برج کپسولی ناکاگین ژاپن از داخل و بیرون چه شکلی است

ناکاگین
ساختمان برج کپسولی ناکاگین ، طراحی شده توسط کیشو کوروکاوا (2007 - 1934) ، یک اثر نمایشی از جنبش معماری ژاپن به نام "متابولیسم" است. این  با این ایده ساخته شده است که با جایگزینی کپسولی ها ، ساختمان نوعی عمل متابولیسم را انجام می دهد. با این حال ، در 46 سال موفقیت آمیز ، هیچ برج کپسولی دیگری جایگزین نشد.
 
این ساختمان از دو برج بتونی بهم پیوسته تشکیل شده است که 140 آپارتمان کپسولی به صورت جداگانه توسط پیچ و مهره ها به هم متصل شده اند تا بتوانند با مستهلک شدن به راحتی جایگزین شوند ، و ایده Metabolist مبنی بر تجدید پذیر بودن ساختمانها را عملی سازند.


نکات برجسته معماری در برج کپسولی ناکاگین

ناکاگین

 این ساختمان به عنوان دو برج با 144 کپسولی جداشونده و قابل تعویض (پیش ساخته در محل) طراحی شده است که می تواند به عنوان استودیو یا محل اقامت استفاده شود. هر کپسولی ساختار و مقیاس یک کانتینر قابل حمل و نقل (7.5 12.5 7 7 فوت / قاب فولادی سبک با پانل های فولادی تقویت شده) را منعکس می کند ، اما دارای یک پنجره گرد در پلکسی گلاس با قطر 4.5 فوت است. اتاق های داخلی با یک تخت ، یک واحد حمام و وسایل مختلف از جمله تلویزیون رنگی و  میز مجهز شده بودند. هزینه در سال 1972 معادل یک ماشین لوکس بود.

 

برج کپسولی ناکاگین نشان دهنده یک لحظه مهم تاریخی در معماری پس از جنگ است. طراحی آن ایده های شهری و اجتماعی متابولیست ها را تجسم می بخشد: شهری با تحرک و انعطاف پذیری ، و سیستمی متناسب با نیازهای یک جامعه دائماً در حال تغییر. این ساختمان ایده تعویض پذیری و انعطاف پذیری از طریق کپسولی را جشن می گیرد و تاریخچه آن منعکس کننده افزایش و سقوط آرمانشهرهای فن آوری متابولیسم و ​​تحول فرهنگ شهری ژاپن از اوایل دهه 1970 است. بنابراین برج به عنوان یک فسیل زنده ارائه می شود که یک درس جامع در مورد موفقیت و شکست آوانگاردهای پس از جنگ ارائه می دهد. 

 

برج کپسولی ناکاگین نمادی برای توکیو

ناکاگین

به لطف ظاهر و مفهوم منحصر به فرد خارجی ، این ساختمان نه تنها در ژاپن ، بلکه در بقیه جهان نیز بسیار مورد تحسین قرار گرفت. این بارها در راهنماهای سفر خارج از کشور ، مانند Lonely Planet ذکر شده است و اغلب در رسانه های مختلف ظاهر می شود - به طوری که تبدیل به یک مکان گردشگری با استقبال زیاد شده است که توسط بسیاری از توریست های خارجی بازدید می شود. برای تورهای راهنمای انگلیسی کپسولی هایی که توسط Showcase Tokyo اداره می شوند نیز محبوب هستند و تقریباً هر ماه 100 نفر در آنها شرکت می کنند. وزارت اقتصاد ، تجارت و صنعت و دولت کلانشهر توکیو تصاویری از ساختمان برج کپسولی ناکاگین را در فیلم های معرفی شهر در خارج از کشور گنجانده اند .

 

وضعیت امروز برج کپسولی ناکاگین 

ناکاگین

امروزه در برج کپسولی ناکاگین در ژاپن حدود 30 از 140 آپارتمان متروکه شده اند ، بعضی از آنها به دلیل نشت و کپک قابل سکونت نیستند. ساختار آن آسیب دیده است و به تهدیدی برای  عابران پیاده در برابر ریزش آوار تبدیل شده است.


ناکاگین

 

در جلسه عمومی انجمن مدیریت ساختمان در دسامبر 2017 ، پروژه حفاظت و ترمیم برج کپسولی ناکاگین از طراح ساختمانهای فعلی ، Kisho Kurokawa Architect & Associates و همراه با دفتر معماری / ساختمان مشاوره گرفت. کارگاه محیط زیست، طرحی را برای جایگزینی کپسولی پیشنهاد کرد. مشاوره های اولیه متعددی در مورد جایگزینی کپسولی ها با بخش توسعه بخش Chuo Ward Urban انجام شد ، و اگرچه مسائل همچنان باقی است ، اما پاسخ امیدوار کننده ای از مقامات مربوطه در مورد امکان تحقق این طرح دریافت شد.

 

ناکاگین

 

ناکاگین

 

ناکاگین

 

ناکاگین

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید