فرهنگ عجیب و غریب ژاپن 20 مورد

در

ژاپن

 

ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در جهان است. فناوری های عالی به طور هماهنگ با فرهنگ منحصر به فرد دولت ترکیب شده است ، اما این برای مردم مهم نیست. سرزمین طلوع آفتاب فرهنگ عجیب و غریب خاص خود را دارد که باعث تعجب و سوالات بسیاری از مردم می شود. sayarak.com در مورد غیر معمول ترین حقایق مربوط به ژاپن به شما می گوید.

 

ژاپن بدون کودک

ژاپن

جوانان نمی خواهند زایمان کنند ، اما ترجیح می دهند سگ داشته باشند


بدون فرزند یک ایدئولوژی است که با تمایلی آگاهانه از بچه دار نشدن مشخص می شود. در حال حاضر ، تعداد افراد مسن در ژاپن بیشتر از نسل جوان است. جوانان نمی خواهند زایمان کنند ، اما ترجیح می دهند سگ داشته باشند. به همین دلیل ، جمعیت ژاپن به سرعت در حال پیر شدن است. به هر حال ، این روند در سایر کشورهای توسعه یافته جهان شتاب می گیرد.


سن قانونی رابطه جنسی

ژاپن

در ژاپن ، دختران از 13 سالگی می توانند به طور قانونی رابطه جنسی داشته باشند.


در هر کشور ، قانون سنی خاصی از رضایت جنسی را تنظیم می کند. به طور متوسط ​​، 16-18 سال سن دارد ، اما در برخی کشور ها ممکن است کمتر یا بیشتر باشد. به عنوان مثال ، در ژاپن ، دختران از 13 سالگی می توانند به طور قانونی رابطه جنسی داشته باشند.

 

چومپینگ خوب است

ژاپن

زنان خانه دار و آشپز ژاپنی صداهای بلند مثل هورت کشیدن یا ملچ ملوچ کردن  را به عنوان یک تعریف درک می کنند ، به این معنی که ظرف بسیار خوشمزه است


در کشور ما با صداهای بلند  غذا خوردن نشانه بی ادبی محسوب می شود. اما در ژاپن ، اگر این کار را انجام دهید ، خانه دارها و آشپزهای ژاپنی صداهای بلند را به عنوان یک تعریف درک می کنند ، به این معنی که ظرف بسیار خوشمزه است. اما خوردن میان وعده های در حال حرکت اوج بی ادبی محسوب می شود. میخوای بخوری؟ به جای جویدن نان در اتوبوس به کافه یا رستوران برو!


در ژاپن میوه یک هدیه عالی است

ژاپن

برای ما ، میوه ها امری عادی هستند و ژاپنی ها با خوشحالی چنین هدیه ای را می پذیرند


برای ما میوه ها امری عادی هستند و به ندرت کسی کیلویی سیب یا آلو برای تولد یا مناسبت های دیگر می دهد. و ژاپنی ها با خوشحالی چنین هدیه ای را می پذیرند. واقعیت این است که میوه ها در کشور بسیار گران هستند ، بنابراین آنها با یک هدیه خوب برابر می شوند. به عنوان مثال ، 1 کیلوگرم گلابی حدود 20 دلار هزینه دارد.


مردسالاری

ژاپن

جامعه ژاپن پادشاهی مردسالاری است ، جایی که حتی ابتدا از مردان استقبال می شود.


همه موقعیت های عالی و نقش های کلیدی در شرکت ها به شدت توسط مردان انجام می شود. در کافه ها و رستوران ها ، آنها ابتدا سرو می شوند ، حتی اگر زن زودتر بیاید. سلام در هنگام ملاقات نیز همینطور است.


سرزمین خودکشی 

ژاپن

ژاپنی ها به دلیل وابستگی به کار ، که آنها را به کار بیش از حد می رساند ، مشهور هستند ، و سپس یک اقدام کشنده

 

در سرزمین خورشید در حال طلوع ، تعداد خودکشی ها از نمودار خارج است. ژاپنی ها به دلیل وابستگی به کار ، که باعث فرسودگی شغلی می شود ، مشهور هستند و سپس گامی کشنده بر می دارند. حتی واژه karoshi وجود دارد که به معنی مرگ در اثر کار زیاد است. طبق آمار ، حداقل 60 نفر هر روز از زندگی خداحافظی می کنند. و گاهی اوقات تمام خانواده ها این کار را انجام می دهند ، اگر مرد خانه تصمیم بگیرد.


نظافت و نظم

ژاپن

تصفیه فاضلاب در کشور ژاپن


ژاپنی ها از محیط زیست ، حیات وحش و محیط زیست محافظت می کنند. کارخانه های تصفیه فاضلاب کشور به خوبی کار می کنند. که حتی انواع مختلفی از ماهی ها در ناودان  ها شنا می کنند. در واقعیت  تصور چنین چیزی تقریباً غیرممکن است.

 

کارفرمایان ترجیح می دهند  ژاپنی ها را  استخدام کنند

ژاپن

در سرزمین طلوع آفتاب ، 98 درصد از ساکنان بومی ژاپن هستند


در سرزمین طلوع آفتاب ، 98 درصد از ساکنان آن بومی ژاپنی هستند. مردم کشورهای دیگر برای کسب درآمد به اینجا نمی آیند. دولت دستمزد را در سطح قانونگذاری تعیین کرده و آنها  برای اقامت راحت کرده است. بنابراین استخدام یک ژاپنی برای کارفرمایان بسیار سودآورتر از پرداخت هزینه بیشتر به خارجیان است.


ژاپنی ها امضا نمی کنند

ژاپن

ژاپنی ها همیشه یک مهر با خود دارند و چندین بار در روز به جای امضای شخصی از آن استفاده می کنند


در ژاپن ، آنها اسناد را با دست  امضا نمی کنند. برای این کار از مهر مخصوص - Incan استفاده می کنند. می توان آن را خریداری یا سفارشی ساخت. ژاپنی ها همیشه مهر را با خود حمل می کنند و چندین بار در روز به جای امضای شخصی از آن استفاده می کنند.


هتل عشق در ژاپن 

ژاپن

هتل ها به طور خلاقانه تزئین شده اند ، بنابراین می توانید برای هر سلیقه ای "خانه عشق " را پیدا کنید


سرویس مشابهی در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار انجام می شود. اینها هتل هایی هستند که زوج های عاشق می توانند همدیگر را ملاقات کنند. آنها مخصوصاً در بین جوانان محبوب هستند ، زیرا اغلب پیدا کردن مکانی برای قرار ملاقات برای آنها دشوار است. هتل ها به طور خلاقانه تزئین شده اند ، بنابراین می توانید برای هر سلیقه ای "خانه عشق "  را پیدا کنید.


انعام بی انعام

ژاپن

مرسوم نیست که در موسسات ژاپنی انعام بگذارید


در موسسات ژاپنی ، مرسوم نیست که انعام بگذارید. ممکن است کارکنان تصور کنند که شما  آنها را کوچک می کنید و آن را یک توهین شخصی تلقی می کنند. اگر می خواهید از غذاهای خوشمزه یا خدمات خوب تشکر کنید ، یک هدیه کوچک بدهید.

 

ژاپن یک کشور شگفت انگیز است که به اندازه کافی مشکوک به مهاجرت از سیاره دیگری به زمین هستند!. کافی است همه انواع وسایل آشكارا عجیب و غریب خانه را كه ژاپنی ها برای نیازهای خود تهیه می كنند ، بررسی كنید. صادقانه بگویم ، همه آنها به طور غیر عادی بی فایده نیستند. بسیاری از ایده های طراحان ژاپنی امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
 

میکروفون مخصوص کارائوکه بی صدا

میکروفون مخصوص کارائوکه
نیازی به سر و صدا ندارد.
 
"آیا این آهنگ ظاهرا توسط التون جان اجرا شده است؟ اجازه دهید او فقط آن را بخواند ". ما همیشه فکر می کنیم که عالی می خوانیم! اطرافیان شما ممکن است نظر کاملاً متفاوتی در این مورد صدای شما داشته باشند. برای این که همسایه ها با آواز خواندن شما اذیت نشوند ، چنین میکروفون های عجیبی در ژاپن اختراع شد که تقریباً می تواند صدای شخص را خفه کند.
 

هتل های کپسولی

هتل های کپسولی
تدارکات در شهرهای مدرن ضعیف است. هر ساله مردم زمان بیشتری را در راه خانه و بازگشت به خانه می گذرانند. در ژاپن ، آنها اولین کسانی بودند که پیشنهاد کردند این مشکل را با کمک هتل های کپسولی حل کنید ، که در آنها می توانید شب را بگذرانید ، و سپس بلافاصله به محل کار خود بازگردید.
 

خط بریل روی قوطی 

خط بریل
نام نوشیدنی روی قوطی
 
افراد کم بینا و نابینا هنگام انجام کارهای زیادی که برای افراد سالم بسیار ساده و آشنا است ، مشکلات خاصی را تجربه می کنند. بنابراین ، در ژاپن (و در حال حاضر در برخی از کشورهای دیگر) می توانید این قوطی های حلبی را با کتیبه ای به خط بریل مشاهده کنید که نشان می دهد چه نوع نوشیدنی در داخل آن وجود دارد.
 

نقشه فروشگاه بر روی چرخ خرید

چرخ خرید
امروزه آنها در بسیاری از کشورها ساخته می شوند. 
 
ژاپنی ها اولین کسانی بودند که به فکر قرار دادن نقشه یک موسسه تجاری (موقعیت کالا) بر روی سبد خرید افتادند. امروزه چنین نقشه هایی در بسیاری از کشورهای دیگر قابل مشاهده است. برخی از موسسات حتی کارت های تبلت الکترونیکی را به جای کارت های کاغذی بی اهمیت قرار می دهند.
 

توالت های یکبار مصرف

توالت های یکبار مصرف
 
بیش تراز یک ظرف! توالت فرنگی یکبار مصرف با وجود تمام سادگی ظاهری ، وسیله ای بسیار پیچیده است که با استفاده از واکنش شیمیایی ، بوی ادرار را از بین می برد و مایع را به یک ژل چسبناک تبدیل می کند. در ابتدا ، توالت های یکبار مصرف برای مراقبت از افراد مسن ایجاد شد ، اما بعدا آنها محبوبیت زیادی در بین رانندگان و مسافران به دست آوردند.
 

جا برای موز

جا برای موز
 
هیچ کس نمی خواهد موز ناهارش در کیسه له شود. در ژاپن ، آنها ترجیح دادند مشکل میوه های له شده را به طور اساسی حل کنند: آنها یک جعبه پلاستیکی ارائه کردند که به شما امکان می دهد با ارزش ترین محصول را حتی اگر چیزی بسیار سنگین روی آن فشار می دهد ، حفظ کنید.
 

کره را رنده کنید

کره را رنده کنید
چرا کره می مالیم؟ پاسخ به این سوال در واقع بسیار ساده است: پخش لبنیات روی نان بسیار دشوار است. به خصوص اگر کره در یخچال باشد. رنده این مشکل را حل می کند. درست است ، باید به طور مرتب شستشو شود ، ولی شستن رنده آنطور که دوست داریم آسان نیست.
 

بالش انیمه ای سخنگو

بالش انیمه ای سخنگو
بالش های تک نفره
 
در ژاپن ، یک خرده فرهنگ کامل از افراد منزوی وجود دارد که امروزه به عنوان یک انحراف در روان تلقی می شود. تنهایی منجر به ایجاد مشکلات روانی اضافی می شود. بنابراین ، برای چنین افرادی ، بالش هایی با چاپ شخصیت های انیمه و حسگرهای صوتی که ده ها عبارت برای افزایش روحیه تولید می کنند ، ساخته شده است.
 

روزنامه که سبز می شود

روزنامه که سبز می شود
روزنامه را خیس کرده و روی خاک بگذارید. 
 
در ژاپن روزنامه هایی برای دوستداران گیاه شناسی و کشاورزی چاپ می شود که دانه های آنها به کاغذ چسبیده شده است. برای جوانه زدن گیاه ، کافی است یک تکه از صفحه را بیرون آورده ، آن را در آب خیس کرده و در زمین بگذارید. پس از مدتی ، شاخه ها ظاهر می شوند!

 

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۴رویکرد فرزندپروری در ژاپن مبتنی بر سنت هایی است که در طول قرن ها شکل گرفته است. برای یک اروپایی معمولی، چنین سیستمی حداقل عجیب به نظر می رسد. همه کودکان در ژاپن 3 مرحله آموزش را پشت سر می گذارند: - تا 5 سالگی کودک در خانواده به عنوان "امپراتور" تلقی می شود ، او در سهل انگاری کامل و عشق مطلق زندگی می کند. - از 6 تا 15 سالگی به طور ناگهانی به وضعیت "برده" تبدیل می شود: آموزش به نظم شروع می شود، مدرسه، نظم و انضباط و تسلیم، کودک دیگر اصلی نیست، او بخشی از گروهی است که از آن است. متمایز شدن مرسوم نیست. - از 16 سالگی کودک "برابر" می شود: در زندگی او نقش اصلی کار و اهمیت در تیم و احترام به دیگران است. از جنبه تلاش برای شبیه شدن به همه جامعه ژاپنی، به فرد دیکته می کند که از بین مردم متمایز نشود و از انتقاد عمومی بترسد. به ژاپنی ها یاد داده شده که از کودکی از "آنچه مردم می گویند" بترسند. چندین موضوع بحث برانگیز در فرزندپروری ژاپنی وجود دارد که اثربخشی و مرتبط بودن این سیستم را به خصوص در چنین دنیای متغیری زیر سوال می برد.

۱۴۰۰/۹/۱۴کودکان ژاپنی بر اساس سنت های باستانی تربیت می شوند. از آنجایی که تربیت ژاپنی بر اساس سنت هایی است که بیش از یک قرن قدمت دارند، جای تعجب نیست که بر اساس جدایی جنسیتی بنا شده است. به عنوان مثال، پسران با دقت بیشتری تربیت می شوند، قطعاً زمان بیشتری را برای مطالعه و شرکت در کلاس های اضافی اختصاص می دهند. و حتی اگر پسری به عنوان مثال به آشپزی علاقه نشان دهد، بعید است که از پدر و مادرش تأیید دریافت کند. پسر وارث است، او باید تحصیل کرده، باهوش باشد، زیرا او برای نقش خاصی مقدر شده است. از سوی دیگر، دختران به عنوان یک شخصیت کوچک تربیت می شوند، او وظیفه دارد مراقب خانه، حمایت از شوهرش و تربیت فرزندان باشد. خوشبختانه، روندهای مترقی به ژاپن رسیده است، آموزش جنسیتی به هر طریق ممکن مورد انتقاد قرار می گیرد، زیرا این امر علیه دختران تبعیض آمیز است. اگرچه آنها هنوز با اسکاندیناوی آزاد فاصله دارند.

۱۴۰۰/۹/۱۴مادر نقش بزرگی در زندگی ژاپنی های کوچک دارد. این ارتباط به ویژه در اوایل کودکی تا 5 سالگی، یعنی در "دوران امپراتور" قوی است. بچه تقریباً تمام وقت را با مادرش به تنهایی می گذراند، اگر پدر در برنامه شلوغ آخر هفته خود برای پسر یا دخترش وقت پیدا کند، خوش شانس خواهد بود. در ژاپن، بچه ها مدت طولانی با مادرشان می خوابند. هر هوس کودک در این سن برآورده می شود. و اگر نوزاد اشتباه کند، کار اشتباهی انجام دهد، به او تذکر داده نمی شود، اشتباهات خود را اصلاح نمی کند و مادر هر کاری برای او انجام می دهد. البته وقتی کودک به مادرش نزدیک است، خوب است، اما فقط گاهی اوقات این حالت از عشق و مراقبت معمولی به حمایت بیش از حد تبدیل می شود. مادر کودک را به عنوان یک فرد جداگانه درک نمی کند، که در شکل گیری صحیح کودک اختلال ایجاد می کند. کودک هیچ تصمیمی نمی گیرد، از حق انتخاب و رأی محروم است. در نتیجه، یک فرد، حتی با داشتن بلوغ، نمی تواند به عنوان یک موضوع مستقل رفتار کند. چنین فردی کودکی بزرگ می شود، قادر به تصمیم گیری مستقل نیست، نمی داند چگونه مسئولیت خود را بر عهده بگیرد.

۱۴۰۰/۹/۱۴ «دوره امپراطور» برای شخصیتی که تازه شکل می گیرد بسیار خطرناک است. وقتی یک نوزاد بزرگ می شود، بدون دانستن ممنوعیت ها و مرزها، نمی فهمد که باید پاسخگوی اعمال خود باشد، مانند یک گیاه گلخانه ای زندگی می کند. در زندگی واقعی، او شروع به مشکلات می کند. واقعیت این است که هیچ دوره انتقالی از "امپراطور" به "برده" وجود ندارد و وقتی کودک به سن 6 سالگی می رسد، دنیای او به سادگی فرو می ریزد. کودکی که در چنین شرایط مصنوعی بزرگ شده است که در آن همه چیز برای او امکان پذیر است و هیچ اتفاقی برای آن نمی افتد، وارد شدن به دنیای واقعی استرس شدیدی را تجربه می کند و تعدادی از مشکلات عاطفی را دریافت می کند. او احساس آسیب پذیری می کند زیرا نمی تواند مانند گذشته زندگی کند، هر امتناع باعث اعتراض، بحران و سوء تفاهم می شود. هنگام شکل گیری یک شخصیت سالم، شناخت مرزها ضروری است. و وقتی اینطور نیست، نیازی به صحبت در مورد یک فرد سالم از نظر روانی نیست. در عین حال، بسیاری از ممنوعیت ها و یک چارچوب بسیار باریک نیز بد است. بنابراین، مهمترین چیز تعادل است.

۱۴۰۰/۹/۱۴برای ژاپنی ها بسیار مهم است که بخشی از تیم و جامعه باشند. و برای این باید مثل بقیه باشید. و وقتی کودکی که در خانواده ای پر از عشق و توانایی ابراز وجود بزرگ شده است، خود را در دنیایی کاملا متفاوت می بیند، جایی که شما باید هر روز به مدرسه بروید، منظم باشید و اطاعت کنید، استرس وارد می شود. مدارس ژاپن کد لباس پوشیدن سختگیرانه، قوانین بسیاری و نظم و انضباط خشن دارند. اصل اصلی سیستم مدرسه ژاپن این است که مثل بقیه باشد و این هم در ظاهر و هم در مورد افکار صدق می کند. در مورد فردیت نمی توان صحبت کرد. در چنین نظامی، انحراف از هنجار به عنوان خصمانه تلقی می شود. بنابراین، به دلیل ترس از توبیخ و قلدری دیگران، اکثر کودکان به سادگی در سیستم موجود قرار می گیرند. اما افراد مختلف گاهی اوقات سختی دارند

۱۴۰۰/۹/۱۴جامعه ژاپن به گروه اولویت می دهد نه فرد. ژاپنی ها از بیرون بودن از جامعه می ترسند و این در مورد افراد در هر سنی صدق می کند. برای آنها مهم است که به چیزی بزرگتر تعلق داشته باشند: خانواده، جمع کاری. هنگامی که یک نوجوان ژاپنی به سن 16 سالگی می رسد، به عضوی برابر در جامعه ژاپن تبدیل می شود و از از دست دادن این موقعیت بسیار می ترسد. به دلیل این ترس، او از حد مجاز فراتر نمی رود، او تمام زندگی خود را با پیروی از هنجارها و قوانین پذیرفته شده عمومی می گذراند. ژاپنی‌ها می‌دانند که اگر کاری اشتباه انجام شود، خطر رد شدن وجود دارد و این باعث قلدری در زندگی واقعی و وب می‌شود. زندگی در وابستگی دائمی به نظرات غریبه ها بر روان بسیاری از ژاپنی ها تأثیر می گذارد. آنها دیگر نمی توانند به اندازه کافی دنیای اطراف خود را ارزیابی کنند، ضعیف و آسیب پذیر می شوند، آنها دائماً تحت فشار استرس و عصبی هستند. برای مثال اخراج از کار برای بسیاری از افراد با از دست دادن معنای زندگی برابری می‌کند، زیرا به این ترتیب فرد از تیم بیرون می‌رود. اغلب امکان زنده ماندن از این وجود ندارد و آنها دست به خودکشی می زنند.

۱۴۰۱/۱/۱۹چرا چینی ها و کره ای ها، ژاپنی هایی را که بقیه دنیا تحسین می کنند، دوست ندارند؟

۱۴۰۱/۱/۱۹نفرت بین چینی ها و ژاپنی ها در جنگ جهانی دوم شکل گرفت. اقداماتی که نیروهای ژاپنی در سال های 1937-1945 به خود اجازه دادند در چین نسل کشی محسوب می شود. به گفته مورخان چینی، در این دوره، حداقل 7 میلیون سرباز و بیش از 17 میلیون غیرنظامی به دست ارتش امپراتوری افتادند.

۱۴۰۱/۱/۱۹یکی از بدترین اپیزودها قتل عام نانجینگ است. ژاپنی ها پس از پیشروی به پایتخت چین نانجینگ، به خود اجازه جنایات واقعی دادند. با ورود به شهرهای بی دفاع، آنها در تعداد قتل ها به رقابت پرداختند که در روزنامه های ژاپنی به طرز چشمگیری در مورد آن توضیح داده شد. مورخان چینی آنچه را که اندکی بعد مستقیماً در نانجینگ اتفاق می افتد، نابودی سیستماتیک می نامند. سپس در عرض چند روز همه شهروندان مرد در سن نظامی کشته شدند. تعداد دقیق قربانیان مشخص نیست، اما چینی ها ارقام وحشتناکی را تا نیم میلیون نفر اعلام می کنند.

۱۴۰۱/۱/۱۹نفرت بین چینی ها و ژاپنی ها ........یکی دیگر از "شاهکار های" پاک نشدنی ژاپنی ها، سلاح های شیمیایی است. در چین، یک بخش پیشگیری از بیماری همه گیر وجود داشت که از جمله به تحقیق در این زمینه مشغول بود. ارتش ژاپن عمداً وبا، آبله، تیفوس را در بین مردم پخش کرد، آنها را با گاز مسموم کرد و داروها را روی غیرنظامیان محلی و سربازان اسیرآزمایش کرد. دومی عملاً هیچ شانسی برای زنده ماندن نداشت. کافی است یک رقم ارائه کنیم: پس از تسلیم ژاپنی ها، تنها 56 زندانی چینی از اردوگاه ها آزاد شدند.

