چرا اسپاتی فیلوم گل نمی دهد

 اسپاتی فیلوم

گل اسپاتی

گل اسپاتی فیلوم  Spathiphyllum یا به اصطلاح "شادی زنانه" نامیده می شود ، گل فیلوم  اغلب در خانه ها ، آپارتمان ها ، دفاتر دیده می شود. یک گیاه سالم واقعاً  سبز با گلهای زیبا که باعث خوشحالی می شود. اما برای به دست آوردن چنین اثری نیاز به مراقبت مناسب دارد. تعدادی اشتباه وجود دارد که از رشد طبیعی گیاه و شکفتن منظم گیاه  و  گل اسپاتي فيلوم  جلوگیری می کند.

 

 اسپاتی فیلوم
مراقبت مناسب از گیاه " اسپاتی فیلوم" به شما امکان لذت بردن از گلهای سفید ظریف را برای مدت طولانی می دهد / عکس

 

خاک نامناسب برای اسپاتی فیلوم انتخاب شده است

 اسپاتی فیلوم

 

این یکی از رایج ترین و مهلک ترین اشتباهات برای اسپاتی فیلوم است. غالباً ،  اسپاتی فیلوم گل  در باغ  یا در یک باغچه گل نزدیک خانه در زمین کاشته می شود . و این کاملا اشتباه است. برای این گل آپارتمانی ، اسپاتی فیلوم  ، خاک باید سست ، مقوی و کمی اسیدی باشد. برای ترکیب همه این ویژگی ها ، به طور ایده آل چنین خاکی را در یک بخش یا فروشگاه تخصصی خریداری کنید. به بسته بندی خاک برای گیاهان نگاه کنید. روی آن نوشته شده باشد "for the Aroids". اگر اینگونه نیست ، می توانید یک خاک با پیشنهاد گلفروشی خریداری کنید.

 

تغذیه اسپاتی فیلوم نامناسب است

 اسپاتی فیلوم
برای تغذیه ، بهتر است از کودهای پیچیده استفاده کنید / عکس

 

هر ماه گیاه خود را با کود کریستالون قرمز و یا کود ترکیبی نیتروژن، فسفر و پتاسیم تغذیه کنید.در این موضوع ، سن گیاه بسیار مهم است. اگر جوان باشد ، برای ایجاد توده سبز کافی به نیتروژن نیاز دارد. در همان زمان ، سیستم ریشه نیز توسعه می یابد. یک گیاه بالغ ، آماده شروع گلدهی ، به مقدار زیادی به کلسیم و فسفر احتیاج دارد. برای تغذیه بهتر است از کودهای پیچیده استفاده کنید که شامل لیست کامل مواد مغذی است. آنها در تمام فروشگاه های گیاهان سبز به فروش می رسند.

 

اسپاتی فیلوم در مکان و نور نامناسب قرار دارد

 اسپاتی فیلوم

اسپاتی گل


این گل ساکن گرمسیری است ، اما به هیچ وجه به شرایط آب و هوای آفریقا نیازی ندارد. علاوه بر این ، اشعه مستقیم خورشید برای گیاه مخرب است. گیاه باید در جایی قرار گیرد که بتواند نور کافی دریافت کند ، اما توسط آفتاب نسوزد. نور باید پخش شود.

 

گلدان اسپاتی فیلوم اشتباه انتخاب شده است

 اسپاتی فیلومعرض گلدان نباید 2-3 سانتی متر از گل بزرگ  تر باشد / عکس

 

شما همچنین باید گلدان مناسب انتخاب کنید. نباید خیلی بزرگ باشد ، در غیر این صورت گیاه به زودی شکوفا نمی شود. گلدهی فقط زمانی آغاز می شود که کل گلدان با سیستم ریشه پر شود. گل باید در گلدانی کاشته شود که دو تا سه سانتی متر از گل بزرگ  تر باشد.

 

آبیاری نادرست اسپاتی فیلوم

 اسپاتی فیلوم
گیاه  اسپاتی  باید مرتب آبیاری شود و برگها باید مرطوب شوند / عکس


آبیاری مداوم  فیلوم گل و مرطوب نمودن برگها برای زیبایی و سلامت آن مهم است. ابتدا باید از آب برای آبیاری استفاده کرد. دمای آب باید با دمای اتاق یکی باشد. آب باید در امتداد لبه گلدان گیاه اسپاتی فیلوم  ریخته شود ، نه روی ریشه. اگر گلدان از گل رس باشد ، گل باید خیلی بیشتر از گلدان پلاستیکی آبیاری شود.

 

 اسپاتی فیلوم

گل اسپاتی فیلیوم

 

احتیاج نیست که همه قبلا باغبانی کرده باشید با انجام توصیه های ساده به جلوگیری از اشتباه در مراقبت از اسپاتی فیلوم کمک می کنید و با حذف تمام نکات فوق به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

Anthurium3.JPG

گل اسپاتی فیلوم قرمز

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    اسپاتی فیلوم را اغلب می‌توان در مکان‌های عمومی به ظاهر غیرقابل زندگی و کم نور مشاهده کرد، اما همچنان خوب به نظر می‌رسد. این یکی از بی تکلف ترین گیاهان سرپوشیده گلدار است، اما، البته، اگر در مکانی روشن قرار گیرد و آبیاری منظم داشته باشد، بهتر شکوفا می شود.

    1400/9/15 21:54

بیشتر بخوانید