قدیمی ترین ساختمان های مسکونی که هنوز در آن ساکن هستند

قدیمی ترین ساختمان های مسکونی که هنوز در آن ساکن هستند: این ساختمان ها کجا هستند و چگونه به نظر می رسند؟
قدیمی ترین خانه های جهان
بسیاری از شهرها و خانه های باستانی در جهان شناخته شده اند ، اما اکثریت قریب به اتفاق آنها تا امروز هنوز باقی مانده اند یا به شکل ویرانه ، یا به شکلی بسیار تغییر یافته. و تعداد معدودی از این بناها و شهرک ها توانستند ظاهر اصلی خود را حفظ کنند و در آن سکونت کنند. شناسایی قدیمی ترین آنها بسیار دشوار است ، اما هنوز هم ، چنین تلاشهایی مدام در حال انجام است. قدیمی ترین ساختمان های مسکونی جهان بسیار جذاب هستند ، زیرا آنها شاهدین صد و حتی هزار ساله تاریخ هستند.
 

قدیمی ترین خانه جهان

قدیمی ترین خانه چوبی

در روستایی در جزیره Streimoy ، که بخشی از جزایر فارو (دانمارک) است ، بنایی تحت عنوان "مزرعه رویال" حفظ شده است. این قدیمی ترین خانه چوبی روی این سیاره است که در این  قدیمی ترین خانه  هنوز مردم زندگی می کنند.
 
این ساختمان قدیمی ترین خانه چوبی مسکونی محسوب می شود.  / عکس
 
"دهکده

عکس قدیمی ترین خانه جهان

خانه روستایی در قرن 11th ساخته شده است. چند قرن اول ، متعلق به کلیسا بود ، و سپس تحت صلاحیت پادشاهی دانمارک قرار گرفت. ساکنان فعلی آن ، خانواده پاتورسون ، نمایندگان یک خانواده قدیمی هستند که از قرن شانزدهم میلادی مالک این ساختمان بودند. این هفدهمین نسل از مستاجران یک خانه قدیمی است که هنوز هم به طور رسمی متعلق به پادشاه دانمارک است.
 
تقریباً هفده نسل از ساکنان در خانه جایگزین شده اند.  / عکس

خانه های سنگی قدیمی

قدیمی ترین خانه سنگی

قدیمی ترین خانه سنگی (حداقل در اروپا) که هنوز در آن ساکن هستند یک قلعه کوچک است که در Aveyron (فرانسه) واقع شده است. ذکر این بنا مربوط به قرن XIII است. در بعضی جاها سنگ ها فرو ریخته ، با این حال خانه بسیار زیبا به نظر می رسد.
قدیمی ترین خانه سنگی مسکونی در اروپا ، که گفته می شود در فرانسه واقع شده است.  / عکس
 
خانه سنگی قدیمی  از یک شکل غیر معمول برخوردار است - در قسمت بالایی آن گسترده تر از قسمت تحتانی است. مورخان بر این باورند که با این شیوه طراحی و معماری، اولین صاحب این  خانه موفق به دور زدن قانون آن زمان شده است. در فرانسه قرون وسطایی ، مقامات بنا به مساحت ساختمان های مسكونی مالیات می دادند و از آنجا كه در پایه ساختمان اندازه گیری می شد ، می توان بدون پرداخت هزینه های اضافی برای طبقه های اضافی ، تقلب كرد و طبقه های دوم و بعدی را جادارتر و بزرگ تر كرد.
 
شکل غیرمعمول ساختمان با ویژگی های برجسته محلی در ارتباط است.  / عکس 
 

قدیمی ترین روستاهای غار

قدیمی ترین خانه ایران

قدیمی ترین و بزرگترین سکونتگاه ساکن غار، کندوان (ایران) است. که بیش از 6 هزار سال قدمت دارد. خانه های سنگی این روستا بیش از 800 سال قدمت دارد و در نواحی زیبا و حتی تا حدودی فانتزی با منشاء آتشفشانی ، سازگار با آپارتمان ها ، بیش از 150 خانواده زندگی می کنند.
 
قدیمی ترین خانه های ایران   روستای کندوان  / عکس
 
برخی از ساکنان روستا ، مانند زمان های قدیم ، به کشاورزی مشغول هستند. و برای زمستان ، بسیاری از ساکنان آپارتمان های غار مانند خود را در این شهر ترک می کنند.
در سالهای اخیر ، این مکان آنقدر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است که رستوران ها و هتلی در کندوان بنا شده است.
 
قدیمی ترین ساختمان ایران  آپارتمان های غار مانند کندوان.  / عکس
 
میمند یکی دیگر از شهرهای باستانی دارای سکنه در ایران است. برخی از مورخان معتقدند که ساکنان این روستا از 12 هزار سال پیش در این روستا ساکن بوده اند.اکنون درمیمند تعداد ساختمان مسکونی ساخته شده در صخره ها به 350 می رسد.
 
قدیمی ترین ساختمان ایران  میمند  / عکس: میرحسینی

خانه قدیمی 700 ساله در ایران

قدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایرانقدیمی ترین خانه های ایران
قدیمی ترین خانه های ایران

قدیمی ترین شهر در اروپا

صحبت از باستانی ترین شهرهای مسکونی ، می تواند یک اشتباه را ایجاد کرد ، زیرا داده های تاریخی و باستان شناسی دائماً به روز می شوند. امروز یکی از مدعیان نقش قدیمی ترین شهر اروپا که هنوز هم در آن مردم ساکن مردم هستند ، ماترا (ایتالیا) است.
 
Matera به عنوان قدیمی ترین شهرک ایتالیا و شاید حتی قدیمی ترین شهر دارای ساکنین در تمام اروپا شناخته شده است. 
 
مردم در اینجا 9 هزار سال پیش زندگی می کردند و در زمان ما هزاران شهروند همچنان در اینجا زندگی می کنند. ماتر را گاه بیت لحم دوم می نامند. تصادفی نیست که کارگردانان دوست دارند هنگام فیلمبرداری برای موضوعات کتاب مقدس از مناظر این شهر استفاده کنند.
منظره از شهر باستانی.  / عکس
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید