استفاده جالب از لوله پی وی سی 15 هک زندگی

لوله پی وی سی


لوله های پلاستیکی پی وی سی (PVC ، پلی پروپیلن) از مدت ها قبل به یک ماده ساختاری مهم چه در یک آپارتمان و چه در یک خانه ویلایی تبدیل شده اند. آنها همچنین دارای اشکالاتی هستند ، اما سهولت نصب سازه ها با استفاده از یک لحیم کاری ساده به راحتی آن رابرطرف می کند. دیگر نیازی به دستگاه جوش و  سر و صدا ، خاک و بوی نامطبوع استیلن در گذشته است. و اگر بقایای لوله های پلاستیکی باقی بماند - مهم نیست ، می توان آنها را برای انواع ایده خلاقانه استفاده کرد. به 15 هک زندگی با استفاده جالب از لوله پی وی سی در این مقاله توجه کنید. 

 

ساخت وسایل با لوله pvc

1. قفس پرنده با لوله پی وی سی

قفس پرنده با لوله پی وی سی

ساخت لانه مرغ با توری

ساخت قفس با لوله آب

 

با استفاده از لوله های PVC و یک شبکه توری می توانید ساخت لانه مرغ با لوله  و قفس های قابل اعتماد برای پرندگان  را ایجاد کنید. این می تواند یک ساختار نیم دایره ای باشد ، کاملاً پوشیده از یک توری با سقف  و بدون سقف باشد.


2. محافظ برای بوته ها با لوله پی وی سی

محافظ برای بوته ها با لوله پی وی سی

محدود کننده برای بوته های بسیار سرسبز توت فرنگی ، انگور فرنگی ، و همچنین برای گیاهانی که تمایل به رشد به اطراف دارند ، ساخت نرده مخصوص ساخته شده از لوله های PVC توصیه می شود.


3. مرتب کردن کارگاه با لوله پی وی سی

مرتب کردن کارگاه با لوله پی وی سی

از میان قطعات کوچک لوله های پی وی سی با قطرهای مختلف می توانید برای کارگاه یک سازمان دهنده بسیار مناسب پیچ و مهره تهیه کنید. فقط لوله ها را روی قفسه ها بچسبانید و از آنها برای ذخیره پیچ ، مهره و چیزهای کوچک دیگر استفاده کنید.


4-نگهدارنده ابزارهای باغ با لوله پی وی سی

 لوله پی وی سی

با داشتن یک سازمان دهنده خوب ، حتی در انبارهای موجود در کشور ، همه ابزارها برای استفاده دم دست هستند. به درستی ترتیب ذخیره سازی وسایل باغ بزرگ با یک قفسه مخصوص کمک می کند. برای ساختن این سازمان دهنده ساده از تکه های لوله های PVC بدون استفاده ، کمک بگیرید.


5. سازمان دهنده  میز کار با لوله پی وی سی

استفاده جالب از لوله پی وی سی

یک سازمان دهنده رومیزی ساخته شده از لوله های PVC برای ذخیره سازی کارد و چنگال یک راه حل ساده است که در آشپزخانه مفید است و هر خانه داری را راضی خواهد کرد.


6. باغ عمودی با لوله پی وی سی

05cabf25-3393-4725-a343-af7b117616a7.jpg

باغ چند سطحی عمودی برای پرورش توت فرنگی ، کاهو و گیاهان دارویی ، که می توان آن را به راحتی از تیرهای چوبی و لوله های پی وی سی با قطر بزرگ تهیه کرد.


7. نگهدارنده بطری با لوله پی وی سی

نگهدارنده بطری

دو مثال عالی در مورد چگونگی ساماندهی انبار بطری با تکه های لوله PVC. چنین نگهدارنده بطری کاملاً در فضای داخلی اتاق ناهار خوری  یا در فضای انبار یک آپارتمان شهری قابل اجرا است.


8. ساخت سایبان با لوله پی وی سی

ساخت سایبان

ساخت سایبان با لوله

 

لوله های پی وی سی ماده ای عالی برای ایجاد قاب برای سایبان هستند. چنین طرحی به افراد حتی بدون مهارت های ویژه اجازه می دهد تا در حیاط خود چیزی شبیه به سایبان را بنا کنند.


9. قفسه بندی انیار با لوله پی وی سی

قفسه بندی انبار

از بقایای لوله های پلاستیکی می توان برای ایجاد قفسه بندی باز استفاده کرد. محصولات نهایی را می توان در یک گاراژ یا انبار قرار داد و ظروف و وسایل اضافی را می توان در قفسه ها ذخیره کرد.


10. پشتیبانی از گیاهان با لوله پی وی سی

 

قفسه بندی

لوله‌های نازک پشتیبان بسیار خوبی برای خیار ، گوجه فرنگی و هر گیاه دیگر است. این تکیه گاه می تواند ظریف و تزئینی باشد ، و می تواند یک عملکرد کاملا عملی را انجام دهد و مانند یک حصار ساده به نظر برسد.


11. خشک کن لباس با لوله پی وی سی

خشک کن لباس

در صورت نیاز برای به سرعت خشک شدن و بدون دردسر دستمال های حوله ای در فضای باز از لوله های PVC استفاده کنید. تنها اشکال این طرح ، حجیم بودن آن است ، اما اگر فضای کافی دراختیار دارید ، می توانید با خیال راحت به کار خود ادامه دهید.


12. ساخت چرخ دستی با لوله پی وی سی

چرخ دستی

ساکنان خانه های ویلایی مجبورند همه چیز را تحمل کنند: حمل سطل آب ، جمع کردن برگهای افتاده ، محصولات زراعی ، علف یا ظروف دارای کود. برای این که کمرتان را اذیت نکنید ، باید این کار را با کمک یک چرخ دستی ساده انجام دهید. شما می توانید این وسیله مهم را از فروشگاه خریداری کنید یا خودتان آن را با استفاده از لوله ها ، اتصالات و چرخ ها بسازید.


13. ساخت سینک خانگی با لوله پی وی سی

پایه سینک

لوله های پلی پروپیلن ماده ای عالی هستند که می توان از آن برای ایجاد یک پایه سینک ساده استفاده کرد. البته چنین طرح هایی از نظر زیبایی کاربرد ندارند اما بسیار عملی و همراه خوبی برای شما هستند. چنین سینک ظرفشویی را در آشپزخانه ویلایی یا در باغ نصب کنید تا همیشه بتوانید قبل از  ورود به خانه دست های خود را بشویید.

 

14.ساخت تاب با لوله پی وی سی

ساخت تاب

ساخت تاب با لوله

 

با وجود این واقعیت که لوله های پلی پروپیلن نازک و نه چندان مطمئن به نظر می رسند ، آنها قادر به تحمل بار نسبتاً زیادی هستند. بسیاری از صنعتگران مدت هاست که از آنها برای ایجاد انواع مختلف مبلمان استفاده می کنند. به عنوان مثال ، از لوله های PVC می توانید یک تاب زیبا در باغ درست کنید.


15. تخت کودک با لوله پی وی سی

تخت کودک

ساخت خانه کودک با لوله

 

و در آخر - یک راه حل عالی برای تنظیم اتاق خواب کودکان در یک آپارتمان کوچک با هزینه کم. از لوله ها می توانید یک قاب قابل اعتماد برای یک تخت دو طبقه بسازید. چنین محصولی شما را از نیاز به خرید یک تخت گران قیمت و مبلمان در خانه ای که در آن زمان زیادی را زندگی نمی کنید (اجاره ای)، نجات خواهد داد.

ساخت خانه کودک با لوله

ساخت خانه کودک با لوله

ساخت کلبه کودک با لوله

 

مدتهاست که از لوله های پلاستیکی آب نه تنها برای هدف مورد نظر آبرسانی استفاده می کنند. بلکه  از باقی مانده آنها  برای ، صندلی های باغ ، میز و حتی گلخانه های کاملاً بادوام و راحت می سازند .

بنابراین ، ما به طور دقیق نحوه ساخت خانه کودک از لوله های پی وی سی را به شما خواهیم گفت: اگر اندازه های استاندارد مناسب شما نیستند ، به شرح زیر عمل کنید. 

 

ساخت خانه با لوله پلیکا

1-  نسخه دقیق از ساختار آینده را روی مقوا بچسبانید. اکنون طول یک طرف را اندازه بگیرید. بگذارید بگوییم شما 10 سانتی متر گرفتید این عدد را 10 برابر کنید ، یعنی آن را در 10 ضرب کنید 100 سانتی متر بگیرید یا 1 متر .این ضلع می تواند یک ، بلکه یک و نیم متر طول داشته باشد؟ سپس عدد را در 1.5 ضرب کنید. 

در طرفین نیز به همین ترتیب بزرگنمایی کنید. 

2- لوله ها را به اندازه دلخواه برش می دهیم. فراموش نکنید که طول اتصالات را در نظر بگیرید (آنها را می توان در فروشگاه سخت افزار به همراه لوله های پلاستیکی خریداری کرد ، به عکس مراجعه کنید).

 

3- راحت تر است که این نوع پلاستیک را با اره برقی با دندانه های نسبتاً ظریف برش دهید. برای برش یکنواخت بهتر است لوله را با یک گیره محکم کنید.

4- برای سیستم آبرسانی ، لوله های PVC معمولاً با اتوی لوله متصل می شوند. اما در مورد ما ، شما می توانید از چسب معمولی استفاده کنید. برای این اتصال ، چسب زدایی و پردازش با کاغذ سنباده برای بدست آوردن سطح صاف را انجام دهید. قبل از خرید چسب ، حتماً دستورالعمل ها را بخوانید - باید برای اتصال محصولات PVC ساخته شده باشد. 

 

5- برای توزیع یکنواخت چسب روی سطح ، لوله را 90 درجه بچرخانید و چند دقیقه فشار دهید. اتصال آماده است ما به چسباندن قطعات زیر ادامه می دهیم.

6- لوله های پی وی سی به راحتی خم می شوند ، بنابراین می توان از آنها حتی یک چادر با یک صفحه گرد نیز ساخت. برای ایجاد قوس ، ماسه یا نمک را روی اجاق گاز گرم کنید و آن را در لوله بریزید ، قبلاً یک طرف آن را با دو راهی متصل کنید.

7- فقط ساخت یک سایبان از یک پارچه محکم باقی مانده است. از آنجا که تعداد کمی از مردان می دانند با چرخ خیاطی کار کنند، مشارکت مادر فرزندان یا مادربزرگ در این امر ضروری است.

 

ساخت گلخانه با لوله پی وی سی

ساخت گلخانه با لوله پی وی سی


لوله یک ماده چند منظوره است که برای طیف گسترده ای از سازه ها مناسب است. اینها شامل گلخانه ها است. برای ساخت گلخانه از لوله ها با دستان خود ، مهارت های خاصی لازم نیست. اما اگر از لوله PVC  استفاده می کنید ، یک طراحی خانگی برای کسانی که هیچ تجربه ای ندارند دشوار است.

اما گلخانه های لوله پلاستیکی خانگی نسبتاً ارزان هستند و می توان آنها را در آخر هفته ساخت. 

 

ساخت خانه کودک با مقوا

ساخت خانه کودک با مقوا


خانه کودک ساخته شده از مقوا طراحی آن می تواند ساده ترین طرح درب و پنجره باشد یا یک طراحی پیچیده. می توانید یک برج ، یک ایوان به آن متصل کنید ، از چند اتاق مبلمان و غیره برای کودکان خانه ای درست کنید. هزینه های ساخت چنین سازه ای تقریباً ناچیز است. اما بعید به نظر می رسد شادی در این خانه مقوایی برای کودکان کمتر باشد.

bp.jpeg

برای ساخت خانه کودک با مقوا ، به موارد زیر نیاز داریم:

چندین جعبه بزرگ ساخته شده از مقوا ضخیم (جعبه های زیر یخچال ، تلویزیون و غیره انجام می شود) کاتر برای برش: برش دادن قطعات برای آنها راحت تر خواهد بود منگنه و نوار برای بستن قطعات .

 

اگر به  ایده خلاقانه  با لوله پی وی سی علاقه دار مقاله با لوله پی وی سی چه چیزی بسازیم؟ ۱۵ ایده خلاقانه را بخوانید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید