چگونه تشخیص دهیم که صاحبان یک آپارتمان شلخته هستند و فقط وانمود به تمیزی می کنند : 10 نشانه

در

نظافت

این اتفاق می افتد که با دعوت از مهمانان به خانه، میزبانان نه چندان تمیز به هر طریق ممکن سعی می کنند کثیفی را پنهان کنند یا یک تمیزکاری و خانه تکانی بزرگ ترتیب دهند، به این امید که بتوانند همه آثار کثیفی و آشفتگی را به یکباره از بین ببرند. با این حال، هیچ چیز کوچکی از چشم آموزش دیده یک حرفه ای دور نمی ماند. برخی جزئیات نشان دهنده شلختگی و کثیف بودن میزبانان نیز مورد توجه مهمانان قرار می گیرد. ویلیام هانسون، کارشناس آداب معاشرت، 10 "نکته" را نام برد که صاحبان آپارتمان را کثیف نشان می دهد.


1. درب ورودی کثیف

SeriesPSCH.jpg

خانه با یک در شروع می شود.


اگر استانیسلاوسکی گفت که تئاتر با چوب لباسی شروع می شود، به گفته هانسون متخصص آداب معاشرت، اولین تصور از خانه توسط درب ورودی ایجاد می شود. یک در کثیف بلافاصله نشان می دهد که خانه شما نیز کثیف است.

ویلیام هانسون توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنم اگر خودم را در مکانی با درب ورودی کمتر از ایده‌آل بیابم، فکر می‌کنم بقیه خانه یا آپارتمان چگونه خواهد بود.»

2. خوشبو کننده‌ها

خوشبو کننده‌

عطرها بوی بد را می پوشانند، اما آنها را از بین نمی برند.

 

خوشبو کننده‌های هوا که هر پنج دقیقه یک بار رایحه‌ای مصنوعی از خود متصاعد می‌کنند، معمولاً بوهای خانه‌های بدبو و ناپاک را پنهان می‌کنند. در همین حال، هیچ چیز نمی تواند جایگزین بوی طبیعی و تازه در خانه شود که فقط از تمیزی صحبت می کند و نشان می دهد که شما مرتب هستید.

 

برای کسانی که هنوز از این عطر استفاده می کنند، متخصص توصیه می کند از بوهای شدید و ترکیب رایحه های متضاد قوی خودداری کنند

همین امر در مورد شمع های معطر نیز صدق می کند. هانسون به طعنه اظهار می کند که مطمئن ترین راه برای بهبود خانه با آنها خلاص شدن از شر شمع های معطر است.

 

3. پارچه های خیس

دستمال آشپزخانه


پارچه ای برای شستن ظروف یا پاک کردن میز نباید برای روزها (و حتی بیشتر از آن، برای هفته ها) در حمام یا آشپزخانه قرار گیرد. و طبق آداب معاشرت و به دلایل بهداشتی باید در آخر وقت دور ریخته شود. مشمئز کننده ترین منظره به گفته این کارشناس، دستمال های خیس رها شده روی میز آشپزخانه در کنار سینک است.

در پایان روز پس از استفاده، پارچه ها  باید دور ریخته شوند.پارچه های رها شده نیز نشان می دهد که شما به هم ریخته و آماده پذیرایی از مهمان نیستید.

 

4. ظروف و لیوان کثیف

لیوان کثیف


ظروف با لکه های شسته نشده از چای و قهوه نیز صاحبان شلخته آپارتمان های  درهم و برهم را نشان می دهد. مهمانان بلافاصله متوجه خواهند شد که خانواده "استانداردهای پاکیزگی" پایینی دارد و خانواده به احساسات مهمانان اهمیت نمی دهد.

 

لیوان هایی که بعد از شستن در ماشین ظرفشویی کدر می شوند نیز نامناسب هستند. هانسون توصیه می کند همیشه ظروف شیشه ای را فقط با دستان خود بشویید، در غیر این صورت درخشندگی خود را از دست می دهند.

 

5. خانه بدون دستمال کاغذی

مهمانی


اگر به مهمانان خود دستمال کاغذی پیشنهاد نکنید، شرم آور است. از این گذشته ، این سؤال پیش می آید: خودت بعد از غذا خوردن دست هایت را کجا پاک می کنی؟ با شلوار، دامن یا مبل؟عدم آگاهی کامل از اینکه میهمان نیاز به دستمال کاغذی دارند، آزاردهنده و منزجر کننده است.

 

6. بالش بدون روبالشی

بالش

بالش با عرق شخص دیگری یک گزینه بهداشتی نیست.


اگر شب را می‌مانید و میزبان به شما بالش بدون روبالشی پیشنهاد می‌دهد، مراقب باشید. یک متخصص آداب معاشرت هشدار می‌دهد که باکتری‌ها می‌توانند روی بالشی که قبلاً افراد دیگر از آن استفاده کرده‌اند رشد کنند (یعنی «سرهای عرق‌کرده شخص دیگری» روی آن گذاشته شده است). به عبارت دیگر، این بدان معناست که صاحب خانه حتی در مورد بهداشت اولیه نیز هیچ نظری ندارد.ویلیام هانسون اعتراف می‌کند که وقتی قرار است یک شب بیرون از خانه بخوابیدد، همیشه یک روبالشی تمیز با خود ببرید.

 

7. قرنیزهای غبار آلود

قرنیز

 

قرنیز کثیف خانه شلخته را نشان می دهد.


این اتفاق می افتد که صاحبان به طور مرتب کف، مبلمان، طاقچه های پنجره را پاک می کنند، اما فکر نمی کنند که قرنیز های دیوار نیز باید شسته شوند. این متخصص توصیه می کند: هنگام گردش در اتاق برای بررسی تمیزی آن، از بالا به پایین، از چپ به راست و از جلو به عقب نگاه کنید. آنوقت شما چیزی را از دست نخواهید داد.این متخصص توضیح می‌دهد: «بعضی از افراد به اصطلاح دید تونلی دارند که می‌تواند نشانه‌ای از شلختگی مانند تار عنکبوت در گوشه یا قرنیز کثیف را از دست بدهد.

 

8. قرار دادن محصولات تمیز کننده در دید

تمیز کاری

آداب معاشرت قرار دادن مواد شوینده در مکان های آشکار را منع می کند.


اگر در کنار یا پشت توالت مواد شوینده وجود دارد، شاید با این کار صاحبش بخواهد نشان دهد که مرتب کمد یا حمام را جلا می دهد، اما به گفته این کارشناس، از نظر غریبه ها این کار منزجر کننده به نظر می رسد. این اشاره ای است به اینکه افرادی که در این خانه به توالت می روند نمی توانند این کار را با احتیاط انجام دهند و پاشیده شدن های زیادی و دیگر آثار "فیزیولوژیکی" از خود به جای می گذارند. تجربه نشان می دهد: دسته ای از مواد شوینده در حمام و توالت در خانه های کثیف و نه تمیز دیده می شود.

 

اگر اساساً برای شما مهم است که برس و سفید کننده دقیقاً در کنار توالت بایستند، طبق آداب معاشرت، چنین وسایلی باید حداقل نیم متر از آن فاصله داشته باشند.

 

9. اسباب بازی های پراکنده

 اسباب بازی

آپارتمانی با اسباب‌بازی‌هایی که در اطراف آن پراکنده هستند، نامرتب به نظر می‌رسد.

 


قوانین آداب معاشرت می گوید: اگر فرزندان شما به رختخواب رفتند و اسباب بازی ها در وسط اتاق پراکنده بودند، پس شما والدین بدی هستید. نه به این معنا که به فکر فرزندانتان نباشید، بلکه آنها را به نظم و نظافت عادت نمی دهید و الگوی بدی برای آنها هستید.

 

ریخت و پاش اسباب‌بازی‌ها از نظر بصری اتاق را به هم می‌ریزند و نشان می‌دهند که شما به هم ریخته‌اید و حتی آمدن مهمان‌ها شما را مجبور نمی‌کند که خودتان را جمع و جور کنید. این متخصص توضیح می‌دهد.

 

10. لامپ سوخته

لامپ

یک لامپ سوخته باید فوراً تعویض شود.


لامپ های باقی مانده در لوستر که سوخته یا از کار افتاده اند می توانند باعث اختلال وسواس فکری در برخی از مهمانان شوند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 عکس که بعد از دیدن، به سراغ تمیز کاری می روید

در
آیا می توانید با خیال راحت فیلم مورد علاقه خود را از تلویزیون گرد و غبار گرفته تماشا کنید، یا از حمام و توالت پر از قارچ استفاده کنید.خانه تکانی برای همین مفید است!
 
sayarak.com عکس تحولات معجزه آسایی را قبل و بعد از تمیز کردن جمع آوری کرده است که پس از مشاهده آن، حتی کسانی که امروز برنامه های دیگری داشتند، برای تمیز کردن و برق انداختن به سراغ جاروبرقی و برس رفتند.با هم به این 15 عکس نگاه کنیم
 
1. این نیمکت رنگ سبز نداشته بلکه گل و کثیفی روی آن است.
 
2. در حیاط خلوت می توانید دوباره کباب درست کنید.
 
3. جیپ ها از خاک هیچ ترسی ندارند.
 
4. کلیسای 134 ساله، که  از زمان باز شدن آن، حتی 134 بار تمیز نشده است. بعضی از ساکنین معتقد بودند که کلیسا از سنگ سیاه ساخته شده است.
 
5. چکمه قبل و بعد از شستن
 
6. حلقه پلاتین که بیش از 20 سال تمیز نشده است.
 
7. این صندلی ها و یک میز برای پدربزرگ و مادر بزرگ بود. 
 
8. در یک زمان، بخشی از نیویورک با بهره برداری از یک نیروگاه زغال سنگ تحت پوشش قرار میگرفت و خانه ها دود استشمام می کردند، اکنون آنها شسته شده اند.
 
9. سفارش خانه
 
10. دسته های قدیمی کابینت قبل و بعد از شستن
 
11. راه پله در حال حاضر به خوبی دیده می شود
 
12. من به یک McDonald's جدید منتقل شدم، و اولین چیزی که انجام دادم، تمیز کاری بود. سبک زندگی من بر پایه تمیزی البته نه از نوع وسواسی آن است.عکس قبل و بعد از تمیز کردن در فروشگاه مک دونالد معروف.
 
13.چطور از چنین حمامی استفاده می شده؟ جاهایی از خانه که هنگام تمیز کاری فراموش شده اند!
 
14. سرویس ها قبل و بعد از تمیز کردن
 
15.واقعا بعد از تمیزی شگفت انگیز شده .
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

سبک بوهو در طراحی داخلی: نحوه ایجاد فضای بوهمی در آپارتمان

در

سبک بوهو
استقلال ، شجاعت ، آزادی ، از قوانین  سبک  فراموش نشدنی بوهو  است. و روشنایی همه چیز در طراحی فضای داخلی است. ما به اتفاق یک متخصص ، جنبه های اصلی سبک بوهو را بیان می کنیم.سبک Boho در مد چندین جهت را همزمان ترکیب می کند.پس چرا ما از سبک بوهمی شیک در فضای داخلی خانه خود استفاده نکنیم؟ به همراه طراح Veronika Gribova ، در حال بررسی این موضوع هستیم و می فهمیم که چگونه می توان این طراحی سازمان یافته را که از ویژگی های نسل جوان و خلاق است ، ایجاد کرد. 

 

فضای داخلی به سبک boho از هرگونه قانون پذیرفته شده ای که به طور سنتی هنگام ایجاد یک طرح اعمال می شود ، سرپیچی می کند. حتی اگر تصمیم گرفته شود که هنگام تزئین اتاق همه رنگ ها و سایه ها مخلوط شود ، نباید از این ترس داشت. در یک آپارتمان که تصور هرج و مرج را ایجاد می کند ، همه چیز باید از قبل تا کوچکترین جزئیات فکر شود.

مشاوره مفید! هرچه از منابع نور محلی به روش های مختلف بیشتر استفاده شود ، بهتر است.

سبک بوهو در فرانسه متولد شد ، و به لطف دانشجویان خلاق که علاقمند به سبک زندگی روستایی بودند محبوبیت پیدا کرد. تمایل به ایجاد فضای دنج در خانه  ، روشنایی ، اصالت و غنای فرهنگی خاصیت اصلی به فضای داخلی به سبک boho -را  اضافه کرده است. یک پروژه طراحی boho می تواند در هر فریمی باشد. سبک بوهو هیچ مرز مشخصی ندارد ، به سبک خاصی پایبند نیست. و حتی ویژگی ها را فقط می توان به صورت شرطی تعیین کرد.

 

فقدان فن آوری و روند مدرن 

سبک بوهو

اگر آرزو دارید فضای داخلی به سبک boho طراحی کنید ،  اسباب های مدرن ، لوازم خانگی فوق العاده شیک ، پیگیری روندهای اصلی در طراحی داخلی را فراموش کنید. اتاق نشیمن و اتاق خواب دارای اثاثه یا لوازم داخلی مبلمان ساده و  به سبک کلاسیک یا روستایی خواهند بود. بیشتر اوقات ، این قاب از مواد طبیعی ساخته شده است ، که با حکاکی های عتیقه و تودوزی های رنگارنگ تزئین شده است. می توانید در اتاق نشیمن یک مبل گرد گردن دار ، صندلی های چرمی مدرن ، یک کشو به سبک پرووانس و یک صندلی حصیری  پیدا کنید - در اینجا جای تعجب ندارد. سبک boho سطوح براق و آینه کاری شده ، روکش ها و اتصالات کرومی را قبول نمی کند.

 

دکوراسیون و منسوجات فراوان

سبک بوهو
علی رغم این واقعیت که فضای داخلی شما با جزئیات بیش از حد پر خواهد شد ، تفاوتی بین شلوغی ، هرج و مرج و تصمیم گیری متفکرانه یک طراحی خوب وجود دارد. این دقیقاً همان چیزی است که بوهو را از سایر سبک ها متمایز می کند. 


کشوها و قفسه ها مملو از جعبه ، قاب عکس ، گلدان و کاسه های سفالی برای نگهداری وسایل کوچک ، کتابها و مجلات است. دیوارها با نقاشی و پانل های روشن تزئین شده اند ، به هر حال ، این می تواند هم نقاشی کودکان باشد و هم کارهای گلدوزی یا کشیده شده ، و همچنین نقاشی یا گرافیک حرفه ای باشد. طاقچه های پنجره ها با گلدان های حصیری و سفالی با گیاهان طبیعی پوشانده شده و سقف آن را با لوستر تزئین کرده اند که می توان آن را با شیشه های رنگی یا منجوق تزئین کرد. 

 

 بیشتر اوقات ، افراد خلاق که از نشان دادن تخیل و آزمایش نمی ترسند این گزینه را برای طراحی مسکن انتخاب می کنند. تفاوت اصلی بین جهت ، ترکیبی هماهنگ از سبک های مختلف است. اقامتگاه هایی که به این سبک طراحی شده اند ، دنیای درونی مالک را منعکس می کنند و فضایی را برای خلاقیت ایجاد می کنند.

 

سبک بوهو

 

همین دکوراسیون در مورد منسوجات نیز وجود دارد - بافت های مختلف ، سایه ها ، بافت. روکش های خزدار برای صندلی ها  ، روتختی های تکه ای ، کیسه های ساتن ، پارچه های نخی ، پرده های مخملی ، روکش صندلی های پارچه ای. عناصر نساجی در سبک بوهو به شما امکان می دهد یک فضای داخلی بوهمی را در مفهوم کلی ایجاد کنید.

 

یک پالت متنوع و همزمان سایه های طبیعی

سبک بوهو


انتخاب در اینجا فقط به سلیقه شما بستگی دارد. شما می توانید با پوشاندن آن با رنگ بنفش ، نارنجی ، فیروزه ای ، بنفش یا سبز روشن  روی یکی از دیوارها ایجاد کنید و به آن نقش اصلی را در اتاق بدهید. یا رنگ های خنثی را به عنوان پایه انتخاب کنید: سفید ، کرم ، بژ و یک پالت رنگی متنوع را برای منسوجات ، مبلمان و دکور انتخاب کنید. 

هیچ قانونی اصلی وجود ندارد . اما برای اینکه سبک boho حداقل کمترین حد و مرز را پیدا کند ، طراحان آن را به سه سبک زیر تقسیم کردند:

 

سبک بوهو کلاسیک 

سبک بوهو

 

شورش رنگ ها تعصب کلاسیک ها را متعادل می کند. انگیزه های قومی در اینجا برجسته می شود: نقش های گل ، جزئیات رنگارنگ ، شنل مخملی و پرده های توری ، همراه با مدل های مبلمان کلاسیک - از رئوس مطالب دقیق و روشن مبل گرفته تا میزهای قهوه گرد و میزهای کناری با یک سطح آینه دار.

 

Boho eco

سبک بوهو

فضای داخلی کلاسیک boho به طور هماهنگ اشیا ساده و غیر معمول را ترکیب می کند.

 

کلاسیک های بوهو. طراحی داخلی باید ترکیبی هماهنگ از اشکال کلاسیک را ارائه دهد ، که با پارچه های سنتی تکمیل می شود: ملیله ، ابریشم و مخمل. مناسب است که از اضافات قومی به شکل صفحه و فرش هایی با الگو استفاده شود. بوهو کلاسیک سایه های طبیعی مانند زرد ، نارنجی ، سبز ، شن و ماسه را ترجیح می دهد ، که با چاپ های گل تکمیل می شوند.

 

هیپی بوهو. این مکان معمول ترین مقصد در بین جوانان محسوب می شود و شامل تمام ویژگی های مشخصه Bohemia است. در اینجا می توانید انبوهی از رنگهای روشن ، ترکیبی غیر معمول از پارچه و توری را مشاهده کنید. حاشیه ، نقوش گل و زیور آلات از عناصر اساسی جزئیات پارچه ای به حساب می آیند. فضای داخلی باید حاوی تعداد زیادی از عناصر تزئینی باشد ، مانند: 

  • جعبه ها؛
  • مجسمه ها
  • شمع و آویز؛
  • لوازم جانبی روزانه.
  •  
  • 1544028272_461_стиль-бохо-в-интерьере-гармоничное-со.jpg
  •  
  • هنگام تزئین داخلی ، از مواد طبیعی یا تقلید از آنها استفاده می شود: چوب ، سنگ ، آهن ، چرم. در منسوجات ، پارچه و پنبه اغلب وجود دارد ، اما گاهی اوقات نیز می توان ابریشم پیدا کرد. نکته مثبت سبک boho eco این است که تمام مواد بی خطر هستند و با گل های تازه احاطه شده اند و مبلمان حصیری فضای خاصی را در آپارتمان شما ایجاد می کنند. 

 

زرق و برق و تجملات سبک بوهو

سبک بوهو

جالبه! تصویر اولین نمایندگان بوهمیا مجموعه عناصری بود که آنها در طول سفر در کشورهای مختلف به دست آوردند.


توری ، پر ، بدلیجات ، خز و عتیقه - همه تجملات خیالی در یک سبک دوباره به هم پیوند می دهند. یک آینه بزرگ از کف تا سقف تهیه کنید ، آن را با روبان های ساتن یا مهره های مروارید تزئین کنید ، یک میز کنار تخت را در اتاق خواب قرار دهید و بطری های عطر مورد علاقه خود ، گلدان های گل عتیقه ، کتابها را روی آن قرار دهید. 

 

سبک بوهو

سبک بوهو در دهه 60 قرن گذشته توسط هیپی ها رایج شد.

 

زمان اصلی شکل گیری سبک بوهو ، شیک و مدرن ، پایان دهه 90 است. قرن نوزدهم در این زمان ، پایه های سبک نه تنها در لباس ، بلکه در طراحی خانه ها و آپارتمان ها نیز ظاهر می شود. در اولین عکس های داخلی boho-chic ، در نگاه اول ، ترکیبات عجیبی را می بینید که در آن پرده هایی از شال های قدیمی ، دیوارهای تزئین شده با فرش و موزاییک به سبک شرقی ، انواع اشیا  آیینی قومی و مبلمان وجود دارد.

تفاوت اصلی در رنگهای روشن داخلی: قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی روشن ، فیروزه ای و سایه های دیگر بود. در این زمان ، افراد مرتبط با فرهنگ "بوهمی" خوانده می شوند: نوازندگان ، بازیگران و هنرمندان.


نکته اصلی : به یاد داشته باشید در سبک بوهو مهم است که فضای داخلی صاحبان را خوشحال کند و آنها تصمیم بگیرند از دکوراسیون آپارتمان معمولی دور شوند و به طور مستقل تعیین کنند که طراحی چه چیزی برای آنها زیبا است.  بنابراین از خاص شدن و ایجاد فضای داخلی منحصر به فرد خود نترسید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نحوه تمیز کردن خانه در کشور کره

در

0-byt-korejcev.jpg

نحوه تمیز کردن خانه در کشور کره که زنان خانه دار ما از آن متحیر خواهند شد

 

سنت های ملی قرن ها در تمام زمینه های فعالیت انسان از جمله خانه داری اثری برجای می گذارد. هر ملتی حتی در عادی ترین کارها و اعمالی که فقط باعث تعجب واقعی دیگر ساکنان کره زمین شود ، به قوانین اساسی پایبند است. ما 7 مورد از غیر معمول ترین عادات و قوانین در زندگی روزمره خانم های کره ای را در نحوه تمیز کردن خانه جمع آوری کرده ایم که از آنها متعجب می شوید.


آخر هفته ها فقط پدران خانواده از بچه ها مراقبت می کنند

آخر هفته ها فقط پدران خانواده از بچه ها مراقبت می کنند
آخر هفته ها فقط پدران خانواده از بچه ها مراقبت می کنند.


زنان ایرانی همیشه منتظر تعطیلات آخر هفته هستند تا بتوانند در کنار تمام خانواده باشند. و فرقی نمی کند که این یک سفر به پارک باشد ، یک سفر برای دیدار اقوام یا یک سفر به طبیعت. به عنوان یک قاعده ، زنان به نحوی قادر به انجام تمام امور خود (خرید ، سالن زیبایی ، ملاقات با دوستان و غیره) در روزهای هفته ، پس از کار هستند.

 

ماسک

زنان کره ای در تعطیلات آخر هفته می توانند خود را با درمان های آرامش بخش و زیبایی دلگرم کنند

 

زنان کره ای دقیقاً عکس این عمل را انجام می دهند. بعد از یک روز سخت ، عمدتا با کار زیاد ، آنها سعی می کنند مستقیماً به خانه خود بروند تا استراحت خوبی داشته باشند و قبل از روز بعد قدرت خود را بدست آورند ، اما در آخر هفته ها برای خرید می روند ، می خوابند ، برای ورزش یا سرگرمی خود وقت می گذارند. و غیرقابل فهم ترین چیز این است که آخر هفته ها اصلاً با بچه ها سر و کار ندارند - آنها این کار را می کنند ... پدران خانواده ، حتی اگر مادران جوان در مرخصی زایمان باشند.

 

نظافت سرویس بهداشتی و بالکن ها با استفاده از شیلنگ

نظافت سرویس بهداشتی
شستن حمام تحت فشار


معمولا در بیشتر کشور ها آرزو ندارند که یک نظافت کلی در حمام ، و حتی بیشتر از آن در بالکن را با استفاده از یک شلنگ بوش یا حتی یک شلنگ آبیاری ترتیب دهند. در سرویس های بهداشتی ما ، حتی در هنگام استفاده از روش های آب ، کودکان ، افراد بسیار کمی اجازه پاشیدن آب را می دهند و حتی بیشتر شخصاً آن را از یک شلنگ می ریزند. در کره ، ایده های کاملاً متفاوتی در مورد پاکیزگی و حفظ نظم وجود دارد. آنها طبق این اصل در آنجا زندگی می کنند - هرچه در هنگام تمیز کردن آب بیشتر باشد ، اتاق تمیزتر می شود.

 

بالکن

اکثر آپارتمان های کره ای دارای بالکن و شیر آب هستند.

کمترین دکوراسیون در  آپارتمان 

poly-v-korejskih-kvartirah-1.jpg

تمیز کردن خانه با کمترین دکوراسیون بسیار راحت است : فرش را در آپارتمان های کره ای ها مشاهده نخواهید کرد


مردم ما حتی نمی توانند راحتی در یک آپارتمان را بدون فرش تصور کنند. هر چند اکثریت جوانان  فرش را در همه کف ها کنار گذاشته اند ، اما به عنوان یک پوشش کف ، ویژگی اصلی هر خانه باقی می مانند. بدون شک فرش ها  جمع کننده گرد و خاک هستند ، اما در عین حال کاملاً سر و صدا را جذب و پاها را گرم  می کنند.

 

پوشش کف

کف گرم ، کره ای ها را از سرما نجات می دهد


در آپارتمان های کره ای ، به دلیل کمبود گرمایش مرکزی ، همه تا آنجا که ممکن است گرم می شوند ، اغلب آنها سیستم کف "گرم" را ارائه می دهند. به همین دلیل کره ای ها به هیچ عنوان تحمل اتلاف گرما را ندارند و اصلاً فرش را دوست ندارند. همچنین ، نبود فرش موجب صرفه جویی در وقت و هزینه زنان خانه دار می شود ، زیرا خدمات نظافت خشک برای چنین محصولاتی در آنجا بسیار گران است.

 

جدا سازی زباله 

جدا سازی زباله
هرکسی تصمیم به تقلب بگیرد و زباله ها را مرتب نکند ، هزار دلار جریمه پرداخت می کند.

 

در ایران ، بیشتر ساختمانهای چند طبقه دارای شوت زباله هستند و در غیر این صورت ، شما همیشه می توانید سطل های زباله را در هر حیاط ببینید. خوشبختانه ، در سال های اخیر ، هیچ کس با سطل های زباله در حیاط سرگردان نیست ، زیرا کیسه های زباله ظاهر شده اند. اگرچه در بیشتر کشورهای جهان همه خانوارها ملزم به جدا سازی زباله هستند و شهرهای بزرگ کره جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اوضاع به ویژه در سئول ، جایی که کیسه های ویژه ای با رنگ های مختلف صادر می شود ، در آن زباله های مواد غذایی ، شیشه ، کاغذ و پلاستیک به طور جداگانه بسته بندی می شوند ، دشوار است.

 

جدا سازی زباله

در کشورهای آسیایی ، مجموعه جداگانه ای از زباله های جامد به طور فعال موجود است


در صورت مشاهده عدم تناقض ، مالک حداقل 1000 دلار جریمه می شود. در عین حال ، جای امیدواری نیست که کسی متوجه نشود .به لطف دوربین های مداربسته ای که تقریباً در هر مرحله نصب شده اند ، خیلی سریع خلافکاران پیدا می شوند ، بنابراین هیچ کس نمی تواند از جریمه فرار کند.

 

کمبود تخت و تختخواب

مکان خواب سنتی
مکان خواب سنتی در آپارتمان های کره ای.

 

به طور سنتی کره ای ها روی زمین می خوابند و به همین دلیل تختخواب ها را فقط می توان در خانه هایی دید که صاحبان آنها مدتهاست در اروپا یا کشورهای دیگر زندگی می کنند. بقیه از خوابیدن روی تشک های نازک به شکل لحاف و بالشهای ما کاملاً راضی هستند. در عین حال ، ملحفه ارائه نمی شود ، با این حال ، مانند پتوهای گرم ، آنها بیشتر شبیه پتو هستند ، اگرچه در آپارتمان ها هیچ گرمایش مرکزی وجود ندارد (با این حال ، طبقه های گرم وجود دارد). ویژگی دیگر این است که کره ای ها تشک ، بالش و پتو را به روش ما با ملحفه و روتختی می پوشانند.

مهم نیست که چقدر عجیب به نظر برسد ، اما سنت های مشابهی در کشورهای دیگر به ویژه صاحبان مسکن های کوچک شروع به رشد می کنند ، زیرا به این ترتیب در هزینه ها و بودجه خرید مبلمان لازم به میزان قابل توجهی صرفه جویی می شود.

قابل ذکر است: در بعضی از هتل ها و هاستل ها به راحتی می توان به جای تخت ، تشک نازک به مهمانان ارائه داد.

 

استفاده از مسواک در هر گوشه

استفاده از مسواک
اگر خانه زن کره ای چندین مسواک برای تمیز کردن آپارتمان ندارد ، پس او یک خانه دار بد است.

 

هنگام تمیز کردن خانه ، هر زن خانه دار ایرانی از اسفنج و پارچه زیادی استفاده می کند ، که همزمان با مواد شوینده به تمیز نگه داشتن خانه کمک می کند. زنان کره ای نگاه ساده تری به این فرآیند دارند ، آنها عمدتا از مسواک استفاده می کنند ، که ابزاری ایده آل برای تمیز کردن آلودگی ها است ، به ویژه در مکان های صعب العبور و دور از دسترس. همزمان ، زنان خانه دار کره ای سعی می کنند مسواک ها را در چندین مکان آشپزخانه ، حمام ، توالت و بالکن پنهان کنند تا همیشه در دسترس باشند.

 

تمیز کردن عجیب و غریب 

تمیز کردن
در کره ، کف ها حداقل با 10 پارچه تمیز می شوند و گرد و غبار با غلتک تمیز کننده لباس پاک می شود.

 

زنان خانه دار ایرانی هنگام نظافت و تمیز کردن خانه با پاک کردن گرد و غبار قفسه های بالایی شروع به تمیز کاری می کنند و تنها پس از آن به شستن کف می پردازند. در همان زمان ، آنها از پارچه های مختلف یا دستمال استفاده می کنند ، اما بیش از 2-3 مورد نیست. اما زنان کره ای ابتدا کف ها را شستشو می دهند و برای این کار حداقل به 10 پارچه ، اما بدون سطل یا لگن آب نیاز دارند.

 

چگونه تمیز کردن خانه و نظافت کف ها انجام می شود  : یک زن کره ای یک پارچه مرطوب را برداشته و از گوشه دور شروع به پاک کردن زمین می کند ، پارچه که کثیف می شود ، آن را نمی شوید ، اما یک پارچه دیگر را برمی دارد و به همین ترتیب تا پایان تمیز کردن. با تمیز شدن کف ها ، با همان پارچه (اگر معلوم شود خیلی کثیف نیست) ، می تواند مبلمان و آستانه های پنجره را پاک کند.اما این همه ماجرا نیست. در کره ، اصلی ترین چیز این است که کف ها تمیز هستند ، اما مانند ما جارو برقی استفاده نمی کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...