مراسم عجیب غریب ازدواج در سراسر جهان

مراسم عجیب غریب ازدواج

ازدواج یک مراسم زیبا است که اتحاد دو نفر را نشان می دهد. هر فرهنگ مراسم ازدواج مخصوص به خود را دارد، که به طور معمول با سبک زندگی، دین و سنت های یک منطقه خاص همراه است. اما باید گفت که در میان تعداد زیادی از سنت های ازدواج، رک و پوست کنده بگوییم بعضی از این مراسم خیلی عجیب غریب هستند.این موارد عجیب غریب، مورد بحث قرار خواهند گرفت.

 

1. مراسم عجیب غریب ازدواج در فرانسه

 

مراسم عجیب غریب ازدواج

ازدواج دلیلی برای شورش

در فرانسه، هنگامی که ازدواجی صورت می گیرد (به خصوص زوج های جوان)، دوستان و خانواده در بیرون خانه جمع می شوند و زدن به پشت قابلمه هاو تابه ها سر و صدا می کنند و با صدای بلند آواز می خوانند. عروس و داماد باید برای این بازدیدکنندگان نوشیدنی و میان وعده ها را بیاورند و گاهی اوقات حتی پول به آنها پرداخت کنند تا آنها خانه را ترک کنند و دیگر برنگردند. در موارد شدیدتر، اگر مهمان ها نادیده گرفته شوند، به خانه میآیند و داماد را می ربایند و به مکانی دور و ناشناخته می برند. سپس لباسش رامی گیرند و مجبورش می کنند راه خود را تا حانه پیدا کند. این سنت با نام "شاروی" (aka "shivari") در قرون وسطی به وجود آمد. با این حال، این سنت هنوز برای سرگرمی انجام می شود.

 

 

2.مراسم عجیب غریب ازدواج در موریتانی

مراسم عجیب غریب ازدواج

هر چه عروس چاقتر، مطلوب تر.

در موریتانی، دخترهر چه چاق تر، جذاب تر است. به همین دلیل است که پدر و مادر در تابستان دختران خود را (بعضی از سن پنج سالگی) به "اردوگاه های چربی" می فرستند تا افزایش وزن به دست آورند. این سنت به عنوان Lebluch شناخته می شود. دختران مجبور به خوردن مقدار زیادی غذای بی نظیر هستند و در بعضی موارد حتی مجبور می شوند آنها را بخورند. این دختران روزانه 16000 کالری مصرف می کنند.

این عمل ناشی از این اعتقاد بود که هیکل یک زن نماد و میزان ارزش آن در قلب شوهرش است. اندازه زن نیز ثروت شوهر را نشان می دهد. همسر چاقتر پس شوهر او  ثروتمندتر است . وقتی زمان عروسی می رسد، مرد و خانواده اش عروس را انتخاب می کنند و با خانواده اش وارد توافق می شوند. دختر چاقتر ، بیشتر مورد پسند واقع می شود.

 

 

3.مراسم عجیب غریب ازدواج در اسکاتلند

مراسم عجیب غریب ازدواج

"Blackening" سفارشی ازدواج سنتی اسکاتلندی است.

"Blackening" یک ازدواج سفارشی سنتی اسکاتلندی است که قبل از مراسم ازدواج برای نشان دادن مشکلات ازدواج انجام می شود.بهترین دوستان و اعضای خانواده، عروس، داماد و یا هر دو را با چیزهای چندش و منزجر کننده (مثلا با تخم مرغ، مخاطی از ماهی های مرده، مواد غذایی فاسد، ماست، قارچ، گل و یا آرد) کثیف می کنند... و  سپس آنها را به وسیله کامیون به شهر می برند اعتقاد بر این است که پس از انجام این سنت عجیب غریب، زن و شوهر می توانند به تمام مشکلات و مصیبت های بعد از ازدواج غلبه کنند. Blackening به طور عمده در مناطق روستایی شمال شرقی اسکاتلند انجام می شود.

 

 

4. مراسم عجیب غریب ازدواج در چین

مراسم عجیب غریب ازدواج

مردم چینی در توجیه این سنت که عروس باید در مراسم ازدواج گریه کنند معتقدند که این عمل می تواند نشاندهنده ابراز قدردانی و عشق عروس به والدین و سایر اعضای خانواده خود باشد.اما همه چیز به این سادگی نیست - عروس یک ماه قبل از ازدواج، هر شب یک ساعت با صدای بلند شروع به گریه می کند. 10 روز پس از آن، مادر عروس به او می پیوندد و آنها با هم گریه می کنند، سپس مادر بزرگ عروس و سایر بستگان اضافه می شوند. اشکها از ناراحتی نیست، بلکه از شادی و امید است.

 

 

5. مراسم عجیب غریب ازدواج در بورنئو

ما سه روز کثیف هستیم

اکثر مردم Tidong که در بورنئو زندگی می کنند، بسیاری از سنت های ازدواج را دیده اند، که عجیب ترین آنها زوج ها را تا سه روز پس از ازدواج از حمام رفتن منع می کنند.همچنین عروس و داماد نباید سه روز از یک توالت مشترک استفاده کنند. اگر آنها در طول این مدت از حمام استفاده کنند، اعتقاد بر این است که ازدواج به سبب خیانت یا حتی مرگ فرزندان خود در دوران زایمان یا پس از زایمان ناموفق خواهد شد. پس از سه روز،بالاخره تازه عروس و داماد  به حمام می روند و آنها مجاز به بازگشت به زندگی عادی می شوند.

 

 

6. مراسم عجیب غریب ازدواج در چین / مغولستان

مراسم عجیب غریب ازدواج

کبد مرغ و ازدواج

داورها در چین و مغولستان از راه منحصر به فرد برای انتخاب یک ازدواج استفاده می کنند. آنها برای مناسب بودن این ازدواج از مرغ استفاده میکنند. مرغ را سر بریده و اندام های داخلی را بررسی می کنند. اگر کبد مرغ سالم باشد،عروس و داماد تاریخ ازدواج را تنظیم می کنند و برنامه ریزی ازدواج را آغاز می کنند. با این حال، اگر کبد مرغ بیمار باشد، این ازدواج صورت نمی گیرد. پس از مدتی، این زن باید این روند را تا زمانی که یک مرغ با یک کبد سالم پیدا کند تکرار کند.

 

 

7. مراسم عجیب غریب ازدواج در هند

مراسم عجیب غریب ازدواج

در برخی از نقاط هند، سازگاری با ابعاد گوناگون در مراسم ازدواج و مراسم ازدواج نقش مهمی ایفا می کند. اگر عروس با "نشانه مریخ" متولد شده باشد، اعتقاد بر این است که او لعنت شده است و شوهرش خیلی زود می میرد. برای شکستن این نفرین، او ابتدا باید با یک درخت موز ازدواج کند!!!

این درخت سپس بریده و سوزانده می شود، بعد لعنت می شود. با این حال، این عمل در هند غیرقانونی شناخته شده است، زیرا اعتقاد بر این است که حقوق زنان را نقض می کند. با این حال، مردم هنوز آن را انجام می کنند، و حتی برخی از ستارگان بالیوود، مانند ایشواریا رای، با یک درخت ازدواج کرده اند.

 

 

8. مراسم عجیب غریب ازدواج در ولز

مراسم عجیب غریب ازدواج

میخواهید ازدواج کنید - قاشق بسازید

از قرن 17 میلادی، ولز یک سنت منحصر به فرد و خنده دار دارد. مرد جوان یک تکه چوب را برمی دارد و به آرامی یک قاشق از آن درست می کند. سپس او را به عنوان نشانه ای از عشق و اهداف جدی به زنی که دوست دارد، می دهد. قاشق نماد تعامل بین زن و شوهر است. این "قاشق عشق" همچنین به عنوان قولی شناخته می شود که داماد هرگز عروس را گرسنه نخواهد گذاشت. الان قاشق های عشق را می توان خریداری کرد. آنها همچنین به عنوان هدیه برای سایر موارد خاص، مانند تولد و ...هم هدیه داده می شوند. یک سنت مشابه نیز در سایر نقاط اروپا یافت می شود.

 

 

9. مراسم عجیب غریب ازدواج در ماسایی

مراسم عجیب غریب ازدواج

تف، رفقا!

ازدواج در Maasai بسیار پیچیده است و شامل بسیاری از سنت ها. با این حال، غیر معمول ترین آداب و رسوم مربوط به تف کردن است. پس از این که برای ازدواج عروس و داماد توسط هر دو خانواده توافق شده، تاریخ ازدواج تعیین شده است حال در روز عروسی، بزرگان در مقابل خانه عروس برای جشن مراسم ازدواج جمع می شوند. عروس در یک لباس رنگارنگ و زیبا با گردنبند از مهره های رنگارنگ آماده می شود. پس از آن، پدر دختر بر روی سر و سینه عروس تف می اندازد. اعتقاد بر این است که تف کردن به موفقیت زندگی خانوادگی عروس کمک می کند.

 

 

10. مراسم عجیب غریب ازدواج در هندوستان

مراسم عجیب غریب ازدواج

سنت ازدواج غیر معمول دیگر توسط Tamil Brahmins در جنوب هند صورت می گیرد. در یکی از مراسم ازدواج در این منطقه، داماد باید تظاهر کند که نظرش در مورد ازدواج تغییر کرده است و به صومعه می رود، در حالی که اعضای خانواده اش از او میخواهند که ازدواج کند. یک کشیش که وظایف خود را در ازدواج انجام می دهد نیز تلاش می کند تا نظر داماد را تغییر دهد. پس از این، داماد در نهایت به سالن مراسم ازدواج می رود، خانواده عروس از وی استقبال می کنند و مراسم ازدواج شروع می شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید