چگونه در خواب لاغر شویم

خواب
در تلاش برای از دست دادن گرم های منفور ، خود را تحت انواع رژیم غذایی ، فعالیت بدنی طاقت فرسا و آزمایش های دیگر قرار می دهیم. به نظر می رسد که راهی قابل دسترس تر و دلپذیرتر وجود دارد: شما فقط می توانید بخوابید و وزن کم کنید. آنچه شما برای این کار نیاز دارید اینجا است.


همه می دانند که خواب از نظر بیولوژیکی برای همه ما ضروری است. در طول خواب ، فرد استراحت می کند ، عملکردهای بدن بازیابی می شود و از بیماری ها بهبود می یابد. اعتقاد بر این است که کودکان در خواب بزرگ می شوند. اما خواب خوب نیز روشی مناسب است که به شما کمک می کند تا وزن اضافی خود را از دست بدهید. نتایج مطالعات ویژه نشان می دهد که کاهش وزن کسی که 8.5 ساعت در خواب بود می تواند 2 برابر بیشتر از کسانی که فقط 5.5 ساعت می خوابند باشد و چربی بدن را از دست بدهد ، حتی اگر تعداد کالری را کاهش دهند.


بخوابید و لاغر شوید

عادات خاصی قبل از خواب وجود دارد که می تواند بر کاهش وزن در هنگام خواب نیز تأثیر بگذارد. آیا در مورد آنها کنجکاو هستید؟ با کمک این ترفندهای ساده می توانید بدن خود را فریب داده و کار او را به سمت کاهش وزن جزئی هدایت کنید.


1. در اتاق خنک بخوابید

وقتی دما در اتاقی که می خوابید خیلی زیاد باشد ، خوابیدن دشوارتر می شود. دمای بدن باید پایین بیاید تا فرد بتواند کل شب را آرام بخوابد. دمای اتاق خواب چقدر باید باشد؟

خوابیدن در دمای 19 درجه سانتیگراد خوب است. در دمای مشخص هوا ، درصد معینی از چربی سفید که کالری اضافی را در خود ذخیره می کند ، به چربی قهوه ای تبدیل می شود که مسئول گرم شدن بدن و سوزاندن کالری است.


2. برای خودتان وقت بگذارید

قبل از خواب ، ما تلاش می کنیم تمام فعالیت های روزمره را که وقت کافی برای آنها نبود ، به پایان برسانیم. و این برای کیفیت خواب شب بسیار مفید نیست. کارشناسان توصیه می کنند نیم ساعت قبل از خواب کارهای خانه را به فردا موکول کنید و این زمان را به خود اختصاص دهید.
آرامش و انجام کار تسکین دهنده مفید است. خواندن یا اقدامات آرایشی در این مورد تأثیر خوبی دارد. همچنین حمام با روغن های معطر مفید است.

 
3. نور را کم کنید

هر نور داخلی روشن می تواند در تولید هورمون مهم ملاتونین اختلال ایجاد کند.یک مطالعه جالب در سال 2014 در دانشگاه آکسفورد انجام شد که تایید کرد آن دسته از زنانی که شب را در تاریکی مطلق می خوابند ، 21 درصد کمتر از کسانی که در اتاق روشن تر می خوابنددچار بیخوابی و بدخواب شدن می شوند. بنابراین ، نور کم و تاریک در ساعات آخر نه تنها مفید بلکه ضروری است.


4. ژیمناستیک سبک قبل از خواب

فعالیت بدنی فعال قبل از خواب توصیه نمی شود ، زیرا باعث ایجاد انرژی اضافی می شود ، که در یک زمان مشخص از روز اصلاً لازم نیست. منطقی است که به کشش سبک توجه کنید. این به بدن شما کمک می کند تا کاملاً آرام شود.

یک ورزش تنفسی عمیق دیافراگماتیک مفید خواهد بود. روش انجام این کار به این صورت است: از طریق بینی استنشاق کرده و از طریق دهان به آرامی بازدم را بیرون بدهید. لطفا توجه داشته باشید: در روند تنفس ، شکم بالا و پایین می رود ، نه سینه. این ورزش تأثیر مثبتی بر روی سیستم عصبی پاراسمپاتیک دارد و به شما در خواب راحت کمک می کند.


5. از نوشیدنی الکل در شب خودداری کنید

اعتقاد بر این است که مقدار مناسب الکل به شما کمک می کند زودتر به خواب بروید ، اما این درمان خواب سالم و کامل را تضمین نمی کند.الکل مصرف شده در اواخر شب می تواند بر خواب شما در نیمه دوم شب تأثیر منفی بگذارد. نحوه عملکرد آن به این صورت است: بدن ما قند موجود در الکل را متابولیزه می کند و این از استراحت کافی بدن جلوگیری می کند.
در نتیجه ، خواب سطحی می شود و اغلب می تواند قطع شود. شما نه تنها در شب استراحت بدی خواهید داشت و نه خواب کافی خواهید داشت ، بلکه خلاص شدن از وزن های اضافی را نیز دشوار می کند.
و البته ذکر خود مکان خواب نیز قابل ذکر است. تشک راحتی انتخاب کنید تا ستون فقرات راحت باشد. بالشی که روی آن می خوابید نیز مهم است. نباید خیلی حجیم باشد تا در استراحت شبانه مهره های گردنی تنش نداشته باشند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید