ایده برای اختراع دانش آموزی

در
برای برخی، مدرسه و دانشگاه خانه دوم است، نه تنها برای سال تحصیلی، بلکه برای زندگی. به هر حال، افرادی که در آنجا کار می کنند تلاش می کنند که این مکان را برای دانشجویان جذاب کند، به طوری که زندگی آنها ساده تر شود و فعالیت های آنها جالب تر . شما به برخی از موسسات آموزشی نگاه می کنید می خواهید برای همیشه آنجا بمانید.
 
sayarak.com عکس هایی از ایده برای اختراع دانش آموزی و دانشگاه ها را جمع آوری کرده که احتمالا، که ارزش گرفتن جایزه را دارد.سبک زندگی در این مدارس با این اختراعات جالب را در عکس های انتخابی تماشا کنید.
 

1. ورودی کلاس ریاضی

اختراع ساده برای مدرسه

اختراعات دانش آموزان خارجی      ایده های جالب برای اختراع

2. ماشین حساب جاسازی شده برای تقلب

ماشین حساب کوچک تقلب

3. این قفسه های مدرسه مانند کتاب  نقاشی شده است.

بهترین اختراعات دانش آموزی

کپسول آتش نشانی داخل کتاب مدرسه 451 درجه فارنهایت جاسازی شده است حالا این راهرو خسته کننده به نظر نمی رسد. واقعا مانند یک شاهکار واقعی است.

 

4. در دانشگاه، شما می توانید تلفن را در یک ایستگاه آزاد بدون ترس از سرقت، شارژ کنید.

5. محل نگهداری اسکیت بورد در دبیرستان

 

 6. این یک پله واقعی رویایی است! و رفت و آمد از آن آسان تر است.

"نفرت انگیز کردن در یک جمعیت برای مردم آهسته؟" در مدرسه من، آنها به سادگی کتیبه ها "پیاده روی"، "در حال اجرا"، "من پیامی را به سمت پله ها در هر ساختمان اضافه می کنم" اضافه کردم. "
 

7. جمع آوری زباله ها با حلقه های بسکتبال 

اختراع جالب برای مدرسه   اختراعات دانش آموزی

اختراع دانش آموزی

8. استفاده از این ماشین ها برای حمل اطفال اطراف ساختمان

 

9. به دلایلی، ما مطمئن هستیم که دانش آموزان این مدرسه به خوبی این قوانین را می دانند.

اختراع برای مدرسه    دانش آموزان اختراع ساده برای مدرسه

 

10. در این کلاس آشپزی آینه بالای میز نصب شده است. بنابراین دانش آموزان می توانند ببینند، معلم چه می کند

اختراعات جدید برای مدرسه

11. کریسمس با یک کتاب - یک راه عالی برای ایجاد انگیزه در کسانی که عاشق شگفتی هستند.

12. در چنین صندلی هایی نشسته اید؟ شاید راحت تر از خانه باشد.

 

13. محل مطالعه و استراحت در کتابخانه مدرسه.

اختراع سخت برای مدرسه

14. سرسره در در دانشگاه تکنولوژیکی مونیخ

اختراعات خلاقانه

آیا شما با اختراعات و ابتکارات غیر معمول در مدرسه یا دانشگاه خود و یا دیگر موسسات آموزشی مواجه شده اید؟
 
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه دستگاه تلگراف ساده بسازیم

در
دستگاه تلگراف

    عکس دستگاه تلگراف قدیمی  

 

دستگاه تلگراف  الکتریکی یکی از مهم‌ترین اختراع‌ها در تاریخچه علم است. این اختراع به طور مستقیمی منجر به توسعه همه ارتباطات دیجیتال از جمله، کامپپیوتر‌‌ها، فکس، اینترنت، ایمیل و پیام متنی شد.
من اغلب خواستار کمک در ساختن دستگاه تلگراف  الکتریکی که برای استفاده در پروژه‌های مدرسه، نمایشگاه‌های علمی  کار کند بوده‌ام.در این مقاله  تلاش کرده‌ام که فرآیند ساخت دستگاه تلگراف ساده را توضیح بدهم .

تلگراف چگونه کار می کند

ساخت یک سیستم تلگرافی واقعی  بجای  خرید دستگاه تلگراف

بسیاری از مردم چگونگی ساخت تلگراف ،  یک سیستم ساده تلگرافی را مورد پرس و جو قرار می‌دهند تا بتوانند به طور آشکاری سیستم‌های مورد استفاده در قرن 19 را تخمین زنند.
دربالا می‌توان تصویری از یک کلید و صداساز خانگی را مشاهده کرد که تنها برای مشابهت با دستگا‌های تلگراف که در سال‌های 1844 تا 1950 مورد استفاده قرار می‌گرفتند ساخته شده است.
همان طور که مشاهده می‌کنید این پروژه به طور کامل مطالعه شده و قابل اجرا است.

بسیاری از مردم تنها خواهان ساختن دستگاه بسیار ساده‌ای هستند تا با اصول پایه تلگراف الکتریکی آشنا شوند.
پروژه کنونی ساده‌ترین پروژه ساخت سیستم تلگرافی کاربردی است که می‌توان آن را طراحی کنم. این پروژه به چند بخش نیاز دارد و همه این بخش‌‌ها بایستی به طور همیشگی در دسترس باشند.

لیست قطعات برای ساخت دستگاه تلگراف ساده

لیست قطعات برای ساخت دستگاه تلگراف ساده

• دو تکه چوب. ( هر نوع چوبی به خوبی هر چه تمام تر عمل خواهد کرد)
• میخ یا پیچ‌های کوچک چوب
• 2 عدد میخ آهنی بزرگ. ( به درازای در حدود 2 تا 3 اینچ)
(نکته: اینکه این میخ‌های آهنی یا استیلی باشند از اهمیت خاصی برخوردار است. میخ‌های آلومینیوم و مس به کار نخواهند آمد)
(شما می‌توانید این میخ‌‌ها را برای اطمینان حاصل کردن از این که آهنی یا استیلی هستند، به وسیله آهن ربا مورد آزمایش قرار دهید و یا اینکه قطب نمای مغناطیسی را در مقابل آن‌‌ها قرار دهید و مشاهده کنید که آیا میخ عقربه‌های قطب نما را منحرف می‌سازد یا خیر)
• 4 عدد نوار مسطح از فلز قابل خمش.
3 عدد از آن‌‌ها بایستی طولی در حدود 4 اینچ داشته باشند.
یکی از آن‌‌ها بایستی طولی در حدود 7 اینچ داشته باشد.
نوار فلزی درازتر بایستی حاوی آهن یا فلز آهن دار باشد که با آهنربا جذب می‌شود.
(این گونه از فلز اغلب در قوطی‌های مواد غذایی یافت می‌شوند)
(در هنگام بریدن نوار‌های فلزی مراقب دستان خود باشد)
(می‌توانید برای اطمینان حاصل کردن از اینکه این نوار‌های فلزی آهن دار هستند آهن را توسط آهنربا مورد آزمایش قرار دهید و یا آن‌ها را در نزدیکی قطب نما قرار بدهید و مشاهده کنید که آیا این نوار‌های فلزی عقربه‌های قطب نما را منحرف خواهند کرد یا خیر)
• 20 فوت یا بیشتر سیم الکتریکی جامد عایق دار
(22 الی 30 پیمانه ... (بخش‌های فلزی سم بایستی قطری در حدود 1.64 اینچ یا کمتر داشته باشند)
( آلونک‌های رادیویی سیم‌هایی مناسب را شماره بخش: 1345-278، 1215-278 یا 502-278 با ازای حدوداً 4 دلار می‌فروشند)
(هر چه تعداد پیچ‌های سیمی که می‌توانید به دور میخ بپیچانید بیشتر باشد، نیروی مغناطیسی آن را قوی‌تر می‌کند و کارکرد آن بهتر خواهد بود)
• 2 عدد باتری چراغ قوه. (سلول‌های D نشان داده‌اند که به خوبی کار می‌کنند)

چگونه تلگراف بسازیم

آموزش ساخت تلگراف

تلگراف ساده

ساخت دستگاه تلگراف بسیار ساده است. تنها به تصاویر ارائه شده دقت کنید و خواهید دید که چگونه تلگراف شکل خواهد گرفت.مواظب باشید که خود را با لبه‌های نوار‌های فلزی زخمی نکنید.
اگر کودکان از آن دستگاه استفاده خواهد کرد، شاید بخواهید که همه گوشه‌های تیز را با یک سوهان یا کاغذ سنباده گرد سازید 
کلید با پیچ کردن یکی از نوار‌های فلزی به یکی از تکه‌های چوب ساخته می‌شود به طوری که فشار داد یکی از نوار‌‌ها، نوار را در سطح تماس الکتریکی با پیچ قرار می‌دهد که در زیر آن سوار شده است.(سیارک

گیره باتری با پیچ کردن دو نوار فلزی به چوب ساخته می‌شود به طوری که آن‌‌ها بتوانند با هر یک از انتها‌های دو باتری به صف درآمده تماس الکتریکی داشته باشند. ممکن است نوار پلاستیکی برای نگه داری فشار بر روی تماس باتری‌‌ها به کار گرفته شود.
از قرار گرفتن باتری‌‌ها در داخل گیره که در آن نوک مثبت یکی از باتری‌‌ها به انتهای منفی باتری دیگر فشار وارد می‌کند اطمینان حاصل کنید. با این شیوه قرار گیری باتری‌‌ها "اتصال سری" باتری‌‌ها گفته می‌شود و ولتاژی 1.5 ولتی یکی از باتری‌‌ها را با ولتاژ 1.5 ولتی باتری دیگر جمع می‌زند و ولتاژ کلی ولت را تولید می‌کند. بسیاری از چراغ قوه‌‌های به این شیوه طراحی شده‌اند.

 صداساز: در ساخت و تنظیم آن بایستی اندکی دقت به خرج داد.
سیم پیچ آهن ربای الکتریکی شامل یکی از میخ‌های آهنی که حداقل 100 دور از سیم به طور منظم در اطراف آن سیم پیچ شده است. (اگر امکان آن وجود دارد تعداد دور‌ها به 200 یا بیشتر برسانید تا نیروی مغناطیسی قوی‌تر شود).
نوار فلزی حاوی آهن درازتر به پایه چوبی پیچ شده است و تا اندازه‌ای خم شده است تا اینکه در بالای میخ قرار بگیرد. این تکه تحت عنوان یاتاقان آهنی در بخش عکس نشان داده شده است تا نشان دهد که به وسیله آهن ربا متوقف شده است. بسیاری از قوطی‌های غذایی از این گونه از فلز‌ها ساخته شده‌اند. مراقب باشید تا خو درا با هر گونه لبه تیزی زخمی نکنید.
وقتی که جریان الکتریکی از سیم پیچ گذر می‌کند، میخ را در درون یک آهنربای الکتریکی قرار می‌دهد که نوار فلزی را به سمت میخ پایین می‌کشد و صدایی کلیک مانند را ایجاد می‌کند. (شما بایستی به دقت نوار فلز را تنظیم کنید تا به اندازه کافی به میخ نزدیک باشد و به آن اجازه بدهد تا به وسیله آهن ربا به پایین کشیده شود.)
میخ دومی از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا که نوار فلزی را از کشیدگی مفرط از آهن ربای الکتریکی دور نگه می‌دارد. این میخ همچنین به عنوان ایجاد کننده صدای کلیک مانند در هنگامی که نوار فلزی با آهن ربا آزاد می‌شود و به سمت بالا حرکت می‌کند عمل می‌کند.
برای کامل کردن دستگاه تلگراف به آسان کلید، باتری‌ها و صداساز را به سیم‌ها همان‌طور که در اولین تصویر نشان داده شده است متصل کنید.

نکات ایمنی در  ساخت دستگاه تلگراف

وقتی که سیم پیچ با باز کردن کلید تلگراف بی انرژی شده است، مقداری الکتریسیته ذخیره شده آزاد می‌شود. اگر هر دوی اتصالات کلید را با انگشتان خود لمس کنید امکان دارد در حالی که کلید را آزاد می‌کنید یک شوک الکتریکی را دریافت کنید.
(این امر در صورتی که شما کلید تلگراف را همان‌طور که در تصاویر نشان داده شده است ساخته باشید ایجاد نخواهد شد زیرا اتصال انتهایی در هنگام فشردن کلید به سمت پایین لمس نخواهد شد.)
برای جلوگیری از این مشکل دو راه حل وجود دارد:
1. لمس اتصال پایینی کلید را غیر ممکن سازید.
کلید موجود در تصاویر اتصال پایینی را دارا هستند که توسط اتصال بالایی پوشیده شده است و لمس ان در یک زمان که بالای کلید فشار داده می‌شود امکان پذیر نیست.
2. دیود را میان دو اتصال بر روی کلید قرار دهید. رادیو شاک دیودی را می‌فروشند که هنگامی که کلید رها می‌شود الکتریسیته را جذب خواهد کرد. شماره‌های جزء رادیوشاک برای دیود‌های مناسب عبارت‌اند از: 1101-276، 1102-276، 1102-276 یا 1104-276 و هزینه آن‌ها در حدود 1 دلار است.
عیناً دو سیم از دیود را به دو اتصال بر روی کلید تلگراف متصل کنید که نوار سفید بر روی دیود به کناره کلیدی وصل شده است که به سمت مثبت باتری وصل شده است. اگر دیود به اشتباهاً متصل کنید، با باز کردن کلید مدار باز نخواهد شد. در این مورد به طور ساده اتصالات دیود را معکوس سازید.

طرز کار دستگاه تلگراف

دستگاه تلگراف مورس

نحوه کار تلگراف : وقتی که شما کلید تلگراف را به پایین فشار می‌دهید این عمل مدار الکتریکی را از کلید به سمت یک انتهای سیم پیچ و از انتهای دیگر سیم پیچ به یک انتهای باتری کامل می‌کند و از پایانه دیگر باتری به سمت دیگر کلید بر می‌گردد.
اکنون آهن ربای صدا ساز بایستی نوار فلزی را به سمت پایین بکشد و صدای کلیک مانندی را ایجاد کند. هنگامی که شما کلید را آزاد سازید، نوار فلزی بایستی به سمت بالا بیاید و صدای کلیک مانندی را ایجاد کند.
(اگر این امر اتفاق نمی‌افتد، لطفاً نگاهی به بخش عیب یابی زیر بیندازید).
شما با یادگیری تشخیص تفاوت میان کلیک توقف و کلیک آزاد در کد مورس می‌توانید یاد بگیرید که تفاوت میان دات و دش را تشخیص بدهید.(سیارک
کلیک توقف صدایی است که نوار فلزی وقتی آن را ایجاد می‌کند که توسط سیم پیچ مغناطیسی الکتریکی به داخل کشیده می‌شود و به میخی ضربه می‌زند که در مرکز سیم پیچ قار گرفته است.
کلیک آزاد صدایی است که نوار فلزی آن را هنگامی دیگر توسط سیم پیچ مغناطیسی الکتریکی به داخل کشیده نمی‌شود و سریعاً با حرکت به سمت بالا برای ضربه زدن به میخ بالایی تولید می‌کند.
کاراکتر‌های کد مورس در دستگاه مورس، دات‌ها (نقطه چین‌ها) و دش‌ها (خط تیره‌ها) نامیده می‌شوند که با کلیک‌ها به طور پی در پی ساخته می‌شود.دات هنگامی ایجاد می‌شود که تنها اندکی زمان میان کلیک توقف و کلیک آزاد وجود دارد.
اکنون آن را امتحان کنید: کلید را فشار دهید و سریعاً آن را آزاد کنید.
آیا کلیک را که بلافاصله با صدای تق دنبال شد را شنیدید؟
این صدا در کد مورس دات نام داشت.
دش هنگامی ایجاد می‌شود که یک فاصله زمانی طولانی‌تر میان کلیک توقف و کلیک آزاد وجود داشته باشد.
اکنون آن را امتحان کنید: کلید را فشار دهید و پس از یک وقفه کوتاه، آن را رها سازید.
آیا کلیک که بعد از وقفه کوتاه با صدای تق دنبال شد را شنیدید؟
این صدا در کد مورس دش نام دارد.
اکنون اجازه بدهید تا حرف “A” را بفرستیم.
در کد مورس حرف A عبارت است از دات دش. (یا dit-dah).
کلید را به پایین فشار دهید و آن را سریعاً آزاد کنید تا یک دات را ایجاد کنید و سپس کلید را به پایین فشار دهید، کمی صبر کنید و آن را برای ایجاد دش آزاد کنید.
این رویه را امتحان کنید! شما تنها حرف A کد مورس را ارسال کرده‌اید.
حالا بیایید که اسم خودتان را با کد مورس ارسال کنیم:
حرف‌های موجود در اسم خود را در جدول کد مورس که دات و دش‌های برابر با حروف و اعداد را در کد مورس آمریکایی و کد مورس بین‌المللی را بیابید:
(کد مورس آمریکایی اکثراً توسط راه آهن استفاده می‌شود و کد مورس بین‌المللی برای بی سیم و تلگرافی بی سیم در سرزمین‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد مورس اصلی از دهه 1840 توسط ساموئل مورس استفاده شد تا بتوان حروف را به صورت سیگنال‌های الکتریکی کوتاه (دات‌ها) و سیگنال‌های الکتریکی بلند (دش‌ها) ارسال کرد به موازات این برخی از فاصله‌های محاطی نیز تحت عنوان کد مورس آمریکایی خطاب شدند.
این کد به طور گسترده در سرتاسر اروپا و آمریکا در اوایل ارتباطات خطی زمینی ( اواسط دهه 1800) مور استفاده قرار گرفته است و همچنان استفاده از آن در عصر امروزی در آمریکا برای این شکل از ارتباطات تلگرافی خطی زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آن سیگنال‌ها در سرتاسر زمین توسط خطوطی (سیم‌ها) که توسط قطب‌های تلگرافی پشتیبانی می‌شوند انتقال داده می‌شوند.
ارتباطات خطی زمینی از صدا ساز برای قادر ساختن اپراتور دریافت کننده در شنیدن صداهای کلیک کردن کد و همچنین ترجمه آن به حروف استفاده می‌کند. کد مورس آغازین به خوبی برای این شکل از ارتباطات تنظیم شده بود اما نمی‌توانست به آسانی برای ارتباطات تلگرافی رادیویی به دلیل فاصله‌های محاطی مورد استفاده قرار بگیرند که در حقیقت این فاصله‌های بخش جدایی ناپذیر تعدادی از حروف هستند. به عنوان مثال حرف “O” در کد مورس اصلی در واقع به صورت دات-فاصله-دات است.
کد مورس اصلی در انگلستان در دهه 1800 توسط کدی تا حدودی مشابه جایگزین شد که همه فاصله‌های محاطی و دش‌های طولانی را با حروفی که در بسیاری از حروف موجود در کد مورس اصلی یافت می‌شدند محدود کرد.برای مثال حرف "o" در این کد مورس به دش-دش-دش تبدیل شد.
این کد جدید تحت عنوان کد مورس قاره‌ای یا بین‌المللی نام گرفته است و به استاندار جهانی برای ارتباطات تلگرافی رادیویی و ارتباطات خطی زمینی اروپا تبدیل شد. تنها در آمریکا استفاده از کد مورس توسط راه‌آهن و اپراتور‌های تلگرافی خطی زمینی درون شهری تا دهه 1960 ادامه داشت.
لیستی که در زیر آورده شده است دات و دش‌های معادل با حروف و اعداد را در کد مورس اصلی (کد مورس آمریکایی) و کد قاره‌ای (بین‌المللی) نشان می‌دهد. خط مورس برای اعداد چند علامت دارد
یک بیان از زمان بندی و طول کاراکتر‌ها به صورت لیست زیر است.

ز

شرح فاصله گذاری و زمان بندی

برای استاندارد کردن سرعت انتقال کد بین‌المللی، کلمه پنج حرفی PARIS برای پیدا کردن تعداد کلمات به ازای هر دقیقه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. برای مثال، اگر کلمه PARIS 5 بار در یک دقیقه ارسال شود، سرعت انتقال 5 کلمه به ازای دقیقه یا WPM خواهد بود.
روابط زیر بین عناصر کد (دات‌ها و دش‌ها)، کاراکتر‌ها (حروف) و کلمات وجود دارد:
DIT واحد ول اصلی است.
DAH از نظر طولی با سه DIT برابر است.
فاصله میان DIT‌ها و DAH‌ها در درون یک کاراکتر (حرف) برابر با یک DIT است.
فاصله میان کاراکتر‌ها (حروف) در یک کلمه برابر با سه DIT است.
فاصله بین کلمات برابر با هفت DIT است.
سرعت در کلمات به ازای دقیقه یا WPM:
اطلاعات زیر در رابطه با سرعت ارسال در WPM (کلمه‌ها به ازای دقیقه) توسط مارشال Emm، N1FN ارائه شده است.
برای اهداف عملی دو استاندار وجود دارد و اپراتور‌ها با یکی از آن بیشتر اشناییت دارند، سرعت در WPM به صورت تعداد بار‌هایی که کلمه PARIS در یک دقیقه با فاصله گذاری و وزن گذاری نرمال 7 : 3 : 1 ارسال می‌شوند تعریف می‌شود.
به این دلیل کلمه PARIS انتخاب شده است زیرا که تعداد صحیحی از dit‌ها dahها را برای ارائه طول کلمه میانگین را در  دستگاه مورس  دارد.در حقیقت، از آنجا این کلمه یک استاندارد برای یک متن واضح انگلیسی است و توزیع نرمالی از کاراکتر‌ها را دارد. کلمه استاندار دیگری نیز وجود دارد که عبارت است از CODEX و در جایی که مطلب به صورت گروه‌های کدی ارسال می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آن حروف طویل مانند J و X به تعداد حروف کوتاه‌تر مانند E و T تکرار می‌شوند.
همچنین من شنیده‌ام که 12345 و 67890 نیز می‌توانند درجایی که ترافیک کاملاً عددی است مورد استفاده قرار می‌گیرد و من می‌توانم شرط ببندم که کلمه استاندارد دیگری برای ترافیکی مرکب از حروف و اعداد وجود داد.در اروپا سرعت را در نماد‌ها و علائم به ازای دقیقه اندازه می‌گیرند و من نمی‌دانم اگر آن‌ها مجموعه‌ای از علائم استاندارد دارند آیا برای کالیبره کردن از آن استفاده می‌کنند. شاید فرد دیگری بتواند این مشکل را بر طرف کند.
توماس روث، DL1CQ از المان می‌نویسید: که در این جا هم همان طور است. ما هم همچنین از PARIS به عنوان کلمه استاندار استفاده می‌کنیم. برای امتحان‌ها که در حدود 15 دقیقه برای هر ارسال و دریافت به طول می‌انجامد، سرعت موزونی که آلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد بایستی BPM 60 باشد قبل از اینکه آن‌ها شروع به کم کردن ارزش چیز‌ها بکنند. BPM در واقع حروف به ازای دقیقه است. از این رو دقیقاً با WPM 12 ما دقیقاً برابری می‌کند.
تنها این است که برای اپراتور‌ها وجود دارد.برای دریافت گواهینامه رادیویی برای بازرگانی دریایی شما بایستی در طول 15 دقیقه 90 BPM یا 18WPM از گروه‌های مرکب (حروف و اعداد) و 120BPM یا 24WPM برای متن‌های واضح و همه انواع ترافیک‌های شبیه سازی شده به طور پیوسته را ارسال و دریافت کنید و شما مجاز به هیچ گونه اشتباهی در دریافت نیستید و تنها مجاز به 3 اشتباه در ارسال هستید.

نکات مهم در  ساخت دستگاه مورس 

شما بایستی بیشتر از 100 فوت سیم میان کلید و صدا ساز استفاده کنید.

لطفاً در هنگام ساختن این دستگاه مراقب باشید تا به خود صدمه نزنید. استفاده نادرست از ابزارها در طول ساخت این دستگاه می‌تواند موجب صدمات جدی شود. طراح اصلی دستگاه و مسئول صفحات اینترنتی هیچ گونه تعهدی را در صدمات ناشی شده در اثر ساخت یا کارکرد این دستگاه تقبل نمی‌کنند.
نمودار مدار از یک دستگاه تلگراف کامل شده نشان داده شده است:
همه جزء‌ها در مداری به نام مدار سری قرار دارند. وقتی کلید بسته است، الکتریسیته از باتری‌ها از طریق کلید بسته تا صداساز و از طریق سیم پیچ صداساز به پایانه دیگر باتری‌ها جریان می‌یابد.
(دو باتری با یکدیگر ترکیب شده‌اند).

 

!-----KEY-----!
! !
! BATTERY 1
SOUNDER BATTERY 2
! !
!--------------------------!

در این جا یک مدار وجود دارد که دو تا از این دستگاه را قادر می‌سازد تا بتوانند به یکدیگر قلاب شوند تا پیامی را به یک دوست فاصله دار ارسال کنند. شما می‌توانید برای متصل شدن به دیگر دستگاه‌ها از حدود 100 فوت سیم استفاده کنید:
این مداری است که در ایستگاه‌های تلگرافی خطی زمین ابتدایی مورد استفاده قرار می‌گرفت. لطفاً توجه داشته باشید که یک کلید بایستی یک از کلید‌ها بایستی درحالت بسته قرار داشت باشد تا کلید دیگری بتواند به عنوان صداساز عمل کند. بسیاری از کلید‌های اولیه یک کلید اتصال برقی تعبیه شده را دارند تا مدار کلید را بسته نگه داشت و دریافت پیام‌ها را ممکن پذیر ساخت. یکی از مزیت‌های این مدار این است که باتری می‌تواند در انتهای سیم یا حتی در میانه باتری باشد.


Wires to other set:
!------KEY------X.......BATTERY........X-----KEY-----!
! !
SOUNDER SOUNDER
! SET 1. Set 2. !
!---------------X......................X-------------!
Wires to other set:

*** نکته: یکی از کلید‌ها برای اینکه دیگری کار کند بایستی بسته نگه داشته شود.
در این جا مدار دیگری وجود دارد که توسط بیل هنس، W1AC، طراحی شده است.
مزیت این مدار در این است که کلید را قادر می‌سازد تا در هر زمانی بدون از پار درآوردن باری‌ها و بدون نیاز به بستن کلید‌های بسته کننده مدار بر روی کلید‌ها صداساز را به کار اندازد.
نکته: بدین منظور برای کار کردن این مدار اینکه باتری‌ها را همان طور که در شکل نشان داده شده است با ترمینال‌های مثبت و منفی سیم کشی کنیم از اهمیت خاصی برخوردار است.
اگر شما این کار را انجام ندهید، صدا ساز به محض اینکه متصل شدند بسته خواهد شد.
نکته: همچنین استفاده از ولتاژی یکسان برای هر یک از باتری‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. (برای مثال دو باتری D سلولی).

 

Wires to other set:

!------KEY------X.......BATTERY........X-----KEY-----!

!                                                    !

SOUNDER                                            SOUNDER

! SET 1.                                      Set 2. !

!---------------X......................X-------------!

Wires to other set:


*** اطمینان حاصل کنید که ترمینال‌های (+) و (-) باتری همان‌طور که نشان داده شده است سیم کشی شده‌‌اند ***

عیب یابی مشکلات و راه حل‌ها

بیش از حد گرم شدن و سوختن باتری‌ها [در اثر استفاده از سیم‌ها بدون عایق]
یکی از اولیا این موضوع را با ایمیل عنوان کرد که دستگاه کامل شده او از سیم پیچ‌ها داغ می‌شود و بعد از مدت کمی عمر باتری‌ها تمام می‌شود.
بعد از پرسش چندین سؤال از وی، من دریافتم که از سیم پیچ دار بدون عایق در اطراف میخ استفاده کرده است. من این موضوع را توضیح دادم که سیم پیچ بایستی از سیم‌های عایق دار ساخته شده باشد و از این رو دور‌های انفرادی در سیم پیچ به طور الکتریسیته به یکدیگر متصل نمی‌شوند.

صداساز گیر کرده، سریعاً یا به هیچ وجه آزاد نمی‌شود
یکی از اولیا عنوان کرد که بستن کلید باعث می‌شود که مغناطیس الکتریکی آرمیچر فلزی صداساز را جذب کند اما این که بعد از این که مدار باز می‌شود آزاد نمی‌شود.
من افزایش قدرت کشسان فلز را که آرمیچر را از سوزن دور می‌کند را پیشنهاد دادم ...
و همچنین وارد کردن تکه پلاستیکی بسیار باریک یا مواد پیچشی را میان سوزن و آرمیچر برای جلوگیری از اتصال مستقیم با سوزن را پیشنهاد کردم.
نمی‌توان تفاوت میان کلیک و تق (کلک) را از هم تشخیص داد
استفاده از سوزن‌های فلزی دیگری که را به مانند توقف بالایی امتحان کنید.
گذاشتن تکه‌ای از ورق آلومینیومی را بر روی توقف بالایی را امتحان کنید تا صدای تق آزاد شده را تغییر داد.

اصلاحات و اضافات

راه و روش‌های زیادی وجود دارد که شما از طریق آن‌ها می‌توانید مدار پایه را تغییر دهید.
برای مثال، شما می‌توانید یک لامپ چراغ قوه یا یک صدا ساز 3 ولتی یا یک بازر را در مدار سری قرار دهید و از این رو علاوه بر صدای کلیکی کردن شما شاهد فلش یا زنگی خواهید بود.
این روش می‌تواند به برخی از مردم برای کپی کردن کد مورس به آسانی هر چه تمام‌تر کمک کند.
شما همچنین می‌توانید یک مداد را در بازوی صداساز تعبیه کنید و این مداد بر رو یک کاغذ با علامت‌های پر رنگ یا کم رنگ در حالی که کاغذ در زیر مداد قرار داده شده است تقریباً با یک سرعت ثابت علامت می‌گذارد. این روش دقیقاً مانند سیستم تلگرافی بسیار ابتدایی ساموئل مورس عمل می‌کند که قبل از اینکه مردم کپی کردن کد‌های مورس با گوش را یاد بگیرند استفاده می‌شده است. مورس چیزی را که خود "حافظه (رجیستر)" می‌نامید را اختراع کرد که از یک مکانیسم ساعت وار برای گذاشتن نوار کاغذی زیر مدادی که به وسیله مغناطیس الکتریکی به داخل و بیرون حرکت می‌کند بهره می‌برده است.
اگر شما از این سیستم استفاده کنید، ترجمه علامت‌های مداد رو به پایین بر روی کاغذ به دات‌ها و دش‌ها بسیار آسان خواهد بود. حافظه‌ها برای ایجاد علامت‌های کد مورس بر روی نوار کاغذی در زمان جنگ داخلی آمریکا استفاده می‌شده است که سر انجام مردم یافتند که آن‌ها می‌توانند کد مورس را با گوش کپی کنند. رئیس جمهور آبراهام لینکلن یک دفتر تلگراف داشت که وی را از پیشرفت جنگ داخلی با دریافت پیام‌های تلگرافی از ژنرال‌های حاضر در میدان جنگ با خبر می‌ساخت.

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 ایده برای طراحی آشپزخانه

در
آشپزخانه نه تنها مکانی برای آشپزی است ، بلکه قلمرو شخصی خانم خانه است. و بستگی به وضعیت آن دارد که آیا خانواده شاهکارهای کوچک آشپزی را دریافت می کنند یا غذاهای خسته کننده را با عجله دریافت می کنند. این 20 ایده طراحی آشپزخانه ، به میزبان این امکان را می دهد که وقت خود را برای لذت بردن از آشپزی غذا صرف کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مارماهی چگونه برق تولید می کند

در

daiebuustokom1.jpg

همه از کودکی شنیده اند که نوعی ماهی با عنوان مارماهی برقی وجود دارد. بر اساس این نام ، منطقاً می توان فرض کرد که این ماهی موذی می تواند به نوعی با جریان الکتریکی به اطرافیان شوک برقی وارد کند. معمولاً مارماهی از کجا برق کافی می گیرد تا برای موجودات دیگر خطرناک باشد؟

آیا مارماهی واقعاً "برق" تولید می کند

مارماهی

طبیعت واقعاً شگفت انگیز است.  / عکس


بله این درست است! کاملاً شگفت انگیز ، هرچند دور از پدیده های بی نظیر دیگر در طبیعت نیست. الکتریسیته تولید شده به مقدار زیاد در بدن مارماهی نتیجه تکامل و سازگاری طبیعی بدن با محیط های تهاجمی است. در ابتدا جانورشناسان معتقد بودند که برق مارماهی تنها برای محافظت از شکارچیان بزرگتر لازم است. از یک طرف ، این درست است ، اما از سوی دیگر ، مارماهی از بارهای فعلی با تنوع بسیار بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد ، استفاده می کند.

 

مارماهی

مارماهی واقعاً شوک وارد می کند!

 

مطالعات اخیر نشان داده است که مارماهی ها برای جهت گیری در فضا ، تکانه های الکتریکی ضعیفی را منتشر می کنند. مارماهی ها با کمک آنها فاصله سطح آب ، کف و اشیا اطراف را نیز تشخیص می دهند. همه اینها برای مارماهی ها بسیار مهم است ، زیرا آنها غالباً در جاهایی زندگی می کنند که آب به اندازه کافی مات و گل آلود می باشد و دیگر نمی توان تنها به چشم اعتماد کرد.

 

مارماهی

تکامل موضوع جالبی است.  / عکس


مارماهی ها علاوه بر محافظت و پیمایش ، از برق برای شکار نیز استفاده می کنند. شناخته شده است که آنها امواج شدیدی را برای فلج کردن و از بین بردن طعمه های خود منتشر می کنند. در اینجا لازم به ذکر است که مارماهی برقی قادر به تولید جریان با ولتاژ 1300 ولت و توان حداکثر 1 A است. چنین شاخص هایی کاملاً برای بی حس کردن اسب یا گاو ، ترساندن شخص و کشتن تمساح کوچک کافی است.

 

مارماهی

با مارماهی دست نزنید.  / عکس

 

برق موجود در بدن مارماهی توسط بافت عضلانی اصلاح شده در طی فرایند تکامل تولید می شود. در بعضی قسمت ها از بافت مارماهی ستون هایی از این دست را تشکیل می دهد که هر کدام مانند یک راکتور کوچک بیولوژیکی کار می کنند. هر لایه منفرد در نتیجه فعالیت بدنی ماهی ، ولتاژی در حدود 0.1 ولت ایجاد می کند. در مجموع ، حدود 6 هزار لایه از این دست در بدن مارماهی وجود دارد. ماهی هرچه فعالیت بیشتری داشته باشد ، سریعتر و در مقادیر بیشتری بار انرژی در بدن او تولید می شود.

مارماهی

راکتور کوچک بیولوژیکی مولد برق از بافت عضلانی ساخته شده است.  / عکس

 

نظرات

۱۴۰۱/۳/۱مارماهی با تولید چه انرژی دشمن را از خود دور میکند علوم ششم ............مارماهی و سفره ماهی چگونه از خود دفاع می کنند علوم ششم ............. در مارماهی چه تبدیل انرژی صورت می گیرد علوم ششم

در ادامه بخوانید...

چگونه مورچه ها می توانند اشیایی چندین برابر وزن خود را بلند کنند یا بکشند

در

مورچه

 

مورچه ها یکی از موفق ترین گروه های حیوانی روی کره زمین هستند. آنها می توانند در هر چیزی از خاک معتدل گرفته تا جنگل های بارانی ، تپه های شنی صحرا و پیشخوان های آشپزخانه ساکن شوند. مورچه هاا حشرات اجتماعی هستند و مدتهاست که کار گروهی آنها یکی از عوامل اصلی موفقیت مستعمرات آنها در نظر گرفته شده است. مشخص شده است که مورچه ها قادرند اشیا یی را که چندین برابر وزن خودشان هست بلند کنند یا بکشانند.

 

اما با توجه به اینکه تحقیقات قبلی بر جنبه های اجتماعی کلنی مورچه ها متمرکز بوده است ، مطالعه یک مورچه فردی مورد توجه لازم قرار نگرفته است. اکنون محققان انستیتوی علم و فناوری دانشگاه اوکیناوا ( OIST ) و دانشگاه سوربن پاریس دلیل قدرتمند بودن مورچه ها را دریافته اند. نتایج توسط مجله Frontiers in Zoology منتشر شده است.

 

دانشمندان با استفاده از اشعه ایکس ، مدل های سه بعدی از واحد مرکزی بدن حشره را برای تجزیه و تحلیل عضلات و اسکلت داخلی ایجاد کردند. یک مطالعه جدید این فرضیه را می دهد که از دست دادن توانایی پرواز در گروهی از مورچه های کارگر ارتباط مستقیمی با تکامل توانایی های قدرت آنها دارد.

 

پروفسور ایوان اکونومو ، رئیس گروه تنوع زیستی OIST ، توضیح می دهد: "مورچه های کارگر از حشرات پرنده هستند." "ما همیشه فرض می کردیم که از دست دادن توانایی پرواز است که به آنها کمک می کند عملکرد خود را در زمین بهینه کنند." 

 

به طور کلی ، توانایی پرواز محدودیت های جدی در فیزیک ایجاد می کند. در حشرات پرنده ، عضلات بال بیشتر قفسه سینه را اشغال می کنند - گاهی اوقات بیش از 50٪. این بدان معناست که عضلات دیگری که برای حمایت و حرکت دادن سر ، پاها و شکم استفاده می شوند ، محدود شده و به اسکلت خارجی فشار می آید.

 

اما پس از برطرف شدن این محدودیت ها ، کل فضای قفسه سینه باز می شود ، که به گفته محققان ، عضلات باقیمانده گسترش یافته و سازمان می یابند.

تحقیقات قبلی در این زمینه بر ساختار خارجی مورچه ها متمرکز بوده است. با این وجود ، با فناوری موجود در OIST ، دانشمندان توانستند تصویری دقیق از آنچه در داخل سینه می گذرد را بدست آورند. محققان آنالیزهای مفصلی از دو گونه مورچه بسیار مرتبط از جمله مورچه های کارگر بدون بال و ملکه های بالدار انجام دادند. 

 

دانشمندان از فناوری پیشرفته اشعه ایکس برای اسکن آناتومی داخلی و خارجی استفاده کرده اند. مانند ، برای مثال ، توموگرافی کامپیوتری که در بیمارستان استفاده می شود ، اما با وضوح بسیار بالاتر. بر اساس این اسکن ها ، متخصصان از تمام عضلات مختلف نقشه برداری کرده و آنها را به صورت سه بعدی مدل سازی کردند. نتیجه یک مشاهده دقیق از قسمت داخلی قفسه سینه است. آنها سپس نتایج تحقیقات این دو گونه را با تعدادی دیگر از مورچه ها و حشرات بدون بال مقایسه کردند.

 

همانطور که انتظار می رفت ، محققان دریافتند که از دست دادن توانایی پرواز به مورچه های کارگر اجازه می دهد تا با موفقیت قفسه سینه را بازسازی کنند.  دکتر کریستین پیترز ، نویسنده اصلی این مقاله ، که استاد تحقیق در دانشگاه سوربن بود ، توضیح داد: "در داخل قفسه سینه مورچه کارگر ، همه چیز به زیبایی در یک فضای کوچک ادغام شده است." - حجم هر سه گروه عضلانی افزایش یافته است ، که به مورچه های کارگر قدرت بیشتری می بخشد. هندسه عضلات گردن که سر را پشتیبانی و حرکت می دهند نیز تغییر کرده است. پیوستگی عضلات داخلی نیز متفاوت بود. "

 

جالب اینجاست که دانشمندان هنگام مطالعه زنبورهای بدون بال ، متوجه شدند که این حشرات نسبت به از دست دادن توانایی پرواز کاملاً متفاوت واکنش نشان می دهند. نمایندگان این گونه به تنهایی زندگی می کنند و وقتی غذایی پیدا کنند تنهایی از آن استفاده می کنند.اما مورچه ها بخشی از کلنی هستند. آنها مواد غذایی را شکار یا جمع آوری می کنند که پس از آن باید برای ملکه و بستگان جوانتر به لانه منتقل شود. فشار انتخاب برای ارتقا قابلیت حمل منطقی به نظر می رسد.

 

قرن ها است که مورچه ها از نظر رفتار ، اکولوژی و ژنتیک مورد مطالعه قرار می گیرند ، اما همانطور که محققان تأکید کردند ، دلیل قدرت آنها تاکنون نادیده گرفته شده است. مرحله بعدی توسعه مدلهای بیومکانیکی دقیقتر از عملکرد گروههای مختلف عضلانی است. علاوه بر این ، دانشمندان مطالعات مشابهی را در مورد فک پایین و پاها انجام خواهند داد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه آب شور را با استفاده از دو بطری خالی و یک کبریت به آب آشامیدنی تبدیل کنیم

در

آب شور

ایده برای پروژه کلاس : چگونه آب شور را با استفاده از دو بطری خالی و یک کبریت به آب آشامیدنی تبدیل کنیم؟

 

همه می دانند که آب شور را نباید نوشید. نوشیدن آب دریا به امید رفع تشنگی نه تنها از تشنگی شما جلوگیری نمی کند، بلکه به نتیجه کاملاً معکوس نیز منجر می شود - تسریع کم آبی بدن. به نوبه خود، کم آبی دیر یا زود باعث مرگ می شود. به همین ترتیب، همه حداقل یک بار شنیده اند که آب شور را می توان نمک زدایی کرد... اما در عین حال، همه نمی دانند که انجام این کار بسیار ساده تر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می رسد.

 

آب شور
تمام آب های دنیا شور هستند اما میزان شوری آن متفاوت است


اول از همه، شایان ذکر است که مطلقاً هر آبی در طبیعت حاوی نمک است. با این حال، آب شیرین تنها در صورتی برای آشامیدن مناسب در نظر گرفته می شود که حاوی بیش از 1 گرم نمک های محلول در هر لیتر مایع نباشد. آب با محتوای نمک بالا تنها پس از نمک زدایی می تواند با خیال راحت مصرف شود. شما می توانید مواد اضافی را به روش های مختلف حذف کنید: جداسازی هیدرودینامیکی، الکترودیالیز، اسمز معکوس، تبادل یونی، انجماد، و از نظر تئوری حتی با استفاده از جداسازی الکتروشیمیایی. با این حال، ساده ترین راه برای تصفیه آب از نمک های غیر ضروری، از طریق تقطیر معمولی است.

آب شیرین کن

امروزه کارخانه های آب شیرین کن ایستگاه های بزرگی هستند


تقطیر آب در واقع آنقدرها هم که در نگاه اول به نظر می رسد ساده نیست. آب دریا با محتوای نمک نسبتاً بالا را نمی توان با تبخیر بسیار ابتدایی تصفیه کرد. برای ساده ترین  آب شیرین کن به چند بطری شیشه ای و منبع آتش باز نیاز دارید. آب شور در یکی از بطری ها پر می شود و پس از آن هر دو بطری در یک صفحه افقی دهانه به دهانه قرار می گیرند. آتش به شدت زیر یک بطری آب شور روشن می شود.

 

دستگاه آب شیرین کن

ساده ترین دستگاه آب شیرین کن ساخته شده از چند بطری و منبع آتش


عملکرد یک دستگاه آب شیرین کن بخار ابتدایی است. آتش بطری را گرم می کند و باعث ایجاد بخار می شود. به تدریج تمام آب به بخار تبدیل می شود، در حالی که نمک در ته بطری داغ باقی می ماند. بخار داغ از بطری گرم شده به بطری سرد می رود. در آنجا به تدریج سرد می شود و به آب تبدیل می شود و به شکل تراکم روی دیواره یک ظرف سرد می ریزد. پس از مدتی، تمام آب شور می جوشد و در بطری بعدی به عنوان آب شیرین می نشیند. برای دستیابی به حداکثر اثر، روش تقطیر باید چندین بار تکرار شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...