از دو جنگ، دو زن و هیتلر جان سالم به در بردم

انیشتین دربارۀ خود گفت که از دو جنگ، دو زن و هیتلر جان سالم به در بردم
14 مارس 1879 فیزیکدان بزرگ آلبرت اینشتین متولد شد. در 23 سالگی، او به عنوان ارزیاب کارشناس در اداره ثبت اختراعات استخدام شد و در43 سالگی جایزه نوبل را دریافت کرد. این شخص دوست داشتنی و با استعداد گفت: "من از دو جنگ، دو زن و هیتلر جان سالم به در بردم .
آلبرت انیشتین در زندگی روزمره طبعی بسیار دشوار داشت و زندگی همراه با او بسیار دشوار بود. او دو بار ازدواج کرد و هر دو همسرش مجبور بودند با بی دقتی، ناتوانی، فقدان اصول اخلاقی و نگرش عجیب و غریب او نسبت به ازدواج مواجه شوند.

میلوا ماریک و آلبرت انیشتین | عکس

با اولین همسرش، انیشتین هنگام تحصیل دردانشگاه پلی تکنیک آشنا شد.پدر و مادر انیشتین به طور جدی مخالف این ازدواج بودند، اما آن دو به هیچ کس گوش ندادند.انیشتین به Mileva در سال 1901 نوشت. "ذهنم را از دست داده ام، من میمیرم، با عشق و میلم میمیرم. بالشی که سر بر آن می خوابید صد برابر شادتر از قلب من است!
اما دوره عشق و عاشقی شدید بسیار سریع گذشت. حتی قبل از ازدواج، در سال 1902، میلوا دختری را به دنیا آورد، و شوهرش اصرار داشت که "به علت مشکلات مادی" کودک را به بستگان بی فرزندش بسپارد. این واقعیت که انیشتین یک دختر به نام Lieserl دارد تنها در سال 1997 معلوم شد.

 

میلوا ماریک و آلبرت انیشتین | عکس

پس از آن، میلوا، علی رغم اعتراضات والدینش، موافقت کرد که با او ازدواج کند. اما وقتی که انیشتین به طور ناگهانی خواسته هایش را مطرح کرد او شوکه شد: "اگر می خواهی با من ازدواج کنی، باید شرایط من را بپذیری اول، مراقبت از لباس ها و تخت مرا را بر عهده بگیری؛ ثانیا، شما سه بار در روز به اتاق کار من غذا می آورید؛ سوم اینکه شما از تمام تماس های شخصی با من، به استثنای موارد لازم برای حفظ حضور در جامعه، خودداری می کنید؛ چهارم: هر زمان که از شما سوالی میپرسم،جواب می دهید در غیر این صورت باید با اشاره من ساکت باشید و اتاق را ترک کنید؛ پنجم، بدون هیچ اعتراضی،محاسبات علمی را برای من انجام خواهید داد؛ ششم، شما انتظار هیچ احساس مهربانی و محبتی از من نخواهید داشت. " شگفت آور، Mileva این شرایط را پذیرفت.

عکس عروسی با میلوا، 1903 | عکس

آلبرت انیشتین با اولین خانواده اش | عکس

هانس آلبرت، تنها جانشین خانواده انیشتین بود که در سال 1910 متولد شد، پسرش ادوارد مبتلا به اسکیزوفرنی بود و روزهای آخر عمرش را در یک بیمارستان روانی به پایان رساند. با این حال، نه رضایت همسر برای شرایط این قرارداد ازدواج، نه تولد فرزندان، و نه کمک ثابت میلوا به انیشتین در فعالیت های علمی او، هیچکدام این ازدواج را از فروپاشی نجات نداد. در سال 1919 آنها طلاق گرفتند، اگر چه در واقع ازدواج آنها در سال 1914 شکست خورده بود و به بن بست رسیده بود.

دانشمند بزرگ و شوهر غیرقابل تحمل | عکس

میلوا شرط طلاق را در صورتی پذیرفت که در عوض برای رضایت داوطلبانه اوبرای طلاق ، انیشتین در صورت دریافت جایزه نوبل آن را به میلوا بدهد.اینشتین این شرط را پذیرفت زیرا هیچ شک و تردیدی نداشت که او هرگز جایزه نوبل را دریافت نمی کند. میلوا در باره طلاق بسیار نگران بود، او حتی مجبور بود ازکمک های روانکاوی استفاده کند، او نمیتوانست با افسردگی طولانی مدت خود را کنار بیاید. اما میلوا اعتبارخود را به عنوان یک دانشمند حفظ کرد.

آلبرت انیشتین و همسر دومش السا عکس

سه ماه پس از طلاق، دانشمند با دختر خاله بیوه‌اش ازدواج کرد دختر خاله او، السا، مدت کوتاهی از مادرش در طول بیماری مراقبت از او رابرعهده داشت. اینشتین موافقت کرد که دو دختر از ازدواج قبلی السا را ​​بپذیرد. چارلی چاپلین که با آنهادیدار کرده بود، از همسر دوم دانشمند اینگونه سخن گفت: " او رک و پوست کنده از عظمت شوهرش لذت می برد و آن را پنهان نمی کند، حتی شور و شوق خود رانشان میدهد. "

آلبرت انیشتین و همسر دومش السا عکس

انیشتین با همسر دومش السا، 1922 | عکس

با این حال، حفظ ارزش ها و خانواده سنتی برای دانشمند بزرگ کاملا بیگانه بود.بعدها، انیشتین در مورد یکی از دوستانش نوشت: "بیشترین چیزی که من را جذب می کرد توانایی او برای سالها زندگی نه تنها در جهان، بلکه در توافق واقعی با یک زن بود. من سعی کردم این مشکل را دو بار حل کنم و هر دو بار شکست خوردم.

دانشمند بزرگ و شوهر غیرقابل تحمل | عکس


انیشتین، همسر دوم او السا و یکی از دختران السا مارگوت


انیشتین بسیار دوست داشتنی بود و در بسیاری از سرگرمی ها او هیچگونه محدودیت اخلاقی را جایز نمی دانست. السا به شکایات شوهرش گوش میداد که زنان دیگر به او این اجازه را نمی دادند. السا مجبور شد با ارتباطات ثابت انیشتین کنار بیاید، اولین آنها تنها چند ماه پس از ازدواج بود. او حتی زنان را به خانه خود با السا می برد. با این وجود، این ازدواج تا زمان مرگ السا در سال 1936 ادامه یافت.

دانشمند بزرگ و شوهر غیرقابل تحمل | عکس

آلبرت انیشتین | عکس

داستان عشق فیزیکدان نابغه آلبرت انیشتین و افسر اطلاعات شوروی

مارگاریتا کننکوا و آلبرت انیشتین

 

بسیاری از اکتشافات علمی بزرگ آلبرت انیشتین بسیار مشهور هستند ، اما جزئیات زندگی شخصی او مدتها بصورت مخفی و مهر و موم شده باقی مانده بود. نابغه دربارۀ خود گفت که از دو جنگ، دو زن و هیتلر جان سالم به در برد. با این حال، یک صفحه دیگر در زندگی او وجود دارد که او ترجیح داد سکوت کند - یک رابطه ی مخفی با افسر اطلاعاتی شوروی، مارگاریا کوننکووا .

پرتره مارگاریتا کننکووا


مارگاریتا کننکووا دارای یک زندگی روشن و فوق العاده ای بود. در جوانی او به خانه ایوان بونین رفت و آمد می کرد و با بسیاری از چهره های برجسته فرهنگی آشنا بود - ویوولد مایرولد، فدور شلیاپین، ایسادورا دانکن، سرگئی یوزنین و دیگران. معروف ترین مجسمه ساز سرگئی کوننکوف همسرش بود که کارش اغلب با رودین برابری دارد. درست است که تصمیم به ازدواج برای مارگاریتا آسان نبود، کوننکوف 21 ساله بزرگتر از او بود.


مارگاریتا کننکوا و آلبرت انیشتین

پس از عروسی، او در اتحاد جماهیر شوروی زندگی نکرد، به نمایشگاه هنر روسی در نیویورک رفت. برنامه ریزی شده بود که این سفر یک ماه طول بکشد، اما بعدا معلوم شد که این زن 22 ساله در آمریکا ماندگار و قصد عزیمت ندارد. کوننکوف همچنان کار می کرد، مارگاریتا اغلب برای مجسمه های کوننکوف که برهنه بودند مدل می شد. همه آثار یک پاسخ پر جنب و جوش از مردم آمریکا پیدا کردند.
مارگاریتا موز شوهر سرگئی کالنکوف بود.

سال 1935 برای مارگاریتا کننکووا بسیار مهم بود. در این زمان، دانشگاه پرینستون ابتکار عمل را برای تهیه یک مجسمه ی یک دانشمند برجسته آغاز کرد و قرعه به نام مجسمه ساز روسی، کوننکوف افتاد و به زودی در کارگاه کوننکوف مارگاریتا با البرت اینشتین ملاقات کرد.زیبایی مارگاریتای 39 ساله در نگاه اول این نابغه 56 ساله را مجذوب خود کرد، در دفتر خاطرات مارگاریتا با یادداشتی مواجه می شوید که با انیشتین مشتاقانه درباره نظریه نسبیت صحبت می کند و کاملا مشخص بود که توجه مارگاریتا به کسب اطلاعات از انیشتین است.

برای مدت طولانی هیچ چیز در مورد رابطه عاشقانه کوننکووا و انیشتین شنیده نشده بود. بعد از سالهای زیادی در سال 1998، در حراج Sotheby این قضیه بر ملا شد.
این زن و شوهر زمان زیادی را در کلبه آلبرت انیشتین در پورتسون استراحت می کرده اند.انیشتن حتی برای اینکه کننکوف را از مارگاریتا دور کند ، به ترفندهایی دست می زده است او به مارگاریتا توصیه میکرد که توصیه پزشکی برای صرف زمان در دریاچه ساراناک بگیرد.

ما هرگز نمی دانیم که سرگی کوننکوف در مورد خیانت همسرش باخبر بوده یا نه؟

کاری بس دشوار بر روی شانه های مارگاریتا قرار گرفته بود، اطلاع رسانی از مراحل پیشرفت بمب هسته ای. در آن سالها، آمریکا در حال درست کردن یک بمب اتمی بود و البته فیزیکدان برجسته اطلاعات خاصی را در اختیار داشت. با تلاش کوننکووا، اینشتین با معاون کنسولگری شوروی، پائول میخائیلوف درایالات متحده ملاقات کرد. البته او این کار را ازروی عشق به همسر خود انجام داد زیرا متوجه شد که او مورد تهدید قرار می گیرد. به هر حال، انیشتین هنگامی که توسط اف بی آی دستگیر شد، به بازگشت مارگاریتا کمک کرد. در سال 1945، زن و شوهر دستوربازگشت به اتحاد جماهیر شوروی را دریافت کردند و داستان عشق افسر اطلاعات و فیزیکدان درخشان پایان یافت.


پرتره سرگئی کوننکوف

مارگاریتا و سرگئی کوننکووی

مقاومت در برابر جذابیت انیشتین سخت بود، زیرا او نه تنها فیزیکدان بود، بلکه فیلسوف، شاعر و موزیسین بود. شما می توانید این را با خواندن توصیه های فیزیکدان نابغه آلبرت انیشتین که برای نسل های آینده از خود بجا گذاشت ببینید.

چند نقل قول از انیشتین را جمع آوری کرده ایم که اکنون می تواند به عنوان مشاوره خوب مورد استفاده قرار گیرد.

هرگز آنچه را که می توانید در یک کتاب پیدا کنید، حفظ نکنید.

برای تبدیل شدن به یک عضو نجیب گله گوسفند، ابتدا باید یک گوسفند باشید.

شما باید قوانین بازی را یاد بگیرید. و سپس شما بهتر از هر کس دیگری بازی خواهید کرد.

سادگی را در میان سردرگمی، هماهنگی در میان اختلافات پیدا کنید و یک فرصت را در دشواری ...

اگر می خواهید زندگی شاد داشته باشید، باید به یک هدف گره بخورید، نه به افراد و چیزها.

از دیروز یاد بگیرید و به امید فردا، امروزرا زندگی کنید، هرگز کنجکاوی را از دست ندهید.

زندگی مثل راندن یک دوچرخه است. برای حفظ تعادل، باید حرکت کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید