وسایل کاربردی آشپزخانه که یک هدیه عالی هستند

در

وسایل کاربردی آشپزخانه

تولیدکنندگان  تمام تلاش خود را می کنند تا کار کردن شما در آشپزخانه تا حد ممکن راحت باشد و آشپزی را ساده و سریع انجام دهید. شاهد دیگر این مورد ، لیست 10 وسیله کاربردی آشپزخانه ارائه شده در مقاله sayarak.com است. هر یک از این 10 وسیله  ارائه شده به شما کمک می کنند شاهکارهایی مانند رستوران ها خلق کنید و همچنین به شما این امکان را می دهد که عاشق آشپزی با تمام وجود باشید. این وسایل کاربردی آشپزخانه را برای مناسبت های مختلف می توانید هدیه بدهید.

 

1. قاشق اندازه گیری با صفحه نمایش دیجیتال

وسایل کاربردی آشپزخانه

وسایل کاربردی آشپزخانه : قاشق اندازه گیری می تواند غذاهای خشک و مایعات را وزن کند.  / عکس

 

دستگاه "هوشمند" مطمئناً مورد علاقه آشپزهای مشتاق به ویژه کسانی که عاشق صنعت شیرینی پزی هستند ، خواهد بود. این حداکثر دقت دوزهای غذایی را تضمین می کند و بنابر این می تواند با خیال راحت جایگزین مقیاس ها و فنجان های الکترونیکی شود. با استفاده از قاشق می توانید هر غذایی را که می خواهید وزن کنید: آرد ، شکر ، نمک ، کره ، شیر ، خامه و غیره. حداکثر وزنی که یک قاشق می تواند نشان دهد 300 گرم است که رقم کاملاً چشمگیری است. این ابزار اندازه گیری وزنی را بر حسب گرم ، اونس ، دانه ها و عیار نشان می دهد. مقیاس مربوط به مایعات روی قاشق وجود دارد - می توانید از 5 تا 30 میلی لیتر اندازه بگیرید.


2. ساندویچ ساز

 ساندویچ ساز

وسایل کاربردی آشپزخانه : ساندویچ ساز از رو و زیر به طور مساوی ساندویچ را تست می کند.  / عکس


اگر نمی توانید یک روز بدون ساندویچ داغ زندگی کنید ، پس ساندویچ ساز به یک چیز غیر قابل تعویض در آشپزخانه شما تبدیل خواهد شد. مزیت اصلی آن این است که نان پر شده بدون استفاده از روغن از دو طرف به طور مساوی سرخ می شود. همچنین نیازی به چرخاندن ساندویچ نیست. بیشتر این گجت ها برای چهار ساندویچ طراحی شده اند ، به این معنی که می توانید یک صبحانه خوشمزه را برای تمام خانواده تهیه کنید. فرایند پخت و پز دو تا سه دقیقه طول می کشد ، که صرفه جویی در وقت بسیار خوبی است.


3. پلو پز چند کاره

پلو پز چند کاره

وسایل کاربردی آشپزخانه : مولتی کوکر یک وسیله همه کاره است که می تواند هر چیزی را که می خواهید طبخ کند.  / عکس


پلو پز چند کاره می تواند همزمان جایگزین چندین دستگاه مفید شود و طیف گسترده ای از غذاها ، از پای ، فرنی و سوپ ، سیب زمینی سرخ شده را بپزد. در عین حال ، شرکت شما در فرآیند پخت و پز عملاً مورد نیاز نیست. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که محصولات مشخص شده در دستورالعمل را درون مولتی کوکر قرار دهید ، برنامه مورد نیاز ("پخت" ، "سرخ کردن" و غیره) را انتخاب کنید و به کار خود ادامه دهید. این دستگاه بسته به برنامه ای که انتخاب کرده اید تایمر را به تنهایی تنظیم می کند و بعد از اتمام زمان به حالت گرمایش تغییر می کند بنابراین غذای شما تا ناهار یا شام گرم خواهد ماند.


4. گریل برقی

گریل برقی

وسایل کاربردی آشپزخانه : گریل برقی برای سرخ کردن ، پخت و گرم کردن غذا مناسب است.  / عکس


یکی دیگر از وسایل آشپزخانه ساده و همه کاره ، کوره برقی است که برای پخت ، سرخ کردن و گرم کردن غذا طراحی شده است. با استفاده از دستگاه می توانید گوشت ، ماهی و سبزیجات را مانند کباب پز ، و همچنین ساندویچ های گرم یا نان تست را برای ساندویچ های آینده گرم کنید. گریل برقی مزایای زیادی دارد: دارای روکش نچسب است که به لطف آن غذا بدون روغن سرخ می شود ، می تواند دمای معینی را حفظ کند ، ظرف را از هر دو طرف به طور مساوی گرم می کند ، بنابراین نیازی به چرخاندن آن نیست.


5. تخته برش با جعبه پالت

تخته برش

وسایل کاربردی آشپزخانه : قطعات زائد و برش خورده محصول را می توان در جعبه پالت قرار داد.  / عکس


بسیاری از زنان خانه دار حتی به دلیل پیچیدگی و دستورالعمل چند مرحله ای ، شک نمی کنند که پخت و پز زمان زیادی را می برد ، بلکه به این دلیل که دائماً باید با دفع مواد زائد حواس خود را پرت کنند: پوست سبزیجات و میوه ها ، مواد غذایی بسته بندی و غیره را دور بریزند. برای سرعت بخشیدن به روند کار و بسیار آسان تر کردن زندگی خود ، می توانید یک تخته برش با جعبه پالت مخصوص که پوست ، پوسته و سایر مواد زائد در آن ریخته می شود ، خریداری کنید. هنگامی که تمام مواد غذایی مورد نیاز شما در قابلمه یا ظرف قرار دارد ، می توان باک کشویی را در چند ثانیه بیرون کشید و تخلیه کرد.
لطفا توجه داشته باشید: از محفظه می توان نه تنها برای زباله ، بلکه همچنین برای نگهداری موقت سبزیجات خرد شده ، میوه ها ، گوشت و سایر محصولات استفاده کرد ، که بسیار راحت است.


6. مایکروویو با پورت USB  

مایکروویو با پورت USB

وسایل کاربردی آشپزخانه : مایکروویو جمع و جور و سبک است.  / عکس


اگر اجاق مایکروویو وسیله ای ضروری در آشپزخانه شما است و هیچ تصوری ندارید که چگونه حتی برای چند روز می توانید از آن جدا شوید ، نسخه موبایل دستگاه را بخرید. وزن و اندازه کم به شما امکان می دهد در سفرهای کاری ، مسافرت ، همراه با سشوار کوچک ، اتو ، کتری از چنین مایکروویوی استفاده کنید. یک مورد قابل حمل حداقل فضای ماشین را اشغال می کند. اما مزیت اصلی دستگاه این است که می تواند نه تنها از برق ، بلکه از طریق آداپتور ، باتری نیز کار کند. و در بعضی از مدل ها حتی اتصال USB نیز فراهم شده است که به لطف آن می توان مایکروویو را از یک پاور بانک شارژ کرد.


7. شادابی  سبزیجات با Herb Savor

Herb Savor

وسایل کاربردی آشپزخانه : Herb Savor می تواند به مدت سه هفته سبزیجات را تازه نگه دارد.  / عکس


سبزیجات به غذای آماده رایحه شگفت انگیزی می بخشند و طعم آن را بهبود می بخشند ، بنابراین اصلاً تعجب آور نیست که بیشتر خانم های خانه دار ترجیح می دهند به طور منظم شوید ، جعفری ، گشنیز و سایر سبزیجات را خریداری کنند یا آن را به تنهایی رشد دهند. اگر شما به دسته اول تعلق دارید ، می دانید که سبزیجات برای مدت طولانی تر و تازه نمی مانند و اگر در چند روز اول پس از خرید از آنها استفاده نکنید ، آنها به سادگی پژمرده می شوند.

 

البته ، می توانید از هک محبوب زندگی استفاده کنید: محصول خرد شده را در قالب های یخ قرار دهید ، آن را با روغن پر کنید و در فریزر قرار دهید. یا می توانید اصطلاحاً "Herb Savor" را خریداری کنید - دستگاهی که به تازه ماندن سبزیجات کمک می کند. این دستگاه از نظر بصری به یک فلاسک شیشه ای بزرگ شباهت دارد: وقتی گیاهان را در آنجا قرار می دهید ، روند پژمرده شدن آنها به طور قابل توجهی کند می شود.

 

به گفته سازنده ، ایمنی غذایی سبزیجات می تواند سه هفته افزایش یابد ، نکته اصلی رعایت تمام مراحل آماده سازی است. بنابراین ، پس از خرید سبزیجات ، باید سبزیجات را بشویید ، خشک کنید و در ظرف فلاسکی که قبلاً آب در آن ریخته شده قرار دهید. دستگاه باید در یخچال نگهداری شود ، خوشبختانه فضای زیادی را اشغال نمی کند و حتی روی در یخچال  قرار می گیرد. سطح آب در دستگاه باید کنترل شود و هر از گاهی آب به ظرف اضافه شود. در مورد مراقبت از "Herb Savor" ، این بسیار ساده است - این وسیله را می توان هم با دست و هم در ماشین ظرفشویی شست.


8. مرینیتور برای سبزیجات و گوشت

مرینیتور

وسایل کاربردی آشپزخانه :  مرینیتور غذا در دستگاه نیم ساعت طول می کشد.  / عکس


آیا آرزو کرده اید که چندین بار سریعتر از حد معمول محصولات را طعم دار کنید؟ تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه خواسته شما را برآورده کرده و یک دستگاه خانگی تولید کرده اند که فقط در عرض چند دقیقه با عملکردهای اختصاص داده شده کنار می آید. شما فقط باید گوشت ، ماهی یا سبزیجات را برش دهید ، ماریناد را آماده کنید و همه چیز را در یک ظرف قرار دهید.

 

در مرحله اول ، دستگاه به طور فعال هوا را پمپ می کند ، در مرحله دوم محصول را به شدت مخلوط می کند تا هر قطعه به خوبی با ماریناد اشباع شود. کل فرآیند حداکثر 30-20 دقیقه طول می کشد ، در حالی که در شرایط عادی گوشت کبابی باید تمام شب در ماریناد  "استراحت" داشته باشد. چرخه یک بار مصرف معمول برای یک وعده فقط 9 دقیقه است. به هر حال ، پس از ماریناد کردن ، می توانید محصول را در دستگاه بگذارید - حتی اگر در خارج از یخچال باشد ، خراب نخواهد شد.


9. قالب برش کیک

قالب برش کیک

وسایل کاربردی آشپزخانه : به طور ایده آل کیک های یکنواختی بدست می آید.  / عکس


و دوباره به سراغ دوستداران پخت و پز و کسانی که اغلب خود و اعضای خانواده خود را با دسرهای خوشمزه سورپرایز می کنند ، برمی گردیم. به خصوص برای آنها ، یک قالب برای برش کیک اختراع شد ، که به شما امکان می دهد پایه را به همان اندازه و به طور مساوی تقسیم کنید ، که یک پیش شرط برای تهیه شیرینی های چند لایه است. معمولاً در سطح کناری دستگاه شکاف هایی برای چاقو وجود دارد ، بنابراین در خروجی هفت طبقه کاملاً یکسان  بدست می آورید.از دیگر مزایای این قالب ، قطر قابل تنظیم است ، به طوری که دستگاه را می توان در ابعاد مورد نظر کیک تنظیم کرد.


10. چربی گیر آهن ربایی

وسیله چربی گیر

وسایل کاربردی آشپزخانه : چربی گیر  آبگوشت را کم چربی یا تزیین می کند.  / عکس

 

چه رژیم غذایی سالم داشته باشید و چه رژیم نداشته باشید ،چربی گیر می تواند به شما کمک کند تا بدن خود را در شرایط مطلوب نگه دارید. وظیفه اصلی آن از نامش مشخص است - دستگاه قادر به "جمع آوری" چربی اضافی از سطح ظرف است. شما فقط باید دستگاه روی ظرف بکشید و ببینید چطور کالری های مضر جذب سطح مغناطیسی می شوند.

قبل از استفاده از دستگاه ، باید آن را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا چربی گرفته شده فوراً غلیظ شود و  یخ بزند. می توان از آن برای تخلیه چربی آب گوشت و غذاهای دیگر استفاده کرد. مراقبت از دستگاه ساده است: فقط آن را زیر شیر با مواد شوینده بشویید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 هدیه مناسب برای عید

در
در حال حاضر عید بسیار نزدیک است و به زودی ما ماراتن سالانه را به نام "خرید هدیه برای دوستان و اقوام" آغاز می کنیم و هر کس نمی تواند بر این خرید غلبه کند. با این حال، اگر شما به دنبال هدیه ای مناسب برای شخصی که آشپزی را دوست دارد، هستید هدایای انتخابی ما را ببینید.
 
ما در  sayarak.com دوست داریم هدیه هایی را مناسب با سبک زندگی کاربران ارائه دهیم، بنابراین 15 وسیله در آشپزخانه را برای  کسانی که مایل به صرف وقت در آشپزخانه هستند انتخاب کرده ایم.
 

1. غلطک برش

هدیه مناسب برای عید
یک ابزار همه کاره برای کمک به ساخت رشته فرنگی خانگی، و همچنین خرد کردن پیاز یا سیر
 

2. مجموعه تزئین قهوه

هدیه مناسب برای عید
هدیه ای جالب برای عاشقان قهوه که نه تنها قدردانی طعم و مزه قهوه هستند ، بلکه تزیین قهوه هم برایشان مهم است.
 

3. مجموعه ای از نازل ها برای تزئین کیک

هدیه مناسب برای عید
 

4. دستگاه برش چند منظوره سبزیجات

این وسیله سبک و چند کاره نه تنها انگشتان شما را از صدمات محافظت می کند، بلکه باعث می شود که روند آشپزی را با سرعت قابل توجهی انجام دهید.
 

5. قاشق اسکوپ

قاشق اسکوپ
هدیه ای عالی برای کسانی که دوستدار کیک  های پودری هستند.با این قاشق می توانید به راحتی و  قلقلی برای هر منظوری آماده کنید.
 

6. صفحه یخ زدای سریع

هدیه مناسب برای عید
طرفداران ذخیره مواد غذایی برای آینده مطمئنا از این وسیله لذت خواهند برد ، که سرعت باز شدن  هر غذای یخ زده را افزایش می دهد، و هم چنین زمان پخت و پز را سریع تر می کند.
 

7. حکاکی روی میوه ها و سبزیجات

وسیله حکاکی روی میوه ها و سبزیجات

کسانی که می خواهند هنر تزیین میوه ها و سبزیجات را به کار گیرند - حکاکی تزئینی سبزیجات و میوه ها - باید از مجموعه ای از چاقوها و ابزارهای دیگر که به ایجاد شاهکارهای واقعی کمک می کند استفاده کنند.

 

8.تابه چند منظوره

تابه چند منظوره

این تابه به شما اجازه می دهد تا غذاهای مختلف را همان زمان و بدون استفاده از روغن آماده کنید.

 

9. دستگاه برای ساخت صبحانه 3 در 1

هدیه مناسب برای عید
هدیه ای عالی برای کسانی که عاشق صبحانه کامل هستند، اما زمان کافی برای تهیه آنها ندارند. این یک دستگاه "ترکیبی" از گرمکن، پخت و پز و قهوه ساز است .
 

10. وسیله برای آماده کردن سوسیس

هدیه مناسب برای عید
 
اگر شما یا دوستتان می خواهید سوسیس خانگی تهیه کنید، این دستگاه غیر معمول که اجازه می دهد سوسیس با قطر های مختلف تهیه کنید برای این منظور مناسب است.
 

11. قالب برای شکلات

هدیه مناسب برای عید
هدیه ایده آل برای کسانی که دوست دارند شکلات و کوکی های غیر معمول آماده کنند مجموعه ای از قالب های سیلیکونی است که در گرما یا سرما خراب نمی شوند.
 

12. رول پین (وردنه) با طرح های حکاکی شده

رول پین (وردنه) با طرح های حکاکی شده
فقط با یک حرکت، این پین نورد خمیر را به کوکی های طرح دار خاص تبدیل می کند با تصاویر سه بعدی .

13. برای سیب زمینی پخته

هدیه مناسب عید
با استفاده از این وسیله، می توانید در چند ثانیه از سیب زمینی و سایر سبزیجات مانند گل کلم پوره درست کنید.
 

14. قالب های سیلیکون برای کیک های سه بعدی

قالب های سیلیکون سه بعدی
 
تهیه کیک هایی که به نظر می آیند از آینده برای ما به ارمغان آورده شده، بسیار آسان است: شما فقط باید از ظروف پخت مخصوص استفاده کنید .
 

15. ماشین برای برش رشته فرنگی

 برش رشته فرنگی
اگر شما یا دوستانتان به راویولی های خانگی و نودل ها علاقه دارید، این وسیله برش ، که نه تنها خمیر را رول می کند، بلکه آن را به رشته های باریک و طولانی برش می دهد، علاقمند می شوید.
 
آیا شما قبلا برای خرید هدیه عید تصمیم گرفته اید؟
 

نظرات

۱۳۹۹/۱/۵چگونه میتوان خرید

در ادامه بخوانید...

بهترین روش برای برق انداختن گرانیت آشپزخانه تا مانند روز اول بدرخشد.

در

تمیز کردن منزل و مخصوصا آشپزخانه کاری بس دشوار است که اغلب خانم ها با آن سر کار دارند و همیشه به دنبال روش هایی هستند که سریع تر و بهتر این کار را انجام دهند. در میان تمیز کردن آشپزخانه نیز برق انداختن سنگ های گرانیت مهم است. زیرا جلا و صیقلی که این سنگ ها دارند نمایی دیگر به آشپزخانه ی شما می بخشند.

در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه سنگ های گرانیت را تمیز کنید تا مانند روز اول درخشش داشته باشند.

کشف یک روش برای تمیز کردن سنگ های گرانیتی آشپزخانه یکی از بزرگ ترین و عمده ترین چالش هایی است که صاحب خانه در بازسازی خانه و همچنین بیشتر خانم ها با آن سر و کار دارند. این سنگ ها با تمام زیبایی که دارند، در برابر خراشیده شدن، لکه ها و ترک خوردن بسیار حساس هستند و در برابر این موارد هیچ گونه محافظی ندارند. نگهداری های منظم در حال حاضر می تواند کمک شایانی به پایداری زیبایی و کارایی بلند مدت این سنگ ها در آشپزخانه ی شما کند.

تعجب می کنید اگر بدانید، چگونه باید گرانیت های آشپزخانه را در خانه ی خود بسیار عالی تمیز کنید؟ ما برای بهترین روش برای تمیز کردن گرانیت های کانتر آشپزخانه از بهترین متخصصان تمیز کردن مشاوره گرفتیم. قبل از این که همه چیز را زیر سینک بگذارید و شروع کنید به اسپری کردن و با دستمال تمیز کردن، بهتر است ببینید متخصصان و حرفه ای ها در مورد چگونگی تمیز کردن گرانیت های آشپزخانه چه می گویند و چگونه باید لکه ها را بدون خطر خراشیدگی و ترک خوردن سنگ ها پاک کرد.

 با داشتن برنامه های تمیز کاری مرتب و منظم و محصولات مناسب، سنگ های گرانیت آشپزخانه ی شما برای سال های آینده درخشان وسالم باقی خواهند ماند.

چگونه باید گرانیت آشپزخانه را تمیز کرد؟

وقتی که شما راه چگونگی تمیز کردن و درخشندگی سنگ ها گرانیتی آشپزخانه را پیدا می کنید، می دانید که مهم ترین چیزی که در این راه باید در نظر بگیرید، سیلانت ها هستند. آن ها از سنگ ها در برابر لکه و خراشیدگی محافظت می کنند، اما آن ها می توانند در اثر تمیز کردن نادرست از بین بروند و از سنگ های گرانیت آشپزخانه ی شما پاک شوند و همچنین آن ها را آسیب پذیر کنند.

چک کردن سیلانت ها می تواند اولین قدم در چگونگی پاک کردن گرانیت آشپزخانه باشد.

شما می دانید که گرانیت وقتی که بر سطح آن آب پاشیده شود به خوبی آب بندی می شود. به همین منظور هریت جونزسرپرست تمیزکاری و نگهداری شرکت تمیز کننده های لندن (Go Cleaners London) می گوید: آب بندی کردن سنگ های متخلخل یک بار در سال یا یک بار در هر دو سال راه خوبی برای حفظ رنگ و شکل آن است.

هنگامی که شما اطمینان پیدا کردید که گرانیت آب بندی شده است، لازم است محصولات پاک کننده ای را پیدا کنید تا آن ها را به خوبی درخشان کنند. یک جست و جوی آنلاین برای "چگونه گرانیت آشپزخانه را تمیز کنم؟" یا "چگونه گرانیت مشکی آشپزخانه را تمیز کنم؟" پر فروش ترین محصولات شیمیایی مخصوصی که برای تمیز کردن سنگ های مشخص طراحی شده اند را به شما نشان خواهد داد. با این وجود، ممکن است شما همیشه تمام چیز هایی را که لازم دارید در دسترس داشته باشید.

لیلی کامرون، یک متخصص تمیز کاری در خدمات شگفت انگیز (Fantastic Services) می گوید: مهم نیست که رنگ و موقعیت سنگ گرانیت شما چه چیزی باشد.

تمام چیزی که شما برای تمیز کردن گرانیت لازم دارید آب گرم، مایع ملایم پاک کننده ی ظروف، یک پارچه ی میکروفیبر تمیز و پارچه ی ظرف شویی است.

بسیاری از خوانندگان این موضوع، با شنیدن این سخنان امکان دارد تعجب کنند. مگر الکل برای پاک کردن گرانیت آشپزخانه خوب نیست؟ پس چرا نامی از آن برده نشده است؟ جواب شما بله است. حرف شما درست است! اما نکته این جا است که استفاده از آن برای پاک کردن سطوح گرانیتی آشپرخانه بسیار سخت است و کار با آن به نسبت سخت تر است.

لیلی کامرون، در این مورد نیز می گوید: یک بطری اسپری کننده که بخشی از آن با الکل ایزوپروپیل و بخش دیگر آن با آب پر شده است، یک ابزار امن برای پاک کردن آشپزخانه است.

این در صورتی است که شما نیاز داشته باشید تمام سنگ های گرانیتی آشپزخانه ی خود را ضد عفونی کرده اید.

مراحل تمیز کردن سنگ گرانیت آشپز خانه

اکنون که شما همه ی چیز هایی را که لازم دارید مهیا کرده اید، وقت کار فرا رسیده است. در این جا روش شش مرحله ای کامرون برای چگونگی تمیز کردن سنگ گرانیت کانتر آشپزخانه را مشاهده خواهید کرد:

  1. سینک یا سطلی را با آب گرم و مایع ظرف شویی ملایم پر کنید.
  2. پارچه ی ظرف شویی را در محلول فرو ببرید، سپس آن را بیرون بیاورید و بچلانید. پارچه باید مرطوب باشد اما نباید خیس باشد.
  3. با پارچه ی مرطوب همه ی تکه ها و خرده های غذا را از سطح سنگ آشپزخانه پاک کنید.
  4. محلول الکل را بر روی سطح سنگ گرانیت بپاشید و اگر می خواهید آن را ضد عفونی کند، بگذارید برای 3 تا 5 دقیقه بر روی آن بماند. این مرحله اختیاری است.
  5. سنگ گرانیت آشپزخانه را با پارچه ی ظرف شویی دارای مایع ظرف شویی پاک کنید.
  6. برای خشک کردن و برق انداختن سطح سنگ های گرانیتی از پارچه ی میکروفیبر استفاده نمایید.

 

این روشی بود که به وسیله ی آن می توانید سنگ گرانیت آشپزخانه را بدون خط و خش تمیز کنید.

این روش در مورد چگونگی تمیز کردن سنگ گرانیت آشپزخانه و نگهداری کردن از آن به طور کلی می تواند برای تر و تازه نگه داشتن آن ها کافی باشد. با این وجود، اگر هنوز متوجه لکه های سرسخت و لجوج می شوید که پاک نشده اند، برای پاک کردن آن ها لازم است اقدام های دیگری را انجام دهید. در ادامه با چگونگی پاک کردن لکه ها بر روی گرانیت آشپزخانه، مطابق با نظر مگ رابرت، رئیس شرکت تمیزکاری خانگی مالی مید، آشنا خواهید شد.

چگونه سنگ گرانیت آشپزخانه که با روغن چرب شده است را پاک کنم؟

  1. برای تهیه ی یک خمیر یا محلول سه قسمت جوش شیرین را با یک قسمت آب مخلوط کنید.
  2. آن را بر روی کانتر بزنید.
  3. کانتر را با یک پارچه ی نرم تمیز کنید و آن را به طور کامل شست و شو دهید.
  4. این کار را تا زمانی که لکه از بین می رود تکرار نمایید.

آب، آب میوه و سایر مایعات که بر روی سنگ گرانیتی آشپزخانه هستند و برای شما ناخوشایند هستند با این روش از بین می روند.

اگر برای شما عجیب است که چگونه می توان با مواد ارگانیک و طبیعی، لکه های سنگ های گرانیتی آشپزخانه را از بین برد، همان مراحل بالا را دنبال کنید اما به جای جوش شیرین از آب با هیدروژن پر اکسید استفاده نمایید.

نکته ی بسیار مهم: در ترکیب کردن مواد شوینده حتما دقت نمایید. بعضی از مواد شویند در زمانی که با هم ترکیب می شوند واکنش شیمیایی انجام می دهند و گاز هایی آزاد می کنند که بای سلامتی شما ضرر دارد.

جنگ جهانی دوم در خانه ی شما

شما که هیتلر نیستید!!! پس دست نگه دارید. مواد شوینده را با هم ترکیب نکنید. احتمالا می دانید که جنگ جهانی دوم جنگ شیمی دان ها بود. و نام گاز کلر را به احتمال بسیار زیاد باید شنیده باشید. گازی مرگبار که جان انسان های بیشماری را گرفت. اگر دوست دارید این واقعه را در خانه ی خود تکرار کنید کافی است مواد شوینده را با هم ترکیب کنید.

برای نمونه هرگز نباید مایع سفید کننده یا وایتکس را با سرکه یا شوینده های دیگر ترکیب کرد. این کار باعث آزاد شدن گاز کلر می شود. همیشه برچسب های روی مواد شوینده را مطالعه نمایید.

چگونه گرانیت آشپزخانه را با محصولات طبیعی تمیز کنم؟

محیط آشپزخانه و مخصوصا سنگ های گرانیتی با غذاهای ما تماس نزدیک دارند، پس جای تعجب نیست که بسیاری از مردم به دنبال راهی طبیعی برای پاک کردن سنگ های گرانیت آشپزخانه هستند.

خبر خوب این است که شما نیازی به مواد شیمیایی خطرناک ندارید. موادی مانند: صابون، آب، جوش شیرین و پراکسید همه ی موادی هستند که شما برای تمیز کردن آشپزخانه لازم دارید بدون این که اجازه دهید مواد شیمیایی خطرناک وارد آشپزخانه ی شما شود.

اگر شما به دنبال راه و روشی سالم تر برای پاک کردن گرانیت آشپزخانه هستید، به سادگی تکنیکی را که در بالا ذکر شد دنبال کنید. اما چند قطره از روغن های ضروری را به محلول خود اضافه نمایید.

روغن پرتقال یا اسطوخودوس محیط آشپزخانه ی شما را پر از بوهای معطر طبیعی می کند.

چگونه روزانه گرانیت آشپزخانه را تمیز کنم؟

چه کسی دوست ندارد آشپزخانه اش در هر زمانی بدون عیب به نظر برسد؟ در حالی که نیازی نیست تا همه ی بعد از ظهر ها تمیزکاری شدیدی برای سنگ های گرانیت آشپزخانه انجام دهید، نگهداری مرتب می تواند برای مدت زیادی و در سالیان متمادی آن ها را در مقابل لکه ها محافظت کند.

جونز می گوید: اگر در آشپزخانه ی خود کارهای زیادی را انجام می دهید، به صورت روزانه مواظب سنگ های گرانیت باشید.

هر کاری که برای تمیز کردن انجام می دهید، فقط اجازه ندهید خرده های مواد غذایی باقی بمانند. هر زمانی که مایعی را در جایی دیدید، برای پاک کردن آن از یک پارچه ی ظرف شویی آغشته به آب و صابون استفاده کنید. سپس با یک پارچه ی میکروفیبر سطح گرانیت را خشک کنید.

اگر تصمیم دارید از مواد شوینده ی شیمیایی استفاده کنید از آن ها به صورت جداگانه استفاده کنید و اجازه ندهید با هم ترکیب شوند. به صورت روزانه استفاده از آب و صابون برای تمیز کردن سطح گرانیت می تواند کافی باشد و سطح آن را تمیز نگه دارد. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گرانیت بهتر است استفاده از مواد شوینده ی شیمیایی را به هر دو هفته یک بار کاهش دهید. اگر جنس گرانیت از مواد بادوام و محکم باشد، استفاده از مواد شوینده ی کم به عنوان بخشی از شست و شوی روزانه می تواند از لکه زدایی سنگ گرانیت پشتیبانی کند و آن را درخشان کند.

چگونگی تمیز کردن سنگ گرانیت حمام

تمیز کردن گرانیت حمام دارای چالش های خاص خود است. از لکه های خمیر دندان و باقی مانده ی صابون تا جرم های میکروسکوپی که شما می خواهید آن ها را پاک کنید. در مورد تمیز کردن گرانیت حمام هوشیار باشید. هر روز آن را با پارچه ی ظرف شویی حاوی آب صابون تمیز کنید و همین که لکه ها ظاهر شدند آن ها را پاک کنید. چیزی که در مورد چگونگی تمیز کردن گرانیت حمام با آشپزخانه متفاوت و در تضاد است، اهمیت مواد ضدعفونی کننده است. شما باید حداقل هر هفته یک بار حمام را ضد عفونی کنید. شاید تعجب کنید! آیا سرکه گرانیت حمام را خراب نمی کند؟ نباید دقیقا از مواد مایع اسیدی استفاده کرد. به جای آن از محلول الکل و آب استفاده کنید تا جرم ها را از بین ببرد و سرکه را برای تهیه ی سالاد نگه دارید.

آیا استفاده از ویندکس برای تمیز کردن گرانیت مشکلی ندارد؟

سنگ های گرانیتی براستی برای هر صاحب خانه ای نوعی سرمایه گذاری است. پس طبیعی است سؤالات متعددی در مورد نحوه ی نگهداری از آن ها داشته باشند. آیا درست است گرانیت را با سرکه تمیز کرد؟ آیا ویندکس گرانیت را تمیز می کند؟ آبلیمو چطور؟

شما می خواهید کاملا در مورد محصولاتی که برای تمیز کردن گرانیت استفاده می کنید مطمئن باشید. وقتی پرسیده می شود آیا استفاده از ویندکس برای تمیز کردن گرانیت مناسب است؟ جواب کاملا اجتناب ناپذیر است.

 که به مرور زمان سطح آن را می خورد. از استفاده از محلول های ساینده و شیمیایی مانند: آمونیاک (یکی از اجزای ویندکس)، سفیدکننده، سرکه، لیمو، آهک و ابر حمام اسفنجی خودداری کنید.

جونز می گوید: پاک کننده های سخت بسیار سریع سطح گرانیت را می برند و به آن آسیب می رسانند.

مایع های ملایم و پاک کننده های غیر سمی و غیر اسیدی راه های آسانی برای پاک کردن سنگ های گرانیتی در هر جای خانه ی شما هستند. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه به یک زن هدیه بدهیم؟

در

از زمانی که اولین انسان نئاندرتال یک استخوان ران جلا داده شده را ارائه داد، مردان به زنان هدیه داده اند. اما در هزاره هایی که گذشته است ، از اختراع چرخ تا رفتن انسان به ماه، هنوز مردان سیستم خرید هدیه های معنی دار برای موارد خاص در زندگی را یاد نگرفته اند.به عنوان یک سرویس عمومی، من این سیستم هدیه را برای homo sapiens و homo inermis ارائه می دهم.

چرا باید هدیه بدهید؟

هدایا عشق و محبت رادر روابط عاطفی نشان می دهد و همچنین می تواند نشانه قدردانی باشد. به طور تصادفی، هدیه دادن در طول تاریخ برای نشان دادن ثروت، موفقیت و قدرت استفاده شده است. به من اعتماد کن، وقتی که شما یک هدیه بزرگ می دهید، وضعیت و مطلوبیت خود را به عنوان یک شریک عاشقانه افزایش می دهید. تنها چیزی که زنان بیش از داشتن یک هدیه معنی دار دوست دارند،نشان دادن آن  به دوستان برای عذاب دادن آنها می باشد.
دادن هدیه قابل توجه دیگران، گرمی، اعتماد، مهربانی و صمیمیت خود را در رابطه شما تقویت می کند و حتی تحسین شما را افزایش می دهد. این تأثیر غلط هدیه دادن نباید صرفا برای سالگرد ها و تعطیلات مهم باشد، بلکه برای حفظ گرمی زندگی بطور"منظم" ادامه یابد.

چه چیزی برای هدیه دادن مناسب است؟

هدیه روز مادرچی بخریم ، هدیه روز زن چی بخریم ، ولنتاین چی هدیه بگیرم، هدیه تولد چی بگیریم، هدیه ولنتاین چی بخرم و ...... خب این یک معضل شده است، هدیه لازم نیست گران باشند .در حقیقت، هدیه ای که هزینه زیادی دارد، می تواندبه جای شادی و استحکام روابط عاطفی موجب ناراحتی شود، به خصوص اگر بودجه ی خانه را تضعیف کند یا باعث کاهش سایر اولویت های هزینه ای که شریک شما اهمیت می دهد بشود.
اگرایده ای برای خرید هدیه ندارید، یک فایل را با پاسخ به سوالات زیر شروع کنید.البته با ترفند سوال کنیدو پاسخ ها را به یاد داشته باشید.


 اندازه های او

توجه داشته باشید اندازه گیری های او و مدل مورد علاقه ای که ترجیح می دهد. همچنین توجه داشته باشید که ویژگی های مهم او ، فرم اندام او رنگ پوست و مو ، مدل مو  و... برای  استفاده از آن به عنوان یک راهنمای کارکنان فروشگاه و کمک خواستن از آنها در خرید هدیهمناسب می باشد.


 رنگ مورد علاقه او (و چرا او آن را دوست دارد)

همچنین رنگی که دوست ندارد را بخاطر بسپارید و مطمئن شوید که هیچ چیز در آن زمینه رنگ خریداری نکنید. به یاد داشتن رنگی که معمولا به نظر شما با آن رنگ زیبایی و درخشش خاصی دارد این رنگ می تواند جزیی از جذابیت او بحساب بیاید؛ اگر به او بگویید که با آن رنگ او در همه جا می درخشد تضمین می کنم که او نیز آن را دوست خواهد داشت. 


 گل مورد علاقه او

در فرهنگ های سراسر جهان معانی خاصی را برای گل ها تعیین کرده اند و از آنها برای ارسال پیام به دوستداران و رقبا استفاده می کنند. به عنوان مثال، رنگ بنفش اسطوخودوس،نشان ازثروت و  چیزهای قدرتمند است.

 آیا او از طلا یا نقره استفاده می کند؟ بپرسید و آنرا را (تقریبا) به صورت منحصر به فرد خریداری کنید.


 سنگ تولد او چیست؟ و آیا او آن را دوست دارد؟ تضمین نشده است، اما باز هم بپرسید توجه داشته باشید در خرید جواهرات از ویژگی های سنگ تولد او استفاده کنید.


 صحبت از طلا و جواهر، آیا فرهنگ و یا روند او را دوست دارد؟ آسیایی، جنوب غربی، گوتیک، ویکتوریا، مینیمالیست فوق العاده مدرن. توجه داشته باشید که او دوست دارد برای هر دو جواهرات و خرید لباس.


 طراح یا برند مورد علاقه او، پس به دنبال لباس یا لوازم جانبی باشید که این برند تولید می کند یا از کارمند فروشگاه برای پیدا کردن چیزی در آن سبک کمک بخواهید.


 غذای مورد علاقه او. پخت و پز برای او یا سفارش غذا یا دعوت به رستوران مورد علاقه او


 حیوان خانگی مورد علاقه او یا حیوانی که او (یا شما) فکر می کنید نماد روح او است.هدیه ای به او بدهید که نمادی از آن حیوان باشد.


 نویسنده یا کتاب مورد علاقه او. نسخه اول را برای او بفرستید و یا یک نقل قول از نویسنده مورد علاقه او . یا یک نسخه از یک کتاب کمیاب را که او دوست دارد، هدیه بگیرید.


 فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی مورد علاقه او را هدیه بدهید.  فیلم مورد علاقه او را بخرید تا بتواند در هر زمان که دوست دارد تماشا کند. یک نقل قول از شخصیت یا صحنه مورد علاقه او را بنویسید.
با آن کار، می توانید نشان دهید که به علایق او آشنا هستید و توجه می کنید.در ضمن بخاطر داشته باشید که همیشه اگر هدیه مناسبی را دیدید ، آن را بخرید و برای مراسم هدیه بعدی کنار بگذارید. خرید در آخرین لحظه و دقیقه آخری معمولا با هزینهبیشتر ونامناستر تهیه می شود و با استرس زیادی همراه است.

 در حراجی ها چیزهایی را بخرید که داستان داشته باشند. برای او از هنرمندانی که مثلا این دستبند را ساخته اند یا روی سفال کار کرده اند، بگویید. پیدا کردن هدایایی که منحصر به فرد و قدیمی هستند. (آنتیک یا عتیقه )به او بگویید که در آن هدیه او را پیدا کرده اید و چرا فکر می کنید که برای او مناسب است. 
 همچنین می توانید هدیه ای بخرید که زندگی را ساده تر کند، مثل خرید یک مخلوط کن

 فراموش نکنید که انجام خدمات می تواند هدیه مناسبی باشد مثلا باک خودرو او را پر کنید و آن را بشویید، ظرفها را بشورید، کشو ها و کمدهای شلوغ را مرتب کنید، کارهایی که او دوست ندارد انجام دهد یا کلا کارهایی که به طور معمول جزو تقسیم کار معمول بین شما نیست، را انجام بدهید.


 تدارک شام دو نفره را ببینید یا قدم زدن در پارک یا ساحل را برنامه ریزی کنید به او بگویید که چرا این کار را انجام می دهید: به او بگویید که " شایستگی یک شب این چنینی را دارد". به او بگویید که " فقط می خواسته اید چند ساعت وقت خود را با او بگذرانید." این کار تقریبا هیچ هزینه ای ندارد اما او در بازگشت  از شما بسیار سپاسگزار هست.

هدیه را چه زمانی باید بدهید؟

او را سورپرایز کنید، اما نه هر زمانی، در این زمان ها هدیه ندهید:
 هنگامی که او در وسط یک بحران است مثلا گریه بچه، دعوای بچه ها ، خراب بودن خودرو و .....
 هنگامی که برای کار مهمی در حال آملده شدن است.
 هنگامی که یک روز استرس زا را در خانه می گذراند
 بلافاصله بعد از یک دعوا یا سایر اختلافات خانوادگی
 درست بعد از اینکه احساسات بسیار منفی از او را بیان می کنید
 درست بعد از اینکه چیزی از شما می پرسد مثل توجه بیشتر، تکلیف و یا هر کاری از شما که به اندازه کافی درست انجام نداده اید.
 هنگامی که او خسته است
 در آخرین لحظه از یک رویداد مهم (تولد، سالگرد، و غیره) اجازه ندهید او فرض کند شما چیزی برای این روز خاص انجام نداده اید
زمان مناسب هدیه دادن 
 صبح زمان عالی است، به او بگویید برای او عالیست که صبح بیش از حد سرحال باشد زیرا باعث می شود او تمام روز بدرخشد.
 هدیه را می توانید زیر بالش او بگذارید.
 هدیه را بعضی وقتها بعد از یک بحث یا گفتگوهای عاطفی بدهید. بسته به خلق و خو ی او ، اجازه دهید چند ساعت، یک روز، چند روز بگذرد اما قبل از گذشت یک هفته برای دادن هدیه اقدام کنید. به او بگویید که در مورد آنچه که او گفته  فکر کرده اید و به او یادآوری کنید که چقدر به زندگی شما معنی داده است.هدیه را به چیزی که او به طور خاص گفته است مرتبط کنید: "شما درست می گویید - شما سزاوار این هستید که زمان بیشتری برایت صرف کنم.

 برای یک لحظه آرام برنامه ریزی کنید. ویدیو را برای سرگرمی بچه ها روشن کنید ،  پس از شام، ظرفها را بشورید از او بخواهید پس از کار یا پس از شام یک پیاده روی آرام داشته باشید. فضایی تا بتواند روی شما و هدیه شما تمرکز کند.


 انتخاب یک روز که به طور معمول برای او روز غمگینی است . سالگرد مرگ یک عضو خانواده، اولین روز مدرسه، یا روزی که فرزندان خود را به دانشگاه فرستاده اید. به او بفهمانید که شما درک می کنید چه احساسی دارد و می خواهید به او چیزی بدهید تا در آن روز مثبت فکر کند.

 یک تاریخ یا روز را انتخاب کنید که اصلا انتظار گرفتن هدیه را ندارد.

چگونه هدیه را بدهیم؟

 قیمت برچسب را بکنید. شاید خنده دار باشد اما خیلی از آقایان فراموش می کنند برچسب قیمت را بکنند.
 هدیه را از کیسه پلاستیکی که از فروشگاه تحویل گرفته اید در بیاورید
 از کاغذ کادو استفاده کنید یا از فروشگاه بخواهید که هدیه را کادو کند

 اضافه کردن یک کارت کوچک "برای شما" یا "برای زنی که دوست دارم"

 نگه داشتن رسید فروشگاه برای مواردی مثل تعویض اندازه و رنگ و ....
 از بچه های کوچک خود بخواهید یک کارت بسازند
 اجازه دهید فرزند یا فرزندان شما قدردانی خود رابه این صورت ارائه دهند، چیزی مانند "بابا گفت: این برای زیباترین مامان در جهان"
اگر حساب بانکی جداگانه ای برای خرید هدایا ندارید، فکر کنید که چگونه صرفه جویی کنید و پول نقد برای هدیه خود بپردازید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطرناک ترین ظروف در آشپزحانه 4 مورد

در

4 نوع ظرف خطرناک در آشپزخانه که شما باید در اسرع وقت ازدست آنها خلاص شوید.

امروزه بسیاری از ما سعی می کنیم قوانین غذای سالم را در زندگی خود دنبال کنیم. با این حال، همه نمی دانند که ظروفی که ما برای پخت و پز استفاده می کنیم، به همان اندازه غذای سالم، مهم است. حتی یک رژیم غذایی سالم می تواند به مشکلات بهداشتی منجر جدی شود اگر قابلمه ها و تابه ها از جنس خطرناک باشند.

sayarak.com یک لیست از خطرناک ترین ظروف را تهیه کرده و همچنین یک جایگزین مناسب برای آنها در آشپزی معرفی کرده است.

آیا ظروف تفلون خطرناک است؟

آیا ظروف تفلون خطرناک است؟

تفلون شاید خطرناک ترین "جنایتکار" در این لیست باشد. بسیاری از مردم قابلمه و تابه را با این پوشش انتخاب می کنند، زیرا آنها مناسب  سرخ کردن و ته دیگ هستند.

با این حال پوشش  PTFE ) polytetrafluoroethylene) پلی تترا فلورو اتیلن (PTFE) می دهد یک پلیمر پلاستیکی است که وقتی بیش از 300 درجه سانتیگراد گرم می شود، بخارات سمی را آزاد می کند. چنین  سمی می تواند منجر به تب بخار پلیمر شود ، که تب آنفولانزای تفلون نامیده می شود.شامل علائم موقتی شبه آنفولانزا مانند لرز، تب، سردرد و بدن درد می شود. بروز علائم 4 تا 10 ساعت پس از استشمام  بخار پلیمر آغاز می شود و بیماری به طور معمول طی 12 تا 48 ساعت طول می کشد. این نه تنها برای انسان ها خطرناک است، بلکه برای پرندگان داخل خانه نیز خطر دارد و باعث کاهش عمر آن ها می شود.

آیا ظروف تفلون خطرناک است؟

یکی دیگر از مواد شیمیایی خطرناک در ترکیب غذاهای تفلونی PFOA (perfluorooctanoic acid) است که به توسعه انواع مختلف سرطان، از جمله سرطان سینه و پروستات، سرطان تخمدان کمک می کند. اعتقاد بر این است که PFOA در محصولات تفلون در مقادیر کم موجود است که برای انسانها تهدیدی نیست. با این حال، در بسیاری از چیزهای روزمره وجود دارد. بنابراین، مطلوب است که تماس با این ماده شیمیایی به حداقل برسد. پرفلوئورواُکتانیک با اختلالات تیروئید، بیماری کبد، بیماری مزمن کلیوی و سرطان بیضه ارتباط دارد.این ماده با ناباروری و وزن کم نوزاد هنگام تولد می گردد.آسیب ریوی هم در مضرات استشمام بخار پلیمر قرار دارد.

چدن را جایگزین ظروف تفلون کنید

چدن برای پخت غذا امن است و در طول زمان آزمایش شده است. علاوه بر این، این ماده به سرعت و به طور مساوی گرم می شود، و در عین حال، سموم به مواد غذایی منتقل نمی شود و به طور طبیعی به افزایش سطح آهن در بدن کمک می کند. اگر سطح آهن طبیعی باشد، می توانید وسایل آشپزی ریخته گری برنجی را انتخاب کنید که همچنین برای استفاده راحت هستند.

آیا ظروف آلومینیومی برای پخت و پز خطرناک هستند

2. آیا ظروف آلومینیومی برای پخت و پز خطرناک هستند؟

تعجب آور نیست که آلومینیوم به طور گسترده ای در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر شایع ترین فلز، آلومینیوم نیز بسیار با دوام، سبک وزن، همه کاره و قابل بازیافت است. اما می تواند به سلامت شما آسیب برساند.

آلومینیوم فلزی است که روی اعصاب تاثیر می گذارد و مقدار بیش از حد آن در بدن می تواند به بیماری های سیستم عصبی مرکزی، از جمله بیماری آلزایمر و ALS (اسکلروز جانبی جانبی آمیوتروفی) منجر شود. و اگر چه وسایل آشپزخانه آلومینیومی معمولا دارای پوشش محافظتی هستند، به راحتی آسیب دیده و اجازه می دهد فلز سمی به غذا وارد شود.

جایگزین مناسب برای ظروف آلومینیومی شیشه است

ظروف شیشه ای مواد سمی را در هنگام گرم شدن منتشر نمی کنند، با دوام، سازگار با محیط زیست و بو ها را جذب نمی کنند. تنها نقص آن کمبود خواص anti-stick است. اما، می بینید، این یک نقص کوچک برای امنیت است.

 

3. آیا ظروف مسی خطرناک است؟

آیا ظروف مسی خطرناک است

شما ممکن است بیشتر از یک بار ظروف مس Copperware   را در مغازه ها دیده باشید و زیبایی آن را تحسین کنید. همچنین احتمال دارد که شما از خواص حرارتی مس، که گرمای سریع و یکنواخت را فراهم می کند، شنیده باشید. اما آیا می دانستید که مس می تواند به عنوان یک ماده برای ظروف خطرناک باشد؟

مانند برخی از فلزات سنگین دیگر، مس در مقادیر کم برای سلامت انسان بسیار مهم است. اما اضافه شدن آن در بدن می تواند منجر به  مسمومیت شدید فلز شود . استفاده از آن به عنوان یک ظرف با پوشش محافظ و بدون آن خطرناک است. در اولین تجسم، مس پس از تماس با محصولات اسیدی منتشر و وارد غذا خواهد شد . در مورد دوم، علاوه بر پوشش، شما یک عنصر سمی دیگر را در ترکیب خود، نیکل را دریافت می کنید.

ظروف جایگزین مسی ظروف فولاد ضد زنگ است

ظروف فولاد ضد زنگ نسبتا سبک وزن، مقاوم در برابر خراش است و می تواند بدون خطر باشد. همچنین، برای مدت طولانی به شما خدمت می کنند.

 آیا ظروف سرامیکی خطرناک است

 

4. آیا ظروف آشپزخانه با پوشش سرامیک خطرناک است؟

ظروف آشپزخانه با پوشش سرامیک در نگاه اول به نظر می رسد بسیار امن است. با این حال، این درست است فقط برای 100 درصد سرامیک.

پوشش سرامیکی نرم به اندازه کافی مقاوم نیست و بعد از چند ماه استفاده از آن شروع به ترک برداشتن می کند. پس از آن، سرب و کادمیم جذب می شوند و سپس به بدن می رسند. مسمومیت با سرب  یکی از خطرناک ترین انواع مسمومیت های فلزی است و می تواند باعث درد شکم، سردرد، ناباروری و سایر مشکلات سلامتی (در موارد شدید،  کما و مرگ ) شود.استفاده از ظروف با پوشش آسیب دیده خطرناک است.

جایگزین ظروف سرامیکی

جایگزین ظزوف 100٪ از جنس سرامیکی. این از مواد طبیعی ساخته شده است، غیر سمی است، غذا در آن نمی سوزد. درست است که چنین ظروفی می تواند بسیار گران باشد، اما برای سال ها به شما خدمت می کند.

شما از چه نوع ظروفی اغلب برای پخت و پز استفاده می کنید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

باید و نباید در آشپزخانه 11 مورد

در
برخی از وسایل مفید در آشپزخانه فضای کافی ندارند، هر چند ما اغلب سعی می کنیم فضای کافی برای آنها پیدا کنیم و در برخی از موارد بوی فاضلاب یا ناخوشایند به مشام می رسد که علاوه بر بوی نامطبوع برای سلامت ما خطرناک هستند.
 
sayarak.com یک حسابرسی انجام داد و متوجه شد که مواردی از باید و نباید در میان وسایل آشپزخانه وجود دارد که برای راحتی و سلامتی بهتر است رعایت شود.

1. سلفون مواد غذایی

سلفون مواد غذایی زندگی ما را بسیار تسهیل می کند، اما برای ذخیره برخی از مواد غذایی، ارزشش را ندارد. سلفون مواد غذایی برای مواد غذایی و هر چیزی که چند بار در روز استفاده می کنید مثل پنیر، انواع سوسیس، نان کاربرد ندارد زیرا دوباره بسته بندی کردن  و چسباندن با دوام را تضمین نمی کند.
علاوه بر این، برخی از کارشناسان معتقدند که پلی اتیلنی که سلفون آشپزخانه از آن ساخته شده است، مواد مضری  برای بدن ما منتشر می کند.
 

2. اسکاچ مرطوب

اسکاچ ظرفشویی آشپزخانه در صورت مرطوب بودن  منبع بوی نامطبوع است.استفاده طولانی مدت از اسفنج کارایی آنرا از بین می برد و ظروف چرب را نمی تواند تمیز کند. علاوه بر این،اسکاچ ظرفشویی زمینه های پرورش واقعی باکتری های مضر هستند. به عنوان مثال، ویروس شناسان انگلیسی ، متوجه شده اند که 6 از 10 اسفنج ظرفشویی با باکتری ها آلوده می شوند که می تواند موجب ناراحتی های روده ای شود.
 
برای از بین بردن مشکل، شما باید اغلب اسکاچ را عوض کنید و آنها را در مکان هایی با رطوبت بالا نگذارید.
 

3. بطری های خالی

انباشت بطری ها هیچ خطری را به همراه ندارد، اما فضای بسیار زیادی را می گیرد و شاید هرگز مورد استفاده قرار نگیرند. اگر شما تصور می کنید، جمع آوری ظروف خالی به منظور صرفه جویی در آب برای آبیاری گل ها و یا در صورت قطع آب است، در مورد آن فکر کنید، چند بار شما واقعا از آن استفاده کرده اید؟سبک زندگی خود را عوض کنید و وسایل غیر ضروری را دور بریزید.
 

4. خوشبو کننده هوا

خوشبو کننده در آشپزخانه مواد غذایی را که طبخ می کنید، آلوده می کند. علاوه بر این، کارشناسان توصیه می کنند از خوشبو کننده های هوا در فضاهای بزرگ و با تهویه خوب استفاده شود. دلیل ساده است: محتویات می تواند ضرر داشته باشد و حتی می تواند موجب سردرد شود.
 

5. سینک را کاملا بشویید

سینک - جایگاه دوم در خانه برای انباشت باکتری پس از توالت است. قطعات کوچک مواد غذایی و مواد پاک کننده با آب تمیز نمی شوند، بلکه به سطح می چسبند. اگر سینک را با وسیله خاص تمیز نکنید، باکتری ها از سینک وارد مواد غذایی می شوند.
 

6. ثابت کردن کیسه داخل سطل زباله

برای نگه داشتن کیسه به طور مستقیم بر روی سطل و سر نخوردن کیسه به علت مقدار زیاد زباله، از قلاب حوله های معمولی در طرفین ظرف استفاده کنید. کافیست لبه های کیسه را سوراخ کنید.یا یک کش دور سطل بیندازید و لبه های کیسه زباله را از زیر کش رد کنید.
 

7. سوکت را روی اجاق گاز جانمایی نکنید.

توصیه می شود پریز های نزدیک اجاق گاز و سطح آشپزخانه بسته شود. دلیل ساده است: سطح خروجی دائما کثیف می شود، و مواد غذایی سوپاپ ها و ..... سوکت را مسدود می کنند. علاوه بر این، سوکت های باز ممکن است خطرناک باشند، زیرا در تماس با مایعات قرار دارند.
 

8. کیسه های پلاستیکی برای ذخیره سازی مواد غذایی

در بسیاری از کشورها ممنوعیت استفاده از پلی اتیلن در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها اجرا می شود . دلیل اصلی مواد غیرقابل تجزیه و آسیب زیست محیطی است. سبزیجات، میوه ها و سایر محصولات باید در کیسه های کاغذی ذخیره شوند. آنها نه تنها برای محیط زیست ایمن هستند، بلکه سبزیجات را با تهویه عالی طبیعی نگهداری می کنند.
 
 

9. سیب زمینی جوانه زده

اگر سیب زمینی را در خانه ذخیره کرده اید، برای این که جوانه نزند چند سیب را داخل آنها اضافه کنید. سیب گاز اتیلن منتشر می کند، که روند جوانه زدن را کند می کند.
 

10. بسته بندی گوشت گاو

اگر قصد دارید گوشت چرخ کرده گاو را بسته بندی کنید به روش بالا صاف کنید و با یک عدد چوب نازک کباب سیخی تقسیم کنید. هم فرایند یخ زدایی سریع تر می شود و هم جداسازی تکه ها از همدیگر راحت تر است. داخل فریزر فضای کمتری می گیرد.
 

11.نگهداری غلات

یک راه عالی برای ذخیره غلات، این است که آنها را در ظروف جداگانه قرار دهید. بنابراین غلات را در کیسه های نایلونی ذخیره نکنید.در شیشه های آب یک بار مصرف هم می شود، غلات را ذخیره کنید. 
 نظرات خود در مورد ترفند های مفید در آشپزخانه با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران

در
اگر درباره شخصی صحبت کنيم که رابطه با او برای شما ارزش دارد، بهتر است که در انتخاب هدیه با تعقل و منطق پیش بروید. ایده های هدیه برای اهدا کننده و گیرنده اغلب بسیار متفاوت است. به همین دلیل، برای انتخاب هدیه برای یک زن زیبا، بهتر است به نظر او گوش دهید.
با نظر خواهی از خانم ها sayarak.com امتیاز خود را از هدایایی تهیه کرده که بهتر است به دختران داده نشود و جزو اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران به حساب می آید و 13 عدد هدیه اشتباه را با شما به اشتراک گذاشته است.این هدیه ها علاوه بر این که، دلیل ناخشنودی زنان نه تنها در 8 مارس، بلکه همچنین تولدها، سالگرد عروسی، جشن ها که شامل پایان سال تحصیلی می شود بلکه باعث می شود پول خود را هدر دهید.

عطر

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
اگر دختر خودش از عطر خاصی استفاده می کند به او هدیه بدهید، به عنوان مثال، Givenchy، و سپس هیچ سوالی وجود ندارد. در غیر این صورت، بهتر است عطر را به تنهایی خریداری نکنید: حتی گران ترین عطر ممکن است باعث ایجاد حساسیت یا سردرد شود.
یک راه حل خوب، با هم برای خرید هدیه به فروشگاه لوازم آرایشی و عطر بروید.
 

ترازو

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
خریدن ترازو به عنوان یک هدیه، مانند پاسخ مثبت به این سوال است: "آیا فکر می کنید که من اضافه وزن دارم؟" این دسته از هدایای ناموفق شامل محصولات رژیمی و کرم ضد سلولیت و غیره هم می شود.
 
اگر یک دختر طرفدار مشتاق شیوه زندگی سالم است، می توانید به او، به عنوان مثال، اشتراک در استخر یا بلیط ماساژ بدهید.
 

جعبه شکلات و دسته گل

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران

هدیه از روی انجام وظیفه، هدیه به سبک زندگی "بیش از حد تنبل و بدون فکر"
 
به عنوان مثال، یک جعبه شکلات با یک بطری نوشیدنی و یک گلدان گل. یک فرمول که یک رابطه رسمی با اهدا کننده را نشان می دهد.
گل ها را می توان بدون پیچیدن آنها در سلفون، فویل یا اشکال تزئینی ساخته شده از کاغذ و ..... هدیه داد.
 

ظروف آشپزی

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
  
 
اگر شما یک خانواده هستید، چیزهایی مانند مایکروویو، اجاق گاز برقی بهتر است به جای خرید سرویس قابلمه خریداری شود. و اگر هنوز دوست دارید، پس چنین هدیه ای، علاوه بر این که وعده هیچ چیز خوبی را نمی دهد. شما بصورت هدیه انتخاب شده یک پیام را منتقل می کنید : "محل شما به عنوان یک زن در آشپزخانه است !" و این را چند تا دختر دوست دارند.
 
اگر مطمئن هستید که دختر مورد نظر آشپزی را دوست دارد، می توانید یک گواهینامه برای یک کارگاه آشپزی به او اهدا کنید.

شامپو، روغن و دیگر محصولات بهداشت شخصی

دختران برای مراقبت از پوست خود گاهی اوقات نه تنها برای ماه ها بلکه برای سال ها از یک مارک لوازم آرایشی استفاده می کنند. و در عین حال عوامل زیادی نیز در نظر گرفته شده است: از نوع پوست تا اینکه آیا محصولات آلرژی ایجاد می کند یا نه؟ به همین دلایل می توان خرید هدیه مانند شامپو و صابون و لوسیون را  مجموعه ای ارزان از لوازم آرایشی که در آستانه تعطیلات در سوپر مارکت ها حراج می شوند نسبت داد. به طور جداگانه، در نظر داشته باشید که به هیچ دختری  کرم هایی برای چین و چروک و آکنه نمی دهند.
 
یک جایگزین خوب برای هدیه ای از این طرح می تواند کارت هدیه برای خرید از فروشگاه آرایشی باشد.
 

جعبه هدیه خالی

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
تصور کنید که یک جعبه خالی هر چند زیبا، بعد از امید به پیدا کردن یک حلقه از داخل آن و هنگامی که او متوجه شود جعبه خالی است، حتی تصور میزان ناامیدی یک دختر در آن زمان بسیار دشوار است.
همه چیز کاملا واضح است: جعبه و طلا و جواهر با هم قرار دارند.
 

بدلیجات و جواهرات ارزان قیمت

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
قرار دادن بدلیجات و جواهرات ارزان در جعبه هدیه ایده خوبی نیست. بعید است که هر کسی با بدلیجات پلاستیکی ارزان قیمت یا محصولاتی که در یک قاب فلزی هستند راضی شود.
 
به جای جواهرات ارزان، شما می توانید یک آویز نقره زیبا هدیه کنید.
 
بلیط برای مسابقات ورزشی
اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
بهترین هدیه نیست - مگر اینکه، خانم طرفدار نوعی خاص از ورزش باشد.
 
بلیط برای تئاتر، کنسرت یا اپرا یک راه حل عالی خواهد بود.
 

نقاشی یا پرتره

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
البته، هنرمندان می توانند از روی عکس شاهکار ایجاد کنند، اما هنوز هم باید جستجو شوند. و به سختی کسی می خواهد کپی بدی از یک عکس داشته باشد.
یک جایگزین برای این هدیه می تواند یک گواهینامه برای یک جلسه عکس حرفه ای با یک عکاس خوب باشد.
 

اسباب بازی 

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
به خصوص خرس عروسکی غول پیکر. خوب، شاید در زمان ارائه چنین هدیه دختر تحت تاثیر قرار بگیرد. شاید حتی یکی دو عکس در Instagram برای نمایش در مقابل دوستانش با خرس بگذارد اما  نقش این هدیه فقط گرد و غبار را جمع آوری می کند و فضای زیادی را اشغال می کند.
 
اسباب بازی های پلاستیکی را می توان با یک پتوی با کیفیت جایگزین کرد.
 

انواع سوغاتی و مجسمه

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
این شامل انواع مغناطیسی ها روی در یخچال و فریزر، انواع مجسمه ها و سوغاتی ها با نمادهای سال می شود که قفسه ها همیشه در انتهای ماه اسفند حراج می شوند. این کادو کاملا بی فایده و طبق معمول دائما پر از گرد و غبار معمول است.
جایگزینی مناسب برای سوغاتی با نمادگرایی سال و به جای یک مجسمه شما می توانید یک گلدان غیر معمول یا یک شمعدان ظریف را انتخاب کنید. دختر خانم ها به شمع علاقه دارند.
 

گل مصنوعی

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
این ها شامل خرس های ساخته شده از گل مصنوعی، دسته ای از اسباب بازی های پلاستیکی و دسته های آب نبات مصنوعی می باشد.
 
جایگزین مناسب این هدیه دسته گل های طبیعی و  "گلهای تازه" است.
 

تی شرت، فنجان، بالش و موارد دیگر با کتیبه یا چاپ عکس

اشتباهاتی در خرید هدیه برای دختران
سوغاتی با کیک وانیل شیرینی و چاپ عکس بسیار ابتدایی است. و بدتر از دادن یک بالش یا یک فنجان با پرتره او در یک تصویر مضحک، تنها می تواند یک هدیه در قالب یک بالش، تی شرت یا فنجان با یک پرتره از یک دوست عزیز باشد. به همکاران، مادر، خواهر یا معلمان، شاید چنین چیزهایی نباید داده شود.
 
یک فنجان ظریف در یک بسته زیبا، یک جایگزین خوب برای فنجان با چاپ عکس خواهد بود.
یکی دیگر از گزینه ها این است که یک مورد سرامیک اصل  را در یکی از نمایشگاه های طراحی که متخصص در فروش اقلام مشابه هستند را انتخاب کنید.
 
و شما چه هدیه مضحک و عجیب غریب دریافت کرده اید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...