چگونه تشخیص دهیم که صاحبان یک آپارتمان شلخته هستند و فقط وانمود به تمیزی می کنند : 10 نشانه

نظافت

این اتفاق می افتد که با دعوت از مهمانان به خانه، میزبانان نه چندان تمیز به هر طریق ممکن سعی می کنند کثیفی را پنهان کنند یا یک تمیزکاری و خانه تکانی بزرگ ترتیب دهند، به این امید که بتوانند همه آثار کثیفی و آشفتگی را به یکباره از بین ببرند. با این حال، هیچ چیز کوچکی از چشم آموزش دیده یک حرفه ای دور نمی ماند. برخی جزئیات نشان دهنده شلختگی و کثیف بودن میزبانان نیز مورد توجه مهمانان قرار می گیرد. ویلیام هانسون، کارشناس آداب معاشرت، 10 "نکته" را نام برد که صاحبان آپارتمان را کثیف نشان می دهد.


1. درب ورودی کثیف

SeriesPSCH.jpg

خانه با یک در شروع می شود.


اگر استانیسلاوسکی گفت که تئاتر با چوب لباسی شروع می شود، به گفته هانسون متخصص آداب معاشرت، اولین تصور از خانه توسط درب ورودی ایجاد می شود. یک در کثیف بلافاصله نشان می دهد که خانه شما نیز کثیف است.

ویلیام هانسون توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنم اگر خودم را در مکانی با درب ورودی کمتر از ایده‌آل بیابم، فکر می‌کنم بقیه خانه یا آپارتمان چگونه خواهد بود.»

2. خوشبو کننده‌ها

خوشبو کننده‌

عطرها بوی بد را می پوشانند، اما آنها را از بین نمی برند.

 

خوشبو کننده‌های هوا که هر پنج دقیقه یک بار رایحه‌ای مصنوعی از خود متصاعد می‌کنند، معمولاً بوهای خانه‌های بدبو و ناپاک را پنهان می‌کنند. در همین حال، هیچ چیز نمی تواند جایگزین بوی طبیعی و تازه در خانه شود که فقط از تمیزی صحبت می کند و نشان می دهد که شما مرتب هستید.

 

برای کسانی که هنوز از این عطر استفاده می کنند، متخصص توصیه می کند از بوهای شدید و ترکیب رایحه های متضاد قوی خودداری کنند

همین امر در مورد شمع های معطر نیز صدق می کند. هانسون به طعنه اظهار می کند که مطمئن ترین راه برای بهبود خانه با آنها خلاص شدن از شر شمع های معطر است.

 

3. پارچه های خیس

دستمال آشپزخانه


پارچه ای برای شستن ظروف یا پاک کردن میز نباید برای روزها (و حتی بیشتر از آن، برای هفته ها) در حمام یا آشپزخانه قرار گیرد. و طبق آداب معاشرت و به دلایل بهداشتی باید در آخر وقت دور ریخته شود. مشمئز کننده ترین منظره به گفته این کارشناس، دستمال های خیس رها شده روی میز آشپزخانه در کنار سینک است.

در پایان روز پس از استفاده، پارچه ها  باید دور ریخته شوند.پارچه های رها شده نیز نشان می دهد که شما به هم ریخته و آماده پذیرایی از مهمان نیستید.

 

4. ظروف و لیوان کثیف

لیوان کثیف


ظروف با لکه های شسته نشده از چای و قهوه نیز صاحبان شلخته آپارتمان های  درهم و برهم را نشان می دهد. مهمانان بلافاصله متوجه خواهند شد که خانواده "استانداردهای پاکیزگی" پایینی دارد و خانواده به احساسات مهمانان اهمیت نمی دهد.

 

لیوان هایی که بعد از شستن در ماشین ظرفشویی کدر می شوند نیز نامناسب هستند. هانسون توصیه می کند همیشه ظروف شیشه ای را فقط با دستان خود بشویید، در غیر این صورت درخشندگی خود را از دست می دهند.

 

5. خانه بدون دستمال کاغذی

مهمانی


اگر به مهمانان خود دستمال کاغذی پیشنهاد نکنید، شرم آور است. از این گذشته ، این سؤال پیش می آید: خودت بعد از غذا خوردن دست هایت را کجا پاک می کنی؟ با شلوار، دامن یا مبل؟عدم آگاهی کامل از اینکه میهمان نیاز به دستمال کاغذی دارند، آزاردهنده و منزجر کننده است.

 

6. بالش بدون روبالشی

بالش

بالش با عرق شخص دیگری یک گزینه بهداشتی نیست.


اگر شب را می‌مانید و میزبان به شما بالش بدون روبالشی پیشنهاد می‌دهد، مراقب باشید. یک متخصص آداب معاشرت هشدار می‌دهد که باکتری‌ها می‌توانند روی بالشی که قبلاً افراد دیگر از آن استفاده کرده‌اند رشد کنند (یعنی «سرهای عرق‌کرده شخص دیگری» روی آن گذاشته شده است). به عبارت دیگر، این بدان معناست که صاحب خانه حتی در مورد بهداشت اولیه نیز هیچ نظری ندارد.ویلیام هانسون اعتراف می‌کند که وقتی قرار است یک شب بیرون از خانه بخوابیدد، همیشه یک روبالشی تمیز با خود ببرید.

 

7. قرنیزهای غبار آلود

قرنیز

 

قرنیز کثیف خانه شلخته را نشان می دهد.


این اتفاق می افتد که صاحبان به طور مرتب کف، مبلمان، طاقچه های پنجره را پاک می کنند، اما فکر نمی کنند که قرنیز های دیوار نیز باید شسته شوند. این متخصص توصیه می کند: هنگام گردش در اتاق برای بررسی تمیزی آن، از بالا به پایین، از چپ به راست و از جلو به عقب نگاه کنید. آنوقت شما چیزی را از دست نخواهید داد.این متخصص توضیح می‌دهد: «بعضی از افراد به اصطلاح دید تونلی دارند که می‌تواند نشانه‌ای از شلختگی مانند تار عنکبوت در گوشه یا قرنیز کثیف را از دست بدهد.

 

8. قرار دادن محصولات تمیز کننده در دید

تمیز کاری

آداب معاشرت قرار دادن مواد شوینده در مکان های آشکار را منع می کند.


اگر در کنار یا پشت توالت مواد شوینده وجود دارد، شاید با این کار صاحبش بخواهد نشان دهد که مرتب کمد یا حمام را جلا می دهد، اما به گفته این کارشناس، از نظر غریبه ها این کار منزجر کننده به نظر می رسد. این اشاره ای است به اینکه افرادی که در این خانه به توالت می روند نمی توانند این کار را با احتیاط انجام دهند و پاشیده شدن های زیادی و دیگر آثار "فیزیولوژیکی" از خود به جای می گذارند. تجربه نشان می دهد: دسته ای از مواد شوینده در حمام و توالت در خانه های کثیف و نه تمیز دیده می شود.

 

اگر اساساً برای شما مهم است که برس و سفید کننده دقیقاً در کنار توالت بایستند، طبق آداب معاشرت، چنین وسایلی باید حداقل نیم متر از آن فاصله داشته باشند.

 

9. اسباب بازی های پراکنده

 اسباب بازی

آپارتمانی با اسباب‌بازی‌هایی که در اطراف آن پراکنده هستند، نامرتب به نظر می‌رسد.

 


قوانین آداب معاشرت می گوید: اگر فرزندان شما به رختخواب رفتند و اسباب بازی ها در وسط اتاق پراکنده بودند، پس شما والدین بدی هستید. نه به این معنا که به فکر فرزندانتان نباشید، بلکه آنها را به نظم و نظافت عادت نمی دهید و الگوی بدی برای آنها هستید.

 

ریخت و پاش اسباب‌بازی‌ها از نظر بصری اتاق را به هم می‌ریزند و نشان می‌دهند که شما به هم ریخته‌اید و حتی آمدن مهمان‌ها شما را مجبور نمی‌کند که خودتان را جمع و جور کنید. این متخصص توضیح می‌دهد.

 

10. لامپ سوخته

لامپ

یک لامپ سوخته باید فوراً تعویض شود.


لامپ های باقی مانده در لوستر که سوخته یا از کار افتاده اند می توانند باعث اختلال وسواس فکری در برخی از مهمانان شوند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید