10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند

زندگی  زنان ژاپنی  در سرزمین طلوع خورشید در اسرار و شایعات پوشیده شده است. نقش زنان در ژاپن مدرن چند وجهی است. و حتی نظام پدرسالاری مستقر در کشور به تدریج در حال تغییر است و زن و مرد در حقوق برابر می شوند. اما هنوز هم ، برای   زنان ژاپنی  برخی از قوانین و ممنوعیت هایی در سبک زندگی ژاپنی   وجود دارد که درک آن برای بیگانگان دشوار است.
ما در sayarak.com  می بینیم که   زن های ژاپن   چگونه زندگی می کنند ، و حتی نمی دانیم به  زن های ژاپنی  حسادت کنیم یا با  سبک زندگی ژاپنی ها   همدردی کنیم.

1. ممنوعیت عینک

10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند

 

ژاپن یک لباس فرم بسیار دقیق دارد. لباس کار   زنان زاپنی   ، به طور معمول ، یک ژاکت مشکی ، پیراهن سفید ، دامن و کفش با پاشنه کوتاه است. به تازگی ، بسیاری از شرکت ها شروع به ممنوعیت ورود زنان ژاپنی برای کار با عینک کرده اند .
 
اول از همه ، اینها سازمان هایی هستند که مربوط به بخش خدمات هستند: رستوران و تجارت در هتل ، آرایش و زیبایی ، سالن های زیبایی. دلایل اصلی ممنوعیت عینک برای   خانم های ژاپنی   این است که عینک زیبایی چشم را نشان نمی دهد ، عینک آرایش را پنهان می کند و به طور کلی ظاهر را خراب می کند.
 
مدیران شرکت بر این باورند که بدون عینک ، دختر بسیار زنانه تر به نظر می رسد و این امر بر اعتبار شرکت و کیفیت کار تأثیر می گذارد. این قانون مردان را تحت تأثیر قرار نداده و زنان از مزاحمت کارفرمایان شکایت می کنند.
 

2. حمل و نقل زنان در ژاپن

10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند

 

در حمل و نقل عمومی ژاپن ، موارد مکرر آزار و اذیت مردان نسبت به  زنان ژاپن  وجود دارد. این پدیده حتی نام خود را دارد ( آزار جنسی در ژاپن چیکان (chikan) نام دارد). هنگامی که تعداد شکایات در مورد مردان بیشتر شد ، دولت دست به اقدام زد و واگن های اختصاصی برای  زن ژاپنی   در متروی ژاپن ظاهر شد . چنین واگن هایی معمولاً در انتهای قطار قرار دارند و ورود آقایان به آن کاملاً ممنوع است که با جریمه تنظیم می شود. پرسنل مترو نیز موظف هستند مسافران را تحت نظر داشته باشند و از حضور مرد ها در واگن زنان جلوگیری کنند. البته استثنائات برای کودکان و مردان معلول وجود دارد.
دولت همچنین مواظب زنانی بود که تا دیر وقت کار می کنند و در تاریکی به خانه باز می گردند. در این حالت تاکسی با رانندگان  خانم های ژاپنی   وجود دارد و فقط برای زنان و کودکان در نظر گرفته شده است.
 

3. اماکن مخصوص زنان در ژاپن 

اما اتومبیل های زنانه تنها جایی در ژاپن نیستند که با مردی روبرو نشوید: کافه ها و حتی کتابخانه هایی برای  دختران ژاپنی   وجود دارد. در پرداخت کالاها و خدمات نیز تفاوت هایی وجود دارد. به عنوان مثال ، خدمات پزشکی و برخی کالاها برای آقایان گرانتر است. علاوه بر این ، بسیاری از مؤسسات دولتی روزی برای خانم ها را دارند - روزهایی که تخفیف های بزرگی برای زنان در نظر گرفته می شود. برای آقایان چنین سیستمی ارائه نشده است.
 

4- تبعیض در استخدام در ژاپن

10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند

 

برای  زنان در ژاپن  دریافت شغل نسبت به مردان دشوارتر است . حتی اگر یک زن دانش و تجربه بیشتری داشته باشد ، کارفرمایان همچنان مردان را ترجیح می دهند. بله ، و کار شایسته بیشتر به مردان داده می شود. اما اگر برای  دختر ژاپنی  شانس و این امکان وجود داشته باشد که او در یک موقعیت مشابه با همان مسئولیت استخدام شود ، حقوق کمتری نسبت به همکار مرد خود دریافت می کند. و به جای مرخصی زایمان ، یک زن باردار می تواند منتظر یک اخراج اجباری باشد.
 

5- در ژاپن زن بودجه خانواده را مدیریت می کند

بیشتر اوقات ، پس از ازدواج،   زنهای ژاپنی  کار خود را ترک می کنند. و یکی از دلایل آن عدم تمایل کارفرمای  ژاپنی   به خانم هایی است که وضعیت تأهل آنها اجازه تسلیم کامل در تجارت را نمی دهد. اما در خانواده ، زن یک معشوقه تمام عیار است: زندگی ، والدین و تمام امور مالی در دستان اوست. و حتی اگر زن کار بیرون داشته باشد باز هم ، تمام مسئولیت های خانه داری بر عهده اوست.
 
بیشتر اوقات ، همسر بودجه خانواده را در زوج های ژاپنی مدیریت می کند . حتی با وجود این واقعیت که در بیشتر موارد فقط مرد کار می کند و خانواده خود را تأمین می کند. علاوه بر این ، گاهی اوقات همسر به هیچ وجه پول خود را نمی بیند ، زیرا حقوق وی بلافاصله به حساب بانکی همسرش منتقل می شود و او قبلاً از او پول تو جیبی دریافت می کند.
 

6. وضعیت مادران مجرد در ژاپن

10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند
قوانین جداگانه ای نیز برای مادران مجرد اعمال می شود. درصد طلاق ها و حاملگی های خارج از ازدواج بسیار ناچیز است ، اما با این حال وجود دارد و حتی افزایش می یابد. اگر یک زن به علت فوت شوهرش در اثر تصادف (یا به دلایل دیگری به گفته ژاپنی ها) تنها مانده باشد ، در این صورت شاید به او کمک های خوبی انجام شود.
 
اگر زن مطلقه باشد یا به راحتی نفهمد پدر فرزند کیست ، با محاکمات شدیدی روبرو خواهد شد. در چنین مواردی ، یک مادر مجرد بعید است که بتواند شغل عادی خود را بدست آورد و غالباً یک زن دارای فرزند دچار پریشانی می شود . با این حال ، شما می توانید برای دستیابی به یارانه های ایالتی تلاش کنید: پرداخت ها اندک است ، اما زندگی با آنها کاملاً امکان پذیر است.
 
مادر و کودک با داشتن کمک هزینه ، قادر به خریدهای گران قیمت نیستند (تلفن های مدل های معتبر ، رایانه ، مسافرت): احتمال از دست دادن پرداخت وجود دارد. همچنین مادران نباید هدایای گران قیمت دریافت کنند: ژاپنی ها بر این باورند که به این معنی است که شخصی برای حمایت از مادر و فرزند وجود دارد.

7- آداب توالت رفتن زنان در ژاپن

رفتن به توالت  موضوعی حساس برای دختران ژاپنی است. شرم آور است اگر کسی درک کند که خانم برای چه اهدافی به دستشویی می رود. و ایجاد هر صدایی کاملاً غیرقابل قبول است. برای این مورد توالت های مخصوصی در ژاپن درست شده است : آنها نه تنها می توانند نقش یک خوشبو کننده هوا را بازی کنند ، عملکردهای گرم کردن صندلی و خشک کردن را نیز دارند ، بلکه یک رادیوی داخلی نیز دارند و می توانند هر سر و صدایی را پوشش دهند. و شرم آور ترین چیز برای یک دختر ژاپنی این است که کسی حدس بزند که در دوران قاعدگی است.
 

8- زن باید از مرد ضعیف تر باشد ، حتی اگر در واقع اینگونه نباشد

10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند
 دختران در ژاپن نمی توانند باهوش تر ، قوی تر یا سریع تر از یک پسر باشند. حتی اگر در واقع اینگونه باشد ، باید نسبت به مرد حساس باشید: تسلیم شوید یا تظاهر کنید. همچنین دختران نباید با صدای بلند صحبت کنند ، بسیار کمتر فریاد بزنند ، متکبرانه یا بی ادبانه ارتباط برقرار نکنند و به نوعی موقعیت رهبری خود را نشان ندهند.
 
همچنین شرم آور است که با ظاهر یا اعمال خود توجه یک مرد را به خود جلب کرده و به طور کلی هر گونه علائم توجه به جوانی را که دوست دارند ، نشان دهند. شما نمی توانید او را در یک کافه در آغوش بگیرید و یا ببوسید (حتی بر روی گونه).
 

9- یک زن در ژاپن نمی تواند در مسابقات کشتی سومو شرکت کند

اگرچه شواهد تاریخی وجود دارد مبنی بر اینکه زنان قبلاً در دوران باستان و قرون وسطایی کشتی می گرفتند ، اما در حال حاضر زنان ژاپنی مجاز به شرکت در مسابقات حرفه ای سومو نیستند .
 
علاوه بر این ، زنان مجاز به شرکت در فعالیتهای مربوط به این ورزش نیستند ، حتی به عنوان یک داور . و به معنای واقعی کلمه 100 سال پیش ، خانمها حتی از تماشای این رقابت ها ممنوع بودند: اعتقاد بر این بود که نگاه "مسموم" آنها می تواند به کشتی گیران آسیب برساند. اکنون به زنان اجازه داده می شود که تماشاگر سومو باشند ، آنها همچنین می توانند در یک نوع آماتور از این نوع کشتی گیری شرکت کنند ، اما این مورد توسط انجمن سومو تایید نمی شود.
 

10. در ژاپن یک زن نمی تواند آشپز سوشی شود

10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند
ژاپنی ها می گویند که زنان مناسب آشپزی سوشی نیستند. و این در شرایطی است که طبق گفته سرآشپزها ، دست خانم ها بسته به تغییرات هورمونی مرتبط با چرخه قاعدگی ، می تواند گرمتر یا سردتر شود و این باعث از بین رفتن طعم سوشی می شود.
 
اما در ژاپن یک نوار سوشی وجود دارد که همه آشپزها زن هستند. این نادشیکو سوشی در آکیهابارا ، توکیو است. یوکی چیزوی ، سرآشپز رستوران با مردسالاری و تعصب در کشور مبارزه می کند.
 
ما حتی نمی دانیم خوشحال باشیم که در ژاپن زندگی نمی کنیم ، یا اینکه ناراحت باشیم. و آیا می توانید در کشوری با چنین آداب و رسومی زندگی کنید؟

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید