چرا هنری هشتم به یکی از مشهورترین پادشاهان انگلیس بدل شد

این جمله را به خاطر بسپارید که پادشاهان می توانند هر کاری انجام دهند جز ازدواج برای عشق؟ بنابراین هنری هشتم یکی از پادشاهان انگلیس، لرد و سپس پادشاه ایرلند، دومین پسر  هنری هفتم  (شاه هنری هفتم )  با سبک زندگی خود ثابت کرد که همیشه استثنائاتی در این قانون وجود دارد. و اگر این قانون به مانعی برای ازدواج تبدیل شود ، باید فقط آن را تغییر دهید - حتی اگر کل کلیسای کاتولیک رومی در برابر شما باشد.
 
ما در  sayarak.com از برخی واقعیت های بسیار بحث برانگیز از زندگی هنری هشتم و ازدواج های متعدد او غافلگیر شدیم و تصمیم گرفتیم دریابیم که چرا شاه هنری تا مدت ها نتوانست شادی را در خانواده پیدا کند.
 

زندگی خصوصی هنری هشتم

هنری هشتم

هنری هشتم    

 

هنری هشتم  یکی از مشهورترین و جنجالی ترین پادشاهان در کل تاریخ انگلیس به حساب می آید. درست است ،در دوره سلطنت او جنگی وجود دارد ، شهرت او را به خاطر درگیر شدن با كلیسای كاتولیك روم و تعداد غیرمعمول ازدواج این پادشاه می باشد: او ۶ بار ازدواج كرد .
 
دانش آموزان مدارس انگلیسی حتی یک شمارش ویژه نیز دارند که در به خاطر آوردن سرنوشت همه همسران پادشاه کمک می کند: "طلاق داده شد - اعدام شد - درگذشت - طلاق داده شد - اعدام شد - زنده ماند." جالب است که از ابتدا ، هنری برای اتخاذ نظم معنوی آماده بود. او حتی مقالاتی در زمینه مباحث کلامی نوشت. از قضا ، در یكی از متون ، وی با جدیت از حرمت ازدواج دفاع كرد.
 
باید بگوییم که هنری قد بلند و با شکوه داشت و بسیار زیبا بود ، بنابراین او همیشه در کنار زنان، موفق بود. دانشمندان پس از مطالعه تابلوهای نقاشی شده از وی به این نتیجه رسیدند كه قد وی ۱۹۴ سانتی متر بوده است پس از مرگ زودرس برادر بزرگترش آرتور که همیشه مریض بود ، هنری ۱۲ ساله به اصلی ترین مدافع  تاج و تخت تبدیل شد. با این حال ، او نه تنها تاج و تخت و قدرت را به دست آورد ، بلکه تعهدات خاصی نیز به دست آورد: برای تقویت اتحاد با اسپانیا ، حاکم جوان مجبور شد با بیوه برادرش - شاهزاده خانم کاترین آراگون (شاهزاده اسپانیایی) ازدواج کند.البته بعد از تلاش های بی ثمر هنری هفتم که می خواست با عروسش ازدواج کند و با مخالفت کلیسا روبرو شد، تنها گزینه برای نگه داشتن کاترین آراگون در انگلستان ازدواج او با شاه هنری بود.
 

همسر اول - کاترین آراگون. پادشاه با او طولانی ترین زندگی را کرد

کاترین آراگون

هنری هشتم همسر

 

کاترین، برای ازدواج با برادر شوهر مرحوم خود، سوگند رسمی خورد كه در اولین ازدواج خود باكره مانده است - در غیر این صورت كلیسای كاتولیك رضایت این اتحادیه را نمی داد.
 
هنری هشتم  با همسر اول خود طولانی تر از همسرهای بعدی زندگی کرد - ۲۴ سال ، با این حال ، پس از ۱۵ سال زندگی مشترک ، ازدواج آنها به یک تشریفات خالص تبدیل شد و خوشبختی همسر و شوهر را به همراه نداشت. مشکل اصلی مسئله تولد وراث بود. پادشاه در رویای پسری بود که سلسله هنری تئودور  را ادامه دهد ، و کاترین یک دختر به دنیا آورد و ماریا نامگذاری شد. بعداً چندین فرزند دیگر در کنار همسران متولد شدند ، اما همه آنها به زودی درگذشتند.
 
هنگامی که ملکه کاترین در حدود ۵۰ سال سن داشت، شاه هنری حتی ۳۰ ساله نبود ، بنابراین پادشاه جوان تصمیم گرفت خود را از همسر سالخورده خود خلاص کند. دلایل مختلفی برای این امر وجود داشت: اولاً ، یک بحران در حال شکل گرفتن بود - قبل از آن ، زنان هرگز بر انگلیس حکومت نمی کردند. ثانیا ، هنری هشتم  عاشق یکی از کشنده ترین زنان تاریخ انگلیس به نام آنا بولین شد.
 

همسر دوم - آنا بولین  به خاطر او ، هنری هشتم دین همه انگلیس را تغییر داد.

آنا بولین

 

آن بولین خواهر کوچکتر ماریا بولین، یکی از عشاق سابق شاه بود. با نگاهی به روابط ناموفق خواهرش ، آنا برای مدت طولانی برای هنری غیرقابل نفوذ باقی ماند. حتی نسخه ای وجود دارد که پادشاه تصنیف معروف انگلیسی "آستین سبز" را به او اختصاص داده است .
 
معاصران آنا خاطرنشان كردند كه او برای دیگران بسیار جذاب بود ، اما در عین حال اصلاً مطابق با كانونهای زیبایی آن زمان نبود. در قرن شانزدهم در انگلستان ، مردان زنان چشم آبی با پوست سفید و دهان كوچك را ترجیح می دادند - چیزی شبیه به خواهر آنا. این نوع زیبایی "گل رز انگلیسی" نامیده می شد. و آنا بولین دختری نسبتاً قد بلند ، تیره پوست و قهوه ای با موهای تیره و دهان پهن بود. به هر حال ، در فیلم "دختر دیگر بولین" در سال ۲۰۰۸ به خوبی نشان داده شده است که میزان ظاهری خواهران چقدر متفاوت است.
 
دختر دیگر بولین (فیلم ۲۰۰۸)

دختر دیگر بولین (فیلم ۲۰۰۸)  فیلم هنری هشتم

 

سریال هنری هشتم

سریال هنری هشتم    هنری هشتم و آن بولین

هنری هشتم فیلم

(به انگلیسی: Henry VIII) یک مینی سریال ۲ قسمتی درام تاریخی بریتانیایی محصول سال ۲۰۰۳ از زندگی خصوصی هنری هشتم، یکی از پادشاهان انگلیس است.

 

آنا ،چنان هنری را مجذوب خود کرد که به خاطر او روند طلاق را آغاز کرد  - برای رنسانس ، این یک عمل ناشناخته بود. با این حال ، پاپ کلمنت هفتم از لغو این ازدواج خودداری کرد. این ازدواج برای کلیسای کاتولیک روم بسیار ارزشمند بود.
 
در ۱۵۳۲، با حمایت مجلس از کلیسای انگلستان از دستگاه پاپ جدا شده و ایجاد کلیسای خود را اعلام کرد - کلیسای انگلیکان . متکلمان جدید گفتند که پادشاه حاکم دولت و کلیساست ، بنابراین هنری هشتم  مسئول اعمال خود و فقط به خدا جوابگو است و نه به پاپ. بنابراین ، اسقف اعظم اخیر کانتربری ، منتخب ، بلافاصله، خبر از لغو ازدواج هنری هشتم   و كاترین آراگون داد.
 
پس از آن ، همسر سابق پادشاه هنری در اسناد رسمی منحصراً "شاهزاده خانم Dowager از ولز" نامیده شد. درست است ، کاترین از پذیرش انحلال ازدواج خود امتناع ورزید و بدین ترتیب خود را به تبعید محکوم کرد. او برای چندین سال در قلعه های مختلف نگهداری شد تا اینکه در سن ۵۱ سالگی درگذشت.
 

 آن بولین و هنری هشتم   هنری هشتم و آنا بولین در شکار هستند.

 
پس از آنکه آنا بولین رسماً همسر دوم هنری هشتم شد ، تاج گذاری کرد. به زودی وی همسر یک فرزند به دنیا آورد ، اما دوباره معلوم شد که یک دختر است - ملکه آینده انگلیس الیزابت اول. در این زمان ، هنری علاقه قبلی خود را به آنا از دست داده بود ، بنابراین او به دنبال دلیلی برای آزادی دوباره بود. آنا بولین به زنا و جادوگری متهم شد - گفته می شود او شاه را برای عروسی فریب داده است. زندگی این دختر به پایان رسید: او در سال ۱۵۳۶ اعدام شد. یک اعدام کننده ویژه از فرانسه برای اعدام نیز احضار شد .
 
قابل توجه است که بعداً دختر آنا، الیزابت اول تصویر مادر خود را بازسازی کرد. بنابراین آنا بولین در تاریخ به عنوان قهرمان اصلاحات در انگلیس شناخته شد ، که در تقویت قدرت سلطنت نقش داشت.
 

همسر سوم - جین سیمور محبوب ترین همسر پادشاه

جین سیمور زن هنری هشتم

جین سیمور همسر هنری هشتم 

 

منتخب بعدی جین سیمور بود  - خدمتکار سابق آن بولین. این دختر متعلق به یک خانواده نجیب بود و به گفته معاصران ، دقیقا برعکس آنا از نظر ظاهر و شخصیت بود. جین به عنوان دختری بور با پوست سفید با روحیه ای آرام و متوسط ​​توصیف می شود. او تجسم واقعی فروتنی و آرامش بود.
 
برای درباریان ، عاشقانه های پادشاه و خدمتکار موضوعی پنهانی نبود: هنری آشکارا به جین هدایا می داد و حتی قبل از اعدام آنا با او در ملاء عام ظاهر می شد. بنابراین ، هیچ کس تعجب نکرد که روز بعد از اعدام همسر قبلی خود ، هنری هشتم و جین سیمور به طور پنهانی با هم رابطه داشتند و ۱۰ روز بعد در کلیسای وایتهال ازدواج کردند. به زودی این دختر جین سیمور زن هنری هشتم و به طور رسمی ملکه انگلیس اعلام شد ، اما تاج گذاری نکرد: هنری هشتم ابتدا می خواست مطمئن شود که همسر جدیدش بی ثمر نیست.
 
پس از ۹ ماه ، جین در مورد بارداری خود به همسرش اعلام کرد. خوشحالی او هیچ حد و مرزی نمی دانست: او همسر خود را با توجه احاطه کرد و همه هوی و هوس او را برآورده کرد. او حتی یک پست عالی به برادر همسرش داد. در سال ۱۵۳۷ ، جین سیمور آرزوی بزرگ شاه هنری را برآورده کرد و  وارث پادشاه آینده "ادوارد پنجم" را به وی تحویل داد.
 
ادوارد پنجم

 

خوشبختی پادشاه کوتاه مدت بود. چند روز بعد از زایمان وضعیت همسرش بدتر شد و خیلی زوددر اثر تب زایمان درگذشت. بعداً ، هنری هشتم  اعتراف کرد که جین محبوب ترین همسر وی است.
 

همسر چهارم - آنا کلووسایا  اول ، هنری عاشق پرتره شد

 آنا کلووسایا

 

پادشاه هنری پس از مرگ همسر سوم خود ، سلامت جسمی و روحی او به وخامت گذاشت. او شروع به غلبه بر پارانویا و بی ثباتی عاطفی جدی کرد. علاوه بر این ، پادشاه پیش از این هنگام شکار پای خود را مجروح كرده بود و زخم عفونتکرده بود و گسترش عفونت زخم توسط پزشكان متوقف نشده بود. از آن زمان به بعد زخم به زخم درمانی نشده تبدیل شد. همه اینها باعث ایجاد تغییرات جدی در شخصیت شاه شد و ویژگی های استبداد در او آشکار شد.
با این وجود ، هنری نمی خواست وقت خود را به تنهایی بگذراند و دوباره تصمیم به ازدواج گرفت. علاوه بر این ، این خواسته اوضاع سیاسی کشور بود. همسر چهارم شاه از اشراف آلمانی ، آنا کلووسایا بود . اگر شما به افسانه اعتقاد دارید ، پس هنری از پرتره آنا بسیار تحت تأثیر قرار گرفت ، اما در یک جلسه شخصی از ظاهر همسر آینده بسیار ناامید شد.و گفت که او را دوست ندارد. از این گذشته ، آنا یک کلمه انگلیسی  نمی دانست.
 
پادشاه هنری

 

ازدواج آنها تنها ۷ ماه به طول انجامید و به گفته پادشاه ، او هرگز با همسرش رابطه صمیمی برقرار نکرد. دلیل رسمی ابطال ازدواج این واقعیت بود که آنا قبلاً عاشق یک دوک  بود. درست است ، همسر سابق هنری هنوز در انگلیس باقی مانده بود ، او حتی به مقامی مناسب نیز منصوب شد و عنوان غیر رسمی "خواهر محبوب پادشاه" به او تعلق گرفت . پس از طلاق ، او روابط دوستانه با سلطنت را حفظ کرد و در ششمین عروسی هنری شاهد شد.
 

همسر پنجم - کاترین هوارد  پرشورترین عشق پادشاه

کاترین هوارد
در ۴۹ سالگی ، شاه عاشق دختر عموی آنا بولین ، کاترین هوارد شد. او خدمتکار افتخاری آنا از Cleves بود. با دیدن کاترین جوان ، هنری با شور و شوق عاشق او شد و خیلی زود آنها ازدواج کردند. پس از آن ، به نظر می رسید که هنری برای چندین سال جوان تر شده و  علاقه هایی خود را که قبلا از دست داده بود، از سر گرفت. همسر جوان شاه بسیار مهربان و ساده لوح بود ، هنری او را "گل رز بدون خار" نامید.
 
با این حال ، به زودی کاترین شروع به از دست دادن تمایل همسر خود کرد ، زیرا او در اقدامات خود بسیار بی دقت بود. به زودی پادشاه از کفر زن خود مطلع شد. درست است ، به جای عصبانیت ، او شروع به حسادت و شکایت کرد که سرنوشت زندگی خانوادگی شادی به او نداده است. به طریقی ، كاترین هوارد به دلیل خیانت به اعدام محكوم شد. به زودی وی در ملا عام اعدام و در كنار آنا بولین دفن شد.
 

ششم و آخرین همسر هنری هشتم - کاترین پار

همسر هنری هشتم

 

در زمان ملاقات با هنری، کاترین پار ۳۰ سال داشت و او تازه بیوه شده بود (دو بار بیوه شده بود). پادشاه این زن را دعوت کرد تا بر پیری پیروز شود ، زیرا او  حسن نیت و آرامش خود را نشان داد. خیلی زود ، این زوج در ویندزور ازدواج کردند.
 
از همان روزهای اول زندگی متاهلی ، كاترین شوهر پیر و بیمار خود را با احتیاط و گرمی مراقبت كرد. بنابراین می توانیم بگوییم که سرانجام هنری شادی خانواده خود را پیدا کرد. علاوه بر این ، همسر جدید به سرعت با دختر هنری هشتم ، ملکه الیزابت دختر هنری هشتم ، شاهزاده الیزابت پادشاه و وارث تاج و تخت شاهزاده ادوارد زبان مشترکی پیدا کرد.
 
با این حال ، در برخی از مواقع ، سلامتی پادشاه هنری بسیار رو به وخامت میگذاشت ، وی بسیار چاق شد و دیگر نتوانست دولت را به طور کامل کنترل کند. او همچنین بسیار مشکوک شد ، در همه جا توطئه می دید. این شک از اطرافیان وی ، که شروع به پخش شایعه در اطراف کاترین کردند شروع شد. چندین بار هنری تصمیم به دستگیری همسر خود گرفت  و او به معنای واقعی کلمه در آستانه مرگ قرار گرفت. کاترین با مرگ ناگهانی شاه، از سرنوشت غم انگیز، نجات یافت.
 
کمتر از شش ماه بعد ، ملکه Dowager با بارون توماس سیمور ازدواج کرد و پسر هنری هشتم ، ادوارد ششم ، تاج و تخت را تصاحب کرد.
 
philipmould-company-franco-netherlandish-school-king-henry-viii-1491-1547-c.-1525-30.jpg

10 واقعیت ناشناخته درباره هنری هشتم 

شاه هنری هشتم احتمالاً یکی از مشهورترین پادشاهان انگلیس در تمام دوران ها است. فقط داستانها ، سریالهای تلویزیونی و فیلمهای بی شماری درباره او وجود دارد. هنری هشتم بیشتر به چاق بودن ، ولع مصرف ناسالم برای سر بریدن مشهور است و در 38 سال سلطنت خود 6 همسر داشت. با این حال ، این پادشاه از خاندان تودور نه تنها به دلیل فوق معروف شد.

 

 1. هنری سمبل جنسی انگلیس در زمان خود بود

 در تمام پرتره های شاه هنری که تا به امروز باقی مانده است ، او معمولاً به عنوان مردی با ریش و اضافه وزن بسیار تصویر می شود. با این حال ، در سالهای جوانی ، او در واقع به عنوان یک سمبل جنسی شناخته می شد. هنری هشتم نه تنها به خاطر پول و قدرتش در بین خانم ها محبوب بود ، بلکه شاه هنری به خاطر ظاهرش نیز مورد تحسین قرار گرفت.  شاه هنری همچنین برای زمان خود (191 سانتی متر) بسیار قد بلند بود و موهای قرمز روشن داشت. هنری همچنین به لطف عشق به شکار و تنیس ، هیکل ورزشی داشت و به ویژه پادشاه آینده با "شش مکعب" روی شکمش مشهور شد. فقط پس از تصادف  در بزرگسالی  منجر به آسیب دائمی در پا شد .

 

2. پادشاه هنری هرگز قصد سلطنت نداشت

اگرچه او مسلماً یکی از مشهورترین پادشاهان انگلیس در تمام دوران است ، اما هنری هشتم هرگز قصد سلطنت را نداشت. این دو دلیل دارد. نخست ، پدر وی ، هنری هفتم ، پس از نبرد بوسورث در سال 1485 تاج و تخت را از پادشاه ریچارد سوم گرفت و بنابراین پادشاه بر حق انگلستان نبود. در حقیقت ، ادعای هنری هفتم برای سلطنت بسیار ضعیف بود. او نوه پسر چهارم پادشاه ادوارد سوم توسط همسر سوم خود بود. اگر تداوم ادامه داشت ، هنری هرگز حتی به تاج نزدیک نمی شد. علاوه بر این ، هنری هشتم یک برادر بزرگتر به نام آرتور داشت که پس از مرگ پدرش قرار بود به سلطنت برسد. اما آرتور در حالی که تنها 15 سال داشت درگذشت و هنری را به عنوان تنها وارث خود باقی گذاشت.

 

3. هنری هشتم هر روز 5000 کالری مصرف می کرد

اگرچه مشخص است که هنری هشتم در سالهای آخر عمر خود دارای اضافه وزن بود ، اما تصور اینکه چقدر چاق بود دشوار است. با این حال ، حتی یک نگاه اجمالی به فهرست روزمره او ، درک دلیل چرا "جاق" بودن پادشاه را آسان می کند. او هر روز حدود 13 بار غذا می خورد و رژیم غذایی او عمدتاً شامل گوشت (مرغ ، بره ، گوشت خوک ، خرگوش ، قو ، طاووس و گوشت گوزن) بود. او نه تنها زیاد غذا می خورد ، بلکه هر هفته حداکثر 35 لیتر شراب قرمز و شراب شیرین می نوشید. به طور متوسط ​​، تعداد کالری روزانه حدود 5000 کالری بود که امروز دو برابر حد توصیه شده برای یک فرد فعال است. جای تعجب نیست که یکی از زره های سالم مانده از او (که اکنون در برج لندن به نمایش گذاشته شده است) دارای دور کمری به ابعاد 132 سانتی متر است!

 

6wives.jpg

4- پادشاه هنری به طرز شگفت انگیزی محتاط و خجالتی بود

علی رغم این واقعیت که هنری هشتم در تمام زندگی خود شش همسر داشت ، به احتمال زیاد این پادشاه در اتاق خواب و زندگی خصوصی هنری هشتم بسیار خجالتی بود. شناخته شده است که در طی سالها پادشاه هنری معشوقه های بی شماری داشته است که برخی از آنها صاحب فرزند شده اند ، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه وی اقدام به انجام اعمال جنسی غیرمعمول با آنها کرده است ، وجود ندارد. اگرچه پادشاه هنری علاقه زیادی به زنان داشت ، اما به نظر می رسد كه او ترجیح داده است كه به روشهای عشق ورزیده "امتحان شده و واقعی" پایبند باشد و گفته می شود كه با دانش جنسی آن بولین شوكه شد كه سرانجام تسلیم قانع شدن وی شد. در حقیقت ، هنگامی که آنا به جادوگری و زنا و "بخاطر خوابیدن با صد مرد" به محاکمه کشیده شد ، "رفتارهای فرانسوی در اتاق خواب" او مورد اعدام قرار گرفت و پس از آن اعدام شد.

 

5- هنری هشتم اولین پادشاه انگلیسی بود که کتاب نوشت

شکی نیست که هنری هشتم فردی فوق العاده باهوش و تحصیل کرده بود. او حداقل به سه زبان تسلط داشت و در بسیاری از زمینه های علوم ، از الهیات گرفته تا پزشکی تسلط کامل داشت. با این حال ، بیشتر مردم کاملاً بی اطلاع هستند که وی اولین پادشاه انگلیس بود که کتاب خود را نوشت و منتشر کرد. در سال 1521 ، هنری هشتم در پاسخ به چالش 95 رساله مارتین لوتر ، کتاب دفاع هفت مقدسین (لاتین Assertio Septem Sacramentorum) را منتشر کرد.  پاپ  لقب "مدافع ایمان" را برای این كتاب به پادشاه اعطا كرد.

 

6. پادشاه هنری آهنگ "Greensleeves" گرینسلیوز را ننوشت

برای نسل ها ، مردم آهنگ "Greensleeves"  گریناسلیوز را با هنری هشتم همراه کردند. با این حال ، سلطان تودور در واقع این آهنگ را ننوشت. در حالی که این تصنیف تقریباً به یقین توسط شخصی در دربار سلطنتی پادشاه هنری نوشته شده است ، خود سلطان هیچ ارتباطی با ایجاد آن نداشت. با این حال ، پادشاه نوازنده بسیار متبحری بود که توانایی نواختن عود وفلوت ریکوردر را داشت و چندین قطعه موسیقی از جمله Hanging Out with Good Company ساخت. شاید بهترین نمونه باقی مانده از نبوغ موسیقی وی ، نسخه خطی هنری هشتم باشد ، مجموعه ای متشکل از بیش از 100 قطعه و آهنگ ساز که توسط چندین نوازنده خارجی و درباری هنری هشتم نوشته شده است. تقریباً یک سوم این مجموعه (حداقل 33 اثر) توسط شخص شاه هنری گردآوری شده است.

 

26ARTSNJ1-superJumbo.jpg

سریال هنری هشتم

7. شاه هنری بسیار نگران سلامتی خود بود

پادشاه هنری حتی در سن جوانی و سلامتی بسیار از مرگ و بیماری می ترسید. وی به ویژه از ابتلا به طاعون و "تعریق انگلیسی" ، دو بیماری که در انگلیس در زمان هنری هشتم  شایع بود ، می ترسید.. او چنان از آلوده شدن می ترسید که از هر کسی که بتواند به آن بیماری مبتلا شود دور می ماند و وقتی شیوع "عرق انگلیسی" در لندن در سالهای 1517 و 1518 مشاهده شد ، هنری تقریباً یک سال شهر را ترک کرد. او حتی در بعضی از مواقع از پذیرفتن سفرا امتناع می ورزید ، و همچنین (علی رغم علاقه زیادی که به وی داشت)حتی تا پایان اپیدمی حتی در سال 1528 از نزدیک شدن به آن بولین خودداری کرد.آن‌پولین همسر هنری ششم به این بیماری دچار شد، اما شفا یافت. این احتمال وجود دارد که مرگ برادرش آرتور پسر بزرگ پادشاه هنری هفتم در 15 سالگی به علت تعریق انگلیسی باشد ، اما ترس او از بیماری به حدی بود که پادشاه خواستار شد پزشکان هر روز صبح او را ببینند.

 

8- هنری یک گروه خونی نادر داشت

یکی از واقعیت هایی که همه در مورد هنری هشتم می دانند دشواری وی در باردار کردن برای یک وارث مرد است. امروز اعتقاد بر این است که خون او واقعاً مقصر بوده است. یک نظریه مدرن وجود دارد که نشان می دهد شاه هنری ممکن است یک گروه خونی نادر داشته باشد که برای گروه آنتی ژن Kell مثبت بوده است. این بدان معنی است که در طول بارداری ، مادران آنتی بادی هایی تولید می کنند که جنین های آینده را "سقط " می کند. از آنجا که کاترین آراگون و آن بولین در اواخر بارداری سقط جنین زیادی داشتند و دو پسر هنری (ادوارد ششم قانونی و هنری فیتزروی ، حرامزاده از معشوقه الیزابت بلونت) در نتیجه ، این نظریه  ممکن است کاملاً  مناسب باشد.

 

9. ممکن است پادشاه هنری از سندرم مک لئود رنج برده باشد

اکثر مردم می دانند که هنری هشتم خلق و خوی وحشتناکی داشت و مستعد بروز خشم بود ، اما دلایل این امر هنوز ناشناخته است. هاینریش در دوران خود به دلیل رفتارهای غیرقابل پیش بینی خود ، شناخته می شد. وی در زمان سلطنت خود بیش از هر پادشاه انگلیس سر برید و بسیاری از آنها از نزدیکان و نزدیکان شاه هنری بودند. وی نه تنها دو همسر خود را محکوم کرد بلکه برای تعدادی از مشاوران و نزدیکان خود از جمله توماس کرامول و توماس مور نیز احکام اعدام را امضا کرد. نظریه های اخیر نشان می دهد که هاینریش ممکن است از سندرم مک لئود رنج برده باشد که باعث اختلال شناختی می شود و همچنین تعدادی از مشکلات جسمی دیگر که هاینریش نیز تجربه کرده است.سندرم نوروآکانتوسیتوز مک لود یک اختلال نورولوژیکی می باشد که تقریبا منحصرا در پسران و مردان دیده می شود.

 

10. هنری ریش را به نمادی از وضعیت تبدیل کرد

پرتره های مشهورترین پادشاه انگلیس معمولاً او را با ریش و سبیل چشمگیر به تصویر می کشند. با این حال ، به طور گسترده ای شناخته شده است که هنری مالیات ریش را وضع کرد . در این سال ها مالیات های عجیب و غریبی وجود داشته است ، اما مالیات ریش پادشاه هنری  یکی از عجیب ترین ها بود. در سال 1535 ، پادشاه خواستار پرداخت مالیات توسط هر شخصی که ریش را می زند ، شد و میزان مالیات بسته به وضعیت اجتماعی صاحب آن متفاوت بود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Claudiaren 126 :

    آیا او واقعاً همانطور که می گویند هنری هشتم بی رحم بود؟ سلطنت در انگلیس قرن هاست که وجود داشته است و پادشاهان در طول تاریخ غیرمعمول طولانی و غنی این کشور ، خیلی سریع جای یکدیگر را گرفتند. با این حال ، یکی از مشهورترین حاکمان هنری هشتم باقی مانده است و معاصران و مردم زمان ما به هیچ وجه علاقه ای به شایستگی های سیاسی پادشاه ندارند. واقعیت این است که پادشاه لقب غم انگیز "ریش آبی" را دریافت کرد و انجمن هایی با یک افسانه وحشتناک را تداعی کرد. هنری هشتم اغلب از شر همسران خود خلاص می شد. وی شش بار ازدواج کرد ، اما تنها آخرین همسر سرنوشتی داشت که در وضعیت ملکه باقی بماند و از سلطنت بیشتر بگذرد. چه اتفاقی برای زنان دیگر شاه هنری افتاده است؟ آیا هنری هشتم واقعاً همانطور که می گویند بی رحم بود؟ مقاله رو که خوندم علت را فهمیدم

    1400/4/21 10:38
  • Claudiaren 126 :

    فاجعه آن بولین هنری معشوقه های زیادی داشت که فرزندان نامشروع از آنها ظاهر می شدند. او علاقه زیادی به زنان جدید داشت ، اما خیلی زود از آنها سیر می شد شخصیت واقعاً غیرمعمول و مهلک در زندگی پادشاه ، محبوب او آن بولین بود. برخلاف خواهرش ماریا ، که انتظار سرنوشت یک عاشق معمولی رها شده سلطنت را داشت ، آنا تصمیم گرفت که به چیز کمی بسنده نکند. وی اظهار داشت که با شاه "رابطه گناهکارانه" نخواهد داشت. برای قانونی شدن این رابطه ، او مجبور شد همسرش را طلاق دهد و آنا را ملکه جدید کند. با این حال ، در آن زمان تقریباً ترتیب دادرسی طلاق غیرممکن بود ، اما چگونه می توان جلوی شاه هنری را گرفت که از اشتیاق زیادی ملتهب شده بود؟

    1400/4/21 11:54
  • Claudiaren 126 :

    هنری هشتم بازی را بر کار ترجیح می داد وقتی هنری به سلطنت رسید ، به نظر می رسید که او فلسفه کار کردن برای زندگی را دنبال کرده است ، نه اینکه برای کار زندگی کند. بیشتر صبح ها او تا ساعت هشت از خواب بلند نمی شد . هنگامی که از رختخواب خارج می شد ، شکار یا هاوکینگ را به کار حکمرانی ترجیح می داد. هنگامی که فعالیت های او در فضای باز به پایان می رسید ، هنری می توانست برای انجام برخی از تعهدات خود وقت پیدا کند ، اما کار باید به سرعت تمام می شد - شب های او معمولاً با رقص ، قمار یا کارت بازی پر می شد.این بدان معنا نیست که شاه هنری مرد مسئولی نبوده است - او به طور منظم با منشی و سفیران خود ملاقات می کرد ، شاه هنری حافظه عجیبی داشت که به او کمک می کرد تا مجموعه ای از تصمیمات پادشاهی را اتخاذ کند. اما ضمن حاکمیت بر سرزمین ، او همچنین اطمینان حاصل می کرد که از کار خود لذت ببرد.

    1400/4/21 13:34
  • Claudiaren 126 :

    هنری هشتم هنگامی که در سال 1547 درگذشت نزدیک به 400 پوند (181 کیلو گرم ) وزن داشت. در سالهای بعد ، پادشاه از زخم دردناک در پاهای خود رنج می برد و در ایستادن و راه رفتن مشکل داشت.

    1400/4/21 13:39
  • Claudiaren 126 :

    نظریه های مختلفی وجود دارد که سعی در توضیح رفتار وی دارند هنری هشتم چند قرن است که مرده است ، اما محققان و زندگینامه نویسان هنوز تعجب می کنند که چگونه پارانویا ، بی ثباتی و رفتار استبدادی او را در سالهای بعد توضیح دهند در میان نظریه ها: هنری سیفلیس داشت: احتمالاً نه ، زیرا این گمانه زنی ها به طرز باورپذیری رد شده است. به عنوان مثال ، اگر به هنری جیوه داده می شد - درمان اصلی سیفلیس در آن زمان - پنهان کردن عوارض جانبی تقریباً غیرممکن بود. یک حادثه باعث آسیب مغزی شد: پادشاه هنری در سال 1536 یک حادثه جدی حرکتی داشت ... اما بعد از آن تغییر ناگهانی شخصیتی از خود نشان نداد ، بنابراین این نظریه نیز جای سوال دارد. هنری سندرم مک لئود داشت: این سندرم می تواند مسائل حرکتی بعدی هنری را به حساب آورد. همچنین منجر به اختلال شناختی می شود. سرانجام ، این به گروه خونی Kell گره خورده است ، بنابراین مشکلات بارداری (سقط جنین های مکرر) که همسران پادشاه هنری تجربه کرده اند ، نشانه دیگری به نفع آن است. تحقیقات آینده هرچه را اثبات کند (یا رد کند) ، مطمئناً مردم همچنان به کشف آنچه که نام شاه هنری را تیک زده است علاقه مند خواهند بود.

    1400/4/21 13:44

بیشتر بخوانید