20 واقعیتی که ثابت می کند بروسلی شخصیتی شگفت انگیز بود

بروسلی یکی از هنرمندان رزمی کار، مربی ، بازیگر، کارگردان و بنیانگذار جیت کان دو بود.با تشکر از بروسلی که، هالیوود کونگ فو را از او آموخت و به همه جهانیان نشان داد.بروسلی همچنین یکی از بازیگران مشهور و شناخته شده در سینمای جهان است. و همه اینها مربوط به، بروسلی شگفت انگیز است. که در زمان درگذشت، فقط 32 سال سن داشت.

1. به علت سرعت بالای بروسلی، دوربین با حرکت کند فیلمبرداری می کرد

حرکات بروسلی
 
بروسلی حرکات خود را با چنان سرعتی اجرا می کرد که بتواند دانه ای از برنج را در هوا  فقط با استفاده ازچاپستیک بگیرد. حرکات بروسلی آنقدر سریع بود که سرعت فیلمبرداری فیلم هایی با بازی وی بطور ویژه کاهش یافته بود تا بینندگان بتوانند حرکات او را ببینند.
 

2. تمرین کلید موفقیت است

آموزش و تمرین کلید موفقیت است
 
بروسلی می توانست سکه ای را که روی کف دست باز شخص قرار دارد گرفته و قبل از آنکه شخص متوجه حرکاتش شود ، سکه دیگری را جایگزین آن کند. او هرگز برای دستیابی به نتایج بهتر تمرینات خود را متوقف نکرد.
 

3. بروسلی بعد از مرگ در فیلم بازی مرگ حضور یافت

 فیلم بازی مرگ عکس هایی گرفته شده در مراسم تشییع جنازه خود بروسلی است
 
بروسلی پس از مرگش بازی در فیلم "بازی مرگ" را ادامه داد! این فیلم از ویدیو هایی استفاده کرد که در مراسم تشییع جنازه، بروس در تابوت است. از آنجا که این بازیگر قبل از پایان فیلمبرداری درگذشت ، برخی از صحنه ها با استفاده از بدلکار کیم تای-چونگ ساخته شده اند.
 

4. بروسلی را نباید عصبانی می کردید

بروسلی آنقدر با شدت با حریف خود برخورد کرد که بازوی او را شکست ، بازویی که در برابر ضربه از خود دفاع میکرد. این اتفاق هنگامی رخ داد که بروسلی به دلیل خطایی که باب وال انجام داد ، دست خود را با یک بطری برید. بنابراین ، او در صحنه بعدی با دست دیگر او را زد و نیروی وارده بر حریف را محاسبه نکرد. در حقیقت ، وال انتظار یک ضربه را داشت ، اما فکر نمی کرد که این ضربه تا این حد قوی باشد.
 

5. بروسلی در یازده ثانیه حریف را حذف می کرد

در سال 1962 ، بروسلی موفق به 15 ضربه شد و حریف خود را در یک مبارزه که 11 ثانیه به طول انجامید ، به حذفی فرستاد. همچنین ، هواداران بروسلی هنوز در تلاش هستند تا ضربه معروف مشت یک اینچی وی را تکرار کنند.
 

6. بروسلی 50 حرکت شنا بر روی 2 انگشت را انجام می داد

50 حرکت شنا بر روی دو انگشت اشاره و شست
 
بروسلی می توانست 50 حرکت شنا بر روی دو انگشت اشاره و شست را روی یک بازوی خود انجام دهد. بسیاری از ورزشکاران امروز در تلاشند تا از تکنیک فشار لی استفاده کنند.
 

7. بروسلی قهرمان رقص چا چا بود

رقص بروسلی : قهرمان رقص چا چا در سال 1958
 
بروسلی قهرمان رقص چا-چا در سال 1958 شد.  بروس تنها 18 سال داشت.
 

8- بروسلی موفق به غلبه بر یک آسیب جدی نخاعی شد

بروس درمان خود را توسعه داد
 
بروسلی موفق به غلبه بر یک آسیب جدی نخاعی شد. در نتیجه یک تمرین ناموفق ، مهره چهارم او آسیب دید. این به معنای پایان کار برای هر ورزشکار بود و پزشکان گفتند که بروس می تواند شش ماه دیگر مجدداً راه برود و از استرس در کل زندگی خودداری کند. اما لی به پزشکان ثابت کرد که در حکم خود اشتباه کردند. او درمان خود را توسعه داد و به زودی بیمارستان را ترک کرد تا از قبل قوی تر و سریع تر شود.
 

9. بروسلی جکی چان را کتک زد

جکی این حادثه را شوخی تفسیر کرد
 
یک روز او به طور تصادفی جکی چان را کتک زد. در فیلم " اژدها وارد می شود" ، بروسلی موهای جکی چان را گرفت و ضربه ای محکم به گردن او زد، اما جکی چان کل حادثه را به عنوان یک شوخی قلمداد کرد.در آن زمان جکی چان یک تازه کار بود.
 

10. سوراخ کردن قوطی نوشابه با انگشت

بروسلی می توانست یک قوطی بسته کوکاکولا را با انگشت سوراخ کند
علاوه بر این ، در آن زمان قوطی های نوشابه از آلومینیوم بسیار ضخیم تر ساخته می شدند.
 

11. لی می توانست تخته چوبی به ضخامت 15 سانتی متر را بشکند

لی می توانست تخته چوبی به ضخامت 15 سانتی متر را بشکند
 
اما وی اظهار داشت كه "تخته چوبی در برابر ضربات او بی صدا هستند و ترجیح میداد كه با مردم مبارزه کند.
 

12. بروسلی کیسه پانچینگ به وزن 68 کیلوگرم را شکست

جیمز کابرن
در طول تمرین با جیمز کابرن ، بروسلی کیسه پانچینگ به وزن 68 کیلوگرم را شکست. جیمز کابرن یکی از بازیگران صفحه نمایش بود که لی به او هنرهای رزمی و جیت کان دو راآموزش داد.وزن بروسلی ممکن است برای طرفداران تعجب آور باشد. وزن بروس لی تقریباً بین  59-63.5 کیلوگرم (130-141 پوند) بود.
قد بروسلی
این یک وزن شگفت آور برای رزمی کار قوی ، که 1.72 متر قد داشت ، کم است. لی به عنوان یکی از آموزه های اصلی خود تمرکز خود را بر قدرت در چابکی متمرکز کرد و آن را به عنوان یک روش در هنرهای رزمی مختلط بر نیروی خود مقدم دانست.
 

13. بروسلی از چاک نوریس قوی تر بود

بروسلی از چاک نوریس قوی تر بود
 
چاک نوریس دوست ندارد در مورد آن صحبت کند ، اما او یک بار اعتراف کرد که دوستش بروسلی به راحتی می تواند او را در نبرد شکست دهد.
 

14. بت بروسلی چه کسی بود

بروسلی هوادار غلام محمد بک کشتی گیر پاکستانی که قهرمان بی پیرایه جهان شد ، تنها جنگنده شکست ناپذیر جهان بود. او 50 سال در حرفه کشتی بود.
 

15. مجسمه بروسلی توسط وندال ها تخریب شد 

مجسمه بروسلی
در بوسنیای مستار ، مجسمه ای از بروسلی قرار داده شد ، زیرا همه اقوام ساکن این شهر او را دوست داشتند. این مجسمه بعدا توسط وندال ها تخریب شد.( ونداليسم به طور کلی به هرگونه تخريب ارادی اموال عمومی است)
 

16. بروسلی تکنیک بوکس را مطالعه کرد

بروسلی مبارزات محمد علی کلی را تماشا می کرد
 
بروسلی از طرفداران بزرگ محمد علی کلی بود و مرتباً ضبط مبارزات محمد علی را تماشا می کرد. لی حرکات بوکسور را با جزئیات کامل مورد مطالعه قرار میداد.
 

17. بروسلی بر اثر واکنش آلرژیک به داروهای ضد درد درگذشت

مرگ بر اثر آلرژی
 
بروسلی بر اثر واکنش آلرژیک به داروهای ضد درد درگذشت. وی در سن 32 سالگی در اثر واکنش آلرژیک به Equagesic درگذشت. ترکیبی از آرامبخش و ضد درد است که به عنوان کمکی در درمان کوتاه مدت درد همراه با تنش و یا اضطراب در بیماران مبتلا به بیماری اسکلتی عضلانی استفاده می شود. نام تجاری Equagesic است و نسخه های عمومی ممکن است در دسترس باشد.
 

18. سرعت واکنش بروسلی پنج صدم ثانیه بود

سرعت بروسلی

سرعت بروسلی به طور رسمی ضبط شد: یک واکنش و ضربه‌ای که از فاصله 1 متری داشت ، نزدیک به پنج صدم ثانیه (0.05 ثانیه) طول کشید. یک صحنه مبارزه وجود دارد که او در چند ثانیه 50 حریف را شکست می دهد.
 

19.بروسلی یک چهارم آلمانی بود

بروسلی یک چهارم آلمانی بود.
 
مادرش گریس هو نیمی آلمانی بود.
 

20. ییپ من و بروسلی

استاد بروسلی
 
Yip Man ، مردی که ورزشهای رزمی را به بروسلی آموزش داده بود ، مدرسه خود را افتتاح کرد تا از این طریق درآمد کسب کند. بروسلی به معلم خود قول داد كه او تكنیك كونگ فو را فقط برای چینی ها حفظ می كند و هرگز آن را به بیگانگان نشان نمی دهد ، اما به قول وفا نکرد.

مرگ بروسلی

تشییع جنازه بروسلی
30 ژوئیه 1973 ، سیاتل ، واشنگتن ، ایالات متحده آمریکا - سیاتل: استیو مک کوئین ، بازیگر ، در تشییع جنازه بروسلی  روی تابوت صاف کرد. کبرن پشت استیو مک کوئین است.
 
تشییع جنازه بروسلی
تشییع جنازه بروسلی

جمعیت عزاداران در شامگاه 24 ژوئیه 1973 ، پیش از مراسم صبح روز بعد ، در خارج از تشییع جنازه کاولون(شهرکی خودمختار و بی‌دولت بود که در منطقه کاولون هنگ کنگ قرار داشت.) شروع به جمع شدن کردند. با نزدیک شدن ساعت تعیین شده 10 صبح ، تعداد آنها زیاد و چند برابر شد تا جایی که بیش از پانزده هزار نفر از ساکنان هنگ کنگ پشت سنگرهای پلیس ایستادند ، از بالکن ها به پایین نگاه کردند و یا به طور خطرناکی بر روی تابلوهای معروف نئون شهر نشستند تا نگاهی نهایی به تابوت بت خود داشته باشند . پنج روز قبل بروس لی در سی و دو سالگی درگذشت.( زاده ۲۷ نوامبر ۱۹۴۰ – درگذشت ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳)
 
2secBruceLee.jpg
سنگ مزار پدر و پسر در کنار یکدیگر . بروسلی و براندون لی پسر بروسلی 
طبق اطلاعات رسمی ، این بازیگر در 20 ژوئیه 1973 بر اثر ادم مغزی ناشی از واکنش آلرژیک به داروی سردرد درگذشت. با این حال ، مرگ بروسلی برای طرفدارانش در هاله ای از ابهام باقی مانده است این بازیگر در سیاتل به خاک سپرده شد و تا به امروز استادان هنرهای رزمی از سراسر جهان برای تعظیم در برابر مزار وی می آیند.
 
جنازه بروسلی
 جنازه بروسلی : عکس دیده نشده از جسد بروسلی
اگر دوست دارید علت اصلی مرگ بروسلی را بدانید مقاله علت اصلی مرگ بروسلی را بخوانید.

پسر بروسلی

uzn_15711316611.jpg

براندون لی پسر بروسلی

 

براندون لی پسر بروسلی در محل فیلمبرداری فیلم "کلاغ" بر اثر اصابت گلوله با تپانچه جان خود را از دست داد ، که به دلیل سهل انگاری تکنسین جلوه های ویژه ، یک خشاب واقعی را در تپانچه گذاشته بود .براندون لی در صحنه فیلم The Raven درگذشت.

دختر بروسلی

uzn_15711317753.jpg
دختر بروس لی شانون
 
در سال 2019 ، کوئنتین تارانتینو روزی روزگاری را در هالیوود منتشر کرد. بروس لی به یکی از قهرمانان اپیزودیک این نوار تبدیل شد. اما در فیلم تارانتینو ، بروس پسر خوبی نبود: در این صحنه او به عنوان یک بازیگر متکبر و ستاره دار ظاهر می شود و قهرمان برد پیت ، بدلکار کلیف بوث را به مبارزه دعوت می کند. هشدار اسپویلر: بدلکار کلیف بوث در یک ضربه لی را به زمین می زند. این راجع به یکی از سکانس‌های جنجالی فیلم است که در طی آن شخصیت بروس لی در پشت صحنه سریال زنبور سبز با بدلکاری به نام کلیف (با بازی برد پیت) دعوا کرده و کلیف  او را به یک ماشین می‌کوبد. برد پیت به عنوان بازیگر کلیف، اعلام کرد که به نظرش اگر این صحنه در تدوین "روزی روزگاری در هالیوود" کمی کوتاه‌تر می‌شد این حواشی پیش نمی‌آمد.
 
بروس لی
 
دختر بروسلی شانون لی از فیلم تارانتینو و خود کارگردان انتقاد کرد. در پاسخ ، کوئنتین اظهار داشت که در زندگی واقعی ، بروس لی واقعاً مردی مغرور بود. شانون به کارگردان گفت که ساکت شود.
 

بروس لی

بنای یادبود بروس لی در هنگ کنگ

 

در وطن این بازیگر ، در هنگ کنگ ، بنای یادبودی برای 65 سالگی وی ساخته شد یک روز قبل از افتتاح آن ، یک بنای یادبود مشابه در پارک Zrenjevac در بوسنی و هرزگوین ظاهر شد. همچنین شکل تقریباً دو متری بروس لی در محله چینی های لس آنجلس نصب شده است. 

 

بروس لی

مجسمه غول پیکر بروس لی در چین

 

مجسمه 20 متری بروس در شهر شونده چین ساخته شده است ، شهری که اجداد والدین استاد هنرهای رزمی از آنجا می آیند. این بنای یادبود در پارک بهشت ​​بروس لی نصب شده است.

 

بروس لی

" در بالا ، استیو مک کوئین مک کوئین ، بروسلی و متخصص سلاح سنتی کاراته ، فومیو دمورا ، احتمالاً در سال 1968 در نمایشگاه هنرهای رزمی کالیفرنیا شرکت کردند. 

 

استیو مک کوئین چه چیزی را به طور حرفه ای به بروسلی آموزش داد

استیو مک کوئین به بروسلی آموخت که چگونه خونسرد باشد. بروسلی قبلاً  برای هنگ کنگی ها  یا سیاتلی ها بسیار باحال بود - اما استیو مک کوئین او را به سطح هالیوود رساند. این یکی از دلایلی است که چرا وقتی بروسلی به هنگ کنگ بازگشت ، هواداران را سورپرایز کرد ، زیرا توانایی هایی داشت که قبلاً هرگز ندیده بودند.استیو مک کوئین همچنین به بروس آموخت که در آمریکا بازیگر اصلی یا ستاره یک فیلم حرف اول را می زنند ، نه کارگردان یا تهیه کننده. در هنگ کنگ دقیقاً برعکس بود ، بنابراین وقتی بروس به خانه بازگشت با کارگردانان و تهیه کنندگانش درگیر شد.
 
بروس لی
 
استیو مک کوئین با دقت به یک همراه نشسته گوش می دهد در حالی که بروس لی با خوشحالی برای دو پسر مدرسه راهنمایی ، که احتمالاً نمی توانستند فرصت نزدیک شدن به کاتو ، وفادار سبز هورنت را داشته باشند ، در یک عکس متناوب ، بسیار نادر از همان رزمایش کالیفرنیایی ، امضا می کند. نمایشگاه هنر حدود 1968.لی به دانشجو و در نهایت بنیانگذار مجله کمربند سیاه میتو اویهارا گفت ، "اگر استیو  بتواند بیشتر کار کند لعنتی خوب خواهد شد ، اما استیو هرگز در خانه نمی ماند. اگر در حال بازی در فیلم باشد ، به مدت پنج ماه در مکانی گیر کرده و برای چند روز  باز می گردد. اگر کار نکند ، جایی در بیابان خواهد بود ، با باگی و یا موتور سیکلت خود را می راند. 

 

فیلم‌هایی که بروسلی در آن‌ها ایفای نقش کرده است:

Marlowe (مارلو در سال ۱۹۶۹)
The Big Boss (رئیس بزرگ در سال ۱۹۷۱)
Fist of Fury (خشم اژدها ۱۹۷۲)
Way of the Dragon (راه اژدها در سال ۱۹۷۲)
Enter the Dragon (اژدها وارد می‌شود در سال ۱۹۷۳)
Game of Death (بازی مرگ)
سریال‌های تلویزیونی:
The Green Hornet (زنبور سبز در سال ۱۹۶۷ - ۱۹۶۸)
Batman (بتمن در سال ۱۹۶۷ - ۱۹۶۸)
Ironside (آیرونساید در سال ۱۹۶۷)
Blondie (مو طلایی در سال ۱۹۶۹)
Here Come the Brides (عروس می‌آید در سال ۱۹۶۹)
Enjoy Yourself Tonight (امشب از خودت لذت ببر در سال ۱۹۷۰)
Longstreet (خیابان طولانی در سال ۱۹۷۱)
شما کدامیک از فیلم های بروسلی را تماشا کرده اید؟

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Barbie 969 :

    بروسلی بزرگترین استاد هنرهای رزمی است که به لطف استعداد ، فداکاری و سخت کوشی بی نظیر خود به یک افسانه واقعی تبدیل شده و میلیون ها پیرو در گوشه گوشه کره زمین به دست آورده است. یک بازیگر ، کارگردان و فیلمنامه نویس با استعداد که موفق شد تمام زیبایی و قدرت تکنیک های رزمی شرقی را در صفحه نمایش مجسم کند.

    1400/4/19 13:51
  • Barbie 969 :

    بروسلی در ایالات متحده متولد شد ، جایی که پدرش لی هوی چن ، هنرمند اپرای کانتونی ، در آن زمان در تور بود. در این سفر ، همسر باردار خود ، گریس لی ، یک زن زیبا و خونسرد چینی ، ریشه آلمانی ، همراه او بود. وقتی مشخص شد که زایمان دیر تر انجام می شود ، لی هوی همسرش را در یک کلینیک در سانفرانسیسکو رها کرد ، و به اجرای خود ادامه داد. در 27 نوامبر 1940 ، در سال و ساعت اژدها ، پسری متولد شد که قرار بود به یک افسانه جهانی تبدیل شود. این کودک بین ساعت 6 تا 8 صبح به دنیا آمد و در زمان قرون وسطایی آسیا این فاصله را ساعت اژدها می نامیدند.

    1400/4/19 13:54
  • Barbie 969 :

    به نوزاد تازه متولد شده همزمان چندین اسم داده شد. طبق تقویم چینی ، وی به نام لی شیائو لانگ ("اژدهای کوچک") نامگذاری شد ، در شناسنامه صادر شده در کلینیک ، کودک به عنوان بروسلی ذکر شد ، و مادر کودک را لی نامگذاری کرد ژن فن ، که در ترجمه از چینی به معنی "برگرد" بود. گریس خیلی دوست داشت پسرش وقتی بزرگ شد به آمریکا برگردد.

    1400/4/19 13:57
  • Barbie 969 :

    اگرچه طبق استانداردهای هنگ کنگ ، سرپرست خانواده درآمد خوبی کسب می کند (بیشتر درآمد وی از طریق اجاره آپارتمان بود) ، اما هر آمریکایی از ظاهر مسکن آنها وحشت خواهد کرد. این خانواده به همراه مادربزرگ ها ، پدربزرگ ها ، یک خدمتکار و یک سگ چوپان بزرگ آلمانی در یک سالن بزرگ زندگی می کردند ، در مرکز آن یک میز ناهار خوری قرار داشت که تمام زندگی در آن می گذشت: در آن آنها نه تنها غذا می خوردند ، بلکه همچنین تحصیل می کردند ، کار می کردند و بازی می کردند. در خانه هفته ای چند ساعت از لوله ها آب می آمد. با این حال ، شرایط زندگی خانواده بروس بسیار بهتر از بیشتر دهقانان و کارگران معمولی بود که در کلبه هایی با کف تقریباً خاکی جمع شده بودند.

    1400/4/19 14:03
  • Lyza 729 :

    وقتی بروس بزرگ شد ، والدینش او را به مدرسه ای یسوعی اعزام کردند ، که به دلیل عملکرد ضعیف تحصیلی و رفتارهای نفرت انگیز ، خیلی زود از آنجا اخراج شد. این پسر خیلی بد درس می خواند ، خصوصاً از ریاضیات و دستور زبان متنفر بود و سرگرمی مورد علاقه او اذیت و آزار همکلاسی ها بود. به همین دلیل ، او اغلب با کبودی به خانه می آمد ، که به طرز باورنکردنی پدر و مادرش را ناراحت می کرد.

    1400/4/19 14:08
  • Lyza 729 :

    تنها به لطف موفقیت های ورزشی او نیست که بروس لی به یک افسانه جهانی تبدیل شده است. او موفق شد ایده مبارزات رزمی را در فیلمبرداری کاملاً تغییر دهد و آنها را به سطح کیفی دیگری برساند. اگر برای تماشای بیشتر باید مبارزه های روی صفحه نمایش تسریع می شد ، برعکس ، مبارزات بروس کندتر می شدند تا بینندگان بتوانند از تکنیک باشکوه او کاملاً لذت ببرند.

    1400/4/19 14:14
  • Lyza 729 :

    این بازیگر در طول زندگی کوتاه خود موفق به بازی در 36 فیلم شد که بسیاری از آنها به کلاسیک سینما تبدیل شده اند.

    1400/4/19 14:15
  • Lyza 729 :

    سال 1972 فیلم Fist of Fury and Way of the Dragon منتشر شد که به عنوان پرفروش ترین کتاب ها شناخته شد و از بروسلی به یک ستاره تبدیل شد. اژدها وارد می‌شود (1973) یک هفته پس از مرگ غیرمنتظره لی با موفقیت چشمگیر به نمایش درآمد. این تصویر برای بازیگر و ورزشکار بزرگ به عنوان یک مرجع ارزشمند شناخته شد و دوئل پایانی با چاک نوریس بهترین فیلم تاریخ سینمای جهان محسوب می شود.

    1400/4/19 14:19
  • Lyza 729 :

    آخرین فیلمی که با مشارکت بروس لی اکران شد فیلم اکشن "بازی مرگ" (1978) بود که باید بدون او فیلمبرداری می شد .این تصویر شامل فیلم های مستندی از مراسم خاکسپاری این بازیگر است.

    1400/4/19 14:21
  • Lyza 729 :

    در سال 2012 ، یک فیلم مستند "من بروس لی هستم" منتشر شد که شامل بریده های مصاحبه با بروسلی ، عکس های کمیاب وی و همچنین خاطرات نزدیکان و همکارانش بود.

    1400/4/19 14:45
  • Barbie 969 :

    مرگ غیرمنتظره بروس لی که در شکل بدنی عالی و عالی خود بود ، میلیون ها هوادار او را شوکه کرد. تاکنون رفتن او شایعات و گمانه زنی های زیادی را در پی داشته است.

    1400/4/19 16:49
  • Barbie 969 :

    دختر بروسلی شانون لی همچنین بازیگر شد اما سال هاست که در فیلم ها بازی نمی کند. آخرین فیلم با مشارکت وی ، فیلم اکشن "درسهایی برای قاتل" ، در سال 2003 اکران شد. اکنون ، او به همراه مادرش ، ریاست بنیاد پدر افسانه ای بروسلی را بر عهده دارد. شانون به دلیل تولد دخترش رن لی کسلر در سال 2003 سینما را ترک کرد.

    1400/4/19 16:51
  • Barbie 969 :

    کرک داگلاس و بروسلی چه ارتباطی با هم داشتند آیا در فیلم مشترک بازی کرده اند؟

    1400/4/19 17:07
    • طاهره مصطفوی :

      کرک داگلاس و بروسلی در فیلم مشترک بازی نکرده اند اما استیو مک کوئین و بروسلی با هم دوست بوده اند و شارون فارل بازیگر زنی است که در سال 1969 به همراه بروسلی در فیلم «مارلو (Marlowe)» نقش آفرینی کرد.(و با بروسلی وارد رابطه شد) این رابطه به گونه ای شد که بروس لی بدل به رقیبی برای استیو مک کوئین شد. (شارون فارل معشوقه استیو مک کوئین بود)

      1400/4/19 17:14
  • ویدا ویدا :

    علت مرگ بروسلی هنوز بحث برانگیز است. اکثر منابع ادم مغزی را مقصر می دانند ، این امر ناشی از گرمازدگی یا واکنش آلرژیک به داروی تجویز شده توسط پزشکان هنگ کنگی است. جنازه بروسلی به سیاتل منتقل شد ، جایی که محل گور وی سالانه هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند. بروسلی به عنوان یکی از 100 نفر با نفوذ قرن بیستم معرفی شده و مراسم بزرگداشت در سراسر جهان برگزار می شود: یک مجسمه هشت پا در هنگ کنگ ، یک مجسمه 5.5 فوت در بوسنی و هرزگوین و یک مجسمه 7 فوت در لس آنجلس. اگرچه زندگی بروس لی به طرز غم انگیزی کوتاه بود ، میراث او ادامه یافت: نه تنها در فیلم های او ، که الهام بخش فیلم های آینده از Rumble in the Bronx گرفته تا Crouching ببر ، اژدهای پنهان بود ، بلکه شخصیت کلیشه شکنی بود که او به جهان ارائه داد. بروس لی به مخاطبان غربی نشان داد که مردان آسیایی می توانند سمبل های جنسی قدرتمند ، مردانه و کاریزماتیک باشند . به همین دلایل ، دوستداران بروسلی از سراسر جهان به سیاتل ، کپیتول هیل و گورستان دریاچه ویو سفر می کنند .

    1400/4/20 19:50

بیشتر بخوانید