آزمایش تکان دهنده روی سه قلو ها ، سه موش آزمایشگاهی

فیلم سه غریبه یکسان
آزمایش تکان دهنده روی سه قلو ها که به تازگی کشف شد. برادران سه قلو که پس از 20 سال جدایی یکدیگر را دیدند.

برادران سه قلو چگونه همدیگر را پیدا کردند؟

زمانی که رابرت برای اولین بار در سال 1980 وارد کالج شد، به نظر می‌رسید که همه در آن منطقه سال‌ها او را می‌شناختند. بچه ها آمدند، او را در آغوش گرفتند، حالش را پرسیدند، دخترها دویدند، گونه او را بوسیدند و گفتند که از دیدن او به شدت خوشحال شدند. اولین روز حضور رابرت در دانشگاه بود و او مطلقاً نمی دانست چه خبر است تا اینکه سرانجام با هم اتاقی خود ملاقات کرد.


اولین چیزی که مایکل دومیتز هم اتاقی رابرت از او پرسید این بود که "آیا به فرزندخواندگی گرفته شده ای؟" رابرت تعجب کرد، اما گفت بله. "و تولد شما 12 جولای 1961 است؟" پس از دریافت تاییدیه دیگر، مایکل گفت: "ببین، این را باور نخواهی کرد، اما یک برادر دوقلو داری!"

اینگونه بود که رابرت شافران 19 ساله از وجود ادی گالاند که درست یک سال قبل در همان کالج تحصیل کرده بود و دقیقاً شبیه خودش بود مطلع شد.

 

فیلم سه غریبه یکسان

دیوید (سمت چپ)، رابرت (مرکز) و کارگردان تحقیقات سه گانه در اولین نمایش فیلم درباره این آزمایش.

 

رابرت و ادی نه تنها شبیه به هم بودند بلکه شبیه سیبی که از وسط نصف شده ، بودند. همان مدل مو، همان طرز لبخند زدن، همان حرکات. آنها حتی سطح IQ یکسانی داشتند - هر دو بسیار بالاتر از حد متوسط ​​بودند. هر دو به کشتی مشغول بودند و حتی در فیلم هایی که می دیدند، هر دو یک ژانر را می پسندیدند. رابرت به یاد می آورد: «این فقط یک جور غیر واقعی بود.

 

بچه ها آزمایشات را گذراندند که واضح شد - آنها برادر بودند. آنها در مورد ملاقات شگفت انگیز خود در روزنامه ها نوشتند، پسران چندین مصاحبه در تلویزیون انجام دادند، تا اینکه  زنگ تلفن در خانه پدر و مادر رابرت به صدا درآمد: مرد جوانی زنگ زد و صحبت خود را با این جمله آغاز کرد: "شما می خواهید" باور نکن اما..."

 

فیلم سه غریبه یکسان

برادران بلافاصله پس از ملاقات با یکدیگر.

 

در کالج دیگری در نیویورک، دیوید کلمن عکسی از رابرت و ادی را در روزنامه دید و با تعجب متوجه شد که هر دو مرد دقیقاً شبیه او هستند.همانطور که بعدا مشخص شد، هر سه پسر بلافاصله پس از تولد توسط یک زوج یهودی به یک آژانس محلی فرستاده شدند. به نظر می رسید که اتحاد مجدد برادران "پایان خوش" این داستان بود، اما در واقع این تنها آغازی برای افشای یک آزمایش بدبینانه بزرگ است که روی مردم انجام شده است.

بچه ها صمیمانه خوشحال بودند که چنین افرادی مشابه خودشان در زندگی آنها ظاهر می شوند. آنها با هم یک تجارت رستوران افتتاح کردند، مرتباً در تلویزیون ظاهر شدند، حتی در یکی از فیلم های مدونا بازی کردند.

 

فیلم سه غریبه یکسان
از زندگی پسران مخفیانه فیلمبرداری می شد.

چرا برادران سه قلو  از هم جدا شدند؟

تعجب آور بود که چرا آژانس فرزندخواندگی تصمیم گرفت برادران را جدا کند و آنها را به خانواده های مختلف بدهد. خود سازمان این را با این واقعیت توضیح داد که می خواستند توجه در خانواده های جدید به طور همزمان به سه فرزند تقسیم نشود و به هر کودک حداکثر توجه و محبت شود. تردیدهایی در مورد صحت این کلمات در میان روزنامه نگاران زمان ایجاد شد که توجه آنها به برخی الگوها جلب شد.

 

بنابراین، برای مثال، در هر سه خانواده ای که پسران به آنها داده شده بودند، قبلاً فرزندان خوانده دیگری نیز وجود داشت - هر یک از برادران خواهرانی داشتند که حدود دو سال از آنها بزرگتر بودند.

 

در همان زمان، رابرت برای فرزندخواندگی به خانواده ای ثروتمند واگذار شد - پدر خوانده او یک پزشک و مادرش یک وکیل بود. ادی در نهایت به خانواده ای از طبقه متوسط ​​ختم شد: پدرش معلم بود. از سوی دیگر، دیوید توسط یک خانواده کارگر معمولی که در منطقه نسبتاً فقیرانه ای از کوئینز زندگی می کردند، به فرزندی پذیرفته شد.

 

فیلم سه غریبه یکسان

ادی و رابرت از پیدا کردن یکدیگر خوشحال شدند.

 

علاوه بر این ، در گفتگو با والدین هر سه فرزند ، معلوم شد که همه آنها سالی یک بار به آژانس می آمدند و در آنجا به سؤالات زیادی پاسخ می دادند و خود بچه ها تست های زیادی را پشت سر گذاشتند. در واقع هر سه خانواده بدون اینکه بدانند در یک آزمایش اجتماعی شرکت کردند که حتی از آن بی خبر بودند.

فیلم سه غریبه یکسان

دیوید، رابرت و کارگردان یک مستند درباره این آزمایش.

 

این آزمایش توسط دکتر پیتر نویبائر، روانکاو که مرکز رشد کودک منهتن را اداره می کرد، مدیریت می شد. هدف او این بود که بفهمد چه چیزی بر شخصیت کودک تا حد زیادی تأثیر می گذارد - ژن ها یا تربیت. هزینه آزمایش های او توسط مؤسسه ملی سلامت آمریکا با مشارکت یک آژانس فرزندخواندگی تامین شد.

 

کودکان که بخشی از این آزمایش بودند، از جمله رابرت، ادی و دیوید، به طور مداوم تحت نظر بودند، از زندگی آنها فیلم می گرفتند، با چه اسباب بازی هایی که بچه ها بازی می کنند، چگونه واکنش نشان می دهند، چگونه با خانواده و دوستان ارتباط برقرار می کنند. در مواردی، محققان حتی کودکان را در خانه‌های آنها ملاقات می‌کردند، اگرچه آنها هرگز به والدین  در مورد هدف واقعی ملاقات‌هایشان چیزی فاش نکردند.

 

فیلم سه غریبه یکسان

برادران از اینکه یکدیگر را پیدا کردند بسیار خوشحال بودند.

 

با استانداردهای امروزی، چنین آزمایشی حداقل غیراخلاقی تلقی می شود. روانشناس که سپس جدا کردن خواهر و برادر را در هنگام فرزندخواندگی توصیه کرد، تأیید می کند: "در آن روزها ما نقش خدا را بازی می کردیم. اما آنچه را که فکر می کردیم درست بود انجام دادیم." مشخص است که نه تنها این سه قلوها، بلکه چندین جفت از دوقلوها نیز در آن آزمایش شرکت کردند. با این حال، متأسفانه، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه این کودکان چه کسانی هستند وجود ندارد - آژانس قاطعانه از ارائه هرگونه اطلاعات خودداری کرد.

 

علیرغم این واقعیت که این آزمایش با نقض حقوق بشر انجام شد، کارشناسان توافق دارند که نتایج آن می تواند به طور قابل توجهی علم را از نظر آشکار کردن آنچه هنوز شخصیت را شکل می دهد، ارتقا دهد: وراثت یا محیط. با این حال، نتایج این آزمایش هرگز منتشر نشد. مشخص نیست که آیا آنها در جایی ذخیره شده اند یا از بین رفته اند!

 

فیلم سه غریبه یکسان

مدتی بود که برادران مطمئن بودند که در چهره یکدیگر دوستان ایده آلی پیدا کرده اند.

 

روانشناسان شکایت دارند که چنین آزمایش هایی به شدت بر وضعیت عاطفی شرکت کنندگان تأثیر می گذارد. آنها می گویند که دوقلوها را نمی توان از هم جدا کرد. در واقع، در مورد رابرت، ادی و دیوید، داستان به طرز غم انگیزی به پایان رسید. 20 سال زندگی دور از هم بی اثر نگذشت. در روند اداره رستوران، دوقلوها متوجه شدند که نمی توانند بر سر تقسیم مسئولیت ها در تجارت به توافق برسند. آنها با داشتن شباهت های فراوان، قطعاً توانایی درک این موضوع را نداشتند که با وجود شباهت شگفت انگیز به یکدیگر، آنها هنوز افراد کاملاً متفاوتی هستند.

 

آنها یکی یکی از شغل رستوران داری دست کشیدند و به سراغ چیزهای کاملا متفاوتی رفتند. ادی افسرده شد و در 33 سالگی خودکشی کرد و همسر و دختر کوچکی از خود به جای گذاشت. برادران باقی مانده متوجه مشکلات روانی جدی شدند که احتمالاً جنبه ارثی داشتند. با این حال، متأسفانه، هیچ اطلاعاتی در مورد بیماری های ژنتیکی در خانواده آنها باقی نمانده است.

 

فیلم سه غریبه یکسان

دیوید، رابرت و ادی.

 

رابرت با اشاره به آزمایشاتی که در آشویتس به سرپرستی دکتر منگله انجام شد، این آزمایش را "یک کابوس واقعی، مهم نیست که نازی ها انجام دادند" می نامد. اکنون برادر 56 ساله است. هیچ کس از آنها عذرخواهی نکرد. دیوید می گوید: "آنها با ما مانند شرکت کنندگان در یک آزمایش رفتار می کنند. اما ما شرکت کننده نیستیم. ما قربانی هستیم."

 

فیلم سه غریبه یکسان

آزمایشی روی سه قلوها

 

درست بیش از دو سال پیش، دو دختری که از کره به فرزندی پذیرفته شدند، پس از اینکه متوجه شدند دوقلوهای همسان هستند، به طور تصادفی وجود یکدیگر را کشف کردند.در مورد این داستان در مقاله ما " دوقلوهایی که در بدو تولد از هم جدا شدند، 25 سال بعد همدیگر را پیدا کردند" بخوانید .

دوقلو ها که در بدو تولد از هم جدا شدند، 25 سال بعد یکدیگر را پیدا کردند

دوقلو
این خواهران دوقلو حتی از وجود یکدیگر بی خبر بودند.

 

آنایس بوردیه همیشه می‌دانست که یک فرزند خوانده است. شناسنامه او نشان می داد که او اصالتاً اهل بوسان در کره جنوبی است و تنها فرزند یک زن مجرد است. آنائیس در یک خانواده دوست داشتنی در فرانسه بزرگ شد، اما زندگی او در فوریه 2013 به کلی تغییر کرد.

دوقلو
آنایس بوردی و سامانتا فوترمن.

 

هنگامی که آنایس بوردیه 25 ساله بود، در لندن مد تحصیل کرد و در حین تماشای ویدیوهای یوتیوب، به طور تصادفی بازیگر جوانی از لس آنجلس به نام سامانتا فوترمن را دید . به نظر می رسید که آنایس در آینه نگاه می کند: هر دو دختر نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از نظر عادات، رفتارها و حالات صورتشان مشابه بودند - فقط لهجه آنها متفاوت بود.

 

دوقلو

این خواهران دوقلو تنها 25 سال پس از جدایی موفق به ملاقات شدند.

 

آنائیس تصمیم گرفت، از آنجایی که این یک بازیگر است، به این معنی است که او باید یک نمایه در IMDB (پایگاه داده فیلم ها) داشته باشد، و همچنین جزئیاتی در مورد  او وجود دارد. در واقع، وب سایت نشان داد که سامانتا در 18 نوامبر 1987 در کره جنوبی متولد شده - همان روزی که تولد آنائیس بود.

 

دوقلو

قبل از اینکه آنایس سامانتا را در یوتیوب ببیند، نمی دانست که او یک خواهر دارد.

 

آیا ممکن است آنها دوقلو باشند؟ - آنایس برای مدت طولانی به سامانتا نامه نوشت و از او خواست که پروفایل های فیس بوک خود را با هم مقایسه کند، به عکس ها نگاه کند. سامانتا بلافاصله پاسخ داد، ظاهراً از پیچش غیرمعمول سرنوشت شوکه شده بود. او همچنین عکسی از شناسنامه اش فرستاد که نشان می داد هر دو در یک روز در یک کلینیک به دنیا آمده اند.

 

دوقلو

خواهران از این که چقدر مشترک بودند شگفت زده شدند.

 

بدین ترتیب مکاتبات دختران، مکالمات بی پایان آنها در اسکایپ آغاز شد . این یک نوع ارتباط بود که اکنون نمی توان آن را قطع کرد و به آنها اجازه داد که با وجود هزاران کیلومتری که آنها را به مدت 25 سال از هم جدا کرده بود، با هم ملاقات کنند.

 

دوقلو

دختران در کشورهای مختلف بزرگ شدند.

 

سامانتا فکر می کرد که داستان آنها باید گفته شود. او یک کمپین Kickstarter راه اندازی کرد و تصمیم گرفت ببیند آیا کسی به فیلمی در مورد نحوه یافتن او و آنائیس علاقه مند است یا خیر. و مردم این ایده را دوست داشتند، آنها پولی را برای ساخت یک مستند اهدا کردند که نتیجه آن " دوقلوها " بود که در جشنواره فیلم SXSW برای اولین بار به نمایش درآمد.

 

دوقلو

تصادف دو خواهر را به رساند.

 

در نهایت، دکتر نانسی سگال به دختران پیشنهاد آزمایش DNA داد تا رابطه آنها را تأیید کند. نیازی به گفتن در مورد نتایج نیست - اکنون این واقعیت که آنایس و سامانتا دوقلوهای همسان هستند به طور رسمی تأیید شده است.

 

دوقلو

این فیلم درباره خواهران در جشنواره فیلم SXSW به نمایش درآمد.

 

دوقلو

دختران برای فیلم دوقلوها از کمک های افراد دلسوز بودجه دریافت کردند.

 

دوقلو

در اولین نمایش مستند

 

دوقلو

دو خواهر.

 

دوقلو

آنایس بوردی و سامانتا فوترمن.

 

دوقلو

خواهران دوقلو.

کاربر گرامی اگر به مقاله فوق علاقه داشتید اسرار ترسناک شوم ترین بیمارستان روانی لندن و داستان غم انگیز دختری که قرار بود ابر انسان شود را بخوانید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید