جو بایدن کدام خودرو را ترجیح می دهد

در

جو بایدن

 

نیازی به گفتن نیست ، جو بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، یک فرد ثروتمند محسوب می شود. علاوه بر این ، او در مورد اتومبیل یک آمریکایی واقعی است. بایدن ماشین ها را می فهمد و علاوه بر این ، آنها را خیلی دوست دارد. و مهمتر از همه ، او خوب رانندگی می کند و حتی می داند چگونه کلاسهای بدلکاری کاملاً هنری را انجام دهد. با این وجود قلب جوزف فقط به یک ماشین تعلق دارد که دلش برای این خودرو تنگ می شود و دوستش دارد.

 

شورلت کوروت
ماشین مورد علاقه جو بایدن.  | عکس

 

جو بایدن عاشق اتومبیل است و دوست دارد خودش رانندگی کند. درست است ، برای یک سیاستمدار ، استفاده از چنین "شادی های ساده زندگی" ممکن نیست. جوزف در 8 سال گذشته فعالیت سیاسی خود به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا خدمت کرده است. و مطابق با قوانین کشور خود ، شخصی در چنین موقعیتی حق رانندگی مستقل با اتومبیل را ندارد. او فقط می تواند با استفاده از خدمات راننده با خودرو تردد کند. خود بایدن بارها و بارها شکایت کرده است که فرصت چرخاندن فرمان را از دست می دهد و حتی چندین قانون کشور را نقض کرده است. 

 

جو بایدن

بایدن ساخت آمریکا را ترجیح می دهد.  | عکس


عشق جو به اتومبیل را پدرش که در دهه 1960 فروشنده اتومبیل بود ، القا کرد. و اگر دونالد ترامپ به دلیل عشق به مدلهای لوکس ، گران قیمت  ماشین معروف است ، جوزف بایدن در سلیقه خود بسیار خویشتندار است. این سیاستمدار فقط اتومبیل های داخلی آمریکایی را ترجیح می دهد. جو بیشتر از همه شورولت را دوست دارد. از جمله اینکه ماشین اصلی زندگی او متعلق به این مارک خاص است. جالب اینجاست که بایدن کره ای را دوست ندارد و تقریباً از ماشین های آلمانی متنفر است. او به خصوص از نزدیک شدن به پورشه بیزار است.

 

tachkadliapremiera3.jpg

 او نمی تواند طبق قوانین ایالات متحده رانندگی کند.  | عکس


ماشین اصلی زندگی جوزف ، شورلت کوروت کلاسیک 1967 بود و هست. ماشین هنوز در پارکینگ سیاستمدار در شرایط عالی است.  او احساسات عمیقی به شورلت کوروت کلاسیک 1967 دارد ، زیرا کانورتیبل هدیه عروسی پدرش است. جو خوشحال است که ماشین را به هرکسی که به دیدار او می آید نشان می دهد.

 

شورولت کوروت ZR1

خودرو شورولت کوروت ZR1 اما اتومبیلی که بایدن آرزوی آن را دارد.  عکس


در همان زمان ، جوزف به صراحت به سوالات روزنامه نگاران در مورد اینکه سیاستمدار در دوران پیری چه نوع اتومبیلی برای خود دوست دارد ؟ شورولت کوروت ZR1 پاسخ می دهد. این قوی ترین نسخه کوروت تا به امروز است. این خودرو به واحد قدرت LT5 با حجم 6.2 لیتر و عملکرد 766 اسب بخار مجهز شده است. حتی در نسخه اصلی نیز این خودرو به کمک فنر کنترل الکترونیکی مجهز شده و از چرخ های 285/30 ZR19 و 335/25 ZR20 استفاده می کند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

حتی رئیس جمهور فریب خورد! چگونه یک آمریکایی در توییتر وانمود کرد خواهر ترامپ است؟

در

ترامپ

آمریکایی با حساب کاربری  تقلبی به نام خواهر رئیس جمهور، ترامپ را در توییتر فریب داد


برای چندین ماه ، جاش هال 21 ساله آمریکایی در توییتر خود را به عنوان بستگان دونالد ترامپ نشان می داد و نظریه های توطئه و جعلی را منتشر می کرد تا این که رئیس جمهور آمریکا خودش معتقد شد که با خواهرش صحبت می کند. جاش هال به عنوان یک کارمند عادی سرویس تحویل موفق شد هزاران نفر را فریب دهد .
 

از فوریه 2020 ، جاش هال 21 ساله در حال ثبت حساب های جعلی توییتر است که در نقش سیاستمداران ، مقامات و حتی بستگان دونالد ترامپ ظاهر می شود . به گزارش نیویورک تایمز ، جاش هال فهمید که شوخی او زمانی بیش از حد معنی دار شد که حتی رئیس جمهور ایالات متحده باور کرد که وی در حال گفتگو با خواهر خودش است!


جاش هال خودش به عنوان  تحویل دهنده کالا کار می کند و به اعتراف خودش ، از حامیان سیاست های ترامپ است. وی با استفاده از حساب های ساختگی توییتر خود ، نظریه های مختلف توطئه را در شبکه اجتماعی منتشر می کرد ، از جمله شایعاتی مبنی بر اینکه دولت آمریکا می خواهد کل جمعیت کشور را مجهز به ریز تراشه  کند. وی همچنین ادعا کرد جان اف کندی جونیور که در یک سانحه هوایی جان خود را از دست داد ، در واقع زنده است و جایگزین مایک پنس به عنوان معاون رئیس جمهور خواهد شد.

 

هال می گوید "من هیچ قصد بدی نداشتم، فقط می خواستم تمام MAGA [آمریکا را دوباره بزرگ بسازیم - شعار دونالد ترامپ] را جمع کنم و کمی لذت ببرم. "

این آمریکایی اعلام کرد که پس از مسدود شدن حساب توییتر وی به دلیل نقض قوانین پلت فرم ، تصمیم گرفت افراد دیگری را به تصویر بکشد. اولین "قربانی" جاش هال ، فرماندار سابق ایلینوی ، رود بلاگوژویچ بود که به جرم رشوه خواری محکوم شد. ترامپ امسال بلاگوژویچ را عفو کرد و از نظر برخی از محافظه کاران شخص دوم را متحد رئیس جمهور کرد.

 

هال در یک حساب کاربری به جای آواتار با نام بلاگوویچ و عکس او نوشت: "اوباما ویروس کرونا را شروع کرد." نمایه نشان داد که این یک حساب تقلیدی است ، که توسط قوانین توییتر منع نشده است. قبل از اینکه خدمات سرویس هنوز جلوی جعلی بودن را بگیرد ، بیش از 26 هزار نفر در آن مشترک بودند. اینکه آیا آنها می دانستند اخبار Blagojevich جعلی را دنبال می کنند هنوز ناشناخته مانده است.

 

پس از آن ، هال یک حساب به نام دکتر دبورا بیرکس ، هماهنگ کننده کاخ سفید برای مبارزه با COVID-19 ثبت کرد. از طرف وی توئیتی منتشر شد که در آن گفته بود "رسانه ها شما را در مورد ویروس فریب می دهند" و عامل بیماری زایی توسط برخی نیروها ایجاد شده تا اقتصاد کشور را نابود کند. 

 

این پیام مورد توجه کافی قرار نگرفت و جاش هال تصمیم گرفت به خانواده رئیس جمهور ترامپ روی آورد.

وی در ویکی پدیا بررسی کرد ، کدام یک از نزدیکان رئیس دولت هنوز حساب توییتر ندارند و اولین کسی بود که "ثبت نام" رابرت ترامپ ، برادر رئیس جمهور  آمریکا را انجام داد.

 

حساب جعلیBigRobTrump به سرعت 25000 دنبال کننده را جمع کرد. وی همچنین نظریه های توطئه را گسترش داد. مشخص نیست که آیا جاش هال خودش به آنچه نوشته ایمان داشته است یا اینکه صرفاً سعی در جلب توجه به خودش داشته است.


در ماه اوت ، رابرت ترامپ درگذشت ، و هال شروع به تظاهر به سایر اعضای خانواده رئیس جمهور کرد ، از جمله برادرزاده اش فرد ترامپ سوم و پسر کوچک تر بارون ترامپ. 

 

توییتر

با این حال ، نقش غیر منتظره هال تنها زمانی اتفاق افتاد که وی تصمیم گرفت نقش خود را به عنوان خواهر بزرگتر دونالد ترامپ ، الیزابت ترامپ-گراو ، بازی کند که از زمان انتخاب برادرش به عنوان رئیس جمهور ، به سختی حتی یک اظهارات علنی انجام داده بود.

 

هال از طرفTheBettyTrump نوشت. "انتخابات گذشته باعث شد سکوت خود را بشکنم. برادرم دان برنده شد. "

 

این توییت ویروسی شد و فقط در مدت یک روز ، این نمایه حدود 20 هزار دنبال کننده جدید دریافت کرد. یکی از پرتال های اینترنتی این پیام را به عنوان خبر دریافت کرد و بیان داشت که خواهر ترامپ قبلاً هرگز در مورد سیاست صحبت نکرده است ، اما حتی او نیز نمی توانست سکوت کند و برای برادرش ایستادگی کرد. دونالد ترامپ این مطالب را بازتوییت کرد و به تنهایی اضافه کرد: "ممنون الیزابت! دوستت دارم".


مثال جاش هال به وضوح نشان می دهد که جعل ها به سرعت در شبکه اجتماعی گسترش می یابد و به تدریج به مهمترین افراد در این ایالت می رسد. سخنگوی توییتر گزارش داد که این پلتفرم در نهایت تمام حساب های ثبت شده توسط هال را به دلیل نقض قوانین منع جعل هویت حذف کرد. کاخ سفید از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

فضاپیمای شاتل و بوران

در

 شاتل و بوران

 

 

ایستگاه فضایی ISS  تنها ایستگاه مداری دردنیا درحال حاضرکه توسط 10 کشور جهان یعنی امریکا، روسیه ، ژاپن ، برزیل ، کانادا و 5 کشور اروپایی اداره میشود و درحال تکمیل شدن است.

 

 اززمانی که بشر پا به عرصه فضا گذاشت نیاز به حمل ونقل کم هزینه با بارمفید بیشتر احساس می شد، که دراین راستا ساخت فضاپیمای قابل استفاده مجدد با ظرفیت حمل بالا دراولویت قرار گرفت. ازهمان آغاز دو پیشگام اکتشافات فضایی ایالات متحده امریکا و اتحاد جماهیر شوروی توجه خاصی را به این امرداشتند و دراین راستا تلاشهایی صورت دادند که با پیروزی ها و شکستهایی توأم بود .

 بوران که کارطراحی آن درشوروی درسال 1976 آغاز شده بود دارای 5 نوع بود با نامهای 1/01 , 1/02 , 2/01 , 2/02 , 2/03، که از این بین فقط دو نوع تکمیل شد و سه نوع دیگربه علت کمبود بودجه ناتمام ماند و همچنین از انواع بوران تنها اولین آن یعنی بوران 1/01 موفق به پرتاب شد.

 قبل ازاینکه به چگونگی مطرح شدن طرح شبیه به شاتل امریکا در شوروی و همچنین ساخت آن بپردازیم، لازم است توضیحاتی درباره تاریخچه شاتل و همچنین فضاپیماهای مشابه آن چه درامریکا و چه درشوروی بیان کنیم:

 

 

 تاریخچه سفینه های قابل استفاده مجدد

 

فضا پیمای بوران  اخرین رقابت جنگ سرد میان امریکا و شوروی در واپسین سالهای عمراتحاد جماهیرشوروی که به دلیل کمبود بودجه نتوانست هیچ مأموریتی انجام دهد و فقط یک بار دریک پرتاب ازمایشی درسال 1978 به فضا پرتاب شد.

 

طرح استفاده ازوسایل بالداری مانند هواپیما برای پروازهای فضایی از آغاز تاریخ مطرح شدن ایده های اکتشافات فضایی در ذهن مشتاقان فضا بود.

 در پایان جنگ جهانی دوم نیروی هوایی امریکا هم طرحی در این زمینه ارائه داد که یک گلایدر سرنشین دار به وسیله موشک تایتان 3 به طرف اتمسفر پرتاب می شد و بعد از نزول سری در جو درباند پرواز فرود می آمد که البته این طرح عملی نشد.

 دراواسط دهه 1960 دفتر طراحی میکویان اولین فضاپیمای قابل استفاده مجدد هایپرسنیک را که اندازه کوچکی داشت و spiral نام داشت را طراحی کرد که این طور عمل می کرد که برروی یک هواپیمای مافوق صوت قرار می گرفت و بعد از جدایی ازآن در جو با موشکی که به آن وصل شده بود سرعت می گرفت و سرعت آن حتی به ماخ 6 هم می رسید.

 

 فضاپیمای مافوق صوت اسپیرال

 

 

 توسعه نسل امروزی شاتلها

 دراوایل دهه 1970 ایالات متحده امریکا به فکر ساخت نخستین پروژه سرنشین دار خود که از مدتها پیش به فکر آن بود،  وشاتل نام داشت افتاد .

  کار اداری طراحی شاتل ازسال 1972 شروع شد و 9 سال بعد در 12.04.1981 اولین پروازخود را انجام داد، این طرح برای امریکا هزینه ای برابر 17 میلیارد دلار در برداشت و بعد از ساخت اولین شاتل، چهارشاتل دیگر ساخته شد که دو شاتل با با نام های چلنجر و کلمبیا درهنگام انجام ماموریت با سانحه مواجه شده و کلیه سرنشینان آنها کشته شدند، چلنجر در هنگام بلند شدن اززمین به علت نقص درسیسم موتور سوخت جامد بوسترهای آن، به همراه هسته مرکزی و بوسترها درچند ثانیه بعد از پرتاب منفجرشد، کلمبیا هم در سال 2003 درهنگام بازگشت از فضا در جو منفجر شد. پس از آن شاتلهای امریکا چند مأموریت دیگر را با موفقیت انجام دادند تا اینکه سرانجام در سال 2011 با انجام آخرین مأموریت شاتلها به ایستگاه فضایی توسط شاتل آتلانتیس از پایگاه فضایی کندی امریکا و در حضور جمعیت زیادی که در اطراف سایت پرواز گرد آمده بودند، شاتلهای فضایی برای همیشه بازنشست شدند.

 

شاتل امریکا، فضاپیمای قابل استفاده مجدد امریکا که کار اداری طراحی آن  درسال 1972 اغاز و در سال 1981 اولین پروازخود را انجام داد، در مجموع 5 شاتل ساخته شد.

 

 پس از ساخت شاتل توسط  امریکا در ابتدای دهه 1970، رهبران اتحاد جماهیرشوروی تصمیم گرفتند به این طرح امریکا پاسخ دهند. چون هر یک ازفضاپیماهای قابلیت پروازسرنشین دار سایوز و ووستوک ظرفیت حمل بالایی را نداشتند و هم به وسیله موشکهایی با سایز متوسط پرتاب می شدند. به هرحال آنها در ژوئن 1974 تصمیم به کار بر روی یک سیستم فضایی قابل استفاده مجدد (MKS)  گرفتند و مسئولیت این طرح هم به شرکت طراح فضاپیمای سایوز سپرده شد. از همان آغاز کار، مهندسان روسی شروع به مطالعه بادقت طرح شاتل کردند، البته این مطالعه برروی شکل ظاهری و سایر اطلاعات کمی که ازشاتل به آنها رسیده بود، صورت می گرفت و جنبه های مختلف آن را به دقت مورد برسی قراردادند. البته مشکلاتی دراین طرح مشاهده می شد اول اینکه اساساً تکنولوژی موجود دراتحاد جماهیرشوروی انعطاف پذیری لازم برای انجام این طرح را نداشت و همینطوراین طرز فکر در اتحاد جماهیرشوروی وجود داشت که آنها فقط بایداز تکنولوژی موجود درکشور استفاده کنند و نباید از تکنولوژی خارجی بهره گیرند و البته مشکل دیگر استفاده از موشک سوخت جامد بود که اساسا شوروی هیچ تجربه ای درموشک سوخت جامد دراین وسعت که امریکا درشاتل استفاده میکرد، را نداشت و بزرگترین موتور سوخت جامد که درراکتهای روسی ازآن استفاده می شد11D57 بود که البته قدرت لازم برای انجام این کار را نداشت و همین طور ساخت موتور سوخت جامد به این اندازه برای پرتاب شاتل وقت زیادی لازم داشت که دراین مدت کوتاه امکان پذیرنبود. البته آنها بعدها تصمیم گرفتند که ازموتورهای سوخت مایع استفاده کنند که البته مزایایی نسبت به سوخت جامد داشت.

به هرحال سه طرح برای سیستم فضایی قابل استفاده مجدد (MKS) پیشنهاد شد. نخستین طرح الگوبرداری ازشاتل بود که همانطورکه گفته شد مشکلات خاص خودرا داشت، دومین طرح راشرکت انرگیا مطرح کرد، آنها گفتند طراحی چنین سازه عظیمی که دارای بال باشد و از جو عبور کند و با سرعت هایپرسونیک برگردد بسیار مشکل است بنابراین آنها طرح خودشان را که شبیه به سایوز بود، پیشنهاد کردند.

 

 

  که این طرح شامل 3 بخش می شد بخش بالایی ; شامل کابین خدمه، بخش استوانه ای وسط ;مخصوص حمل بار، و بخش پایانی; مخصوص موتورها و مانور درمدار. طرز کار آن به این صورت بود که مدول پس از خارج شدن ازمدار و نزول به سمت زمین درسرعت هایپرسونیک چترهایش بازمی شد و ترمز اولیه انجام می شد و در نهایت برای کاهش بیشتر سرعت با روشن کردن موتورهای خود ترمز نهایی را انجام می داد و در نتیجه با سرعت و شتاب بسیار کم فرود می آمد. طرح دوم طرح شبیه به فضاپیمای ما فوق صوت اسپیرال بود و طرح سوم طرح کپی برداری ازشاتل بود که همین طرح هم مورد موافقت قرار گرفت. علت مورد موافقت قرار گرفتن این بود که اولاً درمطالعه های شرکت (Npo-Energia ) برروی طرحهای مختلف ازفضاپیماهای بالدار که به آن ارائه شده بود این نتیجه گرفته شده بود که برآیند همه این طرحها همان طرح فضاپیما به سبک شاتل امریکاست، چون امریکایی ها از سال 1960 تا 1970 مسلماً  بر روی همه این طرحها کارکرده بودند و مسلماً بهترین آنها را انتخاب کردند که با این کپی برداری ازشاتل امریکا، شوروی از تحقیقات امریکا استفاده می کرد، ازطرفی این طرح 6 سال بعد ازشاتل امریکا انجام می شد. این طرح بوران انرگیا نام گرفت (بوران نام فضاپیما , انرگیا موشک حامل آن).

هدف این طرح این گونه مشخص شد :

حمل 30 تن باربه فضا واجرای عملیات مداری درطی 7 روز و همینطور رفتن به مدارهایی با ارتفاع 260km و همینطور برگرداندن 20 تن بار از فضا به زمین.

  

 

 

ساخت بوران

 

 

 کارساخت بوران ازسال 1976 این طور آغازشد که می بایست نخست آزمایشهای گوناگونی برروی مدلهای تستی بوران که شامل 8 نوع بود انجام می شد که این آزمایشها شامل انواع تستهای دینامیکی، استاتیکی، و آیرودینامیکی بود و بعد از انجام آزمایشها مدل اصلی ساخته می شد. اما مهمترین، جالبترین وخلاقانه ترین مدل تستی بوران آنالوگ GL002 یا آیروبوران بود که به (ok بوران) هم مشهور بود.

 اما علت ساخت آن: همانطورکه گفته شد بوران به سبک شاتل امریکا طراحی شد و دارای بال بود و می بایست با یک فرود سری مانند گلایدر به سمت زمین می آمد و در فرودگاه landing می کرد که این کار مشکل به نظرمی رسید چون سرعت بوران پس از خارج شدن از مدار و نزول به سمت زمین به 25M ماخ هم می رسید که برایlanding  باید به 0.2M ماخ می رسید. بنابراین کاهش سرعت بوران در هنگام نزول از جو و قبل از landing از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. دراین ارتباط تصمیم گرفته شد درعقب بوران اوربیتر بر روی tail horizontal   (دم افقی) ازیک "دوبل رادر" استفاده شود که عملکرد آن به این صورت بود که اگر هر دو لایه رادر به یک سمت متمایل شوند ماکزیمم زاویه آنها با صفحه دم افقی tail horizontal  23 درجه می شود  که برای دور زدن از آن استفاده می شود که البته باعث کاهش سرعت می شود.

 اگر هر یک از رادرها به یک سمت متمایل شوند زاویه هر یک ازانها با صفحه دم عمودی  vertical tail ماکزیمم 45 درجه می شود که برای ترمزنهایی ازآن استفاده می شود. به این ترتیب دم افقی tail horizontal  ساخته شد.

 

 

 برای امتحان عملکرد دم ازتونل باد استفاده شد با این که تست تونل باد موفقیت امیزبود ولی برای تست هرچه بیشتر و واقعی تردم وهمچنین طراحی سیستم فرود خودکار، مشهورترین ومبتکرانه ترین مدل تستی بوران به نام بوران انالوگ  GL002 ساخته شد. این مدل تستی که  پرسپکتیوهای آن رامی بینید همان خصوصیات مرکزجرم حالت ایرودینامیک ودیگرخصوصیاتی را داشت که بوران نوع اصلی دارا بود .

 

 

 ازجمله سیستمهای ضروری بوران شامل صندلیهای قابل Eject , RM1 و RM2 سیستم ناوبری VIU ,GSP -ارابه های فرود - آنتن سیستم فرود - حسگرهای گرمایی و شتاب سنجهای گروه 1و2 و... میشوند. 4 موتور پرقدرت توربوجت AL-3I  موجود دراتحاد جماهیر شوروی که قدرتی برابر 40 تن تولید می کردند و زاویه ای برابر 4 درجه نسبت به سطح افق داشتند را بر روی آیروبوران مجهزکردند که فرق اصلی آن با بوران اصلی هم همین بود.

 

 

 موتورهای جت برای take off  ازروی باند بکارمی رفتند. نحوه عملکرد آیروبوران این طور بود که با استفاده از این موتورها از روی باند take off می کرد و بعد ازرسیدن به ارتفاع 5000 موتورهای آن خاموش می شدند و یک فرود گلایدری خودکار بدون خلبان (اتومات) یا با خلبان انجام می داد که در طی این کار سیستم های فرود landing و دم افقی tail horizontal و سایرسیستمهای آیرودینامیکی مورد آزمایش قرارمی گرفتند. 

 

 

 

آیروبوران هم اکنون درمرکز تست ژکفسکی نگهداری می شود و هر از چند گاهی برای نمایش در نمایشگاهای هوایی به بیرون حمل می شود. این مدل چندی پیش برای نمایش درنمایشگاهی به استرالیا برده شد که به علت حجم عظیم آن مجبورشدند قطعات آن را جدا و سپس حمل کنند وبرای assemble نهایی آن 25 مهندس روسی با کشتی حامل عازم استرالیا شدند.

 

 

سپرحرارتی

 عبور سریع بوران از میان لایه های جو احتیاج  به یک سپرحرارتی قابل استفاده مجدد با توان تحمل حداقل 100 پرواز را داشت. برای بوران سه نوع سپر حرارتی پیشنهاد شد همانطور که درسمت راست تصویر دیده می شود.

 

 

 الف) ماده کامپوزیت کربن-کربن. ماده ای با ماکزیمم توان تحمل حرارتی، که تا دمای بالاتر از 1650 درجه را می توانست تحمل کند که با رنگ نارنجی در تصویر بوران  دیده می شود. (همانطورکه درتصویر دیده می شود درنوک دماغه فضاپیما و درلبه های جلویی بال از آن استفاده می شود).

 

ب) کاشی های سرامیکی که برای قسمتهای بالای 1250 درجه دربدنه جلویی و در بدنه پهلویی که در تصویر با رنگ قرمز و سبز دیده می شود، استفاده می گردد.

 

ج) مواد قابل انعطاف برای قسمتهای سطحی که دارای دمای بالاتر از 379 درجه نیست که با رنگ خاکستری در تصویردیده می شود.

 

البته همانطور که درتصویر درسمت چپ دیده می شود مواد کامپوزیتی که درشاتل امریکا بکار رفتند ازکیفیت دمایی بالاتری برخورداربودند.

 

 

تکنولوژیهای بدست آمده ازساخت شاتل و بوران

 یکی ازنکات جالب درساخت بوران این است که تقریبا هر یک از40 هزار کاشی عایق سرامیکی که درساخت بوران مورد استفاده قرارگرفت بسته به جای قرارگرفته برروی سطح بوران (اعم ازسطح پهلویی، سطح خمیده جلویی و همچنین دربریدگیها وخمیدگیها ) شکل هندسی مخصوص به خود داشتند یعنی هریک ازآنها با دیگری تفاوت داشتند.

 

 

 البته طراحی این سرامیکها از نظر هندسی و قراردادن آنها در کنار هم بطورمرتب و دقیق بسیار مشکل بود و باید در بیش از 100 نقطه از سطح زیر کاشی ها در روی بدنه اندازه گیریهای هندسی انجام می گرفت که تقریبا با دست غیر ممکن بود.

  بنابراین یک نرم افزار مخصوص توسعه یافت که با استفاده از آن نصب و تولید کاشی ها بطور الکتریکی و بدون نصب و اندازه گیری دستی انجام می شد، این نرم افزار بانک اطلاعات نام داشت که حاصل همکاری بین دفتر طرح و کارخانه تولید بود. اطلاعات بانک اطلاعات شامل توصیف هندسه، پارامترها و ... بود که حاصل از یک میلیارد برنامه تست و کنترل تولید اتوماتیکی در کارگاه بود.

 اما نکته بسیار جالب این است که طراحی شاتل در امریکا و بوران دراتحاد جماهیر شوروی باعث پیشرفتهای زیادی درزمینه های تکنولوژی، اقتصاد، مهندسی، پزشکی و ... شد. به عنوان مثال بدست آمدن نرم افزاربانک اطلاعات در شوروی از ساخت بوران و استفاده از بعضی مواد بکاررفته در شاتل در صنعت دندانپزشکی امریکا نمونه هایی از این پیشرفتها هستند.

 

 

 با توجه به اینکه در قسمتهای قبل به شاتل اشاره ای شد بهتراست مقایسه ای هرچند کوتاه بین شاتل و بوران داشته باشیم. درنگاه اول به نظرمی رسد شاتل امریکا و شوروی از جهات مختلف به هم شبیه اند و اختلاف اندازه ها کمتر از چند سانتیمتر است اما اختلافات بسیار مهم دیگری در زیر سطح ظاهری آنها وجود دارد. در اینجا برخی از این تفاوتها را ذکر می کنیم.

 

مقایسه کابین خدمه شاتل و بوران

 

 

 

مقایسه آماری کوتاه بین شاتل و بوران

 

 

وزنها(kg)                                  بوران                                  شاتل

 

چهارچوب واسکلت                     42000                                 46000

 

موتورها                                   33000                                  37000

 

ماکزیمم بار قابل حمل               30000                                  25000

 

سرعت                                  105M                                     123M

 

 

 

ابعاد

 

طول                                     36.7m                                37.25m

 

طول بال                                 23.92m                              23.8m

 

ارتفاع ارابه های فرود           16.35m                                      17.25m      

    (چرخها)

 

محورنوسان فلپ سکان عقب      78                                          81

 

محورنوسان فلپ سکان بالا       45                                            45

 

شروع پروژِه                       12feb1988                             26jul1972

 

تحویل برای پرتاب                9.3سال بعد                              6.6سال بعد

 

اولین پرتاب وسیله             11.2 سال بعد                           8.7   سال بعد

 

اولین پرتاب مداری              12.7سال بعد                               8.7سال بعد

 

 

  

 

 

 

اولین وتنها پرتاب بوران به فضا

 درسال 1986 بعد از طی مراحل مقدماتی و انجام آزمایشهای مختلف برروی مدلهای بوران، طراحی اولین بوران با نام بوران 1/01 به پایان رسید، البته بعد از تکمیل هم به مدت 2 سال یک سری آزمایشهای مختلف برای تست سیستم های خود انجام داد.

 

 

 اما درماه مارس 1988 شایعه هایی در دنیا شنیده شد مبنی براینکه ماهواره های امریکا عکسهایی از راکت حمل کننده Energia گرفته اند که به محل پرتاب حمل  و سپس برگردانده شد. بعد ازاین اخبار شوروی به طورضمنی نه رسمی گفت درحال آزمایش سیستم های تست پرتاب بود. سیستم تست پرتاب برای این طراحی شده بود که مشکلات کمتری درهنگام پرتاب پیش بیاید. درماه سپتامبر همان سال رادیو مسکو گزارش داد که فضانوردان در حال انجام تمرین های سفر به فضا بودند که از این خبر این طور برداشت شد که مأموریت بوران سرنشین دار خواهدبود که هرگز چنین امری اتفاق نیفتاد و پرتاب بدون سرنشین انجام شد.

 اما در ماه آوریل 1988 اتحاد جماهیر شوروی به طور رسمی اعلام کرد که فضاپیمای خود Buran را به کمک موشکهای Energia به فضا پرتاب می کند. با اعلام قطعی این خبر عکسهای مختلفی ازبوران-انرگیا به سراسر جهان مخابره شد.

 

 

 همچنین روسها اعلام کردند که پرتاب بوران به فضا به طور مستقیم پخش خواهد شد که چنین نشد. تصاویر ضبط شده بعد از پرتاب منتشر شد .

ابتدا قرار بود پرتاب در 29 اکتبر انجام بگیرد اما به علت اشکالی که در سیستم پرتاب پیش آمد پرتاب موقتاً لغو شد.

 ** تا اینکه در  15نوامبر  1988 درساعت  5و 55دقیقه، به وقت مسکو، بوران انرگیا از پایگاه فضایی بایکانور (قزاقستان) به فضا پرتاب شد.

 بعد از 2:57 دقیقه از پرتاب بوسترهای زنیت درارتفاع 60km  از هسته مرکزی و بوران جدا شدند و هسته مرکزی شروع به کارکرد، بعداز8 دقیقه درحالی که بوران را به ارتفاع 160km رساند ازبوران جداشد، 1:02 دقیقه بعد از جدایی، بوران مانوری را به مدت 42 ثانیه انجام داد و خودش را به مدار 252-256 رساند. در طول مدت پرتاب تا فرود landing بوران با استفاده از دو کشتی شوروی که در دو سوی اقیانوس اطلس قرارداشتند با سایت کنترل پرتاب در تماس بود و ماهواره های مولینا این ارتباط را تقویت می کردند و همینطور دوربین هایی درکابیین خدمه قرارداشتند که عکسهایی را به کنترل زمینی مخابره می کردند.

 

تصاویری از اولین و تنها حضور بوران در فضا در سال 1978

 

 بوران اولین گردش مداری خود را همانطور که در تصویر می بینید به ترتیب بر روی امریکای شمالی، اقیانوس آرام شمالی، افریقا و شوروی انجام داد. در دور دوم خود در بالای اقیانوس آرام جنوبی نرسیده به امریکای جنوبی در ساعت 8:20 دقیقه با استفاده ازموتورهای retrorocket سرعت خود و متعاقباً ارتفاع خود را کم کرد و به مدار پایین تر در ارتفاع 122km رساند و لایه های بالایی جو را لمس کرد و بعداز 20 دقیقه گردش به دور مدار به علت وجود هوای رقیق ترمزهای آیرودینامیکی انجام داد و به داخل جو سرخورد و بعد از عبور از جو پلاسما وارد جو معمولی شد و دوباره با استفاده از ترمزهای آیرودینامیکی با زاویه  45 درجه همانطورکه در قبل گفته شد خودش را به ارتفاع 40km رساند از آنجا شروع به طی یک مسیر 1000km تا محل فرود کرد.

 

 

 و همچنین از همان ارتفاع توسط دو هواپیمای جنگنده که خلبانی آنها توسط دو تن از خلبانان  آیروبوران صورت می گرفت اسکورت شد.

 همینطور آنها از داخل هواپیمای خود از ورود شاتل فیلم برداری کردند. درقبل از ورود بوران به باند فرود در6km بایکانور یک هواپیمای توپولوف  154یک take off و landing به طور سریع انجام داد.

 

ترسیمه ریاضی landing بوران

 

تا سرانجام انتظارها به سر رسید و درساعت 9.44دقیقه به وقت مسکو بوران عملیات landing خودش را انجام داد و به زمین نشست.

بعدازاین عملیات موفقیت آمیز بوران های دیگری هم ساخته شد که به علت فروپاشی اتحاد جماهیرشوروی درسال 1990  وهزینه سنگین پرتاب ها پرواز بوران تا هم اکنون انجام نشده است.

 

 

 

بوران 1/01

تاریخ ساخت : 1986

پروازفضایی : یک مرتبه در 15 نوامبر 1988 (همانطور که ذکر شد)

مکان فعلی : پایگاه فضایی بایکانور.

وضعیت : خراب شده

 

مشهورترین بوران، تنها فضاپیمایی است که درسال 1988 به فضا رفت. ساخت این فضاپیما که اولین شاتل از5  شاتل شوروی بود. همانطورکه ذکرشد درسال 1986، بعدازاینکه تستهای وسیع و گسترده روی 8  مدل تستی و با اندازه های واقعی بوران انجام شد، شروع گردید. بوران 1.01 قبل ازاینکه به وسیله یک هواپیمای M-3 برای اسمبل نهایی به پایگاه فضایی بایکانوربرده شود قسمت اعظم آن درمسکو ساخته شد و اتمام آن دربایکانور صورت گرفت و برروی یک سیستم بالابرنده انرگیا سوارشد و به اولین و تنها مأموریتش پرتاب شد و با امنیت و بدون اینکه آسیب ببیند دربایکانور به زمین نشست. با توجه مشکلات مالی که برنامه های فضایی روسیه به علت فروپاشی اتحاد جماهیرشوروی با آن روبروشده بود، پروازهای بعدی بوران لغوشد و در انبار جا گرفت.

یک سال بعد بوران 1/01 به وسیله بزرگترین هواپیمای دنیا AN-225 MRIYA به پاریس منتقل شد تا درنمایشگاه هوایی پاریس به نمایش درآید.

 بوران 1/01 درواقع تحت مالکیت قزاقستان بود زیرا روسیه به جای تمدید قرارداد بایکانور، این بوران را به قزاقها داده بود.

 هواپیمای عظیم آنتونوف برای حمل بوران به نمایشگاه هوایی پاریس استفاده شد.

 

 هواپیمای عظیم انتونوف درحال حمل بوران به نمایشگاه

 

بوران 1/02 (ptichka)  پرنده کوچک

 تاریخ ساخت : 1988

پرواز فضایی : طبق زمانبندی قبلی 1993 اما لغو شد.

مکان فعلی : روی موشک انرگیا سوپر بوستر سوار است دربایکانور.

وضعیت : درانباری مخفی

 

 بوران   1/02 دقیقاً زمانی تکمیل شد که برنامه بوران -انرگیا دچار کمبود بودجه شد. آمادگی آن برای پرواز که برای ابتدای سال 1993 برنامه ریزی شده بود حدود  95-97% بود . فقط چند سیستم الکترونیکی باید جایگزین می شد. نخستین پرواز زمانبندی شده آن سال درسال 93 بود که قراربود به ایستگاه فضایی میرپروازکند، اما این ماموریت به علت کمبود بوجه هرگزانجام نشد و در نهایت این مأموریت بوسیله شاتل امریکا انجام شد.

 

شاتل در حال ducking با استگاه فضایی میر در سال 1993

 

 پیچکا همیشه با دقت زیاد درساختمان MIK بایکانور نگهداری می شود، البته ممکن است از این قسمت به جای دیگری منتقل شود همانطورکه از تصویر مشخص است بوران درخارج آشیانه و در روی انرگیا سوار است و مشخص نیست در چه مکانی است .

 

بوران2/01

 تاریخ ساخت : 1990

پروازفضایی : نداشت

مکان : کارخانه ماشین توشینو در مسکو

وضعیت : ناتمام

  

بوران 2/02 اولین بوران ازنسل دوم بوران ها بود، تفاوت مهمی که بین نسل دوم و اول بورانها بود این بود که نسل دوم نسبت به 1/01 و 1/02 دارای COCKPIT   پیشرفته تری بود پیشرفت کارساخت بوران 2.01 هنگام لغو پروژه حدود 30-50% حدس زده می شد و هم اکنون درکارخانه توشینو در خارج مسکو قرار دارد.

 

 

بوران 2/02

 تاریخ ساخت :1991

پرواز فضایی: نداشت

مکان :کارخانه توشینو  مسکو

وضعیت : ناتمام

 

 بوران 2/02 دومین بوران ازنسل بوران ها بود. درزمان خوابیدن پروژه بوران انرگیا بوران 2/02 درمرحله ساخت درکف کارخانه توشینو درحومه مسکو بود. درصد پیشرفت پروژه حدود 10-20% بود .

 

 

بوران 2/03

تاریخ ساخت : 1992

پروازفضایی : نداشت

مکان: کارخانه توشینو

وضعیت : ناتمام

 

بوران 2/03 جوانترین بوران است که مرگ سریعی داشت . این بوران آخرین مدل ازنسل دوم بورانها بود و در توشینو ساخته شد. و براثر توقف پروژه بوران -انرگیا درسال 93 کار روی بوران 2/03 متوقف شد و بوران 2/03 ناتمام ماند و در نهایت آن را خراب و جداسازی کردند و امروزه اثری از آن نیست .

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

شرکت کوالکام با اخراج بیش از 1500 کارگر و کارمند خود در پی کاهش هزینه‌ها است.

در

(سیارک) به گزارش بلومبرگ و ENGADGATE شرکت کوالکام به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده فناوریهای مخابراتی اخیرا تصمیم به اخراج چیزی حدود 1500 نفر از کارگران و کارمندان شرکت خود گرفته است.

اگر شما هم از علاقه مندان به بازار موبایل باشید و قبل از خرید گوشی مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری گوشی خودتان را بررسی میکنید حتما تا کنون اسم کوالکام به گوشتان خورده است. کوالکام یک شرکت تولید کننده فناوریهای ارتباطی و چیپست است که سری محصولات اسنپدراگون آن در دنیای موبایلها بسیار معروف هستند. البته الان چند سالی است که شرکتهای تولید کننده موبایل علاوه بر محصولات کوالکام از چیپست‌های ساخت خودشان هم استفاده میکنند شرکت سامسونگ حالا دیگراز چیپستهای اگزینوس ساخت خودش حتی بر روی محصولات پرچمدارش هم استفاده میکند، شرکت چینی هوآوی هم از چیپستهای Hisilicon Kirin خودش بر روی محصولاتش استفاده میکند، از سوی دیگر شرکتی مانند اپل هم که از همان ابتدا از چیپهای مخصوص خودش مثل A8 , A7 , و ... استفاده میکرد .کوالکام طی سالهای اخیر پردازنده های خود را به شرکتهایی مانند اچ تی سی ، سامسونگ، سونی، موتورولا ، ال جی و نوکیا عرضه کرده است هر چند کیفیت محصولات کوالکام بر کسی پیچیده نیست ولی به تازگی اخبار بدی از درون این شرکت به گوش می رسد.البته مسلما این اخبار در حوزه تولیدات مربوط به صنعت موبایل نخواهد بود.

به گزارش بلومبرگ و ENGADGATE شرکت کوالکام به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده فناوریهای مخابراتی اخیرا تصمیم به اخراج چیزی حدود 1500 نفر از کارگران و کارمندان شرکت خود گرفته است. خبری که برای کارمندان این شرکت که بیش از 157 شعبه در جهان دارد و حدود 26000 کارمند هم دارد بسیار نگران کننده و البته تلخ است . برای کوالکام که از سال 2012 تا کنون نزدیک به 8500 کارمند جدید استخدام کرده است بحث تعدیل نیرو چیزی شبیه یک کابوس به شمار می آید.

شرکت کوالکام با توجه به قولی که به سهامداران خود داده است تصمیم به کاهش هزینه ها به میزان یک میلیارد دلار گرفته است . هر چند این تصمیم در پی پیشنهاد بی رحمانه شرکت برودکام برای خرید کل سهام کوالکام گرفته شد، برودکام با این پیشنهاد سعی داشت تا با ادغام کوالکام با شرکت خودش عملا تبدیل به یکه تاز این صنعت در کالیفرنیا و احتمالا کل دنیا شود . آنها به کوالکام پیشنهاد 70 دلار به ازای هر سهم را دادند که از این مبلغ 60 دلار آن نقدی بود و 10 دلار آن به صورت سهام شرکت برودکام و ارزش کل معامله حدود 105 میلیارد دلار بود، که بیشترین مبلغ ارزش افزوده در تاریخ حوزه فناوری و تکنولوژی است. سهامداران کوالکام به محض شنیدن این پیشنهاد هیئت مدیره را برای قبول آن تحت فشار گذاشتند و عملا به این پیشنهاد علاقه نشان دادند اما مدیران کوالکام تصمیم دیگری گرفتند و قول دادند که هزینه ها را به منظور افزایش درآمد کاهش دهند. آنها معتقد بودند که برودکام در این شرایط که ما درگیر چندین پرونده قضایی با اپل هستیم سعی دارند از ما دزدی کنند و این مبلغ بسیار پایین است. با این حال یکی از سهامداران به نام Synovus به خبرنگار بلومبرگ گفته بود : مطمئن باشید دست آخر این قرارداد با قیمت 143 میلیارد دلار نهایی خواهد شد. ولی حضور یک نیروی قوی تر همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. و آن کسی نبود رییس جمهور ایالت متحده یعنی پرزیدنت ترامپ.

رییس جمهور ترامپ با ادغام احتمالی این شرکتها مخالفت کرد و آن را مغایر با منافع ملی آمریکا داشت . حالا دیگر کوالکام باید اقداماتی در راستای افزایش درآمد خود انجام دهد و متاسفانه تعدیل نیرو یکی از این اقدامات است . یک منبع آگاه در این خصوص به بلومبرگ گفته است : این اخراجها بیشتر در بخشهایی از شرکت انجام می شود که شرکت قصد دارد در آن بخشها فعالیتهای خود را کاهش دهد. هر چند در بخشهای مختلفی از شرکت تعدیل نیرو صورت گرفته است اما مسلما بخشهای مربوط به ساخت چیپستهای موبایل کمترین تعدیل نیرو را خواهند داشت .

شرکت کوالکام پیش از اینکه بحث تعدیل نیرو را قطعی کند تمام گزینه های دیگر را بررسی کرد و در انتها به این نتیجه رسید آنها جهت روشن شدن شرایط اخیر یک بیانیه را در اختیار بلومبرگ قرار دادند که به شرح زیر می باشد:

ما در ابتدا کاهش هزینه‌های بالاسری خصوصا هرینه‌های غیر مستقیم را بررسی کردیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برای حمایت از رشد شرکت وموفقیت تولید در دراز مدت ناچار به تعدیل نیرو هستیم و اینکار در نهایت به نفع همه سهامداران و ذینفعان شرکت است .(سیارک)

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مشهورترین خانه های تسخیر شده توسط ارواح در جهان

در

مکان هایی در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که سال ها است همگان بر این باور اند که تسخیر شده هستند. داستان ها و بعضاً افسانه هایی در خصوص این مکان ها وجود دارد که باعث شهرت آن ها شده است و افراد زیادی بوده اند که خبر از شنیدن صدا ها و یا دیدن چیز های عجیب و غریب در این مکان های به خصوص داده اند. البته زمانی که مکانی چنین شهرتی پیدا می کند، بسیاری ممکن است به خاطر آزار دادن دیگران و یا مسائل دیگر اقدام به خبر سازی در خصوص این مکان ها کنند، با این وجود آن چه که در این مطلب به آن اکتفا می شود، خبر های مستند و تأیید شده است. آیا شجاعت کافی برای آشنا شدن با این مکان ها را دارید؟ با سیارک همراه باشید.

خانه وینچستر، واقع در ایالات متحده آمریکا

این خانه بسیار بزرگ در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. شایعه هایی وجود دارد مبنی بر این که این خانه تسخیر شده است. خبر های بسیاری از افرادی که در آن حوالی زندگی می کنند به دست رسیده است مبنی بر این که بعضاً ارواح و چیز هایی شبیه به آن مشاهده کرده اند و صدا های عجیب و غریب شنیده اند. حتی برخی عنوان کرده اند که شاهد مسائلی بوده اند که توضیحی برای آن ندارند.

خانه وِیلی، واقع در ایالات متحده آمریکا

حتی آن افرادی که به طور کلی وجود مسائل ماوراء طبیعی و ارواح و اجنه را انکار می کنند، زمانی که صحبت از این خانه واقع در سن دیگوی آمریکا می شود، کمی از موضع خود عقب نشینی می کنند، چرا که این گونه به نظر می رسد که شواهد و مدارک موجود از این خانه بسیار قوی تر از آن چیزی هستند که این افراد توان انکار آن را داشته باشند. در دهه شصت میلادی بود (1960) که یکی از اُرگان های رسمی ایالات متحده آمریکا نام این خانه به عنوان یک خانه تسخیر شده به صورت رسمی ثبت کرد. طی سالیان طولانی، افراد بسیاری خبر از مشاهده ارواح و چیزهایی شبیه به آن و نیز اتفاقات عجیب و غریب در حوالی این خانه داده اند و همین مسئله کمی ترس و واهمه مردم این منطقه از خانه را بر انگیخته است.

خانه استیو جابز، واقع در ایالات متحده آمریکا

استیو جابز مشهور، خالق اصلی اَپل و محصولاتی که در حال حاضر بخش عمده از بازار تکنولوژی را به خود اختصاص می دهد، در سال 2000 و با علم به این که این خانه برای مدت ها متروکه مانده بوده، اقدام به خریداری آن کرد. در نهایت در سال 2004، جابز تصمیم گرفت که خانه را به طور کلی خراب کرده و یک خانه مدرن و امروزی به جای آن بسازد. البته محافظان محیط زیست و مناطق قدیمی که در آن نقاط فعالیت می کردند، مخالف بازسازی دوباره و خراب کردن این خانه قدیمی بودند و همین مسئله بود که در نهایت باعث شد این اقدام استیو جابز تا سال 2011 به تعویق بیفتد؛ سالی که استیو جابز در آن دار فانی را وداع گفت. از آن زمان به بعد بود که خبرهایی مبنی بر مشاهده اشکال و شنیدن صدا های عجیب و غریب از آن منطقه به گوش رسید. در حال حاضر نیز این خانه متروکه است.

ویلای مک پایک، واقع در ایالات متحده آمریکا

این ویلا در سال 1869 و به وسیله هنری گِست مک پایک احداث شد و به عنوان یکی از تسخیر شده ترین مکان های ایالات متحده آمریکا شناخته می شود. شارین و جورج لودِک، کسانی هستند که در حال حاضر در این ویلا زندگی می کنند و آن را در یک حراجی در سال 1994 خریداری کرده اند. بنا به صحبت هایی که صاحبان جدید این ویلا کرده اند، این مکان توسط صاحبان پیشین و اصلی آن تسخیر شده است و این گونه به نظر می رسد که شارن و جورج پس از مشاهده اشیاء و شنیدن صداهای عجیب و غریب، به مرور از این خانه جدیدشان وحشت زده شده اند، با این وجود خبرهایی که به وسیله خودشان منتشر شده است، باعث شده تا کسی حاضر به خریدن این مکان از آن ها نباشد و به همین خاطر است که در آن باقی مانده اند.

چائونِی، شماره هشتاد و یک، واقع در چین

این مکان در سال 1910 احداث شده است و چندین سال بعد هم به طور کامل متروکه شده است. داستان مخوفی در خصوص این خانه وجود دارد که باعث شده است هر کسی جرأت وارد شدن و انتخاب آن به عنوان سکونت گاه جدید خود را نداشته باشد: در گذشته یک افسر سابق ارتش چین، به همراه همسرش در این خانه زندگی می کرده اند و همسر این افسر چینی، به طرزی بسیار ترسناک در یکی از اتاق های این خانه خود را حلق آویز می کند و این خود کشی می کند. حال این داستان دست به دست می شود که روح همسر این افسر ارتش، هنوز در خانه و اطراف آن سرگردان است و به همین خاطر خیلی کسی مایل به نزدیک شدن به خانه و حوالی آن نیست.

ادیفیکو یوئلما، واقع در برزیل

استفاده از این ساختمان به طور رسمی در سال 1971 آغاز شد و عبارت دیگر از همان سال بود که کار ساخت این ساختمان واقع در مرکز سائو پائولو به اتمام رسید. تنها سه سال پس از این که اشخاصی اقدام به خرید واحد های این ساختمان کرده و وارد آن شده بودند، یعنی در سال 1974، آتش سوزی مهیبی در آن به راه افتاد که صد و نود و یک کشته به جای گذاشت. چند سال بعد، مسئولان برزیلی اقدام به بازسازی و به روز کردن این ساختمانی کردند که در آتش سوخته بود و هدف از این بازسازی تبدیل آن به یک مجتمع مسکونی جدید بود، با این وجود کسانی که برای مدتی در آن زندگی کردند، خبرهایی منتشر کردند مبنی بر این که این ساختمان تسخیر شده است و این که حاضر به ادامه زندگی در آن نمی باشند. در حال حاضر از این ساختمان به عنوان یک اقامتگاه موقت استفاده می شود و برخی از واحد های آن نیز به فعالیت های تجاری اختصاص یافته و عده ای برای کار آن ها را اجاره کرده اند.

امارت رِینهام، واقع در انگلیس

داستان این امارت در هاله ای از ابهام قرار دارد و کسی چندان اطلاعات دقیقی در خصوص سازندگان آن و اتفاقاتی که در آن رخ داده است ندارد. با این وجود، شهرت جهانی این امارت متروکه به واسطه روحی است که عده بسیاری ادعا کرده که آن را مشاهده کرده اند. نکته عجیب و قابل توجه در خصوص این ادعا ها این است که تقریباً تمامی افرادی که مدعی شده اند که این روح را مشاهده کرده اند، خصوصیات ظاهری مشابهی را از آن عنوان کرده اند. «بانوی قهوه ای پوش» نامی است که این روح، به واسطه لباس یک دست قهوه ای رنگش به آن مشهور شده است. اولین اخبار مبنی بر مشاهده این روح مربوط به اوایل قرن نوزدهم می شود و از آن زمان به بعد دیگر این خبر ها تکرار شده است. بسیاری ادعا می کنند که روح این بانوی قهوه ای پوش را در اطراف امارت دیده اند.

خانه ملکه، واقع در انگلیس

آن بُلِین، کاترین هُوارد، لِیدی جین گرِی و ملکه الیزابت اول از جمله افرادی هستند که در این خانه که در انگلستان واقع شده است، برای مدتی محبوس شدند. یک سری پلکان دایره ای شکل در این خانه وجود دارد که طبقه اول را به طبقه بالاتر متصل می کند و شایعات و اخباری وجود دارد مبنی بر این که یک جسم کاملاً سیاه پوش که نمی توان تشخیص داد چیست، گاه به گاه در این پلکان حاضر می شود. علاوه بر این بسیاری هم اخباری در اختیار رسانه ها قرار داده اند مبنی بر این که روح زنی را در این منزل مشاهده کرده اند که در حال جارو زدن و مرتب کردن خانه است و در حین کار خود آواز می خواند.

کاروان سرای قدیمی رَم، واقع در انگلیس

این کاروان سرا نیز داستانی مخوف و ترسناک در گذشته خود دارد که باعث شده است در حال حاضر هم افراد بسیاری جرأت نزدیک شدن و یا وارد شدن به آن را نداشته باشند. ساختمان اصلی این کاروان سرا، نزدیکی های قرن دوازدهم میلادی و توسط افرادی ساخته شده است که با نام پِگَن شناخته می شدند، افرادی که منکر دین مسیحیت زمان خود بوده و به اصطلاح کافر بودند و توسط مردم مرتد شناخته می شدند.نکته ای که در خصوص این افراد وجود داشت این بود که آن ها هم با وجود این که کافر شناخته می شدند، مراسم مخصوص به خود را داشتند. بنا به اطلاعات و اسنادی که موجود است، پِگَن ها، طی برنامه زمانی مختص به خود، اقدام به قربانی کردن کودکان در این کاروان سرا می کردند. اطلاعات دیگری نیز موجود است که در این کاروان سرا و نیز نواحی نزدیک به آن، طی سالیان بعد، بسیاری اقدام به انجام عبادت های شیطان پرستانه می کرده اند. تمامی این مسائل دست به دست هم داده اند تا در حال حاضر کسی جرأت سکنی گزیدن در این مناطق را نداشته باشد.

خانه سالی، واقع در ایالات متحده آمریکا

این خانه در ایالت کانزاس آمریکا و در آتچیسون واقع شده است و یکی دیگر از خانه هایی است که به وجود موارد و مسائل ماوراء طبیعه در آن شهرت پیدا کرده است. افراد بسیاری ادعا کرده اند که در این خانه و مناطق اطراف آن اجسام عجیب و غریبی مشاهده کرده اند که بعضاً پرواز هم می کنند. شنیده شدن صدا های نا خوشایندی نیز که منبعش این خانه است، از دیگر مواردی است که باعث شده تا بسیاری از مردم منطقه از خانه و نواحی اطراف آن واهمه داشته باشند. داستانی در خصوص این خانه وجود دارد که آن را بیش از پیش ترسناک کرده است. تونی و دبرا پیکمن، کسانی بودند که در سال 1992 در این خانه سکونت داشتند. این در یک برنامه تلوزیونی حضور پیدا کرده و اقدام به تعریف کردن تجربه هاشان از زندگی در این خانه کردند که همگان را وحشت زده کرد: آن ها عنوان کردند که به مرور جای زخم، سوختگی و بریدگی هایی روی بدن خود مشاهده می کردند و قادر به تشخیص علت این جراحات نبودند. همین مسئله باعث می شود تونی و دبرا از خانه دچار وحشت شوند و مدتی بعد آن را ترک کردند و دیگر چنین اتفاقاتی برایشان نیفتاد.

خانه لاوانگ سِوو، واقع در اندونزی

این خانه در ناحیه مرکزی اندونزی واقع شده است و بسیاری از مردم منطقه بر این باور اند که تسخیر شده است. ادعا های بسیاری وجود دارد مبنی بر این که روح و هیئت مردانی بدون سر مشاهده شده اند که در فضای داخلی و بعضاً اطراف خانه حرکت می کنند و این که تا چه حد این ادعا ها درست باشد، مشخص نیست. یک برنامه تلوزیونی وجود دارد که مختص به مکان های ماوراء الطبیعه و اتفاقات مربوط به آن است. افرادی که در این برنامه فعالیت دارند، وارد این خانه شده و اقدام به فیلم برداری از آن کردند. در نهایت در تصاویری که از این خانه ضبط شده است، می توان شکلی را مشاهده کرد که شبیه به یک روح است. حال اما نمی توان با قطعیت گفت که آیا آن شکل واقعا یک روح بوده است و یا این که تداخلی که در تصویر ضبط شده از دوربین به وجود آمده است، با این وجود، بسیاری بر این باور اند که این خانه نیز تسخیر شده است.

امارت لالائوری، واقع در ایالات متحده آمریکا

دِلفین لالائوری، یک شخص مقتدر آمریکایی بود که بنا به اطلاعات و اسناد موجود، یک قاتل زنجیره ای نیز بوده است. داستان مخوف این اِمارت به دوران برده داری در آمریکا باز می گردد. داستان هایی وجود دارد مبنی بر این که دِلفین (دِلفین نام زن است) در شکنجه کردن و کشتن و بعضاً مُثله کردن نود و شش برده سیاه پوست آمریکایی نقش مستقیم داشته است. این اِمارت مکان اصلی ای بود که برای انجام این اقدامات خشونت بار مورد استفاده قرار می گرفت و در حال حاضر بیشتر به خاطر همین تاریخ خون بار امارت است که بسیاری بر این باور اند که تسخیر شده است. داستان مربوط به این امارت در یک برنامه تلوزیونی مشهور آمریکایی نیز عنوان شد (American Horror Story).

کاخ سفید، واقع در ایالات متحده آمریکا

بنا به اخبار و اطلاعات واصل شده از واشینگتن پُستِ آمریکا، این اقامتگاه مشهور رئیس جمهوران آمریکایی، یک مکان تسخیر شده نیز هست. بنا به سنت ها و عقاید گذشتگان آمریکایی، بسیاری از کسانی که روزگاری در این اقامتگاه زندگی کرده اند، به واسطه عطش بی اندازه شان برای داشتن قدرت، پس از مرگ نیز در قالب روح در کاخ سفید باقی مانده اند. افسانه هایی وجود دارد مبنی بر این که کسانی چون آبراهام لینکلن، هم چنان در اتاق خود در کاخ سفید حضور دارند.

امارت لِمپ، واقع در ایالات متحده آمریکا

از زمان های دور تا به امروز، در این خانه اتفاقات نا خوشایند بسیاری رخ داده است که بدترین و مخوف ترین آن ها مربوط به افراد خانواده لِمپ می شود که برای مدتی در این خانه زندگی کردند. داستان خانواده لِمپ از این قرار است که پس از مرگ یکی از پسرانشان (با نام فردریک لِمپ) سایر اعضای خانواده که چهار نفر بوده اند، اقدام به خود کشی دست جمعی می کنند. حال افسانه ها و داستان هایی وجود دارد مبنی بر این که ارواح افراد خانواده لِمپ هم چنان در این خانه وجود دارند و آن را تسخیر کرده اند . همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از خانه و نواحی اطراف آن وحشت داشته باشند.

خانه لیزی بُردِن، واقع در ایالات متحده آمریکا

اخبار و اطلاعات موجود در خصوص این خانه حاکی از آن است که شخصی به نام لیزی بُردِن که به همراه والدینش در این خانه زندگی می کرده است، به طور خشونت آمیزی اقدام به سلاخی کردن و سپس کشتن والدین خود کرده است. همین اتفاق مخوف باعث شده است تا بسیاری بر این باور باشند که ارواح این والدین هم چنان در خانه هستند و آن را تسخیر کرده اند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

بزرگداشت نیکی کریمی در آمریکا

در

در برنامه ای که در موزه "آرتور سکلر" در شهر واشنگتن آمریکا در تاریخ 28 و 29 بهمن امسال برگزار خواهد شد از خانم نیکی کریمی بازیگر سرشناس ایرانی تقدیر خواهد شد.

در این مراسم از نیکی کریمی به عنوان بازیگر و کارگردان قدردانی خواهد شد و چند فیلم این بازیگر بزرگ کشورمان به نمایش در خواهد آمد.

در این موزه آثار زیادی از تمدن ایران بعد از اسلام نگهداری می شود، از این آثار می توان به "جامی نسخه خطی قرن 16 میلادی"، "آدم و حوا دوره صفوی" و "سیاوش و سودابه. شاهنامه فردوسی. قرن 14 میلادی" اشاره کرد.

جامی نسخه خطی قرن 16 میلادی

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترامپ حقوق خود را برای کمک به مبارزه با الکل اهدا کرد

در

رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ حقوق سه ماه آخر سال 2018 خود را برای کمک به مبارزه با الکل به موسسه ملی سوء مصرف الکل و الکلیسم اهدا کرد. این خبر توسط کاخ سفید اعلام شده است. حقوق سالیانه رئیس جمهور آمریکا 400 هزار دلار است.

دونالد ترامپ در زمان انتخابات وعده داد بود حقوق 400 هزار دلاری ریاست جمهوری آمریکا را دریافت نخواهد کرد. به لحاظ قانونی چک حقوق هر 3 ماه به مبلغ 100 هزار دلار صادر می گردد که ترامپ در بار این چک را به یکی از موسسات خیریه و یا ملی اهدا می کند.

ترامپ برادر بزرگ خود را بخاطر اعتیاد به الکل در سال 1981 از دست داده است.

این کار علاوه بر کمک مالی جنبه روانی زیادی روی دیگر اقشار پولدار جامعه دارد که کمک به موسسات خیریه را فراموش نکند. 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...