چرا هوش انسان قرن بیست و یکم پیوسته در حال کاهش است

هوش انسان قرن بیست و یکم پیوسته در حال کاهش است.چرا در قرن بیست و یکم ، ضریب هوشی مردم به طور گسترده کم شده است (دانشمندان توضیح می دهند)
امروز می توانیم هر ثانیه اطلاعات را پیدا کنیم. بدون ترک خانه خود تحصیل کنید و با افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم. با این وجود،به نظر دانشمندان، هوش انسان قرن بیست و یکم پیوسته در حال کاهش است
 
ما در sayarak.com از این واقعیت ناراحت هستیم که همسالان ما در 30 سال پیش باهوش تر بودند و ضریب هوشی بالاتری داشتند!می خواهیم بفهمیم که چرا این اتفاق می افتد و آیا نیاز فوری داریم تلفن های هوشمند را کنار بگذاریم و کتاب را در دست بگیریم؟ 
 

آیا هوش انسان قرن بیست و یکم پیوسته در حال کاهش است

چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
دانشمندان چندین دهه با کمک تست ضریب هوشی ، تغییرات سطح هوش افراد گروههای سنی مختلف را ردیابی کرده اند. به طور متوسط ​​100 امتیاز است و ضریب هوشی کمتر از 70 اغلب به عنوان عقب ماندگی ذهنی به شمار می آید.
 
از سال 1909 تا 2013 ، بشریت به لطف بهبود شرایط زندگی ، دسترسی به آموزش و توسعه فناوری ، باهوش تر شدند . این پدیده آماری اثر فلین نامیده می شود. با این حال ، از دهه 90 ، نرخ رشد شاخص ضریب هوشی شروع به کاهش می کند و از سال 2013 ، رشد با رکود جایگزین شده است.
 
این روند توسط محققان در سراسر جهان مشاهده می شود . در سال 2000 ، ضریب هوشی متوسط ​​جهانی 90.31 امتیاز بود. دانشمندان پیش بینی می کنند که تا سال 2050 این میزان به 86.67 امتیاز سقوط کند. اگر با چنین سرعتی پیش برویم ، در یک قرن و نیم آینده، یک فرد بالغ دارای عقل یک کودک 9 ساله خواهد بود.
 

اینترنت جایگزین حافظه شده است

چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
دلایل کاهش جهانی اطلاعات ناشناخته است. اما امروز ، کارشناسان در حال انجام تحقیق و فرضیه هستند. به گفته یکی از آنها ، توانایی های ذهنی ما از  این واقعیت رنج می برد که ما به طور فزاینده به تلفن های هوشمند و اینترنت وابسته هستیم.
 
در واقع ، اکنون نیازی به یادآوری اطلاعاتی نیست که تقریباً بلافاصله در شبکه پیدا می شود. دیگر نیازی نیست که بتوانید در ذهن خود حساب کنید یا جاده را به خاطر بسپارید ، زیرا یک ماشین حساب و یک پیمایشگر GPS وجود دارد. در نتیجه ، یک دانشمند برجسته در یک بازی روشنفکری با یک تلفن هوشمند مدرسه ای بی دقتی مدرسه را از دست می دهد.
همه اینها انسان مدرن را از انگیزه آموزش مغز خود محروم می کند. حافظه مزایای خود را از دست داده است.
 
اکولوژی بد
چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
شرایط نامطلوب محیطی روی مغز جنین تأثیر می گذارد . ضریب هوشی کودکان 4-6 ساله متولد شده در آلوده ترین مناطق ایالات متحده ، 2 امتیاز پایین تر از همسالان خود در شهرهایی با بوم شناسی بهتر بود.
محققان می گویند ، تولید گازهای مضر به جو باعث كاهش هوش در افراد در هر سنی می شود . گازهای گلخانه ای باعث کاهش غلظت ، حافظه و مهارت های تصمیم گیری می شوند.
مطالعات انجام شده در چین با مشارکت 20 هزار نفر نشان داد که هوای آلوده در درجه اول بر توانایی ریاضیات و مطالعه زبانها تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، مردان نسبت به زنان نسبت به اثرات آن حساسیت بیشتری دارند. در گروه خطر ویژه ، افراد بالای 64 سال که در معرض خطر بالای دی اکسید کربن موجود در جو هستند ، دچار زوال عقل می شوند.
 
چه کاری انجام دهیم؟ متأسفانه ، بهبود اوضاع زیست محیطی ، به ویژه در شهرهای بزرگ ، فرایندی طولانی و دشوار است. اما امروزه متخصصان توصیه می کنند هوای تازه بیشتری تنفس کرده و فیلترهای تمیزکاری را در خانه ها و دفاتر نصب کنید.
 
افراد موفق کمتر می شوند
چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
در کشورهای توسعه یافته ، زنانی که سطح تحصیلات بالایی دارند و حرفه ای موفق دارند به طور فزاینده ای از داشتن فرزند خودداری می کنند یا فقط یک فرزند دارند. در حالی که در گروه های اجتماعی کم درآمد ، سبک زندگی به گونه ای است که میزان فرزند آوری بیشتر است. فقط این بدان معنا نیست که کودکی از یک خانواده تحصیل کرده باهوش تر از یک پسر روستایی است.
 
این فرضیه را که هوش بستگی به عوامل ژنتیکی ( "مردم هوشمند بچه های هوشمند بدنیا می آورند")، بسیاری از دانشمندان امروز زیر سوال برده اند. در همین زمان ، کودکان خانواده های "هوشمند" (با تعداد فرزند کمتر) فرصت های بیشتری برای دریافت آموزش و پرورش هوش دارند. بنابراین ، کاهش نرخ تولد در بین جمعیت مرفه جامعه می تواند بر ضریب هوشی جهانی تأثیر بگذارد.
 

غذای چرب و شیرین

چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
رژیم غذایی متوسط ​​ساکن زمین در طی 100 سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این هم مغز را تحت تأثیر قرار داد. براساس داده های سازمان جهانی غذا سازمان ملل متحد ، بشر در 50 سال گذشته شروع به مصرف بیشتر چربی و قند کرده است.
 
مغز نه تنها هنگامی که مقدار زیادی فرآورده های حاوی قند مصرف می کنید کندتر می شود - میوه ها به مقدار زیاد نیز بر فعالیت آن تأثیر منفی می گذارند.
 
چربی های اشباع (گوشت قرمز، محصولات لبنی، نارگیل و روغن نخل) زنجیره عصبی که مسئول انگیزه هستند را را از بین می برد. اما برعکس ، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی ، دانه و آجیل از سلولهای عصبی در برابر آسیب محافظت می کنند.
 

نوبت به تجدید نظر تست های ضریب هوشی رسیده است

چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
محققان نتیجه می گیرند که روش های اندازه گیری سطح هوش ممکن است ارزش تجدید نظر داشته باشد . فن آوری های جدید، زندگی یک فرد را تغییر داده است ، و مغز در حال سازگاری با محیط جدید است. ناگزیر ، برخی کارکردها اهمیت کمتری پیدا می کنند و نقش تفکر خلاق افزایش می یابد.
 
این پیشرفت تخیل و توانایی های خلاقانه در قرن بیست و یکم است که به چشم می خورد. افراد موفق قادر به ایجاد ایده های تازه هستند. استانداردهای تست ضریب هوشی تعیین شده در قرن گذشته ممکن است به سادگی منسوخ شود.
 
استاد روانشناسی کالج کینگ کالج لندن رابین موریس گفت: "من فکر می کنم باید در طول زمان ، مردم در ارتباط با استفاده از فن آوری هایی مانند ، به عنوان مثال شبکه های اجتماعی ، از تجربه فکری متفاوتی نسبت به اجداد خود برخوردار شوند. نحوه ظهور هوش آنها نیز تغییر کرده است. روشهای آموزش باید با این تغییرات سازگار شوند. "
 
احتمالاً ، هنوز هم باید از ماشین حساب استفاده کنید. درعوض ، دانشمندان توصیه می کنند که بیشتر اوقات تلفن هوشمند را کنار بگذارید و کتاب را در دست بگیرید.
 
هک کردن زندگی: نحوه حفظ مغز در شکل
 
 
"معلمان من در درجه اول کتاب و سپس والدین بودند. "
چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
ایلان ماسک
معلمان در دانشگاه استنفورد به دانشجویان خود توصیه می کنند برای پیشرفت تفکر و تخیل داستان های علمی در رشته های مختلف بخوانند. مدیر SpaceX ، ایلان ماسک ، در کودکی روزانه 10 ساعت به خواندن چنین ادبیاتی را سپری می کرد. با این حال ، همانطور که معلوم شد ، شیفتگی کتاب با هر ژانری فعالیت مغز را تحریک می کند.
 
و نه تنها مطالعه و تحلیل متفکرانه متن مفید است ، بلکه خواندن برای لذت بردن نیز مهم است. وقتی می خوانیم ، به لطف "اثر غوطه وری" ، خودمان را به جای یک قهرمان تصور می کنیم. این قسمت هایی از مغز را که قبلاً درگیر نبودند فعال می کند. هنگام تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای ، این اثر مشاهده نمی شود.
 
نظر شما در مورد تست های ضریب هوشی چیست؟ آیا باید به آنها اعتماد کنیم؟
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید