چرا هیچ حصار، نرده و یا دیواری اطراف خانه ویلایی در آمریکا وجود ندارد

خانه ویلایی آمریکا

 

با کمال تعجب ، هیچ حصار، نرده و یا دیواری اطراف خانه ویلایی در آمریکا وجود ندارد. و این عملا تفاوت اصلی با آنچه که در ایران عادت کرده ایم و یا در تعدادی از کشورهای دیگر نیز مشاهده می شود، است . این برای ما بسیار عجیب است اما  برای آمریکایی ها کاملاً  معمول است. حال می پرسیم چرا اینگونه است؟

دلایل عدم حصار در خانه ویلایی در آمریکا چیست

خانه ویلایی آمریکا
آمریکایی ها دلایل زیادی برای عدم ساختن نرده های عظیم در اطراف خانه های خود دارند / عکس

البته ممکن است کسی بگوید سبک زندگی آنها  اینگونه هستند. اما دلایل مختلفی برای این وجود دارد.

 

خانه ویلایی آمریکا

ممنوعیت ساخت نرده ها در اطراف ساختمانهای مسکونی در آمریکا توسط قانون تنظیم شده است / عکس


اولین مورد آنها الزامات ایمنی شخص و غالباً در سطح قانونگذاری است. در بسیاری از ایالت ها نصب نرده ها در اطراف یک ساختمان غیرقانونی است. واقعیت این است که یک دروازه قفل شده می تواند در صورت آتش سوزی مانع از حرکت ماشین آتش نشانی به سمت خانه شود.

 

ماشین آتش نشانی

خانه های ایالات متحده از مواد قابل اشتعال ساخته شده اند ، بنابراین ماشین آتش نشانی باید همیشه به آنها دسترسی آزاد داشته باشد / عکس

دلیل اول

به عنوان یک قاعده ، تمام خانه های زیبای آمریکایی از موادی ساخته شده است که بسیار قابل اشتعال است. نمای سایدینگ(سایدینگ مصالح ساختمانی که در بام یا نمای خارجی خانه ها یا ساختمان های ویلایی به منظور هدایت آب به خارج استفاده می شود) از چوب ساخته شده است و دیوارها از تخته و گچ است. اگر آتش سوزی در جایی در یک خانه رخ دهد ، در مدت زمان کوتاهی ساختمانهای واقع در همان نزدیکی ، یعنی ساختمانهای مسکونی مجاور ، می توانند آتش بگیرند. در نتیجه ، اگر خیلی سریع منبع آتش خاموش نشود ، کل منطقه مسکونی آتش خواهد گرفت. این کار در صورتی سرع  می تواند انجام شود که آتش نشانی نزدیک به ساختمان در حال سوختن بتواند حرکت کند.

 

پارکینگ

در مواقع اضطراری ، حصار مانع از حرکت پلیس به سمت خانه خواهد شد / عکس

 

سایر خدمات اضطراری به ویژه پلیس نیز باید دسترسی راحت به ساختمان داشته باشند. در مورد درب منتهی به داخل خانه ، این ساختارهای به اصطلاح "مقوایی" در مناطق بسیار خوب اغلب توسط صاحبان فراموش می شوند که  آنها را  قفل کنند. در صورت بروز موارداضطراری ، پلیس باید بتواند سریع و بدون موانع به ساختمان دسترسی داشته باشد.

 

خانه ویلایی آمریکا

در ایالات متحده آمریکا ، تمام کنتورها بیرون از خانه نصب می شوند تا ماموران بتوانند هر زمان که بخواهند شماره  را بخوانند / عکس

 

دلیل دوم

عدم دیوار کشی و حصار  کنتور ها است. ما ایرانی ها عادت کرده ایم که هر ماه ، در یک روز ، یک مامور از اداره برق آب و گاز به خانه بیاید و شاخص ها را بررسی می کند. در کشور ما کنتور ها در داخل خانه نصب می شوند . اما در آمریکا اوضاع کاملاً متفاوت است.

 

تمام کنتورها خارج از خانه و جایی که مامور اداره ذیربط براحتی بتواند در زمانی که برای او مناسب باشد بیاید و شماره کنتور را ببیند . کاملاً راحت است ، اما تنها در شرایطی که فضای مجاور توسط حصار احاطه نشده باشد.

 

ویلایی آمریکا

عدم وجود حصار ، نیاز به بستن / باز کردن آن را از بین می برد و به شما امکان می دهد که پارکینگ را آزادانه ترک کنید / عکس

 

دلیل سوم

راحتی است. بیشتر آمریکایی ها در خارج از خانه های خود پارکینگ دارند که در بسیاری از فیلم های آمریکایی خیلی خوب نشان داده می شود. ماشین از چنین پارکینگی به محلی که مستقیماً در جلوی خانه قرار دارد ، می رود. و اگر حصار احتیاج به باز یا بسته شدن داشته باشد که به زمان نیاز دارد ، نبود آن  زندگی مردم را بسیار ساده می کند.

 

ویلایی آمریکا

در برخی از خانه ها ، فقط حیاط خلوت حصار کشیده شده است / عکس

 

دلیل چهارم

البته مسئله زیبایی شناسی است. حصار تأثیر نسبتاً منفی در تصویر کلی خیابان دارد. از این نظر ، در مناطق مسکونی بویژه ثروتمندان ، نرده های بلند و بزرگ رفتار منفی بحساب می آید.

 

حیاط خلوت

حصار در حیاط خلوت لازم است تا بچه ها بیرون از منطقه محلی نروند / عکس

 

شایان ذکر است که برخی از ساکنان این کشور هنوز نرده و حصاری  دارند ، اما آنها نه از سمت خیابان ، بلکه در پشت خانه ، در حیاط خلوت ، که معمولاً بچه ها بازی می کنند ، می باشد. 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید