عادت هایی که ظاهرا برای سلامتی خوب است

7 عادت که ظاهرا برای سلامتی خوب است ، اما در واقع هیچ معنایی برای آنها وجود ندارد (و بعضی اوقات یک آسیب جدی است)
برای حفظ سلامتی یا کاهش وزن قوانین زیادی وجود دارد که ما از آنها پیروی می کنیم یا سعی می کنیم از آنها پیروی کنیم. با این وجود ، برخی از آنها بی فایده یا حتی برای بدن مضر هستند.
ما در sayarak.com  فهمیدیم  که پزشکان و دانشمندان در این باره چه می گویند ، و عاداتی را که باید مورد بررسی قرار بگیرند ، جمع آوری کردیم تا تصمیم بگیریم که آیا واقعاً به آنها احتیاج داریم.
 

 

آیا برای کاهش وزن و لاغری آب را با لیمو بنوشیم

آیا برای کاهش وزن و لاغری آب را با لیمو بنوشیم
تسریع در متابولیسم و ​​چربی سوزی - این خواص با یک برش لیمو به آب نسبت داده می شود که نوشیدن آن هر روز صبح و ترجیحا در طول روز است. اما  متخصصان گوارش می گویند که نوشیدن آب با  لیمو یا بدون لیمو ، یعنی نوشیدنی بدون کالری برای کاهش وزن کافی است. هیچ چیزی برای سوزاندن و سوخت و ساز وجود ندارد. اگر آب خنک باشد ، می توانید چند کالری مصرف کنید ، اما بستگی به این ندارد که حاوی لیمو باشد یا نه.
 
آب هیدراتاسیون لازم را فراهم می کند تا اندام ما به طور عادی عملکرد داشته باشد.
 
عامل "کاهش وزن": مصرف منظم آب است تا معده را پر کند ، به این معنی که مغز شما از فکر کردن در مورد غذا دست بکشد ، اما خود لیمو به طور جادویی چربی را نمی سوزاند.
 
با این وجود مقدار کمی ویتامین C ممکن است همراه با آن وارد بدن شود.علاوه بر این ، برخی از افراد ممکن است در صورت طعم لیمو مایع بیشتری بنوشند.
 

 

آیا گلوتن را باید حذف کنیم

آیا گلوتن مضر است
صحبت در مورد اثرات مضر گلوتن روی بدن با بیماریی به نام بیماری سلیاک همراه است. این یک عدم تحمل مطلق گلوتن است و حدود 1٪ از کل ساکنان زمین از این بیماری رنج می برند. همچنین شرایطی وجود دارد که گلوتن می تواند بر بدن تأثیر منفی بگذارد - این حساسیتی است که می تواند مانند سایر پروتئین های غذایی، بدن را تحریک کند. و شرط سوم که پزشکان خاطرنشان می کنند حساسیت به گلوتن است ، وقتی فرد با استفاده از آن به طور مداوم در روده احساس درد می کند ، دچار نفخ می شود و مستعد سردرد و درد مفاصل است.
 
تأثیر منفی گلوتن بر روی افراد سالم اثبات نشده است.
 
علاوه بر این ، پزشکان توجه دارند که به استثنای گلوتن ، افراد غالباً خود را از مواد غذایی غلات سبوس دار در رژیم غذایی محروم می کنند. پزشکان به کاهش کلی امید به زندگی ، از جمله  عدم وجود مقدار مناسب غذاهای غلات کامل در رژیم غذایی ، اشاره می کنند.
 

 

آیا برای سلامتی از خوردن چربی ها خودداری کنیم

آیا برای سلامتی از خوردن چربی ها خودداری کنیم
چربی موجود در محصولات به صورت ناخودآگاه به عنوان چیز بد تلقی می شود. اما امتناع از غذاهای دارای چربی طبیعی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. بله ، چربی های اشباع شده و چربی های ترانس باید از رژیم غذایی حذف شوند - مایونز ، غذاهای آماده و فست فودی ، مارگارین و سایر محصولات مشابه هیچ چیز خوبی برای سلول ها به ارمغان نمی آورد.
 
اما چربی های اشباع نشده باید در رژیم غذایی گنجانده شود: اینها پنیر ، آجیل ، ماهی روغنی ، روغن های گیاهی و لبنیات هستند.
 
رژیم غذایی کم چربی و غذاهای کم چربی موجود در رژیم غذایی باعث کند شدن متابولیسم می شود. و هنگام انتخاب به نفع یک کالای خاص ، باید به محتوای چربی آن ، بلکه به کالری و میزان خورده شدن آن توجه کنید . متخصصان تغذیه همچنین خاطرنشان می کنند که ما آماده مصرف مقادیر زیادی از محصولات با عنوان "کم چربی" هستیم که اشتباه است.
 

 

آیا دویدن برای سلامتی مفید است

آیا دویدن برای سلامتی مفید است
برای افرادی که به ندرت یا گاهی اوقات برای ورزش می روند ، پزشکان توصیه می کنند که نه با دویدن ، بلکه با پیاده روی سریع شروع کنند. سرگرمی ناگهانی برای دویدن می تواند برای سلامتی فرد آماده نشده خطرناک باشد ، به خصوص اگر وزن زیادی وجود داشته باشد.
 
مشکلات مفاصل ، ضخیم شدن دیواره های قلب ، تأثیر منفی بر روی دیسک های بین مهره ای می گذارد و چنین مشکلاتی می تواند با سوء استفاده از دویدن ایجاد شود.
 
حتی اگر به اندازه کافی آموزش دیده باشید ، توصیه نمی شود بیش از 50 دقیقه در روز ورزش کنید.
 

 

ما از پروبیوتیک ها استفاده می کنیم و پری بیوتیک ها را فراموش می کنیم

تفاوت پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها
این دو مفهوم اغلب اشتباه گرفته می شوند ، اما موارد زیر را باید به خاطر داشت .
پروبیوتیک ها موجودات زنده ای هستند که میکرو فلور روده را تشکیل می دهند ، با میکروارگانیسم های مضر مبارزه می کنند و تقویت ایمنی بدن را بالا می برند. اینها  بیفیدوباکتری ها و لاکتوباسیل ها هستند. تعداد آنها را می توان با استفاده از فرآورده های شیر تخمیر شده و محصولات ترشی طبیعی -ترشی کلم و خیار شور بالا برد.
 
prebiotics پری بیوتیک ها ترکیبات شیمیایی هستند ، مواد تشکیل دهنده مواد غذایی که هضم نمی شوند ، جذب نمی شوند ، اما توسط میکرو فلور روده بزرگ انسان تخمیر می شوند و رشد و فعالیت حیاتی پروبیوتیک ها را تحریک می کنند. موجود در غذاهایی مانند موز ، گوجه فرنگی ، غلات کامل ، کاسنی و غیره.
 
پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها در رابطه با هم کار می کنند ، بنابراین ، برای این که میکرو فلور روده طبیعی باشد ، این تعادل باید حفظ شود.
 

 

آیا به جای شکر از شیرین کننده استفاده کنیم

آیا به جای شکر از شیرین کننده استفاده کنیم
هنگام مصرف شیرین کننده ها ، بدن منابع خود را از اسید آدنوزین تری فسفریک (منبع اصلی انرژی) از دست می دهد. غلظت گلوکز در سلول ها کاهش می یابد ، زیرا معمولاً بدن ذخایر خود را دقیقاً از محصولات حاوی قند و خود قند جبران می کند.
 
این کمبود منجر به کاهش سنتز مواد مهم می شود که برای عملکرد صحیح مغز انسان و سیستم عصبی مرکزی ضروری است.
 

 

آیا روغن های دیگر را با روغن نارگیل جایگزین کنیم

آیا روغن های دیگر را با روغن نارگیل جایگزین کنیم
روغن نارگیل یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی سالهای اخیر است ؛ این امر با تأثیرگذاری بر میزان متابولیسم و ​​توانایی کاهش کلسترول بد ، به حساب می آید.
 
با این حال ، طبق تحقیقات ، روغن نارگیل باید با احتیاط مصرف شود.
 
دانشمندان می گویند ، سودمندی روغن نارگیل به این بستگی دارد که دقیقاً چه چیزی را در رژیم غذایی خود جایگزین کنید. هنگام صحبت از کره ، روغن نارگیل ممکن است اثر خنثی داشته باشد یا سطح کلسترول بد را کمی پایین بیاورد. اگر آنها تمام روغنهای گیاهی را در رژیم غذایی جایگزین کنند ، سطح کلسترول بد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. یعنی سودمندی روغن نارگیل بسیار اغراق شده است ، و میزان کم بیماری قلبی عروقی در کشورهایی که روغن نارگیل به طور طبیعی رواج دارد ممکن است به عوامل دیگری نیز بستگی داشته باشد - سبک زندگی ، ویتامین ها ، محیط زیست.
 
و عادت های غذایی شما چیست؟در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید