استفاده جالب از لوله پی وی سی 15 هک زندگی

در
لوله پی وی سی


لوله های پلاستیکی پی وی سی (PVC ، پلی پروپیلن) از مدت ها قبل به یک ماده ساختاری مهم چه در یک آپارتمان و چه در یک خانه ویلایی تبدیل شده اند. آنها همچنین دارای اشکالاتی هستند ، اما سهولت نصب سازه ها با استفاده از یک لحیم کاری ساده به راحتی آن رابرطرف می کند. دیگر نیازی به دستگاه جوش و  سر و صدا ، خاک و بوی نامطبوع استیلن در گذشته است. و اگر بقایای لوله های پلاستیکی باقی بماند - مهم نیست ، می توان آنها را برای انواع ایده خلاقانه استفاده کرد. به 15 هک زندگی با استفاده جالب از لوله پی وی سی در این مقاله توجه کنید. 

 

ساخت وسایل با لوله pvc

1. قفس پرنده با لوله پی وی سی

قفس پرنده با لوله پی وی سی

ساخت لانه مرغ با توری

ساخت قفس با لوله آب

 

با استفاده از لوله های PVC و یک شبکه توری می توانید ساخت لانه مرغ با لوله  و قفس های قابل اعتماد برای پرندگان  را ایجاد کنید. این می تواند یک ساختار نیم دایره ای باشد ، کاملاً پوشیده از یک توری با سقف  و بدون سقف باشد.


2. محافظ برای بوته ها با لوله پی وی سی

محافظ برای بوته ها با لوله پی وی سی

محدود کننده برای بوته های بسیار سرسبز توت فرنگی ، انگور فرنگی ، و همچنین برای گیاهانی که تمایل به رشد به اطراف دارند ، ساخت نرده مخصوص ساخته شده از لوله های PVC توصیه می شود.


3. مرتب کردن کارگاه با لوله پی وی سی

مرتب کردن کارگاه با لوله پی وی سی

از میان قطعات کوچک لوله های پی وی سی با قطرهای مختلف می توانید برای کارگاه یک سازمان دهنده بسیار مناسب پیچ و مهره تهیه کنید. فقط لوله ها را روی قفسه ها بچسبانید و از آنها برای ذخیره پیچ ، مهره و چیزهای کوچک دیگر استفاده کنید.


4-نگهدارنده ابزارهای باغ با لوله پی وی سی

 لوله پی وی سی

با داشتن یک سازمان دهنده خوب ، حتی در انبارهای موجود در کشور ، همه ابزارها برای استفاده دم دست هستند. به درستی ترتیب ذخیره سازی وسایل باغ بزرگ با یک قفسه مخصوص کمک می کند. برای ساختن این سازمان دهنده ساده از تکه های لوله های PVC بدون استفاده ، کمک بگیرید.


5. سازمان دهنده  میز کار با لوله پی وی سی

استفاده جالب از لوله پی وی سی

یک سازمان دهنده رومیزی ساخته شده از لوله های PVC برای ذخیره سازی کارد و چنگال یک راه حل ساده است که در آشپزخانه مفید است و هر خانه داری را راضی خواهد کرد.


6. باغ عمودی با لوله پی وی سی

05cabf25-3393-4725-a343-af7b117616a7.jpg

باغ چند سطحی عمودی برای پرورش توت فرنگی ، کاهو و گیاهان دارویی ، که می توان آن را به راحتی از تیرهای چوبی و لوله های پی وی سی با قطر بزرگ تهیه کرد.


7. نگهدارنده بطری با لوله پی وی سی

نگهدارنده بطری

دو مثال عالی در مورد چگونگی ساماندهی انبار بطری با تکه های لوله PVC. چنین نگهدارنده بطری کاملاً در فضای داخلی اتاق ناهار خوری  یا در فضای انبار یک آپارتمان شهری قابل اجرا است.


8. ساخت سایبان با لوله پی وی سی

ساخت سایبان

ساخت سایبان با لوله

 

لوله های پی وی سی ماده ای عالی برای ایجاد قاب برای سایبان هستند. چنین طرحی به افراد حتی بدون مهارت های ویژه اجازه می دهد تا در حیاط خود چیزی شبیه به سایبان را بنا کنند.


9. قفسه بندی انیار با لوله پی وی سی

قفسه بندی انبار

از بقایای لوله های پلاستیکی می توان برای ایجاد قفسه بندی باز استفاده کرد. محصولات نهایی را می توان در یک گاراژ یا انبار قرار داد و ظروف و وسایل اضافی را می توان در قفسه ها ذخیره کرد.


10. پشتیبانی از گیاهان با لوله پی وی سی

 

قفسه بندی

لوله‌های نازک پشتیبان بسیار خوبی برای خیار ، گوجه فرنگی و هر گیاه دیگر است. این تکیه گاه می تواند ظریف و تزئینی باشد ، و می تواند یک عملکرد کاملا عملی را انجام دهد و مانند یک حصار ساده به نظر برسد.


11. خشک کن لباس با لوله پی وی سی

خشک کن لباس

در صورت نیاز برای به سرعت خشک شدن و بدون دردسر دستمال های حوله ای در فضای باز از لوله های PVC استفاده کنید. تنها اشکال این طرح ، حجیم بودن آن است ، اما اگر فضای کافی دراختیار دارید ، می توانید با خیال راحت به کار خود ادامه دهید.


12. ساخت چرخ دستی با لوله پی وی سی

چرخ دستی

ساکنان خانه های ویلایی مجبورند همه چیز را تحمل کنند: حمل سطل آب ، جمع کردن برگهای افتاده ، محصولات زراعی ، علف یا ظروف دارای کود. برای این که کمرتان را اذیت نکنید ، باید این کار را با کمک یک چرخ دستی ساده انجام دهید. شما می توانید این وسیله مهم را از فروشگاه خریداری کنید یا خودتان آن را با استفاده از لوله ها ، اتصالات و چرخ ها بسازید.


13. ساخت سینک خانگی با لوله پی وی سی

پایه سینک

لوله های پلی پروپیلن ماده ای عالی هستند که می توان از آن برای ایجاد یک پایه سینک ساده استفاده کرد. البته چنین طرح هایی از نظر زیبایی کاربرد ندارند اما بسیار عملی و همراه خوبی برای شما هستند. چنین سینک ظرفشویی را در آشپزخانه ویلایی یا در باغ نصب کنید تا همیشه بتوانید قبل از  ورود به خانه دست های خود را بشویید.

 

14.ساخت تاب با لوله پی وی سی

ساخت تاب

ساخت تاب با لوله

 

با وجود این واقعیت که لوله های پلی پروپیلن نازک و نه چندان مطمئن به نظر می رسند ، آنها قادر به تحمل بار نسبتاً زیادی هستند. بسیاری از صنعتگران مدت هاست که از آنها برای ایجاد انواع مختلف مبلمان استفاده می کنند. به عنوان مثال ، از لوله های PVC می توانید یک تاب زیبا در باغ درست کنید.


15. تخت کودک با لوله پی وی سی

تخت کودک

ساخت خانه کودک با لوله

 

و در آخر - یک راه حل عالی برای تنظیم اتاق خواب کودکان در یک آپارتمان کوچک با هزینه کم. از لوله ها می توانید یک قاب قابل اعتماد برای یک تخت دو طبقه بسازید. چنین محصولی شما را از نیاز به خرید یک تخت گران قیمت و مبلمان در خانه ای که در آن زمان زیادی را زندگی نمی کنید (اجاره ای)، نجات خواهد داد.

ساخت خانه کودک با لوله

ساخت خانه کودک با لوله

ساخت کلبه کودک با لوله

 

مدتهاست که از لوله های پلاستیکی آب نه تنها برای هدف مورد نظر آبرسانی استفاده می کنند. بلکه  از باقی مانده آنها  برای ، صندلی های باغ ، میز و حتی گلخانه های کاملاً بادوام و راحت می سازند .

بنابراین ، ما به طور دقیق نحوه ساخت خانه کودک از لوله های پی وی سی را به شما خواهیم گفت: اگر اندازه های استاندارد مناسب شما نیستند ، به شرح زیر عمل کنید. 

 

ساخت خانه با لوله پلیکا

1-  نسخه دقیق از ساختار آینده را روی مقوا بچسبانید. اکنون طول یک طرف را اندازه بگیرید. بگذارید بگوییم شما 10 سانتی متر گرفتید این عدد را 10 برابر کنید ، یعنی آن را در 10 ضرب کنید 100 سانتی متر بگیرید یا 1 متر .این ضلع می تواند یک ، بلکه یک و نیم متر طول داشته باشد؟ سپس عدد را در 1.5 ضرب کنید. 

در طرفین نیز به همین ترتیب بزرگنمایی کنید. 

2- لوله ها را به اندازه دلخواه برش می دهیم. فراموش نکنید که طول اتصالات را در نظر بگیرید (آنها را می توان در فروشگاه سخت افزار به همراه لوله های پلاستیکی خریداری کرد ، به عکس مراجعه کنید).

 

3- راحت تر است که این نوع پلاستیک را با اره برقی با دندانه های نسبتاً ظریف برش دهید. برای برش یکنواخت بهتر است لوله را با یک گیره محکم کنید.

4- برای سیستم آبرسانی ، لوله های PVC معمولاً با اتوی لوله متصل می شوند. اما در مورد ما ، شما می توانید از چسب معمولی استفاده کنید. برای این اتصال ، چسب زدایی و پردازش با کاغذ سنباده برای بدست آوردن سطح صاف را انجام دهید. قبل از خرید چسب ، حتماً دستورالعمل ها را بخوانید - باید برای اتصال محصولات PVC ساخته شده باشد. 

 

5- برای توزیع یکنواخت چسب روی سطح ، لوله را 90 درجه بچرخانید و چند دقیقه فشار دهید. اتصال آماده است ما به چسباندن قطعات زیر ادامه می دهیم.

6- لوله های پی وی سی به راحتی خم می شوند ، بنابراین می توان از آنها حتی یک چادر با یک صفحه گرد نیز ساخت. برای ایجاد قوس ، ماسه یا نمک را روی اجاق گاز گرم کنید و آن را در لوله بریزید ، قبلاً یک طرف آن را با دو راهی متصل کنید.

7- فقط ساخت یک سایبان از یک پارچه محکم باقی مانده است. از آنجا که تعداد کمی از مردان می دانند با چرخ خیاطی کار کنند، مشارکت مادر فرزندان یا مادربزرگ در این امر ضروری است.

 

ساخت گلخانه با لوله پی وی سی

ساخت گلخانه با لوله پی وی سی


لوله یک ماده چند منظوره است که برای طیف گسترده ای از سازه ها مناسب است. اینها شامل گلخانه ها است. برای ساخت گلخانه از لوله ها با دستان خود ، مهارت های خاصی لازم نیست. اما اگر از لوله PVC  استفاده می کنید ، یک طراحی خانگی برای کسانی که هیچ تجربه ای ندارند دشوار است.

اما گلخانه های لوله پلاستیکی خانگی نسبتاً ارزان هستند و می توان آنها را در آخر هفته ساخت. 

 

ساخت خانه کودک با مقوا

ساخت خانه کودک با مقوا


خانه کودک ساخته شده از مقوا طراحی آن می تواند ساده ترین طرح درب و پنجره باشد یا یک طراحی پیچیده. می توانید یک برج ، یک ایوان به آن متصل کنید ، از چند اتاق مبلمان و غیره برای کودکان خانه ای درست کنید. هزینه های ساخت چنین سازه ای تقریباً ناچیز است. اما بعید به نظر می رسد شادی در این خانه مقوایی برای کودکان کمتر باشد.

bp.jpeg

برای ساخت خانه کودک با مقوا ، به موارد زیر نیاز داریم:

چندین جعبه بزرگ ساخته شده از مقوا ضخیم (جعبه های زیر یخچال ، تلویزیون و غیره انجام می شود) کاتر برای برش: برش دادن قطعات برای آنها راحت تر خواهد بود منگنه و نوار برای بستن قطعات .

 

اگر به  ایده خلاقانه  با لوله پی وی سی علاقه دار مقاله با لوله پی وی سی چه چیزی بسازیم؟ ۱۵ ایده خلاقانه را بخوانید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

با لوله پی وی سی چه چیزی بسازیم؟ 15 ایده خلاقانه

در

لوله پی وی سی

خلاقیت با لوله pvc
نحوه استفاده از لوله های پی وی سی باقیمانده: 15 ایده خلاقانه از نحوه استفاده  لوله پی وی سی که در زندگی روزمره مفید خواهد بود
ایده هایی برای خانه شما   

 

لوله پی وی سی یکی از مصالح ساختمانی رایج است که در هر گوشه و کنار فروخته می شود ، کار با آنها آسان است و از همه مهمتر هزینه آنها کم است. می توان آنها را به راحتی رنگ آمیزی ، سوراخ ، چسباند و یا برش داد ، بدین معنی که برای بسیاری از پروژه های دست ساز خلاقانه ایده آل هستند. با خلاقیت و تخیل ، می توانید اتصالات لوله ای پی وی سی کاربردی و مفیدی ایجاد کنید ، از واحدهای ذخیره سازی سشوار ، سازمان دهنده ها ، دکوراسیون منزل ، اسباب بازی های کودکان و گیاهان باغ.

خلاقیت با لوله پلیکا
1. ظرف غذای پرندگان با لوله پی وی سی

لوله پی وی سی

ایده آل برای ظرف غذای پرندگان.  \ عکس

2. سازمان دهنده میز با لوله پی وی سی

لوله پی وی سی

سازمان دهنده  بسیار مفید با لوله پی وی سی.  \ عکس

 

3. نگهدارنده گیلاس نوشیدنی

لوله پی وی سی

این ایده خلاقانه ذخیره سازی با لوله پی وی سی را دوست دارید؟  \ عکس

4. نگهدارنده سشوار 

لوله پی وی سی

ساخت کاردستی با لوله پولیکا

همچنین ذخیره وسایل آرایش در چنین جایگاهی مناسب است.  \ عکس

 

5. گزینه عالی برای بوته توت فرنگی

لوله پی وی سی

یک گزینه عالی با لوله پی وی سی برای بوته توت فرنگی.  \ عکس

6. صندلی کودک

لوله پی وی سی

ایده خلاقانه صندلی های بزرگ ساخته شده با لوله پی وی سی.  \ عکس

 

7. گلدان گل

لوله پی وی سی

کاردستی با پی وی سی

ساخت گلدان با لوله پی وی سی : ایده خلاقانه گلدان های گل با لوله پی وی سی  \ عکس 

8. گلدان مخصوص کاکتوس

لوله پی وی سی

ساخت گلدان با لوله پی وی سی

یک راه حل خلاقانه برای استفاده از لوله PVC.  \ عکس

16-DIY-Creative-PVC-.jpg

 

16-DIY-Creative-PVC-Pipe-Planter-Ideas2.jpg

 

c84236f359a690526900deb1cb660a95.jpg

باغ عمودی

گل پی وی سی

8386b64bb19ac57602332429e1610053.jpg

 

e956ab00000.jpg

باغ عمودی

ساخت گلدان با لوله پی وی سی

16-DIY-Creative.jpg

9. آویز لباس 

لوله پی وی سی

همه چیز مبتکرانه و ساده است.  \ عکس

 

10. قفسه نگهداری بطری نوشیدنی

لوله پی وی سی

ایده خلاقانه قفسه بطری با لوله پی وی سی.  \ عکس

11. نگهدارنده نوارها ، روبان

لوله پی وی سی

ایده خلاقانه نگهدارنده نوارها ، روبان با لوله پی وی سی.  \ عکس

12. میز و چهارپایه کودکان

لوله پی وی سی

ایده خلاقانه مبلمان کودک از لوله های PVC.  \ عکس

 

13. چراغ خواب

لوله پی وی سی

دکور با لوله پولیکا

ایده خلاقانه چراغ شب با لوله پی وی سی.  \ عکس

14. دوش اسباب بازی برای کودکان

لوله پی وی سی

کاردستی با لوله پولیکا  : یک ایده خلاقانه عالی برای کسانی که صاحب فرزند و یک کلبه تابستانی هستند.  \ عکس

15. میله پرده

لوله پی وی سی

هک زندگی :  ایده خلاقانه میله های پرده با لوله پی وی سی \ عکس 

 

16. سازمان دهنده ابزار باغبانی

لوله پی وی سی

هک زندگی :  ایده خلاقانه نگهدارنده ابزار باغبانی با لوله پی وی سی.  \ عکس

ساخت خانه کودک با لوله

Play-pacific-Big-Princes.jpg

ساخت خانه با لوله

Play-pacific-Big-Princes-Castle-SDL003874166-1-d1f08.jpeg

ساخت خانه با لوله پلیکا

 

princess-castle-playhouse-canopy_1_832db04f13659c81f69e669b7524d9be.jpg

ساخت خانه با لوله

 

pvc-pipe-kid-projects-woohome-19.jpg

ساخت کلبه کودک با لوله

 

pvc-pipe-kid-projects-woohome-10.jpg

خلاقیت با لوله پولیکا

 

500851-1000xauto-pipa-mainan-.jpg

خلاقیت با لوله

 

6-4-1000x600.png

ایده با لوله پولیکا

 

pvc-pipe-kid-projects-woohome-7.jpg

ساخت وسایل با لوله پلیکا

 

pvc-pipe-kid-projects-woohome-8.jpg

کاردستی با لوله پلیکا  : یک پریسکوپ اسباب بازی با دو آینه و چند لوله ایجاد کنید

pvc-pipe-kid-projects-woohome-20.jpg

ساخت وسایل با لوله pvc

diy-pvc-pipe-door-wreath.jpg

 

 

اگر به  ایده خلاقانه  با لوله پی وی سی علاقه دارید مقاله استفاده جالب از لوله پی وی سی ۱۵ هک زندگی را بخوانید.

نظرات

۱۴۰۱/۱۱/۱۴این موارد (خلاقیت با لوله پلیکا ........ ساخت گلدان با لوله پولیکا......... ساخت استند گل با لوله .......... ساخت خانه با لوله پلیکا................ ساخت خانه کودک با لوله ............ ساخت چادر کودک با لوله .............. درست کردن لوله ....................... کاردستی با لوله پولیکا ........... کاردستی با لوله پلاستیکی ......... خلاقیت با لوله سبز ..........) اگر در این مقاله نبود به مقاله " استفاده جالب از لوله پی وی سی ۱۵ هک زندگی " در همین سایت مراجعه کنید.

در ادامه بخوانید...

نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

در
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

ساخت لانه کبوتر با بلوک       ساخت لانه مرغ با بلوک سیمانی

 

لانه مرغ

برخی از طراحان با داشتن ایده خلاقانه از ناخوشایندترین لانه مرغ ، قادر به ایجاد یک لانه زیبای واقعی و افزودن آن به دکوراسیون باغ یا ویلا هستند. مشخص نیست که زندگی مرغها در خانه های زیبا بسیار دلپذیر تر خواهد بود ، اما در این که، این لانه ها به زیبایی باغ، ویلا و حتی حیاط پشتی کوچک ما می افزایند شکی نیست.

نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

ساخت لانه مرغ در باغ

نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ     ساخت لانه مرغ در حیاط خانه

حتی یک لانه مرغ را می توان به دکوراسیون اصلی یک باغ شخصی تبدیل کرد.کارآفرینان می توانند از این ایده ها نهایت استفاده را ببرند
 
بیشتر ما به خوبی از تفاوت مزه و طعم تخم مرغ در مزارع مرغداری و تخم های مرغ خانگی آگاه هستیم. بنابراین ، کسانی که این فرصت را دارند که مرغ های تخمگذار را در باغ یا ویلای خود پرورش دهند ، سعی می کنند برای پرورش و نگهداری مرغ ها نوعی لانه زیبا تولید کنند.
 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ    ساخت قفس مرغ با وسایل دور ریختنی

اغلب اوقات ،لونه مرغ خیلی جذاب به نظر نمی رسند. 
 
با توجه به اینکه مرغ ها پرندگان بی تکلفی هستند ، به طور معمول ، صاحبان آنها جایی در حیاط خانه را به عنوان پناهگاه آنها از مواد زائد مصالح ساختمانی درست می کنند. اما طراحانی وجود دارند که خلاقانه به ساخت و ساز حتی معمولی ترین خانه طیور می پردازند و داستان و تخیل واقعاً خارق العاده ای را نشان می دهند.
 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ     ساخت لانه مرغ با وسایل ساده

ایده ای برای کارآفرین ها: نه تنها مرغها این خانه ها را دوست دارند، بلکه حیاط و باغ را هم زیبا کرده است. 
 
البته بعید است که آنها چندان به "تربیت زیبایی شناسی" مرغ ها اهمیت بدهند ، اما آنها واقعاً سلیقه خود را بکار می برند. در این مقاله ایده هایی اصلی را برای کمک به شما در تعیین بهترین لانه هایی که برای مرغ های شما استفاده می شود ، انتخاب کرده ایم.

 

 

لانه مرغ قابل حمل

نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ 

لانه مرغ قابل حمل تابستانی را می توان در جایی که مکان مناسبی وجود دارد نصب کرد. 
 
اگر قصد دارید مرغ را به عنوان یک سرگرمی موقت نگه دارید ، پس می توانید یک طراحی قابل حمل درست کنید که بتواند آزادانه به هر مکانی جابجا شود و به راحتی از هم جدا و وصل شود.
 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لونه مرغ

 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لونه مرغ

لانه های کوچک مینی برای مرغ ها برای نگهداری در تابستان
 
در موارد دیگر ، یک خانه مرغ ثابت که بر روی یک پایه ساخته شده است ، مناسب ترین است. می توان آن را با دیگر اتاق های ابزار ترکیب کرد. تنها چیزی که اگر قصد دارید مرغ تخمگذار را فراموش نکنید این است که آنها باید یک منطقه برای تحرک داشته باشند.
 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ    ساخت لانه مرغ برای زمستان

اگر قصد دارید سالانه جوجه ها را پرورش دهید ، پس بدون یک انبار زمستانی نمی توانید این کار را انجام دهید. 

 

 

انتخاب طرح و مواد برای ساخت لانه مرغ

نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ

برای ایجاد اقامتگاه تابستانی ، می توانید از تخته و مش فلزی استفاده کنید. 
 
حتی یک استاد تازه کار با ساخت خونه مرغ  مشکلی ندارد. هر مالک باید منطقه ای را که در آن زندگی می کند، از نظر آب و هوا در نظر بگیرد ، زیرا بستگی به این دارد که مصالح ساختمانی اصلی چه خواهد بود و چه نوع عایق مورد نیاز خواهد بود.

 

ساخت لانه مرغ برای زمستان

 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ

ساخت لانه مرغ : برای اینکه پرنده در زمستان راحت باشد ، باید لانه مرغ را به درستی عایق بندی کرد. 
 
علیرغم بی تکلف بودن مرغ ها ، در زمستان این پرندگان احساس راحتی بیشتری در یک انبار گرم دارند و حتی با تخم های تازه شما را خوشحال می کنند ، گرچه نه به حدی که در بهار یا تابستان تخم می گذارند. اگر قصد دارید مرغ ها را فقط در بهار و پاییز نگه دارید ، یک خانه ی مرغ چوبی ساده و بدون عایق کفایت خواهد کرد.
 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ   ساخت لانه مرغ با وسایل دور ریختنی

در هر لانه ، شما باید داخل لانه را مجهز کنید. 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ

در هر خانه ی مرغ باید فضای کافی برای هر مرغ وجود داشته باشد.  عکس
 
نکته مهم: اگر می خواهید لانه برای مرغ تخم گذار  بسازید ، می توانید مساحت آن را به شرح زیر محاسبه کنید: در یک متر مربع  نباید بیش از دو مرغ وجود داشته باشد. در شرایط شلوغ ، پرنده خیلی سختر حرکت می کند. همچنین فراموش نکنید که در داخل لانه باید ظرف غذا ، آب و نردبان را نصب کنید ، حتی اگر مرغ ها بیشتر وقت خود را روی کف لانه سپری کنند، شب روی بلندی ها می خوابند. و اگر جوجه های گوشتی را برای گوشت پرورش می دهید ، لازم است لانه مرغ مجهز به قفس باشد و تعداد مرغ ها نیز به طور مستقیم به ابعاد لانه بستگی دارد.
 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ     ساخت لانه مرغ با بلوک سیمانی

محفظه ای برای تحرک مرغ ها در خونه مرغ باید به دقت محصور شود تا شکارچیان نتوانند وارد شوند.
 
همچنین ، مسئله امنیت را نادیده نگیرید ، زیرا مرغ ها برای بسیاری از شکارچیان جزء غذاهای گوشتی مناسب هستند. بنابراین ، هنگام ایجاد لانه مرغ ، نه تنها یک منطقه تحرک بسازید بلکه باید با اطمینان محافظت شود و مکانی برای اقامت شبانه نیز باشد. بنابراین ، اگر نمی خواهید صبح ها تلفات را محاسبه کنید ، قبل از این فکر کنید ، سعی کنید حتی باورنکردنی ترین شرایط را پیش بینی کنید.

 

 

لانه مرغ را كجا قرار دهيم

 

نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ     ساخت لانه مرغ با بلوک سیمانی 

هر چقدر هم لانه مرغ زیبا باشد ، نصب آن در نزدیکی خانه یا حصار همسایه ممنوع است.به نظر می رسد که سؤال از محل قرارگیری مرغ ، مشکلی ایجاد نمی کند. اما همه چیز به همان سادگی نیست که بسیاری از مردم فکر می کنند. اگر همسایگان تصمیم به شکایت بگیرند ، موقعیت نامناسب می تواند باعث ناراحتی و لحظه های ناخوشایند و حتی مشکلات قانونی شود.
 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ     خونه مرغ

شما باید شرایط اصلی را به خاطر بسپارید ، که حتی در اقدامات قانونی نظارتی نیز ذکر شده است ، یعنی: ساختن سکوی ثابت و مرغ فروشی در فاصله نزدیکتر از 12-15 متر از ساختمان آپارتمان غیرممکن است ، از خانه تا مرز طرح همسایه حداقل 4 متر باید وجود داشته باشد ، اگر تصمیم دارید یک لانه مرغ سیار به اندازه كوچك درست کنید، می توانید آن را در هر كجا قرار دهید.
 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ

بهترین راه حل این است که در مکانی آرام و خشک و آرام نصب می شود. 
 
اگرچه در این حالت بهتر است به توصیه های عملی گوش کنید:
 
- اگر قصد دارید در لانه پنجره درست کنید ، بهتر است آنها را در جنوب قرار دهید. در این حالت ، نور خورشید بیشتر خواهد بود. خورشید و گرما تأثیر خوبی در بهزیستی پرندگان و تولید تخم آنها دارد.
- قرار دادن لانه مرغ گوشتی در دشتی ، که در آن اغلب رطوبت زیاد است ، نامطلوب است.
- بهتر است در جاهایی که سر و صدای زیادی (خانه بازی ، بزرگراه و ...) وجود ندارد ، خانه ای احداث کنید. به اندازه کافی عجیب است ، اما مرغ ها بسیار حساس هستند و اگر در استرس مداوم زندگی کنند ، تخم مرغی نخواهید دید.
- مرغدانی را در مکانی که همیشه سمت باد به آن طرف است قرار ندهید.

 

 

عکس لانه مرغ

 

نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ      لانه مرغ و خروس در حیاط 

عکس لانه مرغ دو در یک
عکس لانه مرغ از "گوتیک" گرفته تا طرح روستایی. 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ
عکس لانه مرغ لانه های لوکس برای مرغ. 
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ
عکس لونه مرغ  یک لانه درختی
نحوه تبدیل لانه مرغ به دکوراسیون اصلی باغ

عکس لانه مرغ

مرغ ها صاحب این خانه های زیبا هستند. 

 

ساخت لانه مرغ با وسایل دور ریختنی

لانه مرغ با وسایل دور ریختنی 

عکس لانه مرغ ساخت لانه مرغ با وسایل دور ریختنی 

وسايل دور ريختني ساخت لانه مرغ با سبد میوه

لانه مرغ با وسایل دور ریختنی 

عکس لانه مرغ      ساخت لانه مرغ با وسایل دور ریختنی 

ساخت لانه مرغ با سبد میوه

لانه مرغ با وسایل دور ریختنی 

عکس لانه مرغ ساخت لانه مرغ با وسایل دور ریختنی 

لانه مرغ با وسایل دور ریختنی 

عکس لانه مرغ ساخت لانه مرغ با وسایل دور ریختنی 

لانه مرغ با وسایل دور ریختنی 

عکس لانه مرغ ساخت لانه مرغ با وسایل دور ریختنی 

 

ساخت لانه مرغ با لاستیک ماشین

ساخت لانه مرغ با لاستیک ماشین

عکس لانه مرغ

ساخت لانه مرغ با لاستیک ماشین

ساخت لانه مرغ با لاستیک ماشین

عکس لانه مرغ

ساخت لانه مرغ با لاستیک ماشین

۲۵ ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ 

نظرات

۱۴۰۰/۳/۱۹در زمستان به دلیل کم بودن ساعت روشنایی روز بهره وری مرغ ها کمتر می شود. با استفاده از روشنایی در ساعات تاریکی می توانید بهره وری را افزایش دهید. برای هر 6 مترمربع اتاق ، 60 وات برق مورد نیاز است. مطلوب ترین طیف توسط لامپهای فلورسنت ساطع می شود.علاوه بر این ، روشنایی مداوم در خانه مرغ منجر به افزایش عصبی شدن مرغ ها می شود .مدت زمان توصیه شده ساعتهای روز 15 ساعت است ، بقیه زمان پرندگان باید استراحت کنند. مهم. طبق مشاهدات مرغداران ، تولید تخم مرغ با نور نارنجی افزایش می یابد و مرغ ها با نور سبز رشد سریع تری دارند. رنگ آبی اثر آرام بخشی دارد ، از پرخاشگری می کاهد.

۱۴۰۰/۳/۱۹مراقبت از لانه ها بسیار ساده است. بیایید نگاهی به برخی از فعالیت های لازم بیندازیم. نظافت منظم. پرکننده های خیس عوض می شود و تخمها به موقع جمع می شوند. ضد عفونی. خوب است که با تغییر ماده پر کننده با محلول ضد عفونی کننده همراه باشید. این روش باید هفتگی باشد. بخور با بمب های دودزا. این ضروری است زیرا عوامل بیماری زای مضر به سرعت در مرغداری ها تکثیر می شوند. برای جلوگیری از آلودگی ، لانه ها و تمام قسمت ها با محلول سفید کننده پاک می شوند. پس از پردازش ، اتاق باید تهویه خوبی داشته باشد. نگهداری به موقع برای جلوگیری از صدمه به پرندگان ، حداقل هر سه ماه یکبار اتصالات لانه را بررسی کنید. توجه داشته باشید که اگر مرغ ها از ساختار ساخته شده چشم پوشی کنند ، دلایل خاصی برای این امر دارند. خطاها باید به موقع برطرف شوند. اگر هیچ خطایی رخ ندهد ، شاید مرغ تخمگذار جوان فقط باید به لانه عادت کند. برای این منظور ، باید یک یا دو شب درب لانه بسته شود. حتی در داخل می توانید تخم مرغی را که توسط مرغ دیگری گذاشته شده قرار دهید. همچنین می توانید موردی را پیدا کنید که متناسب با شکل تخم مرغ باشد. قرار دادن پرها در لانه های جدید توصیه می شود که توجه پرندگان را به خود جلب می کند. پرندگان ممکن است از لانه ها امتناع ورزند ، زیرا توسط انگلی ، کپک و رطوبت در داخل مزاحم می شوند.

۱۴۰۰/۳/۱۹تخم مرغ خانگی محصولی سالم و سازگار با محیط زیست است. برای اینکه همیشه به وفور وجود داشته باشد ،مرغ پرورش می یابد ، اما گاهی اوقات نمی توان تخم مرغ از آن گرفت. دلیل اصلی و ناخوشایند این موضوع نوک زدن به تخم مرغ توسط خود پرندگان است. قبلا اعتقاد بر این بود که پرندگان فقط به دلیل مراقبت ضعیف تخم مرغ را خراب می کنند. در مرحله حاضر ، دلایل نوک زدن به عنوان فضای کمی برای پیاده روی ، کمبود اجزای گیاه در رژیم غذایی ، کمبود کلسیم در بدن مرغ قابل درک است. پدیده اخیر تقریباً نقطه ضعف اصلی در تغذیه پرندگان محسوب می شود. اتفاقاً غذای بی کیفیت منجر به اقدامات بعدی می شود که منجر به جستجوی غذای خوشمزه می شود. تخم مرغ ها اغلب چنین می شوند. همچنین ، محل قرارگیری لانه ها در فاصله بسیار نزدیک منجر به این واقعیت می شود که مرغ به سادگی تخم هایی را که نزدیک مرغ های دیگر می گذارد توسط مرغ های دیگر خورده می شود. کارشناسان توصیه می کنند مرغ هایی را که شروع به خرابکاری در مرغداری های کرده اند ،جدا کنید. اعتقاد بر این است که ، این مرغ ها اغلب به عمد تخمها را خرد می کنند. عادت دادن چنین مرغ هایی برای حمل عادی امکان پذیر نیست. با این حال ، صاحبان خصوصی لایه ها استفاده از روش های مختلف سنتی را پیشنهاد می کنند. از بین روش های معروف ، می توان به این نکته توجه داشت - مرغ را با خردل تغذیه کنید. برای انجام این کار ، شما باید یک ناخن کوچک یا شی نوک تیز دیگری بردارید که بتوانید با آن سوراخ هایی از انتهای تخم مرغ معمولی ایجاد کنید. تمام مطالب برداشته شده و خردل میز خشک معمولی در پوسته خالی ریخته می شود. این ماده باید در لانه قرار گیرد و در صورت خوردن ، پرنده کاملاً ایده نوک زدن تخم های دیگر را کنار می گذارد. پرنده قطعاً طعم خردل را دوست نخواهد داشت. موارد تخم مرغ مانند قرار داده شده در لانه نیز می تواند امتناع از نوک زدن تخم ها را تحریک کند. منقار یا عادت نوک زدن تخمها را از بین می برد. از توصیه های تجربی ، روشی وجود دارد که شامل افزودن مکمل های پروتئینی به خوراک است. این می تواند آرد ماهی ، تخم مرغ آب پز شده همراه با پوسته خرد شده باشد. لانه تیره بسته با پرده به حفظ محصول غذایی کمک می کند ، زیرا پرنده به سادگی آن را نخواهد دید. نمای محدود لانه های همسایه نیز به شما کمک می کند تا نوک زدن تخمهای دیگران را از بین ببرد. توجه پرنده را می توان با چیزهای اضافی در لانه جلب کرد: زباله ، کاه. مقدار اضافی آن را بردارید تا موجود کنجکاوی را برای نوک زدن تخم مرغ تحریک نکنید. تمیز کردن به موقع لانه ها به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از نوک زدن تخم مرغ توصیه می شود. مشغول نگه داشتن پرندگان می تواند اقدام دیگری باشد. به عنوان مثال ، مرغ می توانند توسط نوک زدن سیب های آویزان ، کلم آویزان با طناب ، مشغول شوند. مرغ ها بسیار فعال هستند ، بنابراین نیاز به اشتغال مداوم دارند.

۱۴۰۰/۳/۱۹ در دمای بالا مرغ های تخمگذار تخمگذاری را متوقف می کنند و مرغ گوشتی تمایلی به خوردن خوراک ندارند. لانه مرغ را در سایه روشن قرار دهید تا مرغ ها را از گرم شدن بیش از حد آفتاب محافظت کنید

۱۴۰۰/۳/۱۹کف باید از مواد گرم ساخته شود و سیمان ، کاشی و سرامیک ، آجر برای آن مناسب نیست. جوجه ها مستعد رماتیسم هستند ، اگر کف سرد و مرطوب باشد ، روی پنجه های خود می نشینند و راه می روند. چوب مناسب ترین ماده برای لانه مرغ است. برای اینکه کف چوب با کود مرغ خراب نشود ، کف با یک لایه ضخیم ماسه و خاک اره پوشانده شده است. سقف نباید از موادی ساخته شود که در معرض آفتاب بسیار گرم می شوند یا از باران و باد سر و صدا می کنند. مرغ ها هم از ترس و هم از گرم شدن بیش از حد به همان اندازه عصبی می شوند.

۱۴۰۰/۳/۱۹هرچه فضای کافی برای راه رفتن مرغ ها باشد ، خطر شیوع عفونت نیز کاهش می یابد. برخی از مالکان ، با تعداد زیادی پرنده ، راه را به بخشهایی تقسیم می کنند . محل پیاده روی باید خشک باشد ، که توسط خاکهای شنی یا سیستم زهکشی تأمین می شود.

۱۴۰۰/۳/۱۹چگونه یک لانه مرغ هوشمند بسازیم؟

۱۴۰۰/۳/۱۹احساس پرنده به چیدمان شایسته لانه مرغ بستگی دارد و کمیت و کیفیت تخم های تازه به شرایط آن بستگی دارد. در زمستان شرایط ویژه ای برای نگهداری مرغ خانگی مورد نیاز است ، بنابراین در بعضی موارد استفاده از اتوماسیون ضروری است. اساساً ، کشاورزان همه کارها را با دست خود انجام می دهند ، به عنوان مثال ، آنها آب و هوای خاصی را برای بخش ها ایجاد می کنند ، راه رفتن را آماده می کنند ، لانه ها و لبه ها را برای لایه ها آماده می کنند. و پیشرفته ترین ها از سیستم "مرغداری هوشمند" استفاده می کنند. با مراقبت از مرغ ها ، باید همه کارها را انجام دهید تا خانه آنها به اتوماسیون مجهز شود. این امر به ویژه در زمستان که تهویه هوا ضروری است تا پرنده بتواند هوای تازه تنفس کند بسیار مهم است. این سیستم که "لانه مرغ هوشمند" نامیده می شود ، لیستی از اقدامات برای بهبود شرایط زندگی طیور را ارائه می دهد. اول از همه ، ارزش دارد که بفهمیم این ساختمان چیست. این شامل نکات زیر است. روشن و خاموش شدن خودکار نور. این به این معنی است که وقتی بیرون نور است ، باید فضای اتاق مرغ خاموش شود. این کار معمولاً طبق برنامه انجام می شود . دمای اتاق باید در +15 + 18 درجه حفظ شود. بلافاصله باید گفت که این نیاز به ترموستات دارد. تجهیزات گرمایشی نیز برای تأمین گرما مورد نیاز است. می توانید از بخاری مادون قرمز استفاده کنید - این اقتصادی ترین و موثرترین روش گرم شدن است ، که در آن اکسیژن اضافی مصرف نمی شود و رطوبت طبیعی است. این وسیله برای پرندگان و انسان ها خطری ندارد. باز شدن خودکار درب در زمستان برای سلامتی و تولید تخم مرغ پرندگان بسیار مهم است. باز شدن خودکار درب نباید خیلی سریع باز و بسته شود و یک سنسور داخلی باید فقط به پرندگان و گربه های خانگی پاسخ دهد. سیگنال گربه های خانگی را می ترساند. کشاورزان راه حلی پیدا کرده اند و از سنسورهای RFID که به پای مرغ متصل می شوند استفاده می کنند. بنابراین امکان مشاهده شبانه روزی موجودات زنده وجود دارد ، در حالی که مرغ های منفعلی را که عجله ندارند ، شناخت. اتوماسیون باز کردن دریچه هوا نیز مهم است زیرا در این روش تهویه طبیعی لونه مرغ اتفاق می افتد ، به این معنی که هیچ رطوبت ، قالب طبیعی در اتاق وجود نخواهد داشت و همچنین یک محیط مناسب برای عفونت های مختلف که پرنده حساس است ، وجود نخواهد داشت. برای نگهداری کامل مرغ ها ، سنسور رطوبت نیز مورد نیاز است ؛ برای این منظور به درایو برای پنجره نیاز است. با این حال ، یک راه دیگر برای حل این مشکل وجود دارد - یک لوله از نوع فاضلاب به طور دوره ای روشن ، مجهز به یک فن و منبع تغذیه و اگزوز ، که عملکرد اصلی آن گردش یکنواخت توده های هوا است. این تمام موارد مربوط به کنترل خودکار نیست. در حالت ایده آل ، این سیستم می تواند با کنتورها تکمیل شود ، که از این طریق می توان تمام قرائت ها را از راه دور از طریق اینترنت گرفته و از طریق یک شبکه جهانی کنترل کرد.در عین حال ، فراموش نکنید که یک سیستم خودمختار برای کشاورزی موفق کافی نیست. برای اینکه پرندگان بتوانند در چنین خانه ای خودکار به خوبی پرواز کنند و احساس راحتی کنند ، نگه داشتن مرغ ها روی سایر وسایل - راه رفتن و تغذیه نیاز به تلاش زیادی دارد.

در ادامه بخوانید...

25 ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ

در

ایده خلاقانه لانه مرغ

بعضی از مرغ ها آنقدر صاحبان حیرت انگیزی دارند که به آن ها حسادت می کنیم! صاحبان آنها با مرغ ها مانند VIP (مرغ بسیار مهم) رفتار می کنند و با ساخت لانه مرغ ارزان شبیه صفحات کتاب یک داستان کودکان برای آن ها می سازند تا  آنها را برای  تخم گذاشتن آماده کنند. (من اگه یک با غ داشته باشم انجام میدم)

 

برای اینکه به شما و کارآفرین هایی که به دنبال ایده خلاقانه هستند، تمام لانه های  مرغی را که در صورت مرغ بودن در آن زندگی می کردید نشان دهیم ، sayarak  مجموعه ای از لانه هایی  با  ایده خلاقانه ساخت لانه مرغ و ساخت لانه مرغ با وسایل ساده را برای لذت بردن شما گردآوری کرده است . به یاد داشته باشید از عکس های دلخواه خود استفاده کنید اما مراقب باشید و مطمئن شوید که مرغ های شما  آنها را نه می بینید و نه می خواهند که در سرزمین های عجیب شیک و پر هزینه  برای دکوراسیون لانه ها زندگی کنند! (من اگه یک با غ داشته باشم انجام میدم)

 

ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ

ایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغcreative-chicken-coops-designs-11-5f0d90f5d9663__700.jpgایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغایده خلاقانه برای ساخت لانه مرغ       

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ایده خلاقانه برای استفاده از بلوک سیمانی باقی مانده پس از ساخت و ساز

در

ایده خلاقانه

 

در پایان ساخت و ساز ، بلوک سیمانی استفاده نشده اغلب باقی مانده است. اما عجله نکنید که آنها را دور بریزید یا به همسایگان بدهید . بلوک سیمانی یک ماده عالی برای محوطه سازی یک کلبه تابستانی و یک طرح شخصی است. 10  خلاقیت با بلوک سیمانی  و  ایده خلاقانه و هک زندگی برای استفاده از بلوک سیمانی که به شما کمک می کند از آنها الهام گرفته و شروع به اجرای پروژه های اصلی با بلوک سیمانی کنید.


1. اجاق و نیمکت با بلوک سیمانی 

ایده خلاقانه

ساخت اجاق با بلوک سیمانی
یک  اجاق با با بلوک سیمانی برای آتش  در زمین بدون حفاظ ایمن تر است.  / عکس


تصور تعطیلات در کشور بدون آتش عصر ، کباب پز و سبزیجات کبابی بسیار دشوار است. وبلوک سیمانی برای ساخت یک ساخت اجاق با بلوک بسیار عالی هستند. البته آتش را می توان به سادگی در یک قطعه زمین آماده شده روشن کرد. اما ، اولاً ، ایمن نیست ، آتش می تواند با باد گسترش یابد. و ثانیا ، این بسیار ناخوشایند است ، زیرا برای آن شما باید یک تکیه گاه برای سیخ ها درست کنید.

 

ایده خلاقانه

ساخت اجاق هیزمی با بلوک : با بلوک سیمانی ، می توانید یک کباب پز کوچک ، و یا یک اجاق بزرگ برای یک رستوران بزرگ بسازید.  / عکس

 

و از بلوک های بزرگ می توانید یک شومینه امن بسازید یا یک کباب پز دائمی برای مهمانی های دوستانه و خانوادگی مجهز کنید.

 

Build-Your-Own-Rocket-Stove-With-A-Few-Cinder-Blocks-2.jpg

خلاقیت با بلوک

 

اجاق سیمانی در باغ

اجاق سیمانی در باغ

 

شاید یکی از محبوب ترین موارد استفاده برای بلوک های بتونی  ، ساخت اجاق با بلوک سیمانی باشد. وقتی یک یا دو ردیف بلوک در اطراف محیط قرار می گیرند ، ممکن است این ساده ترین گزینه باشد. چنین اجاق بداهه ای برای سوزاندن زباله پس از تمیز کردن محل و پخت سیب زمینی و سرخ كردن كباب مناسب است.

 

ایده خلاقانه برای استفاده از بلوک سیمانی

می توانید دستگاه پخت و پز محکم تری در فضای باز بسازید. با این حال ، محافظت از همه سازه های قابل اشتعال که در نزدیکی شما هستند را فراموش نکنید.

 

2. محل نگهداری چوب با بلوک سیمانی

ایده خلاقانه
ایده با بلوک سیمانی  : با بلوک سیمانی و چند تخته ، یک تکه چوب ساده  محلی برای نگدا ی چوب سریعا آماده می شود.  / عکس


آتش  به هیزم و برای آنها به نوبه خود به یک فضای ذخیره سازی نیاز دارد.  بلوک سیمانی همچنین در اینجا استفاده می شود ، به عنوان مثال ، به عنوان پایه ای برای یک نگهداری چوب ها. 

 

ایده خلاقانه

ایده با بلوک سیمانی  : تخته های چوب را می توان به صورت طویل و باریک ، در امتداد طول هیزم ساخت.  / عکس


دو یا سه سنگ ساختمانی توخالی بر روی زمین قرار گرفته ، چند تخته روی آنها گذاشته شده و تیرها در حفره های بلوک سیمانی شدیدا گیر کرده اند ، که به عنوان دیوارهای محل نگهداری هیزم عمل می کنند.

 

3. باکس گل با بلوک سیمانی

ایده خلاقانه
ایده با بلوک سیمانی  : گلدان هایی با بلوک سیمانی را می توان در تنظیمات مختلف ساخت.  / عکس


روش سنتی و پرطرفدار برای استفاده از بلوک های باقی مانده ، گلدان های گل است. گزینه های سنگ ساختمانی توخالی تقریبا گلدان های آماده هستند و برای اجرای ایده ، فقط نصب آنها بر روی پایه ، پر کردن آنها از خاک و گل های گیاه باقی مانده است.
به دلیل فرم مستطیل پایدار ، در چیدمان گلدان های بداهه نیز هیچ مشکلی وجود ندارد. آنها را می توان به راحتی در بلوک های منفرد در قسمت های مختلف حیاط قرار داد ، اما ترکیبات چندین قطعه بسیار جالب تر به نظر می رسد. فضای زیادی برای خلاقیت وجود دارد: بلوک ها را می توان در جهات مختلف چرخاند و ساختارهای عمودی اصلی ساخت.

 

ایده خلاقانه

خلاقیت با بلوک های سیمانی : تزئینات موزاییکی بلوک سیمانی را به یک گلدان زیبا تبدیل کرده است.  / عکس


مشاوره مفید از sayarak.com : بلوک سیمانی یک ماده خاکستری است ، اما می تواند تزئین شود و جلوه جذاب تری به گلدان ها بدهد. این را می توان به روش های مختلفی انجام داد ، به عنوان مثال ، رنگ آمیزی در یک یا چند رنگ ، اعمال الگوها یا نقاشی های زیبا ، چسباندن موزاییک کاشی های شکسته یا مواد دیگر.

 

4. نیمکت و مبل برای باغ با بلوک سیمانی

ایده خلاقانهخلاقیت با بلوک های سیمانی : کوسن های نرم  و بلوک سیمانی نیمکت  را به یک مبل راحتی تبدیل می کنند.  / عکس 


دوام و اشکال هندسی واضح ، بلوک سیمانی را به ماده ای ایده آل برای ایجاد نیمکت ، نیمکت و مبل تبدیل می کند. برای یک باغ ، ساخت و سازهایی که با سنگ ساختمانی کاملاً آستر شده اند ، مناسب هستند. برای راحتی نشستن ، نیمکت ها با تشک های نرم و بالش پوشانده شده اند که در هوای نامناسب می توان آنها را به خانه برد. برای تراس یا آلاچیق ، گزینه های سبک هنگام ترکیب بلوک سیمانی با تیرهای چوبی مناسب تر خواهند بود.

 

ایده خلاقانه

خلاقیت با بلوک های سیمانی :  نیمکت ها را می توان به صورت نیم دایره نزدیک شومینه قرار داد.  / عکس


ساخت و ساز بسیار ساده است و مونتاژ می شود: یک سنگ ساختمانی توخالی به عنوان یک تکیه گاه عمل می کند .

 

ایده خلاقانه برای استفاده از بلوک سیمانی

 

گزینه دیگر ترکیب باغ گل و نیمکت های باغ است. از تکنیک مشابه اغلب در طراحی شهری استفاده می شود. بلوک بتونی را در مرکز خود قرار دهید ، تمام سوراخ ها را باخاک پر کنید و در آنجا گل بکارید و نیمکت هایی را در اطراف تخت گل بتونی قرار دهید.

 

ایده خلاقانه برای استفاده از بلوک سیمانی

 

5. میز باغ و کلبه ها با بلوک سیمانی

ایده خلاقانه
خلاقیت با بلوک های سیمانی :  یک میز ساده که روحیه مثبتی ایجاد می کند.  / عکس


از بلوک سیمانی ، می توانید در عرض نیم ساعت یک میز درست کنید ، که برای سالها دوام داشته باشد. فقط باید تکیه گاه ها را بچینید و رومیزی را از بالا درست کنید. گزینه های زیادی برای طراحی وجود دارد: بسته به هدف ، میز را می توان از هر اندازه و شکلی تهیه کرد: برای شام های خانوادگی ، پیک نیک برای مهمانی های بزرگ یا ....

 

ایده خلاقانه

خلاقیت با بلوک سیمانی   ، می توانید یک پیشخوان  تزئین شده با گل  ایجاد کنید.  / عکس


جداول ساخته شده از بلوک سیمانی علاوه بر تراس ، در خانه نیز قابل استفاده است . از بلوک سیمانی در ترکیب با چوب یا شیشه می توانید میز قهوه خوری یا پایه تلویزیون یا تجهیزات موسیقی درست کنید.

 

6. باکس گل با بلوک سیمانی

ایده خلاقانه
خلاقیت با بلوک سیمانی  برای  گلکاری بسیار مناسب است.  / عکس 

 

بلوک بتونی یک ماده عالی برای تزئین تخت گل ها است. می توان از آنها یک حاشیه درست کرد و گل ها را نه تنها در ناحیه ای که توسط حصار تشکیل شده است ، بلکه در فضای خالی بلوک ها نیز کاشت.

 

ایده خلاقانه

خلاقیت با بلوک سیمانی  : باکس گل با ارتفاع به صورت ارگانیک با گلدان های ایستاده و بلند تکمیل می شود.  / عکس


یا با گذاشتن بلوک سیمانی در چندین ردیف و پراکندگی باکس گل های کوچک در اطراف محل ، باکس گل های بلند بسازید.

 

7. حصار با بلوک سیمانی

ایده خلاقانه
می توانید به سرعت حصار موقت یا دائمی در حیاط بسازید.  / عکس


بلوک سیمانی اغلب برای ساخت نرده ها استفاده می شود ، اما علاوه بر این ، سنگ ساختمان برای منطقه بندی حیاط بسیار مناسب است. به عنوان مثال ، شما می توانید یک دیوار پر گل بسازید ، منطقه تفریحی را از باغ سبزیجات جدا کنید. برای انجام این کار ، هنگام کاشت ، بلوک سیمانی چرخانده می شود تا نیمی از بلوک از دیواره بیرون زده و گیاهان در آنجا کاشته شوند. همچنین می توانید هنگام تقسیم سایت به مناطق ، حصار درست کنید و در حفره های ردیف بالا گل بکارید.

 

ایده خلاقانه

مینی حصار با گل و بلوک بتونی   / عکس

 

8. باغچه با بلوک سیمانی

ایده خلاقانه


با کمک بلوک بتونی ، شما می توانید نه تنها باکس گل ، بلکه باغچه را نیز تجهیز کنید. این یک روش کاشت بسیار محبوب است ، که ساختار و نگهداری سایت را آسان تر می کند. بسترها را می توان با مخلوط های مختلف خاک پر کرد ، برای یک محصول خاص انتخاب کرد ، و دسترسی به گیاهان بسیار آسان تر می شود.

 

ایده خلاقانه

حفره های موجود در بلوک سیمانی برای ایجاد یک گلخانه کوچک بر روی باغچه مناسب هستند.  / عکس


ساخت آنها نیز آسان است: بلوک ها با هر ترتیب مناسب گذاشته می شوند ، از خاک پوشانده می شود و سپس بذرها یا نهال ها کاشته می شوند.

 

9. پله در سایت با بلوک سیمانی

ایده خلاقانه
از بقایای بلوک بتونی ، می توان برای پله  استفاده کرد

 سنگ ساختمانی به عنوان پله بسیار عالی است ، و اگر در بلوک های سنگین خالی باشد ، می توان آنها را با سنگریزه های تزئینی پوشاند.

 

10. قفسه بندی با بلوک سیمانی

ایده خلاقانه
ساختن قفسه ای  ازبلوک سیمانی


ایجاد قفسه بندی روش واقعی دیگری برای استفاده از بلوک سیمانی است. این می تواند قفسه های گل و تجهیزات باغبانی در سایت یا کل سیستم های ذخیره سازی در اتاق باشد. به عنوان مثال ، در زیرزمین یا گاراژ ، سنگ ساختمان بدون اینکه  بخواهید آنها را به دیوار ثابت کنید ، یک پایه محکم برای قفسه ها ایجاد می کند. علاوه بر این ، یک قفسه برای شیشه های نوشیدنی را می توان از بلوک های سنگفرش توخالی در انبار درست کرد.

 

ایده خلاقانه

قفسه را می توان در هر ارتفاعی ساخت.  / عکس


در خانه ، چنین قفسه ای نیز مفید خواهد بود. معمولاً در خانه هایی که به طور دائم زندگی نمی کنند ، اما گاه گاهی می آیند. در این حالت ،  تجهیز فضای ذخیره سازی از بلوک سیمانی و تخته ها بسیار عملی تر خواهد بود.

 

ایده خلاقانه برای استفاده از بلوک سیمانی

 

قفسه هایی با بلوک سیمانی نیز در فضای داخلی یافت می شوند. به عنوان مثال ، می توان از آنها برای ساخت قفسه های کتاب بسیار سریع و آسان استفاده کرد. هزینه چنین تجسمی بسیار کمتر از قفسه های چوبی سنتی است.

 

ایده خلاقانه برای استفاده از بلوک سیمانی

 

عاشق نور شمع هستید؟ یک دیوار بلوک بتونی در منطقه ای آرام از زمین بسازید. هر روز عصر می توانید سوسو زدن شمع ها را تحسین کنید. و می توانید عناصر اضافی را تغییر دهید. اینها می توانند گل گلدان ، کدو تنبل تزئینی ، میوه و ... باشند. - هرچه خیال می گوید.

 

ایده خلاقانه برای استفاده از بلوک سیمانی


ساکنان خانه های ویلایی خلاق از بلوک بتونی برای تجسم باورنکردنی ترین ایده ها استفاده می کنند. چه کسی گفته است که خانه پرندگان باید از چوب ساخته شوند؟ شخصی از بلوک خانه پرندگان را  ساخت. خانه بسیار مطمئن و محکم به نظر می رسد. این برای بیش از یک نسل پرنده کافی است.

بلوک های رنگی ، روی هم چیده شده ، به یک ستون روشن تبدیل می شوند که به عنصر زیبا در باغ شما تبدیل می شوند

 

نظرات

۱۴۰۰/۵/۵خلاقیت با بلوک سیمانی بلوک های بتونی برای ساخت نه تنها مبلمان فضای باز استفاده می شود. آنها همچنین در فضای داخلی یک آپارتمان ، به عنوان مثال بعنوان تخت، خوب به نظر می رسند. چند بلوک را روی زمین قرار دهید و یک تشک را در قسمت بالا قرار دهید. از سوراخ های موجود در بلوک ها می توان به عنوان فضای ذخیره سازی اضافی برای وسایل کوچک مانند کفش استفاده کرد. ما توصیه می کنیم پایه بتونی را از تشک کوچکتر درست کنید. در این حالت ، پای شما خراشیده نخواهد شد ، که خصوصاً در صبح خیلی خوشایند نیست.

در ادامه بخوانید...

هک زندگی با برنج

در

مامعمولا بدنبال چیزهایی هستیم که می توانند برای بیش از یک هدف استفاده شوند. برنج نیز شامل آنهاست، و برای چیزی بیشتر از خوردن ، خوب است. شما هنگامی که استفاده های جالب برنج را بفهمید  واقعا تحت تاثیر قرار خواهید گرفت.

 

هک زندگی با برنج

موضوع این پست در مورد دانه نسبتا ارزان برنج در جهان است را به اشتراک گذاشته ایم.(البته در ایران برنج ارزان نیست و هر دقیقه از گرانی برنج می شنویم) در این پست بر 17 استفاده عجیب تاکید کرده، بسیاری از آنها را ما هرگز قبلا نشنیده ایم. برنج علاوه بر مشارکت در یک وعده غذایی،  هم چنین، به تمیز شدن اطراف خانه، نگهداری ابزار، و حفظ لوازم الکترونیکی از خراب شدن کمک میکند. شما می توانید آن را برای بهداشت شخصی و برای سرگرم کردن کودکان استفاده کنید. می تواند شما را گرم نگه دارد و به شما در پخت و پز بهتر کمک کند. بهترین بخش این است که  می تواند دوباره و دوباره بدون اینکه هدر رود استفاده شود. 17 استفاده شگفت انگیز برای برنج را در ادامه ی این مقاله آمده است

برنج، یکی از پرمصرف ترین غذاهای اصلی در جهان است. آیا شما می دانستید که می توانید با آن بیش از اینکه فقط آن را بخورید، کار های زیادی انجام دهید؟

1- با برنج بالشتک های  گرم درست کنید

هک زندگی با برنج

وقتی که هوای بیرون سرد است شما به یکی از این بالشتک های گرم، زیبایی و کوچک RaeAnnKelly.comنیاز خواهید داشت. آنها بهترین شیوه برای گرم کردن دست ها هستند و در زمان پیاده روی به درد می خورند .نیاز نیست خیلی برای درست کردن آنها وقت بگذارید - قیچی، پارچه، سوزن، برنج، دکمه ها و نخ. 

2- تیز کردن تیغه های کند مخلوط کن با برنج

هک زندگی با برنج

نگرانید که تیغه های شما به تیزی قبل نیستند؟ تقریبا نصف یک فنجان برنج را در مخلوط کن خود بریزید و برای مدت 2 دقیقه آن را روشن کنید. به زودی متوجه تفاوتی خواهید شد و دیگر نیازی به خرید یک مخلوط کن جدید نخواهد بود!

3- برنج رنگی درست کنید

 

هک زندگی با برنج

از بازی های حسی با این برنج رنگی هیجان انگیز لذت ببرید. انجام آن آسان است. شما می توانید آن را برای سال ها در یک ظرف مهر و موم شده نگه دارید و از آن برای درست کردن کارت، اشکال، اسباب بازی و .... استفاده کنید. 

4- یک بطری بازی برای کودکان درست کنید

هک زندگی با برنج

اگر شما در حال رفتن به یک سفر طولانی با ماشین هستید پس مطمئن شوید که بطری بازی خود را برداریدد! یک بطری تمیز را با اشیاء کوچک از اطراف خانه و کمی برنج پر کنید، یک شیار در بالای آن بگذارید که هنگامی که بطری را تکان می دهید، اشیاء قادر به تکان خوردن باشند. اشیاء کوچک می توانند شامل تاس، مهره، گیره های کاغذ، دکمه ها - هرچیزی که شما از اطراف پیدا می کنید، باشد. شما همچنین می توانید از برنج رنگی برای ساخت بطری ها استفاده کنید.

5- موبایل خیس را با برنج خشک کنید

هک زندگی با برنج

اگر شما گوشی خود را در سینک یا پایین توالت انداختید، احتمال دارد که شما وحشت کنید. نترسید، برنج اینجاست! یک کاسه را با برنج پرکنید و گوشی خود را در آن قرار دهید، آن را به مدت دو روز نگهدارید و سپس آن را درآورید. برنج باید تمام آب را جذب کرده باشد و گوشی شما دوباره به کار خواهد افتاد.

6- گلدان  یا بطری ها با برنج  تمیز کنید

هک زندگی با برنج

گاهی اوقات گلدان ها و بطری ها اشکال آزاردهنده ای دارند که شما نمی توانید به آن قسمت برای تمیز کردن برسید. 2 قاشق برنج بردارید و در کمی آب گرم بریزید تا به مدت 15 دقیقه خیس بخورد. بطری را به خوبی تکان دهید، محتویات داخل بطری را بیرون بریزید، سپس با آب بشویید. برنج به تمیز کردن هرگونه لکه کمک خواهد کرد - چقدر عالی!

7- ابزارهای خود را با برنج از زنگ زدگی  محافظت کنید

هک زندگی با برنج

چند قاشق برنج نامرغوب و نپخته را به یک جعبه ابزار اضافه کنید تا رطوب در هوا را جذب کند. این امر باید کمک کند که ابزار ارزشمند شما خشک و به دور از زنگ زدگی بماند.

 

8- آب برنج پاک کننده ی عالی برای صورت

 

هک زندگی با برنج

زنان آسیایی از آب برنج برای تمیز کردن پوست خود به مدت سالهای زیادی استفاده می کردند و شما می توانید با دنبال کردن دستورالعمل های ساده Blog.freepeople.com آن را انجام دهید. به نظر انجام آن آسان است و من نمی توانم برای امتحان کردن آن صبر کنم.

9- آسیاب قهوه را با برنج تمیز کنید

هک زندگی با برنج

اگر قهوه خرد کن شما یا ادویه خردکن شما خیلی خاک یا چربی به خود می گیرد پس کمی برنج در آن بریزید. این کار، باعث می شود که آسان تر تمیز شود تا اینکه جداگانه آن را تمیز کنید. آن به خلاص شدن از ادویه های گیرکرده در زیر یا بوی کهنه قهوه کمک خواهد کرد - فقط به یاد داشته باشید که بعد، آن را خشک کنید. (سیارک

10-  وسیله نگهدارنده برای  چاقو بسازید

هک زندگی با برنج

اگر شما یک انتخابی از چاقوهای مختلف دارید، پر کردن یک وسیله نگهدارنده را با برنج امتحان کنید. این امر مناسب بسیاری از انواع مختلف اندازه های چاقو است و یک نگهدارنده  دسته چاقوی خیلی ارزانتری نسبت به خریدن یک دسته چاقوی فیبری است.

11- بلندترین مو را در دنیا با آب برنج داشته باشید

هک زندگی با برنج

راز موهای بلند؟ مخمر آب برنج! با چک کردن راز رشد بلندترین مو در دنیا از آنوشکا اف، یاد بگیرید که چگونه این محلول شستشوی موی خانگی، ارزان و آسان را بسازید.این هک زندگی را براحتی درست کرده و در یخچال نگهداری کنید. فقط کافیست کمی برنج را در آب بدون نمک بجوشانید .

12- یک ابزار تولید صدای باران بسازید

هک زندگی با برنج

یک ابزار تولید صدای باران زیبا با مواد اطراف خانه بسازید. در داخل آن برنج بریزید. صدایی شبیه صدای باران خواهد داد که برای رقصیدن و تولید موسیقی با کودکانتان عالی است. Theimaginaiontree.com را برای جزئیات چگونگی انجام آن بررسی کنید.

 

13-استفاده  از برنج برای جلوگیری از پف کردن خمیر

 

هک زندگی با برنج

اگر شما خمیری دارید که فعلا نیاز به پخت آن ندارید، پس از کمی برنج  استفاده کنید. لایه کلوچه ی خود را با کاغذ پوستی آشپزی بپوشانید و در آن به اندازه کافی برنج بریزید که جلوی پف کردن خمیر رابگیرد. شما می توانید دوباره و دوباره از آن برنج استفاده کنید.

 

14- جلوگیری از به هم چسبیدن نمک  با برنج 

هک زندگی با برنج

تکه های آزاردهنده نمک در نمک پاش شما می تواند به سادگی توسط اضافه کردن چند دانه برنج خام برای مخلوط آن پیش گیری شود. برنج تمام رطوبت آن را خواهد گرفت و نمک شما به سادگی پاشیده خواهد شد. 

15- رسیده شدن هندوانه با برنج

هک زندگی با برنج

در یک کاسه برنج خام، میوه را قرار دهید. برنج کمک خواهد کرد که هیدروکربن اشباع نشده به دام بیفتد و به میوه شما کمک خواهد کرد که سریعتر برسد. فراموش نکنید که به آن سر بزنید!

 

16- دمای روغن را با برنج تست کنید

هک زندگی با برنج

می خواهید چیزی را سرخ کنید؟ چند دانه برنج بردارید و آن را در ماهی تابه ی پر شده از روغن داغ خود بریزید و اگر برنج بالا آمد و شروع به پخته شدن کردن، پس روغن شما برای سرخ کردن عالی است!

17- با برنج چسب بسازید

هک زندگی با برنج

اگر شما یک شخص ماهر هستید، پس یادبگیرید که چگونه چسب برنجی بسازید. Wikihow.com را برای دستورالعمل های آن ببینید. آن چسب کاملا سفت و تقریبا شفاف است که برای  کاردستی های کاغذی عالی است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ ترفند استفاده از  برنج برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

استفاده های فوق العاده آرد ذرت که فراتر از پخت و پز است

در

آرد ذرت به خوبی بعنوان یک قوام دهنده نامتعارف شناخته می شود  پودر ذرت می تواند برای موارد بیشماری از آرایش دست ساز گرفته تا بهبود ضربات تنیس و بازی بیلیارد شما استفاده شود.

 

آرد ذرت

آرد ذرت برای چی خوبه

راز قدرت آرد ذرت، توانایی آن در جذب رطوب و خاک است. مصارف نیمه پزشکی، حقه های زیبایی، و استفاده های بسیار زیادی برای آرد ذرت وجود دارد. جد شما احتمالا از مقدار کمی از اینها استفاده می کرده است اما در طول زمان اسپری نشاسته تلاقی شده با ایروسول، فراموش شده اند. این استفاده های عالی را با مطالعه مقاله زیر دوباره رواج دهید.

آرد ذرت برای چی خوبه

ما از  آرد ذرت در آشپزی  استفاده زیادی می کنیم. اما فقط کاربرد آرد ذرت در آشپزی  تمام آن چیزی نیست که این آرد برای آن مناسب است! حال شاید بپرسید پس با آرد ذرت چی میشه درست کرد ؟ موارد استفاده آرد ذرت  ؟ با آرد ذرت چی درست کنم ؟ کاربرد نشاسته ذرت ؟  پودر ذرت برای چی خوبه ؟ مصارف عملی بسیار زیادی برای آرد ذرت بیرون از آشپزخانه وجود دارد. از باز کردن گره های کور تا تسکین دادن آفتاب سوختگی و ساخت رنگ انگشتی! آرد ذرت پودری  کاربردی است!  

 

اگر دانه های ذرت را به حالت پودری آسیاب کنید، می توانید آرد ذرت به دست آورید که در تصور و استفاده سنتی ما غیرعادی است. این محصول مفید هزاران سال است که به طور گسترده در قاره آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از آن با احتیاط در قرن شانزدهم در کشورهای اروپایی آغاز شد.

ارد ذرت به چه دردی میخوره

خانم های خانه دار امروزی از این آرد برای تهیه خوش طعم ترین، نرم ترین و پف دارترین محصولات قنادی، شیرینی ها و غلات خوشمزه، کلوچه، کیک و کلوچه، سوپ و کاسرول، نان ترد، سس و چیپس، غذاهای اصلی و حتی نوشیدنی استفاده می کنند. مزایا و اینکه چه کسی باید با احتیاط از این محصول استفاده کند در زیر توضیح داده شده است.

 

آرد ذرت

 

آرد ذرت، نشاسته به دست آمده از دانه ذرت است. نشاسته ها به روش های مختلف از 1000 سال قبل از میلاد هنگامی که مصریان ثروتمند باستان از نشاسته مشتق شده از دانه های مختلف برای ساختن چیزهایی مانند لوازم آرایش و چسب استفاده می کردند، استفاده می شد.  من زمان طولانی است که تصمیم گرفته ام  پستی را به  کاربرد آرد ذرت  ، این پودر فوق العاده اختصاص دهم!

 

کاربرد آرد ذرت در غذاها

ارد ذرت چه کاربردی دارد  و  ارد ذرت برای چه غذایی استفاده میشه

عامل غلیظ کننده

آرد ذرت در چه غذاهایی استفاده میشود

شما می توانید سس ها و آبگوشت ها را با کمی آرد ذرت غلیظ کنید. آرد ذرت را با کمی آب مخلوط کنید و هنگام پختن اضافه کنید.

 

استفاده از آرد ذرت در آشپزی

املت نرم بپزید

موارد استفاده آرد ذرت در آشپزی

شما می توانید با کمک آرد ذرت املتی نرم بپزید. یک چهارم قاشق چای خوری آرد ذرت را در یک تخم مرغ مخلوط کنید، هم بزنید و املت را بپزید.

برای مرغ و ماهی استفاده کنید

مصارف آرد ذرت

مرغ سوخاری

التهاب پوست

آرد ذرت می تواند برای تسکین و التیام التهابات پوستی شامل آفتاب سوختگی و واکنش های پوستی استفاده شود. 3 قاشق غذا خوردی آرد ذرت را با آب سرد ترکیب کنید تا شکل یک خمیر ضخیم به خود بگیرد. از یک گاز پانسمان یا توپ پنبه ای برای اعمال روی پوست استفاده کنید و بگذارید خشک شود، سپس با آب گرم بشویید.

دئودورانت

آرد ذرت یک پودر بسیار ریز با توانایی عالی برای جذب رطوبت است. در کمی جوش شیرین و روغن نارگیل آرد ذرت بریزید، شما یک دئودورانت دست ساز عالی دارید!  

از بین بردن لکه های چربی

آرد ذرت برای مقابله با لکه ها و اثرات چربی عالی است. مقدار زیادی آرد ذرت را روی لکه اسپری کنید و بگذارید برای یک ساعت یا بیشتر روی آن باشد تا رطوبت را بیرون بکشد. سپس با تکنیک تمیزکردن معمول خود ادامه دهید!
آرد چربی و رطوبت را کاملاً جذب می کند. برای از بین بردن لکه چربی از مبلمان چرمی ، روی آن آرد ذرت بپاشید و بگذارید چند ساعت (ترجیحا یک شب) روی آن بماند. صبح ، باقی مانده را با یک برس خشک پاک کنید.

از بین بردن لکه های جوهر

آرد ذرت علاوه بر روش های آرایشی ، به خانم های خانه دار در نظافت کمک می کند. برای از بین بردن لکه جوهر تازه ، خمیری تهیه کنید که از شیر و آرد ذرت تهیه شده است. وقتی ترکیب خشک شد ، باقی مانده را با یک برس پاک کنید. لکه به طور قابل توجهی روشن می شود یا به طور کامل از بین می رود.

پاک کننده پوست

شستن با صابون برای پوست های حساس خیلی خشک است. برای کاهش اثرات مضر قلیایی ، ژل دوش معمول خود را با آرد ذرت مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. می توانید صورت خود را با این ترکیب روزانه بشویید. این اسکراب سبک سلول های مرده پوست را به آرامی از بین می برد. با استفاده منظم ، وضعیت پوست به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

ماسک سفت کننده پوست

آرد ذرت به طور موثری پوست را سفت می کند. برای تهیه ماسک به موارد زیر نیاز دارید:

1 قاشق غذاخوری. یک قاشق آرد ذرت ؛
1 قاشق غذاخوری. خاک سفید ؛( خاکی است با ترکیب بالای املاح معدنی که در عطاری‌ها فروخته می‌شود)
1  قاشق پودر چای سبز دم کشیده؛
1 قاشق چایخوری آب لیمو.
ابتدا مواد خشک را مخلوط کنید ، سپس چای و آب را اضافه کنید. ترکیب را به مدت 20 دقیقه روی صورت تمیز بمالید. با آب گرم بشویید و پوست را با کرم مرطوب کنید.

ماسک آکنه

از آرد ذرت اغلب در درمان های زیبایی خانگی استفاده می شود. برای صاف کردن پوست ، 1 عدد تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت 15-20 دقیقه روی صورت خود بمالید و با آب گرم بشویید.

قلم سفید کننده

قلم های سفید کننده در خانه برای چیزهایی مانند حلقه اطراف یقه، تمیز کردن دوغاب، و حتی ساخت و ساز فوق العاده مفید هستند. از آرد ذرت برای ساختن ارزان قلم سفید کننده خود در خانه استفاده کنید!

بازکردن گره های کور

اگر شما در حال تلاش برای باز کردن یک گره محکم هستید، می توانید آن را با اسپری کردن کمی آرد ذرت روی گره و با کمی مالش باز کردن گره را آسان تر کنید. آرد ذرت اصطکاک بین الیاف طناب را کاهش داده و باز کردن آن را آسان تر خواهد کرد.

رنگ دست ساز صورت و انگشتی

شما می توانید با جوشاندن آرد ذرت در آب تا زمانی که سفت شود رنگ انگشتی بسازید. رنگ غذا را با خمیر مخلوط کنید و آن تبدیل به رنگ انگشتی می شود. شما هم چنین می توانید برای مهمانی تولد کودک رنگ صورت بسازید! آرد ذرت و کره گیاهی را برای ساختن رنگ صورت مخلوط کنید سپس برای رنگ های مختلف رنگ غذا اضافه کنید.

لاک ناخن مات

اگر شما لاک ناخن مات دوست دارید، می توانید آن را در خانه با آرد ذرت درست کنید. فقط آرد ذرت را با یک لاک ناخن روی یک بشقاب کاغذی کوچک مخلوط کنید ( یا حتی روی یک برگه یادداشت)  و سپس فورا آن را روی ناخن خود بزنید.

خوشبو کننده کفش

آرد ذرت رطوبت اضافی و بوی نامطبوع کفش را جذب می کند. اگر چند قطره اسانس مورد علاقه خود را به آرد اضافه کنید ، کفش خوش بو می شود. شب آرد را داخل آن بریزید و صبح آن را تکان دهید.

کارت های بازی خود را تمیز کنید

آیا کارت های بازی شما به نظر کمی سیاه می رسند؟ آنها را در یک کیسه پر از آرد ذرت تکان دهید تا کثیفی و چربی بریزد و سپس آنها را خشک کنید تا باقی کثیفی ها از بین بروند. 

تمیز کردن حیوانات پر شده

شما می توانید حیوانات پرشده را با آرد ذرت پاک کنید. حیوان پر شده را در یک کیسه کاغذی قرار دهید، مهر و موم کنید و کیسه را تکان دهید سپس آن را به مدت یک شب همانطور نگه دارید. روز بعد حیوان پر شده را از کیسه بیرون آورید و آن را بخونی تکان دهید یا از لوله جاروبرقی خود استفاده کنید.

شامپوی خشک

شامپوی خشک وقتی مفید است که شما عجله دارید و وقتی برای شستشوی کامل موهای خود و خشک کردن آنها ندارید. من در گذشته هم نسخه خیس و هم خشک آن را پست کرده و هر دوی آنها را دوست دارم! نسخه مرطوب جلوگیری از یک شلوغ کاری پودرمانند را آسان تر می کند و نسخه خشک برای مسافرت عالی است!

نیش حشره

زدن خمیر آرد ذرت روی نیش حشره می تواند به تمیز و خشک نگه داشتن آن در حالی که خارش را به حداقل می رساند کمک کند. 3 قاشق غذا خوری آرد ذرت را با آب سرد ترکیب کنید و خمیر سفت بسازید. از یک پد پانسمان یا توپ پنبه ای برای زدن آن روی منطقه مورد نظر استفاده کنید.

تازه کردن کتاب های کهنه

از شر بوی کپک در کتاب های قدیمی با اسپری آرد ذرت خلاص شوید. شما عاشق بوی تازه آنها خواهید شد!

اسپری نشاسته

این اسپری نشاسته که با استفاده از آرد ذرت ساخته شده است لباس ها و شلوارهای شما را پررنگ تر و واضح تر نشان می دهد! ساختن و کار کردن با هر ذره آن به خوبی اسپری نشاسته های مغازه ای راحت است. 

نقره را براق کنید

از آرد ذرت برای براق کردن نقره  های خود استفاده کنید! آرد ذرت را با آب برای تشکیل یک خمیر مخلوط کنید. یک پارچه مرطوب را در خمیر فرو کنید و آن را به اجناس نقره ای بزنید. هنگامی که خمیر خشک شد، آن را با یک پارچه ی نرم پاک کنید.

پودر آرایشی شفاف

پودر های آرایشی شفاف می تواند در به حداقل رساندن ظهور منافذ، کاهش درخشش، و طولانی شدن پوشش آرایش شما کمک کنند. با استفاده از آرد ذرت یک پودر آرایشی دست ساز آسان در خانه بسازید!

جلوگیری از قارچ انگشتان پا

مرض قارچی انگشتان پا بیماریی است که توسط قارچی که در پوست پا رشد می کند، ایجاد می شود. قارچ در مکان های گرم و مرطوب شبیه کفش های عرق کرده رشد می کند که این دلیل این است که این بیماری غالبا بر ورزشکاران اثر می گذارد. به جلوگیری از این بیماری با اسپری کردن آرد ذرت در کفش های ورزشکاران که به جذب رطوبت کمک خواهد کرد، کمک کنید.

حمام شیر معطر

خود و پوست خود را در یک حمام شیر مرطوب کننده و مقوی درمان کنید. افزودن آرد ذرت به رهایی از خشکی و خارش کمک می کند و آن را تبدیل به درمانی عالی برای پوست هایی که در زمستان خشک می شوند، می کند!

 عرق کردن/گر گرفتن

کمک گر گرفتن: اگر شما گرایش به گرگرفتگی دارید، یک ذره آرد ذرت روی محل مشکل دار قبل از لباس پوشیدن بمالید. بر روی کودکان برای جوش های در اثر پوشک استفاده نکنید. (سیارک

شستن پنجره ها

برای تمیز کردن  شیشه پنجره ها برای اینکه صدای جیرجیر بدهد، نصف فنجان آمونیاک، نصف فنجان سرکه سفید و 2 قاشق غذا خوری آرد ذرت به یک سطل آب گرم اضافه کنید. محلول را با یک پارچه تمیز روی پنجره های خود بزنید و با یک حوله کاغذی یا پارچه بدون پرز خشک کنید.

رژگونه و کرم برنزه خانگی

شما می توانید رژگونه و کرم برنزه کاملا طبیعی خود را درست در خانه بسازید! به سادگی آرد ذرت را یا با پودر گیاه بامیه یا دارچین زمینی ( یا هردو!) مخلوط کنید.

افزایش چسبندگی

دستگیره تجهیزات ورزشی مانند راکت تنیس و استوانه های گلف را هنگامی که خشک هستند راحت تر می توان برداشت. به دستگیره ها یک ذره آرد ذرت بزنید تا به جذب عرق و جلوگیری از لغزش کمک کند!

برداشتن اثرات سوختگی از پارچه

منطقه سوخته شده را با آب مرطوب کنید، منطقه مرطوب را با آرد ذرت بپوشانید، بگذارید خشک شود و آن را پاک کنید. (سیارک

حذف لکه های خون

از آب سرد برای ساخت یک خمیر استفاده کنید، آن را روی لکه بزنید و آن را مالش دهید، بگذارید پارچه در آفتاب خشک شود، باقی آرد ذرت را از بین ببرید. هنوز هستند؟ تا زمانی که از بین بروند، تکرار کنید...

مراقبت از موی حیوانات خانگی

آرد ذرت را روی پوست سگ خود بزنید. پوستش را مالش دهید و آن را برس کنید. آرد ذرت کثیفی را از بدن سگ از بین خواهد برد.

گربه ها از شستن متنفر هستند ، اما گاهی اوقات لازم است موهای آنها را برس بکشید. از شامپو خشک ذرت استفاده کنید. آرد را به روی پوست گربه بزنید و خوب برس بزنید و هرگونه باقیمانده را شانه کنید. آرد چربی و خاک اضافی را جمع آوری می کند.

حذف جیرجیر کف زمین

آیا کف زمین جیرجیر می کند یا پله های اعصاب خردکنی دارید؟ محل مورد نظر را با آرد ذرت گردگیری کنید، که اجازه می دهد که به ترک ها نفوذ کند. شما باید متوجه بهبودی قابل توجهی شوید!

 

چون آرد ذرت رطوبت را جذب می کند، مهم است که آن را در ظرفی که هوا به آن نفوذ نمی کند و در معرض رطوبت قرار نمی گیرد نگه دارید. آرد ذرت باید هم چنین دور از گرمای شدید نگهداری شود. آرد ذرت خود را در یک ظرف دربسته و در مکان سرد و خنک انبار کنید. هنگامی که به درستی انبار شود، آرد ذرت برای مدت خیلی زیادی باقی خواهد ماند.

 

آرد ذرت
 
طعم آرد ذرت در بین انواع دیگر آرد برجسته است. غذاهای پخته شده با آن طعم دلپذیری دارند ، که نیازی به افزودن ادویه جات و ترشی جات ندارند.
در ابتدا ، آرد ذرت منحصراً در غذاهای مردمی که در آمریکای جنوبی و مرکزی زندگی می کردند استفاده می شد. در قرن پانزدهم ، محصولات غلات آمریکای جنوبی به کشورهای اروپایی و آسیایی معرفی شد. و بیش از 6 قرن است که غذاهای مختلف تهیه شده از آرد ذرت با انواع مختلف غذاهای سنتی و گاه ملی در غذاهای اروپایی ، آمریکایی و آسیایی بوده است.

انواع آرد ذرت  و  موارد مصرف آرد ذرت در آشپزی

در شرکتهای تولید آرد ذرت ، سه نوع از این محصول تولید می شود که بیشتر برای پخت و پز استفاده می شود. این انواع عبارتند از:
• آرد درشت - کسر ذرات بین 1-3 میلی متر است.
• متوسط ​​آسیاب آرد را بلغور ذرت ( 0.5-1 میلی متر) می نامند .
• آسیاب خوب این یک آرد کامل است که دارای بافت مخملی مشابه سایر غلات است.
موارد استفاده آرد ذرت در آشپزی
آرد ذرت درشت در تولید شیرینی ، غذای کودک ، غذای رژیمی استفاده می شود. همچنین برای پخت سبزیجات ، ماهی استفاده می شود.
از آرد ذرت متوسط ​​در تولید خوراک دام ، الکل و داروهای دامپزشکی استفاده می شود.
آرد ذرت نرم  در تولید نان و سایر محصولات آردی استفاده می شود ، علاوه بر این ، در تولید غذاهای رژیمی نیز استفاده می شود. همچنین به عنوان یک محصول مستقل (به عنوان فرنی) استفاده می شود.
 

انتخاب و ذخیره سازی  آرد ذرت

برای انتخاب آرد ذرت خوب ، باید به سالم بودن بسته بندی محصول ، تاریخ تولید و بسته بندی و مهمتر از همه ، دوره اجرای آن توجه کنید. بهتر است آرد را در بسته بندی مهر و موم شده خریداری کنید ، زیرا به لطف آن است که آرد خواص مفید خود را برای مدت بیشتری حفظ می کند.
مشخصات  آرد ذرت
آرد باید زرد رنگ باشد
رنگ آرد ذرت باید کمی زرد باشد ، اما در غیر این صورت شبیه آرد گندم است. اگر محصولی را خریداری کرده اید که دارای سایه تیره است ، به این معنی است که آرد ذرت در شرایط  نامناسبی  ذخیره شده است.
آرد ذرت باید کمی شیرین باشد. همچنین آرد با کیفیت خوب نباید به دست شما بچسبد. اگر طعم این محصول تلخ است و به انگشتان شما می چسبد ، نباید آن را بخرید.
در نگهداری آرد ذرت هیچ چیز دشواری وجود ندارد ، کافی است آن را در یک ظرف در بسته   قرار داده و به یک مکان تاریک و خشک ارسال کنید. اگر به طور ناگهانی آفاتی در آرد ظاهر شد ، می توانید با قرار دادن چند سر سیر در بسته به این محصول فله ، از شر آنها خلاص شوید.
 
آرد ذرت

موارد مصرف آرد ذرت در آشپزی

از آرد ذرت در چه غذاهایی استفاده میشود

خیلی راحت می توانید با دستان خود در خانه آرد ذرت درست کنید. برای تهیه آن ، به مقدار لازم دانه ذرت و آسیاب قهوه یا مخلوط کن برقی نیاز دارید. غلات باید به حالت پودر خرد شوند و تمام ، آرد آماده است. اما مهم است بدانید که پس از آسیاب غلات ، خواص کمتری در آن باقی می ماند.
 
با استفاده از آرد ذرت چه غذاهایی می توان تهیه کرد؟  کاربرد آرد ذرت در آشپزی  بقدری متنوع است که به راحتی نمی توان از غذایی نام برد  که ذرت آسیاب شده برای پختن آن مناسب نباشد!
موارد مصرف آرد ذرت در آشپزی
در تهیه غذاهای ملی بسیاری از کشورها از آرد ذرت استفاده می شود.
• آرد خوب اساس انواع غذاهای پخته شده است. نان و پای ، کیک و بیسکویت با افزودن آرد طلایی ترد و معطر تر می شوند.
 
• آرد متوسط - ایده آل برای تهیه نان ، مامالیگای معروف ، طعم بی نظیر تورتیلا و تامال مکزیکی ، نان های تخت و نوشیدنی های سنتی برای کشورهای آمریکای جنوبی.
 
• بخش بزرگی از آرد ذرت ، جوشانده شده در آب یا آب گوشت ، در سراسر جهان مشهور استpolenta ، که اسپانیایی ها و مکزیکی ها به آن افتخار می کنند. آرد ذرت به درستی یک محصول ضروری در آشپزی محسوب می شود. غلات صبحانه سنتی  فقط با آرد ذرت خوب تهیه می شود.
 
در آمریکا تا به امروز ، غذاهای آرد ذرت مورد احترام هستند و اغلب در غذاهای سنتی گنجانده شده است. همانطور که معلوم شد ، تعداد زیادی دستور العمل با افزودن آرد ذرت وجود دارد ، به عنوان مثال: کیک ، خمیر ، پولنتا ، پنکیک  و غیره. محصولات نان به لطف این آرد خاص می توانند طراوت و عطر خود را برای مدت طولانی حفظ کنند.
 
همچنین بر اساس این محصول ، غذاهای کودکان و رژیم غذایی تهیه می شود. در سال دوم زندگی ، فرنی ذرت به عنوان غذای کمکی به نوزادان داده می شود. برای بچه های بزرگتر ، می توانید چیپس های ذرت خوشمزه درست کنید که می تواند رقیبی جدی برای چیپس سیب زمینی باشد.
 
آرد ذرت

آرد ذرت چه تاثیری بر بدن دارد

این محصول با تأثیرگذاری بر بدن انسان، به دلیل داشتن فیبر غذایی بالا، عملکرد دستگاه گوارش را بهتر می کند (100 گرم آرد یک پنجم نیاز روزانه را تامین می کند).

فیبر رژیمی به طور موثر روده ها را تمیز می کند و آنها را از بالاست و باقی مانده های هضم نشده رها می کند.

فیبرها با عبور از اندام های دستگاه گوارش، دیواره های آنها را تحریک می کنند و اثر ماساژ ایجاد می کنند و جریان خون را افزایش می دهند که متابولیسم و ​​پریستالیس را تحریک می کند.

خواص  آرد ذرت

 همه محصولات این دانه دارای انرژی خاصی هستند. آرد دارای تمام خواص مفید غلات کامل است و با موفقیت برای تهیه غذاهای سفره روزانه استفاده می شود و همچنین در زمینه رژیم غذایی و غذای کودک نیز مفید است.
 
ترکیب شیمیایی آرد ذرت حاوی پروتئین ( حدود 7 گرم ) ، چربی ( بیش از 1.5 گرم) ، کربوهیدرات (حداقل 70 گرم) نیست . آرد ذرت سرشار از:
• ویتامین ها - A ، B1 ، B2 ، B6 ، PP ، K است.
• مواد معدنی - پتاسیم ، منیزیم ، فسفر ، آهن ، سلنیوم و مس.
• مونو و پلی ساکاریدها.
• اسیدهای غیر اشباع.
 
با وجود کالری زیاد (80-355 کیلو کالری ، بسته به نوع دانه)وعده های غذایی تهیه شده از آرد ذرت به راحتی هضم می شوند ، برای مدت طولانی اشباع می شوند و منجر به اضافه وزن نمی شوند.
خوردن آرد ذرت به دلیل تعداد زیاد خواص مفید آن بر بدن انسان تأثیر مثبت دارد:
- عملکرد روده را بهبود می بخشد و به دلیل داشتن فیبر زیاد به مقابله با یبوست کمک می کند.
- گردش خون ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد و همچنین سیستم عصبی را به لطف مقدار زیاد تیامین بهبود می بخشد.
- سیستم گردش خون را بازیابی می کند ، با مقدار زیادی کلسترول در بدن مبارزه می کند.
- میکرو فلور حفره دهان را پشتیبانی می کند ؛
- کند شدن روند پیری سلول ها ؛
- رشد ماهیچه ها را افزایش می دهد ، بنابراین برای ورزشکاران مفید است.
- عادی سازی ادرار ، تسکین التهاب ؛
- فشار خون را کاهش می دهد ؛
- با استفاده منظم ، رنگ پوست را بهبود می بخشد.
فواید آرد با آسیاب های مختلف توسط نمایندگان طب عامیانه و سنتی مورد استقبال قرار گرفت. غذاهای حاوی آرد ذرت به طور کامل یا جزئی توصیه می شود:
-  برای کند کردن روند پیری بدن - سلنیوم و منیزیم موجود در محصول آنتی اکسیدان های طبیعی قوی هستند.
- برای عادی سازی سیستم گردش خون و تقویت دیواره عروق خونی.
-  برای پاکسازی بدن - فیبر به عادی سازی دستگاه گوارش کمک می کند ، تظاهرات اولیه آتونی روده را از بین می برد.
- برای از بین بردن پیامدهای بیماری کبد ( تمیز کردن پس از هپاتیت) و کلیه ها.
 
آرد ذرت
 
آرد ذرت حاوی مواد حساسیت زا نیست ، بنابراین از آن در فرآیند تهیه ظروف برای تغذیه کودکان خردسال ، افراد مسن و افراد ضعیف شده توسط  بیماری استفاده می شود.
 
آرد ذرت بسیار خوب است و بدن را سریع اشباع و سیر می کند ، بنابراین یک مکمل غذایی عالی است. این برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند مناسب است و بنابراین ، بدون شک ، باید در رژیم غذایی آنها گنجانده شود.
 
با کمک آرد ذرت سالم می توانید بدن را تمیز کنید. برای انجام این کار ، شما باید به مدت چهار روز فقط فرنی ذرت بخورید. باید در آب جوشانده شود ، بدون افزودن نمک. این نوع آرد برای روزه داری ، قبل از تعطیلات مناسب است. به طور کلی ، می توانید چنین محصولی را بدون محدودیت بخورید ، نکته اصلی این است که مقدار قند و روغن را محدود کنید.
 
برای دیابت شیرین ، آرد ذرت یک مکمل غذایی مفید است. این غالباً در غذای بیماران با این تشخیص وجود دارد ، زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. علاوه بر این ، مصرف منظم آرد ذرت به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک می کند ، که به دلیل کربوهیدرات های موجود امکان پذیر است. هنگامی که در بدن قرار می گیرند ، برای مدت طولانی تجزیه می شوند ، به همین دلیل قندها دیرتر آزاد می شوند. بر این اساس ، هیچ جهش شدیدی در سطح قند خون وجود ندارد ، که برای افراد مبتلا به دیابت حیاتی است.
 
 ماسک آرد ذرت

استفاده از آرد ذرت در زیبایی

اجزای اصلی آرد ذرت مقدار زیادی ویتامین B است و بنابراین برای استفاده در زیبایی شناسی بسیار عالی است. در بسیاری از دستور العمل های محبوب ، آرد برای پاکسازی آکنه ، صاف شدن چین و چروک ها استفاده می شود و اغلب برای مبارزه با سلولیت استفاده می شود.
 
استفاده در زیبایی
ساخت ماسک های ذرت در خانه کار سختی نیست ، بنابراین هر کسی می تواند از عهده آن برآید. به عنوان مثال ، برای از بین بردن آکنه روی صورت ، لازم است ماسکی تهیه کنید که ابتدا سفیده تخم مرغ را زده و سپس با 3 قاشق غذاخوری آرد ذرت مخلوط کنید تا یک مخلوط  واحد به دست آید. مخلوط آماده شده به منطقه مشکل اعمال می شود و 20 دقیقه باقی می ماند. سپس آنها را با آب گرم بشویید. و برای از بین بردن سلولیت ،  لازم است مناطق مشکل دار را با اسکراب آب آلوئه و آرد ذرت (3 قاشق غذاخوری آرد ، 2 قاشق غذاخوری آب آلوئه) به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید. سپس باید آن را بشویید. تنها پس از 10 بار می توان تأثیر آن را مشاهده کرد.
 
آرد ذرت

موارد منع مصرف آرد ذرت

در کنار مزایا و فواید ذکر شده، نباید از برخی خواص آرد ذرت غافل شد که می تواند باعث تشدید وضعیت سلامت مصرف کننده این محصول شود. ویژگی های زیر را باید در نظر داشت:

 

- آرد ذرت تأثیر منفی بر بدن دارد و در صورت ترومبوز فرد می تواند به آن آسیب برساند. همچنین ، برای افرادی که دارای وزن کم هستند توصیه نمی شود ، زیرا این محصول به افزایش وزن کمک نمی کند. این محصول برای افرادی که زخم معده دارند منع مصرف دارد. افرادی که مستعد انواع مختلف آلرژی هستند نیز نباید از این محصول سوء استفاده کنند.
 
- در دوران بارداری یا شیردهی ، آرد ذرت را می توان مصرف کرد ، نکته اصلی این است که نباید از این محصول سوء استفاده کنید تا به کودک آسیب نرسانید.

- محصولات ساخته شده از آرد ذرت به افزایش لخته شدن خون کمک می کند ؛ این خاصیت غلیظ کننده تشکیل لخته های خون را آغاز می کند. بنابراین، افراد مستعد ترومبوفلبیت باید مصرف محصولات ذرت را محدود یا حتی بهتر است از آن اجتناب کنند.
- فقط دوزهای حداقل مجاز به مصرف محصولات ساخته شده از آرد ذرت برای کسانی است که از بیماری های گوارشی رنج می برند، زیرا ذرت آسیاب شده می تواند بیماری های گوارشی را تشدید کند، افزایش خروج صفرا را تحریک کند و به ایجاد اشکال مزمن بیماری های دستگاه گوارش کمک کند.
- بیمارانی که مستعد دیاتز و تظاهرات آلرژیک هستند باید مراقب باشند: این آرد را با احتیاط در رژیم غذایی خود بگنجانند تا باعث واکنش دردناک بدن به عواقب استفاده از کود در هنگام رشد ذرت نشوند.
- در دوره بعد از عمل، مصرف غذاهای ذرت مخصوصاً در روزهای اول برای بیماران توصیه نمی شود.
- برای کسانی که کمبود وزن دارند، از کم اشتهایی شکایت دارند یا بی اشتهایی دارند، محصولات مبتنی بر آرد ذرت منع مصرف دارند.

 
cut-loaf.jpg
 

درمان خانگی با آرد ذرت

درمان با آرد ذرت از دیرباز در دستور  طب سنتی بوده است! این محصول به مقابله با بسیاری از بیماری ها و همچنین تسکین علائم برخی از آنها کمک می کند. این می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و همچنین به عنوان یک داروی ادرارآور و به عنوان یک داروی التهابی مورد استفاده قرار می گیرد. در جدول زیر چندین گزینه برای درمان برخی بیماری ها با آرد ذرت ذکر شده است.

فشار خون بالا

250 میلی لیتر آب گرم ، 1 قاشق غذاخوری آرد ذرت.آب داغ را با آرد مخلوط کرده و بگذارید 1 روز دم بکشد.مخلوط حاصل از قوام مایع را  در جرعه های کوچک میل کرد.  تا فشار کاهش یابد.
یا
350 میلی لیتر آب ، 2 قاشق غذاخوری آرد ذرت . شما باید مواد ذکر شده را مخلوط کنید. در وعده های کوچک در طول روز مصرف کنید.
یا
برای بیماران مبتلا به فشار خون، حدود 30 گرم از آرد ذرت را در 200-250 گرم آب داغ عصر دم کرده، تا صبح دم کنید تا کل ترکیب را با معده خالی در جرعه های کوچک صبح بنوشید.
یا
می توانید فشار را به این ترتیب کاهش دهید - 2 قاشق غذاخوری را در 1/3 لیتر آب جوش دم کنید. چند بار در طول روز، تقریباً 50 گرم از دم کرده حاصل را بنوشید.

التهاب مثانه

25 گرم آرد ، 0.5 میلی لیتر آب داغ. آرد را در آب بریزید و آن را به مدت 25 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. قبل از هر وعده غذایی 35 گرم مصرف کنید.
 
داروی تهیه شده از 0.5 لیتر آب جوش که روی حرارت ملایم به مدت 20 تا 30 دقیقه با هم زدن مداوم جوشانده شده است به تسکین روند التهابی مثانه کمک می کند.  2 قاشق غذاخوری قبل از هر وعده غذایی تا زمانی که علائم متوقف شود.
برای جلوگیری از تشکیل و رشد سنگ کلیه، توصیه می شود 2 قاشق غذاخوری سه بار در روز از مخلوط را بنوشید.

سنگ کلیه

1 قاشق غذاخوری آرد ، 2 قاشق غذاخوری آب گرم آرد را در آب بریزید.3 قاشق غذاخوری 3 بار در روز مصرف کنید.
 

التهاب کبد

25 گرم آرد ، 15 گرم گل آفتابگردان و گل بنفشه ، 15 گرم توت فرنگی وحشی ، 3 قاشق غذاخوری  آب گرم.آرد و گلها را در آب بریزید و بگذارید 25 دقیقه بماند. 20 دقیقه قبل از غذا مصرف شود. دوره درمان 20 روز است.
یا
اگر کبدتان ملتهب است، می‌توانید دستور تهیه گل‌های توت‌فرنگی، بنفشه و آفتابگردان له شده را امتحان کنید (از هر بوته 15 گرم و 1 قاشق غذاخوری آرد ذرت، در 1/2 لیتر آب جوش ریخته و حداقل به مدت نیم ساعت دم کنید). سه بار در روز قبل از غذا (نیم ساعت قبل از غذا ) به مدت 3 هفته متوالی مصرف شود.
 

کاربر گرامی اگر ذرت کبابی روی ذغال را دوست ذارید مقاله ذرت کبابی یا كنسرو شده: كدام ذرت سالم تر است و آیا می توان آن را غذا نامید؟ را بخوانید. 

نظرات

۱۴۰۲/۸/۱۱ ترکیبات شیمیایی آرد ذرت تأثیر مفیدی بر متابولیسم دارد و با وعده های غذایی منظم حاوی آرد ذرت، بدن سالم تر می شود. به لطف خواص مفید این محصول، مصرف کنندگان تغییرات مثبتی را تجربه می کنند: با خوردن آرد ذرت عواقب یبوست یا انسداد در دستگاه گوارش کاهش می یابد....... عملکرد سیستم ادراری عادی می شود....... عواقب اختلال در فعالیت دستگاه تناسلی ادراری ناشی از فرآیندهای التهابی از بین می رود........ گردش خون بهبود می یابد ، بدن به طور فعال خود را از کلسترول پاک می کند، کاهش مداوم فشار خون وجود دارد........ فرآیندهای ذهنی تحریک می شوند ، حافظه بهبود می یابد و وضعیت سیستم عصبی مرکزی عادی می شود........ با خوردن آرد ذرت بدن جوان می شود ، روند پیری کند می شود، پوست شاداب تر و انعطاف پذیرتر می شود، موها سالم تر می شوند و ناخن های شکننده از بین می روند........ با داشتن محتوای کالری بالا، آرد ذرت در رژیم غذایی برای دیابت و همچنین برای افرادی که به دلایل زیر مبتلا به چاقی تشخیص داده شده اند مجاز است: فیبر رژیمی موجود در آرد قادر است دستگاه گوارش را به طور کامل از مواد اضافی پاک کند، آنها همچنین می توانند از تجزیه آهسته و جذب آهسته کربوهیدرات ها اطمینان حاصل کنید، در نتیجه جهش ناگهانی در سطح قند خون بیمار وجود ندارد.

۱۴۰۲/۸/۱۱ آرد ذرت را حتی در شرایط ایده آل به مدت حداکثر شش ماه نگهداری کنید . هنگام خرید به تاریخ انقضا و زمان بسته بندی دقت کنید. آرد ذرت تولید شده 6 ماه قبل از خرید بر اساس مدت زمان مشخص شده برای حفظ خواص مفید خودداری کنید.

۱۴۰۲/۸/۱۱از نظر رنگ، آرد ذرت باکیفیت زرد است ، اما ممکن است دارای رنگ آبی، قرمز یا سفید نیز باشد. ظاهر رنگ های تیره یا چسبندگی در لمس نشان دهنده خرابی محصول ذرت است. تلخی مزه نیز نشان دهنده فساد محصول است، تنها طعم شیرین نشان دهنده کیفیت محصولات ذرت است.

۱۴۰۲/۸/۱۱ساختار شیمیایی آرد ذرت خواص مفیدی برای سلامت انسان دارد. آنها به دلیل وجود تعدادی اسید آمینه هستند. تجزیه و تحلیل ترکیب آن نشان دهنده وجود آرژنین و والین، لوسین و هیستیدین، ایزولوسین و لیزین، متیونین و فنیل آلانین، ترئونین و تریپتوفان است.

۱۴۰۲/۸/۱۱موارد مصرف آرد ذرت .......... از آرد ذرت در تهیه سوسیس و کالباس و دم کردن استفاده می شود. آرد ذرت فرآیندهای تخمیر را کند می کند، بنابراین محصولات حاوی آن برای مدت طولانی تازه می مانند

۱۴۰۲/۸/۱۱آرد ذرت برای چی استفاده میشه ........یک مورد استفاده کاربردی و غیرمنتظره از آرد ذرت در ماهیگیری است. ماهی های آب شیرین با استفاده از خمیر های آرد ذرت به خوبی صید می شوند.

۱۴۰۲/۸/۱۱ذرت یکی از پرمعامله ترین محصولات غلات در جهان است.بخش عمده ذرت تولید شده در جهان صرف خوراک دام می شود، اما این واقعیت به هیچ وجه بر اهمیت آن برای اقتصاد بسیاری از کشورها تأثیر نمی گذارد.

۱۴۰۲/۸/۱۱ارد ذرت چه کاربردی دارد .........اغلب، آرد ذرت را با آرد گندم مخلوط می کنند تا طعم غذاهای روزمره را متنوع کرده و فوایدی به آن ها اضافه کند. نان و محصولات شیرینی پزی با این اضافه ترد و ترد تر می شوند. همچنین اغلب برای افزایش خواص مفید و رسیدن به رنگ زیبای محصول به پاستا اضافه می شود.

۱۴۰۲/۸/۱۲فواید آرد ذرت برای انسان تنها در عرض چند روز پس از مصرف ظاهر می شود. این نوع آرد به حذف چربی های اضافی از بدن کمک می کند که باعث درخشندگی و سلامت پوست می شود. علاوه بر این، آرد ذرت روند پیری را کند می کند.

۱۴۰۲/۸/۱۲جای تعجب نیست که آرد ذرت اغلب در غذاهای رژیمی و رژیم های غذایی برای کاهش وزن یافت می شود. آرد ذرت حاوی ویتامین E است که از پوست و موی سالم حمایت می کند، ویتامین های B که مسئول تحمل آسان استرس هستند و ویتامین A که تغذیه چشم را تامین می کند.

۱۴۰۲/۸/۱۲آرد ذرت منبعی از مقدار باورنکردنی از اجزای مفید است. حاوی فیبر است که تأثیر مفیدی بر هضم دارد و از نظر پروتئین، چربی و کربوهیدرات کاملاً متعادل است. آرد ذرت به راحتی قابل هضم و بدون گلوتن است، به عبارت دیگر برای افرادی که رژیم غذایی بدون گلوتن (بیماران سلیاک ) دارند مناسب است.

۱۴۰۲/۸/۱۲کالری آرد ذرت 331 کیلو کالری است. در هر 100 گرم محصول، 7.2 گرم پروتئین، 1.5 - چربی، 72.1 - کربوهیدرات وجود دارد. این مقدار از مواد مغذی محصول را بسیار رضایت بخش، اما در عین حال رژیمی می کند.

۱۴۰۲/۸/۱۲آیا می دونستید آرد ذرت طلا داره؟ آرد ذرت حاوی ویتامین های B (B1، B2) و همچنین A، E و PP، بتا کاروتن، پتاسیم، منیزیم و فسفر است. علاوه بر این، برخلاف سایر محصولات آردی، حاوی عنصر کمیاب مانند طلا است. البته مقدار آن حداقل و به نسبت میکروسکوپی موجود است، اما حتی مقدار موجود نیز تأثیر مفیدی بر عملکرد مغز دارد.و تأثیر مفیدی بر عملکرد تمام سیستم های بدن انسان داشته باشد. آرد ذرت سرشار از آهن، سدیم و کلسیم است.

۱۴۰۲/۸/۱۲درست مانند آرد نخود ، طعمه بسیار جذابی برای ماهی های آب شیرین است.

در ادامه بخوانید...