۱۴۰۱/۱/۱۹به عنوان یک آزمایش، ژاپنی ها بمب های سرامیکی آلوده به کک را روی مواضع چینی ها انداختند. اما بیشتر اوقات، هواپیماهای ژاپنی بمباران های گسترده ای را با استفاده از گلوله های آتش زا انجام دادند. از سال 1938 تا 1943، هواپیماهای ژاپنی حداقل 5000 حمله به شهرهای پرجمعیت چین انجام دادند. پیاده نظام ژاپنی بر اساس استراتژی ژنرال اوکامورا "سانکو ساکوسن" عمل کرد که به عنوان "همه چیز را بسوزانید، همه را بکشید، همه چیز را غارت کنید" تعبیر می شود. ژاپنی ها محصولات زراعی را برداشتند، روستاها را ویران کردند و چینی ها را به زور به کار سنگ زنی کشاندند و هر فرد مشکوک را سرکوب می کردند. مورخان اعتراف می کنند که 2.5 میلیون نفر قربانی ایده های اوکامورا شدند.

۱۴۰۱/۱/۱۹در سال 1935، گروه 731 ظاهر شد که بر اساس ارتش ژاپنی کوانتونگ تشکیل شد. هدف این واحد توسعه تسلیحات بیولوژیکی بود و آزمایشات به طور سنتی بر روی غیرنظامیان انجام می شد و تا پایان جنگ کار کرد ، اما ارتش ژاپن به سادگی زمان استفاده از سلاح های جدید علیه آمریکایی ها را نداشت. عمدتاً به دلیل تهاجم شدید نیروهای اتحاد جماهیر شوروی در اوت 1945. علاوه بر این، فرماندهی ژاپن در حال آماده شدن برای استفاده از سلاح های بیولوژیکی علیه فرود آمریکایی ها بود، حتی بدون در نظر گرفتن جمعیت غیرنظامی خود ژاپن. برنامه ریزی شده بود که ارتش و رهبری ارشد به منچوری - به یک فرودگاه جایگزین - تخلیه شوند.

۱۴۰۱/۱/۱۹علاوه بر قتل عام غیرنظامیان، مقامات ژاپنی در جنایت جنگی دیگری علیه همسایگان خود دست دارند - ایجاد شبکه بزرگی از فاحشه خانه هابرای سربازان. خشونت علیه زنان در روستاهای تسخیر شده چین یک عمل رایج بود. اما از همان لحظه ای که به اصطلاح «ایستگاه های آسایش» ایجاد شد، زنان را با خود برده و آنها را اسیر فاحشه خانه ها کردند.

۱۴۰۱/۱/۱۹تصمیم به ایجاد چنین مکان هایی توسط فرماندهی ژاپنی در سال 1932 اتخاذ شد و ضرورت آنها را با تصمیم به کاهش احساسات ضد ژاپنی به دلیل تجاوز بی رویه، نگرانی برای سلامت سربازان و پیشگیری از بیماری های مقاربتی در ارتش توجیه کرد. اولین "ایستگاه ها" در منچوری چین ظاهر شد و بعداً در تمام سرزمین های اشغالی - در فیلیپین و بورنئو، در برمه و کره، در مالزی و ویتنام افتتاح شد. در مجموع چند صد هزار زن از فاحشه خانه ها عبور می کردند که بخش قابل توجهی از آنها زیر سن قانونی بودند. تا پایان جنگ، تنها یک چهارم آنها زنده مانده بودند. آنها از نظر اخلاقی و جسمی تحقیر شدند و با آنتی بیوتیک مسموم شدند. همچنین یک برنامه خدمات روزانه وجود داشت: در ابتدا - 29 "مشتری"! و بعد - 40 مشتری . مقامات ژاپنی امروز این حقایق را انکار می کنند.

در ادامه بخوانید...

دستمال توالت مخصوص گوشی های هوشمند نصب در سرویسهای بهداشتی فرودگاه ژاپن

در

(سیارک): فرودگاهی در ژاپن قرار است برای افزایش شهرت این کشور برای سطح بالای بهداشت ، کاغذ توالت مخصوص، برای تمیز کردن گوشی های هوشمند ، در سرویسهای بهداشتی تعبیه نماید تحقیقات نشان می دهد که میزان آلودگی گوشی های تلفن همراه به انواع باکتری ها و میکروب ها 500 برابر کاسه توالت می باشد و تعداد کمی از کاربران ، به تمیز و ضد عفونی کردن گوشی خود اقدام می نمایند.

تا کنون، 86 کابین در هفت توالت  فرودگاه بین المللی ناریتا نصب شده است . رول کاغذ مورد نطر شبیه یک نسخه کوچکتر از کاغذ توالت طبیعی می باشد. علاوه بر تمیز کردن گوشی اطلاعات سفر وخدمات Wi-Fi به زبان انگلیسی روی آن چاپ شده است.البته با توجه به تحقیقی که توسط سازمان گردشگری این کشورانجام شده است بازدید کنندگان خارجی بزرگترین مشکل در این کشور را پیدا کردن یک اتصال Wi-Fi اعلام کرده اند.

 

ژاپن در مقایسه  با سایر نقاط جهان در حال حاضر دارای  سرویس های بهداشتی عمومی بهتری می باشد.بسیاری از سرویس های بهداشتی در این کشور مجهز به صندلی، آب داغ ، هواکش و ابزارهایی برای تولید صدای موسیقی برای سرپوش گذاشتن روی هر سر و صدا و اخیرا حتی  مکانیسم بوزدایی برای از بین بردن بوی سرویس های بهداشتی می باشند.

 

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹واقعا آفرین...فکر همه چیزو کردن

در ادامه بخوانید...

تنوع رنگ در مراسم های کشورژاپن

در

(سیارک)  : نمایش رقص گیشا در کیوتو که از سال 1873 هر ساله در سالن نمایش تاریخی Kaburenjo برگزار می گردد. نمایش رقص گیشا یکی از زیبا ترین نمادهای ژاپن محسوب می شوند. قبل از شروع نمایش از میهمانان در مراسم با چای سنتی ژاپنی پذیرایی می شود. تنوع رنگ را در تصاویر زیر ببینید.

 

مراسم فستیوال عروسک ها به منظور روز دختر در ژاپن برگزار می گردد و از فراگیر ترین فستیوال های این کشور می باشد. ژاپنی ها در این روز هزاران عروسک سنتی را در آب دریا رها می کنند. ژاپنی ها معتقدند که با این روش انرژی های منفی و بدشانسی از دخترانشان به عروسک ها منتقل شده و در طول سال پیش رو  مشکلی برای دخترها پیش نمی آید.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۱کیمونو تو ایران پیدا می شه ؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۹واقعا دنیای رنگی خیلی قشنگه

۱۳۹۵/۱۰/۲۸وای چقدر تنوع رنگ!!!

در ادامه بخوانید...

مفهوم "زمان" در فرهنگ های مختلف

در

رفتارهای مربوط به زمان: فرهنگ های چند عادته در قیاس با فرهنگ های تک عادته
 زمان، مفهوم دیگرِ مهمِ تاثیرگرفته از فرهنگ است. در فرهنگ های چند عادته ( چند عادته در لغت به معنی دفعات بسیار است) مردم می توانند چندین کار را به طور همزمان انجام دهند. در فرهنگ های تک عادت(فرهنگ های تک زمانه) مردم در هر زمان یک کار را انجام می دهند.
این امر به این معنی نیست که افراد در فرهنگ های چند عادته در وظایف چندگانه بهترند. بلکه به این معنی است که در فرهنگ های تک عادته مانند اروپای شمالی و آمریکای شمالی، مردم مایلند که در هر زمان یک کار را برنامه ریزی کنند. برای آن ها قرار ملاقاتی که قرار است ساعت هشت آغاز شود، قرار ملاقاتی است که در ساعت هشت و یا در دیرترین حالت، در ساعت هشت و پنج دقیقه شروع می شود. از افراد انتظار می رود که سر موقع برسند، چه در یک ملاقات خارجی و چه در یک پیک نیک خانوادگی. زمان به معنی تحمیل کارها است. اغلب قرار ها قطعی و سر موقع است، اگر یک دستور کار به پایان نرسیده باشد، غیر معمول نیست که جلسه به پایان برسد و یا دستور کار در جلسه بعدی به پایان برسد.(سیارک)
در فرهنگ های چند عادته ، زمان مهم است، اما روابط و افراد مهمتر هستند. انجام یک کار مهم تر است. اگر شما یک فرد لاتین، یا مدیترانه ای یا آسیای میانه باشید، همه چیز را راجع به کارِ در زمان بندی، غیر جدی می دانید. مردم ممکن است در یک جلسه به سه مساله توجه کنند و هیچ فکری راجع به هیچکدام نکنند. آنها ممکن است به جای صف ایستادن ، به صورت نا منظم جمع شوند. در فرهنگ های چند عادته، راه رفتن در قرار ها یا دیر رفتن به سر قرار توهین محسوب نمی شود.
در فرهنگ های چند عادته، افراد کار را بخشی از تعاملات بزرگتر با جامعه می بینند. اگر یک دستور کار به پایان نرسد، مردم این فرهنگ ها دوست دارند که جلسه را تا اتمام کارِ در دست، ادامه دهند.
کسانی که در فرهنگ یک عادته قرار دارند، افراد چند عادته را بی فایده می دانند و مدیریت موثر بر آن ها را سخت می دانند. از طرف دیگر افراد چند عادته از بنده زمان شدن متنفرند و ترجیح می دهند که کارهای در دست را به اتمام برسانند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

فرهنگ: پذیرش یا تبعیت از قانون ؟

در


هارولد گافینکل (جامعه شناس) بیان می کند که متداول ترین جنبه های (مسلم) اصالت اجتماعی یک اجرای ماهرانه است. شکستن هنجارها اصالت اجتماعی منظم را درهم می شکند. به یک معنا، ماهیت فرهنگ در رسوم و هنجارهای اجتماعی یافت می شود و اگر یک نفربه این قوانین وفادار باشد، پس آنها در ساخت یک اصالت اجتماعی مناسب موفق خواهند بود. هرچند در اینجا منظور فرهنگ است تا تبعیت از آن قانون. هنجارها و قوانین بایستی در پرتو درک ما از زمینه تعریف شوند. کارل ویک فرایند چگونگی شکل دهی و ساخت اصالتهای ما را به عنوان فرایندی از پذیرش توصیف می کند. همچون منظور گارفینکل از اجرا، ویک نیز بر نقشی که ما به طور ناآگاهانه در خلق دنیای اطرافمان بازی می کنیم تاکید می نماید.
سازمانها به مثابه ساخت های اجتماعی تاکید می کنند که ما بایستی درکمان از سازمان را در فرایندهایی که سیستمهای مفهوم مشترک را ایجاد می کنند ریشه دار نماییم. مفاهیم مشترک، به طور سازمانی، از طریق رویکردها و قوانین درونی گزینه هایی را برای کنترل تهیه می کنند. همانطور که که ارزشها، اعتقادات، و سنتهای جامعه ی قبیله ای ممکن است در خویشاوندی و دیگر ساختارهای اجتماعی قرار بگیرند، همانطور هم فرهنگ سازمانی در جنبه های جاری اعمال روزمره جاگرفته است. امور جاری در درک اینکه چرا سازمانها کار می کنند وقتی که هیچ کس به واقع نظارت نمی کند و نیز چرا سازمانها در برابر تغییر مقاومت می کنند، مهم هستند.
بینش های جدید در مورد عملکرد گروه عبارتند از:
1. تکوین فرایند تبدیل شدن به بازوهای رهبری بر اساس توانایی خلق حس مشترکی از اصالت در یک گروه.
2. ما گروههای منسجمی را یافتیم که از درک مشترک برخاستند، در حالیکه گروههای از هم پاشیده تمایل دارند با اصالتهای چندگانه شناخته شوند.

نقاط قوت و ضعف استعاره ی فرهنگ
نقاط قوت:
1. این استعاره بر معنی نمادین تقریبا هرکاری که به عنوان انسان انجام می دهیم تاکید می نماید.
2. ما می آموزیم که سازمان و مفهوم مشترک یکی و مشابه هم هستند.
3. رهبران و مدیران می بینند که چطور بازوهای رهبری موفق به خلق مفاهیم مشترک می شوند
4. رهبران و مدیران به درک جدیدی از تاثیر و نقششان می رسند
5. ما سازمانها و محیط اطراف آنها را به عنوان حوزه های پذیرفته شده می بینیم
6. مدیریت استراتژیک به عنوان یک فرایند مصوب درک می شود
7. این استعاره چشم اندازی تازه از تغییر سازمانی را پیشنهاد می نماید
نقاط ضعف:
1. این استعاره می تواند برای پشتیبانی از کنترل و دغلکاری ایدئولوژیکی مورد استفاده قرار گیرد
2. فرهنگ، هولوگرافی (دست نویس) است و نمی تواند به واقع مدیریت شود
3. همچون یک کوه در یخ شناور، ابعاد مهم فرهنگ همیشه ناپیدا است و آنچه دیده می شود تقریبا بی اهمیت است
4. فرهنگ معمولا بعد سیاسی عمیقی دارد که چنگ انداختن به تمام معنی فرهنگ را از طریق استعاره ی فرهنگ غیر ممکن می سازد
در اینجا بر اساس استعاره های ارگانیک و مکانیکی، با درنظر گرفتن اینکه استعاره ی فرهنگ به ابزار خلق و شکل دهی فعالیت سازمانی به وسیله ی ایدئولوژی ها، باورها، زبان، هنجارها، آداب و رسوم، و دیگر فعالیتهای اجتماعی تاثیرگذار اشاره دارد که در نهایت فعالیت سازمانی را رهبری کرده و شکل می دهند، تاکیدی بر طراحی سازمانی وجود دارد. از دهه ی 1980 در اینجا یک مفاهمه ی رو به رشدی وجود داشته است مبنی بر این که وظیفه ی بنیادینی که رهبران با آن روبرو هستند این است که سیستمهای مناسب مفهوم مشترک که می تواند تلاشهای مردم در پیگیری اهداف و مقاصد دلخواه را بسیج نماید، خلق نمایند. این مقاله ادامه دارد ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

تاریخ انتشار بازی روح سوشیما Ghost of Tsushima

در

یکی از اتفاقاتی جالب و هیجان انگیزی که در هفته بازی ها 2017 (مراسمی که در پاریس برای نمایش بازی های جدید در نظر گرفته شده است) در پاریس افتاد، رونمایی سونی از بازی جدید اش «Ghost of Tsushima (روح سوشیما)» بود و نکته ای که همه را شگفت زده کرد دانستن این نکته بود که استودیوی بازی سازی Sucker Punch عهده دار تهیه و تولید این بازی شده است. تریلر اصلی ای که در آن زمان منتشر شد، ایده کلی و داستان بازی را مطرح کرد: داستان بازی در قرن سیزدهم میلادی می گذرد و روایت گر حمله مغول ها به جزیره ای به نام سوشیما در ژاپن است. شخصیت اصلی بازی که گیمر کنترل آن را به عهده خواهد داشت، یک سامورایی است که به واسطه این حمله نقش یک نینجا را به خود گرفته و هدف اش دفاع از سرزمین و مردم اش است. این تریلر کوتاه همگان را بی تاب کرد تا خبرهای جدیدی از بازی به دست شان برسد و در نهایت در نمایشگاه E3 2018 بود که این اتفاق، با نمایش یک تریلر فوق العاده از گیم پلی بازی افتاد و برای نخستین بار شاهد طراحی فوق العاده لوکیشن های بازی و گیم پلی خلاقانه و زیبای آن بودیم. پس از انتشار این تریلر بود که استودیوی سازنده بازی، به طور رسمی و به مرور زمان، اقدام به انتشار اطلاعاتی جدید از بازی خود کرد. در این مقاله قصد داریم تا تمامی این اطلاعات رسمی از بازی را (چگونگی درگیری ها، حال و هوای جزیره ای که بازی در آن جریان دارد و وقایع در آن رخ می دهد، ساکنان جزیره و ...) در اختیار شما قرار دهیم. با سیارک همراه باشید.

شخصیت ها، داستان و فضای بازی

موقعیت و مکان اصلی ای که بازی در آن جریان دارد، جزیره ای است به نام سوشیما (Tsushima) در ژاپن؛ این جزیره در سال 1274 میلادی توسط مغول ها مورد حمله و تاراج قرار گرفت. Sucker Punch، استودیوی سازنده بازی، تحقیقات جامعی را در خصوص این جزیره در دنیای واقعی انجام داده و جای جای آن را مورد بررسی قرار داد؛ از جمله نقاطی که به دقت مورد بررسی قرار گرفت، ساحل اصلی این جزیره بود که برای نخستین بار مغول ها از طریق آن پای به سوشیما نهادند. بنا بر این تیم سازنده تمامی تلاش خود را به کار بسته است تا گونه های جانوری و گیاهی و نیز فضای کلی بازی، دقیقاً همانند جزیره سوشیما در آن سال باشد (طبق اطلاعات تاریخی موجود).

نام شخصیت اصلی بازی که گیمر کنترل آن را به عهده خواهد داشت، جین ساکای است و او باید تمامی تمرین ها و آموزه های خود را که طی سالیان تلاش و زحمت به دست آورده است، به کار بسته تا قادر باشد مقابل نیروهای مهاجم به وطن اش که از لحاظ تعداد، بسیار بیشتر از مردم و جنگجویان سوشیما هستند، ایستادگی کرده و از خود و مردم اش محافظت کند. کریس زیمر من یکی از سازندگان اصلی بازی و شاغل در استودیوی بازی سازی Sucker Punch است و فضای کلی بازی را بسیار خشونت آمیز توصیف کرده است، اما این نکته را نیز عنوان کرد که بر خلاف بیشتر بازی های این سبک، هر دو نیروی حاضر در درگیری (مغول ها و ژاپنی ها) گاه به گاه از خود انسانیت نشان خواهند داد و بازی به گونه ای نیست که نبرد مطلق خیر و شر باشد. ماساکو یکی از شخصیت های مغولی بود که در تریلری که در نمایشگاه E3 به نمایش در آمد وجود داشت و گواه خوبی بر این ادعا است.

درگیری ها

یکی از نکاتی که در خصوص درگیری ها در بازی روح سوشیما، نظر ها را به خود جلب کرده این است که جین، شخصیت اصلی بازی، به مرور زمان تکنیک های جنگی مورد استفاده در نبردهای نینجا ها و مهارت های مربوط به آن ها را به کار می بندد. برای نمونه مخفی کاری ها و استفاده از ادواتی که معمولاً توسط نینجا ها به کار گرفته می شد (طناب های قلاب دارد و این گونه وسایل) و البته هنوز نمی توان به طور دقیق در خصوص آن اظهار نظر کرد و نکات کوچک و جزئی ای در این خصوص در تریلری که به نمایش درآمد، قابل مشاهده بود. گذشته از این مسئله، سایر درگیری های بازی به طور عمده، متمرکز بر درگیری به وسیله شمشیر است، حال می خواهد این درگیری ها یک در مقابل یک باشند و یا این که نبرد جین در برابر گروه کوچکی از دشمنان اش. نکته ای که در خصوص درگیری های این بازی حائز اهمیت است، این است که با وجود این که سعی شده تا جای امکان بازی واقع گرایانه بوده و از اضافه کردن اِلِمان های بازی های تخیلی به آن خود داری شود، همانند دنیای واقعی، تنها یک ضربه شمشیر کشنده، برای از پای در آوردن دشمنان کافی نخواهد بود و به احتمال بسیار زیاد، این مسئله به خاطر دشوار تر نمودن و چالش بر انگیز تر بودن آن است. زیمرمن نیز در این خصوص عنوان کرده که هدف از پیاده سازی این سبک برای درگیری ها این است که بازی فراتر از این باشد که برای مدتی افراد لحظات خوشی را داشته باشند. البته این نکته را نیز باید عنوان کرد که در ویدئو هایی که تا کنون از گیم پلی بازی در دسترس قرار گرفته است، مشاهده کرده ایم که جین برخی از دشمنان خود را (دشمنان معمولی که ضعیف تر از سایرین هستند) با ضربات سریع خود از پا در آورده و حتی بعضاً عضوی از بدن آن ها را قطع می کند. در سوی دیگر هم دشمنان قدرتمند تر جین هستند که به چند ضربه شمشیر او احتیاج خواهد بود تا از پای در آیند.

استودیوی بازی سازی Sucker Punch از متخصصان فن شمشیر زنی و سایر افراد ماهر در این زمینه بهره گرفته است تا بتواند تا حد امکان، درگیری ها و حرکات مربوط به شمشیر زنی را در بازی، به طور واقعی و به زیبایی پیاده کند، با این وجود، این نکته نیز توسط سازندگان بازی تأیید شده است که تکنیک هایی نیز به کار گرفته شده که امکان عملی شدن آن ها فقط و فقط در بازی های ویدئویی وجود دارد و این مسئله صرفاً به خاطر جذاب تر نمودن بازی و فضای کلی آن است؛ به هر حال بیش از هر چیزِ دیگر، روح سوشیما یک بازی ویدئویی است و نه یک مستند جنگی. زیمرمن در این خصوص عنوان کرد: «جین گاهی اوقات ضربات چرخشی ای به وسیله شمشیر خود می زند که بسیار هیجان انگیز به نظر می رسند. مطمئناً از انجام این گونه حرکات لذت خواهید برد. این حرکات... شما به هیچ عنوان در دنیای واقعی قادر به انجام چنین کارهایی نخواهید بود. هیچ کس پشت خود را به دشمن اش نمی کند. حرکات و انیمیشن های دیگر این چنینی نیز برای جین (و البته سایر شخصیت های بازی) در نظر گرفته ایم که هم چنان در حال کار کردن بر روی آن ها هستیم تا بتوانیم تا جایی که برایمان مقدور است، تعادلی میان دنیای واقعی و دنیای بازی های ویدئویی به وجود آوریم. اگر بخواهم ایده کلی مان در خصوص این بازی را عنوان کنم، باید بگویم که قصد داریم بهترین عناصر ممکن در دنیای واقعی و دنیای بازی های ویدئویی را پیدا کرده و با ترکیب آن ها یک بازی منحصر به فرد به وجود آوریم.»

بازی تا چه حد به وقایع تاریخی ای که در جزیره سوشیما رخ داده پایبند خواهد بود؟

یکی از جذاب ترین بحث هایی که پس از به نمایش در آمدن بازی در نمایشگاه E3 میان همگان مطرح می شد و همه در خصوص آن صحبت می کردند، این بود که فلسفه و طرز فکر سازندگان بازی، از طرح ریزی یک داستان جذاب، بر پایه وقایع تاریخی ای که در جزیره سوشیما رخ داده بود، چیست و این که در حقیقت آن ها تا چه حد به این وقایع تاریخی پایبند خواهند بود. در خصوص این مسئله هم زیمرمن اطلاعاتی در اختیار ما گذاشت که بسیار حائز اهمیت اند و به خوبی مطلب را روشن می کنند. در حقیقت تیم سازنده بازی، اطلاعات دقیق و کاملی در خصوص تاریخ وقایعی که در جزیره سوشیما رخ داده، جمع آوری کرده است و تقریباً نقل قول های تمامی مورخان معتبر در خصوص وقایع آن سال ها در جزیره را بررسی کرده اند، اما تمامی تلاش تیم سازنده بر آن خواهد بود که بخش هایی از این وقایع به کار گرفته شود که انتظار همگان را از آن چه فرهنگ سامورایی می نامند، بر آورده کنند. بازی ها و فیلم های بسیار زیادی تا کنون روانه بازار شده و در دسترس قرار گرفته اند که ایده کلی ای در خصوص سامورایی ها به واسطه آن ها در ذهن افراد شکل گرفته است و به همین خاطر است که باید تا حدودی به آن تصویری که از سامورایی و فرهنگ اش در ذهن افراد شکل گرفته پایبند بود.

زیمرمن در این خصوص عنوان کرد: «ما کمی از آن چه در عالم واقع و در حقیقت ماجرا در قرن سیزدهم میلادی در جزیره سوشیمای ژاپن رخ داده است، فاصله گرفته ایم و از این کار نیتی و هدفی داشته ایم. دوستانمان که در زیرمجموعه های سونی در ژاپن شاغل هستند، اطلاعات زیاد و مفیدی در اختیارمان قرار دادند و حمایت بسیاری از ایشان شامل حال مان شد. همینطور از جانب دوستان ژاپنی مان در زیرمجموعه های سونی در آمریکا. البته در کنار این اطلاعات، مشاوران فرهنگی و تاریخی زیادی نیز به کار گرفتیّم تا در دست یابی به این مهم کمک حالمان باشند و زمانی که قرار بود به اصطلاح تحریفی در وقایع تاریخی رخ داده در آن سالیان صورت دهیم، کاملاً هدفمند و تعیین شده باشد و در خدمت داستان بازی باشد و این گونه تحریفات به هیچ عنوان تصادفی نباشند. مطمئناً اتفاقاتی هستند که قصد داشته ایم آن ها را متفاوت از آن چه در واقع در جزیره سوشیما، در حین حمله مغول ها رخ داد، روایت کنیم و تمامی تلاش خود را به کار بسته ایم که این گونه تفاوت ها، هوشمندانه انتخاب شده باشند.».

زیمرمن در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد: «مطمئناً تا کنون همگی ذهنیتی کلی از طرز فکر، رفتار و شکل و شمایل سامورایی های ژاپنی در ذهن داریم و تمامی تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این ذهنیت در کسی دچار تزلزل نشود. نکته ای که در این خصوص حائز اهمیت است، این است که ایده کلی افراد از زندگی و شکل و شمایل سامورایی ها، بیشتر به سامورایی هایی مربوط می شود که در قرن های شانزدهم، هفدهم و هجدهم میلادی می زیسته اند و ما نیز همان را به عنوان اساس کار خود قرار داده ایم، چرا که سامورایی های قرن سیزدهم، کمی متفاوت از آن چیزی هستند که ما از سامورایی ها می شناسیم و در ذهن داریم. در حقیقت پوشش و جنگاوری سامورایی های قرن سیزدهم، متفاوت است از آن چیزی که همگان از سامورایی ها انتظار دارند و ذهنیتی که در خصوص آن ها پیدا کرده اند. به همین خاطر است که ما دقیقاً تاریخ و وقایع مربوط به دوران سامورایی های دوران کاماکورا را نقل نخواهیم کرد و داستان و فضای بازی کمی متفاوت از حال و هوای واقعی آن روزگار خواهد بود. برای نمونه زره ای که جین به تن کرده است، پوشش قرن سیزدهم سامورایی ها نیست و همان قرونی تعلق دارد که پیش از این نیز توضیحاتی در خصوص آن دادم. علت این مسئله هم آن است که زره متعلق به قرن سیزدهم، خیلی از لحاظ ظاهری چنگی به دل نمی زند و مطمئناً کسانی که بازی را تجربه خواهند کرد، از مشاهده آن لذت نخواهند برد و انتظار چنان پوششی را نخواهند داشت. تمامی تلاش ما این بوده و هست که کسانی که این بازی را تجربه می کنند، رؤیای بی نظیری از گشت و گذار با یک سامورایی تمام عیار در جزیره سوشیما داشته باشند و این لذتی است که تنها یک بازی ویدئویی قادر به آفریدن اش است و هدف اصلی ما، بازگویی وقایع تاریخی نیست، چرا که ما سازنده بازی ویدئویی هستیم و نه مورخ.».

گزینه های متفاوتی که برای زبان بازی در اختیار گیمر ها قرار خواهد گرفت

در تریلری که در نمایشگاه E3 از این بازی به نمایش در آمد، تمامی صحبت هایی که در ابتدا برای عنوان کردن داستان اولیه بازی و وقایعی که رخ داده بود عنوان شد، به زبان انگلیسی بود و این مسئله، باعث شد تا بسیاری نگران این موضوع باشند که شاید زبان کلی بازی انگلیسی خواهد بود. اما بنا به اطلاعاتی که سازندگان در اختیارمان گذاشته اند، جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود، چرا که گزینه های متفاوتی برای انتخاب زبان بازی وجود دارد و می توان زبان پیش فرض را به گونه ای قرار داد، که هر شخصیت، بسته به ملیت اش (ژاپنی یا مغولی) به زبان خود سخن گوید و گیمر ها به وسیله زیرنویس های انگلیسی از چند و چون ماجرا و صحبت هایی که توسط شخصیت ها نقل می شود، آگاهی یابند. بنا بر این کسانی که دوست دارند هر شخصیت به زبان اصلی خود اش سخن گوید، نباید نگران باشند.

درجه دشواری بازی

بنا به صحبت هایی که در این خصوص با زیمرمن شده است، استودیوی بازی سازی Sucker Punch، درجه دشواری های متفاوتی برای بازی در نظر گرفته است تا هر گیمر بسته به مهارت و تمایل خود، یکی از این درجه سختی ها را برگزیند. زیمرمن در این خصوص عنوان کرد: «البته درجه دشواری های متفاوتی برای بازی در نظر گرفته ایم و این مسئله برای ما، بسیار اهمیت بیشتری نسبت به سایر بازی های متفاوت پیدا می کند، چرا که این یک بازی اُپن وُرد (open world، بازی هایی که آزادی عمل بیشتری در اختیار فرد می گذارند و هدف کشف دنیای بازی است؛ بازی هایی چون جی تی اِی و world of warcraft) است و هر گیمری هدفی به خصوص و منحصر به فرد از انجام این گونه بازی ها دارد. برای نمونه افرادی هستند که خواهند گفت که بله این واقعاً بازی زیبایی است و تنها قصد دارند از تجربه کردن بازی لذت ببرند، ولی در سوی دیگر افرادی هستند که به دنبال یک چالش واقعی هستند و می خواهند ببینند نبرد با کاتانا چه احساسی خواهد داشت؛ رؤیا و هدفی که آن ها از انجام بازی در سر خواهند داشت این است که به چالش کشیده شوند و با تمرین و دقت و نظمی که به کار می گیرند، به مرور در بازی پیشرفت کنند؛ این چیزی است که این گونه گیمر ها از یک سامورایی انتظار دارند و مطمئناً بازی به گونه ای خواهد بود که این خواسته آن ها را بر آورده کند؛ بنا بر این نمی توان به یک درجه دشواریِ تنها اکتفا کرد.

تاریخ انتشار بازی

متأسفانه در حال حاضر نه استودیوی بازی سازی Sucker Puch و نه شرکت سونی، اطلاعاتی در خصوص تاریخ عرضه دقیق بازی منتشر نکرده اند، با این وجود انتظار می رود که در اواخر سال 2019، خبر هایی در خصوص انتشار آن بشنویم.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

شب یلدا: ایرانی ها طولانی ترین شب سال را جشن می گیرند

در

شب یلدا

هر ساله، در 21 دسامبر، ایرانیان در سراسر جهان ورود زمستان، و پیروزی نور بر تاریکی را در شب یلدا، یا شب چله که یکی از قدیمی ترین آیین های ایرانی است، را جشن می گیرند. این جشن زمانی آغاز شده است که اکثر ایرانیان، پیروان زرتشت در قبل از ظهور اسلام بودند.

 تاریخ شب یلدا 1397، شب یلدا سال 1397

تاریخ شب یلدا 1397، شب چله سال 1397، یلدا 1397، برابر است با جمعه 30 آذر آخرین شب پاییز و اولین روز زمستان مصادف با 21 دسامبر 2018 است.

شب یلدا چیست؟

یلدا، یعنی تولد، یک کلمه سوری است که به زبان فارسی وارد شده است.در بیشتر فرهنگ های باستانی، از جمله ایران، آغاز سال خورشیدی با پیروزی نور بر تاریکی و تجدید نور مشخص شده است و این مراسم بسیار باستانی ایرانی را به متیرا، الهه نور نسبت می دهند.

از آنجا که یلدا طولانی ترین و تاریک ترین شب سال است، بصورت نماد های زیادی در شعر فارسی آمده است؛ جدایی از یک عزیز، تنهایی و انتظار. پس از شب یلدا، یک تحول اتفاق می افتد، انتظار می رود، روشنایی، نور، غرور و شکوفایی پیروز شود.

در میان فارسی و بسیاری دیگر از فرهنگ های باستانی، نور، روز و خورشید نشانه هایی از خدا بود، در حالی که شب و تاریکی شرارت را نشان می دادند. مردم اعتقاد داشتند که نور و تاریکی در درگیری دائم با هم هستند. روزهای طولانی روزهای نور و پیروزی پروردگار عقل، اهورا مزدا و شب های طولانی نشانه هایی از پیروزی شر است. یلدا، آخرین شب پاییز و بلندترین شب سال، با پیروزی نور در سپیده دم با تولد میترا، پایان می یابد. این نقطه عطفی در سال است و در ماه های آینده، روزها بلندتر می شود و شب ها کوتاهتر خواهند شد.

علاوه بر ایران، کشورهای آسیای مرکزی از قبیل افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و برخی از کشورهای قفقاز مانند آذربایجان و ارمنستان سنت مشابهی دارند و جشن می گیرند.

رسم و رسوم در شب یلدا

رسم و رسوم در شب یلدا

شب یلدا شبی است که دوستان و خانواده برای خوردن آجیل و میوه و شام شب یلدا همراه با خواندن شعر (به ویژه حافظ و فال حافظ) تا بعد از نیمه شب جمع می شوند را می گویند.انار و هندوانه از میوه های مخصوص شب یلدا می باشند. متون قدیمی می گویند که رنگ قرمز در این میوه ها نمادهای سحر و جادو از زندگی را به تصویر می کشد و می توان به شکوفایی میترا پی برد.

غذا در شب یلدا

غذا در شب یلدا

غذا نقش مهمی در هر نوع جشن در ایران دارد. در اکثر نقاط کشور، خانواده ها در کنار هم از یک شام خوب لذت می برند.

غذای اصلی شب، فسنجان  است،  مرغ با گردو و انار که از میوه ها و آجیل مخصوص جشن شب یلدا Yalda است. با این حال، هر شهر در ایران سنت های خود را در مورد نوع غذا برای شام در شب یلدا  دارد.

غذای شب یلدا در شهرهای مختلف ایران

گیلان در بخش شمالی ایران، سبزی پلو با ماهی سفید، و ماهی دودی را در طول شب یلدا سرو می کند.

اما در شیراز، غذای ویژه هویج پلو است. این غذا با زعفران و مرغ و آب لیمو مرغ درست می شود

انار پلو در قزوین، خشیل تبریز، خاگینه خرما در زنجان، کلم پلو در شیراز و ناردون در استان مازندران از جمله انواع دیگر غذاهای شب یلدا در بخش های مختلف ایران در طی طولانی ترین شب سال است.

آجیل

آجیل، به شکل آجیل شیرین همراه با توت خشک و کشمش است. گفته می شود که خوردن آجیل در چند روز آینده منجر به رونق می شود.

میوه های قرمز رنگ مانند انار و هندوانه

داستان های قدیمی می گویند که میوه های قرمز رنگ نمادهای قرمز رنگ سحر و جادویی از زندگی را به نمایش می گذارند. طیف گسترده ای از میوه ها و شیرینی ها مخصوصا برای این شب آماده یا نگهداری می شود. میوه های معمولی برای جشن شامل هندوانه و انار می باشد.

انار

سفره شب یلدا

انار در بالای سبد میوه به عنوان نماد تولد و باروری دوباره شناخته می شود و شکستن آن لذت را برای زندگی مردم به ارمغان آورد. پوشش بیرونی بنفش انار نماد تولد و یا سپیده دم است، و دانه های قرمز روشن آن درخشش زندگی است. البته باید گفت که بیشتر میوه ها در شب یلدا در آن دوره در زندگی خود برکتی به ارمغان می آورده اند.

هندوانه

هندوانه شب یلدا

هندوانه ها به دلیل شکل کروی خود که نماد خورشید بود، بر روی میز گذاشته می شود. هندوانه بیشتر از هر میوه دیگر مصرف می شود. بعضی معتقدند اگر شما هندوانه را در شب یلدا بخورید،  از بیماری ها و سرماخوردگی زمستان آینده در امان می مانید. هندوانه با سبک های خلاق تزئین میشود تا زیبایی بیشتری را به شب یلدا اضافه کند.

دعا كردن

در شب یلدا، بزرگترین عضو خانواده  دعامی خواند و از خداوند سپاسگزاری می کند و برای سال آینده برای همه سلامتی، خوشی و رفاه آرزو می کند و دیگر اعضای خانواده دست خود را به آسمان بلند می کنند و می گویند: "آمین". پس از دعا بزرگترین عضو خانواده، هندوانه را برش می زند که نماد حذف بیماری و درد از خانواده است و بین همه تقسیم می کند.

خواندن حافظ با صدای بلند

فال حافط در شب یلدا

سعدی، شاعر بزرگ، می گوید: "صبح واقعی تا زمانی که شب یلدا نتواند برود، نمی آید."

یکی از سنت های دیگر شب یلدا، که در قرن های اخیر اضافه شده است،گرفتن "فال حافظ " از کتاب شاعر بزرگ فارسی، شمس الدین محمد حافظ شیرازی، شاعر ایرانی است. هر عضو خانواده آرزویی می کند وصفحه ای از کتاب را به صورت تصادفی باز می کنند و از بزرگترین عضو خانواده خواسته می شود آن را با صدای بلند بخواند. اعتقاد بر این است که آنچه در این شعر بیان شده تفسیر آرزو است و این فال حافظ  است.

هدایا در شب یلدا 

سفره شب یلدا

در بخش های خاصی از ایران در شب چله شامل زوج های جوان می شود. در شب یلدا، خانواده داماد یک سبد تزیین شده با انواع میوه ها و هدایای مختلف برای نامزد خود می فرستد. در برخی از مناطق، خانواده دختر نیز با برگردان سبد، هدایایی برای داماد می فرستند.
شب یلدا، برای قرن ها به عنوان یک رویداد اجتماعی جشن گرفته شده است و به طور رسمی در فهرست گنجینه های ملی ایران در مراسم ویژه در سال 2008 به میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

ایده برای شب یلدا 1397

نظرات

در ادامه بخوانید...