چرا برخی از افراد پیرتر از هم سن و سال های خود دیده می شوند

چرا برخی از افراد پیرتر از هم سن و سال های خود دیده می شوند
در صد سال پیش ، زنان 40 ساله تقریباً مادربزرگ ها به حساب می آمدند.اما امروز ، در این سن ، جوانی دوم فرا می رسد و چقدر ناعادلانه است که برخی از خانم ها زیبایی طبیعی پوست خود را حفظ می کنند ، در حالی که برخی دیگر مجبورند تلاش زیادی کنند تا جوانتر به نظر برسند.
 
sayarak.com تصمیم گرفت تا دریابد که چرا برخی از افراد پیرتر از هم سن و سال های خود دیده می شوند. و همچنین یاد بگیرند که چگونه طبیعت را فریب دهند و جوانی را حفظ کنند.

 

1. تغییرات هورمونی در بدن، هر زن را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما برخی موفق به فریب طبیعت می شوند

هورمون اصلی زن - استروژن - با افزایش سن به مقدار بسیار کمتری تولید می شود. و استروژن ، علاوه بر عملکردهای زیاد در بدن زنان، مسئول ارتجاعی و ضخامت پوست است. اینکه سن شما دقیقاً پیر می شود و استروژن از دست می دهد ، به عوامل زیادی بستگی دارد: از وراثت تا رژیم. اما هنوز هم می توان کاری انجام داد.
فیتواستروژن ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید: پنیر سویا توفو ، تخم کتان ، کلم بروکلی. و از خوردن گوشت خودداری نکنید - پزشکان می گویند محصولات حیوانی به کمی طولانی شدن جوانی کمک می کند.
 

 

2. ژن های پیری وجود دارند ، اما می توانید عملکرد آن ها را عوض کنید

دانشمندان سیصد ژن را محاسبه کرده اند که وظیفه دارند چقدر سریع چین و چروک روی صورت شما ظاهر شود و موها خاکستری شوند. به عنوان مثال ، قرمزی دارای جهشی است که باعث می شود آنها 2 سال از همسالان خود بزرگتر به نظر برسند. و در دهه 2000 ، محققان آموختند كه بعضی از ژن ها را خاموش كنند و عمر موش های آزمایشگاهی را طولانی كنند. و گرچه برای ایجاد اکسیر جوانی هنوز راه طولانی ندارد ، اما خود شما می توانید روند پیری را کند کنید.
 
اگر میزان کالری مواد غذایی را کاهش دهید ، ضمن حفظ مقدار ویتامین ها و مواد معدنی لازم ، امید به زندگی بیشتر می شود .حتی زیباترین ژن ها در برابر سبک زندگی ناسالم ناتوان هستند. الکل ، دخانیات ، قرار گرفتن در معرض آفتاب و محیط نامناسب به سرعت هر کسی را به یک سیب له شده تبدیل می کند.
جوانان ارتباط مستقیمی با مصونیت خوب دارند. اگر به اصول زندگی سالم پایبند باشید ، عصبی نشوید و به خوبی بخوابید ، ممکن است ژنهای مسئول پیری زودرس به هیچ وجه روشن نشوند.

 

3. زن 40+ با مدل مو قابل تشخیص است

چه کسی گفته است که زن بالای 40+ باید به آرایشگاه برود و یک مدل موی کوتاه را انتخاب کند؟ روانشناسان متفاوت فکر می کنند : موهای بلند باعث می شود زنان جذاب تر شوند. و البته در باره مو در اینجا مواردی هست که به طور قطع سن را اضافه می کنند:
 
مو های کم پشت و نازک. افراد با چنین مویی بسیار سالم تلقی نمی شوند. مراجعه به یک متخصص آسیب شناسی و غدد درون ریز می تواند در این مورد کمک کند.
صورت با آرایش غلیظ چند سال به سن شما اضافه خواهد کرد.
رنگ مو بیش از حد تیره بر همه چین و چروک های صورت تأکید می کند.
مو و مدل مو گاهی باید تغییر کند. خواه آن را دوست داشته باشیم یا نه ، اما با افزایش سن ، چهره ما دچار دگردیسی می شود و مدل مو با آن باید تغییر کند.
 

 

4- چربی بیش از حد باعث پیری می شود

پوندهای اضافی نه تنها باعث مسن تر دیده شدن شما می شوند بلکه پیری را با سرعت برق و باد برایتان به ارمغان می آورند . افراد دارای اضافه وزن بطور متوسط ​​8/8 سال پیرتر از اشخاص لاغر دیده می شوند (و احساس می کنند).
 
به دلیل اضافه وزن ، تولید کلاژن مختل می شود: علائم کششی ، چین و چروک ظاهر می شود و به طور کلی پوست خاصیت ارتجاعی و جوانی خود را از دست می دهد.
در هر سنی که نیاز دارید با نظارت پزشک یا متخصص تغذیه وزن خود را از دست دهید. زیرا کاهش وزن ناگهانی و ناسالم می تواند به همان اندازه پوند اضافی آسیب برساند.
 

 

5- پیر شدن شما بستگی به کشوری دارد که به دنیا آمده اید

نمایندگان نژادهای خاص از سن خود جوان تر به نظر می رسند. محققان ژنتیک معتقدند که بیشتر از همه، آمریکایی های لاتین خوش شانس بوده اند: مکزیکی ها ، اسپانیایی ها ، هائیتی ها 2 سال از افراد سایر ملل در همان سن جوان تر به نظر می رسند.
 
دانشمندان می گویند افرادی که ریشه های آسیایی ، آفریقایی و آمریکای لاتین دارند پوست ضخیم تری دارند به همین دلیل چهره آنها دیرتر چروک می شود.
 
نوعی تغییر شکل پیری صورت به نام اسلاویایی نامیده می شود: زنان اروپای شرقی مستعد ورم بافت ها هستند. آنها چین و چروک کمی دارند ، اما دارای چانه دوم یا غبغب هستند.
 
به همین دلیل جراحان و متخصصان زیبایی پلاستیک نوع مداخله را بسته به پوست انتخاب می کنند: خانمهایی که نوع خاص تغییر شکل پیری دارند تقریباً همیشه جراحی توصیه می شود و بوتاکس آنها را نجات نمی دهد.

 

6. زنان در سن 40+ سال اغلب هنگام انتخاب لباس به افراط و تفریط می روند

سبک شناسان اکیداً توصیه می کنند که لباس های قدیمی را از داخل کمد بیرون بیاورید و بسته به سن سبک خود را تغییر دهید. لباس های تنگ و پررنگ و جسورانه که 20 سال پیش می پوشیدید ، امروز یک ظاهر طنز را برای شما ایجاد می کند و نشان می دهد که یک زن با تمام توان به جوانها چسبیده است. با این حال ، مد زمان دارد و به جوانان و میانسال تقسیم نشده است ، همه چیز بسیار فردی است. نکته اصلی این است که چند قانون را فراموش نکنید:
 
کاملا لباس سیاه نپوشید. به توصیه قدیمی ها ، اعتقاد بر این است که سیاه باریک و لاغر نشان می دهد ، اما یک لباس سرتاسر سیاه فقط سن را اضافه می کند.
از نظر تئوری ، لباس های گشاد باید پوند های اضافی را پنهان کند. اما در واقعیت ، نه تنها کاستی ها ، بلکه زیبایی های بدن را نیز پنهان می کند ، که مطمئناً شما کاملاً در اختیار دارید.

 

7. ابروهای نازک و نادر هر زیبایی را به مادربزرگ تبدیل می کنند

 با گذشت زمان ، ابروها نازک تر می شوند: تغییرات هورمونی و استفاده از موچین تأثیر می گذارد. این قسمت از چهره بر درک سن تأثیر زیادی می گذارد: هرچه ابروها کمرنگ تر و نازک تر باشند ، پیرتر به نظر می رسید. اما زیبایی شناسان فهمیدند که چگونه وضعیت را اصلاح کنند:
سرم و ژل برای کار رشد ابرو ، با این حال برای نتیجه باید صبر کرد.
ابروهای خیلی باریک و کشیده جوان نمی کنند ، بلکه برعکس ، ظاهری خسته به صورت می دهند.
ابروها به صورت کاما یا نخ نازک هیچ زنی را در جهان جوان نمی کند.
 

 

8. آرایش کمک می کند تا دیگران را فریب دهید (اما فقط اگر بالای 35 سال دارید)

روانشناسان از دیرباز گفته اند : آرایش باعث جذابیت بیشتر خانم ها می شود و حتی در موفقیت در محیط کار نقش دارد. اما اینکه چگونه بر درک سن تأثیر می گذارد ، مشخص نبود. یک مطالعه جدید نشان داد که رژ لب ، ریمل و کرم پایه از ویژگی های بسیار جادویی یک ماشین زمان برخوردارهستند:
 
در 20 سالگی ، آرایش روشن باعث می شود پیر تر از سن به نظر برسیم.
در سن 30-35 سالگی ، با آرایش و بدون آرایش دیگران به راحتی می توانند حدس بزنند که چند ساله هستید.
و پس از 35-40 مواد آرایشی یک اثر ضد پیری قدرتمند می بخشد.
نکته اصلی این است که به یاد داشته باشید اصول اساسی آرایش ضد پیری: سرم مرطوب کننده برای پایه و استفاده عاقلانه از پودر خشک ، که بتواند چین و چروک ها را بپوشاند.
 

 

9- برخی از صحبت ها ، شما را به پیرزن همیشه پریشان تبدیل می کند

با تشکر از توسعه لوازم آرایشی و فتوشاپ ، امروز تعیین سن واقعی یک فرد دشوار است. با این حال ، پیری خارجی وجود دارد ، اما پیری در ذهن نیز وجود دارد. شما می توانید در سن 20 سالگی دچار پیری شوید و تشخیص پیر بودن آسان است: باید به سخنان شخص گوش فرا دهید. در اینجا چند عبارت وجود دارد که سن شما را اضافه می کند:
 
"در زمان من ، قیمت ها پایین تر بودند / دامن ها بلند تر بودند ،" و غیره
"دهه 90 فقط 10 سال پیش بود."
"نسل فعلی کاملاً بی ادب است."
"این موسیقی نیست ، بلکه نوعی دنگ و دونگ است."
 
برخی افراد برای جوان تر دیده شدن، مایل هستند هر کاری انجام دهند: آنها جراحی پلاستیک انجام می دهند ، به معنای واقعی کلمه در ورزشگاه زندگی می کنند ، خود را با رژیم های غذایی لاغر می کنند و از مکمل های غذایی استفاده می کنند. شما شخصاً برای چه چیزی آماده هستید؟ یا شاید شما در مورد سن خود منطقی هستید و به دلیل موهای خاکستری تازه کشف شده یا چین و چروک ناراحت نیستید؟ در نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید