جواهرات واقعا سلطنتی الیزابت تیلور ملکه هالیوود

الیزابت تیلور

6 جواهر واقعاً سلطنتی ملکه هالیوود الیزابت تیلور

 

این بازیگر آمریکایی به حق ملکه هالیوود نامیده شد. او نقش های زیادی در فیلم ها بازی کرد و ، به هر حال ، اغلب با جواهرات خود بازی می کرد ، بدون اینکه از جواهرات ارزان قیمت بدل استفاده کند. مجموعه جواهرات او افسانه ای بود ، زیرا حتی یک قطعه از صندوقچه الیزابت تیلور می تواند هزینه زیادی داشته باشد. شوهران این بازیگر در خرید هدایای گرانبها برای الیزابت درخشان کوتاهی نکردند و خود او نیز فرصت خرید یک نمایشگاه دیگر را از دست نداد.

الماس تاج محل

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور و الماس تاج محل.  / عکس


گردنبند فوق العاده زیبا با الماس به شکل قلب و یاقوت توسط ریچارد برتون به بازیگر زن اهدا شد. استدلال می شد که در قرن 17 این الماس توسط امپراتور هند در زمان مغول شاه جهان به ممتاز محل محبوبش هدیه شد. در آغاز قرن ، این الماس توسط خانه جواهرات کارتیه خریداری شد. صنعتگران یک قاب ارزشمند از طلا و یاقوت ساخته و آن را با یک زنجیر طلایی شبیه ابریشم تکمیل کردند.

وقتی بعد از مرگ تیلور ، گردنبند الماس در کریستیز به خریداری ناشناس فروخته شد ، رسوایی بالا گرفت. خریدار مرموز درخواست بازپرداخت کرد ، زیرا به گفته او الماس متعلق به دوران مغول نیست ، همانطور که قبلاً گفته شد. به صندوق امانت الیزابت تیلور دستور داده شد که مبلغ کامل را به خریدار بازگرداند ، اما از آن زمان تاکنون اختلافات بی پایان بین صندوق امانت و کریستیز وجود دارد. و اکنون کاملاً مشخص نیست که آیا الماس واقعاً متعلق به شاه جهان بوده است یا خیر.

 

زمردهای دوشس بزرگ ماریا پاولوونا

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور در نیم ست پارو زمرد.  / عکس


نیم سمت زمرد در طول فیلمبرداری در "کلئوپاترا" توسط ریچارد برتون به بازیگر زن الیزابت تیلور  اهدا شد و توسط صنعتگران بلغاری ساخته شده است. برخی منابع نام این مجموعه را صحیح می دانند و مطمئن هستند که قبلاً زمردها واقعاً درتاج دوشس بزرگ ماریا پاولوونا بوده اند ، در حالی که برخی دیگر معتقدند که آنها به سادگی از نظر شکل و برش شبیه آنها هستند. جایی که حقیقت نهفته است ناشناخته است ، اما این زمرد ها به یکی از شناخته شده ترین جواهرات الیزابت تیلور تبدیل شده است.

 

مروارید پرگرینا

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور و مروارید پرگرینا.  / عکس


ریچارد برتون هدیه دیگری را یکبار در روز ولنتاین به همسرش تقدیم کرد. این گرانترین مروارید جهان بود-یک گلابی 55.95 قیراطی به شکل La Peregrina. داستان مروارید پرگرینا در اواسط قرن شانزدهم آغاز شد ، هنگامی که مروارید پرگرینا توسط یک برده سیاه پوست پیدا شد که برای این کار آزادی خود را دریافت کرد. در این مروارید ، ملکه های اسپانیا برای پرتره های تشریفاتی عکس گرفتند و اولین کسی که با آن ظاهر شد مری تودور بود. بعداً از جوزف بناپارت به لوئیس ناپلئون منتقل شد و او آن را به دوک ابرکورن فروخت.

 

شوهر این بازیگر مروارید پرگرینا را در سال 1969 در ساتبیز به قیمت 37000 دلار خرید. از آنجا که مروارید بسیار بزرگ بود ، اغلب از وسط گردن خارج می شد و در نتیجه بازیگر تصمیم گرفت آن را در گردنبندی با الماس و یاقوت از کارتیه قرار دهد. پس از مرگ الیزابت تیلور ، پرگرینا  به قیمت 11.8 میلیون دلار فروخته شد.

 

الماس کروپ

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور و انگشتر الماس Krupp


خود الیزابت در مصاحبه های خود گفت که این الماس  بین همه جواهرات محبوب ترین است. او باعث ایجاد احساسات باورنکردنی در او شده ، او معتقد بود که زندگی و درخشندگی در لحظه ای که نور از او عبور می کند از این جواهر سرچشمه می گیرد. او با حلقه ای که یک الماس 33.19 قیراطی در آن کار شده بود ، عملاً  مجموعه جدا نشدنی بود.
این سنگ در اصل متعلق به همسر آلفرد کروپ ، یکی از تأمین کنندگان اصلی اسلحه برای آلمان نازی بود ، و برتون آن را در سال 1968 به قیمت 307،000 دلار خریداری کرد.

 

تیلور برتون الماس

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور گردنبند الماس تیلور-برتون را پوشیده است


این الماس 70 قیراطی بخشی از الماس 241 قیراطی بود که در سال 1966 از معدن پریمیر استخراج شد. صاحب معدن ، هری وینستون ، آن را به جواهرسازان داد و الماس را به دو قسمت تقسیم کردند که بزرگترین آنها بریده شد. از لحظه ای که اطلاعات مربوط به وجود سنگ ظاهر شد ، الیزابت تیلور و ریچارد برتون سرنوشت آن را دنبال کردند ، امیدوار بودند دیر یا زود آن را در اختیار خود قرار دهند.

 

آنها می دانستند که این الماس توسط خواهر سفیر آمریکا در لندن ، هریت آنربرگ ایمز خریداری شده است و آن را به حراج گذاشته است.  اوناسیس ، در میان دیگران ، ادعای خرید آن را داشت ، اما رابرت کنمور ، نماینده کارتیه ، آن را خرید ، که ریچارد برتون آن را به مبلغ 1 میلیون و 100 هزار دلار خرید. و الیزابت ، پس از طلاق از برتون ، الماس را در سال 1979 به جواهرساز هنری لمبرت به قیمت 5 میلیون دلار فروخت. دومی "تیلور-برتون" را به مالک فعلی ، تاجر عرب رابرت موواد فروخت ، که از برش زیاد راضی نبود و آن را تغییر داد و در نتیجه وزن سنگ را 2 قیراط کاهش داد.

 

روبی نیم جفت کارتیه

الیزابت تیلور
الیزابت تیلور نیم جفت یاقوت کارتیه پوشیده است.


این یک هدیه از مرد اصلی زندگی بازیگر مایکل تاد بود. هنگام گذراندن تعطیلات در ویلا فیورنتینا در سن ژان کاپ فرات ، در حالی که الیزابت تیلور در استخر شنا می کرد ، تاد این نیمه جفت یاقوت سرخ برمه ای را که با الماس احاطه شده بود به او هدیه داد. این بازیگر از این زیبایی خوشحال شد و حتی آنها را بیرون نیاورد و با آن به استخر شیرجه زد. مایکل تاد از قبل از بارداری همسرش اطلاع داشت و تصمیم گرفت از این طریق به او تبریک بگوید.

 

الیزابت تیلور

 

الیزابت تیلور بیهوده در لیست جذاب ترین افراد تاریخ قرار نگرفته است. او به دیگران اجازه می داد فقط آنچه را که او می خواست ببینند ، اما هیچ کس لیز واقعی را نمی شناخت. او الماس را می پرستید ، مردان را دوست داشت و هر چیزی را که چشم های کنجکاو نباید ببیند ، پنهان می کرد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید