10 عادت اشتباه در تمیز کردن خانه که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود

تختخواب

 

ما  برخی عادت ها در تمیز کردن خانه را کلیشه وار انجام می دهیم و حتی به درستی و یا نادرست بودن آن فکر نمی کنیم. با این حال ، همه عادت های روزمره ما آنطور که دوست داریم موثر نیستند. بسیاری از کلیشه ها در تمیز کردن خانه از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و حتی زنان خانه دار با تجربه در این زمینه می توانند مرتکب اشتباه شوند. در این مقاله ، sayarak.com باورهای غلط رایج در تمیز کردن خانه را برطرف کرده و به شما نشان می دهد که چگونه وضعیت را اصلاح کنید.

 

1. تمیز کردن را با جارو یا برس انجام می دهید

جاروبرقی

فقط با جارو برقی می توانید حداکثر میزان زباله را بردارید / عکس

 

در نگاه اول به نظر می رسد جارو زدن با جارو با استفاده از جاروبرقی تفاوتی ندارد. با این حال ، در عمل ، با چنین تمیز کردن حتی یک دهم آلودگی را از بین نمی برد. جارو فقط غباری از گرد و خاک ایجاد می کند ، که بر روی مبلمان ، اشیا مختلف و داخل بدن مامی نشیند. با جاروبرقی مطمئناً از تمیزی اتاق ها مطمئن خواهید شد.


2. تخته برش را با مایع ظرفشویی تمیز می کنید

تخته چوبی برش

شستن تخته برش با مایع ظرفشویی برای پاکسازی کامل کافی نیست

از طریق استفاده های متعدد با چاقو ، برش های ریز بر روی تخته برش ظاهر می شود. هنگام تمیز کردن محصولات با مایع ظرفشویی ، ذرات مواد شیمیایی خانگی ، همراه با باکتری ها در خراش ها باقی می ماند و شسته نمی شوند. و در طی استفاده بعدی از تخته برش ، میکروب ها به محصولات منتقل می شوند. نه تنها تمیز کردن سطح تخته برش ، بلکه ضد عفونی کردن آن نیز مهم است. برای این کار ، بعد از هر بار استفاده ، تخته را با محلول 2 قاشق چایخوری پاک کنید. پراکسید هیدروژن و 0.5 لیتر آب. گزینه دیگر این است که محصول را با نصف لیمو مالش دهید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس تخته را بشویید و خشک کنید.


3. به جای تخته چوبی برش  از تخته پلاستیکی استفاده می کنید.

تخته برش

برخلاف تخته چوبی ، حذف میکروب ها از یک تخته پلاستیکی دشوارتر است


فکر نکنید که محصولات پلاستیکی بهداشتی تر از محصولات چوبی هستند ، زیرا همه چیز کاملاً برعکس است. چوب ماده ای متخلخل است که از خواص منفی آن جذب سریع میکروارگانیسم های بیماری زا است. با این حال ، چوب همچنین حاوی فیتونسیدهایی است که باکتری ها را از بین می برد. محصولات پلاستیکی چنین ماده ای را ندارند ، بنابراین عوامل بیماری زا به سادگی در  ترک های ریز مستقر می شوند و بیرون کشیدن کامل آنها کاملاً مشکل ساز است.


4. پس از جوشاندن ماکارونی ، آب را در سینک ظرفشویی می ریزید

ماکارونی

ذرات چسبنده بر روی سطح لوله ها قرار می گیرند و باعث ایجاد انسداد می شوند


گرفتگی سینک ظرفشویی یکی از مشکلات رایج در آشپزخانه است. تفاله های قهوه و چای  ، ضایعات کوچک مواد غذایی و حتی مایعات حاصل از پاستای آب پز می تواند میزان گرفتگی سینک ظرفشویی را افزایش دهد. سازگاری متراکم این ضخامت ها به آلاینده های چربی موجود در دیواره های خط لوله می چسبد. به تدریج یک چوب پنبه در آنجا جمع می شود که از تخلیه طبیعی جلوگیری می کند. وضعیت ماکارونی نیز به همین منوال است. ذرات چسبنده بر روی دیواره های لوله قرار گرفته و راه عبور آب را مسدود می کنند.


5. باز نگه داشتن پرده ها

پنجره

حتماً پنجره ها را بپوشانید تا نور ماورابنفش به وسایل داخلی آسیب نرساند


اگر پنجره های آپارتمان رو به سمت آفتاب است ، مراقب باشید. نور ماورابنفش بیش از حد می تواند بر وضعیت مبلمان ، کاغذ دیواری و کف تأثیر منفی بگذارد. برای جلوگیری از کم رنگ شدن وسایل ، پنجره ها را ببندید یا پرده ها را در ساعات فعال آفتاب ببندید. حتی اقلام گران قیمت و با کیفیت نیز در زیر اشعه ماورابنفش مستقیم به سرعت ظاهر جذاب خود را از دست می دهند.


6. بلافاصله بعد از بیدار شدن تختخواب خود را مرتب می کنید

تختخواب

صبر کنید تا تخت تهویه شود ، و فقط پس از آن به تمیز کردن و مرتب کردن بپردازد


تختخواب یکی از زیستگاه های مورد علاقه ریزگردها است. انگل ها آنقدر کوچک هستند که دیدن آنها بسیار دشوار است. کنه ها از سلولهای پوست لایه برداری شده که در بستر به وفور یافت می شوند ، تغذیه می کنند. همچنین ، یک فضای گرم و مرطوب در بستر حاکم است که در آن انگلها به سرعت تکثیر می شوند. برای از بین بردن زیستگاه کنه ها ، پس از بیدار شدن برای تمیز کردن عجله نکنید تا تختخواب خود را مرتب کنید. صبر کنید تا ملحفه ها تهویه و خشک شود و سپس می توانید مرتب کنید.


7. حوله ها را در دستشویی نگه می دارید

حوله

حوله ها را پس از هر بار استفاده کاملاً خشک کنید


حمام یک مکان واقعی تولید میکروارگانیسم های بیماری زا است. حوله ها در مکانی گرم و مرطوب نگهداری می شوند و شرایط ایده آل برای رشد باکتری ها ایجاد می کنند. پس از هر بار استفاده ، حوله های خیس  باید در دستشویی کاملاً خشک و تهویه شوند. هر سه روز یکبار توصیه می شود حوله ها را بشویید و از حوله های تازه استفاده کنید.


8- برس توالت را بلافاصله پس از تمیز کردن به محل خود بر می گردانید

توالت فرنگی

برای  تمیز کردن ابتدا برس را ضد عفونی کنید ، و سپس در جای خود قرار دهید


یک اشتباه رایج استفاده از برس توالت و برگرداندن سریع آن به توالت فرنگی است. بنابراین میکروب ها به مکان دیگری منتقل می شوند و به تکثیر خود ادامه می دهند. پس از هر بار استفاده از برس ، لازم است که موهای برس را ضد عفونی کنید ، و سفید کننده یا ماده ضد عفونی کننده دیگری به پایه اضافه کنید.

 

9. تفاله چای  و قهوه را داخل توالت می ریزید

چای

برگ های چای کاسه توالت را با رنگ زرد رنگی  می کند که خلاص شدن از آن دشوار است


چای حاوی تانن است. اینها موادی هستند که به تدریج بر روی دیواره های کاسه توالت قرار می گیرند و آنها را رنگ مایل به زرد رنگ می کنند. تانن ها به عمق مواد وارد می شوند ، بنابراین تمیز کردن  تا رسیدن به سفیدی اولیه بسیار دشوار خواهد بود. بهترین گزینه این است که برگ های چای  را درون سطل آشغال خالی کنید ، که باید هر روز خارج شود.


10. پاک کننده های خانگی را مستقیما روی سطوح اسپری می کنید

شیشه

برای تمیز کردن ابتدا محصول را روی یک پارچه پاشیده و سپس سطح را با آن پاک کنید


ماده تمیز کننده نازک ترین لایه را روی سطوح شیشه یا مبلمان تشکیل می دهد که بلافاصله گرد و غبار و سایر ناخالصی ها به آن می چسبند. برای انجام تمیز کردن با کیفیت بالا ، لازم است مواد شیمیایی خانگی را روی یک پارچه بپاشید ، و فقط پس از آن مناطق لکه دار را پاک کنید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ManuelNow 853 :

    گاهی اوقات به نظر می رسد که حتی اگر روزانه صدها کار در خانه انجام دهیم، باز هم آپارتمان به هم ریخته می شود. اما شما واقعاً می خواهید خانه شما زیبا، دنج و مرتب باشد، بنابراین می خواهید به اینجا بازگردید. چگونه می توان این تعادل را بین آرامش و تمیز کردن بی پایان پیدا کرد. بدون شک برخی از مسئولیت های مربوط به زندگی خانگی بسیار مهم است، زیرا کف کثیف یا ظروف شسته نشده حداقل غیربهداشتی است. با این حال، چیزهایی وجود دارد که مادران و مادربزرگ ها از کودکی به ما یاد داده اند، اما در واقع اتلاف وقت و تلاش بیهوده است. به شما می گویم چه چیزی را می توانید با خیال راحت در طول فرآیند تمیز کردن نادیده بگیرید تا زمانی برای استراحت داشته باشید.

    1400/9/14 23:06
  • ManuelNow 853 :

    ملحفه و حوله اتو کنید اتو کردن ملحفه بی فایده است، به هر حال چروک می شود. در بیشتر موارد، قبل از خروج از خانه وسایل را اتو می کنیم تا در مکان های عمومی زیبا و مرتب به نظر برسند. البته، ظاهر شدن در محل کار با پیراهن مچاله شده یا در یک شام در رستوران با لباس اتوکشی نشده به معنای از بین بردن آبروی شماست. با این حال، دست زدن به برخی چیزها با اتو فایده ای ندارد. ما در مورد ملحفه و حوله صحبت می کنیم. بعید است که جز شما کسی آنها را ببیند، بنابراین هدر دادن انرژی برای کارهای بیهوده فایده ای ندارد. علاوه بر این، پس از اتو کردن، حوله ها کمتر کرکی و نرم می شوند - این چیزی نیست که شما در مورد آن خواب می بینید.

    1400/9/14 23:08
  • ManuelNow 853 :

    واضح است که خانم های خانه دار تلاش می کنند تا هر ظرفی را تمیز نگه دارند. با این حال، شما باید رویکرد خود را برای هر ماده پیدا کنید. به عنوان مثال، بهتر است ظرف چدنی را با مواد شوینده تهاجمی نشویید، بلکه آن را پس از پخت با دستمال کاغذی پاک کنید. واقعیت این است که روغنی که در فرآیند سرخ کردن گوشت، ماهی، پنکیک و سایر غذاها استفاده می‌شود، نوعی پوشش نچسب در تابه ایجاد می‌کند. و مواد شوینده آن را حذف می کنند و غذا شروع به سوختن می کند.

    1400/9/14 23:12
  • ManuelNow 853 :

    تمیز کردن روزانه می تواند به اجاق گاز آسیب برساند. یک اجاق گاز تمیز همیشه زیبا و مرتب است، به علاوه شما بلافاصله احساس می کنید که یک زن خانه دار خوب هستید. با این حال، شستن هر روز آن بهترین ایده نیست. اولاً ، این روش زمان و تلاش می برد و ثانیاً با تمیز کردن منظم روکش می تواند بدتر شود و در نتیجه کیفیت کار لوازم خانگی آسیب می بیند. گزینه ایده آل این است که اجاق گاز را یک بار در هفته بشویید، در صورتی که شرایط فورس ماژور وجود ندارد (مثلاً روغن روی آن ریخته شده است). و اگر متوجه شدید که بعد از هر فرآیند پخت و پز وحشتناک می شود، آن را با فویل معمولی غذا بپوشانید تا اجاق گاز را از آلودگی محافظت کنید. در مورد فر، تمام فر باید ماهی یک بار تمیز شود. به طور کلی به میزان آلودگی نگاه کنید. واقعیت این است که هر چه کربن بیشتر روی دیواره های فر رسوب کند، بدتر گرم می شود. به علاوه، بوی نامطبوعی که در فر معلق می ماند به محصولات می خورد. آیا تا به حال پای آلبالو با عطر سیر را چشیده اید؟ نه؟ پس تمیز کردن فر را به فردا موکول نکنید. اما در شیشه ای که قطرات چرب روی آن دیده می شود و به لکه های قهوه ای ناخوشایند تبدیل می شود، بهتر است هفته ای یکبار یا بلافاصله بعد از پخت آن را بشویید

    1400/9/14 23:20
  • ManuelNow 853 :

    اکثر زنان خانه دار قبل از اینکه ظروف را در جای خود قرار دهند دائماً آنها را خشک می کردند. بحث ها برای همه متفاوت بود. برخی نمی خواستند رطوبت را در گنجه ایجاد کنند، برخی دیگر نگران بودند که آب در پالت ها جمع شود و پوسیده شود. ما استدلال نمی کنیم که همه این جملات منطقی هستند، با این حال، به نظر ما این است که قرار دادن ظروف روی خشک کن، و سپس خالی کردن آب زیر خشک کن بسیار ساده تر و سریعتر از صرف زمان برای خشک کردن کامل هر ظرف است. . تنها استثنا می تواند لیوان ها، کاسه های سالاد شیشه ای و سایر ظروف شفاف باشد که پس از شستن ممکن است لکه های زشتی روی آنها باقی بماند.

    1400/9/14 23:34
  • ManuelNow 853 :

    حقیقت جالب:دانشمندان دانشگاه آریزونا مطالعه ای انجام دادند که در آن دریافتند که 89 درصد از حوله های آشپزخانه توسط باکتری های روده ای زندگی می کنند و 25.6 درصد از آنها را باکتری های روده تشکیل می دهند. یعنی اگر ظروف را با چنین حوله ای پاک کنید، ممکن است مسمومیت غذایی ایجاد شود. از این گذشته ، میکروارگانیسم های منسوجات ابتدا به سطح بشقاب ها نفوذ می کنند و از آنجا - به غذایی که می خورید.

    1400/9/14 23:35
  • ManuelNow 853 :

    پرتعدادترین و پرکاربردترین قسمت کمد لباس زیر است. بنابراین، هر بار پس از شستشو، قرار دادن همه چیز در انبوه های منظم به سادگی معنی ندارد. خوشبختانه در حال حاضر ست ها از پارچه های بدون چروک دوخته شده اند، بنابراین لازم نیست نگران این واقعیت باشید که کتانی پس از چند روز بهم ریختگی، ظاهری غیرقابل نمایش پیدا می کند. گزینه ایده آل این است که سازمان دهنده های مخصوص لباس زیر را بخرید و آنها را در کشوی کمد یا کمد نصب کنید. در این حالت، نه تنها ایجاد یک نظم بصری امکان پذیر خواهد بود، بلکه می توان هر یک از آنها مکان خاص خود را داشته باشد و جستجوی مورد مناسب زمان زیادی را نمی گیرد.

    1400/9/14 23:37
  • ManuelNow 853 :

    قبلاً رسم بر این بود که مادران و مادربزرگ های ما قبل از هر تعطیلات یا آمدن مهمان پرده ها را می شستند تا آپارتمان تمیز و زیبا به نظر برسد. با این حال، حتی تولید کنندگان ادعا می کنند که پرده ها نیازی به شستن بیش از یک بار در فصل ندارند. در غیر این صورت، پارچه به سرعت خراب می شود، رنگ محو می شود و چیزی از ظاهر اصلی باقی نمی ماند. اگر نگران این هستید که تورها و پرده ها بسیار گرد و خاکی هستند، می توانید ماهی یک بار آنها را با قدرت کم با نازل مخصوص جاروبرقی بکشید. در صورت مشاهده لکه روی پارچه، ابتدا سعی کنید آن را با یک پارچه مرطوب تمیز پاک کنید و اگر جواب نداد، آن را به ماشین لباسشویی بفرستید.

    1400/9/14 23:38
  • ManuelNow 853 :

    خزیدن روی زمین با یک مسواک در دست و تلاش برای دستیابی برای تمیزی کامل دوغاب بین کاشی ها لذت بخش نیست. و بعید است که از نتیجه خوشحال شویم. واقعیت این است که قبل از تمیز کردن، درزها به همان اندازه کثیف بودند و نسبتاً عادی به نظر می رسیدند. اما اگر شروع به شستن آنها کنید، برخی از آنها سفید می شوند، در حالی که برخی دیگر تیره می مانند. در نتیجه، نقص هایی که قبلاً نامرئی بودند بسیار آشکار خواهند بود. علاوه بر این، شما مقدار زیادی تلاش، زمان و مواد شیمیایی خانگی را صرف این کار خواهید کرد. کارشناسان توصیه می کنند مسیر ساده تری را انتخاب کنید: یک بار در سال، دوغاب را با یک درزگیر بپوشانید. خانه تمیزی که با تمیزی بدرخشد همیشه چیز خوبی است. با این حال، بیش از حد گمراه نشوید. شما باید برای خود و خانواده تان وقت داشته باشید. و اگر هر دقیقه را صرف مرتب کردن چیزها کنید، پس از مدتی یک آپارتمان تمیز به سادگی شما را خوشحال نخواهد کرد. همه چیز در حد اعتدال خوب است.

    1400/9/14 23:41

بیشتر بخوانید