10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند

ما برخی از عادت ها را قطعاً خوب و بعضی دیگر را مضر و عادت خطرناک می دانیم. اما ، با بررسی دقیق تر معلوم می شود که همه چیز به این سادگی نیست. به نظر می رسد که کیفیت و سبک زندگی ما تا حد زیادی توسط اقدامات روزانه مشخص می شود ، که تا آن زمان به عنوان فوق العاده مثبت و بی ضرر درک می شدند.
ما  در  sayarak.com تصمیم گرفتیم دریابیم که کدام عادات  به ظاهر مثبت تحت شرایط خاصی به عادت منفی تغییر می کند.

 

1. آیا درست است که هر چقدر دوست داریم بخوابیم

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است؟ خوابیدن به همان اندازه که دوست دارید به اندازه نداشتن خواب کافی برای بدن بد است. خواب طولانی مدت به صورت منظم (بیش از 9 ساعت در روز) می تواند منجر به افسردگی، اختلال در عملکرد مغز، افزایش خطر ابتلا به دیابت، افزایش وزن، باعث بیماری های قلبی، کمر درد، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل را افزایش دهد .
 
مقدار خواب کافی: 7-8 ساعت برای "راه اندازی مجدد" بدن کافی است . و اگر وسوسه خواب طولانی مدت وجود داشته باشد ، توصیه های ساده ای را دنبال کنید :
در روزهای آخر هفته ، مانند روزهای دیگر هفته از خواب بیدار شوید تا راحت تر بمی توانید ریتم خواب خود را بدست آورید.
به طور هم زمان ، همیشه قبل از نیمه شب به رختخواب بروید.
کیفیت خواب را بهبود بخشید : شب ها غذای سنگین نخورید ، اما گرسنه نشوید. نوشیدنی های کافئین دار را فقط صبح بنوشید.
قبل از رفتن به رختخواب ، دمای مطلوب را در اتاق خواب ایجاد کنید - 16-18 درجه سانتیگراد.
 
تمام وسایلی که باعث پریدن خواب شما می شود را از اتاق خواب بیرون ببرید ، تلویزیون را خاموش کنید. درخشش صفحه نمایش تولید هورمون ملاتونین ، که وظیفه خواب را بر عهده دارد متوقف می کند.
 
لیست کارهای روز بعد را بنویسید و دیگر لازم نیست در مورد آن فکر کنید و می توانید زودتر بخوابید.
 

 

2. آیا عادت نوشیدن مقدار زیادی آب درست است

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: مسمومیت با آب می تواند منجر به مشکلات سلامتی بسیار جدی شود: نارسایی کلیه ، ورم ریوی یا مغزی. کلیه های سالم می توانند بیش از 1 لیتر آب در ساعت پردازش کنند. بنابراین ، اگر در مدت زمان کوتاهی چندین لیتر آب بنوشید ، می توانید وضعیت خطرناکی پیدا کنید. حتی اگر مقدار آب آشامیدنی حیاتی نشود ، مایعات اضافی فشار را بر روی بدن وارد می کنند.
 
صحیح: همه چیز پیچیده است ، زیرا نوشیدن آب کم خطرناک است ، و مقدار زیاد مضر است. خوشبختانه ، بسته به وزن شما توصیه های بهینه ای وجود دارد. فراموش نکنید که یک مقدار مشخص شامل نه تنها آب در شکل خالص، بلکه چای، قهوه، سوپ و آب میوه می شود.
 
به محض بیدار شدن یک لیوان آب بنوشید . این دستگاه گوارش را تحریک می کند ، و بیداری سریع را تشدید می کند.
 
وقتی احساس گرسنگی می کنید ، یک لیوان آب بنوشید: بدن ما اغلب تشنگی و گرسنگی را اشتباه می گیرد.
 
در صورت احساس خستگی ، آب بیشتری بنوشید ، زیرا این یکی از علائم کمبود آب بدن است. بهتر است در لیوان های کوچک بنوشید تا به کلیه ها فشار وارد نشود.
 
آب را در دمای اتاق بنوشید . نوشیدن آب سرد می تواند باعث سردرد و وازواسپاسم شود.(تنگی یا باریک شدن شریان ها، به علت انقباض مداوم رگ های خونی است) نوشیدن آب سرد پس از خوردن غذاهای چرب نیز مضر است: چربی وارد شده به معده، بصورت ناقص و ضعیف هضم می شود.
 

 

3. آیا هر بار بعد از غذا خوردن دندان های خود را مسواک بزنیم

چرا این عادت بد است: بعد از خوردن غذا ، میزان اسیدیته در حفره دهان افزایش می یابد ، بنابراین مسواک زدن به دندانهای شما منجر به عدم تمیز شدن دندان ها می شود و فرسایش سریع مینای دندان را تحریک می کند. با مسواک زدن دندان های خود بعد از صرف صبحانه ، به اسید روی دندان کمک می کنید تا به عاج برسد.
 
چگونه و چند بار در روز مسواک بزنیم:
روزانه دو بار ، صبح و عصر به مدت 2-3 دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید.
حداقل 30 دقیقه بعد از غذا صبر کنید و از مسواک زدن خودداری کنید. اگر نمی توانید صبر کنید که بلافاصله پس از خوردن غذا باقی بماند ، از شستن دهان استفاده کنید .
 
اگر شما از محصولات غذایی با اسیدیته بالا استفاده کرده اید مثل آب میوه های تازه، تند، شور، گوشت سرد، کافئین، نوشابه های گازدار، فست فود بهتراست یک ساعت و یا حتی بیشتر برای مسواک زدن صبر کنید.
 

 

4- آیا درست است که از عطسه و عطسه زدن خودداری کنیم و دهان خود را با کف دست بپوشانیم

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: در طی هر عطسه ، جریان هوا با فشار 120 متر بر ثانیه با فشار زیاد خارج می شود. پزشکان می گویند : بستن بینی و دهان هنگام عطسه غیرممکن است ، زیرا این می تواند به بافت های نرم نازوفارنکس و نای آسیب برساند و باعث پارگی عروق در چشم شود. علاوه بر این ، تجمع غیر طبیعی هوا در قسمتهای میانی حفره قفسه سینه می تواند منجر به سوراخ شدن غشای تمپان یا آمفیزم شود. مطمئناً ، همه این موارد وحشتناک برای هرکسی که جلو عطسه را می گیرد ، رخ نخواهد داد ، اما از آنجا که مواردی وجود داشته، پزشکان هشدار داده اند. پس چرا این خطر را انجام می دهید؟
 
در مورد عطسه در کف دست ، این "بهترین" راه برای آلوده کردن افراد اطراف است. اگر دهان خود را نپوشانید ، قطره ها به 2-3 متر گسترش می یابند. و اگر در پشت دست عطسه کنید ، میکروب ها بر روی دست شما پخش می شوند ، و سپس میکروب های کف دست شما روی دسته های درب ، نرده های دستی ، دکمه های آسانسور باقی می مانند - هر آنچه را لمس می کنید.
 
چگونه عطسه کنیم: طبق آداب و رسوم ، عطسه کردن بدون پوشاندن بینی امری ناپسند است.هنگام عطسه، بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانید و دستمال را در سطل زباله بیندازید.
 
دستمال ندارید و یا عطسه به شما زمان استفاده از دستمال را نمی دهد؟ عطسه در آستین لباس و یا کلاه . این بهتر از گزینه ای است که در کف دست عطسه کنید که به یک محل پرورش عفونت ها تبدیل می شود.کلاه یا لباس را می توانید در اولین فرصت بشویید.
 

 

5- آیا این جمله صحیح است.من میمیرم، اما این کار را خواهم کرد

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بدی است: باید یاد بگیریم که همه چیز، همیشه آن طور که می خواهیم و همانطور که فرض می کنیم اتفاق نمی افتد : شرایط تغییر می کند ، و گاهی اوقات انجام وعده و قول به سادگی ممکن نیست و یا بسیار مشکل ساز است. اما ، شخص با احساس مسئولیت و  ترس از درگیری، از قول خود امتناع نمی کند و به ضرر خودش عمل می کند.
 
روش درست قول دادن چیست: اگر می بینید تحقق وعده ای را نمی توانید انجام بدهید یا کاملاً غیرممکن است ، نباید ابرقهرمان بازی کنید: هیچ کس از قربانی شدن شما قدر دانی نخواهد کرد. "من میمیرم ، اما این کار را خواهم کرد" ، به احتمال زیاد ، در زمانی با اضطراب ، فرسودگی و هدر رفتن وقت شما پایان می یابد.
 
انتخاب کنید و صادق باشید. آیا نمی توانید وعده را تحقق بخشید ، اهداف خود را تغییر دهید؟ بپذیرید که با دادن قول عجله کرده اید و در صورت لزوم ، امتناع خود را توجیه کنید.
 

 

6. آیا درست است که همیشه بله بگویید

چرا این عادت بد است: اعتقاد بر این است که همیشه گفتن "بله" به معنای گشودن جهان بروی خودمان، بدست آوردن فرصت ها و پذیرش سپاسگزارانه هدایای سرنوشت است. با این حال، این یک طرفه است و اغلب مغایر با منافع شماست.
 
چگونه نه بگوییم : اولویت ها را به درستی تنظیم کنید و در مورد آنچه برای شما مفید است فکر کنید.
یاد بگیرید که بدون احساس گناه بگویید "نه" . فقط به این دلیل که می دانید چگونه یک مشکل را حل کنید ، نیازی به حل آن ندارید. حتی اگر واقعاً می توانستید کمک کنید اما آن را نمی خواهید ، شما حق دارید این کار را انجام ندهید. به چشمان طرف مقابل نگاه کنید ، صمیمانه لبخند بزنید و توضیح دهید که چرا امتناع می کنید.
 
اگر شک دارید از روش fast forward استفاده کنید. تصور کنید که قبلاً توافق کرده اید و درخواست را رد کرده اید. هر دو گزینه را در نظر بگیرید و تصور کنید که چگونه درخواست را انجام می دهید. به احساسات خود گوش فرا دهید. آیا این باعث خوشحالی شما می شود؟ آیا این برای شما مهم است یا فقط وقت خود را تلف می کنید؟ این روش شما را از وضعیت فعلی نجات می دهد تا بتوانید به طور عینی وضعیت را ارزیابی کرده و تصمیم بگیرید.
 

 

7. آیا تلاش دائمی برای انجام کارهای مفید درست است

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: میل به سود بردن از هر دقیقه منجر به این می شود که فرد، تمایل به انجام هرکاری را برای خود از جمله استراحت ،آرامش و ریلکس کردن ، که بدن به آن نیاز دارد را متوقف میکند. زمان اختصاص داده شده به خود، با عذاب وجدان همراه می شود. بعد از گذراندن یک روز در رختخواب برای تماشای سریال های مورد علاقه ، بعضی اوقات احساس شرم و ناامیدی می کنیم و در تلاش برای ایجاد اصلاحات روز بعد ، کل خانه را از بالا به پایین شستشو می دهیم ، در محل کار می مانیم و یا یک شام سخت و رنگارنگ آماده می کنیم. آیا این عملکرد آشناست؟
 
چگونه غلبه کنیم: وجود زمان برای چیزهای مهم که باید به صورت موثر و مفید وجود داشته باشد برای استراحت و آرامش و تفریح است. و این استراحت کمتر از زمان اختصاص داده شده به تجارت نیست.روی خودتان کار کنید. برای استراحت خوب ، تمایل آگاهانه شما برای استراحت و بازیابی قدرت لازم است.
 
به آرامش به عنوان مراقبت عمدی از خود فکر کنید. اگر احساس گناه برای انجام هر کاری کردید ، به یاد داشته باشید که آنچه را که خسته شده است بازیابی می کنید و فقط به استراحت در بعضی اوقات در روز نیاز دارید.
 
یاد بگیرید که استراحت را جزء لاینفک زندگی بدانید . اگر در ابتدا برایتان دشوار خواهد بود ، حتی می توانید برای استراحت در نوشتن دفتر خاطرات ، وقت بگذارید ، و آن را بخشی از برنامه برای رسیدن به یک هدف بزرگ قرار دهید.
 
برای کمک به شما در آرامش ، مراسم روزانه ، هفتگی و ماهانه ایجاد کنید. به عنوان مثال ، هر عصرانه به مدت 30 دقیقه تلفن ، تلویزیون یا هر وسیله الکترونیکی پرتلاطم دیگری را خاموش کنید و این بار را به خود اختصاص دهید: کتاب بخوانید ، مراقبه کنید ، رویا پردازی کنید.
 

 

8- آیا درست است که شیوه زندگی بیش از حد اقتصادی داشته باشید

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: اجازه خرید ندادن به آنچه می خواهید به همان اندازه خطرناک است که خریدهای محرک را انجام می دهید. اغلب ، مردم تصمیم می گیرند که پس انداز کنند و تغییرات اساسی در سبک زندگی خود ایجاد کنند ، از استراحت دست می کشند و برای لذت های کوچک پول خرج نمی کنند . این روحیه شما را خراب می کند ، شما را عصبانی می کند ، و تمایل برای پس انداز پول و تمام این حساب و کتاب کردن ها،  با تمایل همه ی آنچه می خواهید جایگزین می شود.
 
نحوه عملکرد درست : برنامه ریزی بودجه برای هزینه های پیش بینی نشده و سرگرمی داشته باشید. و آنها لازم است مانند خرید ویتامین ها برای شما "مهم" و "مفید" باشند.
بودجه خود را ماهانه بررسی کنید و تنظیماتی را در مورد آن انجام دهید.برای خواسته ها و شرایط غیرقابل پیش بینی ذخیره کنید - 5-10٪ از بودجه کل را کنار بگذارید.
 

 

9. آیا درست است که هر مرحله از گذشته را تجزیه و تحلیل کنیم

10 عادت که به نظر خوب است اما در واقع زندگی شما را خراب می کند
چرا این عادت بد است: می توانید کیفیت کار انجام شده ، درست بودن  تصمیم گرفته شده و موفقیت یا شکست یک عمل اخیر را تحلیل کنید. اما گاهی اوقات شما فقط باید بتوانید شرایط را رها کنید تا اینکه تحلیل به خود نظم و انضباطی منتقل شود. تأمل مداوم مانع لذت بردن از لحظه ها می شود. اندیشه های مربوط به گذشته و همچنین تجزیه و تحلیل بیش از حد ، زندگی در زمان حال را دشوار کرده و برای آینده نمی توانید برنامه ریزی کنید.
 
چگونه به این عادت غلبه کنیم: زندگی در حال، و اینها فقط کلمات نیستند بلکه یک روش تفکر هستند.سعی کنید فقط آن دسته از اقدامات را که باید تنظیم شوند ، تجزیه و تحلیل کنید.
 
از اینکه برای خودتان احساس ناراحتی کنید ، دست بردارید. ما دائماً بر روی انتظارات خود زوم می کنیم، به گذشته می اندیشیم و از آینده می ترسیم.یک تلاش آگاهانه انجام دهید - لحظه را احساس کنید و در آن بمانید. سلیقه ها ، بوها را حس کنید ، ببینید چه چیزی را می پوشید ، احساس کنید که باد می وزد. بعضی اوقات ، برای اینکه احساس خوشبختی کنید ، لازم نیست کاری انجام دهید - فقط تماشا کنید که در اطراف شما چه اتفاقی می افتد و خود را بخشی از آن بدانید.
10. دهمین عادت به ظاهر خوب اما در عمل بد را شما کاربر گرامی بگویید.
و در زندگی شما چه اتفاقی افتاده است که یک عادت به عنوان یک امر خوب ، مضر از کار درآمده است؟ در نظرات به ما بگویید

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید