ویژگی های یک خانم خانه دار که همیشه خانه مرتبی دارد

در

0e1a4446-3f45-4cba-8b1d-05deb151ec59.jpg

تمیز کردن آپارتمان ... این یک کلمه نظافت، می تواند باعث آهی سنگین شود و روحیه را کاملاً خراب کند. دلیل این نگرش این است که حداقل یک روز طول می کشد تا اوضاع را مرتب کنید. اما ظاهر شسته و رفته آپارتمان تنها چند ساعت تمیز باقی می ماند. sayarak.com به شما می گوید چگونه با کمترین تلاش روزانه یک خانه را تمیز نگه دارید و زمان زیادی را صرف تمیز کاری نکنید.

چند دقیقه در روز که یک زن تمیز صرف مرتب کردن و برگرداندن وسایل به مکانهای مناسب خود کنید ، در پایان هفته مقدار قابل توجهی وقت و تلاش صرفه جویی خواهید کرد ، هنگامی که به جای تمیز کاری کلی ، فقط انجام چند اقدامات حمایتی کافی خواهد بود. سایر عادات مفید شما برای دوست داشتن تمیز کردن را باید در زیر بخوانید. برنامه ریزی روزانه یک زن خانه دار


عادت 1: همیشه مواد تمیز کننده و  شوینده داشته باشید

اگر هدف اصلی شما حفظ نظم وخانه تمیز و مرتب است نه در برنامه ها یا رویاها بلکه در زمان واقعی ، مرتباً مواد تمیز کننده و مواد شوینده پر  و آماده داشته باشید و تمام مواد شیمیایی نظافت خانگی را در یک کشو قرار دهید. یک جعبه مقوایی جداگانه باز کنید یا یک سبد خریداری کنید که تمام مواد شیمیایی خانگی ، پودرها و شوینده ها را در آن ذخیره کند. هر هفته ، محتوای جعبه و میزان محصول را  بررسی کنید. اگر متوجه شدید که به عنوان مثال "ضد چربی" کمی باقی مانده است ، وقت آن است که خرید خود را به روز کنید.

 

ما توضیح می دهیم که چرا انجام مراحل تهیه به موقع برای یک خانم خانه دار بسیار مهم است. تمیز کردن اغلب بدون برنامه ریزی است ، به عنوان مثال ، اقوام با شما تماس می گیرند که طی چند ساعت می رسند. برای اینکه بتوانید بلافاصله پس از تماس آنها تمیز کردن را شروع کنید ، همیشه بایدوسایل تمیز کننده  لازم را در دسترس داشته باشید. در غیر این صورت ، شما به سختی باید چیزهایی را که در اتاق ها و درون کمد قرار داده اید پیدا کنید و تمیز کردن را برای مدت کوتاهی به تعویق بیندازید ، زیرا نمی خواهید برای تمیز کردن لوازم خانگی به فروشگاه بروید.


عادت خوب 2: جدا سازی وسایل غیر ضروری

ما برای مرتب بودن زن خانه دار از او دعوت می کنیم برای موارد غیرضروری یک کارتن یا سبد در داخل کمد داشته باشند. یا حتی بیشتر پیش بروید و در هر اتاق یک سبد برای موارد اضافی اختصاص دهید. به عنوان مثال ، از سبد اتاق خواب استفاده کنید تا لباس هایی را که پوشیده نمی شوند، در داخل آن جمع کنید ، در آشپزخانه - برای انواع لوازم جانبی ، منسوجات ، وسایل آشپزخانه که هیچ کس از آن استفاده نمی کند ، در حمام - از حوله ها ، محصولات بهداشت شخصی بیکار استفاده کنید. کاربرد چنین جعبه یا سبد هایی چیست؟

 

به جای اینکه سالانه چند بار کل آپارتمان را زیر و رو کنید با پر کردن این سبد ها به طور مرتب همیشه داخل کمد ها و اتاق ها مرتب است -با این کار خود را بسیار راحت خواهید کرد و مرتباً از زباله خلاص می شوید ، که یک آشفتگی در آپارتمان ایجاد می کند. یک طرف دیگر روی سکه وجود دارد - تا زمانی که جعبه  یا سبد را به ظرف زباله نیندازید ، همیشه این شانس را دارید که نظر خود را تغییر دهید ، این وسیله را نگه دارم ، به نیازمندی بدهم یا دور بیندازم؟


عادت خوب 3: تمام سطوح را تمیز کنید

معمولاً خانم های خانه دار فراموش می کنند که گرد و غبار در همه جا جمع می شود ، از قفسه شروع می شود و با درب داخلی و وسایل خانگی خاتمه می یابد. آلودگی دیگری که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد ، اثر انگشت و سایر لکه هایی است که در نور آفتاب ظاهر می شوند. چنین تفاوت های ظریف می تواند تصویر آپارتمان را خراب کند ، حتی اگر تمیز کردن را تازه تمام کرده باشید. هنوز هیچ احساسی از خلوص کامل وجود ندارد ، و این احساس وجود دارد که شما وقت خود را بیهوده سپری کرده اید. به همین دلیل است تمیز کردن گرد و غبار ، نه تنها  از روی سطوح  کف بلکه در جهت عمودی  به شکل لکه روی کابینت های آشپزخانه یا اثر انگشت روی صفحه تلویزیون مهم می باشد.


عادت خوب 4: به طور مرتب آپارتمان را تهویه کنید

هوای تازه تأثیر مثبتی بر سلامتی دارد.تهویه هوایی روشی بسیار مفید است. هوای تازه با موفقیت با گرد و غبار مبارزه می کند ، از تجمع آن جلوگیری می کند ، عوامل بیماری زا را از بین می برد ، تأثیر مفیدی بر سلامت و رفاه ساکنین می گذارد و همچنین از نظر بصری فضای داخلی را بهبود می بخشد. اگر مرتباً هوا در داخل اتاقها جریان داشته باشد ، احساس خلوص و طراوت را به دست می آورید ، فضا سبک تر و مطبوع تر خواهد شد ، بوی ناخوشایند از بین می رود ، به جای آن عطر دلپذیر ظاهر می شود.

لطفا توجه داشته باشید: طبق استانداردهای بهداشتی ، اتاق باید هر ساعت به مدت 10 دقیقه تهویه شود. در فصل گرم می توانید پنجره را طولانی تر باز بگذارید.


عادت خوب 5: در صورت ریختن آشغال یا مایعات، بلافاصله تمیز کنید

غالباً لکه های ریخته شده از قهوه و چای روی فرش  ، اثری از کفش های خیابان در راهرو و .... تا زمان تمیز کردن بعدی در مکان های خود باقی می مانند. با این حال ، این یک اشتباه بسیار بزرگ است.  اولا ، بعضی از لکه ها تمایل به ماندن در سطح دارند،لکه های چای و قهوه روی فرش باید فوراً برداشته شود.و ثانیا ، کثیفی که در یک مکان باقی مانده است می تواند در کل آپارتمان پخش شود ، و در این صورت نه چند دقیقه بلکه برای چند ساعت تمیز کردن صرف خواهید کرد.

بنابراین ، به محض مشاهده آلودگی ، بلافاصله با یک دستمال مرطوب یا جاروبرقی به سرعت اتاق را تمیز کنید. در مورد غذا و نوشیدنی در آشپزخانه ،آنها به سرعت  در همه جا پخش و خشک می شوند. اگر قبل از این مرحله زمان لازم برای از بین بردن ردپای مواد غذایی انجام ندهید ، صرفا کشیدن یک دستمال سفره روی لکه کافی نخواهد بود - باید با پاک کردن همه سطوح ، یک تمیز کردن کلی را شروع کنید. و زمان و تلاش بسیار بیشتری خواهد برد.

 

عادت خوب 6:  قبل از رفتن به رختخواب یا ترک خانه آپارتمان را مرتب کنید

موافقم ، بازگشت به خانه ای تمیز و مرتب و نه به آپارتمانی که همه چیز پراکنده و شلوغ است ، بسیار دلپذیر است.برگشت به  آپارتمان شلوغ حال و هوای ما را خراب می کند و باعث افسردگی می شود. خیلی راحت است که قبل از ترک خانه 10-15 دقیقه تمیز کردن را انجام دهید: لباس ها را در کمد قرار دهید ، ظروف را بشویید ، مواد آرایشی را در کشو قرار دهید ، تخت را مرتب کنید. 

همچنین سعی کنید برای تمیز کردن و قبل از رفتن به رختخواب ، وقت بگذارید. زمان زیادی نخواهد برد ، اما صبح شما در یک آپارتمان تمیز از خواب بیدار می شوید و با هرج و مرج احاطه نمی شوید و این بر روحیه شما تأثیر می گذارد.


عادت خوب 7: انجام کارها را در طول هفته تقسیم و یادداشت کنید

اگر نمی خواهید همه کارهای اصلی خانه را برای یک روز بگذارید و وقت و تلاش زیادی را برای اجرای آنها صرف کنید ، وظایف خود را بطور صحیح در روز  های هفته توزیع کنید.

به عنوان مثال:

- روز شنبه برای تمیز کردن حمام: کاشی ها ، سینک ، حمام را بشویید ، قفسه ها ، کابینت ها و آینه ها را پاک کنید.
-  روز یکشنبه ملافه و لباس را بشویید.
- روز دوشنبه به خرید بروید - محصولات خود را برای چند روز جمع آوری کرده و یک منو تهیه کنید.
- روز سه شنبه برای گردگیری و پاک کردن گرد و غبار؛
- چهار شنبه کف و پنجره را بشویید.

به نظر می رسد که یک برنامه ساده است ، اما در مرحله اول ، برای جلوگیری از عجله ، و در مرحله دوم ، تعطیلات آخر هفته را به طور کامل برای استراحت کمک خواهد کرد.


عادت خوب 8: در زمان های کوتاه پیش آمده، کار های کوچک را انجام دهید

بسیاری از کارهای خانگی زمان ناچیزی را به خود اختصاص می دهند. به همین دلیل است که می توان آنها را در طول زمان های کوتاه که بین سایر کارها اتفاق می افتد ،انجام داد. به عنوان مثال ، اگر برای جوشاندن یک کتری برای قهوه وارد آشپزخانه شدید ، از این سه تا پنج دقیقه انتظار عاقلانه استفاده کنید. در این مدت زمان شستن ظروف ، پاک کردن حتی یک قفسه ها ، مرتب کردن محصولات در یخچال و فریزر ، قرار دادن محصولات زیبایی در کیسه آرایشی ، انتخاب لباس هایی که در آن می خواهید کار کنید و غیره را انجام دهید. یک کارکوچک را که دوست دارید انتخاب کنید و در حالی که آب جوش می آید این کار را انجام دهید.در حالی که کتری در حال جوش است ، می توانید سینک را بشویید.

نظرات

۱۴۰۰/۱۲/۲۴اگر پرده های سنگین در خانه دارید، جاروبرقی اولین دستیار است. برای پارچه هایی که تمیز کردن مرطوب را تحمل نمی کنند، برای تمیز کردن سریع هفتگی پرده ها جاروبرقی خوب است. پرده ها را تکان دهید (بهتر است پنجره را باز کنید و این کار را در هوای تازه انجام دهید). یک نازل مخصوص برای پرده ها و مبلمان روکش دار روی جاروبرقی قرار دهید. اگر هیچ کدام وجود ندارد، یک سر برس معمولی را با یک پارچه کمی مرطوب و نازک بپیچید و با یک نوار الاستیک محکم کنید. پرده ها را تا حد امکان از چین ها صاف کنید و با جاروبرقی با قدرت کم از بالا به پایین راه بکشید. پرده ها باید از هر دو طرف تمیز شوند. جاروبرقی را می توان به عنوان اولین مرحله نظافت یا به عنوان یک گزینه کمکی قبل از نظافت عمومی در نظر گرفت. این روش تمیز کردن برای پرده های نازک - پرده، توری، توری ارگانزا، پرده های رشته ای مناسب نیست.

۱۴۰۰/۱۲/۲۴استفاده از بخارشوی می‌تواند پرده‌ها را تازه کند، برخی از انواع لکه‌ها را پاک کند و برای بسیاری از پارچه‌ها تنها راه مطمئن برای اتو کردن است. با این حال، بخار برای پرده های پلیسه دار، مخملی و تمام پارچه هایی که به شدت جمع می شوند غیرقابل قبول است.

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ترفندهایی که به شما کمک می کند در آینده زمان کمتری را برای تمیز کردن پرده ها صرف کنید هنگام انتخاب پرده ها، سعی کنید به منسوجات با حداقل تعداد چین، زواید و سایر دکورها اولویت دهید - مینیمالیسم اکنون در روند است و مراقبت از محصولات را تا حد زیادی تسهیل می کند. دستورالعمل ها یا برچسب ها پرده ها را نگه دارید - آنها مراقبت توصیه شده و دفعات آن را نشان می دهند، باید روی این اطلاعات تمرکز کنید. پرده های تمیز را می توان با یک عامل آنتی استاتیک پوشش داد تا از جذب بیش از حد گرد و غبار جلوگیری شود. در صورت امکان، پرده های آشپزخانه را در حین پخت و پز جمع کنید، حرکت دهید یا بلند کنید. برای تمیز کردن مرتب پرده ها تنبلی نکنید. بهتر است هفته ای یکبار پرده های سنگین را جاروبرقی بکشید، مخصوصاً در تابستان که گرد و غبار زیادی از خیابان از پنجره باز می آید. سعی کنید همه لکه ها را به محض ظاهر شدن پاک کنید.

۱۴۰۰/۱۲/۲۴چند بار باید پرده ها را تمیز کنید و اگر این کار انجام نشود چه اتفاقی می افتد پرده ها، به ویژه آنهایی که از مواد سنگین (مخمل، ژاکارد) ساخته شده اند، نه تنها از نور خورشید محافظت می کنند و در اتاق آرامش ایجاد می کنند، بلکه گرد و غبار را به خوبی جمع می کنند - هم از کنار آپارتمان و هم از خیابان. بین الیاف پارچه، در چین‌ها جمع می‌شود و همیشه قابل مشاهده نیست، اما اغلب باعث واکنش‌های آلرژیک، رینیت مزمن و ایجاد کنه‌های گرد و غبار می‌شود. تنها در 1 گرم گرد و غبار، حدود 10000 ساپروفیت مختلف وجود دارد!

۱۴۰۰/۱۲/۲۴پرده های آشپزخانه چربی و بو را جذب می کنند، اغلب زرد یا خاکستری می شوند. همچنین، در صورت وجود کودکان در خانه هیچ کس ظاهر لکه هایی دست های چرب، غذا، رنگ و ....

۱۴۰۰/۱۲/۲۴در مورد لکه ها، ساده ترین راه این است که آنها را بلافاصله بشویید، بدون اینکه منتظر تمیز کردن عمومی باشید. در مورد پرده ها به طور کلی، به طور متوسط ​​توصیه می شود که هر 3-4 ماه یک بار شسته شوند. با این حال، تا حد زیادی به محل پرده ها، نوع آنها و پارچه ای که از آن دوخته شده اند بستگی دارد. بیشتر از بقیه، شما باید اولین لایه پرده را بشویید، در مجاورت پنجره و جمع آوری تمام گرد و غبار خیابان، و پرده های آشپزخانه. آنها شستشوی مکرر ارگانزا، تافته و نخی را دوست ندارند - به دلیل توانایی جمع شدن. و همچنین ژاکارد، گاباردین - به دلیل امکان ریزش نخ.

۱۴۰۰/۱۲/۲۴در اتاق کودکان، و همچنین در صورت وجود افراد مبتلا به آلرژی در خانه، باید پرده ها را بیشتر بشویید - 1 بار در 2-3 ماه. و هر 2-3 هفته یک بار ارزش تمیز کردن خشک را دارد.

۱۴۰۰/۱۲/۲۴همه روش‌های فوق نمی‌توانند 100٪ جایگزین یک شستشوی ‌کامل یا نظافت حرفه‌ای شوند (بیشتر این موارد در مورد پرده‌های نازک صدق می‌کند)، اما آنها کاملاً به تازگی آپارتمان و کاهش تعداد نظافت‌های عمومی کمک می‌کنند. و همچنین نزدیک شدن بهار را تسریع کنید و روحیه شما را بهبود می بخشد!

در ادامه بخوانید...

وسایل ضروری زندگی 28 مورد

در
وسایل ضروری زندگی 28 مورد
در صورتی که این 28 مورد وسایل ضروری زندگی را در خانه داشته باشیم، آماده هر گونه اتفاق تعجب آور و شگفت انگیز، که گاهی اوقات در زندگی اتفاق می افتد، هستیم، از مهمانان ناخوانده گرفته تا جراحات و آسیب دیدگی. sayarak.com لیستی از وسایل ضروری زندگی را جمع آوری کرده است که در هر خانه ای از نظافت گرفته تا پذیرایی از مهمان ناخوانده لازم است و  با آنها می توانید بر هر موقعیت غیر منتظره ای پیروز شوید.
 

 

برای ایمنی و شرایط اضطراری چه چیزهای ضروری لازم است

در هر شرایط اضطراری سرعت پاسخ مهم است. در صورت خطر برای سلامتی ، زندگی یا امنیت خانواده و خانه ، مهم است که برای همه چیز آماده باشید.
 

1. کیت کمکهای اولیه

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
البته کیت کمکهای اولیه اولین چیزی است که باید در خانه باشد. حتی می توانید آن را به دو مورد تقسیم کنید، موارد اضطراری و استفاده روزانه. بنابراین ، یک کیت کمکهای اولیه اضطراری همیشه کامل داشته باشید.
 

2. اگر برق نباشد

در صورت قطع برق بصورت کوتاه مدت یا بلند مدت ، از چراغ قوه هایی که در دسترس شما خواهند بود ، مطمئن شوید. این لیست شامل آب بطری ، شمع ، باتری ، کبریت و مواد غذایی کنسرو شده است.
 

3. آتش نشانی

حداقل باید در هر خانه یک کپسول آتش نشانی وجود داشته باشد - آن را در آشپزخانه ، گاراژ یا کمد نگه دارید. اگر خانه یا آپارتمان شما بیش از یک طبقه دارد ، باید در هر طبقه خانه یک کپسول آتش نشانی قرار داشته باشد .
 

4. ردیاب مونوکسید کربن

مونوکسید کربن "قاتل خاموش" نامیده می شود زیرا این گاز سمی بی رنگ و بی بو است. ردیاب فوراً شما را از حضور این گاز در هوا مطلع می کند و می توانید به سرعت اقدام کنید. مانند یک آتش نشانی ، چنین سنسورهایی باید در هر طبقه باشند.
 

5. سوت

یک جفت سوت بخرید و با اعضای خانواده توافق کنید که در این موارد از آنها استفاده کنید - مثلاً در زمانی که دزدی وارد خانه شده  یا در زمان آتش سوزی. اگر تنها زندگی می کنید ، سوت زدن جلب توجه در مواقع اضطراری را آسان تر می کند.
 

 

برای تمیز کردن فوری و عمومی چه چیزهای ضروری لازم است

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
اگر وسایل تمیز کاری در خانه دارید ، که در زیر آنها را توضیح خواهیم داد ، می توانید قبل از رسیدن مهمانان ، خانه را به سرعت تمیز کنید یا در صورت ریختن یا کثیف شدن ، عواقب آن را از بین ببرید.
 

6. برس برای پاک کردن گرد و غبار

تمیز کردن گوشه ها با برس راحت تر است.
 

7. پارچه های میکرو

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
این پارچه مصنوعی بدون سایندگی ، مانند آهنربا گرد و غبار و خاک را به خود جذب می کند. از پارچه های میکرو می توان هم بصورت خشک و هم مرطوب برای نظافت استفاده کرد.
 

8. دستکش پلاستیکی

دستکش های پلاستیکی برای هر کاری لازم است - خواه ظروف را با دست بشویید ، فر را تمیز کنید یا کار سخت تری انجام دهید. علاوه بر این ، شما از پوست دست خود در برابر مواد شیمیایی خورنده محافظت می کنید که در بهترین حالت ممکن است باعث لایه برداری شود و در بدترین حالت سوختگی های شیمیایی ایجاد می شود.
 

9. کاردک پلاستیکی

اگر می خواهید شیشه ، آینه ها یا کاشی ها را در حمام به سرعت و به خوبی تمیز کنید ، می توانید از کاردک پلاستیکی استفاده کنید. این یک ابزار ضروری برای تمیز کردن سطوح براق است.
 

10. سبد

سبد ها برای ذخیره سازی کم حجم و حمل و نقل انواع چیزها ضروری هستند و این به خالی شدن قفسه ها و فضا کمک می کند.
 

11. انواع پارچه 

 
پارچه از هر چیزی ، از لباس های قدیمی گرفته تا حوله ها ، برای کارهای کثیف مناسب است. آنها را بعد از تمیز کردن در ماشین لباسشویی بریزید و آنها دوباره آماده خدمت به شما هستند.
 

12. جاروبرقی

قبل از خرید جاروبرقی ، تصمیم گیری در مورد اهداف مهم است: اگر حیوان خانگی دارید ، به دنبال مدل هایی باشید که برای تمیز کردن موثر پشم و مو مناسب باشند. به وزن جاروبرقی نیز توجه کنید.
 

13. برس

حتی پایدارترین لکه ها را می توان با مالیدن آنها به خوبی با برس پاک کرد. یک برس جداگانه برای ظروف تهیه کنید ، که می تواند برای پاک کردن حتی خشک ترین مواد غذایی ، و چندین برس برای تمیز کردن خانه داشته باشید.
 

 

برای پخت و پز روزمره و آماده کردن ناهار سریع چه چیزهای ضروری لازم است

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
اگر وقت کافی برای صرف ناهار یا شام ندارید ، بهترین راه حل ها را برای شما فراهم کرده ایم که به شما کمک می کند یک ناهار خوشمزه را به معنای واقعی کلمه بسیار سریعتر آماده کنید.
 

14. چاقوهای تیز

شما نمی توانید بدون هیچ چاقوی تیز در هر آشپزخانه ای کار کنید: مجموعه بهینه چاقوها شامل چاقوی سرآشپز ، چاقو برای پوست کردن سبزیجات و میوه ها ، چاقو برای برش و چاقو برای نان است. چاقو تیز کن خوب داشته باشید تا هر چند هفته یکبار چاقوها را تیز کنید.
 

15. انواع قابلمه

قابلمه های زیادی وجود دارد ، اما لازم نیست آشپزخانه را با انواع آن شلوغ کنید - می توانید از پنج مورد اصلی نتیجه بهینه را بدست آورید: یک قابلمه بزرگ، متوسط و کوچک ، یک تابه بزرگ و یک تابه کوچک .
 

16. کاسه های بزرگ

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
معمولاً در بخش ظروف فروخته می شوند و از جنس استنلس استیل یا شیشه هستند. در چنین کاسه ها ، می توانید خمیر را ورز دهید و یا سالادی را برای گروه بزرگی از مهمانان مخلوط کنید بدون اینکه کل آشپزخانه کثیف شود.
 

17. سینی پخت

بدون سینی پخت ، اجاق گاز شما تقریبا بی فایده است. با این حال ، اگر امکان استفاده از سینی پخت امکان پذیر نیست ، سعی کنید آن را با یک سیم سیمی و ظرف پخت جایگزین کنید.
 

18. وسایل آشپزخانه

همزن، ملاقه، کفگیر ، برس، انبرک ، آبکش و رنده، حداقل مجموعه ای که به شما کمک می کند بدون تلاش و عجله طبخ کنید. خبر خوب: وسایل آشپزی گران نیستند.
 

19. قالب کمربندی کیک

قانون "هرچه بزرگتر باشد بهتر" در اینجا کار می کند ، زیرا در ظروف بزرگ می توانید چیزهای کوچکی را بپزید ، اما در ظروف کوچک نمی توانید غذا های بزرگ  را آماده کنید.
 

20. مخلوط کن

مخلوط کن مدتهاست که فقط برای جداکردن خامه از شیر استفاده نمی شود - آنها برای خرد کردن و مخلوط کردن حتی محصولات نیمه جامد و جامد ، به عنوان مثال ، آجیل ، دانه ها مناسب هستند. و مخلوط کن های مایعات برای سوپ های خامه ای ضروری هستند.

 

برای پذیرایی از مهمانان ناخوانده چه چیزهای ضروری لازم است

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
برای آمدن مهمانان ناخوانده کاملاً آماده باشید!

21. انواع نوشیدنی

می توانید هر نوع کوکتلی را درست کنید.

22. پنیر را فریز کنید

پنیر را درون فریزر بگذارید و به محض ورود مهمانان ناخوانده ، همیشه فرصت از پنیر را خواهید داشت. فقط آن را به قطعات برش دهید تا به سرعت ذوب شود. علاوه بر این ، پنیر نرم ، از قبل منجمد ، بسیار ساده تر برش می خورد.
 

23. لیوان و گیلاس های مختلف

طعم نوشیدنی به سرو آن بستگی دارد ، بنابراین باید لیوان اصلی را تهیه کنید: لیوان های بلند و کوتاه در سرو نوشیدنی های مختلف استفاده می شوند
 

24. یخ

نکته ضروری دیگر در فریزر ، یخ است. این نه تنها برای نوشیدنی ها بلکه در زندگی روزمره نیز مفید است ، به عنوان مثال برای وارد کردن شوک در خورش ها با انداختن چند قطعه یخ در خورش در حال جوش و یا برای کمپرس سوختگی در آشپزخانه.
 

25. شکلات

وسایل ضروری زندگی 28 مورد
تعداد کمی از مردم می توانند به مدت طولانی شکلات را نگه دارند ، اما اگر آن را درون فریزر بگذارید ، دور از چشمان شما است و سریعا خورده نمی شود ، و با رسیدن مهمانان می توانید آنرا رنده یا ریز کنید تا بتوانید دسرها یا فقط چای را با شکلات تزئین کنید.
 

26. شمع های معطر

شمع ، عود یا لامپ های رایحه دار ، حتی خوشبو کننده هوا - هر چیزی که می تواند بوهای ناخوشایند را از بین ببرد و یا هوای راکد را در یک اتاق تازه کند ، مناسب است.
 

27. برش های لیمو

لیمو اغلب در همه جا مفید است - در آشپزی ، کوکتل یا برای سرو و تزئین غذاها. برای اینکه قبل از ورود مهمانان وقت خود را هدر ندهید ، عادت کنید لیمو یا پرتقال خرد شده را در فریزر ذخیره کنید. یک روش ساده و موثر برای صرفه جویی در وقت است.
 

28. سبد مهمان

خمیردندان و مسواک ، لیف ، حوله و دمپایی تمیز را در آن قرار دهید و شما آماده هستید که از میهمانی که فراموش کرده وسایل شخصی خود را بیاورد، صمیمانه پذیرایی کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 استفاده غیر معمول از بخارشوی دستی لباس

در
	10 استفاده غیر معمول از بخار شوی دستی لباس
چگونه به سرعت یخچال و فریزر را  یخ زدایی و تمیز کنیم و 9 راه غیر معمول برای تمیز کردن و نظافت خانه را با بخارشوی دستی لباس انجام دهیم؟

 

با بخارشوی دستی لباس مواد غذایی سوخته را از فر پاک کنید‌

	10 استفاده غیر معمول از بخار شوی دستی لباس
اگر به دنبال راهی برای از بین بردن باقیمانده مواد غذایی سوخته در فر هستید - تبریک می گویم ، آن را پیدا کرده اید! بخارشوی دستی لباس را به مکان کثیف منتقل کنید ، به مدت 5 دقیقه نگه دارید و سپس فر را به روش معمول تمیز کنید. 

 

با بخارشوی دستی لباس ضد عفونی کنید

	10 استفاده غیر معمول از بخار شوی دستی لباس
به نظر می رسد که بخارشوی دستی لباس شما ابزاری سازگار با محیط زیست برای تمیز کردن عمیق آشپزخانه و حمام ، کاشی ها و میزهای بخصوص شماست. بدون هیچگونه مواد شیمیایی ، بخارشوی دستی لباس 99.9٪ میکروب ها را می کشد!

 

با بخارشوی دستی لباس اثاثه یا لوازم داخلی را تمیز کنید

	10 استفاده غیر معمول از بخار شوی دستی لباس
آیا می خواهید راهی مطمئن  برای تمیز کردن اثاثه یا دکوراسیون داخلی خانه پیدا کنید؟ بعد از جارو برقی کشیدن اثاثیه و برداشتن کثیفی و خاک از روی اثاثیه یا لوازم داخلی ، پرده ، ملافه و فرش با بخارشوی دستی لباس همه جا را برق بیندازید!

 

با بخارشوی دستی لباس درز بین کاشی ها در حمام و آشپزخانه را پاک کنید

	10 استفاده غیر معمول از بخار شوی دستی لباس
چه کسی می داند یک بخارشوی دستی لباس می تواند تمام مشکلات کثیفی شما را حل کند؟ بخارشوی دستی لباس حتی می تواند خاک را از درزها خارج کرده و روی کاشی های حمام یا آشپزخانه را براق و نو کند. آن را بررسی کنید!

 

با بخارشوی دستی لباس یخچال و فریزر خود را یخ زدایی کنید

	10 استفاده غیر معمول از بخار شوی دستی لباس
اگر به راهی برای سرعت بخشیدن به یخ زدایی یخچال و فریزر نیاز دارید ، نیازی نیست که برای به دنبال ایده عالی بروید. بخارشوی دستی لباس در اینجا به شما کمک می کند! درست است، هم یخ زدایی و هم ضد عفونی کردن داخل یخچال را با بخارشوی دستی لباس انجام دهید.
هشدار: شما باید از تماس مستقیم با آب خودداری کنید.
 

 

با بخارشوی دستی لباس لکه ها را روی فرش بردارید

	10 استفاده غیر معمول از بخار شوی دستی لباس
کافی است بخارشوی دستی لباس را در نقطه ای از فرش که لکه دارد، به مدت 5 دقیقه نگه دارید و سپس تمیز کردن را امتحان کنید. اگر این کار به نتیجه نرسید ، آن را حدود 5 دقیقه دیگر در آن نقطه نگه دارید ، اکنون قطعاً از بین خواهد رفت!
 

 

با بخارشوی دستی لباس آینه ها و پنجره ها را تمیز کنید

	10 استفاده غیر معمول از بخار شوی دستی لباس
از بخارشوی دستی لباس خود استفاده کنید و فقط تماشای ناپدید شدن گرد و غبار و لکه ها را از روی آینه و شیشه ها  ببینید (بدون لک و خراش های برس های ناخوشایند).

 

با بخارشوی دستی لباس به داخل ماشین خود برسید

	10 استفاده غیر معمول از بخار شوی دستی لباس
تمیز کردن ماشین شما می تواند دشوار باشد ، به خصوص هنگامی که مجبورید چیزی را در مکانی سخت که دسترسی به آن دشوار است تمیز کنید. خوشبختانه ، این چندان ترسناک نیست ، زیرا بخارشوی دستی لباس هم می تواند این کار را انجام دهد!

 

با بخارشوی دستی لباس دستگیره ها را براق، تمیز و ضد عفونی کنید

	10 استفاده غیر معمول از بخار شوی دستی لباس
رطوبت، به خصوص در حمام باعث رشد میکروب ها و قارچ ها می شود. ممکن است بسیار تعجب کنید اما می توان پرده حمام و درهای شیشه ای دوش و دستگیره های حمام را با یک بخارشوی دستی لباس به سرعت تمیز کرد!
 
شما چه استفاده غیر معمولی از بخارشوی دستی لباس می کنید؟ بخارشوی دستی لباس تا الان که این پست را نوشتم به نظرم جزو وسایل ضروری خانه نمی آمد! لطفا در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود

در
10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود

جاروبرقی ممکن است به عنوان یک راه حل عالی و مناسب برای تمیز کردن و نظافت به نظر برسد ، اما در بعضی از موارد نباید از جارو برقی استفاده شود. در عوض ، شما باید با یک قلم مو ، برس، یک قاشق برای مایعات و ... تمیز کردن را انجام دهید. 

شیشه های شکسته

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
همه ما می دانیم که تمیز کردن شیشه های شکسته نیاز به توجه و مراقبت دارد ، اما به جاروبرقی برای این کار اعتماد نکنید ، زیرا شیشه می تواند به داخل دستگاه آسیب برساند. سپس شما به هیچ وجه نمی توانید از جارو برقی استفاده کنید. با دستان تکه های بزرگ را جمع کنید (اگر می ترسید دستتان را ببرید با یک برس یا با دستکش های ضخیم لاستیکی  همه چیز را با دقت جمع کنید و بعد جارو کنید.

کاغذ خرد شده

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
تمیز کردن کاغذ خرد شده ، به عنوان مثال ، از پانچ یا پوسته مداد از مدادتراش ، برای جاروبرقی قابل مقایسه با تمیز کردن مو را دارد - جاروبرقی را می بندد و کار را متوقف می کند. بهتر است همه چیز را با برس مو جارو کنید ، و تکه های کاغذ روی فرش را با دست جمع کنید. بله ، شما باید به خودتان زحمت بدهید ، اما لازم نیست که برای تعمیر جاروبرقی هزینه کنید.

رشته های مو

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
مو های بلند جاروبرقی را مسدود می کنند و بعدا باید با دست خود مو ها را از داخل جارو، لوله ها و ... جدا کنید. در وقت خود صرفه جویی کنید و مو ها را با یک برس مو جمع کنید و اگر مو روی فرش است ، آن را بصورت دستی و با برس جمع کنید.
 

خاک باغچه و گلدان

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
وقتی خاک گلدان روی کف می ریزد ، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می کند جارو برقی است. اما این یک ایده بد است - خاک مرطوب می تواند به موتور آسیب برساند. 
 

لوازم آرایشی

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
سایه چشم ، کرم پودر ها و رژ لب - هیچکدام از این موارد را نمی توان با برس های جارو برقی تمیز کرد. آنها می توانند درون جاروبرقی ذوب شوند و آسیب جدی وارد کنند.
 

سیم های برق

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
ظاهرا تمیز کردن سیم ها  با جاروبرقی خطرناک به نظر نمی رسد، اما جاروبرقی می تواند به عایق سیم ها آسیب برساند.
 

مایعات

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
مگر اینکه جارو برقی مایعات داشته باشید، در غیر این صورت بسیار خطرناک است - ممکن است دچار برق گرفتگی شوید ، ممکن است جاروبرقی برای همیشه بسوزد. مایع را با یک دستمال ، حوله یا حوله های کاغذی جمع کنید.
 

سکه و اسباب بازی های کوچک

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
قبل از جارو کردن کف ، اطمینان حاصل کنید که هیچ اسباب بازی کوچک یا سکه ای روی زمین وجود ندارد - تحت تاثیر کشش ، اسباب بازی ها می توانند به قطعات کوچکتر شکسته شوند و سکه ها می توانند کیسه گرد و غبار جارو را پاره و موتور را خراب کنند.
 

گرد و غبار ساخت و ساز

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
تعمیر خانه یک فرایند ناخوشایند است و کثیفی زیادی دارد ، اما فکر نکنید که جاروبرقی می تواند این کار را راحت تر کند. گرد و خاک ساخت و ساز مانند خاکسترهای شومینه از کوچکترین ذراتی تشکیل شده است که می تواند به داخل موتور کشیده شوند و یا به هوا برگردند.

خاکستر شومینه

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
ذرات خاکستر به حدی کوچک هستند که می توانند از طریق جاروبرقی به جای جمع شدن در هوا پخش شوند.
 

گیاهان خشک

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
گلهای پژمرده و برگ های خشک شده ، می توانند جاروبرقی را به مسدود کنند ، بنابراین بهتر است آنها را با دست جمع کنید.
 

مواد غذایی مرطوب

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
اگر چیزی در آشپزخانه ، غلات ، نمک یا شکر ریخته ، می توانید با جارو برقی جمع کنید. اما موادی که دارای رطوبت زیادی هستند ، به عنوان مثال تکه های سبزیجات تازه ، میوه ها ، سالاد ها غیرممکن است. آنها فقط جاروبرقی را مسدود کرده و به موتور آسیب می رسانند. علاوه بر این ، آنها شروع به پوسیده شدن کرده و بوی نامطبوعی منتشر می کنند.
 

قهوه

10 مورد که نباید تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده شود
شاید همه دوستداران قهوه بدانند که تمیز کردن دستگاه قهوه ساز یک جریمه واقعی است ، اما به هیچ وجه آن را با جاروبرقی خالی نکنید - منافذ فیلتر ها را مسدود و موتور را خراب می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

با شستن اشتباه ظروف به آرامی خودمان را می کشیم

در
با شستن اشتباه ظروف به آرامی خودمان را می کشیم
متخصص برجسته یكی از شركتهای داروسازی متخصص در ضد عفونی كننده ها، درباره شستن اشتباه ظروف و چگونگی ایمن تر شستن ظروف گفت. وی خاطرنشان کرد که بیشتر مردم از شوینده های حاوی سورفکتانت برای شستن ظرف ها استفاده می کنند.

 

در انتخاب مواد شوینده به چه چیزی باید توجه ویژه داشته باشیم

سورفکتانت ها در غلظت های زیاد بسیار خطرناک هستند ، بنابراین غلظت آنها نباید از 5 درصد تجاوز کند. علاوه بر این ، مواد شوینده نباید حاوی فسفات باشد - آنها به راحتی در پوست نفوذ می کنند ، وارد جریان خون می شوند و باعث تحریک دیاتز (Diathese Nerveuse) می شوند.
درماتیت ، آلرژی ، بر دستگاه تنفسی تأثیر می گذارد ، باعث ایجاد مشکلات متابولیک می شود. رنگ ها و طعم های شیمیایی اضافی هستند ، مطلوب است که تا حد ممکن تعداد آنها کم باشد.
وی توضیح داد که با وارد شدن به بدن ، تمام این مؤلفه ها باعث مسمومیت تدریجی بدن می شوند.

 

چگونه اثرات مضر شوینده ها را کاهش دهیم

برای کاهش اثرات مضر شوینده ها چه در زمان شستن ظروف و چه تمیز کردن و نظافت از دستکش استفاده کنید. مواد شوینده را مستقیماً به اسفنج اضافه کنید نه به ظروف. بهتر است ظروف را در آب گرم بشویید زیرا در سرما محصول بی اثر است و بیشتر مصرف می شود ، به این معنی که خطر بیشتر می شود. ارگانیسم باید به محصولاتی که حاوی اسیدهای آلی (سیتریک ، استیک ، لاکتیک ، گلیکولی) هستند ، داده شود که چربی ها و رسوب ها را به خوبی از بین می برند ، اما سم کمتری دارند. مهم است که بشقاب ها را کاملاً پس از مواد شوینده بشویید. یعنی 20-30 ثانیه تا صدای جیر جیر بدهند در این صورت بهداشت ظروف رعایت شده است
 
به گفته وی ، مواد باقیمانده مواد شوینده ، به ویژه سورفکتانتها ، در قطرات آب روی ظروف مستقر می شوند. پس از خشک شدن ، آنها یک فیلم نامرئی را تشکیل می دهند و به همراه غذا می توانند وارد بدن شوند. اعتقاد بر این است که در یک سال به این ترتیب یک فرد نیم لیتر مایع ظرفشویی وارد بدن می کند و با شستن اشتباه ظروف به آرامی خودش را می کشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عشق به زباله، خلاص شدن از شر وسایل غیر ضروری

در
عشق به زباله، خلاص شدن از شر وسایل غیر ضروری
خلاص شدن از شر وسایل غیر ضروری در زندگی با تمیز کردن شروع کنید.عشق به زباله ها یک اشاره است که شما به گذشته به شدت متصل هستید و این عشق مسیر آینده را کند می کند.
سبک زندگی در خانه بازتاب افکار ما است. اگر می خواهید تغییر دهید ، ابتدا از خانه خود مراقبت کنید. هنگامی که خانه تمیز و مرتب نگهداری می شود ، آنگاه ذهن نظم می یابد و اوضاع بهتر می شود.
 
در این ایام قرنطینه که وقت کافی برای تمیز کاری و نظافت داریم با خلاص شدن از شر وسایل غیر ضروری و قدیمی ، می توانیم مدل مو ، کار و دکوراسیون آپارتمان خود را تغییر داده و نگاهی متفاوت به آنچه در خانه است ، بیندازیم.
 

اصول کلی

پس از تصمیم به رهایی خود در برابر آوار زباله و آشغال در خانه ، باید قاطع و بی رحم باشید و همچنین به روشنی درک کنید که چرا این کار را می کنید. موارد زیر را به خاطر داشته باشید:
- قبل از خرید چیز جدید ، از چیزهای قدیمی خلاص شوید.
 
- اگر یک چیز برای یک یا دو سال مفید نباشد ، هرگز نیازی به آن نخواهد بود.
از خود بپرسید: آیا شما این کار را ترک می کنید زیرا باعث خوشحالی شما می شود ، یا به این دلیل که فقط باید باقی بماند؟ اگر مورد دوم است ، دیگر وقت آن رسیده که تاماگوتچی شکسته شده را درون سطل زباله پرتاب کنید.
 
خاطرات شما اشیاء بدنی نیستند. خلاص شدن از گلدان ترک خورده قدیمی مادربزرگ شما به معنای خلاص شدن از خاطرات این موضوع نیست که مادربزرگ شما چقدر فوق العاده بود.
 
- اگر مشخص نیست که آیا برخی موارد را دور بریزید ، آنها را برای یک ماه در جایی مخفی کنید. آنچه در این مدت مورد نیاز است ، می تواند باقی بماند - جای بقیه در سطل آشغال است.
 
شما لازم نیست همه چیز را سطل زباله بینذازید. مطمئناً موارد کاملاً جدیدی وجود خواهد داشت که هرگز مورد استفاده  قرار نگرفته اند و یا هرگز آنها را نپوشیده اید. آنها را بیرون بکشید ، و به یک موسسه خیریه هدیه دهید یا یک حراج ترتیب دهید.
 

کمد لباس

با لباس و کفش شروع کنید. شما فقط چیزهای قدیمی را رها می کنید ، فرض کنید که این قضیه فرا می رسد و شما باید مثلاً شلوارهای فرسوده را بپوشید . بنابراین ، شما یک فلسفه فقر را در خود پرورش می دهید، فکر می کنید که نمی توانید در آینده چیزهای جدید بخرید ، و مجبور خواهید بود پیر و بد، لباس بپوشید.
 
- همه چیز قدیمی و فرسوده است ، با لکه ها ، سوراخ ها و پارگی ها و .... واقعا جای آنها در سطل آشغال است. هر چیز قدیمی ، در واقع ، رویاها و برنامه های برآورده نشده است.هرچه چیزها را کمتر رها کنید ، زودتر کمد لباس با لباس های جدید پر می شود.
 
- داشتن چیزهای واقعی مورد علاقه در کمد شما بسیار مهم است. چیزهای مورد علاقه باعث ایجاد اعتماد به نفس می شوند: آنها به گونه ای متفاوت روی شما تاثیر می گذارند و شما به نوعی در آنها احساس بهتری می کنید ، این احساس مثبت به همه افراد اطراف منتقل می شود.
 
- چیزهایی که از نظر جسمی احساس ناراحتی می کنید یا خاطرات ناخوشایندی در ارتباط با آنها دارید باید بی رحمانه دور بریرید.
- به طور کلی ، کمد را به ترتیب مرتب کنید: لباس ها را با رنگ یا سبک آویزان کنید.
 

اتاق و مبلمان

تعجب نکنید که چیزی مانع اجرای برنامه های شما در تمام مدت می شود. به اطراف نگاه کنید که چقدر سطل آشغال شما را احاطه کرده است و در گردش ایده های شما دخالت دارد. وقتی خانه ای مملو از چیزهایی است که شما دوست دارید یا اغلب از آنها استفاده می کنید ، انرژی می دهند. و شلوغی و بی نظمی ، از طرف دیگر ، اثر منفی قوی دارد.
 
- اول از همه ، زباله ها را می توان با ظروف خرد شده و ترک خورده و آینه ها با نوعی نقص جمع کرد.
- وسایل برقی شکسته - تعمیر یا دور بیندازید.
- کتابهایی که به طور اتفاقی خریداری شده و هرگز مورد استفاده قرار نگرفته اند به دوستان یا کتابخانه هدیه کنید. در نهایت ، باید یک سری کتاب وجود داشته باشد که افکار امروز شما را منعکس کند ، و روشی را که می خواهید در آینده داشته باشید.
 
- همیشه وسوسه وجود دارد که مواردی منسوخ یا که بعداً باید رفع شوند ، وجود داشته باشد. این اجازه را ندهید و قاطعانه با وسایل غیر ضروری برخورد کنید
 
- حداکثر طول عمر یک تختخواب یا مبل (حداقل تشک) 10 سال ، بالش - 3 سال است.
 
- پاکیزگی را در خانه حفظ کنید. بگذارید خانه آنقدر زیبا و دلپذیر به نظر برسد که وسایل شما اجازه می دهد. حتی ساده ترین مواد غذایی را با دقت طبخ کنید و سفره را با سلیقه خود تنظیم کنید.
 
- احساسات هنگام خرید یک چیز جدید وقتی این چیز در خانه شما باشد بر رفاه شما تأثیر نمی گذارد.فقط موارد ایده آل را بخرید ، و نه فقط زیبا.
 
- لازم است به طور مداوم چیزی را در خانه تغییر دهید ، مبلمان را دوباره مرتب کنید ، گرد و غبار را بشویید. بگذارید وسایل خانه بدانند که فراموش نشده اند.
 
یک همستر نباشید - اگر همه آنچه را می توان در آن دفن کرد پنهان کنید ، همه چیز به تدریج تمام منافذ خانه را مسدود می کند و نفس کشیدن در اتاق  برای شما دشوار خواهد شد. به وسایل غیر ضروری توجه نکنید ، می خواهید تغییرات مثبتی در زندگی ایجاد کنید - فضای لازم را ایجاد کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اشتباهی که تقریباً همه در هنگام ضد عفونی کردن خانه مرتکب می شوند

در
اشتباهی که تقریباً همه در هنگام ضد عفونی کردن خانه مرتکب می شوند
بسیاری از ما ، در مقابل پس زمینه بیماری همه گیر کروناویروس ، توجه بیشتری به رعایت بهداشت، پاکیزگی و ضد عفونی کردن خانه داریم ، اما همه به درستی عمل تمیز کردن و ضد عفونی کردن آپارتمان را انجام نمی دهند.
 
متخصصان ضد عفونی بیولوژیکی می گویند: در مورد اشتباه اصلی که مردم هنگام تلاش برای از بین بردن عفونت در خانه ی خود مرتکب می شوند.ما معتقدیم که اول "تمیز کردن مرطوب" و بعد "ضد عفونی کردن"  اما چندان ساده نیست.
 
بنابراین ، برای ضد عفونی کردن آپارتمان ، ابتدا باید بر روی تمام سطوح با یک دستمال مرطوب شده با آب و صابون تمیز کنید و تنها پس از آن ضد عفونی کننده را استفاده کنید. متخصصان تأکید می کنند که این ترتیب کار است.
 
ما فراموش می کنیم که تجمع باکتری ها به اصطلاح بیوفیلم را تشکیل می دهد ، که مانع از نفوذ مواد ضد عفونی کننده می شوند.
 
متخصصان خاطرنشان می کنند: "ابتدا باید لایه میکروب هایی را که صابون معمولی به خوبی انجام می دهد ، حذف کنید و سپس مواد شیمیایی می تواند ویروس ها یا باکتری های باقیمانده را به طور موثری از بین ببرد."
 
در این حالت ، پس از هر بار استفاده ، دستمال باید کاملاً شسته شود. بعد از استفاده از مواد ضد عفونی کننده ، چند دقیقه صبر کنید تا کار کند.(ویروس را نابود کند)

نظرات

در ادامه بخوانید...