وقفه کوتاه در رابطه : 3 موقعیتی که قطع رابطه ضروری است

خیانت
وقفه کوتاه در رابطه عملی کاملاً رایج است که می تواند به زوجین کمک کند تا از بحران خارج شوند و همچنین می تواند از جدایی زودرس جلوگیری کند. همراه با یک روانشناس ، موضوع را با جزئیات بیشتری درک خواهیم کرد.

 

امتناع موقت از همه مسئولیت ها در یک رابطه ، گسست از همه مشاجرات ، اختلافات و ارتباطات می تواند به روشن شدن وضعیت و وضعیت شما نسبت به آن کمک کند. وقفه کوتاه در یک رابطه لزوما به معنای قطع رابطه نیست ، اما ممکن است منجر به تصمیم برای جدایی شود. روانشناس می گوید ، وقتی استراحت می کنید ، رابطه خود را در معرض یک آزمایش جدی قرار می دهید - در چه مواردی ارزش تلاش برای وقفه کوتاه را دارد.

 

اگر زیاد می جنگید

اگر شما و همسرتان نتوانید درمورد یک موضوع خاص دعوا را متوقف کنید و به نظر می رسد که مشاجره هرگز به پایان نخواهد رسید ، شاید ارزش یک وقفه کوتاه در رابطه  را داشته باشد. مدتی دور ماندن از یکدیگر به شما کمک می کند بدون احساسات غیر ضروری دیدگاه شریک زندگی خود را درک کنید و تصمیم بگیرید که آیا آماده امتیاز دادن هستید.

 

با این حال ، قبل از اتخاذ چنین تصمیمی ، به این فکر کنید که نیت شما چقدر درست است. اطمینان حاصل کنید که این مسئله به این دلیل است که شما واقعاً نگران تعارض و اختلاف هستید و می خواهید پس از مدتی جدا شدن به یک نتیجه معقول برسید. اگر فقط می خواهید این کار را انجام دهید تا بتوانید امتیاز به دست بیاورید ، پس شما روش های اشتباهی را انتخاب می کنید.

 

وقتی در تمایل خود برای ادامه زندگی مشترک یا ازدواج  شک دارید

از بسیاری جهات ، تعهدات جدی ، مانند زندگی مشترک یا ازدواج ، می تواند برای یک یا هر دو شریک زندگی ناخواسته یا ترسناک باشد و این کاملاً درست است. اگر به نظر شما ، همسرتان یا هر دوی شما  این کار ناجور و دشواری است ، بهتر است وقفه کوتاه در رابطه داشته باشید و بفهمید آیا واقعاً به این رابطه احتیاج دارید؟ وقفه کوتاه در رابطه می تواند به هر دوی شما کمک کند تا درک کنید شریک زندگی شما چقدر برای شما مهم است و آیا باید تعهدی را بپذیرید. اگر نمی خواهید به مرحله بعدی رابطه بروید ، وقفه کوتاه در رابطه نیز به شما کمک می کند ذهن خود را پاک کنید و به شما قدرت جدایی از شریک زندگی خود را می دهد (اگر واقعا می خواهید). 

خیانت

اگر شما را فریب داده اند

خیانت عاطفی یا جسمی برای بسیاری از افراد مانعی جدی در روابط است ، اما ترک حتی یک عزیز پس از کشف واقعیت خیانت اغلب دشوار است. این امر می تواند دردناک باشد ، اگر بسیار به هم دل بسته باشید و احساس کنید رابطه شما با همسرتان رابطه ویژه ای است .در چنین مواردی ، ممکن است بخواهید مدتی را جدا از هم بگذرانید تا ببینید آیا باید برای حفظ رابطه تلاش کنید؟ به او بگویید که برای تفکر به مدتی زمان نیاز دارید و نمی خواهید در این مدت با شما تماس بگیرد.

 

در حالی که از شریک زندگی خود دور هستید ، سعی کنید از نقطه نظر خنثی به آنچه اتفاق افتاده است نگاه کنید و ببینید آیا می توانید پس از این خیانت اعتماد را دوباره به دست آورید. برای درک این موضوع ، سوالات زیر را از خود بپرسید: 

 

- آیا شریک زندگی شما توبه می کند؟ آیا او از کار خود پشیمان است؟ آیا او می فهمد که برای شما چقدر دردناک است؟

- چگونه از آنچه اتفاق افتاده است مطلع شدید؟ آیا شریک زندگی شما با شما صادق بوده است یا فقط بخشی از حقیقت را به شما می گوید؟ 

- آیا شریک زندگی شما حاضر است برای جلب اعتماد شما تلاش کند؟ آیا می فهمید که برای بازگرداندن اعتماد چه کاری لازم است؟ 

- آیا واقعاً ارزش زنده نگه داشتن رابطه شما وجود دارد؟ یا شاید وقت آن رسیده است که ازهم جدا شویم و به حرکت خود ادامه دهیم؟

 

ممکن است مدتی طول بکشد تا افکار خود را مرتب کنید ؛ مهم این است که وقت خود را با تصمیم گیری در این مورد اختصاص دهید. اگر شریک زندگی شما در طول جدایی همچنان با شما تماس می گیرد ، فقط به او یادآوری کنید که به زمان بیشتری نیاز دارید و هنوز تصمیمی نگرفته اید. نکته اصلی این است که به یاد داشته باشید که وقفه کوتاه در رابطه برای این است که بیش از همه فکر کنید و به اتفاق نظر خاصی برسید ، نه برای انتقام ، عصبانیت یا ایجاد احساسات منفی دیگر - چنین استراتژی در ابتدا یک شکست است ، بنابراین وقفه کوتاه قطعاً مشکلات شما را حل نخواهد کرد

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ManuelNow 853 :

    "هیچ کس به کسی بدهکار نیست": این جمله چه اشکالی دارد؟

    1400/12/16 20:03
    • ManuelNow 853 :

      امروزه در روانشناسی رایج، می توان به طور فزاینده ای با این جمله برخورد کرد که در این دنیا هیچ کس به کسی بدهکار نیست. همراه با یک روانشناس، می‌فهمیم که چرا این مفهوم اشتباه است و دنبال کردن این برنامه باعث چه چیزی می شود.

      1400/12/16 20:04
  • ManuelNow 853 :

    در هر رابطه ای باید تعادل وجود داشته باشد. ما چیزی می دهیم و در ازای آن چیزی می گیریم و عدم تعادل منجر به عواقب جدی می شود. با این حال، بسیاری از روانشناسان و مربیان مدرن اصرار دارند که افراد مجبور نیستند چیزی را در یک رابطه بدهند، و همچنین آزادند که هر کاری که می خواهند انجام دهند - تنها از این طریق، طبق باور عمومی، می توان به هماهنگی در زندگی دست یافت. روانشناس به شما می گوید که چرا این موضع اشتباه است و این رویکرد می تواند منجر به چه چیزی شود.

    1400/12/16 20:05
  • ManuelNow 853 :

    به عنوان یک قاعده، زمانی که افراد اطلاعات جدیدی دریافت می کنند، به دو دسته تقسیم می شوند: کسانی که بلافاصله توصیه را قبول می کنند و بلافاصله شروع به پیروی از توصیه می کنند کسانی که ترجیح می دهند اطلاعات را ارزیابی کنند، فکر کنند، منابع دیگر را مطالعه کنند و خودشان تحقیق کنند.

    1400/12/16 20:06
  • ManuelNow 853 :

    شما می توانید هر اطلاعاتی را ساده کنید تا فرد بتواند راحتتر مطالبی را که می خواند درک کند. اما تحریف ایده اصلی و بنیادی مطلقاً غیرممکن است. و در این مورد، در این واقعیت نهفته است که ما، دنیای درونی، ارزش‌ها، هنجارها و قوانین در انزوا زندگی نمی‌کنیم - ما در جامعه وجود داریم، با افراد دیگر تعامل داریم و نمی‌توانیم خودخواهی خود را بر هر چیز دیگری قرار دهیم.

    1400/12/16 20:07
  • ManuelNow 853 :

    برای یک فرد بالغ از نظر روانی، چهار اصل اساسی برای حفظ تعادل "گرفتن و دادن"(بده - بستان) وجود دارد که به او اجازه می دهد در جامعه به طور هماهنگ عمل کند.

    1400/12/16 20:08
  • ManuelNow 853 :

    تعادل برقرار کنید......... این البته اولیه است. حفظ و محافظت از مرزهای شخصی، احترام به خود، نیازها و خواسته ها، لذت ها مهم است. در این مورد، تعادل "بده و بگیر" به این کمک می کند که پس از شنیدن نیازهای درونی خود به خود بازخورد می دهید - روحیه خوبی پیدا می کنید، بهره ورتر می شوید، کمتر خسته می شوید. اما به محض اینکه نسبت به خود بی‌تفاوت می‌شوید، «من» درونی شما شروع به شورش می‌کند تا مشارکت شما را طلب کند. شما عصبانی می شوید، احساس نارضایتی می کنید، افسرده می شوید.

    1400/12/16 20:09
  • ManuelNow 853 :

    با افراد دیگر تعادل برقرار کنید...... نشان دادن احترام و توجه به سایر اعضای جامعه مهم است. منحصراً به خود اندیشیدن، به معنای حفظ صفات خودخواهانه است که متعلق به غرایز بدوی است. وظیفه شما این است که وقتی علایق شما تلاقی می کنند، با طرف مقابل و همچنین با خودتان با دقت رفتار کنید. شما همیشه در انزوا زندگی نمی کنید، شما حضوری، آنلاین، تلفنی ارتباط برقرار می کنید. گاهی اوقات شما این کار را به این دلیل انجام می دهید که خود نیاز به تماس (با دوستان، خانواده، والدین، معشوق) دارید، و گاهی اوقات ارتباط اجباری است، اما بر زندگی شما نیز تأثیر می گذارد (روابط با همکاران، رئیس، زیردستان، پزشکان، فروشندگان در فروشگاه). شما باید قالب رفتار یک فرد خوش اخلاق را در نظر بگیرید - اگر چیزی برای خود می خواهید، به خاطر داشته باشید که طرف مقابل نیز انتظارات و نیازهای شخصی خود را دارد.

    1400/12/16 20:11
  • ManuelNow 853 :

    با دنیا تعادل برقرار کنید........ نحوه ارتباط شما با جهان به طور کلی بازخورد دریافتی شما را تعیین می کند. اگر همیشه همه چیز برای شما بد است، دیگران یا شرایط بیرونی را مقصر شکست های خود می دانید و این تا زمانی که نگرش خود را تغییر ندهید ادامه خواهد داشت. ما آنچه را که منتشر می کنیم دریافت می کنیم. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید که کاملاً همه مردان بد و موذی هستند، این نگرش به شما اجازه ایجاد روابط عادی را نمی دهد و دنیای "بی رحمانه و غیر دوستانه" قطعاً شما را برای قدرت آزمایش می کند. بنابراین، اگر در دنیای "عادلانه" خود زندگی می کنید، و حتی شکست ها را به عنوان یک پدیده موقت درک می کنید، مطمئن باشید که دیر یا زود یک خط روشن در زندگی شما آغاز خواهد شد.

    1400/12/16 20:12
  • ManuelNow 853 :

    تعادل با خدا / جهان / سرنوشت / اصل برتر / جهان......... هر فردی قدرت های بالاتر خود را دارد که به آنها اعتقاد دارد (گاهی اوقات در خود فرد وجود دارد، یعنی در واقع چنین فردی به خودش اعتقاد دارد و این نیز بخشی از چیزی در مقیاس بزرگ است) که همه می توانند ببینند. و به همه کمک کن در این مرحله، رعایت حس قدردانی مهم است. اگر فقط شکایت کنید و سرنوشت/خدا/جهان را سرزنش کنید (یکی را انتخاب کنید)، قطعاً مشکلات و مشکلات بیشتری خواهید داشت. زیاد به خودتان فکر نکنید، گاهی یک رویکرد تهاجمی و برخورد قاطعانه در برخی مسائل، فرصت دیدن چیزهای خوب در این دنیا و فقط لذت بردن از لحظه را از ما می گیرد. یک احساس خفیف و صمیمانه قدردانی برای معجزات کوچک زندگی شما باعث ایجاد لحظات شاد بزرگی می شود که در ابتدا حتی روی آنها حساب نکرده اید.

    1400/12/16 20:13
  • ManuelNow 853 :

    مهم است که به یاد داشته باشید که در انزوا زندگی نمی کنید و کم و بیش به افراد اطراف خود وابسته هستید. البته، شما می توانید هنجارها و قوانین جامعه را که نمی پذیرید فراموش کنید، اما در این مورد باید برای این واقعیت آماده باشید که جامعه نیز تصمیم می گیرد شما را فراموش کند - بعید است دوستان شما، بزرگسالان و افراد کارآمد باشند. کارفرما برای اینکه بخواهد با شخصی که فقط به خودش فکر می کند و به خواسته ها و نیازهای آنها توجهی نمی کند در تماس باشد، بعید است متقاضی را استخدام کند که فلسفه اش بر اساس چنین رویکردی باشد و معشوق نیز دیر یا زود از این بازی یک طرفه خسته می شود.

    1400/12/16 20:24
  • ManuelNow 853 :

    "هیچ کس به کسی بدهکار نیست": چه اشکالی دارد؟ سعی کنید هوشیارانه واقعیت و خودتان را ارزیابی کنید - شاید نارضایتی های طولانی مدت، عصبانیت، احساسات منفی در روح شما کمین کرده باشد که راهی برای خروج از آن پیدا نکرده است و از این طریق با ابراز اعتراض آشکار به جامعه و قوانین آن، سعی می کنید از این بار خلاص شوید سعی کنید خودتان را درک کنید و تمام جوانب مثبت و منفی را بسنجید - احتمالاً می توانید در نظرات خود تجدید نظر کنید و متوجه شوید که تعادل "دادن و گرفتن" است که زندگی هوشمندانه و هماهنگ را ممکن می کند.

    1400/12/16 20:25
  • Tasmine 759 :

    نشانه های اصلی رابطه ای که به زودی به جدایی ختم می شود. اولین علامت، برهم خوردن تعادل عاطفی است، زمانی که یکی از طرفین دائماً در موقعیت صلح جو و طرف دیگر در موقعیت متجاوز قرار می گیرد.

    1401/1/29 23:14
    • Tasmine 759 :

      به عنوان مثال، یک مرد همیشه آزرده خاطر است، فقط متوجه بدی ها می شود و پر از منفی می شود. و زن مدام در تلاش است که حائلی باشد که رفتار او را نرم کند. دیر یا زود، این منجر به تخلیه کامل انرژی می شود. در لحظه پرخاشگری شریک زندگی، باید به حالت مراقبت از خود بروید.

      1401/1/29 23:15
      • Tasmine 759 :

        نپذیرفتن شریک زندگی در نهایت منجر به جدایی می شود.

        1401/1/29 23:16
        • Tasmine 759 :

          سومین نشانه از رابطه ای که به زودی به جدایی ختم می شود. عادت به انتقام گرفتن از یک عزیز به خاطر اشتباهاتش است. "من به شما هشدار دادم" یا "اما شما پیش والدین من نرفتید، حالا من پیش پدر و مادر شما نخواهم رفت!"

          1401/1/29 23:17
          • Tasmine 759 :

            علامت چهارم از رابطه ای که به زودی به جدایی ختم می شود خودشیفتگی در روابط است. این در مورد عشق به خود یا مراقبت از خود نیست. این خودشیفتگی است و نیازهای یک شریک چیزی فرعی است. چنین روابطی نمی تواند زنده بماند. متخصص خاطرنشان کرد: اگر از این موضوع آگاه هستید و می‌خواهید رابطه را نجات دهید، خود را در رابطه اعلام کنید، خواسته‌های خود را به خودشیفته برسانید.

            1401/1/29 23:19
            • Tasmine 759 :

              نشانه پنجم از رابطه ای که به زودی به جدایی ختم می شود پرهیز از صحبت در مورد رفاه مالی خانواده و موضوعات صمیمی است. عادت به بحث درباره ایده های خود، وضعیت اقتصادی جهان، در خانواده باید هفتگی باشد. روانشناس مطمئن است که وقتی شرکای زندگی جنسی صحبت نمی کنند، خسته کننده و غیر جالب می شود.

              1401/1/29 23:20

بیشتر بخوانید