک پارچه ی نرم تمیز کنید و آن را به طور کامل شست و شو دهید.
  4. این کار را تا زمانی که لکه از بین می رود تکرار نمایید.

آب، آب میوه و سایر مایعات که بر روی سنگ گرانیتی آشپزخانه هستند و برای شما ناخوشایند هستند با این روش از بین می روند.

اگر برای شما عجیب است که چگونه می توان با مواد ارگانیک و طبیعی، لکه های سنگ های گرانیتی آشپزخانه را از بین برد، همان مراحل بالا را دنبال کنید اما به جای جوش شیرین از آب با هیدروژن پر اکسید استفاده نمایید.

نکته ی بسیار مهم: در ترکیب کردن مواد شوینده حتما دقت نمایید. بعضی از مواد شویند در زمانی که با هم ترکیب می شوند واکنش شیمیایی انجام می دهند و گاز هایی آزاد می کنند که بای سلامتی شما ضرر دارد.

جنگ جهانی دوم در خانه ی شما

شما که هیتلر نیستید!!! پس دست نگه دارید. مواد شوینده را با هم ترکیب نکنید. احتمالا می دانید که جنگ جهانی دوم جنگ شیمی دان ها بود. و نام گاز کلر را به احتمال بسیار زیاد باید شنیده باشید. گازی مرگبار که جان انسان های بیشماری را گرفت. اگر دوست دارید این واقعه را در خانه ی خود تکرار کنید کافی است مواد شوینده را با هم ترکیب کنید.

برای نمونه هرگز نباید مایع سفید کننده یا وایتکس را با سرکه یا شوینده های دیگر ترکیب کرد. این کار باعث آزاد شدن گاز کلر می شود. همیشه برچسب های روی مواد شوینده را مطالعه نمایید.

چگونه گرانیت آشپزخانه را با محصولات طبیعی تمیز کنم؟

محیط آشپزخانه و مخصوصا سنگ های گرانیتی با غذاهای ما تماس نزدیک دارند، پس جای تعجب نیست که بسیاری از مردم به دنبال راهی طبیعی برای پاک کردن سنگ های گرانیت آشپزخانه هستند.

خبر خوب این است که شما نیازی به مواد شیمیایی خطرناک ندارید. موادی مانند: صابون، آب، جوش شیرین و پراکسید همه ی موادی هستند که شما برای تمیز کردن آشپزخانه لازم دارید بدون این که اجازه دهید مواد شیمیایی خطرناک وارد آشپزخانه ی شما شود.

اگر شما به دنبال راه و روشی سالم تر برای پاک کردن گرانیت آشپزخانه هستید، به سادگی تکنیکی را که در بالا ذکر شد دنبال کنید. اما چند قطره از روغن های ضروری را به محلول خود اضافه نمایید.

روغن پرتقال یا اسطوخودوس محیط آشپزخانه ی شما را پر از بوهای معطر طبیعی می کند.

چگونه روزانه گرانیت آشپزخانه را تمیز کنم؟

چه کسی دوست ندارد آشپزخانه اش در هر زمانی بدون عیب به نظر برسد؟ در حالی که نیازی نیست تا همه ی بعد از ظهر ها تمیزکاری شدیدی برای سنگ های گرانیت آشپزخانه انجام دهید، نگهداری مرتب می تواند برای مدت زیادی و در سالیان متمادی آن ها را در مقابل لکه ها محافظت کند.

جونز می گوید: اگر در آشپزخانه ی خود کارهای زیادی را انجام می دهید، به صورت روزانه مواظب سنگ های گرانیت باشید.

هر کاری که برای تمیز کردن انجام می دهید، فقط اجازه ندهید خرده های مواد غذایی باقی بمانند. هر زمانی که مایعی را در جایی دیدید، برای پاک کردن آن از یک پارچه ی ظرف شویی آغشته به آب و صابون استفاده کنید. سپس با یک پارچه ی میکروفیبر سطح گرانیت را خشک کنید.

اگر تصمیم دارید از مواد شوینده ی شیمیایی استفاده کنید از آن ها به صورت جداگانه استفاده کنید و اجازه ندهید با هم ترکیب شوند. به صورت روزانه استفاده از آب و صابون برای تمیز کردن سطح گرانیت می تواند کافی باشد و سطح آن را تمیز نگه دارد. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گرانیت بهتر است استفاده از مواد شوینده ی شیمیایی را به هر دو هفته یک بار کاهش دهید. اگر جنس گرانیت از مواد بادوام و محکم باشد، استفاده از مواد شوینده ی کم به عنوان بخشی از شست و شوی روزانه می تواند از لکه زدایی سنگ گرانیت پشتیبانی کند و آن را درخشان کند.

چگونگی تمیز کردن سنگ گرانیت حمام

تمیز کردن گرانیت حمام دارای چالش های خاص خود است. از لکه های خمیر دندان و باقی مانده ی صابون تا جرم های میکروسکوپی که شما می خواهید آن ها را پاک کنید. در مورد تمیز کردن گرانیت حمام هوشیار باشید. هر روز آن را با پارچه ی ظرف شویی حاوی آب صابون تمیز کنید و همین که لکه ها ظاهر شدند آن ها را پاک کنید. چیزی که در مورد چگونگی تمیز کردن گرانیت حمام با آشپزخانه متفاوت و در تضاد است، اهمیت مواد ضدعفونی کننده است. شما باید حداقل هر هفته یک بار حمام را ضد عفونی کنید. شاید تعجب کنید! آیا سرکه گرانیت حمام را خراب نمی کند؟ نباید دقیقا از مواد مایع اسیدی استفاده کرد. به جای آن از محلول الکل و آب استفاده کنید تا جرم ها را از بین ببرد و سرکه را برای تهیه ی سالاد نگه دارید.

آیا استفاده از ویندکس برای تمیز کردن گرانیت مشکلی ندارد؟

سنگ های گرانیتی براستی برای هر صاحب خانه ای نوعی سرمایه گذاری است. پس طبیعی است سؤالات متعددی در مورد نحوه ی نگهداری از آن ها داشته باشند. آیا درست است گرانیت را با سرکه تمیز کرد؟ آیا ویندکس گرانیت را تمیز می کند؟ آبلیمو چطور؟

شما می خواهید کاملا در مورد محصولاتی که برای تمیز کردن گرانیت استفاده می کنید مطمئن باشید. وقتی پرسیده می شود آیا استفاده از ویندکس برای تمیز کردن گرانیت مناسب است؟ جواب کاملا اجتناب ناپذیر است.

 که به مرور زمان سطح آن را می خورد. از استفاده از محلول های ساینده و شیمیایی مانند: آمونیاک (یکی از اجزای ویندکس)، سفیدکننده، سرکه، لیمو، آهک و ابر حمام اسفنجی خودداری کنید.

جونز می گوید: پاک کننده های سخت بسیار سریع سطح گرانیت را می برند و به آن آسیب می رسانند.

مایع های ملایم و پاک کننده های غیر سمی و غیر اسیدی راه های آسانی برای پاک کردن سنگ های گرانیتی در هر جای خانه ی شما هستند. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید