باید و نباید در آشپزخانه 11 مورد

برخی از وسایل مفید در آشپزخانه فضای کافی ندارند، هر چند ما اغلب سعی می کنیم فضای کافی برای آنها پیدا کنیم و در برخی از موارد بوی فاضلاب یا ناخوشایند به مشام می رسد که علاوه بر بوی نامطبوع برای سلامت ما خطرناک هستند.
 
sayarak.com یک حسابرسی انجام داد و متوجه شد که مواردی از باید و نباید در میان وسایل آشپزخانه وجود دارد که برای راحتی و سلامتی بهتر است رعایت شود.

1. سلفون مواد غذایی

سلفون مواد غذایی زندگی ما را بسیار تسهیل می کند، اما برای ذخیره برخی از مواد غذایی، ارزشش را ندارد. سلفون مواد غذایی برای مواد غذایی و هر چیزی که چند بار در روز استفاده می کنید مثل پنیر، انواع سوسیس، نان کاربرد ندارد زیرا دوباره بسته بندی کردن  و چسباندن با دوام را تضمین نمی کند.
علاوه بر این، برخی از کارشناسان معتقدند که پلی اتیلنی که سلفون آشپزخانه از آن ساخته شده است، مواد مضری  برای بدن ما منتشر می کند.
 

2. اسکاچ مرطوب

اسکاچ ظرفشویی آشپزخانه در صورت مرطوب بودن  منبع بوی نامطبوع است.استفاده طولانی مدت از اسفنج کارایی آنرا از بین می برد و ظروف چرب را نمی تواند تمیز کند. علاوه بر این،اسکاچ ظرفشویی زمینه های پرورش واقعی باکتری های مضر هستند. به عنوان مثال، ویروس شناسان انگلیسی ، متوجه شده اند که 6 از 10 اسفنج ظرفشویی با باکتری ها آلوده می شوند که می تواند موجب ناراحتی های روده ای شود.
 
برای از بین بردن مشکل، شما باید اغلب اسکاچ را عوض کنید و آنها را در مکان هایی با رطوبت بالا نگذارید.
 

3. بطری های خالی

انباشت بطری ها هیچ خطری را به همراه ندارد، اما فضای بسیار زیادی را می گیرد و شاید هرگز مورد استفاده قرار نگیرند. اگر شما تصور می کنید، جمع آوری ظروف خالی به منظور صرفه جویی در آب برای آبیاری گل ها و یا در صورت قطع آب است، در مورد آن فکر کنید، چند بار شما واقعا از آن استفاده کرده اید؟سبک زندگی خود را عوض کنید و وسایل غیر ضروری را دور بریزید.
 

4. خوشبو کننده هوا

خوشبو کننده در آشپزخانه مواد غذایی را که طبخ می کنید، آلوده می کند. علاوه بر این، کارشناسان توصیه می کنند از خوشبو کننده های هوا در فضاهای بزرگ و با تهویه خوب استفاده شود. دلیل ساده است: محتویات می تواند ضرر داشته باشد و حتی می تواند موجب سردرد شود.
 

5. سینک را کاملا بشویید

سینک - جایگاه دوم در خانه برای انباشت باکتری پس از توالت است. قطعات کوچک مواد غذایی و مواد پاک کننده با آب تمیز نمی شوند، بلکه به سطح می چسبند. اگر سینک را با وسیله خاص تمیز نکنید، باکتری ها از سینک وارد مواد غذایی می شوند.
 

6. ثابت کردن کیسه داخل سطل زباله

برای نگه داشتن کیسه به طور مستقیم بر روی سطل و سر نخوردن کیسه به علت مقدار زیاد زباله، از قلاب حوله های معمولی در طرفین ظرف استفاده کنید. کافیست لبه های کیسه را سوراخ کنید.یا یک کش دور سطل بیندازید و لبه های کیسه زباله را از زیر کش رد کنید.
 

7. سوکت را روی اجاق گاز جانمایی نکنید.

توصیه می شود پریز های نزدیک اجاق گاز و سطح آشپزخانه بسته شود. دلیل ساده است: سطح خروجی دائما کثیف می شود، و مواد غذایی سوپاپ ها و ..... سوکت را مسدود می کنند. علاوه بر این، سوکت های باز ممکن است خطرناک باشند، زیرا در تماس با مایعات قرار دارند.
 

8. کیسه های پلاستیکی برای ذخیره سازی مواد غذایی

در بسیاری از کشورها ممنوعیت استفاده از پلی اتیلن در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها اجرا می شود . دلیل اصلی مواد غیرقابل تجزیه و آسیب زیست محیطی است. سبزیجات، میوه ها و سایر محصولات باید در کیسه های کاغذی ذخیره شوند. آنها نه تنها برای محیط زیست ایمن هستند، بلکه سبزیجات را با تهویه عالی طبیعی نگهداری می کنند.
 
 

9. سیب زمینی جوانه زده

اگر سیب زمینی را در خانه ذخیره کرده اید، برای این که جوانه نزند چند سیب را داخل آنها اضافه کنید. سیب گاز اتیلن منتشر می کند، که روند جوانه زدن را کند می کند.
 

10. بسته بندی گوشت گاو

اگر قصد دارید گوشت چرخ کرده گاو را بسته بندی کنید به روش بالا صاف کنید و با یک عدد چوب نازک کباب سیخی تقسیم کنید. هم فرایند یخ زدایی سریع تر می شود و هم جداسازی تکه ها از همدیگر راحت تر است. داخل فریزر فضای کمتری می گیرد.
 

11.نگهداری غلات

یک راه عالی برای ذخیره غلات، این است که آنها را در ظروف جداگانه قرار دهید. بنابراین غلات را در کیسه های نایلونی ذخیره نکنید.در شیشه های آب یک بار مصرف هم می شود، غلات را ذخیره کنید. 
 نظرات خود در مورد ترفند های مفید در آشپزخانه با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید