جداسازی فضا در آپارتمان کوچک

پارتیشن

 

در آپارتمان های کوچک و چیدمان های باز، موضوع تقسیم بندی یک فضا بسیار مطرح می شود. طراحان اغلب با استفاده از نور، رنگ، کفپوش های مختلف منطقه بندی می کنند، اما اگر نیاز به ایجاد گوشه خلوت، به عنوان مثال، برای والدین و یک کودک دارید، این روش ها کار نمی کنند. sayarak.com می گوید در این مورد چه کاری باید انجام دهید.

 

موضوع منطقه بندی همیشه مهم است، صرف نظر از اینکه در کجا زندگی می کنید: در یک آپارتمان کوچک یا در یک آپارتمان بزرگ. اگر هدف شما این است که اتاق را نه به صورت بصری، بلکه "فیزیکی" تقسیم کنید ، پیشنهاد می کنیم به گزینه های زیر توجه کنید: قفسه بندی، پارتیشن، صفحه نمایش، لت، پرده. بیایید در مورد هر یک از آنها با جزئیات بیشتری صحبت کنیم.

پارتیشن

برای تزئین اتاق بهتر است سایه های روشن را انتخاب کنید.


• اگر اتاق کوچک است، آزمایش نکنید - بهتر است از روش های اثبات شده ای استفاده کنید که طراحان اغلب در کار خود استفاده می کنند. ما در مورد سایه های نور لاکونیک در فضای داخلی و همچنین وجود خطوط واضحی صحبت می کنیم که می توانند هندسه فضای موجود را تنظیم کنند.

• برای بزرگ‌تر کردن بصری اتاق، از آینه‌ها و همچنین سطوح براقی که می‌توانند نور را منعکس کرده و فضا را مطبوع‌تر کنند، کمک بگیرید.

 

• اگر فضای جدید بسیار کوچک است، آن را با مبلمان و دکور اضافی پر نکنید . فقط از ضروری ترین چیزها استفاده کنید (اگر آنها بتوانند چندین عملکرد را همزمان انجام دهند بهتر است).

• یک اتاق مستطیل شکل طولانی باید نه در امتداد، بلکه در عرض تقسیم شود تا بخش هایی به شکل مربع باشد - در این صورت تجهیز آنها بعداً بسیار ساده تر و راحت تر خواهد بود.

 

1. پرده

پرده

پرده ها فضا را به یک اتاق خواب و اتاق نشیمن تقسیم کردند.


ساده ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای پارتیشن بندی یک پرده ضخیم معمولی است. علیرغم این واقعیت که این روش منطقه بندی برای قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است، هنوز هم مرتبط است.

 

در اینجا چند تفاوت ظریف وجود دارد که هنگام نصب پارتیشن پارچه ای باید به آنها توجه کنید:

 

• برای آویزان کردن پرده، باید طول ناحیه ای را که می خواهید جدا کنید اندازه بگیرید، یک پرده هم اندازه بخرید و آن را به سقف پیچ کنید. باید  پرده را بتوانید در هر زمان برای شستن برداشته یا با دیگری جایگزین کرد.


• پرده ناحیه را از چشمان کنجکاو پنهان می کند، اما متأسفانه نمی تواند در برابر صدا محافظت کند. در این مورد، طراحان توصیه می کنند دو روش منطقه بندی - درهای شیشه ای و در واقع پرده های ضخیم را ترکیب کنند.


• پرده ها را می توان با موفقیت با کمد یا قفسه بندی ترکیب کرد. این در صورتی درست است که آپارتمان اتاق خواب مجزا نداشته باشد و باید یک منطقه خلوت برای خواب ایجاد کنید.


• پرده ها برای ایجاد اتاق رختکن در راهرو یا اتاق خواب مناسب هستند. اگر امکان قرار دادن یک کمد لباس کامل وجود ندارد، فقط چیزها را در یک طاقچه آویزان کنید و آن را با یک پارتیشن پارچه ای ببندید.

پرده ها را نمی توان در تمام طول اتاق آویزان کرد، بلکه فقط در قسمتی آویزان کنید که می خواهید جدا شود.


2. قفسه بندی

پارتیشن

می توانید تلویزیون را روی قفسه آویزان کنید.


یکی دیگر از روش های متداول جداسازی، قفسه بندی است. مزیت اصلی آن عملکرد است. با کمک یک تکه مبلمان، نه تنها اتاق را منطقه بندی می کنید، بلکه فضای ذخیره سازی اضافی نیز ایجاد می کنید.اگر پنجره ها به سمت شمال هستند، بهتر است مدل های باز را انتخاب کنید که با نور خورشید تداخل نداشته باشند. در غیر این صورت، تنها قسمتی از اتاق که در کنار پنجره قرار دارد به خوبی روشن می شود، در حالی که قسمت دیگر تاریک باقی می ماند.

 

یک گزینه مفیدتر یک کابینت پارتیشن تمام عیار است که می تواند نه تنها برای ذخیره سازی باز، بلکه برای ذخیره سازی بسته نیز استفاده شود. اما در اینجا یک تفاوت ظریف وجود دارد - عمق استاندارد کمد لباس با درهای لولایی 60 سانتی متر است، بنابراین ممکن است فضای کافی در اتاق برای آن وجود نداشته باشد.

 

3. لت های چوبی

پارتیشن

لت های چوبی لازم نیست در کل فضای اتاق کشیده شوند


در طول چند سال گذشته، این گزینه منطقه بندی خاص محبوب ترین بوده است، که اصلا تعجب آور نیست. منطقه جدا شده از پنجره را تاریک نمی کند، فضا را بیش از حد سنگین نمی کند، اما در عین حال احساس حریم خصوصی ایجاد می کند. نوارهای چوبی عمودی نیز به صورت بصری سقف را بالاتر می برند. و اگر پشت آنها، به عنوان مثال، آینه ها را قرار دهید، می توانید توهم فضا را ایجاد کنید.

نوارها را می توان در طول کل منطقه جدا شده قرار داد، یا آنها می توانند تنها تا نیمه استفاده شوند- به صلاحدید شما. محصولاتی نیز وجود دارند که حول محور خود حرکت می کنند. مزیت آنها چیست؟ در صورت تمایل، با کمک آنها، می توانید مناطق مجاور را با استقرار آنها به موازات یکدیگر ترکیب کنید یا با قرار دادن ریل ها در همان صفحه، بخش هایی از اتاق را کاملاً جدا کنید. 

 

4. پارتیشن شیشه ای

پارتیشن

درهای شیشه ای کشویی نور را وارد می کنند.


برای کسانی که نمی خواهند دیوار گچی بسازند، اما رویای یک فضای کاملا خصوصی را در سر می پرورانند، درب های کشویی مناسب هستند که به شما این امکان را می دهند که به روش خود با فضا بازی کنید. اما یک هشدار وجود دارد: پارتیشن های از کف تا سقف به طور قابل توجهی اتاق را کوچک می کنند، بنابراین اگر از ابتدا فضا کوچک بود، نباید آن را به خطر بیندازید.

 

در مورد شیشه مات، اتاق خواب و اتاق نشیمن، فضای کودکان و والدین را کاملاً از هم جدا می کند و نیازی نیست نگران چشمان کنجکاو باشید. در عین حال، پارتیشن از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر به نظر می رسد، به فضا آسیب نمی رساند، از ورود نور خورشید جلوگیری نمی کند و به وضوح مرزها را مشخص می کند، که این نیز بسیار مهم است.

 

پارتیشن تاشو و آکاردئونی

درب های تاشو و آکاردئونی

درب های تاشو برای اتاق های کوچک مناسب هستند.

 

از نظر طراحی و نوع مکانیزم با نسخه قبلی متفاوت است: هنگام باز شدن، لت در به قیاس با آکاردئون به چندین بال کوچک مونتاژ می شود. اگر درهای کشویی برای اتاق‌های بزرگ مناسب‌تر هستند، درب‌های تاشو برای اتاق کوچک ایده‌آل هستند. هنگام انتخاب پارتیشن، مدل هایی با قاب آلومینیومی را ترجیح دهید - آنها بهتر و قابل اعتمادتر هستند.

 

پارتیشن  متحرک

پارتیشن

پارتیشن  متحرک را می توان در هر زمان حذف کرد.


با توجه به اینکه این گونه پارتیشن ها به سقف، دیوار یا کف ثابت نمی شوند، بسیار متحرک هستند. در صورت تمایل، می توانید آنها را در جای دیگری قرار دهید یا به طور کامل آنها را جمع کنید. در مجموعه فروشگاه ها می توانید پارتیشن های زیادی را هم به صورت آماده و هم به صورت قالب پیدا کنید. اگر می خواهید پارتیشنی به دلخواه خود ایجاد کنید باید گزینه دوم را انتخاب کنید: آن را رنگ کنید، روی آن را با پارچه بپوشانید، از تکنیک های دکوپاژ استفاده کنید و غیره. لطفا توجه داشته باشید که  اگر اتاق کوچک است، پارتیشن باید به همان اندازه مختصر و رنگ خنثی باشد. تا حد امکان به طوری که فضا بیش از حد سنگین نشود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید