چرا مردم از وقت گذراندن با دوستان بیشتر از خانواده خوشحال هستند

دوستان
جای نگرانی نیست: دانشمندان دریافته اند که چرا مردم از وقت گذراندن  با دوستان بیشتر از خانواده خوشحال هستند.
روانشناسان آمریکایی دریافتند که وقت گذراندن با دوستان ، نه خانواده ، مردم را شادتر می کند. با این حال ، این مسئله نگرش های مختلف نسبت به دوستان و خانواده نیست ، بلکه مربوط به فعالیت های مشترک است - تفریح ​​با هر دو نفر برای مردم به همان اندازه خوشایند است ، اما وظایف خانه باعث شادی نمی شود.
 

روانشناسان دانشگاه South Methodist در ایالات متحده دریافته اند که گذراندن وقت با دوستان و نه با خانواده باعث خوشبختی بیشتر مردم می شود. با این حال ، نتایج خیلی ساده نیستند - همه چیز در مورد توزیع زمان صرف شده برای سرگرمی و مسئولیت است. sayarak.com نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی را تجزیه و تحلیل کرد .

چرا مردم از وقت گذراندن  با دوستان بیشتر از خانواده خوشحال هستند.


محققان می نویسند: "تحقیقات قبلی نشان می دهد که داشتن یک رابطه نزدیک یک نیاز اساسی انسان است که اگر برآورده شود ، با رفاه ارتباط مثبت دارد." "به تازگی ، دانشمندان استدلال کرده اند که برقراری ارتباط با شرکا و اعضای خانواده می تواند از نظر روانی سنگین باشد ، به عنوان مثال ، به دلیل فشارهای ناشی از نیاز به حمایت ، مراقبت و همدلی."

 

این امر محققان را بر آن داشت تا آزمایش کنند که مردم چگونه اوقات خود را با خانواده و دوستانشان ارزیابی می کنند و آیا مورد آخر واقعاً باعث خوشبختی آنها می شود.بیش از 400 نفر در این تحقیق شرکت کردند. محققان از آنها خواستند تا درباره زمانی که با دوستان یا خانواده می گذرانند فکر کنند ، کاری را که انجام می دهند به خاطر بسپارند و ارزیابی کنند که آیا این تجربیات احساساتی مانند خوشبختی ، رضایت و احساس معنی را برای آنها به همراه داشته است. هر احساس از 0 (تقریباً هرگز) تا 6 (تقریباً همیشه) رتبه بندی شد.


این اطلاعات و سایر پاسخ ها در مورد احساس شرکت کنندگان در زمان های مختلف به نویسندگان اجازه می دهد تا میزان خوشبختی تجربه شده با دوستان و خانواده خود را ارزیابی کنند.

 

اوقات گذراندن با خانواده و شرکای عشقی امتیاز کمتری را کسب می کند - شرکت کنندگان در اطراف دوستان احساس خوشبختی می کردند.با این حال ، محققان متذکر می شوند ، این مربوط به وضعیت رابطه نیست ، بلکه در مورد آنچه شرکت کنندگان با افراد خاصی انجام داده اند. اگر یک سرگرمی جالب با دوستان ، و سپس با خانواده و فرزندان همراه بود - اول از همه ، کارهای خانه و سایر فعالیت های نه چندان دلپذیر بود.

 

فعالیت با شرکای عشقی شامل معاشرت ، آرامش و غذا خوردن است. مردم اغلب با دوستانشان کار مشابهی انجام می دهند ، اما در نسبت های مختلف - به عنوان مثال ، 65٪ از وقت با دوستان خود با ارتباطات ارتباط داشت ، اما شرکت کنندگان در مطالعه فقط 28٪ از وقت با شرکا ارتباط برقرار کردند.

در حالی که اوقات را با فرزندان خود می گذراندند ، شرکت کنندگان همچنین زمان بیشتری را صرف فعالیتهایی می کردند که باعث ایجاد ارتباطات منفی مانند کارهای خانه و مسافرت می شد.

 

با این حال ، مراقبت از کودکان به طور کلی به عنوان یک فعالیت مثبت ارزیابی شد.ناتان هادسون ، استاد روانشناسی می گوید: "ایجاد فرصت هایی برای تجربه های مثبت با شرکای عشقی و کودکان مهم است - و از لحظات مثبت در کنار آنها واقعاً لذت ببرید. بعید به نظر می رسد که روابط خانوادگی چیزی بیشتر از کارهای خانه و مراقبت از کودکان را شامل نمی شود! "

 

هادسون خاطرنشان می کند که وقتی شرکت کنندگان فقط فعالیت های لذت بخش را توصیف می کردند ، تفاوت معناداری در رتبه بندی بین گذراندن وقت با دوستان و خانواده وجود نداشت. به عبارت دیگر ، تفریح ​​با هر دو به همان اندازه برای آنها خوب بود.هادسون توضیح می دهد: "تحقیقات ما نشان داده است كه اختلاف رضایت از دوستان و خانواده هیچ ارتباطی با تفاوت روابط بین افراد ندارد." "بنابراین این مقاله یک دید خوش بینانه از خانواده ارائه می دهد و فرض می کند که مردم هنوز از بودن در کنار شرکای عشقی و فرزندانشان لذت می برند."

 

به هر ترتیب ، برقراری ارتباط با دوستان و اعضای خانواده برای شخص ضروری است - پزشکان آلمانی هشدار می دهند که تنهایی خطر حمله قلبی ، سکته مغزی و مرگ را از هر علت افزایش می دهد .پیگیری بیش از 4000 بزرگسال مسن نشان داد که عدم وجودروابط اجتماعی در جامعه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را 44٪ افزایش می دهد و خطر مرگ ناشی از آن را 47٪ افزایش می دهد.

 

محققان طبقه بندی شده در گروه افراد منزوی اجتماعی قرار دادند که شریک ، دوست و عضوی از هیچ سازمان سیاسی ، مذهبی ، اجتماعی ، ورزشی یا شغلی نبودند.معلوم شد که آسیب پذیرترین گروه زنان ، افراد بیکار و غیرفعال جسمی ، با سطح تحصیلات و درآمد پایین تر ، سیگاری ها و مستعدان افسردگی هستند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید