در خانه تکانی از چه چیزهایی خلاص شویم 7 مورد

کم کم داریم به سال 1398 نزدیک می شویم و خیلی ها خانه تکانی عید را شروع کرده اند، در خانه تکانی عید علاوه بر تمیزی کلی، خلوت کردن و البته خلاص شدن از شر لوازم غیر ضروری مهم تر است. تقریبا هر خانه ای پر از چیزهای غیر ضروری است که ما حتی مورد استفاده ی آنها را فراموش کرده ایم. و علیرغم این که آنها برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته اند، به هر دلیلی آنها همچنان فضا را در قفسه های کمد و کابینت های ما را اشغال کرده اند.
 
ما در  sayarak.com لیستی از وسایلی که در هنگام خانه تکانی عید با خلاص شدن از شر آنها، هم از جابجایی و تمیز کردن مکرر آنها خلاص می شویم و هم جای اضافی در  قفسه ها باز می کنیم را تهیه کرده است.پیش بسوی زندگی بدون وسایل اضافی.
 

1. زباله های کاغذی

علت  تنبلی است . تعداد کمی از ما به طور مداوم به دنبال بررسی اسناد مختلف هستند، بررسی اینکه آیا آنها هنوز مرتبط هستند. بنابراین، ما می توانیم یک قطعه کاغذ غیر ضروری را در گوشه قفسه نگه داریم تا اینکه بالاخره تصمیم بگیریم که آیا آن را حفظ کنیم یا زمان نابودی آن رسیده است.
- صورت حساب ها و چک های قدیمی
- دستورالعمل برای وسایل برقی و ضمانت نامه های تاریخ گذشته
- آگهی ها ،جزوات و بروشورها
- مجلات و کارت پستال های قدیمی
- اسناد و مدارک غیر ضروری
چگونه می توان جلو این کار را گرفت؟  کاغذ اضافی ها را ذخیره نکنید و بلافاصله از دست آنها خلاص شوید. برای مثال، دستورالعمل های بسیاری را می توان در فرم الکترونیکی یافت. برای اسناد دیگر، فقط یک کشو را در قفسه انتخاب کنید، که به طور مرتب چک کنید تا چیزهایی را که دیگر مفید نیست دور بریزید. و هر روز یک قاعده برای پاک سازی کوله پشتی ، کیف و کیسه های خوداز مقالات غیر ضروری،چک، لیست خرید، و غیره داشته باشید.
 

2. محصولات و داروهای تاریخ مصرف گذشته 

علت جمع شدن این محصولات و داروها ظاهر  فراموشی است. ما نمی توانیم عمر مفید تمام محصولات و داروها را به یاد داشته باشیم.
- داروهای تاریخ مصرف گذشته
- ادویه جات تاریخ مصرف گذشته
- غلات و حبوبات تاریخ مصرف گذشته
- لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته
چگونه می توان جلو رفت؟
به طور منظم حسابرسی ها را باید در قفسه ها انجام دهید که این موارد ذخیره نشوند. حداقل یک بار در ماه بهتر است. علاوه بر این، گاهی اوقات چنین چک کردن هایی می تواند شما را به آشپزی غذای جدید و یا استفاده از وسایل آرایشی که فراموش کرده ایم، تشویق کند.
 

3. وسایل شکسته یا آسیب دیده

علت جمع شدن این وسایل این است که اینوسیله خراب شده اما شما مشکل را حل نکرده اید. یک قهوه ساز شکسته، یک بوت بدون پاشنه یا یک کتاب الکترونیکی شکسته و .... اگر آنها را درست پس از شکستندر صورت غیر قابل استفاده بودن دور بریزید روی هم تلمبار نمی شوند.
-لباس و کفش که نیاز به تعمیر دارند
-لوازم خانگی بدون استفاده
- چتر شکسته، دکوراسیون و لوازم جانبی دیگر.
چگونه می توان جلو رفت؟ برای خودتان یک دوره خاص برای تعمیروسایل تنظیم کنید، مثلا یک ماه. اگر در طول این مدت وسایل رابه تعمیرکار نسپردید پس ظاهرا به آنها نیاز ندارید. 
 

4. هدایای غیر ضروری

دلیل جمع شدن هدایا موارد متعددی است که تقریبا معمول است. و موقعیت یا ارتباط آنها با شما هدیه را به شما تحمیل کرده است و در خیلی موارد متأسفانه هدایا قابل استفاده نیستند. 
 
چگونه می توان جلو رفت؟ برای این که چنین چیزهایی در آپارتمان شما تجمع پیدا نکند، از خویشاوندان و دوستانتان بخواهید که هیچ هدیه ای را قبل از هماهنگی با شما برایتان نخرند. بهتر است لیستی از چیزهای خاص و مورد نظر خود درست کنید و آن را با کسانی که واقعا می خواهند هدیه ای را به شما بدهند به اشتراک بگذارید.
 

5. خرید وسایلی برای آینده

دلیل ظهور این خرید ها برای یک آینده بهتر و لحظات قابل توجه است. ما دائما در انتظار چیزی هستیم که برای ما اتفاق می افتد. و ما در حال آماده سازی برای این، از جمله خرید برخی از چیزهایی است که، به احتمال زیاد، هرگز از آنها استفاده نمی کنیم.
- لباس ها یی که اندازه نیستند
- لباس و کفش هایی خارج از فصل 
مجموعه ای از ظروف برای مهمانی
لباس برای رویدادهای مهم در آینده مثلا خرید لباس های مجلسی در حراجی ها
چگونه می توان جلو رفت؟ فقط آنچه که در حال حاضر نیاز دارید را خریداری کنید. در مورد حراجی ها فریب نخورید.(مثلا لباسی که برای شما از همان اول تنگ است ولی چون در حراج کمی ارزانتر است خودمان را قانع می کنیم که شاید لاغرتر شدم و تونستم توی یک مهمانی بپوشم) 
 

6. وسایلی که مربوط به خاطرات است

دلیل ظاهری جمع کردن این وسایل  تمایل به سیو کردن بیشتر خاطرات در حد امکان است، آنها را به چیزهایی متصل می کند. اما با گذشت زمان، چنین چیزهایی بیش از حد زیاد می شود، و مردم و حوادث از گذشته برای شما کمتر قابل توجه می شوند. برای مثال، مسافرت، اگر شما غذای ملی را امتحان کنید یا در یک جشن سنتی شرکت کنید، به یاد می آورید. هیچ خاطره یا سوغاتی را نمی توان با احساسات بالقوه مقایسه کرد.
- نامه های قدیمی
- هدیه از سابق
- اسباب بازی از دوران کودکی
- بلیط از نمایشگاه ها، از موزه ها و سینما
- سوغاتی از سفر ها
چگونه می توان جلو رفت؟ اگر بعضی چیزها واقعا گران هستند، یک جعبه یا پوشه ای پیدا کنید که در آن موارد خاصی را قرار دهید. قاعده اصلی این است که فقط یک مکان ذخیره سازی چنین مقادیری را محدود کنیم. با گذشت زمان برخی معانی خود را از دست می دهند و سپس شما می توانید آنها را با موارد جدید جایگزین کنید.
 

7. هر چیز که خار آید روزی به کار آید!

علت جمع شدن، ظاهرا صرفه جویی بیش از حد و ترس از کمبود است. امروزه تقریبا همه چیز را می توان خرید، تعمیر یا جایگزین کرد. و تقریبا همیشه کاملا مقرون به صرفه است. شما نباید چیزی را در منزل نگه دارید فقط به خاطر اینکه در یکی از هزار موارد ممکن است روزی مفید باشد.
 
- قطعات غیر قابل تشخیص
- دکمه های یدکی و موضوعات قدیمی
- قوطی ها و جعبه های خالی خرید های قبلی
 

با وسایل غیر ضروری چکار کنیم؟

آیا همه چیزهای غیر ضروری باید دور ریخته شوند؟
نه. راه های مختلفی برای خلاص شدن از چیزهای غیر ضروری بدون ارسال آنها به سطل آشغال وجود دارد.
با سازمانهای خیریه و پناهگاها تماس بگیرید. ژاکت هایی با زیپ شکسته یا ملافه های پاره شده حیوانات را گرم می کنند و زندگی آن ها را حداقل کمی راحت تر می کنند.
کتاب ها و مجلات قدیمی را به کتابخانه های عمومی ببخشید. شما همچنین می توانید یک یادداشت کوچک روی هر کتاب و یا مجلات قدیمی اهدایی بنویسید.
چیزهای غیر ضروری دست دوم را از طریق اینترنت بفروشید و پولی نیز کسب کنید.
بعد از این تغییرات بلافاصله احساس خواهید کرد که چگونه راحت تر نفس می کشید و خانه چقدر بزرگ شده است! و تمیز کردن چقدر ساده است.
 

شما فضای بیشتری خواهید داشت

خاطراتی وجود دارد که مانع پیشرفت شما می شود. چیزهای ناخوشایند که با گذشته روبرو می شوید.خلاص شدن از شر چیزهای قدیمی بسیار انگیزه می خواهد. شما می توانید یک زندگی جدید شروع کنید، حرکت کنید. در نهایت، شما شروع به صرفه جویی در پولی می کنید که به مدت طولانی می خواهید پس انداز کنید، اما جرات خرید راآن را نداشته اید، زیرا شما قبلا تعداد زیادی وسایل غیر ضروری را خریداری کرده اید. و این تنها می تواند به شدت زندگی شما را تغییر دهد.
ما به شما در مورد تعطیلات آینده و آرزوهایی که همیشه در زندگیتان آزادی و فضای خلاقیت ایجاد می کند را تبریک می گویم! ما خوشحال خواهیم شد نکات و ایده های شما را در مورد چگونگی خلاص شدن از چیزهای غیر ضروری با کاربران به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات شما هستیم
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید