دکوراسیون خانه های ژاپنی ، درک آنها برای ما دشوار است

397786518.jpg

خانه های ژاپنی

هر ملتی ایده های خاص خود را درباره دکوراسیون مسکن راحت و دنج دارد. اما دکوراسیون خانه های ژاپنی متمایز هستند ، آنها نه تنها با اشتیاق به مینیمالیسم و ​​عقلانیت استفاده از کالاهای موجود ، بلکه با فلسفه خاصی از زندگی در آپارتمان های کوچک موفق به فتح همه جهان شده اند.


1. اندازه گیری مساحت خانه های ژاپن

دکوراسیون

عکس خانه های ژاپن  : تاتامی واحد ژاپنی برای اندازه گیری مساحت یک آپارتمان / اتاق است.

 

مشخصه عددی  خونه های ژاپن  به طور سنتی متر مربع یا فوت آشنا نیست ، بلکه مساحت خانه ژاپنی ، تاتامی ژاپنی  است. علاوه بر این ، تاتامی به معنای معمول واحد اندازه گیری نیست ، بلکه یک حصیر (تشک ) با ابعاد استاندارد 90x180 (1.62 متر مربع) است ، اگرچه چرخش در یک جهت یا جهت دیگر وجود دارد.

 

دکوراسیون

عکس خانه های ژاپنی : تاتامی یک کفپوش سنتی در  خانه ژاپنی   است.

 

یک سوال منطقی مطرح می شود: "اگر تشک مناسب خونه ژاپنی نباشد چگونه می توان اندازه اتاق را تعیین کرد؟" همانطور که مشخص شد ، پاسخ بسیار ساده است. چنین فضاهایی به سادگی در  خانه های سنتی ژاپن  وجود ندارند ، زیرا حتی در ابتدای طراحی  خانه ژاپن  ، این ابعاد تاتامی است که گذاشته می شود و هیچ گزینه نیمه ای وجود ندارد. بنابراین اگر مالک بخواهد تمام کف را با حصیرهایی با اندازه استاندارد بپوشاند ، می تواند به راحتی و بدون شکاف و هیچگونه مشکلی انجام دهد.

واقعیت جالب: در اسناد فنی یک آپارتمان ، منطقه نیز با تاتامی مشخص شده است.

 

2. تقسیم فضا

دکوراسیون

عکس خانه های ژاپنی  جنکان یک راهرو در  خانه های ژاپن   و آپارتمان های ژاپنی است.

 

برای ژاپنی ها تقسیم خانه به فضای داخلی خانه و آنچه باید در بیرون بماند بسیار مهم است. به عبارت دیگر ، هیچ کس نباید با پوشیدن کفش در فضای باز به داخل  خونه ژاپنی   برود ، اما در بیشتر موارد گذاشتن صندل / کفش ورزشی و غیره در خارج از خانه کار نمی کند. به منظور تفکیک فضای داخلی ، ژاپنی ها با یک راهرو ویژه - (genkan) مواجه شدند. این معمولاً یک فضای کوچک در ورودی است که در یک سطح پایین تر از کف در بقیه خانه قرار دارد. بنابراین ، مالکان تمایل دارند که تأکید کنند که جنکان یک منطقه جداگانه است.

 

دکوراسیون

در   خونه های ژاپنی   ، حتی اگر آپارتمان باشد ، فضای کفش ها مشخص تر است.

3. کمبود گرمایش مرکزی

دکوراسیون

نبود کامل رادیاتور برای سیستم گرمایش از ویژگی های بارز  خانه هاي ژاپني   است.

 

با نگاهی به عکس های آپارتمان های ژاپنی ، همیشه جالب است که هیچ رادیاتور حرارتی وجود ندارد. در همان زمان ، بسیاری از مردم فکر می کنند که چنین چیزی را ارائه داده اند ، آنها را در دیوارها یا کفها جاسازی کرده اند ، اما این طور نیست. همانطور که مشخص شد ، هیچ مفهوم گرمایش مرکزی ، گازرسانی و تأمین آب گرم در کشور وجود ندارد. تنها استثنا  استان هوكایدو است كه در آن شرایط آب و هوایی شدید حاكم است.

 

دکوراسیون

ژاپنی ها از سیستم های تهویه هوا یا کنوکتور حرارتی برای گرم کردن خانه های خود استفاده می کنند.

 

بقیه مجبورند خودشان بیرون بروند و خانه را با  وسایل گرمایشی مختلف و همچنین تجهیزات گرمایش آب پر کنند. در بیشتر مواقع ، ژاپنی ها از تهویه هوا و کنوکتور (برقی ، نفتی و نفت سفید) استفاده می کنند ، اما روش های "خطرناک" ی نیز وجود دارد مانند گرمایش با استفاده از تاسیسات گاز به شکل سیلندرهایی که در نمای خانه ها ثابت شده اند.

 

گاز

تجهیزات گازی فردی وحشت خاصی را برای خارجی ها به وجود می آورد.  |  عکس


تعدادی از سیلندرهای خیابانی در نما به طرز وحشتناکی روی شخص ناآگاه عمل می کنند ، اما خطرناک بودن این تجهیزات از تأمین سوخت متمرکز نیست ، زیرا تأسیسات شخصی به تمام سیستم های امنیتی لازم و فن آوری های "هوشمند" مجهز هستند. بنابراین صاحب خانه فقط می تواند برنامه کاری خود را وارد سیستم کند و خودش وقتی همه از آپارتمان خارج می شوند ، بنزین ، برق یا نفت سفید را خاموش می کند و یکی دو ساعت قبل از بازگشت صاحبان به خانه ، وسایل گرمایشی را روشن می کند .

 

دکوراسیون

میز گرم شونده kotatsu برای تنظیم ناهار ، و برای استراحت و برای کار مفید است.(کرسی ایرانی ها)

 

گربه
و اینگونه است که حیوانات خانگی در کشورهایی که گرمایش مرکزی در دسترس نیست گرم می شوند. 

 

در خارج از فصل ، ژاپنی ها سعی می کنند از روش های گرمایشی کم هزینه استفاده کنند. اینها می تواند پتو برقی ، فرش برقی ، یا یک میز سنتی kotatsu با سیستم های گرمایشی نصب شده در بالای میز و یک پتو گرم در اطراف آن باشد. خانواده های ژاپنی قرن هاست که با چنین وسیله ای ساده خود را گرم می کنند و عصرهای سرد به راحتی روی یک میز مشترک می نشینند. در ماه های گرم که می توان انرژی صرفه جویی کرد ، ژاپنی ها ترجیح می دهند با لباس خواب گرم بخوابند. بنابراین می توانیم فرض کنیم که این افراد در ایجاد ست لباس زیر گرم به ویژه در بین کودکان و جوانان محبوب شده اند ، زیرا در بیشتر موارد آنها شخصیت های انیمیشن یا کارتونی مورد علاقه خود را به تصویر می کشند.

 

4. صرفه جویی در فضا و منابع

دکوراسیون
خانه های ژاپنی جدید  : در ژاپن حتی توالت فرنگی ها به سیستم های هوشمند مجهز هستند  تکنولوژی خانه های ژاپن

 

ژاپنی ها اقتصاددانان برجسته ای هستند که عقلانیت و عملکرد را به شکوه و مد روز ترجیح می دهند. جای تعجب نیست که فضای بسیار کمی برای حمام و سرویس بهداشتی در آپارتمان آنها اختصاص داده شده است. از این رو حداکثر فشردگی تجهیزات لوله کشی ، که به نوبه خود ، مجهز به فن آوری های مختلف "هوشمند" است. به ویژه قابل توجه چیدمان توالت های کوچک ، جایی که یک توالت "هوشمند" نصب شده است ، روی خزن فلاش تانک یک روشویی نصب شده است. نه تنها منطقی و راحت است، بلکه همچنین باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود ، زیرا به فاضلاب نمی رود بلکه به مخزن فلاش تانک می رود.

 

توالت

توالت چند منظوره - راحت ، عملی ، اقتصادی.

 

کاسه توالت های جداگانه در ژاپن تجهیزات جهانی هستند که مجهز به عملکرد گرمایش صندلی هستند و از راه دور کنترل می شوند. همچنین دارای نور پس زمینه داخلی (گاهی اوقات موسیقی) ، یک سنسور حرکت است که به شما امکان می دهد درب توالت را به طور خودکار بالا و پایین کنید. سیستم های داخلی این امکان را برای شما فراهم می کند تا فشار و تأمین آب را در دمای مطلوب برای اقدامات بهداشتی کنترل کرده و همچنین عملکرد گرفتگی اتوماتیک و رفع بو را کنترل کنید.

 

دکوراسیون

ایده های خلاقانه در ژاپن : به لطف چنین اختراعاتی ، زندگی در  ژاپن ساده شده است.

 

با توجه به همه موارد فوق ، جای تعجب نیست که ژاپن در تولید لوازم خانگی با عملکرد گرمایش مستقل کنترل شده از بقیه جلوتر است. به لطف مخترعین ژاپنی ، ما ماشین لباسشویی اتوماتیک ، ماشین ظرفشویی ، سیستم گرمایش از کف و موارد دیگر داریم که زندگی ما را بسیار ساده می کند و باعث صرفه جویی در وقت ، پول و اعصاب می شود.

خانه سه متری ژاپن


خانه سه متری ژاپن

خانه ای در هوماچی - خانه ای به عرض 3 متر از شهر شلوغ توکیو

 

این پروژه با عنوان House at Hommachi از یک خانه فوق العاده باریک در میان یکی از محله های مسکونی شلوغ توکیو تشکیل شده است. عرض خانه فقط 3 متر است و عرض کلی سایت 4 متر است.

 

این توسط شرکت معماری محلی Atelier HAKO طراحی شده است. به دلیل محلی بودن، تیم طراحان با محدودیت‌های فضایی و چالش‌هایی که توکیو می‌تواند ارائه کند آشنا هستند.

 

 خانه سه متری ژاپن

 خانه های ژاپنی مدرن    خانه های کوچک ژاپن

خانه در Hommachi دارای سه طبقه است که مساحت کلی آن 753 فوت مربع (70 متر مربع) است. به دلیل اندازه محدود، طراحان بر روی توسعه خانه ای با اتاق های پلان باز، سطوح تقسیم شده و پنجره هایی تمرکز کردند که در هر فرصت ممکن نور را وارد کند.


آنها فضاهای گردش غیر ضروری مانند راهروها را حذف کردند تا اندازه اتاق را به حداکثر برسانند. با گزینه های محدود برای پنجره ها در کناره های ساختمان، نورگیرها معرفی شدند. نور پنجره های سقفی اجازه دارد از سطوح بالایی از طریق فضاهای خالی در طبقات عبور کند.

 

خانه سه متری ژاپن

وسایل خانه ژاپنی ها

از نظر معماران: «پویایی همراه با آمیختگی جهت‌های افقی و عمودی در فضای داخلی این خانه، یک سکانس لذت‌بخش منحصربه‌فرد و حسی جادار و بدون مانع را به همراه داشت. ما سعی کردیم با ایجاد بازشوها به جهات مختلف و ارائه طبقات به عنوان عناصر پیوسته به پلکان مارپیچ، فضای داخلی را سیالیت ایجاد کنیم.

خانه سه متری ژاپن

خانه ژاپنی ها

طبقه اول دارای یک ورودی و اتاق خواب اصلی است. سطح بعدی به عنوان فضای اصلی نشیمن خانه با یک اتاق نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه عمل می کند.

خانه سه متری ژاپن

خانه ژاپن

 

در طبقه سوم مجموعه ای از اتاق خواب های کپسولی (اتاق هایی به اندازه کافی بزرگ برای قرار دادن یک تخت یک نفره با میز مطالعه) همراه با حمام/سرویس حمام خواهید یافت. آنها همچنین می توانند به سقفی که دارای یک تراس کوچک است و مشرف به منظر شهری ساخته شده است دسترسی داشته باشند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید